abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82421578
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:46 schreef JuiceJuice het volgende:
Waarom heeft niemand foto's van het vliegtuig gemaakt?
Toen ik m'n camera had gepakt was ie onderhand al bijna geland.. Die dingen gaan nogal hard.
  zondag 6 juni 2010 @ 22:56:18 #102
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_82422099
popcorn topic.
pi_82422201
De Telegraaf zit er trouwens weer eens naast. Volgens hun gaat het om een 737-800. In werkelijkheid gaat het om de CN-RMF (737-400).
pi_82422416
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De Telegraaf zit er trouwens weer eens naast. Volgens hun gaat het om een 737-800. In werkelijkheid gaat het om de CN-RMF (737-400).
Wow wat een flater
pi_82422488
Het gekantelde hulpverleningsvoertuig is een hoogwerker uit Hoofddorp. Er zijn geen gewonden, maar wel is het voertuig zwaar beschadigd. Dat gebeurde op het terrein van de luchthaven, liet het Korps landelijke politiediensten weten.

bron: noordhollandsdagblad
  Redactie Sport zondag 6 juni 2010 @ 23:03:54 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_82422579
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De Telegraaf zit er trouwens weer eens naast. Volgens hun gaat het om een 737-800. In werkelijkheid gaat het om de CN-RMF (737-400).
Was te verwachten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_82422646
Rond kwart over tien:
http://www.spitsnieuws.nl(...)cident_schiphol.html
quote:
Vliegtuigincident Schiphol

Een vliegtuig van een onbekende maatschappij zou in de buurt van luchthaven Schiphol in de problemen zijn geraakt. Er wordt gespeculeerd dat een motor van een toestel van Royal Air Maroc in brand heeft gestaan. Dat kan nu niet worden bevestigd. Daarnaast zou een brandweerwagen die op weg was naar Schophol, over de kop zijn geslagen.

LATER MEER


M. Schrader | 06-06-10 | 22:00 | 29 reacties
Inmiddels is het bericht op de schOp gegooid
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_82423071
  Redactie Sport zondag 6 juni 2010 @ 23:13:29 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_82423160
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:04 schreef Sally het volgende:
Rond kwart over tien:
http://www.spitsnieuws.nl(...)cident_schiphol.html
[..]

Inmiddels is het bericht op de schOp gegooid
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_82423161
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou graag de andere kant willen zien, foto's zullen vast nog wel komen...
  zondag 6 juni 2010 @ 23:19:35 #111
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_82423521
TerugVindtPost
pi_82424427
Die over de kop geslagen vrachtwagen sloeg ook nergens op.

't Was niet op de A4 zoals ze zeiden (soort van parallelweg langs die parkeerterreinen zegmaar ), en het leek er ook niet echt op alsof ie over de kop was gegaan.

Foto voor de kick:


Er waren trouwens geen gewonden volgens mij, ze waren wat aan t knippen maar alles ging rustig en relaxt en dr werd niemand uit gehesen ofzo.

Over 't vliegtuig weet ik verder niks, maar er zijn toch wel mensen die fotos hebben gemaakt ofzo ervan als dat ding heel laag en in de fik vliegt?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 6 juni 2010 @ 23:39:46 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_82424682
5 posts boven je is precies dezelfde foto gepost
pi_82424716
Er is niks te zien op die foto's
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_82424829
  Redactie Sport / Supervogel zondag 6 juni 2010 @ 23:45:11 #117
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_82424834
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:42 schreef Fireblast het volgende:
5 posts boven je is precies dezelfde foto gepost
Euw
  zondag 6 juni 2010 @ 23:49:29 #118
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82425007
Ben me hier in Spaarndam ook wel rotgeschrokken toen hij overkwam. Veel buren gingen net als ik naar buiten om te kijken maar gelukkig bleef de klap uit. Hulde aan de piloten. Toch ben ik me wel weer even heel erg bewust van het feit dat er hier veel vliegbewegingen zijn.
Life is what you make it.
  maandag 7 juni 2010 @ 00:15:03 #119
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_82425915
Piloten hebben inderdaad goed werk verricht door het vliegtuig toch aan de grond te krijgen.
Hoi
pi_82425978
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
  maandag 7 juni 2010 @ 00:29:38 #121
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_82426288
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
klopt maar heel veel mensen zeggen dat er geloosd werd
Hoi
  maandag 7 juni 2010 @ 00:31:25 #122
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82426334
Wellicht dat er 'gewoon' een lek was?
Life is what you make it.
pi_82426457
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:31 schreef Schanulleke het volgende:
Wellicht dat er 'gewoon' een lek was?
Na een birdstrike?
pi_82426470
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Daarbij lijkt het me onwaarschijnlijk dat de piloten toestemming zouden krijgen voor het lozen van kerosine boven land.
  maandag 7 juni 2010 @ 00:38:14 #125
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_82426559
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:36 schreef Fireblast het volgende:

Over 't vliegtuig weet ik verder niks, maar er zijn toch wel mensen die fotos hebben gemaakt ofzo ervan als dat ding heel laag en in de fik vliegt?
Die kans lijkt mij juist best klein, aangezien het zo gebeurt dat men eerst verbaasd is en pas aan filmen of fotograferen denkt als het vliegtuig alweer weg is.

Mij is het ook overkomen. Het ding kwam hier recht over, en de camera lag naast me...
pi_82426645
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:29 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

klopt maar heel veel mensen zeggen dat er geloosd werd
Dat is echt uitgesloten. Ik denk dat iedereen elkaar maar een beetje napraat en er een sensatieverhaal van maakt. Waarschijnlijk heeft het gewoon gemiezerd op het moment dat het vliegtuig over vloog.
pi_82428357
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:36 schreef Light het volgende:

[..]

Daarbij lijkt het me onwaarschijnlijk dat de piloten toestemming zouden krijgen voor het lozen van kerosine boven land.
Waarom niet? Met teveel gewicht kan het vliegtuig niet landen. En als het vliegtuig zich nog wel op een bepaalde hoogte bevindt verdampt de kerosine wel in de atmosfeer.
pi_82428611
heb nergens last van gehad.
was ook binnen en hoor het nauwelijks meer als er een vliegtuig over komt
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  maandag 7 juni 2010 @ 07:00:02 #129
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_82428661
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  maandag 7 juni 2010 @ 07:25:46 #130
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_82428769
quote:
Op maandag 7 juni 2010 06:42 schreef Ellatjuh het volgende:
heb nergens last van gehad.
was ook binnen en hoor het nauwelijks meer als er een vliegtuig over komt
Als dit vliegtuig bij je over was gekomen had je het zeker wel gemerkt hoor.
  maandag 7 juni 2010 @ 07:57:37 #131
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82428977
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:25 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Als dit vliegtuig bij je over was gekomen had je het zeker wel gemerkt hoor.
Ik heb zelfs een moment gedacht dat hij hier terecht zou komen, zoveel lawaai was het. Niet te missen dit. Alle buren ook in de tuin. Terwijl we hier echt wel wat gewend zijn. Maar deze lag zo'n 20 dB hoger dan een gewoon lawaaiig vliegtuig.

edit: hmmm, de site is flash en je kan dus niet deeplinken...
Life is what you make it.
pi_82429044
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Hoe gek het ook klinkt, een 737-400 kan dat niet. Al die ooggetuigen verhalen zijn dus pure verzinsels.
pi_82429123
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoe gek het ook klinkt, een 737-400 kan dat niet. Al die ooggetuigen verhalen zijn dus pure verzinsels.
Kun je eens in lekentaal uitleggen waarom dat niet kan? Is dat tegenwoordig met moderne vliegtuigen niet meer nodig ofzo?
  maandag 7 juni 2010 @ 08:12:34 #134
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82429134
Dan maar even een screenshotje van het meetpunt in de buurt. Het was hard.
Life is what you make it.
pi_82429791
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kun je eens in lekentaal uitleggen waarom dat niet kan? Is dat tegenwoordig met moderne vliegtuigen niet meer nodig ofzo?
Ja dat is vrij makkelijk. Een 737 heeft gewoon niet de benodigde apparatuur daarvoor tot zijn beschikking. Een 747-400 kan dat wel (zie filmpje).



Er zijn een legio aan filmpjes te vinden van een kerosine dump op Youtube. Maar zoals je ziet geen enkele 737. En dat terwijl de 737 het meest voorkomende vliegtuig is in deze wereld.
pi_82430154
De A320 kan het ook niet
quote:
In an emergency event, like a hydraulic problem or passenger issue, the plane will not have enough time to burn off the fuel it needs to reach a safe landing weight – hence, the fuel dump. Modern aircraft are designed for possible overweight landings, but this is not done except in cases of extreme emergency because various maintenance inspections are required afterwards. Some planes, like the 737 and A320 don’t even have the ability to dump fuel.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_82430423
Op welke baan is het vliegtuig uiteindelijk geland? En weet iemand wat de route van het vliegtuig was?
  maandag 7 juni 2010 @ 09:37:20 #138
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_82430588
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:30 schreef Robar het volgende:
Op welke baan is het vliegtuig uiteindelijk geland? En weet iemand wat de route van het vliegtuig was?
Hij schijnt te zijn geland op de Polderbaan.

De route is volgens mij via Vijfhuizen, puntje van Haarlem Schalkwijk (Boerhaavewijk?), door naar Haarlem Noord en weggedraaid over de Waarderpolder via Spaarndam naar de Polderbaan gegaan.
pi_82430811
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:37 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Hij schijnt te zijn geland op de Polderbaan.

De route is volgens mij via Vijfhuizen, puntje van Haarlem Schalkwijk (Boerhaavewijk?), door naar Haarlem Noord en weggedraaid over de Waarderpolder via Spaarndam naar de Polderbaan gegaan.
Dan vermoed ik dat het vliegtuig iets zudelijker vloog van Vijfhuizen, want ik woon in Hoofddorp Floriande en ik zei gisteren nog op de bank tegen mijn vriendin, " Dat was wel heel laag en hard"
  maandag 7 juni 2010 @ 09:49:15 #140
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_82430945
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
telegraaf was nog eerder, die hadden het van twitter
Hoi
  maandag 7 juni 2010 @ 09:58:46 #141
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_82431210
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:44 schreef Robar het volgende:

[..]

Dan vermoed ik dat het vliegtuig iets zudelijker vloog van Vijfhuizen, want ik woon in Hoofddorp Floriande en ik zei gisteren nog op de bank tegen mijn vriendin, " Dat was wel heel laag en hard"
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
pi_82431567
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:58 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
Zo ver zit het niet van elkaar en afhankelijk vanaf welke baan hij gestart is, kan hij over beide punten heen gevlogen zijn. Het was niet recht boven mijn huis, maar ik ben natuurlijk wel wat vliegtuigen gewend en dit was heel anders dan normaal en veel dichterbij dan normaal. Laat het op 500 meter afstand geweest zijn. Dan nog geeft dat een flink lawaai, aannemende dat hij wel op zijn minst op een paar honderd meter hoogte vloog.

http://maps.google.nl/maps?q=52.330965,+4.654913&num=1&sll=52.330828,4.701462&sspn=0.075215,0.219727&ie=UTF8&ll=52.330828,4.691334&spn=0.075215,0.154324&z=13&iwloc=A
  maandag 7 juni 2010 @ 10:17:25 #143
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_82431837
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11

Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
pi_82432398
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:17 schreef Sirolf het volgende:
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11

Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
Op zich is dt heel normaal, dat is namelijk een vaste route voor vliegtuigen die richting het Noorden of Noordwesten moeten. Ik neem aan dat het vliegtuig zo gedirigeerd is door de verkeersleiding.

http://www.haarlemmermeer(...)periment_Spijkerboor

Uiteraard is dit vliegtuig nog eerder gedraaid naar het Noorden, omdat hij zo snel mogelijk moest landen. In de praktijk draait de rode lijn trouwens nog veel eerder naar het Noorden. Dit impliceert namelijk dat Floriande in zijn geheel ontweken wordt, maar menig vliegtuig houdt zoch hier niet aan.
pi_82433150
Gewoon respect voor die piloten hoor
pi_82438922
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja dat is vrij makkelijk. Een 737 heeft gewoon niet de benodigde apparatuur daarvoor tot zijn beschikking. Een 747-400 kan dat wel (zie filmpje).



Er zijn een legio aan filmpjes te vinden van een kerosine dump op Youtube. Maar zoals je ziet geen enkele 737. En dat terwijl de 737 het meest voorkomende vliegtuig is in deze wereld.
Dat is apart. Zo zag het er namelijk wel uit..
quote:
737s are not equipped with fuel dump systems. The original aircraft were too small to require them, and adding a fuel dump system to the later, larger variants would have incurred a large weight penalty.
-Wiki

Was dus toch een rokende motor..?

[ Bericht 14% gewijzigd door Ronalld op 07-06-2010 13:35:18 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 14:03:06 #147
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82440536
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:58 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
Hier in Spaarndam kwam hij ook in een hele andere aanvliegroute dan normaal. Hij vloog evenwijdig aan zijkanaal C richting het Noordzeekanaal/ de Amsterdams havens. Toen was hij al schrikbarend aan het dalen.

Het ingetekende kaartje klopt wel denk ik...

En idd, hulde aan die piloten.
Life is what you make it.
pi_82444369





pi_82444575
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:17 schreef Sirolf het volgende:
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11

Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.
pi_82445138
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:23 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Dat is apart. Zo zag het er namelijk wel uit..
[..]

-Wiki

Was dus toch een rokende motor..?
Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?
pi_82446077
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?
Dat denk ik in combinatie met miezer regen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:21:00 #152
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_82457786
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
pi_82457800
Kolere wat een schade!!
pi_82457864
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
pi_82458510
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
Volgens mij is het een standaard procedure dat als er een engine failure optreed de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_82458538
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
Hij kan het nooit geloosd hebben.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:34:16 #157
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_82458820
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij kan het nooit geloosd hebben.
Nou echt wel dat dat kerosine is.... Misschien dat ie het lekte?
De zwarte wolf komt eraan !
  maandag 7 juni 2010 @ 19:34:33 #158
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_82458842
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
dan moet er een lek zijn.
Maar het is wel gore bende kerosine
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_82459857
Screentje van de take-off

  maandag 7 juni 2010 @ 20:01:50 #160
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_82461003
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Screentje van de take-off

[ afbeelding ]
bron?
De zwarte wolf komt eraan !
  maandag 7 juni 2010 @ 20:02:26 #161
291790 Maaslander
Maaslander Kaas
pi_82461045
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:12 schreef Schanulleke het volgende:
Dan maar even een screenshotje van het meetpunt in de buurt. Het was hard.
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat?
pi_82461245
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:01 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

bron?
Webcam rond Schiphol
  maandag 7 juni 2010 @ 20:24:00 #163
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82462610
Hiero kan je zien hoe de procedures uitpakken bij een andere birdstrike (Thomson 253h (Boeing 757))




Als je maar 1 motor hebt word het pas echt vervelend
http://www.youtube.com/watch#!v=gc-XiO4ojzk
  maandag 7 juni 2010 @ 21:02:17 #164
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82465137
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
If things don't go right, turn left!
pi_82465167
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:

[..]

Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Nee

[Edit] De 27 wordt trouwens in principe niet gebruikt om te starten, in westelijke richting is daar de 24 voor

[ Bericht 13% gewijzigd door Piles op 07-06-2010 21:09:55 ]
pi_82465496
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:

[..]

Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Hij kwam van 18L
  maandag 7 juni 2010 @ 21:15:14 #167
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82465929
Oké. Van Dirk wil ik het zeer zeker aannemen.
If things don't go right, turn left!
pi_82465958
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Orthello het volgende:
Oké. Van Dirk wil ik het zeer zeker aannemen.
Van mij niet? Dank je
We gebruiken dezelfde bron
  maandag 7 juni 2010 @ 21:54:43 #169
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82468241
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:02 schreef Maaslander het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
Via de website van BAS
Life is what you make it.
  maandag 7 juni 2010 @ 22:14:22 #170
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82469597
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Via de website van BAS
En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.

http://tinyurl.com/2fmc9sc
If things don't go right, turn left!
  maandag 7 juni 2010 @ 22:18:10 #171
291790 Maaslander
Maaslander Kaas
pi_82469826
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Via de website van BAS
Oh, bedankt
pi_82481321
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:14 schreef Orthello het volgende:

[..]

En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.

http://tinyurl.com/2fmc9sc
Dit kaartje verklaart toch de eerder geopperd route?
pi_82482131
Als een 737 brandstof moet dumpen, doen ze dat door rondjes te vliegen, met landingsgestel uit. Afhankelijk van het soort emergency doen ze dat wel of niet.
pi_82482231
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef Green1 het volgende:
Als een 737 brandstof moet dumpen, doen ze dat door rondjes te vliegen, met landingsgestel uit.
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
pi_82482279
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:39:54 #176
154880 Bolter
Awesomeness
pi_82482888
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_82482945
Mijn collega zat in dat vliegtuig, ze zou op vakantie gaan naar Marokko. Ze is gisteren alsnog gegaan de schrik zat er wel goed in.
Haters gonna hate.
pi_82483297
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Dat bedoelde ik inderdaad.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:41:00 #179
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_82502376
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn collega zat in dat vliegtuig, ze zou op vakantie gaan naar Marokko. Ze is gisteren alsnog gegaan de schrik zat er wel goed in.
Konden ze vanuit het vliegtuig goed zien dat er iets in de fik stond?
pi_82504848
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegen Wanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
pi_82504891
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
pi_82504903
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegen Wanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
Volgens mij hoeft dat ook niet eens:
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
pi_82505219
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
pi_82505312
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km

Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
pi_82505462
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km

Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
[..]

Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
Meestal is de tank dan al aardig leeg als ze willen landen op de eindbestemming
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:51:18 #186
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82506073
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.

Oh wacht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nobu op 08-06-2010 17:51:54 (Spuit 11) ]
pi_82506092
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.
Fout, zie gegevens die ik net postte
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:54:56 #188
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82506234
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Fout, zie gegevens die ik net postte
In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
pi_82506296
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
In het geval van een mayday-call zul je wel moeten ja, maar bij panpan zal dat risico niet genomen worden vermoed ik
pi_82506673
Edit: spuit 11
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 30 november 2011 @ 00:43:24 #191
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104994597
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.

http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem

Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
pi_104994890
Voor wie de volledige rapporten wil lezen: http://www.onderzoeksraad(...)l-airport/#rapporten
pi_104995224
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.

Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
pi_104995362
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 november 2011 @ 01:22:33 #195
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104995446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
Sorry :P
  woensdag 30 november 2011 @ 01:25:00 #196
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104995479
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:10 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.

Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
Als je tijdens TO een vlucht ganzen tegenkomt heb je als piloot gewoon pech gehad, doe je weinig aan. Het probleem is dat er vervolgens maar een beetje aangeklooid wordt ipv netjes de procedures te volgen.
pi_104995930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:22 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Sorry :P
Geeft niet, blij toe dat er niks aan de hand is :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 november 2011 @ 08:56:52 #198
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104997482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
ik ook ja, vond het al zo raar dat er wéér een brandweerauto over de kop was geslagen; pas op pagina 4 kwam ik er achter dat het een oud topic was ;(
We zullen zien, zei de blinde.
  woensdag 30 november 2011 @ 10:28:04 #199
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_104999225
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  woensdag 30 november 2011 @ 10:58:46 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105000106
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:43 schreef Tinos85 het volgende:
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.

http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem

Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
De eindconclusie is duidelijk minder laconiek dan de reacties destijds. Kennelijk is de KPN-toren bij Penningsveer bijna geraakt. Tenminste, ik kan me niet een andere hoge toren voor de geest halen...
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')