Dat is echt uitgesloten. Ik denk dat iedereen elkaar maar een beetje napraat en er een sensatieverhaal van maakt. Waarschijnlijk heeft het gewoon gemiezerd op het moment dat het vliegtuig over vloog.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:29 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
klopt maar heel veel mensen zeggen dat er geloosd werd
Waarom niet? Met teveel gewicht kan het vliegtuig niet landen. En als het vliegtuig zich nog wel op een bepaalde hoogte bevindt verdampt de kerosine wel in de atmosfeer.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:36 schreef Light het volgende:
[..]
Daarbij lijkt het me onwaarschijnlijk dat de piloten toestemming zouden krijgen voor het lozen van kerosine boven land.
Als dit vliegtuig bij je over was gekomen had je het zeker wel gemerkt hoor.quote:Op maandag 7 juni 2010 06:42 schreef Ellatjuh het volgende:
heb nergens last van gehad.
was ook binnen en hoor het nauwelijks meer als er een vliegtuig over komt
Ik heb zelfs een moment gedacht dat hij hier terecht zou komen, zoveel lawaai was het. Niet te missen dit. Alle buren ook in de tuin. Terwijl we hier echt wel wat gewend zijn. Maar deze lag zo'n 20 dB hoger dan een gewoon lawaaiig vliegtuig.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:25 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Als dit vliegtuig bij je over was gekomen had je het zeker wel gemerkt hoor.
Hoe gek het ook klinkt, een 737-400 kan dat niet. Al die ooggetuigen verhalen zijn dus pure verzinsels.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Kun je eens in lekentaal uitleggen waarom dat niet kan? Is dat tegenwoordig met moderne vliegtuigen niet meer nodig ofzo?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe gek het ook klinkt, een 737-400 kan dat niet. Al die ooggetuigen verhalen zijn dus pure verzinsels.
Ja dat is vrij makkelijk. Een 737 heeft gewoon niet de benodigde apparatuur daarvoor tot zijn beschikking. Een 747-400 kan dat wel (zie filmpje).quote:Op maandag 7 juni 2010 08:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kun je eens in lekentaal uitleggen waarom dat niet kan? Is dat tegenwoordig met moderne vliegtuigen niet meer nodig ofzo?
Bronquote:In an emergency event, like a hydraulic problem or passenger issue, the plane will not have enough time to burn off the fuel it needs to reach a safe landing weight – hence, the fuel dump. Modern aircraft are designed for possible overweight landings, but this is not done except in cases of extreme emergency because various maintenance inspections are required afterwards. Some planes, like the 737 and A320 don’t even have the ability to dump fuel.
Hij schijnt te zijn geland op de Polderbaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:30 schreef Robar het volgende:
Op welke baan is het vliegtuig uiteindelijk geland? En weet iemand wat de route van het vliegtuig was?
Dan vermoed ik dat het vliegtuig iets zudelijker vloog van Vijfhuizen, want ik woon in Hoofddorp Floriande en ik zei gisteren nog op de bank tegen mijn vriendin, " Dat was wel heel laag en hard"quote:Op maandag 7 juni 2010 09:37 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Hij schijnt te zijn geland op de Polderbaan.
De route is volgens mij via Vijfhuizen, puntje van Haarlem Schalkwijk (Boerhaavewijk?), door naar Haarlem Noord en weggedraaid over de Waarderpolder via Spaarndam naar de Polderbaan gegaan.
telegraaf was nog eerder, die hadden het van twitterquote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!quote:Op maandag 7 juni 2010 09:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Dan vermoed ik dat het vliegtuig iets zudelijker vloog van Vijfhuizen, want ik woon in Hoofddorp Floriande en ik zei gisteren nog op de bank tegen mijn vriendin, " Dat was wel heel laag en hard"
Zo ver zit het niet van elkaar en afhankelijk vanaf welke baan hij gestart is, kan hij over beide punten heen gevlogen zijn. Het was niet recht boven mijn huis, maar ik ben natuurlijk wel wat vliegtuigen gewend en dit was heel anders dan normaal en veel dichterbij dan normaal. Laat het op 500 meter afstand geweest zijn. Dan nog geeft dat een flink lawaai, aannemende dat hij wel op zijn minst op een paar honderd meter hoogte vloog.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:58 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
Op zich is dt heel normaal, dat is namelijk een vaste route voor vliegtuigen die richting het Noorden of Noordwesten moeten. Ik neem aan dat het vliegtuig zo gedirigeerd is door de verkeersleiding.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:17 schreef Sirolf het volgende:
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11
Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
Dat is apart. Zo zag het er namelijk wel uit..quote:Op maandag 7 juni 2010 09:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat is vrij makkelijk. Een 737 heeft gewoon niet de benodigde apparatuur daarvoor tot zijn beschikking. Een 747-400 kan dat wel (zie filmpje).
Er zijn een legio aan filmpjes te vinden van een kerosine dump op Youtube. Maar zoals je ziet geen enkele 737. En dat terwijl de 737 het meest voorkomende vliegtuig is in deze wereld.
-Wikiquote:737s are not equipped with fuel dump systems. The original aircraft were too small to require them, and adding a fuel dump system to the later, larger variants would have incurred a large weight penalty.
Hier in Spaarndam kwam hij ook in een hele andere aanvliegroute dan normaal. Hij vloog evenwijdig aan zijkanaal C richting het Noordzeekanaal/ de Amsterdams havens. Toen was hij al schrikbarend aan het dalen.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:58 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:17 schreef Sirolf het volgende:
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11
Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:23 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Dat is apart. Zo zag het er namelijk wel uit..
[..]
-Wiki
Was dus toch een rokende motor..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |