abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82504891
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
pi_82504903
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegen Wanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
Volgens mij hoeft dat ook niet eens:
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
pi_82505219
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
pi_82505312
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km

Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
pi_82505462
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km

Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
[..]

Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
Meestal is de tank dan al aardig leeg als ze willen landen op de eindbestemming
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:51:18 #186
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82506073
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.

Oh wacht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nobu op 08-06-2010 17:51:54 (Spuit 11) ]
pi_82506092
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.
Fout, zie gegevens die ik net postte
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:54:56 #188
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82506234
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Fout, zie gegevens die ik net postte
In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
pi_82506296
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
In het geval van een mayday-call zul je wel moeten ja, maar bij panpan zal dat risico niet genomen worden vermoed ik
pi_82506673
Edit: spuit 11
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 30 november 2011 @ 00:43:24 #191
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104994597
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.

http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem

Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
pi_104994890
Voor wie de volledige rapporten wil lezen: http://www.onderzoeksraad(...)l-airport/#rapporten
pi_104995224
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.

Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
pi_104995362
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 november 2011 @ 01:22:33 #195
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104995446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
Sorry :P
  woensdag 30 november 2011 @ 01:25:00 #196
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104995479
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:10 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.

Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
Als je tijdens TO een vlucht ganzen tegenkomt heb je als piloot gewoon pech gehad, doe je weinig aan. Het probleem is dat er vervolgens maar een beetje aangeklooid wordt ipv netjes de procedures te volgen.
pi_104995930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:22 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Sorry :P
Geeft niet, blij toe dat er niks aan de hand is :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 november 2011 @ 08:56:52 #198
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104997482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
ik ook ja, vond het al zo raar dat er wéér een brandweerauto over de kop was geslagen; pas op pagina 4 kwam ik er achter dat het een oud topic was ;(
We zullen zien, zei de blinde.
pi_104999225
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 30 november 2011 @ 10:58:46 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105000106
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:43 schreef Tinos85 het volgende:
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.

http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem

Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
De eindconclusie is duidelijk minder laconiek dan de reacties destijds. Kennelijk is de KPN-toren bij Penningsveer bijna geraakt. Tenminste, ik kan me niet een andere hoge toren voor de geest halen...
Life is what you make it.
  woensdag 30 november 2011 @ 10:59:50 #201
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105000142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Ik ken een jager in dit gebied die een vergunning heeft om het niet alleen bij praten te houden.
Life is what you make it.
pi_105001773
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:59 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik ken een jager in dit gebied die een vergunning heeft om het niet alleen bij praten te houden.
stuur hem dan eens heel snel aan het werk :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_105002813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Dat lijkt me geen toeval maar een direct gevolg van dit incident, 29 november is dit onderzoek openbaar gemaakt en 29 november komt ook in het nieuws dat er meer op ganzen gejaagd moet worden.

Als je dat onderzoek download en die cijfers van het aantal ganzen per jaar bekijkt, is de ganzenpopulatie toch wel bezopen veel toegenomen.



In 2000 nog geen 5000 (nog geen 3000 als ik het goed uit maak uit het diagrammetje) geteld, maar in 2010 20.000 :o
  woensdag 30 november 2011 @ 13:07:07 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105003952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:50 schreef Symphonic het volgende:

[..]

stuur hem dan eens heel snel aan het werk :D
Dat doet hij ieder weekeinde...
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')