Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dusquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Volgens mij hoeft dat ook niet eens:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegenWanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt mequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
Meestal is de tank dan al aardig leeg als ze willen landen op de eindbestemmingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km
Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
[..]
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Fout, zie gegevens die ik net posttequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.
In het geval van een mayday-call zul je wel moeten ja, maar bij panpan zal dat risico niet genomen worden vermoed ikquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
Sorryquote:Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter
Als je tijdens TO een vlucht ganzen tegenkomt heb je als piloot gewoon pech gehad, doe je weinig aan. Het probleem is dat er vervolgens maar een beetje aangeklooid wordt ipv netjes de procedures te volgen.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:10 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.
Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
ik ook ja, vond het al zo raar dat er wéér een brandweerauto over de kop was geslagen; pas op pagina 4 kwam ik er achter dat het een oud topic wasquote:Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter
De eindconclusie is duidelijk minder laconiek dan de reacties destijds. Kennelijk is de KPN-toren bij Penningsveer bijna geraakt. Tenminste, ik kan me niet een andere hoge toren voor de geest halen...quote:Op woensdag 30 november 2011 00:43 schreef Tinos85 het volgende:
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.
http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem
Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
Ik ken een jager in dit gebied die een vergunning heeft om het niet alleen bij praten te houden.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
stuur hem dan eens heel snel aan het werkquote:Op woensdag 30 november 2011 10:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ken een jager in dit gebied die een vergunning heeft om het niet alleen bij praten te houden.
Dat lijkt me geen toeval maar een direct gevolg van dit incident, 29 november is dit onderzoek openbaar gemaakt en 29 november komt ook in het nieuws dat er meer op ganzen gejaagd moet worden.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Dat doet hij ieder weekeinde...quote:Op woensdag 30 november 2011 11:50 schreef Symphonic het volgende:
[..]
stuur hem dan eens heel snel aan het werk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |