quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef trui het volgende:
ik twijfel ook wat nou officieel de voorkant is, maar ik vind die laatste dus iets mooier geloof ik. maar ach, ze mogen natuurlijk zelf weten welke kant ze bovenop doen. alleen maar fijn dat beide kanten OK zijn.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef mijsje het volgende:beide kanten zijn zeker OK!
het ziet er ook heel netjes en gelijkmatig uit...
hmm ging ineerste instantie niet helemaal goed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:56 schreef Lyssa het volgende:
TvP vanuit werk, ik wil naar huis om verder te gaan met mn Octo en konijn!![]()
Toffe deken trui!Het lijkt me nog best ingewikkeld! Het ziet er iig heerlijk vrolijk uit!
Ik verwacht ook mijn oogjes binnen vandaag.
Eén item plaatsen kost 20 dollarcent en daarna betaal je aan Etsy 3,5% 'sales fee' over je verkoop.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:51 schreef trui het volgende:
hoothoot, ik heb er geen ervaring mee maar ik ben ook wel benieuwd. hoeveel kost 't dan per item, of is dat een percentage?
Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:24 schreef caroline88 het volgende:
Mooie tas, Mmascha!
Trui, voorkant, achterkant, dat bepaal je toch zeker zelluf? Patronen en recepten zijn niet meer dan indicaties, je moet wel zelf de regie in handen houden vind ik altijd![]()
Mooie leuke dingen allemaal. Jannuk, succes met de nieuwe naald!
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:
@ Trui:: wat gaaf die larkstitch, heb je daar ook een beschrijving van?
quote:
Oooh wat een toffequote:Op woensdag 2 juni 2010 18:08 schreef Yachiru het volgende:
Ik ga deze haken voor degene bij wie ik volgende week op bezoek gaVet schattig!
Ze is Japans en heeft mij en een vriendin uitgenodigd omdat wij vorig jaar hebben geholpen bij een festival dat zij organiseerde. En toen ik eerder eens bij haar op bezoek was kreeg ik ook onigiri te eten, dus ik denk (en hoop) dat ze dit leuk vindt!
Drukke nachtdienst? Kan je lekker haken tijdens het werkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:14 schreef Ilske het volgende:
tvp, net wakker mn nachtdienst (nr 2 van de 7!)
Haha echt? Mega :-pquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef Lyssa het volgende:
Haha grappig stefanieV! Ik woon in Arnhem maar ben zaterdag juist in BelgiëBij de pipoos weet ik niet of ik daar zpagetti wol zag liggen, wel kant en klare tassen. Maar misschien heb ik niet goed gekeken
Thnxquote:
Ow, ik geloof dat ik net zo'n haak/breinaald heb weggegooid. Omdat de hele buitenlaag eraf was. Maar het klinkt wel gaaf!!quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef Rimketje het volgende:
@Jannuk, een tunische haaknaald is een haak/breinaald.. Het heeft een haak aan het begin, maar is voor de rest langer en een stop op de achterkant.. Je haakt daarmee ook anders, je neemt de heenweg de steken op de naald en op de terugweg haak je ze.. Je krijgt hierdoor vierkantjes (als je gewoon de standaard manier haakt..).. Geeft een grappig effect en is handig om patronen te haken..
Ben zelf nu bezig met een kussensloop (Ofzo, weet nog niet wat ik ermee ga doen) door middel van Tunisch haken.. Zal er vanavond wel een fotootje van maken.. Ben nu op rij 47 van de 67..
Mijn tunische haaknaalden heb ik bij een speciaal haak/breiwinkeltje.. En het mooie is, dat hele winkeltje is nog goedkoop ook![]()
Wordt het die kerel van the Doors?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Rimketje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet goed te zien, sorry foto is gemaakt met mijn mobiel, heb ff geen andere camera bij de hand...
Maar dit is gehaakt met tunisch haken.. Ben nog bezig dus vandaar de naald er boven in..
Vraag me af of mensen überhaupt zien wat het worden gaat.. Moet nog een paar draden aan de anderkant losknippen omdat deze het werk een beetje samentrekt..
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Rimketje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet goed te zien, sorry foto is gemaakt met mijn mobiel, heb ff geen andere camera bij de hand...
Maar dit is gehaakt met tunisch haken.. Ben nog bezig dus vandaar de naald er boven in..
Vraag me af of mensen überhaupt zien wat het worden gaat.. Moet nog een paar draden aan de anderkant losknippen omdat deze het werk een beetje samentrekt..
Was de (online) hobby winkel van Nadia niet wat voor jou? http://www.3dnadia.be/ Of was je op zoek naar gekleurde oogjes?quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:28 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb jullie raad opgevolgd, de bestelling geannuleerd en opnieuw met Paypal bestelt. Vriendlief had Paypal blijkbaar dus bestelling zal onderweg zijn (25 paar veiligheidsoogjes voor 6,50 euroIn de winkel betaalde ik per paar 0,86 euro)
Oh my god!! Dat is zo geniaal! Ik denk dat het (iig de bovenste rijen) blokken zijn en alleen die onderste twee zijn nog wat groter. Maar hoe kan je zo makkelijk met kleuren wisselen dan? Dit is voor mij nog veel te moeilijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef B.ertha het volgende:
Trui: Die larkstitch deken, hoe lang doe je over een rij?
Oh, dat valt me toch mee. Ervan uitgaande dat je zo'n 100 rijen moet hebben(?) moet ik dus rekenen op totaal 50 uur. Dat lukt me wel in één zomervakantiequote:Op woensdag 2 juni 2010 22:27 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).
ik las trouwens nu weer dat 't larks foot moet zijn, niet lark foot.
ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
dat dacht ik dus ook al...quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:26 schreef trui het volgende:
[..]
ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.
Bruinquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!
@ Trui:: wat gaaf die larkstitch, heb je daar ook een beschrijving van?
@ Mmascha: mooi geworden, je tas, is het eigenlijk zwart of donkerblauw?
@ Mijsje/Inu: wat moet ik me voorstellen bij een Tunesische haaknaald?
Hij is echt prachtigquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, nog 4 rijen te gaan om aan de UP te hangen (zitten al in elkaar) en dan is ie af!
[ afbeelding ]
Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...
Je begint door 2 gsjes met de voorkanten tegen elkaar te houden. Als het goed is heb je even veel steken aan elke kant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens begin je met draad in de naald aan de rechterkant in de hoek van het voorste gsje. Je pakt dan de kettingsteek aan de linkerkant in de hoek (de hoek bestaat uit 2 kettingsteken, daarvan pak je dus de meest linker). Dan steek je door naar dezelfde steek in het andere gsje:
[ afbeelding ]
Dan ga je 1 steek naar links en ga je daar onder de buitenste lus door en steek je over naar het voorste gsje en pak je de buitenste lus van die steek.
[ afbeelding ]
Zo ga je door tot je weer in de hoeken bent en dan is de laatste steek door de meest rechter kettingsteek in de hoek van voor naar achteren (bij mijn aantal steken per gs kwam dit precies zo uit). Je begint dus voor en eindigt ook voor.
[ afbeelding ]
Nu heb je hem aan elkaar en als je de gsjes openvouwt zie je als het goed is niks van het zojuist gespannen draadje en zitten ze netjes aan elkaar. De draadjes kun je aan het einde nog wegknopen en knippen aan de achterkant.
Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
WOW WOW en nog eens WOW!!quote:
Overduidelijk! Ik dacht al wel dat je zoiets bedoelde, maar ik had niet verwacht dat je de zwarte draad niet meer zou zien als je de buitenste lusjes gebruikte. Blijkbaar is dit dus wel een 'onzichtbare' manier. Dank je!quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...
Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
quote:
Respectquote:
Tooof! Snel afmaken die deken en online zetten, gaan we allemaal op je stemmen!!quote:
Ik haak hem door de voorkant, zo had ik het op een filmpje gezien... maar ik denk dat ik ergens een losse te veel doe. Ga nu aan een nieuw probeerseltje beginnen, kijken of ik het kan vinden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef Rimketje het volgende:
@lijnloos, daar had ik eerst ook last van.
Haak jij de lus door debovenste lus of door de lus aan de voorkant?
wow, lijnloos, wat is ie mooi geworden! en zo netjes!!!quote:
ik vind 'm ook heel leuk & fleurig!quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:33 schreef Lyssa het volgende:
Ik was op een congres vandaag (lekker in de trein wat octopootjes kunnen haken) en daar had een meisje deze armband om:
[ afbeelding ]
Ik vond t best tof (op het jezus plaatje na) Ze had m niet zelf gemaakt, maar op internet gekocht zei ze.
Denk van wel hoor, het wordt soms gebruikt voor juwelen dus ze zullen wel zo iets moeten hebben denk k. Anders een bouwmarkt denk k ;-)quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
kun je er geen potlood in stoppen oid?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.
Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
aan zoiets dacht ik ook, maar een potlood is te kort. Ik heb nu mijn schoonmoeder gevraagd of ze een breinaald over heeft. Ja, zo groot is ie...quote:
oude simpele kleerhanger.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mijn flessenlikker maar eens moet mollen promoveren tot Ondersteuner der Schone Kunsten...
Ik zie eerlijk gezegd niet zo goed voor me hoe zo'n ding gaat hangen? Foto? Meer fiberfill erin helpt niet?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.
Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
afbestellen en ergens anders bestellenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef Hoothoot het volgende:
Grmpf, ik heb twee weken geleden de Happy Hooker besteld op Bol.com - levertijd 4-8 werkdagen. Krijg dinsdag een mailtje dat het boek pas rond 25 juni weer leverbaar zou zijn. En gisteren een mailtje dat het helemaal niet meer duidelijk is wanneer het boek binnenkomt...![]()
Ja, maar de pagina opent niet. Wil je de link nog eens PMen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:01 schreef AnitraX het volgende:
Das balen hoothoot.
B.ertha heb jij mij pm gehad over dat Clover HANA-AMI Flower Loom dingetje? Want die zou ik er graag bij willen bestellen.
Dat stond in een van de patronen. Dan zal het dus wel iets meer of minder kunnen zijn, maar dat cadeautje is mij geen 40 euro waard.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
van die zeeman babywol heb ik ook een paar kleuren, zojuist nog in het dekentje verwerkt, past er prima bij.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)
en van Prima ONline, linie 50 niet alle kleuren even zacht, maar ik vind t heel prettig (1 euro per 50 gram)
Ehm, ook cropje, en je hebt me vorige week al als vriendje toegevoegdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:15 schreef Lyssa het volgende:
@cropje hoe heet je op ravelry? Gave projecten! Goede ideeen bij voor in de winterWat voor wol was die pluiskip van gemaakt?
oepsquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef cropje het volgende:
Ehm, ook cropje, en je hebt me vorige week al als vriendje toegevoegd
Die pluiswol was een aanbieding van de Aldi begin dit jaar... Was een pakketje van vier bolletjes end at zou dan precies genoeg zijn om een sjaal mee te maken. Maar een sjaal van die wol vond ik stom, het moesten knuffeltjes worden, lekker aaibaar
Dank je!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:01 schreef kruimel_20 het volgende:
Wat een leuke dingen cropje!
Dat is precies de reden waarom mijn 'te roze' tas nu alle 'in progress' projecten bevat... Wat ging er mis dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:01 schreef kruimel_20 het volgende:
Mijn tas is af, maar ik heb het hengsel verkaait.... en ik heb geen zin meer om het los te halen.
Nu word het denk ik de tas voor mijn bollen enzo.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:14 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand een idee hoe breed een babydekentje moet zijn?
quote:Op maandag 28 december 2009 21:08 schreef nieslief het volgende:
[..]
In het vierkant 70 x 70 en in rechthoekig 70 x 100.
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:24 schreef B.ertha het volgende:
Welk patroontje is het leukst?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ik heb even wat bij elkaar geplakt om te kijken of het kan met minder groen, want daar moet ik zuinig mee doen. Ik weet niet of dat ze dat ooit weer krijgen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Ik heb volgens mij een aangebroken bol liggen,ongeveer 3/4 bol en ik kan wel even kijken of ik morgen of maandag bij de Wibra in Utrecht nog meer kan vinden voor je (en dan zie ik meteen of ik idd dezelfde kleur heb liggen). Hoeveel bollen zou je eventueel willen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:07 schreef B.ertha het volgende:
Bij de Wibra was kleur 17 helemaal op. Heeft een van jullie dit toevallig nog? Het is een beetje zeegroen, een wat zachtere kleur. Ik bedoel niet grasgroen.
Ik ookquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijnquote:
euhm, even terugkijken op ravelry (hij is nog lang niet af hoor, nog 2 banen, een rand en een shell-edging)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:25 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijnHoe lang heb je erover gedaan?
![]()
![]()
oh ja, leuk! heb je die deken op 't bed ook gezien (p. 46-47).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
Je raadt nooit wat er zojuist door de postbode werd bezorgdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef trui het volgende:
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
Hij blijft sowieso knikkebollen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:17 schreef trui het volgende:
hihi arual!maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?
hoera hoothoot!
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef trui het volgende:
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!?![]()
) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!
lyssa wat is je octo leuk geworden!
b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:
[ afbeelding ]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:28 schreef trui het volgende:
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
[ afbeelding ]
Oh, mijne is partij 3511, maar misschien toch wel de moeite om naar te kijken! Kun je anders een foto maken? Dan kan ik het eventueel ophalen, jij woont toch in de buurt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:43 schreef wyccie het volgende:
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
oi, da's balen!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen zo'n 38cm hoog. maar dat is dus met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad () en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:19 schreef trui het volgende:
[..]
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen (of 24 dubbele dus) zo'n 38cm hoog. maar dat is met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.
ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
mmascha, dat moet inderdaad echt wel zelf te bedenken zijn. en anders kijk je even goed naar lucy's patroon voor een granny-stripes deken, die is recht toe recht aan. maar de basis kun je wel gebruiken voor een goede opzet van de eerste rijen. en dan 'gewoon' telkens daaromheen doorgaan, met de dubbele clusters in de hoeken. moet vast lukken!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:07 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:49 schreef mijsje het volgende:
Leuk Lyssa! die wolkjes zijn inderdaad erg lastig om precies na te makenis het wolkje in het "echt" niet meer crèmekleurig?
ik ben klaar met m'n brillenkoker om het tunisch haken uit te proberendit is het geworden:
[ afbeelding ]
dit is de steek op zijn kant. (het hoesje lag van links naar rechts, dus je moet een kwartslag met de klok mee draaien, dan heb je de steek zoals je hem ziet tijdens het haken
[ afbeelding ]
en wat je zei, Lijnloos, dat had ik ook al bedacht inderdaad, gewoon simpele borduurpatroontjes zouden te gebruiken moeten zijn...(ingewikkelde ook wel, maar niet om mee te beginnen...)
Je kunt ook vilten, dan gaat het ook pluizen. Ik weet alleen niet hoe.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:48 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!
En ja, het is meer cremekleurig, maar aangezien het meer een experimentje was en mn moeder alleen nog deze pluiswol had, heb ik t daar maar mee geprobeerd
Ik heb 3 patronen van tjeempie gekocht. De zool moet je bij alle patronen hetzelfde maken.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:28 schreef Lijnloos het volgende:
Karnie, welkom en beterschap! Welke babyschoentjes heb je geprobeerd, want er zijn heir redelijk wat schoentjes-experts...
die prijs ook die erbij staat...quote:Op zondag 6 juni 2010 14:55 schreef mmascha het volgende:
Is dit niet wat voor je Lijnloos? Als tussendoorprojectje.
Ik gebruik altijd deze http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ Werkt altijd goed!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:20 schreef Troel het volgende:
Ik krijg geen begincirkels meer gelukt. Heel erg irritant, want ik kan nu niet verder met mijn projectje. Heb echt al wel 15 keer de boel weer uitgehaald.
EN ik zit te wachten op een bestelling, met onder andere van die squeeze dingen, dat wil ik in dit projectje verwerken, maarja, het wil dus nog niet lukken
Ik heb nog geen eigen account. Vandaar dat ik onder het account van mijn vriend even gepost heb. Vind ie wel goedquote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
die prijs ook die erbij staat...belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal...
hij is wel heel leuk!
hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen...)
Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732quote:Op zondag 6 juni 2010 16:49 schreef karnie het volgende:
Ik doe precies wat er staat. De zool lukt ook goed, maar als ik dan de rest erop maak, dan gaat het scheef. Heb het 40 keer geprobeerd, mijn schoonmoeder ook en die heeft het ook. Nu vroeg ik me af of er een ervaren slofjeshaakster is, die het ook eens wil proberen, om te kijken of er een fout in het patroon zit, of dat ik toch echt iets fout doe.
Heb het patroon gekocht, dus als email.
De neus en het achterstuk staan scheef ten opzichte van het zooltje.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732
(wel even aanmelden, maar dat is heel makkelijk en gratis).
Pm je wel even. Kan ik denk ik niet een gekocht patroon online gooienquote:Op zondag 6 juni 2010 18:44 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, raar dat het patroon zo anders is, de slofjes zien er namelijk wel hetzelfde uit als die ik heb gedaan... Was meteen even fotootjes aan het terug zoeken, maar ze zijn inderdaad wel iets anders, met 2 straps ipv 1... maar het idee is wel redelijk gelijk volgens mij...
Waar denk je zelf dat het misgaat in het patroon? Welke zin/rij? Misschien kunnen we helpen...
quote:Op zondag 6 juni 2010 18:48 schreef karnie het volgende:
[..]
Pm je wel even. Kan ik denk ik niet een gekocht patroon online gooien
Zoiets?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:13 schreef Lyssa het volgende:
Toffe cactussen!!
Ik wil een golfjesrand maken, dus een soort van ripple, maar dan veel golfjes. Hoe doe ik dat?En kan ik daarna weer overgaan op een gewone haakronde?
[ afbeelding ]
Zoals dit (ietwat kleine) plaatje! (Grotere golven mag ook wel, als dat makkelijker is).
Ja ongeveer, maar dan andersom idd.. Zou iemand in het nederlands uit kunnen leggen hoe ik moet rippelen?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zoiets?
http://crochetingcrab.blo(...)ple-newborn-hat.html
Nee? Eens googelenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:48 schreef trui het volgende:
lyssa, heb je de weblog van attic24 al eens bekeken? daarop legt lucy heel duidelijk het ripple-patroon uit. ook heeft ze duidelijke tutorials voor die geschulpte randjes.
Ja dankjewel! Ik zat te denken dat ik moest beginnen met die ripple, maar kan gewoon het onderkantje van het lijfje andersom beginnen en wel gewoon met een rondje beginnen en dan eindigen met zo'n randje! Helemaal goed, dankjewel, daar kan ik mee uit de voeten!quote:Op zondag 6 juni 2010 21:54 schreef trui het volgende:
lyssa, zie mijn toegevoegde linkjes. dat bespaart je wat gezoek.
Nou ja, als je weer moet verkleinen sla je een rij over, dus het gaat niet evenredig. En als ik hem dan dichtnaai krijg ik altijd gaten in mn bolletjes, omdat hij anders niet gelijk is...quote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
die prijs ook die erbij staat...belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal...
hij is wel heel leuk!
hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen...)
Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
We zijn benieuwd naar je foto's Saffier!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:20 schreef Saffier het volgende:
Ik ga eerst braaf de was wegvouwen en daarna verder aan mijn gs-jes. Ik zal ze binnenkort een uitleggen op tafel en er dan een foto van maken, kan ik eindelijk hier ook eens wat showen
Dankje (jij ook mijsjequote:Op maandag 7 juni 2010 22:12 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben vanavond weer bezig met een monstertje... mijn baas is papa geworden gisteren, dus geheel vrijwillig heb ik vanmiddag aangeboden een persoonlijke knuffel voor de kleine meid te maken... Helaas gaat er nét iets meer werk in zitten dan in 1 avond lukt (of ik meot gewoon niet slapen, is toch overrated)
Lyssa, wat mooi is ie geworden... is het nog gelukt met de golfjes? Of was dat niet voor deze?
Ik dus ook niet, maar dit is een standaard bolletjes patroon:quote:Op maandag 7 juni 2010 20:55 schreef mijsje het volgende:
ziet er leuk uit Lyssa! je kunt al een heleboel en maakt superleuke projecten!
Inu, ik snap niet goed waarom je een rij over moet slaan om te minderen... maar die gaatjes in bolletjes bij het dichtnaaien zijn wel heel vervelend... ik moet zeggen dat ik dat zelf niet zo heel erg heb... ik weet niet wat ik anders doe eigenlijk...
Ik zie nu ineens dat je dus idd helemaal geen rij overslaatquote:With C, ch 2.
Rnd 1: Work 6 sc in first ch. Place marker in first st for beg of rnd; move marker up as each rnd is completed.
Rnd 2: Work 2 sc in each st around - 12 sts.
Rnd 3: *2 sc in next st, sc in next st, rep from * around - 18 sts.
Rnd 4: *2 sc in next st, sc in each of next 2 sts, rep from * around - 24 sts.
Rnds 5 - 9: Sc in each sc around. Begin stuffing firmly, insert bell into stuffing.
Rnd 10: *Sc2tog, sc in each of next 2 sts, rep from * around - 18 sts.
Rnd 11: *Sc2tog, sc in next st, rep from * around - 12 sts.
Rnd 12: Sc2tog around.
Fasten off.
Zo'n poncho is heel eenvoudig. Je haakt twee grote rechthoeken en dan naai je een korte kant van 1 rechthoek aan het eind van een lange kant van de andere rechthoek vast zodat je in het midden een gat hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:52 schreef _Arual_ het volgende:
GUt, dat granny square-gebeuren is wel megaverslavend zeg. Ik wil zoiets gaan haken
* _Arual_ is een koukleum:
http://karinaandehaak.blogspot.com/2010/05/poncho.html
weet iemand een patroon? Hoeft niet per se met van de mooie randjes, maar gewoon, een megagrote square waar 'ge oewe kop dorhinne kunt steejken'.
Ik zou me niet zo druk maken om het hoofdje. Misschien met de hand nog wat pletten dat het wat ovaler is, maar niets aan doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:13 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
M'n buneary is onderweg, maar het hoofd lijkt niet
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:48 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik zou me niet zo druk maken om het hoofdje. Misschien met de hand nog wat pletten dat het wat ovaler is, maar niets aan doen.
Wel zou ik nog de pootjes toevoegen, dan lijkt het wat meer op dat wollige broekje, en het ene oortje buigen want dat staat lief.
quote:Dear Marja,
Thank you for your purchase, your order 21798/040610/70 has been DISPATCHED and should be with you shortly.
UK orders are sent by Royal Mail and are usually received within 7 days so please email after 7 working days if your parcel has not turned up (please see website for timescale for Europe and Rest of World orders). Sorry we are unable to answer emails before this time unless you have used the UK Tracked option.
Thank you and visit us again soon at: http://www.purplelindacrafts.co.uk
Linda Smith,
Purplelinda Crafts
leuk kruimel, welk patroon ga je gebruiken voor 't dekentje?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:14 schreef kruimel_20 het volgende:
Yeey, gisteren bij de wibra weer wat wol gekocht
ben begonnen aan het dekentje voor mijn zoontje.
Gisterenavond zitten tellen en controleren, maar het hersenloos haken kan beginnen!
De kleuren zijn niet echt duidelijk op de foto....
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen: haak een rechthoekig lapje, zo groot als je 1 kant wilt hebben. Doe dan 1 rij back-loop only (dan krijg je een mooiere knik) en dan weer gewoon door alle lusjes, totdat je lapje twee keer zo breed is. Dan op het laatst dubbelklappen en de zijkanten aaneenhaken met slip stitches.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:04 schreef EilandjeOnline het volgende:
mijn dread tams zijn af, fotos volgen, wat ik me al eentijd afvraag, ik zou welleens etuis willen maken maar dan wel zodanig dat het een recht vierkanten etui is, en niet zo bol tasje, hoe doe je dat ? zonder dat je 2 losse vierkantjes hebt en dat je die aan elkaar moet naaien op het eind
voor dat back-loop only zal ik ff moeten youtuben maar ik ga het uitproberenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: haak een rechthoekig lapje, zo groot als je 1 kant wilt hebben. Doe dan 1 rij back-loop only (dan krijg je een mooiere knik) en dan weer gewoon door alle lusjes, totdat je lapje twee keer zo breed is. Dan op het laatst dubbelklappen en de zijkanten aaneenhaken met slip stitches.
ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef Inu het volgende:
Deze vind ik wel heel gaaf, een mega grannysquare!
[ link | afbeelding ]
Je kunt er vanalles mee maken, dekens, kussens, kleren...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:55 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?
ik haak liever functionele dingen
ok, zelf vind ik ze wat oubolligquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Inu het volgende:
[..]
Je kunt er vanalles mee maken, dekens, kussens, kleren...
Ik heb er nog nooit eentje gemaakt, omdat ik ze vaak zo druk vind voor in mn huis, maar deze grote vind ik wel tof
dit boek heb ik laatst aangeschaft, staan leuke bloemen en patronen in:quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef trui het volgende:
b.ertha, wat een geweldige taart!! en er zijn zoveel leuke bloemenpatronen, dat moet toch wel lukken lijkt me!
ben ik de eerste?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:44 schreef Hoothoot het volgende:
Ik heb ook al duizend-en-één plannen gemaakt met dat boek, echt goed voor een boel inspiratie.
Over die tunische naalden: ik heb er één liggen, nr3 van Perl Inox. Ik gebruik 'm niet, dus als iemand hem hebben wil? Ik hoef er niets voor terug te hebben, stuur 'm zo naar je op als iemand belangstelling heeft.
Ja, ik weet ook niet goed hoe dat komt. Ik hoop dat het vanzelf goed komt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef trui het volgende:
b.ertha, wat een geweldige taart!! en er zijn zoveel leuke bloemenpatronen, dat moet toch wel lukken lijkt me!
en je dekentje gaat ook goed, netjes hoor! alleen lijkt 't wel of ie steeds wijder/losser wordt? (omdat ie in zo'n boogje ligt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |