quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef trui het volgende:
ik twijfel ook wat nou officieel de voorkant is, maar ik vind die laatste dus iets mooier geloof ik. maar ach, ze mogen natuurlijk zelf weten welke kant ze bovenop doen. alleen maar fijn dat beide kanten OK zijn.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef mijsje het volgende:beide kanten zijn zeker OK!
het ziet er ook heel netjes en gelijkmatig uit...
hmm ging ineerste instantie niet helemaal goed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:56 schreef Lyssa het volgende:
TvP vanuit werk, ik wil naar huis om verder te gaan met mn Octo en konijn!![]()
Toffe deken trui!Het lijkt me nog best ingewikkeld! Het ziet er iig heerlijk vrolijk uit!
Ik verwacht ook mijn oogjes binnen vandaag.
Eén item plaatsen kost 20 dollarcent en daarna betaal je aan Etsy 3,5% 'sales fee' over je verkoop.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:51 schreef trui het volgende:
hoothoot, ik heb er geen ervaring mee maar ik ben ook wel benieuwd. hoeveel kost 't dan per item, of is dat een percentage?
Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:24 schreef caroline88 het volgende:
Mooie tas, Mmascha!
Trui, voorkant, achterkant, dat bepaal je toch zeker zelluf? Patronen en recepten zijn niet meer dan indicaties, je moet wel zelf de regie in handen houden vind ik altijd![]()
Mooie leuke dingen allemaal. Jannuk, succes met de nieuwe naald!
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:
@ Trui:: wat gaaf die larkstitch, heb je daar ook een beschrijving van?
quote:
Oooh wat een toffequote:Op woensdag 2 juni 2010 18:08 schreef Yachiru het volgende:
Ik ga deze haken voor degene bij wie ik volgende week op bezoek gaVet schattig!
Ze is Japans en heeft mij en een vriendin uitgenodigd omdat wij vorig jaar hebben geholpen bij een festival dat zij organiseerde. En toen ik eerder eens bij haar op bezoek was kreeg ik ook onigiri te eten, dus ik denk (en hoop) dat ze dit leuk vindt!
Drukke nachtdienst? Kan je lekker haken tijdens het werkenquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:14 schreef Ilske het volgende:
tvp, net wakker mn nachtdienst (nr 2 van de 7!)
Haha echt? Mega :-pquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef Lyssa het volgende:
Haha grappig stefanieV! Ik woon in Arnhem maar ben zaterdag juist in BelgiëBij de pipoos weet ik niet of ik daar zpagetti wol zag liggen, wel kant en klare tassen. Maar misschien heb ik niet goed gekeken
Thnxquote:
Ow, ik geloof dat ik net zo'n haak/breinaald heb weggegooid. Omdat de hele buitenlaag eraf was. Maar het klinkt wel gaaf!!quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef Rimketje het volgende:
@Jannuk, een tunische haaknaald is een haak/breinaald.. Het heeft een haak aan het begin, maar is voor de rest langer en een stop op de achterkant.. Je haakt daarmee ook anders, je neemt de heenweg de steken op de naald en op de terugweg haak je ze.. Je krijgt hierdoor vierkantjes (als je gewoon de standaard manier haakt..).. Geeft een grappig effect en is handig om patronen te haken..
Ben zelf nu bezig met een kussensloop (Ofzo, weet nog niet wat ik ermee ga doen) door middel van Tunisch haken.. Zal er vanavond wel een fotootje van maken.. Ben nu op rij 47 van de 67..
Mijn tunische haaknaalden heb ik bij een speciaal haak/breiwinkeltje.. En het mooie is, dat hele winkeltje is nog goedkoop ook![]()
Wordt het die kerel van the Doors?quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Rimketje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet goed te zien, sorry foto is gemaakt met mijn mobiel, heb ff geen andere camera bij de hand...
Maar dit is gehaakt met tunisch haken.. Ben nog bezig dus vandaar de naald er boven in..
Vraag me af of mensen überhaupt zien wat het worden gaat.. Moet nog een paar draden aan de anderkant losknippen omdat deze het werk een beetje samentrekt..
quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Rimketje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet goed te zien, sorry foto is gemaakt met mijn mobiel, heb ff geen andere camera bij de hand...
Maar dit is gehaakt met tunisch haken.. Ben nog bezig dus vandaar de naald er boven in..
Vraag me af of mensen überhaupt zien wat het worden gaat.. Moet nog een paar draden aan de anderkant losknippen omdat deze het werk een beetje samentrekt..
Was de (online) hobby winkel van Nadia niet wat voor jou? http://www.3dnadia.be/ Of was je op zoek naar gekleurde oogjes?quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:28 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb jullie raad opgevolgd, de bestelling geannuleerd en opnieuw met Paypal bestelt. Vriendlief had Paypal blijkbaar dus bestelling zal onderweg zijn (25 paar veiligheidsoogjes voor 6,50 euroIn de winkel betaalde ik per paar 0,86 euro)
Oh my god!! Dat is zo geniaal! Ik denk dat het (iig de bovenste rijen) blokken zijn en alleen die onderste twee zijn nog wat groter. Maar hoe kan je zo makkelijk met kleuren wisselen dan? Dit is voor mij nog veel te moeilijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef B.ertha het volgende:
Trui: Die larkstitch deken, hoe lang doe je over een rij?
Oh, dat valt me toch mee. Ervan uitgaande dat je zo'n 100 rijen moet hebben(?) moet ik dus rekenen op totaal 50 uur. Dat lukt me wel in één zomervakantiequote:Op woensdag 2 juni 2010 22:27 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).
ik las trouwens nu weer dat 't larks foot moet zijn, niet lark foot.
ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
dat dacht ik dus ook al...quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:26 schreef trui het volgende:
[..]
ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.
Bruinquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:
[..]
Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!
@ Trui:: wat gaaf die larkstitch, heb je daar ook een beschrijving van?
@ Mmascha: mooi geworden, je tas, is het eigenlijk zwart of donkerblauw?
@ Mijsje/Inu: wat moet ik me voorstellen bij een Tunesische haaknaald?
Hij is echt prachtigquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, nog 4 rijen te gaan om aan de UP te hangen (zitten al in elkaar) en dan is ie af!
[ afbeelding ]
Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...
Je begint door 2 gsjes met de voorkanten tegen elkaar te houden. Als het goed is heb je even veel steken aan elke kant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens begin je met draad in de naald aan de rechterkant in de hoek van het voorste gsje. Je pakt dan de kettingsteek aan de linkerkant in de hoek (de hoek bestaat uit 2 kettingsteken, daarvan pak je dus de meest linker). Dan steek je door naar dezelfde steek in het andere gsje:
[ afbeelding ]
Dan ga je 1 steek naar links en ga je daar onder de buitenste lus door en steek je over naar het voorste gsje en pak je de buitenste lus van die steek.
[ afbeelding ]
Zo ga je door tot je weer in de hoeken bent en dan is de laatste steek door de meest rechter kettingsteek in de hoek van voor naar achteren (bij mijn aantal steken per gs kwam dit precies zo uit). Je begint dus voor en eindigt ook voor.
[ afbeelding ]
Nu heb je hem aan elkaar en als je de gsjes openvouwt zie je als het goed is niks van het zojuist gespannen draadje en zitten ze netjes aan elkaar. De draadjes kun je aan het einde nog wegknopen en knippen aan de achterkant.
Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
WOW WOW en nog eens WOW!!quote:
Overduidelijk! Ik dacht al wel dat je zoiets bedoelde, maar ik had niet verwacht dat je de zwarte draad niet meer zou zien als je de buitenste lusjes gebruikte. Blijkbaar is dit dus wel een 'onzichtbare' manier. Dank je!quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...
Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
quote:
Respectquote:
Tooof! Snel afmaken die deken en online zetten, gaan we allemaal op je stemmen!!quote:
Ik haak hem door de voorkant, zo had ik het op een filmpje gezien... maar ik denk dat ik ergens een losse te veel doe. Ga nu aan een nieuw probeerseltje beginnen, kijken of ik het kan vinden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef Rimketje het volgende:
@lijnloos, daar had ik eerst ook last van.
Haak jij de lus door debovenste lus of door de lus aan de voorkant?
wow, lijnloos, wat is ie mooi geworden! en zo netjes!!!quote:
ik vind 'm ook heel leuk & fleurig!quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:33 schreef Lyssa het volgende:
Ik was op een congres vandaag (lekker in de trein wat octopootjes kunnen haken) en daar had een meisje deze armband om:
[ afbeelding ]
Ik vond t best tof (op het jezus plaatje na) Ze had m niet zelf gemaakt, maar op internet gekocht zei ze.
Denk van wel hoor, het wordt soms gebruikt voor juwelen dus ze zullen wel zo iets moeten hebben denk k. Anders een bouwmarkt denk k ;-)quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
kun je er geen potlood in stoppen oid?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.
Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |