abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82228523

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!

Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Vicky

Mmascha

Lyssa

Trui

Haak on!

[ Bericht 0% gewijzigd door mijsje op 02-06-2010 12:03:16 ]
pi_82228723
laatste posts:
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef trui het volgende:
ik twijfel ook wat nou officieel de voorkant is, maar ik vind die laatste dus iets mooier geloof ik. maar ach, ze mogen natuurlijk zelf weten welke kant ze bovenop doen. alleen maar fijn dat beide kanten OK zijn.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:47 schreef mijsje het volgende:
beide kanten zijn zeker OK! het ziet er ook heel netjes en gelijkmatig uit...
pi_82229148
de mevrouw van Joel Bears belde me op net... het wordt geregeld, ik krijg er nog blauwe en bruine oogjes bij
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:18:24 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82229421
kijk es aan, da's beter!
in de haak.
pi_82230246
Beter zeg, Mijsje!

Hier is weer een kussen af, althans, de het gehaakte deel. Maandagmiddag begonnen en nu af, dus ik loop netjes op schema voor de bestelling (4 kussens in 2 weken)
Intussen ben ik aan het kijken naar Etsy en de mogelijkheden om daar een soort webshopje op te richten zonder de kosten en het gedoe van het hosten van een site, html, etc. Het lijkt heel vrijblijvend, je betaalt een heel klein bedrag per item dat je in je shop zet en kunt stoppen wanneer jij dat wilt. Het lijkt zo op het eerste gezicht ideaal. Heeft iemand hier ervaring mee?
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:51:13 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82230828
hoothoot, ik heb er geen ervaring mee maar ik ben ook wel benieuwd. hoeveel kost 't dan per item, of is dat een percentage?
in de haak.
pi_82231042
TvP vanuit werk, ik wil naar huis om verder te gaan met mn Octo en konijn!

Toffe deken trui! Het lijkt me nog best ingewikkeld! Het ziet er iig heerlijk vrolijk uit!

Ik verwacht ook mijn oogjes binnen vandaag.
pi_82234296
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:56 schreef Lyssa het volgende:
TvP vanuit werk, ik wil naar huis om verder te gaan met mn Octo en konijn!

Toffe deken trui! Het lijkt me nog best ingewikkeld! Het ziet er iig heerlijk vrolijk uit!

Ik verwacht ook mijn oogjes binnen vandaag.
hmm ging ineerste instantie niet helemaal goed.
Blijft soms lastig zo op de ipod...

Maar ik begrijp het gevoel... Sta soms bewust eerder op om voor werk of school nog een stukje te kunnen haken, of snel naar huis willen om verder te gaan :x
pi_82234410
Haha hier ook tvp vanuit werk. Ik wil ook verder haken, gisteren niets kunnen doen aangezien ik niet thuis was en warempel het kriebelt gewoon om verder te doen (ik wil ook Zpaghetti beginnen maar daarvoor moet ik nog wol (noem je het zo) halen, gelukkig zit ik zaterdag in arnhem, daar eens zien in de pipoos) Hier in BE vind ik het dus amper.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:51:40 #10
52016 Lyssa
music <3
pi_82236670
Haha grappig stefanieV! Ik woon in Arnhem maar ben zaterdag juist in België Bij de pipoos weet ik niet of ik daar zpagetti wol zag liggen, wel kant en klare tassen. Maar misschien heb ik niet goed gekeken
pi_82237540
Ik zag bij Pipoos ook tassen met daarop de naam 'Zpagetti' oid. Losse bollen heb ik niet gespot. Heb het over de vestiging in Nijmegen nu.
pi_82237543
Fijn mijsje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82237586
En weer een deel volgepraat! Wat is haken toch leuk... Hoop vandaag nog wat te kunnen doen maar lig al de hele dag ziek in bed te slapen... Nu ff wakker maar voel de hoofdpijn alweer doordrukken.

Trui mooi gedaan zo!
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:14:07 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82237700
tvp. niet dat ik tijd heb om te haken voorlopig, waarschijnlijk....
Kwak
pi_82239209

ik heb bij de hobbydoos net ook maar meteen een bamboe haaknaald (nr3) besteld, en omdat ik toch bezig was, heb ik ook maar meteen een tunische haaknaald besteld en een bolletje garen, en daar kreeg je een uitlegboekje/blaadje bij. kan ik dat ook eens uitproberen. het ziet er altijd wel mooi uit, tunisch haakwerk, vind ik...
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:46:33 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82239296
haha, maar heb je de verzendkosten nou niet onnodig opgeschroefd? of ben je de magische grens van 35 euro gepasseerd?
in de haak.
pi_82239518
hahaha nee, het viel wel mee, ik heb korting op de verzendkosten omdat ik vooruit heb betaald. ik heb een euro korting op het verzenden gekregen hahahahaha ik kon het niet meer laten, ik wilde zo graag die bamboehaaknaald en dan ook maar gelijk die andere meuk, want ja, anders betaal je 2 keer verzendkosten
pi_82241260
jeetje #26 al, wat gaan jullie snel, heb gewoon 4 topics gemist
pi_82242639
Ik heb een aantal Tunische haaknaalden gekocht bij de Kringloopwinkel voor 10 cent per stuk
pi_82242904
Trui wat een snelheid heb je! Hij is wel gaaf!
pi_82243085
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:51 schreef trui het volgende:
hoothoot, ik heb er geen ervaring mee maar ik ben ook wel benieuwd. hoeveel kost 't dan per item, of is dat een percentage?
Eén item plaatsen kost 20 dollarcent en daarna betaal je aan Etsy 3,5% 'sales fee' over je verkoop.
Jammer is wel dat je een creditcard moet hebben om je identiteit te bevestigen... ik heb wel een creditcard, maar die staat officieel niet op mijn naam. Dus, dat moet ik nog maar eens uitzoeken...
pi_82243559
Hier zijn jullie gebleven. Ik kon niet meer haken, want mn haaknaald was uit elkaar aan het vallen, door transpiratie (al de tweede sinds het begin van mn ripple-blanket). En ik zat niet echt te wachten op glitters in mn ripples en splinters in mn handen. Nu heb ik sinds vanmiddag weer een haaknaald, met soft-gripje.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:24:52 #23
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82243963
Mooie tas, Mmascha!

Trui, voorkant, achterkant, dat bepaal je toch zeker zelluf? Patronen en recepten zijn niet meer dan indicaties, je moet wel zelf de regie in handen houden vind ik altijd

Mooie leuke dingen allemaal. Jannuk, succes met de nieuwe naald!
pi_82244060
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:24 schreef caroline88 het volgende:
Mooie tas, Mmascha!

Trui, voorkant, achterkant, dat bepaal je toch zeker zelluf? Patronen en recepten zijn niet meer dan indicaties, je moet wel zelf de regie in handen houden vind ik altijd

Mooie leuke dingen allemaal. Jannuk, succes met de nieuwe naald!
Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!

@ Trui:: wat gaaf die larkstitch, heb je daar ook een beschrijving van?

@ Mmascha: mooi geworden, je tas, is het eigenlijk zwart of donkerblauw?

@ Mijsje/Inu: wat moet ik me voorstellen bij een Tunesische haaknaald?
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:38:41 #25
52016 Lyssa
music <3
pi_82244499
Ik heb mijn oogjes binnen. Alleen de 12 mm nog niet, die waren niet op voorraad, maar worden zo spoedig mogelijk nagestuurd. Ziet er prima uit!
pi_82244967
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:20 schreef trui het volgende:

[..]

van karinaandehaak en neverknew.
pi_82245651
Ik ga deze haken voor degene bij wie ik volgende week op bezoek ga Vet schattig!
Ze is Japans en heeft mij en een vriendin uitgenodigd omdat wij vorig jaar hebben geholpen bij een festival dat zij organiseerde. En toen ik eerder eens bij haar op bezoek was kreeg ik ook onigiri te eten, dus ik denk (en hoop) dat ze dit leuk vindt!
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:11:10 #28
52016 Lyssa
music <3
pi_82245732
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:08 schreef Yachiru het volgende:
Ik ga deze haken voor degene bij wie ik volgende week op bezoek ga Vet schattig!
Ze is Japans en heeft mij en een vriendin uitgenodigd omdat wij vorig jaar hebben geholpen bij een festival dat zij organiseerde. En toen ik eerder eens bij haar op bezoek was kreeg ik ook onigiri te eten, dus ik denk (en hoop) dat ze dit leuk vindt!
Oooh wat een toffe Erg schattig! *onthoudt*

Gets, gewoon katoen haakt alweer een stuk stugger dan Catania garen
pi_82245853
tvp, net wakker mn nachtdienst (nr 2 van de 7!)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  woensdag 2 juni 2010 @ 18:23:50 #30
52016 Lyssa
music <3
pi_82246153
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:14 schreef Ilske het volgende:
tvp, net wakker mn nachtdienst (nr 2 van de 7!)
Drukke nachtdienst? Kan je lekker haken tijdens het werken
pi_82246249
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef Lyssa het volgende:
Haha grappig stefanieV! Ik woon in Arnhem maar ben zaterdag juist in België Bij de pipoos weet ik niet of ik daar zpagetti wol zag liggen, wel kant en klare tassen. Maar misschien heb ik niet goed gekeken
Haha echt? Mega :-p
pi_82246687
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef cropje het volgende:

[..]

[..]
Thnx
Love is for real, today!
pi_82247837
Wat haken jullie snel/veel.

Ik wilde net ook een Tunische haaknaald halen, maar bij de pipoos hebben ze die niet.
pi_82248013
@Jannuk, een tunische haaknaald is een haak/breinaald.. Het heeft een haak aan het begin, maar is voor de rest langer en een stop op de achterkant.. Je haakt daarmee ook anders, je neemt de heenweg de steken op de naald en op de terugweg haak je ze.. Je krijgt hierdoor vierkantjes (als je gewoon de standaard manier haakt..).. Geeft een grappig effect en is handig om patronen te haken..
Ben zelf nu bezig met een kussensloop (Ofzo, weet nog niet wat ik ermee ga doen) door middel van Tunisch haken.. Zal er vanavond wel een fotootje van maken.. Ben nu op rij 47 van de 67..

Mijn tunische haaknaalden heb ik bij een speciaal haak/breiwinkeltje.. En het mooie is, dat hele winkeltje is nog goedkoop ook

Edit: Een aantal voorbeelden van Tunisch haken..
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=298664.0

Opzet en eerste steek.
Trouwens het is wel van belang de naald diameter altijd groter te doen dan wanneer je het met een normale haaknaald haakt..
pi_82248171
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:06 schreef Rimketje het volgende:
@Jannuk, een tunische haaknaald is een haak/breinaald.. Het heeft een haak aan het begin, maar is voor de rest langer en een stop op de achterkant.. Je haakt daarmee ook anders, je neemt de heenweg de steken op de naald en op de terugweg haak je ze.. Je krijgt hierdoor vierkantjes (als je gewoon de standaard manier haakt..).. Geeft een grappig effect en is handig om patronen te haken..
Ben zelf nu bezig met een kussensloop (Ofzo, weet nog niet wat ik ermee ga doen) door middel van Tunisch haken.. Zal er vanavond wel een fotootje van maken.. Ben nu op rij 47 van de 67..

Mijn tunische haaknaalden heb ik bij een speciaal haak/breiwinkeltje.. En het mooie is, dat hele winkeltje is nog goedkoop ook
Ow, ik geloof dat ik net zo'n haak/breinaald heb weggegooid. Omdat de hele buitenlaag eraf was. Maar het klinkt wel gaaf!!
Love is for real, today!
pi_82248935

Niet goed te zien, sorry foto is gemaakt met mijn mobiel, heb ff geen andere camera bij de hand...
Maar dit is gehaakt met tunisch haken.. Ben nog bezig dus vandaar de naald er boven in..

Vraag me af of mensen überhaupt zien wat het worden gaat.. Moet nog een paar draden aan de anderkant losknippen omdat deze het werk een beetje samentrekt..
pi_82249016
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Rimketje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet goed te zien, sorry foto is gemaakt met mijn mobiel, heb ff geen andere camera bij de hand...
Maar dit is gehaakt met tunisch haken.. Ben nog bezig dus vandaar de naald er boven in..

Vraag me af of mensen überhaupt zien wat het worden gaat.. Moet nog een paar draden aan de anderkant losknippen omdat deze het werk een beetje samentrekt..
Wordt het die kerel van the Doors?

Ziet er wel strak uit
pi_82249264
heb net ook het 200 blocks-boek besteld.....

Helaas zijn de nachtdiensten tot nog toe te druk om te haken, maar heb mn ripple-werk mee!

Trui, je larkstitch is tof, ziet er zo mooi regelmatig uit! Welk formaat krijgt je deken uiteindelijk? En haak je weer met softfun of een ander garen nu? En ik zie je soft grip naald, een 4.0?

Lyssa: Pokémon-koningin, als ze een pokemon wedstrijd gaan doen moet je meedoen, hij wordt heel cute!

Rimketje, ziet er ingewikkeld uit, dat tunisch haken....heb net mn laptop gedraaid, maar ik zie nog niet echt wat het wordt , maar ben nog niet helemaal wakker dus misschien ligt het daaraan!

Ben nu met 4e kleur bezig van mn ripple, het haakt wel lekker makkelijk weg nu, dus wat dat betreft is inderdaad die 1e rij gewoon doorzetten. Vraag me alleen af of ik ooit de breedte van een deken ga kunnen doorzetten.....
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_82249285
Jim Morrison.
pi_82249521
Haha nee Mika, in 3 klEuren...
Maar ben er zelf ook nog niet helemaal tevreden over..
Maar ach het is leuk om te proberen voor het eerst!
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:38:31 #41
52016 Lyssa
music <3
pi_82249609
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:24 schreef Rimketje het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is gaaaf! Ziet er wel heel ingewikkeld uit!

Ik heb trouwens bijna alleen maar tunische haaknaalden. Maar goed, ik heb alle oude spullen van mijn moeder, dus zoveel verstand heb ik er niet van, heb het niet zelf gekocht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lyssa op 02-06-2010 19:43:45 ]
pi_82249885
Rimketje wat gaaf! Maar enorm concentratie klus volgens mij, maar echt heel gaaf!!
pi_82252343
Ik heb jullie raad opgevolgd, de bestelling geannuleerd en opnieuw met Paypal bestelt. Vriendlief had Paypal blijkbaar dus bestelling zal onderweg zijn (25 paar veiligheidsoogjes voor 6,50 euro In de winkel betaalde ik per paar 0,86 euro)
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:39:38 #44
52016 Lyssa
music <3
pi_82252929
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:28 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb jullie raad opgevolgd, de bestelling geannuleerd en opnieuw met Paypal bestelt. Vriendlief had Paypal blijkbaar dus bestelling zal onderweg zijn (25 paar veiligheidsoogjes voor 6,50 euro In de winkel betaalde ik per paar 0,86 euro)
Was de (online) hobby winkel van Nadia niet wat voor jou? http://www.3dnadia.be/ Of was je op zoek naar gekleurde oogjes?
pi_82253101
Ooh die had k niet eens bekeken haha Zal ik wel opslaan en later eens bekijken :-)

Ik wou trouwens net Zpaghetti bestellen via hoooked.nl en ik moet maar eventjes 9,13 euro verzendingskosten betalen.. Ik wou ook maar beginnen met 1 kleurtje omdat ik niet weet of het iets voor mij is, dus ik denk dat ik maar even wacht tot ik het in de winkel vind :-)
pi_82253529
wow Rimketje, Mika ziet er prachtig uit, nu al! ik moet nog leren tunisch haken, maar ik vind het er zo mooi eruit zien!
pi_82253937
Haha, rimketje, ik dacht ook Jim morrison, maar Mika is inderdaad ook wel herkenbaar wel stoer zo, ik ga dat toch onthouden, vind het wel cool!
pi_82254618

wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
pi_82254733
Trui: Die larkstitch deken, hoe lang doe je over een rij?
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:14:36 #50
52016 Lyssa
music <3
pi_82254786
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
Oh my god!! Dat is zo geniaal! Ik denk dat het (iig de bovenste rijen) blokken zijn en alleen die onderste twee zijn nog wat groter. Maar hoe kan je zo makkelijk met kleuren wisselen dan? Dit is voor mij nog veel te moeilijk
pi_82255354
@Mijsje, op Youtube heeft ze het helemaal uitgelegd.. Ze heeft steeds blokken gemaakt.. Elk 'scenario' is een blok.. EN die dan aan elkaar gemaakt..
En kleuren wisselen gaat wel, het is eerst ff proberen en veel oefenen.. HEb eerst 3 avonden 5 rijtjes gemaakt van het patroon en dan weer uitgehaald en weer gehaakt en weer uitgehaald.. Gewoon om te oefenen, en daarna gewoon doen.. Ook op Youtube staat het helemaal uitgelegd (ook diegene die dat hierboven gehaakt heeft heeft over kleuren wisselen een filmpje gemaakt)..
Filmpje 1

FIlmpje 2

En zo ziet de achterkant er bij mij uit:
pi_82257933
Ok, dat tunisch haken moet ik ook leren, heeeeel tof! (heb al weer allerlei to-do's in mijn hoofd..)
vandaag niet meer gehaakt of rijtjes afgemaakt, alleen maar geslapen... Morgen gelukkig vrij dus als Minke het toelaat kan ik lekker bezig om de up af te maken... Lekker in de tuin zitten met de kleine meid
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:27:59 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82259156
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef B.ertha het volgende:
Trui: Die larkstitch deken, hoe lang doe je over een rij?
ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).
ik las trouwens nu weer dat 't larks foot moet zijn, niet lark foot.
in de haak.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:28:31 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82259197
rimketje, wat een bijzonder project! ziet er ingewikkeld uit, maar ook mooi!
in de haak.
pi_82260626
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:27 schreef trui het volgende:

[..]

ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).
ik las trouwens nu weer dat 't larks foot moet zijn, niet lark foot.
Oh, dat valt me toch mee. Ervan uitgaande dat je zo'n 100 rijen moet hebben(?) moet ik dus rekenen op totaal 50 uur. Dat lukt me wel in één zomervakantie
pi_82261260
Ik heb zulke lieve sokjes gekocht vandaag en ik wil dat deken maken in hetzelfde kleurenschema. Dus dit idee:

woensdag 2 juni 2010 @ 23:03:01 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82261430
ola, ik heb net granny stripe patroon uit t boek van Jan Eaton uitgeprobeerd. Nu die van Lucy ook even proberen om te vergelijken welke ik lekkerder vind werken.
Kwak
pi_82262366
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef Rimketje het volgende:
Haha nee Mika, in 3 klEuren...

Echt heel gaaf.
pi_82262565
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:18 schreef wyccie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt heel gaaf.
Heeft er idd wel wat van weg
http://www.digitaltracks.fr/wp-content/uploads/2009/07/mika.jpg
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:26:12 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82262804
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.
in de haak.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:30:34 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82263118
b.ertha, leuke kleurtjes! en 't past mooi bij die larksfootstitch, hij wordt vaak in dat soort kleurstellingen/patroontjes gemaakt, zie de rock-a-bye-rainsong-projecten op ravelry.
in de haak.
pi_82267226
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:26 schreef trui het volgende:

[..]

ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.
dat dacht ik dus ook al...
pi_82269230
Ik heb hem nog niet gezien in de gallery, dus er is nog hoop

zo... Hoofdpijnvrije vrije dag met een kind wat na de fles nog even lief ligt te slapen spelen in de box... Up-je, here I come!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Lijnloos op 03-06-2010 08:00:36 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:06:27 #64
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82270403
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!

@ Mmascha: mooi geworden, je tas, is het eigenlijk zwart of donkerblauw?

@ Mijsje/Inu: wat moet ik me voorstellen bij een Tunesische haaknaald?
Bruin

Ik heb vandeweek een hele tas wol van mijn moeder gekregen(op verzoek). Straks maar eens alles uitzoeken en kijken welke kleuren leuk bij elkaar passen. Gisteravond bij Ikea kussentjes gekocht. En die moeten mooie nieuwe hoezen krijgen.

Bij Ikea ook nog leuke stofjes gekocht. Straks eens kijken of Trekpleister mij een naaimachine wil verkopen en dan ga ik me maar eens in het andere topic melden.

Veel plezier Lijnloos!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82278268
Zo, nog 4 rijen te gaan om aan de UP te hangen (zitten al in elkaar) en dan is ie af!

Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...

Je begint door 2 gsjes met de voorkanten tegen elkaar te houden. Als het goed is heb je even veel steken aan elke kant.

Vervolgens begin je met draad in de naald aan de rechterkant in de hoek van het voorste gsje. Je pakt dan de kettingsteek aan de linkerkant in de hoek (de hoek bestaat uit 2 kettingsteken, daarvan pak je dus de meest linker). Dan steek je door naar dezelfde steek in het andere gsje:

Dan ga je 1 steek naar links en ga je daar onder de buitenste lus door en steek je over naar het voorste gsje en pak je de buitenste lus van die steek.

Zo ga je door tot je weer in de hoeken bent en dan is de laatste steek door de meest rechter kettingsteek in de hoek van voor naar achteren (bij mijn aantal steken per gs kwam dit precies zo uit). Je begint dus voor en eindigt ook voor.

Nu heb je hem aan elkaar en als je de gsjes openvouwt zie je als het goed is niks van het zojuist gespannen draadje en zitten ze netjes aan elkaar. De draadjes kun je aan het einde nog wegknopen en knippen aan de achterkant.

Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
pi_82281602
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, nog 4 rijen te gaan om aan de UP te hangen (zitten al in elkaar) en dan is ie af!

[ afbeelding ]

Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...

Je begint door 2 gsjes met de voorkanten tegen elkaar te houden. Als het goed is heb je even veel steken aan elke kant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vervolgens begin je met draad in de naald aan de rechterkant in de hoek van het voorste gsje. Je pakt dan de kettingsteek aan de linkerkant in de hoek (de hoek bestaat uit 2 kettingsteken, daarvan pak je dus de meest linker). Dan steek je door naar dezelfde steek in het andere gsje:
[ afbeelding ]

Dan ga je 1 steek naar links en ga je daar onder de buitenste lus door en steek je over naar het voorste gsje en pak je de buitenste lus van die steek.
[ afbeelding ]

Zo ga je door tot je weer in de hoeken bent en dan is de laatste steek door de meest rechter kettingsteek in de hoek van voor naar achteren (bij mijn aantal steken per gs kwam dit precies zo uit). Je begint dus voor en eindigt ook voor.
[ afbeelding ]

Nu heb je hem aan elkaar en als je de gsjes openvouwt zie je als het goed is niks van het zojuist gespannen draadje en zitten ze netjes aan elkaar. De draadjes kun je aan het einde nog wegknopen en knippen aan de achterkant.

Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
Hij is echt prachtig
pi_82282505
Ik heb een vestje gevonden dat ik voor Tess ga proberen te haken

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82282830
Tadaa!!!!

pi_82282860
Mooi vestje Vicky! Zal Tess heel mooi staan denk ik (zie al helemaal die blonde blijhoofd erboven )
pi_82282935
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:27 schreef Lijnloos het volgende:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
WOW WOW en nog eens WOW!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82283592
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
Helemaal goed
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:55:13 #72
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82283951
Lijnloos wat is ie prachtig geworden! Hij zit ook zo mooi in elkaar!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82284075
Woow! die is echt gaaf geworden!!
pi_82284611
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Overduidelijk! Ik dacht al wel dat je zoiets bedoelde, maar ik had niet verwacht dat je de zwarte draad niet meer zou zien als je de buitenste lusjes gebruikte. Blijkbaar is dit dus wel een 'onzichtbare' manier. Dank je!
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
pi_82284801
@cropje, ik heb voor het voorbeeld even een contrasterende kleur gebruikt, maar wanneer mogelijk is het natuurlijk handiger om een gelijke kleur te gebruiken. Dat heb ik over het algemeen ook gedaan, als ik 2 gsjes samenvoeg gebruik ik de kleur van 1 of beide gsjes. Maar met de rijen kon dat niet altijd (meer dan 2 kleuren per rij), maar ook daar zie je het eigenlijk niet (behalve als je heeeeeel dichtbij en goed kijkt).

Ennuhm, bedankt allemaal voor de complimenten... Nu nog een dekentje bouwen, stof heb ik al, de naaimachine ook, maar nu nog de skillz.... Mooie klus voor vanavond als de kleine naar bed is en manlief weg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')