abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82255354
@Mijsje, op Youtube heeft ze het helemaal uitgelegd.. Ze heeft steeds blokken gemaakt.. Elk 'scenario' is een blok.. EN die dan aan elkaar gemaakt..
En kleuren wisselen gaat wel, het is eerst ff proberen en veel oefenen.. HEb eerst 3 avonden 5 rijtjes gemaakt van het patroon en dan weer uitgehaald en weer gehaakt en weer uitgehaald.. Gewoon om te oefenen, en daarna gewoon doen.. Ook op Youtube staat het helemaal uitgelegd (ook diegene die dat hierboven gehaakt heeft heeft over kleuren wisselen een filmpje gemaakt)..
Filmpje 1

FIlmpje 2

En zo ziet de achterkant er bij mij uit:
pi_82257933
Ok, dat tunisch haken moet ik ook leren, heeeeel tof! (heb al weer allerlei to-do's in mijn hoofd..)
vandaag niet meer gehaakt of rijtjes afgemaakt, alleen maar geslapen... Morgen gelukkig vrij dus als Minke het toelaat kan ik lekker bezig om de up af te maken... Lekker in de tuin zitten met de kleine meid
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:27:59 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82259156
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef B.ertha het volgende:
Trui: Die larkstitch deken, hoe lang doe je over een rij?
ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).
ik las trouwens nu weer dat 't larks foot moet zijn, niet lark foot.
in de haak.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:28:31 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82259197
rimketje, wat een bijzonder project! ziet er ingewikkeld uit, maar ook mooi!
in de haak.
pi_82260626
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:27 schreef trui het volgende:

[..]

ik heb 'm 90cm breed gemaakt (= in mijn geval 164 steken) en ik doe een klein half uur over 2 rijen (dus 1 kleur heen & terug).
ik las trouwens nu weer dat 't larks foot moet zijn, niet lark foot.
Oh, dat valt me toch mee. Ervan uitgaande dat je zo'n 100 rijen moet hebben(?) moet ik dus rekenen op totaal 50 uur. Dat lukt me wel in één zomervakantie
pi_82261260
Ik heb zulke lieve sokjes gekocht vandaag en ik wil dat deken maken in hetzelfde kleurenschema. Dus dit idee:

woensdag 2 juni 2010 @ 23:03:01 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82261430
ola, ik heb net granny stripe patroon uit t boek van Jan Eaton uitgeprobeerd. Nu die van Lucy ook even proberen om te vergelijken welke ik lekkerder vind werken.
Kwak
pi_82262366
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:36 schreef Rimketje het volgende:
Haha nee Mika, in 3 klEuren...

Echt heel gaaf.
pi_82262565
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:18 schreef wyccie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt heel gaaf.
Heeft er idd wel wat van weg
http://www.digitaltracks.fr/wp-content/uploads/2009/07/mika.jpg
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:26:12 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82262804
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:11 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
wow... hoe kun je in hemelsnaam met een tunische haaknaald zoveel steken naast elkaar doen... (hoeveel steken passen er wel niet op een haaknaald... )
ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.
in de haak.
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:30:34 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82263118
b.ertha, leuke kleurtjes! en 't past mooi bij die larksfootstitch, hij wordt vaak in dat soort kleurstellingen/patroontjes gemaakt, zie de rock-a-bye-rainsong-projecten op ravelry.
in de haak.
pi_82267226
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:26 schreef trui het volgende:

[..]

ik hoop voor lijnloos dat deze niet meedoet aan de nintendo-wedstrijd.
dat dacht ik dus ook al...
pi_82269230
Ik heb hem nog niet gezien in de gallery, dus er is nog hoop

zo... Hoofdpijnvrije vrije dag met een kind wat na de fles nog even lief ligt te slapen spelen in de box... Up-je, here I come!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Lijnloos op 03-06-2010 08:00:36 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:06:27 #64
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82270403
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:27 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Thnx, ik ben alweer een beetje de schade aan het inhalen!

@ Trui:: wat gaaf die larkstitch, heb je daar ook een beschrijving van?

@ Mmascha: mooi geworden, je tas, is het eigenlijk zwart of donkerblauw?

@ Mijsje/Inu: wat moet ik me voorstellen bij een Tunesische haaknaald?
Bruin

Ik heb vandeweek een hele tas wol van mijn moeder gekregen(op verzoek). Straks maar eens alles uitzoeken en kijken welke kleuren leuk bij elkaar passen. Gisteravond bij Ikea kussentjes gekocht. En die moeten mooie nieuwe hoezen krijgen.

Bij Ikea ook nog leuke stofjes gekocht. Straks eens kijken of Trekpleister mij een naaimachine wil verkopen en dan ga ik me maar eens in het andere topic melden.

Veel plezier Lijnloos!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82278268
Zo, nog 4 rijen te gaan om aan de UP te hangen (zitten al in elkaar) en dan is ie af!

Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...

Je begint door 2 gsjes met de voorkanten tegen elkaar te houden. Als het goed is heb je even veel steken aan elke kant.

Vervolgens begin je met draad in de naald aan de rechterkant in de hoek van het voorste gsje. Je pakt dan de kettingsteek aan de linkerkant in de hoek (de hoek bestaat uit 2 kettingsteken, daarvan pak je dus de meest linker). Dan steek je door naar dezelfde steek in het andere gsje:

Dan ga je 1 steek naar links en ga je daar onder de buitenste lus door en steek je over naar het voorste gsje en pak je de buitenste lus van die steek.

Zo ga je door tot je weer in de hoeken bent en dan is de laatste steek door de meest rechter kettingsteek in de hoek van voor naar achteren (bij mijn aantal steken per gs kwam dit precies zo uit). Je begint dus voor en eindigt ook voor.

Nu heb je hem aan elkaar en als je de gsjes openvouwt zie je als het goed is niks van het zojuist gespannen draadje en zitten ze netjes aan elkaar. De draadjes kun je aan het einde nog wegknopen en knippen aan de achterkant.

Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
pi_82281602
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, nog 4 rijen te gaan om aan de UP te hangen (zitten al in elkaar) en dan is ie af!

[ afbeelding ]

Oh en heb nog even (onscherpe) fotootjes gemaakt van hoe ik de GSjes aan elkaar heb gemaakt...

Je begint door 2 gsjes met de voorkanten tegen elkaar te houden. Als het goed is heb je even veel steken aan elke kant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vervolgens begin je met draad in de naald aan de rechterkant in de hoek van het voorste gsje. Je pakt dan de kettingsteek aan de linkerkant in de hoek (de hoek bestaat uit 2 kettingsteken, daarvan pak je dus de meest linker). Dan steek je door naar dezelfde steek in het andere gsje:
[ afbeelding ]

Dan ga je 1 steek naar links en ga je daar onder de buitenste lus door en steek je over naar het voorste gsje en pak je de buitenste lus van die steek.
[ afbeelding ]

Zo ga je door tot je weer in de hoeken bent en dan is de laatste steek door de meest rechter kettingsteek in de hoek van voor naar achteren (bij mijn aantal steken per gs kwam dit precies zo uit). Je begint dus voor en eindigt ook voor.
[ afbeelding ]

Nu heb je hem aan elkaar en als je de gsjes openvouwt zie je als het goed is niks van het zojuist gespannen draadje en zitten ze netjes aan elkaar. De draadjes kun je aan het einde nog wegknopen en knippen aan de achterkant.

Hoop dat dit duidelijk is voor degenen die het zich afvroegen! Anders vraag nog maar hoor...
Hij is echt prachtig
pi_82282505
Ik heb een vestje gevonden dat ik voor Tess ga proberen te haken

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82282830
Tadaa!!!!

pi_82282860
Mooi vestje Vicky! Zal Tess heel mooi staan denk ik (zie al helemaal die blonde blijhoofd erboven )
pi_82282935
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:27 schreef Lijnloos het volgende:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
WOW WOW en nog eens WOW!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82283592
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
Helemaal goed
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:55:13 #72
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82283951
Lijnloos wat is ie prachtig geworden! Hij zit ook zo mooi in elkaar!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82284075
Woow! die is echt gaaf geworden!!
pi_82284611
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Lijnloos het volgende:
Overduidelijk! Ik dacht al wel dat je zoiets bedoelde, maar ik had niet verwacht dat je de zwarte draad niet meer zou zien als je de buitenste lusjes gebruikte. Blijkbaar is dit dus wel een 'onzichtbare' manier. Dank je!
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
pi_82284801
@cropje, ik heb voor het voorbeeld even een contrasterende kleur gebruikt, maar wanneer mogelijk is het natuurlijk handiger om een gelijke kleur te gebruiken. Dat heb ik over het algemeen ook gedaan, als ik 2 gsjes samenvoeg gebruik ik de kleur van 1 of beide gsjes. Maar met de rijen kon dat niet altijd (meer dan 2 kleuren per rij), maar ook daar zie je het eigenlijk niet (behalve als je heeeeeel dichtbij en goed kijkt).

Ennuhm, bedankt allemaal voor de complimenten... Nu nog een dekentje bouwen, stof heb ik al, de naaimachine ook, maar nu nog de skillz.... Mooie klus voor vanavond als de kleine naar bed is en manlief weg...
pi_82284847
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
Respect
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82287193
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
wat gaaf lijnloos!!!! echt super mooi aan elkaar, petje af!!!
pi_82287430
Wow Lijnloos, die is echt super geworden!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 juni 2010 @ 16:17:09 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_82287639
Lijnloos hij is tof!

hier dinsdagavond "eventjes" voor Isa een Chihauhua in elkaar gezet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_82288187
Lijnloos:

B - R - I - L - J - A - N - T!!!

[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:05:08 #81
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82292254
lijnloos, wat is ie gaaaf!!!
Kwak
pi_82293486
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
Tooof! Snel afmaken die deken en online zetten, gaan we allemaal op je stemmen!! Hij is echt supergaaf geworden

Ik was op een congres vandaag (lekker in de trein wat octopootjes kunnen haken ) en daar had een meisje deze armband om:

Ik vond t best tof (op het jezus plaatje na ) Ze had m niet zelf gemaakt, maar op internet gekocht zei ze.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lyssa op 03-06-2010 18:46:27 ]
pi_82294129
Supermooi, Lijnloos!

Ik was bezig met een taart, maar ik heb geen zin meer om hem af te maken

Nog geïnteresseerden voor de haaknaalden?
pi_82294190
Wanneer ga je bestellen Bertha? Want anders ga ik morgen nog even langs de hobbywinkel bij mijn werk om te zien of ze daar ook van die tunische naalden hebben, zo niet dan wil ik deze : http://www.purplelindacra(...)-hook-40mm-380-p.asp er wel bij bestellen als het kan...

[ Bericht 85% gewijzigd door Lijnloos op 03-06-2010 19:01:25 ]
pi_82295224
Ik kan gerust nog even wachten. Ik zal even posten wie meedoet.

-edit:
StefanieV
Lijnloos
B.ertha
AnitraX
anonieme haakster

StefanieV, wilde die vriendin van je nog meedoen?
pi_82295595
wow Lijnloos, hij is echt geweldig geworden!
pi_82296914
Hmm, best lastig nog effe dat tunisch haken... op een of andere manier wordt mijn "lapje" steeds groter aan de rechterkant. Komt steeds een steek bij... effe kijken waar ik verkeerd ga Vind het wel leuk, wordt lekker vast zo!
pi_82297757
@lijnloos, daar had ik eerst ook last van.
Haak jij de lus door debovenste lus of door de lus aan de voorkant?
pi_82298709
Lijnloos, je UP is echt supergaaf geworden! Ik vind 'em echt super mooi!
pi_82301045
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:01 schreef Rimketje het volgende:
@lijnloos, daar had ik eerst ook last van.
Haak jij de lus door debovenste lus of door de lus aan de voorkant?
Ik haak hem door de voorkant, zo had ik het op een filmpje gezien... maar ik denk dat ik ergens een losse te veel doe. Ga nu aan een nieuw probeerseltje beginnen, kijken of ik het kan vinden.

@allemaal: Onwijs bedankt voor de complimenten... ik ben zelf ook wel een beetje trots, maar leuk om te merken dat jullie het ook wel gelukt vinden.
pi_82303160
B.ertha nee had ik dat jou niet laten weten? Sorry!! Nee ze wou niet mee doen, ze gaat eerst bamboenaalden proberen, bedankt om het na te vragen!

Lijnloos, wauw zeg!! Super mooi! Waar kunnen we hier gaan stemmen ;-)
pi_82305221
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.

Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
pi_82305693
Ik zou zeggen een stuk ijzerdraad erin? Een pin ter versteviging, zeg maar
pi_82306004
Ja, ik zou ook aan ijzerdraad denken, en als je maar een klein beetje versteviging moet hebben, zoeen sluitstrip van vuilniszakken? Dat is een klein/dunner ijzerdraadje.

Mijn Octo pootjes zijn allemaal klaar nu. Morgen maar even aannaaien. Ik heb toch voor oranje roze gekozen, zodat oranje op oranje aangenaaid moet, dan zie je mn crappy naaiskills niet te erg
pi_82306385
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:34:13 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82306710
quote:
Tadaa!!!!

[ afbeelding ]
wow, lijnloos, wat is ie mooi geworden! en zo netjes!!!
ga je 'm trouwens nog 'blocken' oftewel plat 'strijken'?
in de haak.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:35:07 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82306750
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:33 schreef Lyssa het volgende:
Ik was op een congres vandaag (lekker in de trein wat octopootjes kunnen haken ) en daar had een meisje deze armband om:
[ afbeelding ]
Ik vond t best tof (op het jezus plaatje na ) Ze had m niet zelf gemaakt, maar op internet gekocht zei ze.
ik vind 'm ook heel leuk & fleurig!
in de haak.
pi_82306773
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
Denk van wel hoor, het wordt soms gebruikt voor juwelen dus ze zullen wel zo iets moeten hebben denk k. Anders een bouwmarkt denk k ;-)
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:35:43 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82306782
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.

Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
kun je er geen potlood in stoppen oid?
in de haak.
pi_82307200
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:35 schreef trui het volgende:

[..]

kun je er geen potlood in stoppen oid?
aan zoiets dacht ik ook, maar een potlood is te kort. Ik heb nu mijn schoonmoeder gevraagd of ze een breinaald over heeft. Ja, zo groot is ie...

/speurt huis door op zoek naar oplossingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')