leuk kruimel, welk patroon ga je gebruiken voor 't dekentje?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:14 schreef kruimel_20 het volgende:
Yeey, gisteren bij de wibra weer wat wol gekocht
ben begonnen aan het dekentje voor mijn zoontje.
Gisterenavond zitten tellen en controleren, maar het hersenloos haken kan beginnen!
De kleuren zijn niet echt duidelijk op de foto....
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen: haak een rechthoekig lapje, zo groot als je 1 kant wilt hebben. Doe dan 1 rij back-loop only (dan krijg je een mooiere knik) en dan weer gewoon door alle lusjes, totdat je lapje twee keer zo breed is. Dan op het laatst dubbelklappen en de zijkanten aaneenhaken met slip stitches.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:04 schreef EilandjeOnline het volgende:
mijn dread tams zijn af, fotos volgen, wat ik me al eentijd afvraag, ik zou welleens etuis willen maken maar dan wel zodanig dat het een recht vierkanten etui is, en niet zo bol tasje, hoe doe je dat ? zonder dat je 2 losse vierkantjes hebt en dat je die aan elkaar moet naaien op het eind
voor dat back-loop only zal ik ff moeten youtuben maar ik ga het uitproberenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: haak een rechthoekig lapje, zo groot als je 1 kant wilt hebben. Doe dan 1 rij back-loop only (dan krijg je een mooiere knik) en dan weer gewoon door alle lusjes, totdat je lapje twee keer zo breed is. Dan op het laatst dubbelklappen en de zijkanten aaneenhaken met slip stitches.
ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef Inu het volgende:
Deze vind ik wel heel gaaf, een mega grannysquare!
[ link | afbeelding ]
Je kunt er vanalles mee maken, dekens, kussens, kleren...quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:55 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?
ik haak liever functionele dingen
ok, zelf vind ik ze wat oubolligquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Inu het volgende:
[..]
Je kunt er vanalles mee maken, dekens, kussens, kleren...
Ik heb er nog nooit eentje gemaakt, omdat ik ze vaak zo druk vind voor in mn huis, maar deze grote vind ik wel tof
dit boek heb ik laatst aangeschaft, staan leuke bloemen en patronen in:quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef trui het volgende:
b.ertha, wat een geweldige taart!! en er zijn zoveel leuke bloemenpatronen, dat moet toch wel lukken lijkt me!
ben ik de eerste?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:44 schreef Hoothoot het volgende:
Ik heb ook al duizend-en-één plannen gemaakt met dat boek, echt goed voor een boel inspiratie.
Over die tunische naalden: ik heb er één liggen, nr3 van Perl Inox. Ik gebruik 'm niet, dus als iemand hem hebben wil? Ik hoef er niets voor terug te hebben, stuur 'm zo naar je op als iemand belangstelling heeft.
Ja, ik weet ook niet goed hoe dat komt. Ik hoop dat het vanzelf goed komt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef trui het volgende:
b.ertha, wat een geweldige taart!! en er zijn zoveel leuke bloemenpatronen, dat moet toch wel lukken lijkt me!
en je dekentje gaat ook goed, netjes hoor! alleen lijkt 't wel of ie steeds wijder/losser wordt? (omdat ie in zo'n boogje ligt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |