abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82539499
Kwak, nope... maar ik vind hem wel leuk! Wel grappig inderdaad voor iets wiskundigs als kadootje (afstuderen of zo).
pi_82543253
Jippie, het "200 crochet blocks" boek is binnen! Hij is gaaaaaaaf!!!
pi_82543555
Ik ga zo de stad hier effe in (zeist) voor kadootje voor collega en dan kan ik net zo goed nog es effe bij de handwerkwinkel langs om te checken voor een tunische naald en wellicht effe boekjes bladeren... Zin in...
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:33:00 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82543579
hoothoot ik heb 'm ook, leuk he?! ik kan ook bijna niet wachten om er 't een en ander uit te proberen.
in de haak.
pi_82544083
Ik heb ook al duizend-en-één plannen gemaakt met dat boek, echt goed voor een boel inspiratie.

Over die tunische naalden: ik heb er één liggen, nr3 van Perl Inox. Ik gebruik 'm niet, dus als iemand hem hebben wil? Ik hoef er niets voor terug te hebben, stuur 'm zo naar je op als iemand belangstelling heeft.
pi_82544394
Mijn Crobots boekje is binnen Nu de andere twee nog
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:52:42 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82544481
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:14 schreef kruimel_20 het volgende:
Yeey, gisteren bij de wibra weer wat wol gekocht
ben begonnen aan het dekentje voor mijn zoontje.
Gisterenavond zitten tellen en controleren, maar het hersenloos haken kan beginnen!

De kleuren zijn niet echt duidelijk op de foto....
[ afbeelding ]
leuk kruimel, welk patroon ga je gebruiken voor 't dekentje?
in de haak.
pi_82545123
mijn dread tams zijn af, fotos volgen, wat ik me al eentijd afvraag, ik zou welleens etuis willen maken maar dan wel zodanig dat het een recht vierkanten etui is, en niet zo bol tasje, hoe doe je dat ? zonder dat je 2 losse vierkantjes hebt en dat je die aan elkaar moet naaien op het eind
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:05:14 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82545204
gewoon de zijkanten tegen elkaar naaien/haken lijkt me?
in de haak.
pi_82546604
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:04 schreef EilandjeOnline het volgende:
mijn dread tams zijn af, fotos volgen, wat ik me al eentijd afvraag, ik zou welleens etuis willen maken maar dan wel zodanig dat het een recht vierkanten etui is, en niet zo bol tasje, hoe doe je dat ? zonder dat je 2 losse vierkantjes hebt en dat je die aan elkaar moet naaien op het eind
Ik zou zeggen: haak een rechthoekig lapje, zo groot als je 1 kant wilt hebben. Doe dan 1 rij back-loop only (dan krijg je een mooiere knik) en dan weer gewoon door alle lusjes, totdat je lapje twee keer zo breed is. Dan op het laatst dubbelklappen en de zijkanten aaneenhaken met slip stitches.
pi_82547313
Wat is dit?

Deze vind ik wel heel gaaf, een mega grannysquare!

pi_82547381
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef Inu het volgende:
Wat is dit?

[ link | afbeelding ]
dit is lelijk
pi_82548021
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:29 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: haak een rechthoekig lapje, zo groot als je 1 kant wilt hebben. Doe dan 1 rij back-loop only (dan krijg je een mooiere knik) en dan weer gewoon door alle lusjes, totdat je lapje twee keer zo breed is. Dan op het laatst dubbelklappen en de zijkanten aaneenhaken met slip stitches.
voor dat back-loop only zal ik ff moeten youtuben maar ik ga het uitproberen
pi_82548123
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:41 schreef Inu het volgende:

Deze vind ik wel heel gaaf, een mega grannysquare!

[ link | afbeelding ]
ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?
ik haak liever functionele dingen
pi_82548130
Mijn taart is af, ik wil er wel nog bloemetjes op maken maar ik heb nog geen mooi patroon gevonden. Misschien kan ik beter vilten bloemen uitknippen.

Open van onderen om er bonbons in te kunnen stoppen. Dan nog een taarttopper (bruidspaartje ofzo) erop en een (houten) taartplateau eronder

Dekentje tot nu toe:

woensdag 9 juni 2010 @ 13:56:34 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82548151
backloop only is dat je alleen in het achterste lusje van de steek haakt, in plaats van door beide lusjes heen (wat doorgans gedaan wordt).
in de haak.
pi_82548200
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:55 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik snap die grannysquare hype trouwens niet hier, wat kan je er verder mee?
ik haak liever functionele dingen
Je kunt er vanalles mee maken, dekens, kussens, kleren...

Ik heb er nog nooit eentje gemaakt, omdat ik ze vaak zo druk vind voor in mn huis, maar deze grote vind ik wel tof
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:58:28 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82548241
b.ertha, wat een geweldige taart!! en er zijn zoveel leuke bloemenpatronen, dat moet toch wel lukken lijkt me!

en je dekentje gaat ook goed, netjes hoor! alleen lijkt 't wel of ie steeds wijder/losser wordt? (omdat ie in zo'n boogje ligt).
in de haak.
pi_82548245
mooi die taartbasis
pi_82548335
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Inu het volgende:

[..]

Je kunt er vanalles mee maken, dekens, kussens, kleren...

Ik heb er nog nooit eentje gemaakt, omdat ik ze vaak zo druk vind voor in mn huis, maar deze grote vind ik wel tof
ok, zelf vind ik ze wat oubollig eigelijk..

maar ik bedenk me nu dat je er erg leuke gevoerde tasjes mee kunt maken

[ Bericht 11% gewijzigd door EilandjeOnline op 09-06-2010 14:06:55 ]
pi_82548445
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef trui het volgende:
b.ertha, wat een geweldige taart!! en er zijn zoveel leuke bloemenpatronen, dat moet toch wel lukken lijkt me!

dit boek heb ik laatst aangeschaft, staan leuke bloemen en patronen in:
pi_82549288
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:44 schreef Hoothoot het volgende:
Ik heb ook al duizend-en-één plannen gemaakt met dat boek, echt goed voor een boel inspiratie.

Over die tunische naalden: ik heb er één liggen, nr3 van Perl Inox. Ik gebruik 'm niet, dus als iemand hem hebben wil? Ik hoef er niets voor terug te hebben, stuur 'm zo naar je op als iemand belangstelling heeft.
ben ik de eerste? ik zou hem wel willen hebben... wil je hem nog steeds kwijt?

hahahaha Inu, die "beenversierders"... die zijn echt grappig, maar ik zou er nooit mee over straat gaan...
die megagranny is wel helemaal geweldig! dan is je deken wel snel klaar als je zulke blokken gebruikt...

Mooie basistaart B.ertha, daar kun je alle kanten mee op! op ravelry staan wel een boel bloemetjes waar je wel wat me kan misschien... en je dekentje schiet ook al mooi op...

ik heb gisteren aan het hoofdje van Jip gewerkt, en er zitten ogen in... grappig dat het dan ook meteen een gezicht is... ik moet nodig weer eens foto's maken
pi_82549603
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:58 schreef trui het volgende:

en je dekentje gaat ook goed, netjes hoor! alleen lijkt 't wel of ie steeds wijder/losser wordt? (omdat ie in zo'n boogje ligt).
Ja, ik weet ook niet goed hoe dat komt. Ik hoop dat het vanzelf goed komt.
pi_82549634
Mooie taart hoor! dat wordt een feestelijk iets!

Die mega Granny is wel lachen als carnavals-outfit... maar ik ben bang dat niet iedereen dat snapt, laat staan je kind.

Ik heb een mooie tunische naald gescoord net, plus nog een bolletje witte catania en wat van die klipdingen voor aan een spenenkoord. Kan ik die vanavond ook afmaken!

En je kan ook UPjes maken met GS-jes... (alleen dat afmaken.... * Lijnloos
pi_82552207
Kan iemand me helpen met het volgende zinnetje?

7th round: 1 ch, 1 dc into same stitch as chain, 1 dc into next 7 dc, turn

Ik zit nu met 12 steken, maar snap niet echt wat ik moet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')