oude simpele kleerhanger.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mijn flessenlikker maar eens moet mollen promoveren tot Ondersteuner der Schone Kunsten...
Ik zie eerlijk gezegd niet zo goed voor me hoe zo'n ding gaat hangen? Foto? Meer fiberfill erin helpt niet?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.
Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
afbestellen en ergens anders bestellenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef Hoothoot het volgende:
Grmpf, ik heb twee weken geleden de Happy Hooker besteld op Bol.com - levertijd 4-8 werkdagen. Krijg dinsdag een mailtje dat het boek pas rond 25 juni weer leverbaar zou zijn. En gisteren een mailtje dat het helemaal niet meer duidelijk is wanneer het boek binnenkomt...![]()
Ja, maar de pagina opent niet. Wil je de link nog eens PMen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:01 schreef AnitraX het volgende:
Das balen hoothoot.
B.ertha heb jij mij pm gehad over dat Clover HANA-AMI Flower Loom dingetje? Want die zou ik er graag bij willen bestellen.
Dat stond in een van de patronen. Dan zal het dus wel iets meer of minder kunnen zijn, maar dat cadeautje is mij geen 40 euro waard.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
van die zeeman babywol heb ik ook een paar kleuren, zojuist nog in het dekentje verwerkt, past er prima bij.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)
en van Prima ONline, linie 50 niet alle kleuren even zacht, maar ik vind t heel prettig (1 euro per 50 gram)
Ehm, ook cropje, en je hebt me vorige week al als vriendje toegevoegdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:15 schreef Lyssa het volgende:
@cropje hoe heet je op ravelry? Gave projecten! Goede ideeen bij voor in de winterWat voor wol was die pluiskip van gemaakt?
oepsquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef cropje het volgende:
Ehm, ook cropje, en je hebt me vorige week al als vriendje toegevoegd
Die pluiswol was een aanbieding van de Aldi begin dit jaar... Was een pakketje van vier bolletjes end at zou dan precies genoeg zijn om een sjaal mee te maken. Maar een sjaal van die wol vond ik stom, het moesten knuffeltjes worden, lekker aaibaar
Dank je!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:01 schreef kruimel_20 het volgende:
Wat een leuke dingen cropje!
Dat is precies de reden waarom mijn 'te roze' tas nu alle 'in progress' projecten bevat... Wat ging er mis dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:01 schreef kruimel_20 het volgende:
Mijn tas is af, maar ik heb het hengsel verkaait.... en ik heb geen zin meer om het los te halen.
Nu word het denk ik de tas voor mijn bollen enzo.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:14 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand een idee hoe breed een babydekentje moet zijn?
quote:Op maandag 28 december 2009 21:08 schreef nieslief het volgende:
[..]
In het vierkant 70 x 70 en in rechthoekig 70 x 100.
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:24 schreef B.ertha het volgende:
Welk patroontje is het leukst?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ik heb even wat bij elkaar geplakt om te kijken of het kan met minder groen, want daar moet ik zuinig mee doen. Ik weet niet of dat ze dat ooit weer krijgen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Ik heb volgens mij een aangebroken bol liggen,ongeveer 3/4 bol en ik kan wel even kijken of ik morgen of maandag bij de Wibra in Utrecht nog meer kan vinden voor je (en dan zie ik meteen of ik idd dezelfde kleur heb liggen). Hoeveel bollen zou je eventueel willen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:07 schreef B.ertha het volgende:
Bij de Wibra was kleur 17 helemaal op. Heeft een van jullie dit toevallig nog? Het is een beetje zeegroen, een wat zachtere kleur. Ik bedoel niet grasgroen.
Ik ookquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijnquote:
euhm, even terugkijken op ravelry (hij is nog lang niet af hoor, nog 2 banen, een rand en een shell-edging)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:25 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijnHoe lang heb je erover gedaan?
![]()
![]()
oh ja, leuk! heb je die deken op 't bed ook gezien (p. 46-47).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
Je raadt nooit wat er zojuist door de postbode werd bezorgdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef trui het volgende:
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
Hij blijft sowieso knikkebollen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:17 schreef trui het volgende:
hihi arual!maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?
hoera hoothoot!
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef trui het volgende:
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!?![]()
) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!
lyssa wat is je octo leuk geworden!
b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:
[ afbeelding ]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:28 schreef trui het volgende:
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
[ afbeelding ]
Oh, mijne is partij 3511, maar misschien toch wel de moeite om naar te kijken! Kun je anders een foto maken? Dan kan ik het eventueel ophalen, jij woont toch in de buurt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:43 schreef wyccie het volgende:
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
oi, da's balen!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen zo'n 38cm hoog. maar dat is dus met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad () en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:19 schreef trui het volgende:
[..]
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen (of 24 dubbele dus) zo'n 38cm hoog. maar dat is met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.
ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
mmascha, dat moet inderdaad echt wel zelf te bedenken zijn. en anders kijk je even goed naar lucy's patroon voor een granny-stripes deken, die is recht toe recht aan. maar de basis kun je wel gebruiken voor een goede opzet van de eerste rijen. en dan 'gewoon' telkens daaromheen doorgaan, met de dubbele clusters in de hoeken. moet vast lukken!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:07 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |