abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82307809
Haha nu is iedereen hier aan het denken wat je er in kunt stoppen
pi_82307940
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
oude simpele kleerhanger.
Heb je geen ijzerdraad op een wikkel van de gamma ofzo?
of een satéstokje?
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:56:18 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82307968
haha een breinaald is weer zo puntig dat ie er misschien perongeluk doorheen kan steken. ik zou eerder denken aan zo'n plantenstokje. mooi toepasselijk ook toch?

een satéstokje lijkt me helemaal tricky eigenlijk. al zijn cactussen normaal gesproken natuurlijk ook niet zo knuffelbaar. maar je zult er maar op een rare manier op terecht komen ofzo. brr!
in de haak.
pi_82308312
Hout? dat breekt wel als je erop valt hoor
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:05:00 #105
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82308423
houten pollepel?

Lijnloos, hij is prachtig en ik vond je uitleg inclusief de foto's heel erg duidelijk. Heb nog nooit een GSje gehaakt, weet zelfs niet of ik dat ooit ga doen maar "aan elkaar zetten" is in mijn leven vaak een eh... punt van aandacht dus deze kennis gaat zeker nog van pas komen. Bedankt voor de moeite!
pi_82308930
Ik denk dat ik mijn flessenlikker maar eens moet mollen...
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:22:02 #107
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82309355
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mijn flessenlikker maar eens moet mollen promoveren tot Ondersteuner der Schone Kunsten...
pi_82313724
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.

Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
Ik zie eerlijk gezegd niet zo goed voor me hoe zo'n ding gaat hangen? Foto? Meer fiberfill erin helpt niet?
pi_82315265
Zal vanavond een foto plaatsen, na mijn werk!

Ik kon er niet meer vulling in krijgen..,
pi_82315776
Gisteravond heb ik zowaar een mini-projectje ge-tunis-haakt... Uiteraard een upje Maar hij is redelijk gelukt. Moet nog 1 rijtje aan de bovenkant en dan zal ik vanavond of morgen effe een foto posten. Helaas moet ik werken vandaag en vanavond etentje met mijn hockeyteam... maar dit weekend weer weinig in de agenda, dus lekker haken en naaien!
pi_82316296
Dat tunis haken is wel mooi, maar ik snap er nog niks van. You tube werkt niet op mijn telefoon momenteel.

Arual succes met het vinden van iets voor de cactus.
pi_82316990
Grmpf, ik heb twee weken geleden de Happy Hooker besteld op Bol.com - levertijd 4-8 werkdagen. Krijg dinsdag een mailtje dat het boek pas rond 25 juni weer leverbaar zou zijn. En gisteren een mailtje dat het helemaal niet meer duidelijk is wanneer het boek binnenkomt...

Gelukkig heb ik wel mijn haaknaald nr 15 binnen gekregen van Hobbydoos
pi_82317679
Das balen hoothoot.

B.ertha heb jij mij pm gehad over dat Clover HANA-AMI Flower Loom dingetje? Want die zou ik er graag bij willen bestellen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:15:57 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82318166
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef Hoothoot het volgende:
Grmpf, ik heb twee weken geleden de Happy Hooker besteld op Bol.com - levertijd 4-8 werkdagen. Krijg dinsdag een mailtje dat het boek pas rond 25 juni weer leverbaar zou zijn. En gisteren een mailtje dat het helemaal niet meer duidelijk is wanneer het boek binnenkomt...
afbestellen en ergens anders bestellen
Kwak
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:39:41 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82319037
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
in de haak.
pi_82319417
@Trui: Ah, gelukkig. Dat geeft hoop
pi_82321523
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:01 schreef AnitraX het volgende:
Das balen hoothoot.

B.ertha heb jij mij pm gehad over dat Clover HANA-AMI Flower Loom dingetje? Want die zou ik er graag bij willen bestellen.
Ja, maar de pagina opent niet. Wil je de link nog eens PMen?
pi_82321631
Laat maar, al gelukt, er stond een komma in de www. Die dingen had ik vroeger ook, geen idee waarvoor ik ze gebruikte.

Ik wil ook zo'n dekentje gaan maken, maar dat wordt toch wel heel duur Saskia wol maakt het pluizig en niet mooi, maar anders moet ik 3x8 ons catania o.i.d. gaan kopen, ofwel 3x16 bollen. Dat wordt me toch echt te gek.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:49:29 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82321931
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
in de haak.
pi_82322064
Ik lees (en schrijf) al een tijdje mee hier. Tijd om eens te laten zien wat ik zoal haak. Na jaren niet gehaakt te hebben begon het afgelopen winter met -lekker makkelijk- telefoonsokjes... (Kijk! De meest linkse is gebreid, maar haken was toch leuker! ):

Ik bleek iets te kunnen, dus op naar de mutsjes (ik moest uuuuren in de bus zitten richting wintersport):

Dat ging dus ook! Nou, een setje met een sjaal erbij eens proberen (en met bloemetjes op de muts ):

Een setje van een muts met polswarmers:

En nog een 'losse' sjaal:

Eenmaal thuis wilde ik wel weer eens wat anders proberen (en het werd te warm voor sjaals en mutsen ), op naar de knuffels!!!

Ik zag veel mensen hier op het forum de 'Lavender Bunny' haken, dat ging ik ook proberen:

Een tussendoortje met pasen (tis een eiwarmer):

Een tas om haaknaalden en wol waar ik mee bezig ben in op te ruimen was geen overbodige luxe, niet zo mooi gelukt, maar ik ga er toch niet mee over straat:

En toen vond ik mezelf volleerd genoeg om zelf een patroon te maken. Ik had heeel veel rondgekeken op internet voor een giraffenpatroon (graties, ik ben een arme student ), maar ik vond geen leuke naar m'n zin. Dus ik heb een foto die ik online vond goed bestudeerd en ben m'n eigen giraffe gaan haken :

Toen moest m'n kamer opgefleurd (ik heb in totaal 3 van deze lampenkapjes staan, die ik met een afstandbediening alledrie tegelijk kan aanzetten

En dit is m'n laatste aanwinst, gisteravond afgemaakt (iemand op dit forum gaf de tip voor dit patroon):

Ik heb ze ook op Ravelry gezet, maar daar zit geloof ik niet iedereen die hier meeleest...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:57:29 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82322293
wauw!! wat een hoop!
Kwak
pi_82322294
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
Dat stond in een van de patronen. Dan zal het dus wel iets meer of minder kunnen zijn, maar dat cadeautje is mij geen 40 euro waard.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:58:22 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82322338
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)
en van Prima ONline, linie 50 niet alle kleuren even zacht, maar ik vind t heel prettig (1 euro per 50 gram)
Kwak
pi_82322580
@Cropje: die eerste polswarmers zijn gaaf!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:07:50 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82322711
cropje, wat veel!!! leuke dingen zeg! ik vind je bovenste muts erg mooi gelukt! heb je daar een patroon van?
in de haak.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:10:44 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82322810
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)
en van Prima ONline, linie 50 niet alle kleuren even zacht, maar ik vind t heel prettig (1 euro per 50 gram)
van die zeeman babywol heb ik ook een paar kleuren, zojuist nog in het dekentje verwerkt, past er prima bij. (althans als dat die voor naald 3,5-4 is)
prima online heb ik nog niet geprobeerd, is dat ook acryl?
in de haak.
pi_82322838
Het is ook vanaf afgelopen winter he, dit haak ik niet even in een weekje

@ Trui: ik heb hem (als het goed is) op Ravelry gelinkt aan het patroon dat ik gebruikt heb. Ik heb er zelf nog een pompon op gemaakt en vlechtjes aan de zijkant gehangen, anders was hij zo saai!
pi_82322916
Ik ben mijn naald 3,5 kwijt en ik had hem pas net
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:15:12 #129
52016 Lyssa
music <3
pi_82325540
@cropje hoe heet je op ravelry? Gave projecten! Goede ideeen bij voor in de winter Wat voor wol was die pluiskip van gemaakt?
pi_82325603
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:15 schreef Lyssa het volgende:
@cropje hoe heet je op ravelry? Gave projecten! Goede ideeen bij voor in de winter Wat voor wol was die pluiskip van gemaakt?
Ehm, ook cropje, en je hebt me vorige week al als vriendje toegevoegd

Die pluiswol was een aanbieding van de Aldi begin dit jaar... Was een pakketje van vier bolletjes en dat zou dan precies genoeg zijn om een sjaal mee te maken, maar een sjaal van die wol vond ik stom, het moesten knuffeltjes worden, lekker aaibaar
pi_82325686
Cropje, wat een projecten zeg! Heel mooi ook wel...

Ik ben net effe bij het handwerkwinkeltje geweest hier om de hoek, maar die waren om niet nader te noemen reden gesloten Maar ik ga denk ik toch even hier kijken naar zo'n tunische naald, die wil ik wel effe zien eerst... Dus mijn bestelling blijft bij het setje soft-grip-dingen...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:20:47 #132
52016 Lyssa
music <3
pi_82325776
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:16 schreef cropje het volgende:
Ehm, ook cropje, en je hebt me vorige week al als vriendje toegevoegd

Die pluiswol was een aanbieding van de Aldi begin dit jaar... Was een pakketje van vier bolletjes end at zou dan precies genoeg zijn om een sjaal mee te maken. Maar een sjaal van die wol vond ik stom, het moesten knuffeltjes worden, lekker aaibaar
oeps haha, sorry, zit op werk afgeleid te zijn. Eens even kijken bij je projecten dan hmm.. Maar pluizenwol bij m'n moeder vragen dan
pi_82325938
Ik zie bij Blokker vaak van die bolletjes liggen, in het schap waar ze ook kralen voor kettingen en spullen voor scrapbooking hebben, meestal ergens onderaan weggestopt. En bij de action hebben ze zo af en toe ook wat, maar zeker niet altijd...
pi_82326154
Naald teruggevonden in de bank
pi_82327799
Bij de Wibra was kleur 17 helemaal op. Heeft een van jullie dit toevallig nog? Het is een beetje zeegroen, een wat zachtere kleur. Ik bedoel niet grasgroen.

Ik ga zo bestellen:

5 setjes haaknaalden voor:
StefanieV
Lijnloos
B.ertha
AnitraX
anonieme haakster
+ bloemendingen voor AnitraX.

Ik zal dan zodra ik ze heb de exacte kosten doorgeven.
@ AnitraX: jouw verzendkosten worden waarschijnlijk wat hoger, want je bloemendingen kunnen vast niet door de brievenbus. Je mag ze ook ophalen, als je geld wilt besparen.
pi_82328773
Jeuj! Ben heel benieuwd!

PM je dan even je rekeningnummer en zo, dan kunnen we het meteen overmaken naar je, dan hoef je het ook niet te lang voor te schieten...
pi_82329214
Dat doe ik zodra het er is. Het is samen ook 97 euro, dus ik hoop het snel te hebben
pi_82329471
Dear Marja,

Thank you for purchasing from Purplelinda Crafts. We want to let you know
that your order has been received and will be processed as soon as
possible.

Orders are normally dispatched between 2-5 days after payment has been
received.
Please note I can not change or add to your order once it has been
submitted.

Your Order Details...

------------------------------------------------------------------------

Product Code: 195
Description: 8 SET Prym Soft Handle Crochet Hooks
Item Price: GBP 12.99
Qty: 5
Total: GBP 64.95

Product Code: 3146
Description: Clover HANA-AMI Flower Loom 3146
Item Price: GBP 11.99
Qty: 1
Total: GBP 11.99

Notes: 0

Sub Total: GBP 65.48
Tax @ 17.5%: GBP 11.46
Delivery(Europe & S Ireland - £4.49): GBP 4.49

Total: GBP 81.43

If you have any questions about your order, send an email to
purplelindacrafts@googlemail.com or simply reply to this message.

Thank you and visit us again soon at: http://www.purplelindacrafts.co.uk

Linda Smith,
Purplelinda Crafts
pi_82331298
Het is onderweg....
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:01:41 #140
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_82332728
lijnloos wat is die UP gaaf geworden zeg!

Wat een leuke dingen cropje!

Mijn tas is af, maar ik heb het hengsel verkaait.... en ik heb geen zin meer om het los te halen.
Nu word het denk ik de tas voor mijn bollen enzo.

Ik ben alweer begonnen aan een nieuwe, ik wil de starling maken, maar zelfs met filmpjes kom ik niet uit de foundation stitches....
ik ga ook nog een dekentje maken voor mijn zoontje, hij is zo dol op mijn bollen wol
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:21:15 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82333594
kruimel, wat lukt er niet met de foundation stitch dan? ik vond de filimpjes best duidelijk. het lastigste is misschien het achterste lusje dat je telkens moet pakken?

jammer van 't hengsel! waar ging 't mis?
in de haak.
pi_82334879
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:01 schreef kruimel_20 het volgende:
Wat een leuke dingen cropje!
Dank je!
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:01 schreef kruimel_20 het volgende:
Mijn tas is af, maar ik heb het hengsel verkaait.... en ik heb geen zin meer om het los te halen.
Nu word het denk ik de tas voor mijn bollen enzo.
Dat is precies de reden waarom mijn 'te roze' tas nu alle 'in progress' projecten bevat... Wat ging er mis dan?
pi_82337713
Gave projecten!
Die UP
En die armband ga ik vanaf september ook proberen.
Dan ga ik ipv ook lesgeven alleen nog maar verkopen in mijn kinderwinkel.
Op rustige dagen (hopelijk niet teveel) heb ik dan wel lekker haak- en knutseltijd.
Misschien kan ik wel wat "verkopen" of "pimpen".

Sowieso wordt het de winter van de colletjes, been- en armwarmers.
Tot nu toe heb ik veel in ajour ingekocht.

Kleuren voor de meiden fuchsia en zwarten/grijzen en groen voor beiden.
pi_82337975
ik heb m'n tunische haaknaald en m'n bamboe haaknaald binnen... ben meteen maar even tunisch haken aan het proberen... het is prima te doen, niet heel erg moeilijk in ieder geval, maar dan ben ik nu nog maar bezig met 1 kleur dus... (ik ben wel erg strak bezig, dus dat moet ik wat losser aanleren...)

leuke site: http://www.sugarncream.com/pattern.php
pi_82338190
Gefeliciteerd Mijsje met je nieuwe naalden...!

Mijn tunische UPje...:

Niet fantastisch, maar leuk om te proberen... heb de smaak wel redelijk te pakken en ben de hele dag al aan het denken wat ik nu voor groter projectje ga maken als ik straks een echte lange naald heb..
pi_82338477
wow, knap hoor, om meteen een afbeelding erin te doen ik hou het nog heel even veilig op 1 kleur... (waarschijnlijk is m'n volgende tunische project ook een afbeelding project... )
pi_82340109
Heeft iemand een idee hoe breed een babydekentje moet zijn?
pi_82340528
Welk patroontje is het leukst?

of

Ik heb even wat bij elkaar geplakt om te kijken of het kan met minder groen, want daar moet ik zuinig mee doen. Ik weet niet of dat ze dat ooit weer krijgen.
pi_82340850
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:14 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand een idee hoe breed een babydekentje moet zijn?
ikke, want Nieslief had me geantwoord toen ik diezelfde vraag stelde!
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:08 schreef nieslief het volgende:

[..]

In het vierkant 70 x 70 en in rechthoekig 70 x 100.
pi_82340906
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:24 schreef B.ertha het volgende:
Welk patroontje is het leukst?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ik heb even wat bij elkaar geplakt om te kijken of het kan met minder groen, want daar moet ik zuinig mee doen. Ik weet niet of dat ze dat ooit weer krijgen.
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
pi_82340973
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

pi_82341164
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:07 schreef B.ertha het volgende:
Bij de Wibra was kleur 17 helemaal op. Heeft een van jullie dit toevallig nog? Het is een beetje zeegroen, een wat zachtere kleur. Ik bedoel niet grasgroen.

Ik heb volgens mij een aangebroken bol liggen,ongeveer 3/4 bol en ik kan wel even kijken of ik morgen of maandag bij de Wibra in Utrecht nog meer kan vinden voor je (en dan zie ik meteen of ik idd dezelfde kleur heb liggen). Hoeveel bollen zou je eventueel willen?
pi_82341316
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
pi_82341380
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik ook
pi_82342103
Ik wil dan een dekentje van 70x100 maken en heb dan ongeveer 30 stroken groen nodig. Maar hoeveel bollen zijn dat...
De bol die ik nu gebruik was onaangebroken. Ik denk dat ik met 3 bollen wel genoeg heb, maar 4 zou mooi zijn voor de zekerheid.
Dus 2-3 bollen mag je dan wel voor me kopen, als ze ze hebben
Alvast bedankt!
pi_82342135
De kleur op de foto klopt trouwens niet helemaal, maar ze hebben maar twee of drie soorten groen en die andere twee zijn echt duidelijk anders, dus ik neem aan dat je de goede kleur wel kan vinden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:07:31 #157
52016 Lyssa
music <3
pi_82342234
Met groen is inderdaad een stukje mooier!

Mijn Octo is klaar! Ik had het wel een beetje gehad met die tentakels

Ik vind 'm wel lief gelukt Alleen was het duidelijk ander katoen, waardoor het oranje bij de tentakels wat smaller is dan het roze.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:10:13 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82342339
baan 3 van DE deken is af ... alleen zijn mn vierkantjes op, dus de laatste twee banen zullen wel even op zich laten wachten... eerst 48 grannies maken....

foto volgt!
Kwak
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:23:13 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82342846

Kwak
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:25:37 #160
52016 Lyssa
music <3
pi_82342928
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijn Hoe lang heb je erover gedaan?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:35:09 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82343288
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:25 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijn Hoe lang heb je erover gedaan?
euhm, even terugkijken op ravelry (hij is nog lang niet af hoor, nog 2 banen, een rand en een shell-edging)

er staat dat ik 2 april ben begonnen, maar weet niet zeker of dat klopt. baan 3 ben ik 27 mei aan begonnen, dus die is wel snel gegaan (alleen de randen, de vierkantjes waren al eerder af).
Kwak
pi_82343853
Kwakz0r hij word echt heel gaaf!!!
pi_82343889
B.ertha, ik vind ook die met het meeste groen mooier. Jammer dat je daar niet zoveel van hebt helaas, wat voor garen is het precies?

Oooh Kwakz0r, wat is die deken mooi!!!!!!
pi_82343908
Wow, wow, wow, mooie grannydeken.

Ik zat laatst in het Ikea familymagazine te bladeren en daar stond iemand in met een erg kleurrijk huis en op de bank lag een mooie grannydeken. Vast zelfgemaakt, want er was in dat huis veel zelfgemaakt, erg inspirerend. Lekker retro, maar dan fris en eigentijds uitgevoerd, met veel groen

http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22:39 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82348007
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!? ) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!

lyssa wat is je octo leuk geworden!

b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 05-06-2010 14:33:53 ]
in de haak.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:24:52 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82348129
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
oh ja, leuk! heb je die deken op 't bed ook gezien (p. 46-47).
in de haak.
pi_82348369
Wow Kwakzor!! mooi zeg!!
Trui, wat een prachtige kleurtjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82350133
b.ertha, ik vind het ook leuker met hele voetjes van 1 kleur ipv verschillende kleuren... maar dan (als ze heel zijn) vind ik die met meer groen ook leuker ik hoop dat je nog de goeie kleur groen kunt vinden

de dekens in de Ikea-gids zijn mooi! die op het bed op blz 46 lijkt wel een granny-stripes deken maar die van de granny squares ben ik ook nog helemaal niet zat...

wow Trui, wat mooi al! en ver ook! ik hoop dat het niet te breed is uiteindelijk voor wat je er mee wil...

ik vind tunisch haken ook leuk om te doen het is helemaal niet moeilijk (en smalle lapjes, kun je ook op een gewone haaknaald, als het platte stukje waar je hem vasthoud niet te breed is... )

zo ziet m'n lapje er nu uit...

en zo ziet het eruit als je hem aan de zijkanten niet vastzet... het krult enorm om... (is vast beter als je de zijkanten vastzet als naad van de brillenkoker... )
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:05:47 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82350465
grappig zeg, ziet er echt heel anders uit. maar 't lijkt me een heel gepriegel en ik ben met gewoon haken juist zo blij dat ik niet teveel steken tegelijk op de naald hoef te hebben, dus ik denk niet dat ik me er snel aan zal wagen.

leuk detail dat je vrijwel 'tzelfde bolletje gebruikt als op dat voorbeeldplaatje!

oh en mijn baby-dekentje is niet voor mezelf hoor, maar bedoeld als kado voor een baby die nog geboren moet worden. ik ben nog een beetje in dubio over welke baby dat zal zijn, want het wordt zoals b.ertha al opmerkte best een duur kadootje zo. misschien wel wat te gek voor 'zomaar' een collega. en ik heb nog wel meer zwangeren in m'n omgeving, dus wie weet bewaar ik 'm wel iets langer en geef ik m'n andere 'W.I.P' (zo'n zelfde paddestoelenmuziekdoosje als ik eerder al eens gemaakt heb) wel aan de collega.
in de haak.
pi_82350748
het is (vind ik) wel makkelijker uit te leggen en te leren dan gewoon recht toe recht aan haken, al dacht ik ook dat het een stuk ingewikkelder was... ms wil ik nog wat maten tunesische haaknaalden erbij om babydekentjes mee te maken... het is inderdaad heel anders dan gewoon gehaakte stof. het is veel dichter en voelt ook dikker aan.
en het bolletje dat ik gebruik is geel met oranje, en het bolletje van het voorbeeld is geel, roze, oranje en groen (zie ook de brillenkoker bovenaan het voorbeeldblaadje...) maar inderdaad, het lijkt er wel heel erg op. (het groen daargelaten... )

ik kan me ook voorstellen dat je je dekentje niet zomaar aan iemand geeft. ms wel qua moeite, maar niet qua geld. inderdaad, wat is haakkatoen (al dan niet met of van acryl) duur zeg... zeker als je zoveel verschillende kleuren nodig hebt... maar goed, die muziekdoosjes zijn ook helemaal het einde...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:21:31 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82351247
ik heb nu zelfs wol gebruikt, sommige bollen pure (wel wasbare) wol, andere gemengd met acryl.
in de haak.
pi_82357332
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef trui het volgende:
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
Je raadt nooit wat er zojuist door de postbode werd bezorgd
pi_82358389
Niet lachen. Overigens 'knikkebolde' hij ook al toen zijn arm nog niet was bevestigd.... Ik hoop dat het met wat versteviging nog te redden is...

pi_82359018
Anders haak je toch gewoon een stokje om ernaast te zetten, zou je met een echte cactus ook doen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:12:11 #175
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82359592
Hij is wel heel lief Arual. Mooi in een echt stenen potje.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:17:01 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82361309
hihi arual! maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?

hoera hoothoot!
in de haak.
pi_82362001
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:17 schreef trui het volgende:
hihi arual! maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?

hoera hoothoot!
Hij blijft sowieso knikkebollen.
pi_82362114
Een echt plantenstokje ernaast vind ik nog niet eens zo'n gek idee!

Ik heb voor de kleine cactussen heel kleine potjes op de kop getikt in een tuincentrum, voor maar 35 cent per stuk. Ook stenen potjes. En ondertussen ben ik ook bezig met een simpele granny square. Daar ben ik zomaar aan begonnen om te kijken of ik het kon, en hij wordt steeds groter, want het haakt zo lekker weg. Ik weet nog niet goed wat ik ermee moet doen. Ik kan niet naaien, dus tassen en kussentjes vallen vermoedelijk al af. En een deken gaat wel erg zwaar worden, denk ik.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:16:07 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82364632
arual, je kunt ook een tweezijdige kussenhoes maken. dan hoef je uiteindelijk alleen de twee helften aan elkaar te haken (even 't kussen erin stoppen voor je de laatste zijde dichthaakt ). verder geen naaivaardigheden nodig, op het afkanten na.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:33:47 #180
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82365206
Leuk he Arual, zo'n patroon wat geen einde heeft en je, als je de slag eenmaal te pakken hebt, gewoon lekker door kan blijven haken. Ik zoek zoiets ook om mee te nemen op vakantie. Thuis even oefenen en dan terugkomen met een hele lap! Heerlijk!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 16:28:36 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82368705
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:23:57 #182
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_82373178
oei wat een mooie dekens !

Mijn tas ging mis bij het hengsel, ik was van mening dat het een stuk breder moest zijn zodat ik handvaten kon maken, maar daardoor is hij nu aan de bovenkant wijder... als je em vast hebt valt het niet zo op gelukkig.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_82373791
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef trui het volgende:
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!? ) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!

lyssa wat is je octo leuk geworden!

b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:

[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:07:19 #184
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82376039
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:28 schreef trui het volgende:
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82376059
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad ( ) en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
pi_82376158
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:43 schreef wyccie het volgende:
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
Oh, mijne is partij 3511, maar misschien toch wel de moeite om naar te kijken! Kun je anders een foto maken? Dan kan ik het eventueel ophalen, jij woont toch in de buurt?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:13:52 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376230
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
oi, da's balen! (ik dacht dat je dit bewust had gedaan, ik heb ook nog wel overwogen om ze niet allemaal dubbel te doen maar dat werd me toch te drukkig)
maar hey er waren hier toch een paar mensen die er nog aan konden komen voor je waarschijnlijk? en dan nog, 6 rijen is natuurlijk wel zo'n 3 uur werk maar doorgaan met iets dat je niet echt mooi vindt worden lijkt me ook zeer frustrerend. hoe dan ook: succes!!

[edit]hmm ik loop alweer een paar reacties achter zie ik. zet 'm op!
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:19:12 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376395
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad ( ) en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen zo'n 38cm hoog. maar dat is dus met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.

ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:22:26 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376511
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:19 schreef trui het volgende:

[..]

geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen (of 24 dubbele dus) zo'n 38cm hoog. maar dat is met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.

ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:25:21 #190
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82376591
Dat laatste plaatje is wel erg leuk! Doet me een beetje denken aan mijn golfjesdeken. Inclusief al die draadjes aan de zijkant
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82376691
Ik heb nog wat oude borduurpatronen liggen, eens kijken of ik die kan tunisch haken... lijkt me wel leuk, dan in een lijstje voor op Minke der kamertje of zo...
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:29:42 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376730
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:07 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
mmascha, dat moet inderdaad echt wel zelf te bedenken zijn. en anders kijk je even goed naar lucy's patroon voor een granny-stripes deken, die is recht toe recht aan. maar de basis kun je wel gebruiken voor een goede opzet van de eerste rijen. en dan 'gewoon' telkens daaromheen doorgaan, met de dubbele clusters in de hoeken. moet vast lukken!
in de haak.
pi_82376734
Arual, kun je niet een stuk van een bezemsteel zagen en die erin proppen? Lijkt me groot en sterk genoeg, maar wellicht is het wat zonde om hiervoor een bezem te slopen

Trui, leuk wordt dat dekentje van jou! (zag het in OUD, crea)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:31:03 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376763
hahaha een bezemsteel!
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:25:33 #195
52016 Lyssa
music <3
pi_82380278

Lijkt dit een beetje op Buneary? Ik vind dat pluizenspul maar lastig te maken..
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:31:19 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82380450
ik vind 't in elk geval een heel geslaagde poging lyssa!
in de haak.
pi_82380908
Leuk Lyssa! die wolkjes zijn inderdaad erg lastig om precies na te maken is het wolkje in het "echt" niet meer crèmekleurig?

ik ben klaar met m'n brillenkoker om het tunisch haken uit te proberen dit is het geworden:

dit is de steek op zijn kant. (het hoesje lag van links naar rechts, dus je moet een kwartslag met de klok mee draaien, dan heb je de steek zoals je hem ziet tijdens het haken

en wat je zei, Lijnloos, dat had ik ook al bedacht inderdaad, gewoon simpele borduurpatroontjes zouden te gebruiken moeten zijn... (ingewikkelde ook wel, maar niet om mee te beginnen...)
pi_82386297
Een tip, zoals ik mijn tunisch haakpatroontje heb gemaakt:
http://kpg.sf.net
Een plaatje bewerken zodat er maar een beperkt aantal kleuren inzitten.. Of al van die plaatjes zoals lijnloos eerder had gebruikt erin plaatsen.. Hij maakt er dan een breipatroon van.. Met een RS en WS (Right en Wrongside) maar als je de RS van links naar rechts leest en de WS van Rechts naar links, en de P en de K negeert.. Kan je het perfect gebruiken voor tunisch haken..
RS Row 1: colour:2 p7, colour:1 p2, colour:0 k10, colour:1 p2, colour:2 p13, colour:1 p1, colour:0 k1, colour:2 p14
Dus: Rij 1. Kleur 2 7 steken, kleur 1 2 steken, kleur 0 19 steken etc etc etc
Ideaal!
pi_82386447
bedankt rimketje, ik zat al heel simpele borduurpatroontjes te zoeken, maar dit is ook heel handig.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:25:04 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82386451
Ik kom hier te weinig. Ik haak me suf momenteel maar heb nog nergens foto's van en kan dus ook nog niets laten zien
Op vakantie (hoi Vicky ) een aantal knuffels gehaakt die ik alleen nog moet vullen en inelkaar moet zetten, maar ik ben zo lekker bezig met mijn gs-jes voor de wiegedeken dat ik de knuffels even laat voor wat ze zijn. Het was de bedoeling dat de wiegedeken 3 kleuren zou krijgen maar waarschijnlijk is het tóch te druk, het scheelt dat ik ook maar 1 gs-je heb met 3 kleuren en de rest met 2 heb gemaakt. Wat ik nu heb maak ik af (ik maak ze in 2 delen) en ga ik uitleggen op tafel om te zien of de 3e kleur er wel of niet in gaat passen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')