abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82307809
Haha nu is iedereen hier aan het denken wat je er in kunt stoppen
pi_82307940
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mmm. Van dat stevige maar buigzame ijzerdraad dus. Hebben ze dat ook bij Pipoos? :-)
oude simpele kleerhanger.
Heb je geen ijzerdraad op een wikkel van de gamma ofzo?
of een satéstokje?
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:56:18 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82307968
haha een breinaald is weer zo puntig dat ie er misschien perongeluk doorheen kan steken. ik zou eerder denken aan zo'n plantenstokje. mooi toepasselijk ook toch?

een satéstokje lijkt me helemaal tricky eigenlijk. al zijn cactussen normaal gesproken natuurlijk ook niet zo knuffelbaar. maar je zult er maar op een rare manier op terecht komen ofzo. brr!
in de haak.
pi_82308312
Hout? dat breekt wel als je erop valt hoor
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:05:00 #105
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82308423
houten pollepel?

Lijnloos, hij is prachtig en ik vond je uitleg inclusief de foto's heel erg duidelijk. Heb nog nooit een GSje gehaakt, weet zelfs niet of ik dat ooit ga doen maar "aan elkaar zetten" is in mijn leven vaak een eh... punt van aandacht dus deze kennis gaat zeker nog van pas komen. Bedankt voor de moeite!
pi_82308930
Ik denk dat ik mijn flessenlikker maar eens moet mollen...
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:22:02 #107
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82309355
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mijn flessenlikker maar eens moet mollen promoveren tot Ondersteuner der Schone Kunsten...
pi_82313724
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn amigurumi-up al tof, maar dit hierboven slaat alles.

Ik heb een probleem dat zijdelings met haken te maken heeft. . Ik heb een megagrote cactus gehaakt, een grotere versie van de eerdere cacti. Maar hij heeft last van de zwaartekracht en laat zijn kopje hangen. Weet iemand hoe ik deboel kan verstevigen?
Ik zie eerlijk gezegd niet zo goed voor me hoe zo'n ding gaat hangen? Foto? Meer fiberfill erin helpt niet?
pi_82315265
Zal vanavond een foto plaatsen, na mijn werk!

Ik kon er niet meer vulling in krijgen..,
pi_82315776
Gisteravond heb ik zowaar een mini-projectje ge-tunis-haakt... Uiteraard een upje Maar hij is redelijk gelukt. Moet nog 1 rijtje aan de bovenkant en dan zal ik vanavond of morgen effe een foto posten. Helaas moet ik werken vandaag en vanavond etentje met mijn hockeyteam... maar dit weekend weer weinig in de agenda, dus lekker haken en naaien!
pi_82316296
Dat tunis haken is wel mooi, maar ik snap er nog niks van. You tube werkt niet op mijn telefoon momenteel.

Arual succes met het vinden van iets voor de cactus.
pi_82316990
Grmpf, ik heb twee weken geleden de Happy Hooker besteld op Bol.com - levertijd 4-8 werkdagen. Krijg dinsdag een mailtje dat het boek pas rond 25 juni weer leverbaar zou zijn. En gisteren een mailtje dat het helemaal niet meer duidelijk is wanneer het boek binnenkomt...

Gelukkig heb ik wel mijn haaknaald nr 15 binnen gekregen van Hobbydoos
pi_82317679
Das balen hoothoot.

B.ertha heb jij mij pm gehad over dat Clover HANA-AMI Flower Loom dingetje? Want die zou ik er graag bij willen bestellen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:15:57 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82318166
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef Hoothoot het volgende:
Grmpf, ik heb twee weken geleden de Happy Hooker besteld op Bol.com - levertijd 4-8 werkdagen. Krijg dinsdag een mailtje dat het boek pas rond 25 juni weer leverbaar zou zijn. En gisteren een mailtje dat het helemaal niet meer duidelijk is wanneer het boek binnenkomt...
afbestellen en ergens anders bestellen
Kwak
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:39:41 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82319037
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
in de haak.
pi_82319417
@Trui: Ah, gelukkig. Dat geeft hoop
pi_82321523
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:01 schreef AnitraX het volgende:
Das balen hoothoot.

B.ertha heb jij mij pm gehad over dat Clover HANA-AMI Flower Loom dingetje? Want die zou ik er graag bij willen bestellen.
Ja, maar de pagina opent niet. Wil je de link nog eens PMen?
pi_82321631
Laat maar, al gelukt, er stond een komma in de www. Die dingen had ik vroeger ook, geen idee waarvoor ik ze gebruikte.

Ik wil ook zo'n dekentje gaan maken, maar dat wordt toch wel heel duur Saskia wol maakt het pluizig en niet mooi, maar anders moet ik 3x8 ons catania o.i.d. gaan kopen, ofwel 3x16 bollen. Dat wordt me toch echt te gek.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:49:29 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82321931
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
in de haak.
pi_82322064
Ik lees (en schrijf) al een tijdje mee hier. Tijd om eens te laten zien wat ik zoal haak. Na jaren niet gehaakt te hebben begon het afgelopen winter met -lekker makkelijk- telefoonsokjes... (Kijk! De meest linkse is gebreid, maar haken was toch leuker! ):

Ik bleek iets te kunnen, dus op naar de mutsjes (ik moest uuuuren in de bus zitten richting wintersport):

Dat ging dus ook! Nou, een setje met een sjaal erbij eens proberen (en met bloemetjes op de muts ):

Een setje van een muts met polswarmers:

En nog een 'losse' sjaal:

Eenmaal thuis wilde ik wel weer eens wat anders proberen (en het werd te warm voor sjaals en mutsen ), op naar de knuffels!!!

Ik zag veel mensen hier op het forum de 'Lavender Bunny' haken, dat ging ik ook proberen:

Een tussendoortje met pasen (tis een eiwarmer):

Een tas om haaknaalden en wol waar ik mee bezig ben in op te ruimen was geen overbodige luxe, niet zo mooi gelukt, maar ik ga er toch niet mee over straat:

En toen vond ik mezelf volleerd genoeg om zelf een patroon te maken. Ik had heeel veel rondgekeken op internet voor een giraffenpatroon (graties, ik ben een arme student ), maar ik vond geen leuke naar m'n zin. Dus ik heb een foto die ik online vond goed bestudeerd en ben m'n eigen giraffe gaan haken :

Toen moest m'n kamer opgefleurd (ik heb in totaal 3 van deze lampenkapjes staan, die ik met een afstandbediening alledrie tegelijk kan aanzetten

En dit is m'n laatste aanwinst, gisteravond afgemaakt (iemand op dit forum gaf de tip voor dit patroon):

Ik heb ze ook op Ravelry gezet, maar daar zit geloof ik niet iedereen die hier meeleest...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:57:29 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82322293
wauw!! wat een hoop!
Kwak
pi_82322294
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ja, 't is wel een dure hobby he. ik heb nog niet goed uitgerekend hoeveel garen er precies in zo'n dekentje gaat, ik ben maar gewoon begonnen met wat ik nog had liggen en zie wel waar 't schip strandt. waar heb jij die berekening op gebaseerd?
er zijn ook wel goedkope acryl-garens die toch lekker zacht voelen en wel het overwegen waard zijn? ik zou 't zelf wel jammer vinden als ik er zoveel moeite in steek, dat het dan een dekentje wordt dat niet lekker zacht aanvoelt.
Dat stond in een van de patronen. Dan zal het dus wel iets meer of minder kunnen zijn, maar dat cadeautje is mij geen 40 euro waard.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:58:22 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82322338
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef trui het volgende:
ik ben fan van de babywol van zeeman (dunnere wol, kleinere bolletjes) maar die is er niet altijd. (0,79 per 50 gram)
en van Prima ONline, linie 50 niet alle kleuren even zacht, maar ik vind t heel prettig (1 euro per 50 gram)
Kwak
pi_82322580
@Cropje: die eerste polswarmers zijn gaaf!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:07:50 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82322711
cropje, wat veel!!! leuke dingen zeg! ik vind je bovenste muts erg mooi gelukt! heb je daar een patroon van?
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')