quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Ik heb volgens mij een aangebroken bol liggen,ongeveer 3/4 bol en ik kan wel even kijken of ik morgen of maandag bij de Wibra in Utrecht nog meer kan vinden voor je (en dan zie ik meteen of ik idd dezelfde kleur heb liggen). Hoeveel bollen zou je eventueel willen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:07 schreef B.ertha het volgende:
Bij de Wibra was kleur 17 helemaal op. Heeft een van jullie dit toevallig nog? Het is een beetje zeegroen, een wat zachtere kleur. Ik bedoel niet grasgroen.
Ik ookquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijnquote:
euhm, even terugkijken op ravelry (hij is nog lang niet af hoor, nog 2 banen, een rand en een shell-edging)quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:25 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijnHoe lang heb je erover gedaan?
![]()
![]()
oh ja, leuk! heb je die deken op 't bed ook gezien (p. 46-47).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
Je raadt nooit wat er zojuist door de postbode werd bezorgdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef trui het volgende:
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
Hij blijft sowieso knikkebollen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:17 schreef trui het volgende:
hihi arual!maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?
hoera hoothoot!
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef trui het volgende:
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!?![]()
) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!
lyssa wat is je octo leuk geworden!
b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:
[ afbeelding ]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:28 schreef trui het volgende:
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
[ afbeelding ]
Oh, mijne is partij 3511, maar misschien toch wel de moeite om naar te kijken! Kun je anders een foto maken? Dan kan ik het eventueel ophalen, jij woont toch in de buurt?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:43 schreef wyccie het volgende:
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
oi, da's balen!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen zo'n 38cm hoog. maar dat is dus met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad () en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:19 schreef trui het volgende:
[..]
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen (of 24 dubbele dus) zo'n 38cm hoog. maar dat is met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.
ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
mmascha, dat moet inderdaad echt wel zelf te bedenken zijn. en anders kijk je even goed naar lucy's patroon voor een granny-stripes deken, die is recht toe recht aan. maar de basis kun je wel gebruiken voor een goede opzet van de eerste rijen. en dan 'gewoon' telkens daaromheen doorgaan, met de dubbele clusters in de hoeken. moet vast lukken!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:07 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:49 schreef mijsje het volgende:
Leuk Lyssa! die wolkjes zijn inderdaad erg lastig om precies na te makenis het wolkje in het "echt" niet meer crèmekleurig?
ik ben klaar met m'n brillenkoker om het tunisch haken uit te proberendit is het geworden:
[ afbeelding ]
dit is de steek op zijn kant. (het hoesje lag van links naar rechts, dus je moet een kwartslag met de klok mee draaien, dan heb je de steek zoals je hem ziet tijdens het haken
[ afbeelding ]
en wat je zei, Lijnloos, dat had ik ook al bedacht inderdaad, gewoon simpele borduurpatroontjes zouden te gebruiken moeten zijn...(ingewikkelde ook wel, maar niet om mee te beginnen...)
Je kunt ook vilten, dan gaat het ook pluizen. Ik weet alleen niet hoe.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:48 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!
En ja, het is meer cremekleurig, maar aangezien het meer een experimentje was en mn moeder alleen nog deze pluiswol had, heb ik t daar maar mee geprobeerd
Ik heb 3 patronen van tjeempie gekocht. De zool moet je bij alle patronen hetzelfde maken.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:28 schreef Lijnloos het volgende:
Karnie, welkom en beterschap! Welke babyschoentjes heb je geprobeerd, want er zijn heir redelijk wat schoentjes-experts...
die prijs ook die erbij staat...quote:Op zondag 6 juni 2010 14:55 schreef mmascha het volgende:
Is dit niet wat voor je Lijnloos? Als tussendoorprojectje.
Ik gebruik altijd deze http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ Werkt altijd goed!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:20 schreef Troel het volgende:
Ik krijg geen begincirkels meer gelukt. Heel erg irritant, want ik kan nu niet verder met mijn projectje. Heb echt al wel 15 keer de boel weer uitgehaald.
EN ik zit te wachten op een bestelling, met onder andere van die squeeze dingen, dat wil ik in dit projectje verwerken, maarja, het wil dus nog niet lukken
Ik heb nog geen eigen account. Vandaar dat ik onder het account van mijn vriend even gepost heb. Vind ie wel goedquote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
die prijs ook die erbij staat...belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal...
hij is wel heel leuk!
hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen...)
Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732quote:Op zondag 6 juni 2010 16:49 schreef karnie het volgende:
Ik doe precies wat er staat. De zool lukt ook goed, maar als ik dan de rest erop maak, dan gaat het scheef. Heb het 40 keer geprobeerd, mijn schoonmoeder ook en die heeft het ook. Nu vroeg ik me af of er een ervaren slofjeshaakster is, die het ook eens wil proberen, om te kijken of er een fout in het patroon zit, of dat ik toch echt iets fout doe.
Heb het patroon gekocht, dus als email.
De neus en het achterstuk staan scheef ten opzichte van het zooltje.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732
(wel even aanmelden, maar dat is heel makkelijk en gratis).
Pm je wel even. Kan ik denk ik niet een gekocht patroon online gooienquote:Op zondag 6 juni 2010 18:44 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, raar dat het patroon zo anders is, de slofjes zien er namelijk wel hetzelfde uit als die ik heb gedaan... Was meteen even fotootjes aan het terug zoeken, maar ze zijn inderdaad wel iets anders, met 2 straps ipv 1... maar het idee is wel redelijk gelijk volgens mij...
Waar denk je zelf dat het misgaat in het patroon? Welke zin/rij? Misschien kunnen we helpen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |