abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82340973
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
pi_82341164
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:07 schreef B.ertha het volgende:
Bij de Wibra was kleur 17 helemaal op. Heeft een van jullie dit toevallig nog? Het is een beetje zeegroen, een wat zachtere kleur. Ik bedoel niet grasgroen.

Ik heb volgens mij een aangebroken bol liggen,ongeveer 3/4 bol en ik kan wel even kijken of ik morgen of maandag bij de Wibra in Utrecht nog meer kan vinden voor je (en dan zie ik meteen of ik idd dezelfde kleur heb liggen). Hoeveel bollen zou je eventueel willen?
pi_82341316
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
pi_82341380
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Oeh, ik vind die met meer groen mooier.
Ik ook
pi_82342103
Ik wil dan een dekentje van 70x100 maken en heb dan ongeveer 30 stroken groen nodig. Maar hoeveel bollen zijn dat...
De bol die ik nu gebruik was onaangebroken. Ik denk dat ik met 3 bollen wel genoeg heb, maar 4 zou mooi zijn voor de zekerheid.
Dus 2-3 bollen mag je dan wel voor me kopen, als ze ze hebben
Alvast bedankt!
pi_82342135
De kleur op de foto klopt trouwens niet helemaal, maar ze hebben maar twee of drie soorten groen en die andere twee zijn echt duidelijk anders, dus ik neem aan dat je de goede kleur wel kan vinden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:07:31 #157
52016 Lyssa
music <3
pi_82342234
Met groen is inderdaad een stukje mooier!

Mijn Octo is klaar! Ik had het wel een beetje gehad met die tentakels

Ik vind 'm wel lief gelukt Alleen was het duidelijk ander katoen, waardoor het oranje bij de tentakels wat smaller is dan het roze.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:10:13 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82342339
baan 3 van DE deken is af ... alleen zijn mn vierkantjes op, dus de laatste twee banen zullen wel even op zich laten wachten... eerst 48 grannies maken....

foto volgt!
Kwak
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:23:13 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82342846

Kwak
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:25:37 #160
52016 Lyssa
music <3
pi_82342928
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijn Hoe lang heb je erover gedaan?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:35:09 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82343288
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:25 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Oh my god! Wat een fantastisch project! Heel mooi en wat een werk zal dat geweest zijn Hoe lang heb je erover gedaan?
euhm, even terugkijken op ravelry (hij is nog lang niet af hoor, nog 2 banen, een rand en een shell-edging)

er staat dat ik 2 april ben begonnen, maar weet niet zeker of dat klopt. baan 3 ben ik 27 mei aan begonnen, dus die is wel snel gegaan (alleen de randen, de vierkantjes waren al eerder af).
Kwak
pi_82343853
Kwakz0r hij word echt heel gaaf!!!
pi_82343889
B.ertha, ik vind ook die met het meeste groen mooier. Jammer dat je daar niet zoveel van hebt helaas, wat voor garen is het precies?

Oooh Kwakz0r, wat is die deken mooi!!!!!!
pi_82343908
Wow, wow, wow, mooie grannydeken.

Ik zat laatst in het Ikea familymagazine te bladeren en daar stond iemand in met een erg kleurrijk huis en op de bank lag een mooie grannydeken. Vast zelfgemaakt, want er was in dat huis veel zelfgemaakt, erg inspirerend. Lekker retro, maar dan fris en eigentijds uitgevoerd, met veel groen

http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:22:39 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82348007
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!? ) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!

lyssa wat is je octo leuk geworden!

b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 05-06-2010 14:33:53 ]
in de haak.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:24:52 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82348129
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/familylive_summer/BEN/ en dan vanaf pagina 40.
oh ja, leuk! heb je die deken op 't bed ook gezien (p. 46-47).
in de haak.
pi_82348369
Wow Kwakzor!! mooi zeg!!
Trui, wat een prachtige kleurtjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82350133
b.ertha, ik vind het ook leuker met hele voetjes van 1 kleur ipv verschillende kleuren... maar dan (als ze heel zijn) vind ik die met meer groen ook leuker ik hoop dat je nog de goeie kleur groen kunt vinden

de dekens in de Ikea-gids zijn mooi! die op het bed op blz 46 lijkt wel een granny-stripes deken maar die van de granny squares ben ik ook nog helemaal niet zat...

wow Trui, wat mooi al! en ver ook! ik hoop dat het niet te breed is uiteindelijk voor wat je er mee wil...

ik vind tunisch haken ook leuk om te doen het is helemaal niet moeilijk (en smalle lapjes, kun je ook op een gewone haaknaald, als het platte stukje waar je hem vasthoud niet te breed is... )

zo ziet m'n lapje er nu uit...

en zo ziet het eruit als je hem aan de zijkanten niet vastzet... het krult enorm om... (is vast beter als je de zijkanten vastzet als naad van de brillenkoker... )
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:05:47 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82350465
grappig zeg, ziet er echt heel anders uit. maar 't lijkt me een heel gepriegel en ik ben met gewoon haken juist zo blij dat ik niet teveel steken tegelijk op de naald hoef te hebben, dus ik denk niet dat ik me er snel aan zal wagen.

leuk detail dat je vrijwel 'tzelfde bolletje gebruikt als op dat voorbeeldplaatje!

oh en mijn baby-dekentje is niet voor mezelf hoor, maar bedoeld als kado voor een baby die nog geboren moet worden. ik ben nog een beetje in dubio over welke baby dat zal zijn, want het wordt zoals b.ertha al opmerkte best een duur kadootje zo. misschien wel wat te gek voor 'zomaar' een collega. en ik heb nog wel meer zwangeren in m'n omgeving, dus wie weet bewaar ik 'm wel iets langer en geef ik m'n andere 'W.I.P' (zo'n zelfde paddestoelenmuziekdoosje als ik eerder al eens gemaakt heb) wel aan de collega.
in de haak.
pi_82350748
het is (vind ik) wel makkelijker uit te leggen en te leren dan gewoon recht toe recht aan haken, al dacht ik ook dat het een stuk ingewikkelder was... ms wil ik nog wat maten tunesische haaknaalden erbij om babydekentjes mee te maken... het is inderdaad heel anders dan gewoon gehaakte stof. het is veel dichter en voelt ook dikker aan.
en het bolletje dat ik gebruik is geel met oranje, en het bolletje van het voorbeeld is geel, roze, oranje en groen (zie ook de brillenkoker bovenaan het voorbeeldblaadje...) maar inderdaad, het lijkt er wel heel erg op. (het groen daargelaten... )

ik kan me ook voorstellen dat je je dekentje niet zomaar aan iemand geeft. ms wel qua moeite, maar niet qua geld. inderdaad, wat is haakkatoen (al dan niet met of van acryl) duur zeg... zeker als je zoveel verschillende kleuren nodig hebt... maar goed, die muziekdoosjes zijn ook helemaal het einde...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:21:31 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82351247
ik heb nu zelfs wol gebruikt, sommige bollen pure (wel wasbare) wol, andere gemengd met acryl.
in de haak.
pi_82357332
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:39 schreef trui het volgende:
hoothoot, zo ging het destijds bij mijn 'happy hooker' ook, en gek genoeg lag 't boek binnen 2 dagen na die laatste melding al op m'n deurmat! dus wie weet valt 't wel mee.
Je raadt nooit wat er zojuist door de postbode werd bezorgd
pi_82358389
Niet lachen. Overigens 'knikkebolde' hij ook al toen zijn arm nog niet was bevestigd.... Ik hoop dat het met wat versteviging nog te redden is...

pi_82359018
Anders haak je toch gewoon een stokje om ernaast te zetten, zou je met een echte cactus ook doen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:12:11 #175
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82359592
Hij is wel heel lief Arual. Mooi in een echt stenen potje.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:17:01 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82361309
hihi arual! maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?

hoera hoothoot!
in de haak.
pi_82362001
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:17 schreef trui het volgende:
hihi arual! maar misschien kun je er nog bij wijze van tegengewicht een paar bolletjes (aan de andere kant) bovenop haken?

hoera hoothoot!
Hij blijft sowieso knikkebollen.
pi_82362114
Een echt plantenstokje ernaast vind ik nog niet eens zo'n gek idee!

Ik heb voor de kleine cactussen heel kleine potjes op de kop getikt in een tuincentrum, voor maar 35 cent per stuk. Ook stenen potjes. En ondertussen ben ik ook bezig met een simpele granny square. Daar ben ik zomaar aan begonnen om te kijken of ik het kon, en hij wordt steeds groter, want het haakt zo lekker weg. Ik weet nog niet goed wat ik ermee moet doen. Ik kan niet naaien, dus tassen en kussentjes vallen vermoedelijk al af. En een deken gaat wel erg zwaar worden, denk ik.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:16:07 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82364632
arual, je kunt ook een tweezijdige kussenhoes maken. dan hoef je uiteindelijk alleen de twee helften aan elkaar te haken (even 't kussen erin stoppen voor je de laatste zijde dichthaakt ). verder geen naaivaardigheden nodig, op het afkanten na.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:33:47 #180
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82365206
Leuk he Arual, zo'n patroon wat geen einde heeft en je, als je de slag eenmaal te pakken hebt, gewoon lekker door kan blijven haken. Ik zoek zoiets ook om mee te nemen op vakantie. Thuis even oefenen en dan terugkomen met een hele lap! Heerlijk!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 16:28:36 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82368705
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 19:23:57 #182
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_82373178
oei wat een mooie dekens !

Mijn tas ging mis bij het hengsel, ik was van mening dat het een stuk breder moest zijn zodat ik handvaten kon maken, maar daardoor is hij nu aan de bovenkant wijder... als je em vast hebt valt het niet zo op gelukkig.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_82373791
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:22 schreef trui het volgende:
kwakz0r, wat goed zeg dat je toch al zo ver bent! (haak je in je slaap ofzo!? ) en leuk dat je nu al goed kan zien hoe hij wordt! het zijn niet echt mijn kleuren maar ik vind 't wel heel kunstig!

lyssa wat is je octo leuk geworden!

b.ertha, ik vind 't eigenlijk mooier als je de kleurrijen dubbel doet, in plaats van deze 'halve'. de steek valt zo een beetje uiteen. maar misschien ben ik te bevooroordeeld doordat ik er zelf nu ook mee bezig ben en 't juist steeds zo leuk vind dat het lijkt of de twee rijen 1 rij zijn. 70x100 is inderdaad ook een prima maat, dat scheelt je in elk geval weer wat garen. ik vind mijn 90 cm bij nader inzien ook wel wat aan de erg brede kant, het is zo al snel te groot voor in een wandelwagen of wieg. maar ja, ik ga 'm ook niet meer uithalen nu. niet dat ik de laatste dagen zoveel bij gehaakt heb, ik had 't erg druk met werk en andere dingen, maar toch. even een tussenfotootje:

[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:07:19 #184
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82376039
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:28 schreef trui het volgende:
mmascha, sarah london had een leuk idee voor een granny-rechthoek ipv vierkant, waardoor je er ook een deken van kan maken. misschien is dat wel een leuk vakantieproject. zie dit plaatje:
[ afbeelding ]
Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82376059
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad ( ) en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
pi_82376158
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:43 schreef wyccie het volgende:
B. ik heb ook nog 1 bol kleur 17, partij 604.
Oh, mijne is partij 3511, maar misschien toch wel de moeite om naar te kijken! Kun je anders een foto maken? Dan kan ik het eventueel ophalen, jij woont toch in de buurt?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:13:52 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376230
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja, je hebt gelijk, ik snapte al niet zo goed waarom de steken zo onduidelijk waren. Ik heb alleen geen zin om weer uit te halen (6 rijen), maar misschien moet dat sowieso wel, als ik niet meer aan die kleuren kan komen
oi, da's balen! (ik dacht dat je dit bewust had gedaan, ik heb ook nog wel overwogen om ze niet allemaal dubbel te doen maar dat werd me toch te drukkig)
maar hey er waren hier toch een paar mensen die er nog aan konden komen voor je waarschijnlijk? en dan nog, 6 rijen is natuurlijk wel zo'n 3 uur werk maar doorgaan met iets dat je niet echt mooi vindt worden lijkt me ook zeer frustrerend. hoe dan ook: succes!!

[edit]hmm ik loop alweer een paar reacties achter zie ik. zet 'm op!
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:19:12 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376395
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de rijen toch uitgehaald. Meteen even gemeten: voor 1 rij gebruik ik 9 meter draad ( ) en volgens mij moet ik van iedere kleur 25 rijen maken. Dat moet ik in principe redden met 1 bol (260) meter, maar een bol reserve is toch wel fijn.
geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen zo'n 38cm hoog. maar dat is dus met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.

ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:22:26 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376511
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:19 schreef trui het volgende:

[..]

geen idee of dit nog iets is waar je wat aan hebt maar dit stuk = met z'n 48 rijen (of 24 dubbele dus) zo'n 38cm hoog. maar dat is met 'worsted weight' garen, haaknaald 4.

ik vind dit patroon met 3 kleuren ook mooi. gewoon steeds dezelfde volgorde.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:25:21 #190
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82376591
Dat laatste plaatje is wel erg leuk! Doet me een beetje denken aan mijn golfjesdeken. Inclusief al die draadjes aan de zijkant
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82376691
Ik heb nog wat oude borduurpatronen liggen, eens kijken of ik die kan tunisch haken... lijkt me wel leuk, dan in een lijstje voor op Minke der kamertje of zo...
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:29:42 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376730
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:07 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ow, dat is ook een leuke! Dank je trui! Hmm, dat patroon is natuurlijk niet gratis. Maar ik kan dat best namaken.
Ik heb vandaag proeflapjes gemaakt met de larksfootstitch, granny stripes en de Vintage Vertical Stripe van Bella Dia maar dan horizontaal. Die laatste vind ik eigenlijk de leukste.
mmascha, dat moet inderdaad echt wel zelf te bedenken zijn. en anders kijk je even goed naar lucy's patroon voor een granny-stripes deken, die is recht toe recht aan. maar de basis kun je wel gebruiken voor een goede opzet van de eerste rijen. en dan 'gewoon' telkens daaromheen doorgaan, met de dubbele clusters in de hoeken. moet vast lukken!
in de haak.
pi_82376734
Arual, kun je niet een stuk van een bezemsteel zagen en die erin proppen? Lijkt me groot en sterk genoeg, maar wellicht is het wat zonde om hiervoor een bezem te slopen

Trui, leuk wordt dat dekentje van jou! (zag het in OUD, crea)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:31:03 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82376763
hahaha een bezemsteel!
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:25:33 #195
52016 Lyssa
music <3
pi_82380278

Lijkt dit een beetje op Buneary? Ik vind dat pluizenspul maar lastig te maken..
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:31:19 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82380450
ik vind 't in elk geval een heel geslaagde poging lyssa!
in de haak.
pi_82380908
Leuk Lyssa! die wolkjes zijn inderdaad erg lastig om precies na te maken is het wolkje in het "echt" niet meer crèmekleurig?

ik ben klaar met m'n brillenkoker om het tunisch haken uit te proberen dit is het geworden:

dit is de steek op zijn kant. (het hoesje lag van links naar rechts, dus je moet een kwartslag met de klok mee draaien, dan heb je de steek zoals je hem ziet tijdens het haken

en wat je zei, Lijnloos, dat had ik ook al bedacht inderdaad, gewoon simpele borduurpatroontjes zouden te gebruiken moeten zijn... (ingewikkelde ook wel, maar niet om mee te beginnen...)
pi_82386297
Een tip, zoals ik mijn tunisch haakpatroontje heb gemaakt:
http://kpg.sf.net
Een plaatje bewerken zodat er maar een beperkt aantal kleuren inzitten.. Of al van die plaatjes zoals lijnloos eerder had gebruikt erin plaatsen.. Hij maakt er dan een breipatroon van.. Met een RS en WS (Right en Wrongside) maar als je de RS van links naar rechts leest en de WS van Rechts naar links, en de P en de K negeert.. Kan je het perfect gebruiken voor tunisch haken..
RS Row 1: colour:2 p7, colour:1 p2, colour:0 k10, colour:1 p2, colour:2 p13, colour:1 p1, colour:0 k1, colour:2 p14
Dus: Rij 1. Kleur 2 7 steken, kleur 1 2 steken, kleur 0 19 steken etc etc etc
Ideaal!
pi_82386447
bedankt rimketje, ik zat al heel simpele borduurpatroontjes te zoeken, maar dit is ook heel handig.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:25:04 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82386451
Ik kom hier te weinig. Ik haak me suf momenteel maar heb nog nergens foto's van en kan dus ook nog niets laten zien
Op vakantie (hoi Vicky ) een aantal knuffels gehaakt die ik alleen nog moet vullen en inelkaar moet zetten, maar ik ben zo lekker bezig met mijn gs-jes voor de wiegedeken dat ik de knuffels even laat voor wat ze zijn. Het was de bedoeling dat de wiegedeken 3 kleuren zou krijgen maar waarschijnlijk is het tóch te druk, het scheelt dat ik ook maar 1 gs-je heb met 3 kleuren en de rest met 2 heb gemaakt. Wat ik nu heb maak ik af (ik maak ze in 2 delen) en ga ik uitleggen op tafel om te zien of de 3e kleur er wel of niet in gaat passen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82386609
Tnx Rimketje! Ik had ook al wat van dergelijke software gezocht, maar alle demo versies zijn weer zo ingesteld dat je niet mag opslaan Lekker dan... en om er dan 40 euro voor te betalen vind ik ook weer net te ver gaan. Zal jouw programmatje ook eens proberen! Ik heb nog wel wat patroontjes liggen die erg leuk zijn om hiervoor te geebruiken, maar die zijn dan weer te groot om nu te doen met mijn kleine gewone naald... even wachten dus...
pi_82386693
Dit programmatje maakt een .html bestandje aan in de map waaruit de foto komt... Dat bestandje kan je heel makkelijk openen en kopieren naar Word om het daar op te slaan en te printen...
Heb nog geen beperkingen gezien.. Alleen bij backgroundcolor kan je gewoon 0 invullen.. Maakte bij mij steeds niks uit.. Heeft meer te maken vooral met de breipatronen denk ik..
  zondag 6 juni 2010 @ 10:48:45 #203
52016 Lyssa
music <3
pi_82386897
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:49 schreef mijsje het volgende:
Leuk Lyssa! die wolkjes zijn inderdaad erg lastig om precies na te maken is het wolkje in het "echt" niet meer crèmekleurig?

ik ben klaar met m'n brillenkoker om het tunisch haken uit te proberen dit is het geworden:
[ afbeelding ]
dit is de steek op zijn kant. (het hoesje lag van links naar rechts, dus je moet een kwartslag met de klok mee draaien, dan heb je de steek zoals je hem ziet tijdens het haken
[ afbeelding ]

en wat je zei, Lijnloos, dat had ik ook al bedacht inderdaad, gewoon simpele borduurpatroontjes zouden te gebruiken moeten zijn... (ingewikkelde ook wel, maar niet om mee te beginnen...)
Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!

En ja, het is meer cremekleurig, maar aangezien het meer een experimentje was en mn moeder alleen nog deze pluiswol had, heb ik t daar maar mee geprobeerd
pi_82387185
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:48 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!

En ja, het is meer cremekleurig, maar aangezien het meer een experimentje was en mn moeder alleen nog deze pluiswol had, heb ik t daar maar mee geprobeerd
Je kunt ook vilten, dan gaat het ook pluizen. Ik weet alleen niet hoe.
pi_82387512
Even op het account van mijn vriend...;)

Ik heb al een heleboel oude topics van jullie doorgespit. Erg leuke dingen zijn er gemaakt. Zit zelf nog ziek thuis, na een vervelende nasleep van de bevalling. Zocht iets, om de tijd een beetje zinvol te doden. Heb me op het haken gestort en het gaat best lekker.
Nu heb ik 3 patroontjes gekocht voor babyslofjes, maar ik kom maar niet uit de zool. Is er iemand, die zeer geoefend is en al vaker slofjes heeft gemaakt, die eens naar het patroon wil kijken?
Het is zo frustrerend, dat het niet wil lukken en dat ik het weer moet uithalen.

Heb inmiddels al een amigurumi kikker en een mutsje gehaakt en dat gaat goed.
pi_82387852
Karnie, welkom en beterschap! Welke babyschoentjes heb je geprobeerd, want er zijn heir redelijk wat schoentjes-experts...
pi_82387964
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:28 schreef Lijnloos het volgende:
Karnie, welkom en beterschap! Welke babyschoentjes heb je geprobeerd, want er zijn heir redelijk wat schoentjes-experts...
Ik heb 3 patronen van tjeempie gekocht. De zool moet je bij alle patronen hetzelfde maken.
pi_82388481
Net begonnen aan een kattenspeeltje, maar ik heb geen suprise-ei dingetje voor het belletje, dus die komt later

http://www.lionbrand.com/patterns/80063AD.html

Hij is echt zo gepiept!

Ik vind het alleen altijd zo jammer dat bolletje niet gelijk gaan.... Je moet hem altijd afmaken met grote gaten erin ipv netjes weer 24-18-12 steken te doen, zodat hij even mooi blijft aan allebei de kanten
  zondag 6 juni 2010 @ 13:20:25 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_82391680
Ik krijg geen begincirkels meer gelukt. Heel erg irritant, want ik kan nu niet verder met mijn projectje. Heb echt al wel 15 keer de boel weer uitgehaald.

EN ik zit te wachten op een bestelling, met onder andere van die squeeze dingen, dat wil ik in dit projectje verwerken, maarja, het wil dus nog niet lukken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82392560
Ik zit met te veel ideeen in mijn hoofd, maar niks wat eruit wil komen... ARGH! Ik wil graag iets nintendo-igs weer maken, en het liefst een project met deelprojectjes, maar ik weet effe niet wat. Ik wilde weer een gs-jes-ding maken (Yoshi) maar daar heb ik 384 gsjes voor nodig, en dat klinkt gewoon als te veel in mijn hoofd en nou heb ik daar effe geen zin in. En tunisch kun je natuurlijk een heleboel leuke dingen haken, maar daar zijn mijn naalden niet lang genoeg voor... Ik wilde al bijna alle pokemons maken op die tunische manier en ik heb al een mooi bestandje gevonden van die dingen, maar elke pokemon is ongeveer 80x80, dus dat redt mijn mini-naaldje niet... *zucht*, toch maar gsjes maken dan...
  zondag 6 juni 2010 @ 14:55:05 #211
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82395769
Is dit niet wat voor je Lijnloos? Als tussendoorprojectje.

Kunnen we je ergens mee helpen Troel?

Ik was net op IJburg en daar was kofferbakkenmarkt. Een vriendin stond daar met oa zelfgehaakte kleedjes! Het zag er zo leuk uit! En ik wist helemaal niet dat ze dat deed.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82397664
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:55 schreef mmascha het volgende:
Is dit niet wat voor je Lijnloos? Als tussendoorprojectje.
die prijs ook die erbij staat... belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal... hij is wel heel leuk!

hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen... )

Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!

hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
  zondag 6 juni 2010 @ 15:55:20 #213
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82398496
Die prijs had ik nog niet eens gezien. Inderdaad belachelijk! En zo netjes vind ik um niet. Dat moet mooier kunnen. Maar dan nog niet voor 150 dollar! Kweenie wat voor uurloon daarin is doorberekend.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:30:39 #214
52016 Lyssa
music <3
pi_82400483
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:20 schreef Troel het volgende:
Ik krijg geen begincirkels meer gelukt. Heel erg irritant, want ik kan nu niet verder met mijn projectje. Heb echt al wel 15 keer de boel weer uitgehaald.

EN ik zit te wachten op een bestelling, met onder andere van die squeeze dingen, dat wil ik in dit projectje verwerken, maarja, het wil dus nog niet lukken
Ik gebruik altijd deze http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ Werkt altijd goed!

Ik ga nu weer aan de slag voor mn Buneary
pi_82401572
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef mijsje het volgende:

[..]

die prijs ook die erbij staat... belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal... hij is wel heel leuk!

hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen... )

Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!

hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
Ik heb nog geen eigen account. Vandaar dat ik onder het account van mijn vriend even gepost heb. Vind ie wel goed Hij is geen actieve poster.

Ik doe precies wat er staat. De zool lukt ook goed, maar als ik dan de rest erop maak, dan gaat het scheef. Heb het 40 keer geprobeerd, mijn schoonmoeder ook en die heeft het ook. Nu vroeg ik me af of er een ervaren slofjeshaakster is, die het ook eens wil proberen, om te kijken of er een fout in het patroon zit, of dat ik toch echt iets fout doe.
Heb het patroon gekocht, dus als email.
pi_82401767
@Troel
Er staan diverse filmpjes op youtube. Zoek crochet magic loop. Zo heb ik mij dat ook eigen gemaakt.
pi_82404291
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:49 schreef karnie het volgende:
Ik doe precies wat er staat. De zool lukt ook goed, maar als ik dan de rest erop maak, dan gaat het scheef. Heb het 40 keer geprobeerd, mijn schoonmoeder ook en die heeft het ook. Nu vroeg ik me af of er een ervaren slofjeshaakster is, die het ook eens wil proberen, om te kijken of er een fout in het patroon zit, of dat ik toch echt iets fout doe.
Heb het patroon gekocht, dus als email.
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732
(wel even aanmelden, maar dat is heel makkelijk en gratis).
pi_82404399
Karnie, die schoentjes zijn hier ook meerdere keren gemaakt door verschillende personen (waaronder ikzelf). BE heeft een keer een hele goede "tutorial" gemaakt voor het beginstuk, want inderdaad niet heel duidelijk beschreven als je het voor het eerst doet... na een stuk of 4 schoentjes heb je hem redelijk goed onder de knie trouwens... Ik zal effe kijken of ik hem nog heb... PM effe je emailadres, dan stuur ik hem door als ik hem kan vinden... (Neem even aan dat BE dat niet zo erg vind)

Die sjaal is inderdaad wel geinig, maar zeker geen 150 dollar waard... vind het wel een leuk idee moet ik zeggen... eens kijken of ik dat ook kan (en als je daar zoveel mee kan verdienen... )

Vanochtend nog wel eindelijk mijn cactus/speldenkussen gevuld en afgehaakt...
pi_82404448
Karnie, die zijn heel leuk! volgens mij heeft BrightEyes dat patroon ook gemaakt, en volgens mij Lijnloos ook wel... en anders kun je ook kijken in Ravelry (moet je wel eerst een account aanmaken) wie het ook heeft gemaakt van de FOK!groep... ik heb het patroon zelf niet gehaakt, dus ik kan je niet precies helpen ermee...

leuk dat je nu toch mee gaat posten, is wel heel gezellig

Mmascha, die prijs is inderdaad erg achterlijk t.o.v. hoe het eruit ziet, niet echt netjes... ik durf alleen niet te zeggen dat ik het beter kan...
pi_82405160
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732
(wel even aanmelden, maar dat is heel makkelijk en gratis).
De neus en het achterstuk staan scheef ten opzichte van het zooltje.
pi_82406214
Bedankt voor de uitleg via de email. Het is alleen weer heel anders, dan de patronen die ik heb gekocht. Dan kom ik niet meer verder...
Baal gewoon zo. Heb de patroontjes gekocht, om voor mijn dochtertje te maken. Mijn zusje gaat namelijk aankomende vrijdag trouwen. Wilde dan slofjes onder haar jurkje en ik heb ook al een mutsje met bloem gehaakt (die overigens erg goed gelukt is).
pi_82406581
Hmm, raar dat het patroon zo anders is, de slofjes zien er namelijk wel hetzelfde uit als die ik heb gedaan... Was meteen even fotootjes aan het terug zoeken, maar ze zijn inderdaad wel iets anders, met 2 straps ipv 1... maar het idee is wel redelijk gelijk volgens mij...

Waar denk je zelf dat het misgaat in het patroon? Welke zin/rij? Misschien kunnen we helpen...
pi_82406738
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:44 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, raar dat het patroon zo anders is, de slofjes zien er namelijk wel hetzelfde uit als die ik heb gedaan... Was meteen even fotootjes aan het terug zoeken, maar ze zijn inderdaad wel iets anders, met 2 straps ipv 1... maar het idee is wel redelijk gelijk volgens mij...

Waar denk je zelf dat het misgaat in het patroon? Welke zin/rij? Misschien kunnen we helpen...
Pm je wel even. Kan ik denk ik niet een gekocht patroon online gooien
  zondag 6 juni 2010 @ 19:57:06 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_82409871
Het stomme is, ik weet heel goed hoe het moet, heb tig rondjes gemaakt, maar het wilde gewoon niet lukken. NU heb ik me vanmiddag heel kwaad gemaakt, met het juiste resultaat

Dus nu lukt het weer wel (nouja, alleen met de magic ring, met een ketting vind ik het echt gewoon niet mooi worden).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82410081
Haken verslavend?!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')