Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:49 schreef mijsje het volgende:
Leuk Lyssa! die wolkjes zijn inderdaad erg lastig om precies na te makenis het wolkje in het "echt" niet meer crèmekleurig?
ik ben klaar met m'n brillenkoker om het tunisch haken uit te proberendit is het geworden:
[ afbeelding ]
dit is de steek op zijn kant. (het hoesje lag van links naar rechts, dus je moet een kwartslag met de klok mee draaien, dan heb je de steek zoals je hem ziet tijdens het haken
[ afbeelding ]
en wat je zei, Lijnloos, dat had ik ook al bedacht inderdaad, gewoon simpele borduurpatroontjes zouden te gebruiken moeten zijn...(ingewikkelde ook wel, maar niet om mee te beginnen...)
Je kunt ook vilten, dan gaat het ook pluizen. Ik weet alleen niet hoe.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:48 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ziet er tof uit! Misschien moet ik het ook maar eens proberen!
En ja, het is meer cremekleurig, maar aangezien het meer een experimentje was en mn moeder alleen nog deze pluiswol had, heb ik t daar maar mee geprobeerd
Ik heb 3 patronen van tjeempie gekocht. De zool moet je bij alle patronen hetzelfde maken.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:28 schreef Lijnloos het volgende:
Karnie, welkom en beterschap! Welke babyschoentjes heb je geprobeerd, want er zijn heir redelijk wat schoentjes-experts...
die prijs ook die erbij staat...quote:Op zondag 6 juni 2010 14:55 schreef mmascha het volgende:
Is dit niet wat voor je Lijnloos? Als tussendoorprojectje.
Ik gebruik altijd deze http://www.planetjune.com/blog/tutorials/magic-ring-right-handed/ Werkt altijd goed!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:20 schreef Troel het volgende:
Ik krijg geen begincirkels meer gelukt. Heel erg irritant, want ik kan nu niet verder met mijn projectje. Heb echt al wel 15 keer de boel weer uitgehaald.
EN ik zit te wachten op een bestelling, met onder andere van die squeeze dingen, dat wil ik in dit projectje verwerken, maarja, het wil dus nog niet lukken
Ik heb nog geen eigen account. Vandaar dat ik onder het account van mijn vriend even gepost heb. Vind ie wel goedquote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
die prijs ook die erbij staat...belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal...
hij is wel heel leuk!
hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen...)
Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732quote:Op zondag 6 juni 2010 16:49 schreef karnie het volgende:
Ik doe precies wat er staat. De zool lukt ook goed, maar als ik dan de rest erop maak, dan gaat het scheef. Heb het 40 keer geprobeerd, mijn schoonmoeder ook en die heeft het ook. Nu vroeg ik me af of er een ervaren slofjeshaakster is, die het ook eens wil proberen, om te kijken of er een fout in het patroon zit, of dat ik toch echt iets fout doe.
Heb het patroon gekocht, dus als email.
De neus en het achterstuk staan scheef ten opzichte van het zooltje.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat is er precies zo scheef bij jouw slofjes? Ik heb laatst ook een slofje gehaakt dat er net zo uitziet, maar ik kan het nu even niet vinden in mijn haakchaos. Het is deze: http://www.bernat.com/pattern.php?PID=4732
(wel even aanmelden, maar dat is heel makkelijk en gratis).
Pm je wel even. Kan ik denk ik niet een gekocht patroon online gooienquote:Op zondag 6 juni 2010 18:44 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, raar dat het patroon zo anders is, de slofjes zien er namelijk wel hetzelfde uit als die ik heb gedaan... Was meteen even fotootjes aan het terug zoeken, maar ze zijn inderdaad wel iets anders, met 2 straps ipv 1... maar het idee is wel redelijk gelijk volgens mij...
Waar denk je zelf dat het misgaat in het patroon? Welke zin/rij? Misschien kunnen we helpen...
quote:Op zondag 6 juni 2010 18:48 schreef karnie het volgende:
[..]
Pm je wel even. Kan ik denk ik niet een gekocht patroon online gooien
Zoiets?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:13 schreef Lyssa het volgende:
Toffe cactussen!!
Ik wil een golfjesrand maken, dus een soort van ripple, maar dan veel golfjes. Hoe doe ik dat?En kan ik daarna weer overgaan op een gewone haakronde?
[ afbeelding ]
Zoals dit (ietwat kleine) plaatje! (Grotere golven mag ook wel, als dat makkelijker is).
Ja ongeveer, maar dan andersom idd.. Zou iemand in het nederlands uit kunnen leggen hoe ik moet rippelen?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zoiets?
http://crochetingcrab.blo(...)ple-newborn-hat.html
Nee? Eens googelenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:48 schreef trui het volgende:
lyssa, heb je de weblog van attic24 al eens bekeken? daarop legt lucy heel duidelijk het ripple-patroon uit. ook heeft ze duidelijke tutorials voor die geschulpte randjes.
Ja dankjewel! Ik zat te denken dat ik moest beginnen met die ripple, maar kan gewoon het onderkantje van het lijfje andersom beginnen en wel gewoon met een rondje beginnen en dan eindigen met zo'n randje! Helemaal goed, dankjewel, daar kan ik mee uit de voeten!quote:Op zondag 6 juni 2010 21:54 schreef trui het volgende:
lyssa, zie mijn toegevoegde linkjes. dat bespaart je wat gezoek.
Nou ja, als je weer moet verkleinen sla je een rij over, dus het gaat niet evenredig. En als ik hem dan dichtnaai krijg ik altijd gaten in mn bolletjes, omdat hij anders niet gelijk is...quote:Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef mijsje het volgende:
[..]
die prijs ook die erbij staat...belachelijk... 150 dollar voor zo'n sjaal...
hij is wel heel leuk!
hmmm, balen Troel, enig idee hoe het komt? als ik je kan helpen moet je het maar zeggen. (als ik overeen komend garen heb, wil ik wel rondjes voor je maken en je opsturen...)
Inu, hoezo grote gaten erin? dat zie ik op de foto niet zo heel erg terug... maar het is een erg leuk kattenspeeltje!hoi Karnie! inderdaad, wat voor schoentjes zijn het precies? (linkje naar het patroon of fotootje van hoe het zou moeten worden?) er kunnen vast wel een aantal mensen je helpen...
wie ben je als je onder je eigen account bent? of kom je hier voor het eerst?
We zijn benieuwd naar je foto's Saffier!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:20 schreef Saffier het volgende:
Ik ga eerst braaf de was wegvouwen en daarna verder aan mijn gs-jes. Ik zal ze binnenkort een uitleggen op tafel en er dan een foto van maken, kan ik eindelijk hier ook eens wat showen
Dankje (jij ook mijsjequote:Op maandag 7 juni 2010 22:12 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben vanavond weer bezig met een monstertje... mijn baas is papa geworden gisteren, dus geheel vrijwillig heb ik vanmiddag aangeboden een persoonlijke knuffel voor de kleine meid te maken... Helaas gaat er nét iets meer werk in zitten dan in 1 avond lukt (of ik meot gewoon niet slapen, is toch overrated)
Lyssa, wat mooi is ie geworden... is het nog gelukt met de golfjes? Of was dat niet voor deze?
Ik dus ook niet, maar dit is een standaard bolletjes patroon:quote:Op maandag 7 juni 2010 20:55 schreef mijsje het volgende:
ziet er leuk uit Lyssa! je kunt al een heleboel en maakt superleuke projecten!
Inu, ik snap niet goed waarom je een rij over moet slaan om te minderen... maar die gaatjes in bolletjes bij het dichtnaaien zijn wel heel vervelend... ik moet zeggen dat ik dat zelf niet zo heel erg heb... ik weet niet wat ik anders doe eigenlijk...
Ik zie nu ineens dat je dus idd helemaal geen rij overslaatquote:With C, ch 2.
Rnd 1: Work 6 sc in first ch. Place marker in first st for beg of rnd; move marker up as each rnd is completed.
Rnd 2: Work 2 sc in each st around - 12 sts.
Rnd 3: *2 sc in next st, sc in next st, rep from * around - 18 sts.
Rnd 4: *2 sc in next st, sc in each of next 2 sts, rep from * around - 24 sts.
Rnds 5 - 9: Sc in each sc around. Begin stuffing firmly, insert bell into stuffing.
Rnd 10: *Sc2tog, sc in each of next 2 sts, rep from * around - 18 sts.
Rnd 11: *Sc2tog, sc in next st, rep from * around - 12 sts.
Rnd 12: Sc2tog around.
Fasten off.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |