quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:15 schreef Baldria het volgende:
Hier een berichtje van Baldria man. een uur geleden had ze al 4 cm, gaat dus de goede kant op
Ow heerlijk is dat hequote:Op donderdag 27 mei 2010 13:39 schreef Shirley het volgende:
Hier vandaag 13 weken....eindelijk mag ik het van de daken schreeuwen!!![]()
Wat lief!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo lief, kreeg net een kaart van mijn schoonouders. Was een zwangerschapsverlofkaart, om me nog fijne laatste zwangerschapsweken te wensen.
Heb ik ook soms, vooral als ik ook nog moe benquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:08 schreef tessie het volgende:
Veel plezier met het van de daken schreeuwen Shirley!
Hebben jullie trouwens ook last van hartkloppingen? Zelfs als ik gewoon zit voel ik regelmatig mijn hart echt heel hard kloppen. Echt zo'n irritant gevoel, net alsof ik heb lopen rennen terwijl ik gewoon niks doe
quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:08 schreef tessie het volgende:
Veel plezier met het van de daken schreeuwen Shirley!
Hebben jullie trouwens ook last van hartkloppingen? Zelfs als ik gewoon zit voel ik regelmatig mijn hart echt heel hard kloppen. Echt zo'n irritant gevoel, net alsof ik heb lopen rennen terwijl ik gewoon niks doe
Ik ook.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:12 schreef Cantare het volgende:
[..]
Heb ik ook soms, vooral als ik ook nog moe ben
Super!quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:38 schreef Toverboom het volgende:Spontane Echo gehad
![]()
Kloppend hartje gezien
![]()
Waarschijnlijk iets langer dan ik dacht, over 2,5 week termijnecho
En nu we een goede echo gehad hebben gaan we het ook rondvertellen een dezer dagen![]()
Dat betekend dat deze account binnenkort de kast in mag
Ben benieuwd wie je bent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:38 schreef Toverboom het volgende:Spontane Echo gehad
![]()
En nu we een goede echo gehad hebben gaan we het ook rondvertellen een dezer dagen![]()
Dat betekend dat deze account binnenkort de kast in mag
Kloon ja, voor de rest hou ik mijn mond gewoon nog evenquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:45 schreef Cantare het volgende:
[..]
Super!![]()
Maar ben jij een kloon? Een bekende OUD-er? Ben benieuwd!
oeh, gemeenquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:24 schreef Toverboom het volgende:
[..]
Kloon ja, voor de rest hou ik mijn mond gewoon nog even
Omdat ik toen ik geopereerd was ook lang aan het nabloeden was. Kan zijn dat mijn bloed niet goed stolt. Mocht dat zo zijn krijg ik of een medische indicatie om in in het ziekenhuis te bevallen of ik word met 37 weken overgedragen aan de gynaecoloog.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef leonieke het volgende:
Baldria![]()
![]()
kaatjejannie wat goed dat je een sticker hebt gekregen. Wat raar dat je zo vlug blauwe plekken krijgt. Is er een reden waarom je dat nu moet laten onderzoeken?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:05 schreef Baldria het volgende:
[ afbeelding ]
Om 15.35 kwam onze lieve Jasmijn ter wereld. De bevalling ging echt super. Om half 5 kreeg ik echte weeën. Ik heb maar 50 minuutjes geperst en toen was ze er in één perswee.
Toen ze haar op mijn buik legde riep ik: OOOO, maar dat viel echt mee! De vk en kraamverzorgsters waren erg verbaasd over deze reactie
Joehoe, gefeliciteerd net de geboorte van jullie dochter!!! Daar is ze eindelijk danquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:02 schreef Baldria het volgende:
baldria baby has arrived.
Jasmijn heet ze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:22 schreef Saffier het volgende:
CP wat een mooie mijlpaal![]()
![]()
Hoe voel je je? (in het algeheel bedoel ik hoor)
Ik sprak net mijn man even op msn, even quoten;Echt waar! Nog maar drie maandjes wachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel me prima. Wel erg ongeduldig ondertussen, maar ja...
Maandag naar de vk en dan gaat ze kijken of ik stripbaar ben. Maar al is dat zo dan denk ik niet dat ik dat ga laten doen. Hangt er een beetje vanaf wat het protocol is met betrekking tot overdracht naar de gynaecoloog. Dat wil ik wel zien te voorkomen, maar denk dat maandag strippen nog wat vroeg is![]()
Misschien beval je zondag alquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:31 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Echt waar! Nog maar drie maandjes wachten
Ik voel me prima. Wel erg ongeduldig ondertussen, maar ja...
Maandag naar de vk en dan gaat ze kijken of ik stripbaar ben. Maar al is dat zo dan denk ik niet dat ik dat ga laten doen. Hangt er een beetje vanaf wat het protocol is met betrekking tot overdracht naar de gynaecoloog. Dat wil ik wel zien te voorkomen, maar denk dat maandag strippen nog wat vroeg is
Wat!?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:31 schreef pessie het volgende:
Baldria wat een mooi kindje! Lekker spekkie! Ben wel benieuwd naar geboortegewicht...
Fluugs, zolang jij niet in de top-10 staat maak ik me geen zorgen daarna wel, dan sta ik op nummer 11![]()
CP, dat jouw kindje ook snel mag komen.
Gisteren hebben we weer zwangerschapscursus gehad. 2 van de 6 stellen waren afwezig dus er bleven 4 stellen over. Eerlijk gezegd vond ik dat gisteravond de sfeer eindelijk eens goed was. Maar dat kan aan mij liggen.
We hebben leren persen. Nooit geweten dat je daar je buikspieren voor nodig hebt. De cursusleidster acht dat ik misschien maar in mn stoel moest meepersen omdat een hele avond op de grond misschien een beetje veel was, maaaaaar ze heeft een baarkruk staanmensen, ik wil dat ding als dat kind eruit moet. Ik heb gewoon geoefend op een baarkruk. Ben benieuwd hoeveel vrouwen bij cursus oefenen op zo'n ding! Ze heeft uitgelegd waarom een baarkruk voor vrouwen met bekkenpijn zo goed is. Ik hoop maar dat de vk het er tegen die tijd mee eens is! Er zit 1 nadeeltje aan, je krijgt er wel een houten kont van.
Verder hebben we een "persriedel" geleerd: hapje lucht, tong, kaak, schouders, rits, vaart achter je plas (ja serieus). Ach, als het kind er maar uitkomt, toch?
Kind was wel zeer actief na de cursus, en vanochtend om 5 uur weer, zelfs de hand van manlief kon em deze keer niet rustig krijgen.
Oh ja, gisteren zijn de proefdrukken van onze kaartjes binnen gekomen![]()
En.... vandaag komt mn mama
Liever niet zondag. Dan is mijn schoonvader jarig en die wil echt te graag dat het op zijn verjaardag wordt geborenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Misschien beval je zondag alof morgen
Of vanavond
Ik kan me er ook niets bij voorstellen!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat!?Ik kan me er niets bij voorstellen wat je dan moet doen
Maar fijn dat je ondertussen wel een beter gevoel hebt bij de cursus
En hijgen dan? Tong uit je mond en doen alsof je een hond bent (erg grappig als 5 vrouwen lopen te hijgen, kon mn lach niet inhoudenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik kan me er ook niets bij voorstellen!
Saffier, Roelofje is van Orea
daar ga je alleen maar van hyperventileren!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:11 schreef pessie het volgende:
[..]
En hijgen dan? Tong uit je mond en doen alsof je een hond bent (erg grappig als 5 vrouwen lopen te hijgen, kon mn lach niet inhouden).
CP, draakje had volgens mij ook 0 voortekenen en mini-draak kwam ook! Nog even volhouden! Het is lekker weer, lekker genieten in het zonnetje!
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:53 schreef Saffier het volgende:
Mereltje wij zijn niet van het 'Roelofje' en ik kan spontaan ook niet op de naam komen van de goede user![]()
We hebben meerdere koosnaampjes, pruttel, frummel, de kleine, de baby, ukkepuk, urretje.... Maar niet echt een specifieke.
Lijkt mij ook niet een heel goede methode nee. Dat wordt al snel heel ongecontroleerd denk ik.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar ga je alleen maar van hyperventileren!
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat!?Ik kan me er niets bij voorstellen wat je dan moet doen
Maar fijn dat je ondertussen wel een beter gevoel hebt bij de cursus
Een harde buik herken je doordat je buik hard is (of er een bal o.i.d. in zit), niet te missen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:45 schreef tessie het volgende:
Ik heb vanaf gistermiddag al buikpijn. Gister eerst onderin mn buik, en later wat meer aan de bovenkant. En als ik dan een uur rustig zat en niet bewoog, ging het wel over. Maar nu is het weer de hele dag al, voelt een beetje als harde buiken denk ik, maar ik weet niet zeker hoe een harde buik voeltVoel je dat in je hele buik zeg maar? Want zo voelt het nu wel, alsof het helemaal straks staat zeg maar...
Ah, wel blaasontsteking dus! Fijn dat dat is opgehelderd en je meteen aan de ab zit. Mooi dat het morgen waarschijnlijk over is!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:53 schreef tessie het volgende:
Ik heb echt teveel spek op mijn buik om hem aan de buitenkant hard aan te laten voelen tijdens een harde buikMaar het waren, of zijn, blijkbaar wel harde buiken, want ik heb gewoon blaasontsteking! Nu dus aan de antibiotica en hopelijk ben ik er snel vanaf!
Oh, en ik bedoelde trouwens niet dat het de hele tijd aan 1 stuk door was hoor, maar het was al vanaf gister aan de gang, soms elke 5 minuten, en dan weer 3 kwartier niet. Maar volgens de vk moet ik daar morgen al vanaf zijn
Ik heb het even in de inbouwkast gehangen die in het kamertje zit. NU valt het inderdaad best meequote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:12 schreef Orea het volgende:herkenbaar Kaatje!
Hier was echt ook mega veel, tot het in de kast hing.. Toen viel het ineens ontzettend mee!
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:22 schreef Saffier het volgende:
CP wat een mooie mijlpaal![]()
![]()
Hoe voel je je? (in het algeheel bedoel ik hoor)
Ik sprak net mijn man even op msn, even quoten;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaatjejannie, ik heb het erbij gezet hoor!
Ticoo, weet eig. al wat het gaat worden? Ja toch? Of ben ik nou gek?
Ja die ja,quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:45 schreef Orea het volgende:
Bedoel je deze en deze soms Kaatje?![]()
Inmiddels is er al veeeeeel meer bijen zo hangt het in de kast:
Dank je wel! Nu je hier toch bent... jij had toch toen oscar geboren werd een slinger gemaakt van rompertjes met zijn naar er op? Hoe heb je die letters erop gemaakt? Ik vind het een leuk idee, en aangezien wij op een flat wonen is het ook nog eens praktisch!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kaatjejannie, ik heb het erbij gezet hoor!
Ticoo, weet eig. al wat het gaat worden? Ja toch? Of ben ik nou gek?
Lol,quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:48 schreef Orea het volgende:
Leuk is die he?
En ja, ach... misbruik mijn foto's maar hoormijn vent rolt alleen nog maar met zijn ogen als ik weer eens iets van bijv. Huup over heb genomen
Roelofje heeft inmiddels al ruim 14 paar schoenen
(daar zitten ook de slofjes bij hoor, maar ik noem het allemaal schoenen)
Dat zal wel over zijn als hij in groter dan maat 74 gaat passenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:50 schreef leonieke het volgende:
Rompertjes had ik ook alleen maar in 50/56 en een pyjama en truitje en broekje ofzo. Maat 56 is echt niet zoveel groter dus dat droeg hij ook al vrij vlug![]()
Wel handig zo, een zus die al 2 jongetjes heeftIk heb denk ik al 10 stuks gekocht ofzo en de dozen met kleren staan hier tot maat 74
![]()
Mijn zus vindt wel, als ze foto's ziet van Thomas, dat hij altijd kweetnie hoe mooi gekleed is![]()
Ah, dan komen gewoon de volgende dozenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:52 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dat zal wel over zijn als hij in groter dan maat 74 gaat passen
Zo erg?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
omg, net het kraampakket binnengekregende voorraadkast van het ziekenhuis is er niks bij
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
omg, net het kraampakket binnengekregende voorraadkast van het ziekenhuis is er niks bij
Oh das snel! Dan zal ik de mijne ook binnenkort weer krijgen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
Heb m ook ontvangen vandaag, Ik dacht dat het Helticpakket dat ik vorige keer had aangeschaft al veel bevatte, maar deze spant de kroon hoorquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
4,5 week nog maar? Wat gaat het snel
En matrasjes die 5 weken op zich laten wachten? Wij hebben een matrasje op maat laten maken en dat duurde een paar dagen
Nee, absoluut niet. Ik durfde em niet te openen vanwege horrorverhalen van vriendinnen, dus samen met manlief uitgepakt. Alleen dat kraamverband vond ik stom, de rest wel logisch, vind het wel grappig ook dat ik nu echte alcohol in huis heb.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:10 schreef Orea het volgende:
Ligt het dan aan mij dat ik er veeeel meeer ergere dingen in had verwacht en dat ik het wel vond meevallen??
Toen ik in m'n kraamdagboek las dat je de eerste dagen stolsels ter grootte van een vuist kunt verliezen vond ik zelfs het grootste kraamverband wat erbij zit ineens wat klein aandoenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Ik durfde em niet te openen vanwege horrorverhalen van vriendinnen, dus samen met manlief uitgepakt. Alleen dat kraamverband vond ik stom, de rest wel logisch, vind het wel grappig ook dat ik nu echte alcohol in huis heb.
En wat betreft dat inlegkruisje, ik heb laatst dus daadwerkelijk gedroomd dat ik daar genoeg aan had, jammer he, dat dromen geen realiteit zijn!
hehe ik heb toen een tijd terug hardop gezegd oh! is dit alles?!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:10 schreef Orea het volgende:
Ligt het dan aan mij dat ik er veeeel meeer ergere dingen in had verwacht en dat ik het wel vond meevallen??
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Toen ik in m'n kraamdagboek las dat je de eerste dagen stolsels ter grootte van een vuist kunt verliezen vond ik zelfs het grootste kraamverband wat erbij zit ineens wat klein aandoen
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij hebben sommige meiden echt een TE romantisch beeld over bevallen. Want zwanger zijn en babietjes krijgen is leuk hihi giebelgiebel.
Tsja, als je dan zo'n kraampakket opent...
Zeg maar het gemiddelde babybytesniveau![]()
Horrorverhalen over bevallingen doe ik sowieso niet aan, ik luister ook maar half als er mensen zijn die het nodig vinden om een dergelijk verhaal te vertellen. Vooral de toevoeging; "Ik wil je niet bang maken hoor maaaaar..." Doet 't 'm danquote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als je er dan over nadenkt is het toch eigenlijk ook wel logisch? En dan ga je toch geen puberale horrorverhalen ophangen? Denk ik dan
Bijvoorbeeld: Dat ik graag mijn kindje zelf wil aanpakken. Dat ze bij mij op de buik blijft liggen tot ze heeft gedronken. Wegen mag daarna.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb wel over een geboorteplan nagedacht, maar kon eigenlijk niet bedenken wat ik daar dan in zou willen zetten. Wat zijn voor jou punten om vastgelegd te hebben als ik vragen mag?
net na de geboorte zijn ze goed wakker, daar moet je gebruik van maken. Als ze eerst de hele ridel aflopen en zelfs je kindje nog gaan wassen ( bij jen gebeurde dat niet trouwens, dat laagje is goed voor de huid) dan vallen ze als een blok in slaap als je dan nog wilt proberen. Voor zo'n kleintje is het ook niet niets, geboren worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:35 schreef Troeta het volgende:
Maar lig je niet wat rustiger als jij en de baby gecheckt en een beetje gewassen zijn en dat je dan daarna je kindje rustig de borst kan geven?
Niet dat ie meteen weggerukt moet worden hoor, maar ik vermoed dat je voor borstvoeding even goed en geconcentreerd de tijd moet nemen.
Haha. Het was zoiets als ik hard verwacht, eigenlijk, ik wist wel wat erin zou zitten. Alleen het idee 'omg dit is voor MIJ!, ik moet dus straks echt bevallen!' was toch wel een 'quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij hebben sommige meiden echt een TE romantisch beeld over bevallen. Want zwanger zijn en babietjes krijgen is leuk hihi giebelgiebel.
Tsja, als je dan zo'n kraampakket opent...
Zeg maar het gemiddelde babybytesniveau![]()
Denk ik ook, hoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb ook geen geboorteplan gemaakt. Ik zou ook niet zo goed weten wat erin moet staan om eerlijk te zijn. Denk dat het na een eerdere bevalling makkelijker is om te maken, want dan weet je wat je de vorige keer prettig en niet prettig vond. Maar goed, das mijn idee hoor, misschien denk ik er gewoon niet genoeg overna
Ahh, mooi hoor!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb foto's van de echo's
Het zijn wel foto's van foto's, gemaakt met mijn mobiel. Niet superduidelijk dus
[ afbeelding ]
het hoofdje
[ afbeelding ]
een van de voetjes.
Op deze foto is het voetje 2,4 cm, op de foto van de 20 weken echo (1 week later) is het voetje al 3,16 cm. Maar die foto is niet zo duidelijk
Heel goed om te horen. Ik dacht dat het in het ziekenhuis wellicht direct heel erg medisch zou worden en ze hem bij wijze van spreke vanuit de baarmoeder zo op de weegschaal zouden leggen... Aan de andere kant zijn ze wel heel erg pro-borstvoeding, dus dan moeten ze hem zeker even bij me laten. Ik zal het goed met de verpleegkundige doorspreken in ieder geval.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:07 schreef sproet-je het volgende:
Flugel, bij mij bleef minipsproetje een uur lang bij me liggen en konden we rustig de borstvoeding proberen. Na een uurtje hebben ze haar verder onderzocht en restwerkzaamheden aan mij verricht.......
Ik had geen geboorteplan maar blijkbaar werken ze in ons ziekenhuis altijd zo. Ik vond het erg fijn.
Bedoelde met panieksituatie eigenlijk meer dat er iets mis zou gaan met de bevalling en men direct moet handelen... Als ik in paniek raak reken ik erop dat Martijn alsnog mijn belangen behartigd. Nu maar hopen dat dit goed gaat komen. Hij wil nog wel eens makkelijker meegaan met het medisch personeel waar ik van huis uit al kritischer ben.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:00 schreef tessie het volgende:
Flugel, ik zou juist ook wel even goed nadenken over die panieksituaties dan. Bij mij was het juist toen ik in paniek was dat mij pethidine werd opgedrongen, terwijl ik al had aangegeven dat niet te willen. Maar door de paniek en het pushen dus toch maar geaccepteerd, en daar heb ik nu nog steeds spijt van.
Ik heb het ook vooral opgesteld voor m'n vriend. Voor een deel was dat nuttig, voor een deel overbodig en voor een heel groot deel belachelijk omdat je vantevoren niet weet wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:46 schreef pessie het volgende:
Kan ik dan niet gewoon de puntenlijst voor mn man uitbreiden en dat hij als het ware mijn geboorteplan is? Of moet ik ervan uitgaan dat hij zo gespannen is dat hij het ook niet meer weet?
Hoe hebben ze de Apgar-score dan bepaald? Terwijl ze bij jou lag?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:07 schreef sproet-je het volgende:
Flugel, bij mij bleef minipsproetje een uur lang bij me liggen en konden we rustig de borstvoeding proberen. Na een uurtje hebben ze haar verder onderzocht en restwerkzaamheden aan mij verricht.......
Ik had geen geboorteplan maar blijkbaar werken ze in ons ziekenhuis altijd zo. Ik vond het erg fijn.
Dat denk ik dus ookquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe hebben ze de Apgar-score dan bepaald? Terwijl ze bij jou lag?
Ivan werd eerst bij me gelegd, daarna snel meegenomen en al gauw was hij er weer en heb ik hem met hulp aan de borst gelegd. Ik ben dolblij dat het zo is gegaan en heb hem helemaal niet gemist. Zoals ik al zei: je weet niet wat er gebeurt. In ons geval is het goed geweest dat ze hebben gekeken of alles met hem goed was en mijn 'herstelwerkzaamheden' hadden voorrang. Ze houden je kind toch niet voor de lol bij je weg?
Ik begrijp dat niet zo goed. De Apgar-score is er toch juist om belangrijke functies te controleren? En dat moet toch snel na de geboorte gebeuren? Ik heb begrepen dat de eerste Apgar-score niet zoveel zegt maar dat juist de 'verbetering' belangrijk is. Is dit dan iets wat alleen in ziekenhuizen gebeurt?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:51 schreef flugeltje het volgende:
Tijdens mijn haptonomie-cursus is aangegeven dat je dit specifiek aan zou moeten geven omdat ze anders eerst apgar e.d. gaan doen terwijl dat misschien best even kan wachten.
Ik begreep dat het vooraf vragen of je kindje bij je mag blijven het verschil maakt tussen meenemen naar het tussenkamertje om de meting te doen en bij je blijven en de metingen naast/bij je te doen (let wel; alleen als het kan dus)quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet zo goed. De Apgar-score is er toch juist om belangrijke functies te controleren? En dat moet toch snel na de geboorte gebeuren? Ik heb begrepen dat de eerste Apgar-score niet zoveel zegt maar dat juist de 'verbetering' belangrijk is. Is dit dan iets wat alleen in ziekenhuizen gebeurt?
Begrijp me niet verkeerd, binding is belangrijk, maar ik vind het toch net iets belangrijker dat alles goed is met m'n kindje. Ik heb niet het idee dat er met de borstvoeding en de binding iets mis is gegaan bij ons doordat Ivan snel na de geboorte gecontroleerd werd.
Nee, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jouw gevoel beter bij je past, hoor! Als ik zou kunnen kiezen tussen de meting naast mijn bed of in een andere kamer dan zou ik het wel weten!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:04 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik begreep dat het vooraf vragen of je kindje bij je mag blijven het verschil maakt tussen meenemen naar het tussenkamertje om de meting te doen en bij je blijven en de metingen naast/bij je te doen (let wel; alleen als het kan dus)
Het is een beetje hetzelfde verhaal als de navelstreng "uit laten kloppen" voor je deze doorknipt. Heb ook wel eens gehoord dat mensen daar voor kiezen...
Of dit soort dingen echt iets uithalen blijft natuurlijk discutabel en is ook niet controleerbaar....
Dat dus.. Bij ons op het ziekenhuis heb je van die tussenkamertjes waar ze de kindjes mee naartoe nemen voor de metingen, evt zuurstof etc etc.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jouw gevoel beter bij je past, hoor! Als ik zou kunnen kiezen tussen de meting naast mijn bed of in een andere kamer dan zou ik het wel weten!
Bij ons werden het opnemen van de Apgar-score en het wegen in hetzelfde kamertje gedaan, niet naast mijn bed maar tegenover mijn bed. Ivan werd alleen even weggenomen omdat hij snel naar een arts moest en die niet zo snel bij ons kon komen.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:00 schreef Pvoesss het volgende:
Twee jaar geleden lag ik nu te persen van mijn dame. 23:08![]()
Gefeliciteerd! Enne..... Ze is in elk geval 47 minuten langer jarig dan mijn oudste, die is om 23.55u geborenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:09 schreef Pvoesss het volgende:
Dankjewel! ze is van vandaag dus eigenlijk is ze maar 52 minuutjes echt jarig
Dat viel bij mij behoorlijk tegen... ik hield zoveel vocht vast de laatste twee maanden dat ik geen enkele schoen meer fatsoenlijk paste met m'n olifantenpootjes...quote:Op zondag 30 mei 2010 13:55 schreef Silmarwen het volgende:
Gelukkig kun je slippers en schoenen altijd dragen, zwanger of niet.
hehe +1quote:Op zondag 30 mei 2010 14:31 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat viel bij mij behoorlijk tegen... ik hield zoveel vocht vast de laatste twee maanden dat ik geen enkele schoen meer fatsoenlijk paste met m'n olifantenpootjes...
Ik heb ook een grotere maat en idd genoeg leuks kunnen vinden bij Miss Etam,C&A,H&M en zelf bij M&S leuk jurkje vandaan.Nu de laatste weken ben ik helemaal van de (stretch)jurkjes en leggings,zit gewoon het lekkerst en met als het lekker weer is gewoon m'n birkenstocks of ballarina's eronderquote:Op zondag 30 mei 2010 15:49 schreef tessie het volgende:
Silmarwen, er is genoeg positiemode in grotere maten, je moet alleen iets beter zoeken volgens mij. Idd heeft Miss Etam grote maten, maar ook C&A en bij de Wehkamp. Oh en noppies ook. En H&M begint ook steeds meer grotere maten te krijgen.
En jurkjes en positieleggings passen met grotere maten meestal ook prima. Ik heb nog een grotere maat dan jij, maar ik heb toch wel genoeg kleding kunnen vinden eigenlijk.
quote:Op zondag 30 mei 2010 17:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Gefeliciteerd Diesz! Wow, 6 kinderen. Wat een drukteMaar niet altijd zo te lezen
Huh?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:50 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]Subtiel hoor
Van harte gefeliciteerd Diesz! Spannend hoor
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou morgenochtend voor de zekerheid even bellen. Of zou je nu al willen bellen?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:59 schreef tessie het volgende:
Heeft er iemand ervaring met harde buiken door blaasontsteking?
Ik slik nu sinds vrijdag die antibiotica pillen, en de vk had gezegd dat ik wel snel minder last zou hebben, en dat ik anders als het niet over ging de volgende dag moest bellen. Maar ze zei dat ongeveer 1 harde buik per uur nog wel normaal was. Maar ik weet niet of dat dan alleen voor de volgende dag (dus gister) gold. Want ik heb nu dus nog steeds af en toe harde buiken, zo ongeveer 1 of 2 keer per uur... en de rest van det tijd voelt mijn buik strak zeg maar. En nu weet ik niet zo goed of het nou normaal is of niet... Maar vind het ook weer overdreven om te gaan bellen eigenlijk.
quote:Op zondag 30 mei 2010 17:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Gefeliciteerd Diesz! Wow, 6 kinderen. Wat een drukteMaar niet altijd zo te lezen
quote:Op zondag 30 mei 2010 18:50 schreef RockabeIIa het volgende:Subtiel hoor
Van harte gefeliciteerd Diesz! Spannend hoor
quote:
Je hebt ze dus lekker dicht bij elkaar! Hier is het anders, beiden kids uit een vorige relatie en ik ben daarbij ook nog eens 7 jaar alleen geweest met die 2 van mij.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:59 schreef ik80lll het volgende:
Wow veel kinderen dan zo samen, leuk hoor!
Die van ons zijn veel jonger, oudste is nu 3, jongste 1.
Anderen zwanger van 3e kindje ook zo snel al een dikkere buik?
Ik kan nu al merken dat er broeken zijn die niet meer lekker zitten, ben net 6 weken..
Ik ben tot nu tot 4 kilo aangekomen...quote:Op maandag 31 mei 2010 08:29 schreef Orea het volgende:
Jeej Flugel, lekker hoor![]()
Ik stond net weer eens op de weegschaal, en weer hetzelfde gewicht als de vorige keer, en de keer ervoor... en eigenlijk precies hetzelfde gewicht als ik al een week of 6 heb![]()
Heb nog iets zwaars gepakt om te kijken of ik dan zwaarder was (straks is die weegschaal stuk) maar dat ging goed. Ik teer echt in.. En onder dat gewicht kom ik ook niet... Maar toch knaagt het ergensik heb rekening gehouden met zwanger -> aankomen. Niet stilstaan
maarja, in 30 weken 13 kilo is ook niet slecht (het was met 24 weken al 13 kilo
)
Nu maar eens richting Action, had een toffe Boedha Solarlamp gekocht, doet er 1 het niet... Op zich geen probleem, ware het niet dat ik de bon nergens kan vindendus maar hopen dat met het opzetten van puppyogen ik alsnog het artikel mag ruilen... anders is het jammer, tis ¤ 6,-, maar toch. Het proberen waard
En dames, eind van de week gaat de temperatuur richting de 30 graden
Mooi toch? Baby groeit toch wel, en jij hoeft straks weer minder kilo's kwijt. En wie weet zet zich straks nog een groeispurt in, you never know...quote:Op maandag 31 mei 2010 08:29 schreef Orea het volgende:
Ik stond net weer eens op de weegschaal, en weer hetzelfde gewicht als de vorige keer, en de keer ervoor... en eigenlijk precies hetzelfde gewicht als ik al een week of 6 heb![]()
Heb nog iets zwaars gepakt om te kijken of ik dan zwaarder was (straks is die weegschaal stuk) maar dat ging goed. Ik teer echt in.. En onder dat gewicht kom ik ook niet... Maar toch knaagt het ergensik heb rekening gehouden met zwanger -> aankomen. Niet stilstaan
maarja, in 30 weken 13 kilo is ook niet slecht (het was met 24 weken al 13 kilo
)
Wat, echt?!quote:En dames, eind van de week gaat de temperatuur richting de 30 graden
Was hier hetzelfde (behalve het afvallen in het beginquote:Op maandag 31 mei 2010 12:46 schreef Guess. het volgende:
Ik ben in de 1e 3mnd 4kilo afgevallen,met 33 wkn zat ik 2,5kilo boven m'n startgewicht en nu met bijna 38wkn 5kilo boven m'n startgewicht.Volgens de gynecoloog kom ik lichter uit de zwangerschap dan ik er in ben gegaan,aangezien ik geen slanke denk ben van mezelf moet ik zeggen dat ik dat wel erg prettig vind
Iddquote:Op maandag 31 mei 2010 13:19 schreef leonieke het volgende:
[..]
Was hier hetzelfde (behalve het afvallen in het begin). De meeste mensen die ik nu tegenkom, zeggen dat ik er slanker uitzie dan vroeger (maar die beseffen niet of vergeten dat ik anderhalf jaar hormonen heb geslikt en daar ook al was van bijgekomen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |