Owh ja, ik heb ook drie keer een suizend oor gehad op het hoogtepunt vanmiddag... Hmmm, ja, wellicht toch de bloeddruk in combinatie met de warmte en het sjouwen van de boodschappen. En wat de vk ook nog zei was dat er misschien door vochtophoping ergens net een (oog)zenuw knel heeft gezeten. Aangezien m'n handen en voeten ook door vocht opgezwollen zijn zou dat er ook nog mee te maken kunnen hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Cp ik herken het een beetje. Ik hoor dan ook een heel harde zoem. Alleen het tintelen niet zo. Geen idee of dat dan te maken heeft met bloeddruk of laag suiker.
dat vraag om een fotoquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
JaGaat hard he!
(kan t zelf af en toe ook niet geloven haha)
En mijn babykamer is gespotenOndervloer hebben we ook al neergelegd, dus morgen beginnen met laminaat leggen
Het begint nu echt ergens op te lijken haha
ik wacht geduldig afquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat komt als de vloer ligt!
Want nu ziet het er bijna hetzelfde uit als voor het spuiten, de kleur is alleen wat anders wit
(dat bedoelde je toch?)
Of toch welquote:Op woensdag 26 mei 2010 07:42 schreef Baldria het volgende:
Goedemorgen.
Even het babykamertje gecontroleerd maar er is nog geen baby afgeleverd, ik ga zeker m'n beklag doen bij het bezorgbedrijf!! ach, ik klaag al genoeg, ze zullen 't inmiddels al wel weten
quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:42 schreef Baldria het volgende:
Goedemorgen.
Even het babykamertje gecontroleerd maar er is nog geen baby afgeleverd, ik ga zeker m'n beklag doen bij het bezorgbedrijf!! ach, ik klaag al genoeg, ze zullen 't inmiddels al wel weten
Ik ben gewoon altijd poetsfreak. Ik wil gewoon een schoon huis. Zo ben ik.quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:13 schreef Silmarwen het volgende:
weer bij de verloskundige geweest. Alles zwangerschapsgerelateerd was goed. Pas 3 kilo aangekomen in 17 weken, een halve kilo sinds de vorige controle dus onder de 20 moet lukken deze keer. Hartje klopte, baby trappelde en over bijna 3 weken voor de 20 weken echo en weer terug naar de verloskundige.
Enige wat minder was, dat mijn witte bloedlichaampjes te hoog waren. Wat ik een paar maanden terug ook had en toen kwam ik naar aanleiding van gewrichtspijn. Reuma komt heel veel voor in mijn familie en mijn vader heeft een zeer agressieve vorm van reuma. Deze zwangerschap nog een keer laten prikken en als het weer verhoogd is, naar de reumatoloog, ondanks dat ik geen reumafactor in mijn bloed had.
En Tico, jij mag niets zeggen over de norm qua opruimen en schoonmaken of ben je deze keer minder een poetsfreak dan bij Jen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:30 schreef Baldria het volgende:
En toen zei ie: Ja maar, dan wordt het volgende week al geboren.Dat kan toch niet?
Ik: Jawel, want anders ben ik óver de 42 weken en dat willen ze niet. We hebben toch altijd gezegd 3 juni is de laatste datum?
Hij: Ja, ik wist niet dat ze het dan al meteen gaan halen (stilte)
Dan ben ik volgende week al ..... papa!
Hij is de hele zwangerschap niet nerveus geweest, maar sinds gisteren wel dus!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:54 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Baldria, jij mag klagen hoor! Nou je hebt voor jezelf een eind datum maar heel soms hoor je dat ze over de 42 weken lopen he (sorry wil je niet nog minder vrolijk maken..)
Bij mij valt de 42 weken op een donderdag en als ze mij dan nog over het weekend heen willen tillen......quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:05 schreef Hobbesje het volgende:
Hoop dat de kleine zich al van tevoren laat zien Baldria!
Heb zelf de 42 weken en 2 dagen gehaald. Omdat de 42 weken in het weekend lag, het heel erg druk was op de vrijdag ervoor en ik + de baby het nog prima deden. Maar zelfs met 42 weken en 1 dag was ik nog niet inleidbaar...
Fijn dat alles oké was.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Baldria, ik houd er zelf ook helemaal niet van als ze vrouwen zover over laten lopen!
Zelf ben ik net terug naar de VK geweest.. Alles lijkt goed te gaan ondanks het gerommel!
Mijn bloeddruk was wel een stuk hoger maar nog laag genoeg vonden ze
De kleine doet het iig goed allemaal en dat is voor mij het belangrijkste! Nu rustig aan blijven doen en hopelijk nog een beetje genieten van alles..
Mooie series! Maar even een noob vraagje... hebben vk og gyns altijd zo'n anti-spat-lasbril-ding op tijdens de bevalling?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef huuphuup het volgende:
Zo, dan gooi k em ook maar hier neer. Van het andere forum vandaan.
Keimooie foto's hier:
http://www.lifeinmotionphotography.com/birth/index2.php
En dan even bij 'slideshows' kijken.
Echt de moeite waard!
En nee nee, don't worry, je krijgt geen nare dingen of uitgescheurde dozen of weet ik veel wat te zien.
Ik werd gewoon ene beetje emo van de series, zou zo wel weer willen bevallen
ik vind die van Daisy en Amerlyn erg mooi.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef lily het volgende:
Ik heb alleen de foto serie van Maddy-Rose bekeken.
Wat speciaal zeg. Mooi.
Maar wat zijn er veel mensen in haar kamer. Dat zou ik niet trekken.
haha, nou dat is enigszins geruststellend. Zat net die badbevalling te kijken, en daar zit dus echt de hele familie bij, twee kleien kinderen en al. Dat zou ik dan ook weer niet doen hoor. Niet vanwege een blote tiet of poes, maar het lijkt me haast traumatisch voor zulke mini's om je moeder in zoveel pijn te zien, met bloed en alles.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik vind die van Daisy en Amerlyn erg mooi.
Je zou er bijna zelf ook een fotograaf bij willen bij een volgendehahaha
@Pytt nee daar schoot ik ook hardop over in de lach![]()
volgens mij is dat in NL niet zo, maar wie weet verschilt het per plaats. In andere filmpjes hebben de gyns dat niet. En mijn vk deed alleen zo'n spatschort () voor.
Volgens de gyn was ik gewoon op dat moment aan het vermageren. Ik at even veel als vroeger (heb tijdens heel mijn zwangerschap niet meer gegeten eigenlijk) maar we aten met z'n tweeënquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:53 schreef Orea het volgende:
Das mooi! Als ik volgende week nog stilsta zal ik het ook eens aan mijn gyn vragen. Eet gewoon gezond en prima, alleen de snaaibuien zijn stukken verminderd (heb het idee dat het hem daar misschien ook wel in zit)
En verder kan er nog genoeg vet uit mijn borsten worden gebruikt om verder in te teren, dus maak me verder geen zorgen
Had ik niet moeten kijken.. die muziek alleen alquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef huuphuup het volgende:
Keimooie foto's hier:
Echt de moeite waard!
En nee nee, don't worry, je krijgt geen nare dingen of uitgescheurde dozen of weet ik veel wat te zien.
Volgens mij waren deze kinderen wel goed voorgelicht ofzo hoor, want je ziet ze nergens bang kijken oid.. Weet ook niet of ik ervoor zou kiezen om beide kids erbij te houden, maar zoals het hier ging denk ik niet dat ze er een trauma aan over hebben gehouden...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:11 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
haha, nou dat is enigszins geruststellend. Zat net die badbevalling te kijken, en daar zit dus echt de hele familie bij, twee kleien kinderen en al. Dat zou ik dan ook weer niet doen hoor. Niet vanwege een blote tiet of poes, maar het lijkt me haast traumatisch voor zulke mini's om je moeder in zoveel pijn te zien, met bloed en alles.
Die zijn ook erg mooi ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik vind die van Daisy en Amerlyn erg mooi.
Je zou er bijna zelf ook een fotograaf bij willen bij een volgendehahaha
@Pytt nee daar schoot ik ook hardop over in de lach![]()
volgens mij is dat in NL niet zo, maar wie weet verschilt het per plaats. In andere filmpjes hebben de gyns dat niet. En mijn vk deed alleen zo'n spatschort () voor.
hahahaquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
Die zijn ook erg mooi ja.
Maar ik heb wat foto's van net na de geboorte met seb op mijn arm maar ik kijk echt niet heel blij en gelukkig of zo. Ik kijk meer van: ^^!@&%#&^( mijn onderkantEn eerlijk gezegd zijn er nauwelijks foto's dat ik naar mijn kind kijk. Overal heb ik een van pijn vertrokken gezicht en dat is nou niet mijn meest fotogenieke gezicht blijkt. Misschien de volgende keer even op mijn gezichtsuitdrukking letten
Wij hadden de camera niet eens klaarliggen, die moest mijn man nog gaan zoeken tijdens het persenquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha
Chell is dit nie wat voor jou? Gat in de markt joh, in NL heb je zoiets niet geloof ik (volgens google... iig niet standaard ofzo).
Mijn moeder zei voor de bevalling nog tegen me dat ik foto's van mezelf moest laten maken tijdens de weeën ofzo, door B. Toen wilde ik dat niet, en ik ben nog steeds blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik had B. naast me nodig en niet met een camera in zn handenEn daarnaast had B. nooit het gevoel, de sfeer en de emotie kunnen vangen zoals deze mevrouw dat in die series heeft gedaan. (no offense naar B verder
)
Ik zou het écht overwegen om zo'n serie te laten maken bij een volgende. Maarja, iets met wsl erg duur en mijn meneer wil niet.
Ja daar dacht ik ook net aan idd, t zal wel met bloed en ziekten te maken hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:10 schreef Poppedein het volgende:
Officieel "moet" je inderdaad een spatbril op, in ieder geval tijdens het hechten. Als er bloed in je oog spat geeft dit een verhoogde kans op transmissie van bepaalde ziekten als HIV en hepatitis B. Maar in Nederland worden alle zwangeren gescreend op deze ziekten aan het begin van de zwangerschap. Bij een keizersnede kom je ze nog wel eens tegen, maar anders zie je ze eigen vrij weinig gebruikt worden.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:34 schreef Groofsken het volgende:
Oh wauw! Ik geloof dat ik ook best zoiets zou willen. Alleen zou ik het dan wel heel jammer vinden dat ik van de geboorte van S en R niet van dat soort foto's heb, een soort van oneerlijk ofzo. Hoe stom is dàt.
Kijk mij er vanuit gaan dat er nog een derde komt...![]()
Wat voor een verdoving kreeg jij bij het hechten? Bij mij verdoofde ze met een spray. Nou ik heb gevloekt, of ze niet haar deodorantspray per ongeluk had gebruiktquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:41 schreef Groofsken het volgende:
En wat Estrys zegt, dat heb ik precies omgekeerd. Ik weet nog dat er een uur lang drie lagen weefsel gehecht werden, dat ik echt BANG was en pijn had enzo. En dan sta ik dus juist gelukzalig op de foto's.
Dat eerlijk is zo suf en onziinig eigenlijk. Ik heb voor R een boekje over een giraf met zijn naam. Nouw il ik voor S ook zoiets. S staat op een foto met een door mijn vader zelfgemaakt bootje met haar naam erop. Nu vind ik het jammer dat R niet zo'n bootje heeft. En tegelijkertijd wil ik juist dat de kindjes om leren gaan met dat soort verschillen. De ene keer de een, de andere keer de ander. Eerst zelf ook nog even leren dan, dat het zo werkt....
het enige dat echt eerlijk is, is mijn liefde voor hun allebei, groots!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wat voor een verdoving kreeg jij bij het hechten? Bij mij verdoofde ze met een spray. Nou ik heb gevloekt, of ze niet haar deodorantspray per ongeluk had gebruikt
Nou ik betrap me er wel eens op dat ik soms helemaal geen zin heb in een baby maar dat ik genoeg heb aan Jen..quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:01 schreef Groofsken het volgende:
Ach Tico, dat gaat zo helemaal vanzelf joh, geen zorgen over maken hoor.![]()
Die 9 mnd dat je ook dit kindje weer bij je draagt, die vormen de basis van de verbintenis, ik hield al van R nog voor ik hem gezien had.
Moederliefde vermenigvuldigt zich als je het deeltquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben soms heel bang dat ik meer van jen hou dan van mn nieuwe kindje... Gewoon omdat ik het me niet kan voorstellen dat ik van nog een wezentje zoveel kan houden..
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Groof wat een prachtige foto`s
Ik heb helemaal geen mooie foto`s van na de bevallingenIk sta er alleen op met een verwilderde blik, en bij de laatste kon ik niet meer stoppen met janken
Flatteus
struisvogelpolitiekquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:58 schreef Poppedein het volgende:
Dat vind ik altijd zo geweldig als ik een laatstejaars stagiaire heb..dan ben ik de fotograaf! T is zooo leuk om het eens op die manier te bekijken!
ennuh dames...misschien zijn de hechtverhalen leuker in het bevallingsverhalen topic...drm oeten hier nog een aantal mensen![]()
jamaarquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:25 schreef Hobbesje het volgende:
Oh dames.... ik weet nu niet wat ik zou willen. Ik zou graag normaal willen bevallen, maar als ik jullie fijne verhalen lees over hechten klinkt nog een keizersnede zo slecht nog niet (blij is met nog intacte onderkant).
ja, ditquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:20 schreef Groofsken het volgende:
...zou ik altijd liever vaginaal bevallen dan met een keizersnede
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef Poppedein het volgende:
statistisch gezien zou t dan nu toch door moeten zetten baldria![]()
Ik duim voor je!
Heb ik wat gemist? Wie zegt dat dan? Ik had het alleen maar over het snellere herstel na een vaginale bevalling. R lag ook heel lang in een stuit, en ik wilde niet eens een draaipoging, zou dan ook voor een keizersnede hebben gekozen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:31 schreef Silmarwen het volgende:
Ik moet zeggen dat een keizersnede ook geen hemel op aarde is. Mijn gyn zei, dat het uiteindelijk qua pijn, niet zoveel uitmaakt. Een keizersnede is een grote en hele diepe wond die erg veel pijn doet na de operatie. Morphine ftw. En een bevalling zelf is erg pijnlijk en kost ook een tijdje voor herstel, maar je hersteld sneller met een gewone bevalling.
Ik wist dat ik een keizersnede zou krijgen, want Yade lag in een stuit, en de kans van draaien was gering. Heb ik nooit erg gevonden, heb het ook niet als vervelend of mislukking beschouwd. Ik vond het eigenlijk gewoon een heel mooie ervaring eigenlijk.
Snap dat gemiep over mislukking en blabla na een keizersnede ook niet. Je riskeert liever jou en je kleine's leven om normaal te bevallen ofzo? Wees blij dat die optie er nu is, een paar eeuwen geleden hadden nog ik nog Yade de bevalling overleefd. [/rant]
Zo dat ben ik even kwijt.
Maar ik vind het geen mislukking hoor, begrijp me niet verkeerdquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:31 schreef Silmarwen het volgende:
Snap dat gemiep over mislukking en blabla na een keizersnede ook niet. Je riskeert liever jou en je kleine's leven om normaal te bevallen ofzo? Wees blij dat die optie er nu is, een paar eeuwen geleden hadden nog ik nog Yade de bevalling overleefd. [/rant]
dit dusquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:37 schreef Groofsken het volgende:
Oh Rocka, echt waar. Ik wist wel dat je veel last had van dingen, maar wist helemaal niet dat dat van de bvalling kwam.
En in een vorige post vond je jezelf nogal een pessimist! Vind het wel meevallen als ik dit zo lees!quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:16 schreef Baldria het volgende:
Ik vind die horror verhalen altijd een beetje een opluchting, puur statistisch gezien dan.
Dan denk ik altijd: kijk, dan heb ík weer meer kans op minder pijn.
Jep: in mijn geval zelfs met nietjes. Maar dan wel met een gevoelloze onderkantquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jamaardat hechten ze ook hoor! zo'n keizersnede
![]()
haha oh die nietjesquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:18 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Jep: in mijn geval zelfs met nietjes. Maar dan wel met een gevoelloze onderkant. Ik kon dan wel bijna niet rechtop staan de eerste 2 weken, maar ik kon wel prima zitten
.
Baldria: weer aan het rommelen, hoop dat het door gaat zetten!
Instant tranen hierquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef huuphuup het volgende:
Keimooie foto's hier:
Echt de moeite waard!
Wat spannendquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:37 schreef Basboussa het volgende:
Ik ga zo miniscuul erwtje staren. Volgens mij heb ik een inwendige echo, maar hoefde niet zo nodig van mij. De dokter, wiens advies ik volg als een mak lam, vond het wel handig, daar ik niet precies mijn wanneer weet.
Mijn eerste van 8,35 pond ging er ook met gemak uitquote:Op maandag 24 mei 2010 21:00 schreef Guess. het volgende:
er worden wel meer kinderen van 8 pond zo geboren
Wow, spuit 11 reactie zie ik nu, excuusquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:43 schreef beefcake het volgende:
[..]
Mijn eerste van 8,35 pond ging er ook met gemak uit![]()
De tweede van 9,6 pond ging ook nog nét, maar wel met complicatie.
Basboussa hoe was de echo??quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:37 schreef Basboussa het volgende:
Succes Baldria.
Ik ga zo miniscuul erwtje staren. Volgens mij heb ik een inwendige echo, maar hoefde niet zo nodig van mij. De dokter, wiens advies ik volg als een mak lam, vond het wel handig, daar ik niet precies mijn wanneer weet.
En over keizersnedes, ik vond het wel mee vallen. Geen vergelijkingsmateriaal, maar het was niet mijn eerste optie. Als het moet (dikke vette stuit), dan moet het. Zie nu wel erg op tegen een vaginale bevalling, want dat lijkt me opeens heftiger, en vind dat mijn bevalling maar een beetje nep was, alsof ik niet voor de gehele ervaring ben gegaan. (Meest heftige was het inbrengen van het infuus, want ik heb nogal tere adertjes, 4 verschillende experts zijn er bezig geweest, en het deed verrekte pijn, al dat misprikken....)
Ook succes van mij!quote:
Dat heten harde buiken. Wen er maar aanquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:36 schreef pessie het volgende:
Baldria succes![]()
![]()
!
Basbous gefeliciteerd met je knipperlichtje!
Lies, dat is raar, ik had exact hetzelfde vannacht. Kon er niet meer door slapen en moest me bezig houden met de ademhaling van de cursus. Heb manlief zelfs wakker gemaakt omdat het zo'n pijn deed. Na een half uur zakte het weer af, gelukkig. Het kwam ook echt in vlagen, heel raar.
Ik herken het niet als bandenpijn, wat ik daarvan tot nu toe heb gemerkt is dat je dan pijn hebt als je loopt/staat.
Maar harde buiken doen geen pijn. Ik heb wel vaker een harde buik gehad, goed, even vervelend maar dit deed echt pijn...quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Dat heten harde buiken. Wen er maar aan
Whehe, ik dacht dat doet ze snel! Maar 4cm is ook al heel snel!quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:15 schreef Baldria het volgende:
Hier een berichtje van Baldria man. een uur geleden had ze al 4 cm, gaat dus de goede kant op
4 cm is heel mooi!quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:15 schreef Baldria het volgende:
Hier een berichtje van Baldria man. een uur geleden had ze al 4 cm, gaat dus de goede kant op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |