abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81919829
statistisch gezien zou t dan nu toch door moeten zetten baldria

Ik duim voor je!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:20:38 #227
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81919884
Ik zou, ondanks hechtingen, pijn, angst weet ik het, zo weer vaginaal bevallen. Ik heb nooit geroepen 'dit nooit weer' en gezien het snelle herstel zou ik altijd liever vaginaal bevallen dan met een keizersnede ...

Het was heftig, pijnlijk, intens, en alles, maar het waren de mooiste twee dagen in mijn leven .

En dat is ook de realiteit.
pi_81920030
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:20 schreef Groofsken het volgende:
...zou ik altijd liever vaginaal bevallen dan met een keizersnede

ja, dit
pi_81920056
Net terug van de vk. Alles weer prima zoals de hele zwangerschap al. Gelukkig geen last meer van m'n akkefietje van gisteren. Wel erg moe na het wandelingetje naar de vk
Maandagochtend weer naar de vk en dan gaan ze kijken of ze me kunnen strippen mocht dat nog nodig zijn (:P) en mocht ik dat willen.

Baldria, misschien nu toch echt? Ik ga heel hard voor je duimen

En kunnen we het weer even niet over hechtingen enzo hebben?
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:25:10 #230
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81920116
Als ik het over kon doen en zelf in de hand had dan zou ik echt voor een KS kiezen... Maar ik zal tot de 1% behoren waarbij het wellicht ook wel verstandiger geweest zou zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81920233
Ja, tuurlijk Rocka. Als het het verstandigst is, graag.
Ik ben blij dat het kan want ik had geen keuze, ze kon er anders niet uit.

Maar ik vond het mijn zwaarste bevalling van de drie (en ik had een draak van een eerste hoewel het achteraf ook beter was geweest als ze eerder tot een ks waren overgegaan. Niet voor mij maar vooral voor D die het niet makkelijk heeft gehad)
pi_81920281
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef Poppedein het volgende:
statistisch gezien zou t dan nu toch door moeten zetten baldria

Ik duim voor je!
als een expert het zegt

Ik bekijk het even nuchter: alles wat ik nu voel kan ook leiden tot een succesvollere strippoging van morgen
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:31:12 #233
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_81920390
Ik moet zeggen dat een keizersnede ook geen hemel op aarde is. Mijn gyn zei, dat het uiteindelijk qua pijn, niet zoveel uitmaakt. Een keizersnede is een grote en hele diepe wond die erg veel pijn doet na de operatie. Morphine ftw. En een bevalling zelf is erg pijnlijk en kost ook een tijdje voor herstel, maar je hersteld sneller met een gewone bevalling.

Ik wist dat ik een keizersnede zou krijgen, want Yade lag in een stuit, en de kans van draaien was gering. Heb ik nooit erg gevonden, heb het ook niet als vervelend of mislukking beschouwd. Ik vond het eigenlijk gewoon een heel mooie ervaring eigenlijk.

Snap dat gemiep over mislukking en blabla na een keizersnede ook niet. Je riskeert liever jou en je kleine's leven om normaal te bevallen ofzo? Wees blij dat die optie er nu is, een paar eeuwen geleden hadden nog ik nog Yade de bevalling overleefd. [/rant]

Zo dat ben ik even kwijt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:34:33 #234
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81920546
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:31 schreef Silmarwen het volgende:
Ik moet zeggen dat een keizersnede ook geen hemel op aarde is. Mijn gyn zei, dat het uiteindelijk qua pijn, niet zoveel uitmaakt. Een keizersnede is een grote en hele diepe wond die erg veel pijn doet na de operatie. Morphine ftw. En een bevalling zelf is erg pijnlijk en kost ook een tijdje voor herstel, maar je hersteld sneller met een gewone bevalling.

Ik wist dat ik een keizersnede zou krijgen, want Yade lag in een stuit, en de kans van draaien was gering. Heb ik nooit erg gevonden, heb het ook niet als vervelend of mislukking beschouwd. Ik vond het eigenlijk gewoon een heel mooie ervaring eigenlijk.

Snap dat gemiep over mislukking en blabla na een keizersnede ook niet. Je riskeert liever jou en je kleine's leven om normaal te bevallen ofzo? Wees blij dat die optie er nu is, een paar eeuwen geleden hadden nog ik nog Yade de bevalling overleefd. [/rant]

Zo dat ben ik even kwijt.
Heb ik wat gemist? Wie zegt dat dan? Ik had het alleen maar over het snellere herstel na een vaginale bevalling. R lag ook heel lang in een stuit, en ik wilde niet eens een draaipoging, zou dan ook voor een keizersnede hebben gekozen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:34:51 #235
190853 RockabeIIa
pi_81920564
Oh Silmarwen, dan is het maar goed dat ik geen KS gehad heb want ik ben nu nog aan het herstellen/revalideren van een 'normale' bevalling. (8 maand)
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:37:00 #236
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81920666
Oh Rocka, echt waar . Ik wist wel dat je veel last had van dingen, maar wist helemaal niet dat dat van de bvalling kwam.
pi_81920701
Heb er altijd erg nuchter tegenover gestaan dat het kind er gewoon uit moet en ik liever heb dat het helemaal gezond op de wereld komt...

Bij Shenaya natuurlijk bevallen maar kan me niet heugen dat het hechten zo'n pijn deed vond het volgens mij wel meevallen.. Er is geen film van dus kan niet checken of ik auw roep
Altijd blijven lachen... :)
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:39:12 #238
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_81920778
Niemand zei dat, ik zie die tendens alleen heel vaak in OUD. In het bevallen topic bijvoorbeeld en topics daarvoor.

En Rocka, ik neem aan dat je zelf wel snapt dat ik dat over het algemeen bedoelde. Er zijn ook mensen die invalide raken door een bevalling of sterven tijdens een keizersnede.
pi_81921016
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:31 schreef Silmarwen het volgende:
Maar ik vind het geen mislukking hoor, begrijp me niet verkeerd Ook Leah en ik hadden het anders niet overleefd.

Maar ik heb ook twee vaginale bevallingen gehad en dat vond ik veeeeeel mooier, "leuker", prachtiger whatever. Ik vond de KS emotioneel heel zwaar, ookal had ik geen keuze. Dat mag ik toch wel zeggen? Of miep ik dan?

edit: oh nee, je zegt al; niemand zei dat...keb niks gezegd...
pi_81921182
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:37 schreef Groofsken het volgende:
Oh Rocka, echt waar . Ik wist wel dat je veel last had van dingen, maar wist helemaal niet dat dat van de bvalling kwam.
dit dus

Je had een sterrenkijkertje, heh, Rocka?
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:57:42 #241
190853 RockabeIIa
pi_81921607
Ja, en hij lag vast op een dikke rand littekenweefsel. Zonder hulpstukken was hij er nooit uitgekomen.
pi_81921675
bwuh

Zoiets weet je ook niet vantevoren zeker..
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:02:52 #243
190853 RockabeIIa
pi_81921855
Nee, dat was onbekend. Tijdens de bevalling hebben ze wel geprobeerd het koppie te draaien maar eigenlijk heb ik het pas 's avonds na de bevalling gehoord.
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:18:59 #244
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_81922632
Groofsken,wat een mooie foto's

Vandaag bij de gyn geweest,de kleine ligt nu echt helemaal ingedaald (maar dat kon ook haast niet anders als je ziet hoe ik er bij loop )
Met m'n eigen gyn gesproken,krijg dinsdag weer een groeiecho,heb laten weten dat ik echt graag zo wil bevallen,en als de kleine de laatste weken niet te veel groeit of heel snel komt gaan we dat wel gewoon proberen.Wel zijn er aantekeningen gemaakt dat er een grote baby word verwacht en heb ik een verhoogd risico op een keizersnee. Ben eigenlijk wel blij hoor ondanks die enge hecht verhalen hier !
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:23:44 #245
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_81922819
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:16 schreef Baldria het volgende:
Ik vind die horror verhalen altijd een beetje een opluchting, puur statistisch gezien dan.
Dan denk ik altijd: kijk, dan heb ík weer meer kans op minder pijn.
En in een vorige post vond je jezelf nogal een pessimist! Vind het wel meevallen als ik dit zo lees!
En er staat geen denkwijze vast om een bevalling in te gaan. Gewoon doen wat je zelf fijn vind schijnt het beste te zijn.

En Guess dat klinkt goed. Dat ze het wel willen proberen! Je bevalt waarschijnlijk onder begeleiding van de gyn? Dan is er sowieso iemand aanwezig om er een keizersnede van te maken mocht dat echt nodig zijn.
pi_81924706
Over keizersnee gesproken, het deed me even denken aan deze:

je kan je vantevoren vanalles bedenken over de bevalling maar je weet niet wat je overkomt. Het is prachtig! en kut
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:18:57 #247
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_81925761
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jamaar dat hechten ze ook hoor! zo'n keizersnede

Jep: in mijn geval zelfs met nietjes. Maar dan wel met een gevoelloze onderkant . Ik kon dan wel bijna niet rechtop staan de eerste 2 weken, maar ik kon wel prima zitten .

Baldria: weer aan het rommelen, hoop dat het door gaat zetten!
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:20:40 #248
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81925860
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:18 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Jep: in mijn geval zelfs met nietjes. Maar dan wel met een gevoelloze onderkant . Ik kon dan wel bijna niet rechtop staan de eerste 2 weken, maar ik kon wel prima zitten .

Baldria: weer aan het rommelen, hoop dat het door gaat zetten!
haha oh die nietjes
ik weet nog dat ik jong was en mn opa had een open hart operatie gehad.
Dat beeld van die stoere man met zo een heule rits nietjes in zn borstkas is me altijd bijgebleven

/offtopic

Baldria ik hoop dat voor je dat het doorzet! Succes in dat geval.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:37:29 #249
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81926764
Succes Baldria.

Ik ga zo miniscuul erwtje staren. Volgens mij heb ik een inwendige echo, maar hoefde niet zo nodig van mij. De dokter, wiens advies ik volg als een mak lam, vond het wel handig, daar ik niet precies mijn wanneer weet.

En over keizersnedes, ik vond het wel mee vallen. Geen vergelijkingsmateriaal, maar het was niet mijn eerste optie. Als het moet (dikke vette stuit), dan moet het. Zie nu wel erg op tegen een vaginale bevalling, want dat lijkt me opeens heftiger, en vind dat mijn bevalling maar een beetje nep was, alsof ik niet voor de gehele ervaring ben gegaan. (Meest heftige was het inbrengen van het infuus, want ik heb nogal tere adertjes, 4 verschillende experts zijn er bezig geweest, en het deed verrekte pijn, al dat misprikken....)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81927577
Basboussa, erwtje staren ! veel plezier!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')