Als ik gewoon thuis ben maak ik mn toilet ook elke dag schoon, dat vind ik niet raar ofzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:05 schreef pessie het volgende:
Flugel 44 uur is eigenlijk ook al heel mooi! Ik ken ook situaties waar ze elke dag maar 3 uurtjes kwamen en waar de moeder bijna volledig was uitgescheurd en best wel wat bloed was verloren, dat vind ik wel erg en snap niet dat dat mag.
Als het goed is krijg je ook elke dag een schoon toilet, zal mn man aan moeten wennen, ik vermoed dat hij elke dag voordat de kraam er is zelf het toilet schoonmaakt. Hij vind dat ZIJN taak. Ik heb laatst voorgesteld het toilet van hem over te nemen omdat ik niet meer mag stofzuigen en dweilen, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Ben benieuwd. Wij hadden eigenlijk alleen maar leukequote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan het opzoeken...
Wat ik wel irritant vond is dat mijn kraam rookte.. dus die ging dan wel naar buiten, maar ik vind rook gewoon stinken. M. noem ik ook stinkzwam.
Oh er werd ook gevraagd of ik bezwaar had stegen stagelopers... Geen probleem, meer fruitshakes!!!![]()
Nee even voor de duidelijkheid, ik verwacht van een kraamhulp dat ze mn kindje in de gaten houdt en me helpt bij evt. kraamvisite. Verder hoef ik geen poetsmiep of iemand die mn handdoeken verkeerd vouwt, daar wordt ik zenuwachtig van.
Dat is dus inderdaad écht om de kriebels van te krijgen hequote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
of iemand die mn handdoeken verkeerd vouwt, daar wordt ik zenuwachtig van.
M. mag niet vouwen van mij.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is dus inderdaad écht om de kriebels van te krijgen he![]()
Heeft me ruim 2 jaar gekost om het Martijn op de juiste manier te leren en ik verdenk hem ervan dat hij het af en toe expres alsnog verkeerd doet
mijn M. ook nietquote:
Dat heb ik als studiebegeleider ookquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:25 schreef Baldria het volgende:
[..]
Daar gaat het juffen hart inderdaad sneller van kloppen.
Ja! Dat had ik laatst ook. De buren vroegen het en toen ik zei: afgelopen donderdag, zaten ze mij echt zo aan te kijken van: "maar je buik is er nog?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:49 schreef leonieke het volgende:
[..]
En effectief: als ze vragen wanneer je moet bevallen, zeggen: "vorige week maandag" en dan de reacties zien
Ik werd vanaf week 6 gek door het advies van de huisarts "doe rustig aan", dit werd overgenomen door de verloskundigen "doe nog rustiger aan" en vervolgens door de fysio "ga op bed liggen en doe rustig aan", op een gegeven moment had ik het idee dat ik helemaal niets meer mocht. En nee, zo'n druk leven heb ik nou ook weer niet. Ik heb gewoon een paar maanden flinke bekkenpijn gehad en manlief vind dat zeer vervelend, hij wordt er ook wakker van als ik kreunend in bed lig. Door al dat "rustig aan" gaat het gelukkig wel beter.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik zou mijn man echt keihard uitlachen als hij gaat bepalen wat ik wel en niet mag doen. Sorry hoor, maar je bent alleen maar zwanger, verder mankeer je niets... Laat je dan niet als een debiel behandelen. Natuurlijk is het lief bedoeld, maar ik zou er echt niet tegen kunnen...
Ik mag een krukje lenen van freecell die onder de douche kan... Herinner me ook van mn moeder dat toen mn broertjes net geboren waren er een krukje in de badkamer stond.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:04 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Oh over dat douchen.. sta nu ook heel wat tijd onder de douche maar zo net na bevalling kon ik dat echt niet want dan werd ik duizelig!
Ja, daar kan ik inkomen. We wonen een halve etage boven de straat, dat zijn 8 treden. En die verwens ik soms al als ik per ongeluk iets te driest gefietst heb.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:32 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wij woonden dus op 4 hoog in het appartement en die had geen lift...
Ben dus nog al erg blij met ons laagbouw huis en de enige trap die ik op hoef naar mijn bed leid!
Waar hij vervolgens niet aan mag zitten omdat ze gevoelig zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:40 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man vind dat ik lekker groei. Hij doelde alleen op m'n borsten. Haha.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:52 schreef Ticootje het volgende:
Jij moet meer kont kweken anders val je voorover!
Owh ja, ik heb ook drie keer een suizend oor gehad op het hoogtepunt vanmiddag... Hmmm, ja, wellicht toch de bloeddruk in combinatie met de warmte en het sjouwen van de boodschappen. En wat de vk ook nog zei was dat er misschien door vochtophoping ergens net een (oog)zenuw knel heeft gezeten. Aangezien m'n handen en voeten ook door vocht opgezwollen zijn zou dat er ook nog mee te maken kunnen hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:02 schreef Ticootje het volgende:
Cp ik herken het een beetje. Ik hoor dan ook een heel harde zoem. Alleen het tintelen niet zo. Geen idee of dat dan te maken heeft met bloeddruk of laag suiker.
dat vraag om een fotoquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
JaGaat hard he!
(kan t zelf af en toe ook niet geloven haha)
En mijn babykamer is gespotenOndervloer hebben we ook al neergelegd, dus morgen beginnen met laminaat leggen
Het begint nu echt ergens op te lijken haha
ik wacht geduldig afquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat komt als de vloer ligt!
Want nu ziet het er bijna hetzelfde uit als voor het spuiten, de kleur is alleen wat anders wit
(dat bedoelde je toch?)
Of toch welquote:Op woensdag 26 mei 2010 07:42 schreef Baldria het volgende:
Goedemorgen.
Even het babykamertje gecontroleerd maar er is nog geen baby afgeleverd, ik ga zeker m'n beklag doen bij het bezorgbedrijf!! ach, ik klaag al genoeg, ze zullen 't inmiddels al wel weten
quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:42 schreef Baldria het volgende:
Goedemorgen.
Even het babykamertje gecontroleerd maar er is nog geen baby afgeleverd, ik ga zeker m'n beklag doen bij het bezorgbedrijf!! ach, ik klaag al genoeg, ze zullen 't inmiddels al wel weten
Ik ben gewoon altijd poetsfreak. Ik wil gewoon een schoon huis. Zo ben ik.quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:13 schreef Silmarwen het volgende:
weer bij de verloskundige geweest. Alles zwangerschapsgerelateerd was goed. Pas 3 kilo aangekomen in 17 weken, een halve kilo sinds de vorige controle dus onder de 20 moet lukken deze keer. Hartje klopte, baby trappelde en over bijna 3 weken voor de 20 weken echo en weer terug naar de verloskundige.
Enige wat minder was, dat mijn witte bloedlichaampjes te hoog waren. Wat ik een paar maanden terug ook had en toen kwam ik naar aanleiding van gewrichtspijn. Reuma komt heel veel voor in mijn familie en mijn vader heeft een zeer agressieve vorm van reuma. Deze zwangerschap nog een keer laten prikken en als het weer verhoogd is, naar de reumatoloog, ondanks dat ik geen reumafactor in mijn bloed had.
En Tico, jij mag niets zeggen over de norm qua opruimen en schoonmaken of ben je deze keer minder een poetsfreak dan bij Jen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:30 schreef Baldria het volgende:
En toen zei ie: Ja maar, dan wordt het volgende week al geboren.Dat kan toch niet?
Ik: Jawel, want anders ben ik óver de 42 weken en dat willen ze niet. We hebben toch altijd gezegd 3 juni is de laatste datum?
Hij: Ja, ik wist niet dat ze het dan al meteen gaan halen (stilte)
Dan ben ik volgende week al ..... papa!
Hij is de hele zwangerschap niet nerveus geweest, maar sinds gisteren wel dus!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:54 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Baldria, jij mag klagen hoor! Nou je hebt voor jezelf een eind datum maar heel soms hoor je dat ze over de 42 weken lopen he (sorry wil je niet nog minder vrolijk maken..)
Bij mij valt de 42 weken op een donderdag en als ze mij dan nog over het weekend heen willen tillen......quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:05 schreef Hobbesje het volgende:
Hoop dat de kleine zich al van tevoren laat zien Baldria!
Heb zelf de 42 weken en 2 dagen gehaald. Omdat de 42 weken in het weekend lag, het heel erg druk was op de vrijdag ervoor en ik + de baby het nog prima deden. Maar zelfs met 42 weken en 1 dag was ik nog niet inleidbaar...
Fijn dat alles oké was.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:14 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Baldria, ik houd er zelf ook helemaal niet van als ze vrouwen zover over laten lopen!
Zelf ben ik net terug naar de VK geweest.. Alles lijkt goed te gaan ondanks het gerommel!
Mijn bloeddruk was wel een stuk hoger maar nog laag genoeg vonden ze
De kleine doet het iig goed allemaal en dat is voor mij het belangrijkste! Nu rustig aan blijven doen en hopelijk nog een beetje genieten van alles..
Mooie series! Maar even een noob vraagje... hebben vk og gyns altijd zo'n anti-spat-lasbril-ding op tijdens de bevalling?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef huuphuup het volgende:
Zo, dan gooi k em ook maar hier neer. Van het andere forum vandaan.
Keimooie foto's hier:
http://www.lifeinmotionphotography.com/birth/index2.php
En dan even bij 'slideshows' kijken.
Echt de moeite waard!
En nee nee, don't worry, je krijgt geen nare dingen of uitgescheurde dozen of weet ik veel wat te zien.
Ik werd gewoon ene beetje emo van de series, zou zo wel weer willen bevallen
ik vind die van Daisy en Amerlyn erg mooi.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef lily het volgende:
Ik heb alleen de foto serie van Maddy-Rose bekeken.
Wat speciaal zeg. Mooi.
Maar wat zijn er veel mensen in haar kamer. Dat zou ik niet trekken.
haha, nou dat is enigszins geruststellend. Zat net die badbevalling te kijken, en daar zit dus echt de hele familie bij, twee kleien kinderen en al. Dat zou ik dan ook weer niet doen hoor. Niet vanwege een blote tiet of poes, maar het lijkt me haast traumatisch voor zulke mini's om je moeder in zoveel pijn te zien, met bloed en alles.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik vind die van Daisy en Amerlyn erg mooi.
Je zou er bijna zelf ook een fotograaf bij willen bij een volgendehahaha
@Pytt nee daar schoot ik ook hardop over in de lach![]()
volgens mij is dat in NL niet zo, maar wie weet verschilt het per plaats. In andere filmpjes hebben de gyns dat niet. En mijn vk deed alleen zo'n spatschort () voor.
Volgens de gyn was ik gewoon op dat moment aan het vermageren. Ik at even veel als vroeger (heb tijdens heel mijn zwangerschap niet meer gegeten eigenlijk) maar we aten met z'n tweeënquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:53 schreef Orea het volgende:
Das mooi! Als ik volgende week nog stilsta zal ik het ook eens aan mijn gyn vragen. Eet gewoon gezond en prima, alleen de snaaibuien zijn stukken verminderd (heb het idee dat het hem daar misschien ook wel in zit)
En verder kan er nog genoeg vet uit mijn borsten worden gebruikt om verder in te teren, dus maak me verder geen zorgen
Had ik niet moeten kijken.. die muziek alleen alquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef huuphuup het volgende:
Zo, dan gooi k em ook maar hier neer. Van het andere forum vandaan.
Keimooie foto's hier:
http://www.lifeinmotionphotography.com/birth/index2.php
En dan even bij 'slideshows' kijken.
Echt de moeite waard!
En nee nee, don't worry, je krijgt geen nare dingen of uitgescheurde dozen of weet ik veel wat te zien.
Ik werd gewoon ene beetje emo van de series, zou zo wel weer willen bevallen
Volgens mij waren deze kinderen wel goed voorgelicht ofzo hoor, want je ziet ze nergens bang kijken oid.. Weet ook niet of ik ervoor zou kiezen om beide kids erbij te houden, maar zoals het hier ging denk ik niet dat ze er een trauma aan over hebben gehouden...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:11 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
haha, nou dat is enigszins geruststellend. Zat net die badbevalling te kijken, en daar zit dus echt de hele familie bij, twee kleien kinderen en al. Dat zou ik dan ook weer niet doen hoor. Niet vanwege een blote tiet of poes, maar het lijkt me haast traumatisch voor zulke mini's om je moeder in zoveel pijn te zien, met bloed en alles.
Die zijn ook erg mooi ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik vind die van Daisy en Amerlyn erg mooi.
Je zou er bijna zelf ook een fotograaf bij willen bij een volgendehahaha
@Pytt nee daar schoot ik ook hardop over in de lach![]()
volgens mij is dat in NL niet zo, maar wie weet verschilt het per plaats. In andere filmpjes hebben de gyns dat niet. En mijn vk deed alleen zo'n spatschort () voor.
hahahaquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
Die zijn ook erg mooi ja.
Maar ik heb wat foto's van net na de geboorte met seb op mijn arm maar ik kijk echt niet heel blij en gelukkig of zo. Ik kijk meer van: ^^!@&%#&^( mijn onderkantEn eerlijk gezegd zijn er nauwelijks foto's dat ik naar mijn kind kijk. Overal heb ik een van pijn vertrokken gezicht en dat is nou niet mijn meest fotogenieke gezicht blijkt. Misschien de volgende keer even op mijn gezichtsuitdrukking letten
Wij hadden de camera niet eens klaarliggen, die moest mijn man nog gaan zoeken tijdens het persenquote:Op woensdag 26 mei 2010 12:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha
Chell is dit nie wat voor jou? Gat in de markt joh, in NL heb je zoiets niet geloof ik (volgens google... iig niet standaard ofzo).
Mijn moeder zei voor de bevalling nog tegen me dat ik foto's van mezelf moest laten maken tijdens de weeën ofzo, door B. Toen wilde ik dat niet, en ik ben nog steeds blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik had B. naast me nodig en niet met een camera in zn handenEn daarnaast had B. nooit het gevoel, de sfeer en de emotie kunnen vangen zoals deze mevrouw dat in die series heeft gedaan. (no offense naar B verder
)
Ik zou het écht overwegen om zo'n serie te laten maken bij een volgende. Maarja, iets met wsl erg duur en mijn meneer wil niet.
Ja daar dacht ik ook net aan idd, t zal wel met bloed en ziekten te maken hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:10 schreef Poppedein het volgende:
Officieel "moet" je inderdaad een spatbril op, in ieder geval tijdens het hechten. Als er bloed in je oog spat geeft dit een verhoogde kans op transmissie van bepaalde ziekten als HIV en hepatitis B. Maar in Nederland worden alle zwangeren gescreend op deze ziekten aan het begin van de zwangerschap. Bij een keizersnede kom je ze nog wel eens tegen, maar anders zie je ze eigen vrij weinig gebruikt worden.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:34 schreef Groofsken het volgende:
Oh wauw! Ik geloof dat ik ook best zoiets zou willen. Alleen zou ik het dan wel heel jammer vinden dat ik van de geboorte van S en R niet van dat soort foto's heb, een soort van oneerlijk ofzo. Hoe stom is dàt.
Kijk mij er vanuit gaan dat er nog een derde komt...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |