abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:09:34 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81864874
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:05 schreef pessie het volgende:
Flugel 44 uur is eigenlijk ook al heel mooi! Ik ken ook situaties waar ze elke dag maar 3 uurtjes kwamen en waar de moeder bijna volledig was uitgescheurd en best wel wat bloed was verloren, dat vind ik wel erg en snap niet dat dat mag.
Als het goed is krijg je ook elke dag een schoon toilet , zal mn man aan moeten wennen, ik vermoed dat hij elke dag voordat de kraam er is zelf het toilet schoonmaakt. Hij vind dat ZIJN taak. Ik heb laatst voorgesteld het toilet van hem over te nemen omdat ik niet meer mag stofzuigen en dweilen, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Als ik gewoon thuis ben maak ik mn toilet ook elke dag schoon, dat vind ik niet raar ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_81865004
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan het opzoeken...

Wat ik wel irritant vond is dat mijn kraam rookte.. dus die ging dan wel naar buiten, maar ik vind rook gewoon stinken. M. noem ik ook stinkzwam.

Oh er werd ook gevraagd of ik bezwaar had stegen stagelopers... Geen probleem, meer fruitshakes!!!

Nee even voor de duidelijkheid, ik verwacht van een kraamhulp dat ze mn kindje in de gaten houdt en me helpt bij evt. kraamvisite. Verder hoef ik geen poetsmiep of iemand die mn handdoeken verkeerd vouwt, daar wordt ik zenuwachtig van.
Ben benieuwd. Wij hadden eigenlijk alleen maar leuke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:30:40 #103
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81865589
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

of iemand die mn handdoeken verkeerd vouwt, daar wordt ik zenuwachtig van.
Dat is dus inderdaad écht om de kriebels van te krijgen he

Heeft me ruim 2 jaar gekost om het Martijn op de juiste manier te leren en ik verdenk hem ervan dat hij het af en toe expres alsnog verkeerd doet
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:34:16 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81865732
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is dus inderdaad écht om de kriebels van te krijgen he

Heeft me ruim 2 jaar gekost om het Martijn op de juiste manier te leren en ik verdenk hem ervan dat hij het af en toe expres alsnog verkeerd doet
M. mag niet vouwen van mij.
pi_81865750
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

M. mag niet vouwen van mij.
mijn M. ook niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:39:34 #106
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_81865929
Als ie het goed doet mag ie vouwen hier, al ben ik meestal wel degene die het doet. Ik werk sowieso al meer uren dan hij, dus hij mag best her en der wat ondersteunen in het huishouden
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:42:51 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81866033
Wij hebben de taken best gelijk verdeeld... Maar de was doe ik dus.
pi_81866189
Wij hadden een klein huis bij Shenaya en in een uurtje ging de kraamverzorgster ons huis elke dag door een streek de was.. Ik vond dat heel erg prettig moet ik zeggen !!
Heb nu niet begrepen dat het alleen babykamer, kraamkamer enz. is maar dat maakt me niks uit.. als het goed is heeft Henk dan ook 2 weken verlof dus hij ken dan ook mooi poetsen !

Minder als het niet klikt met de kraamverzorgster.. Bij ons werd er gevraagd of er bezwaar was als ze zou roken.. Vind Henk vast wel gezellig
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:56:21 #109
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_81866494
Ik krijg een niet-rokende kraamverzorgster. Ik wordt echt misselijk van rook, en waarschijnlijk zou ze dan op het balkon gaan staan roken, die ligt achter de babykamer en naast de kraamkamer. Vind ik niet geslaagd in de zomer wanneer waarschijnlijk de meeste ramen open zullen staan.
Hier geen stagiaires, ik vind het al erg genoeg dat ik straks open en bloot voor 2 vreemde vrouwen lig, daar hoef ik geen derde bij (heb ook bij de vk aangegeven geen stagiaire). Verder wonen we in een 3-kamer appartement, wat moet een stagiaire hier nog doen. Duimen draaien? Kunnen ze die beter inzetten bij een gezin met meer kinderen, is een stuk nuttiger.

En ik heb normaal gesproken 1× per week een schoon toilet. Vind ik prima. Taakverdeling is over het algemeen: manlief toilet, vuilnis en technische snufjes, ik de rest. Maar nu moet hij dus dweilen en stofzuigen. En spullen van de vloer oprapen. (Hij wil niet dat ik nog buk, volgens mij is hij bang dat ik dan niet meer overeind kom ofzo ). Maar als hij weg is valt er ook wel es wat op de vloer, dan raap ik het wel even snel op.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:01:50 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81866678
Pessie, ik zou mijn man echt keihard uitlachen als hij gaat bepalen wat ik wel en niet mag doen. Sorry hoor, maar je bent alleen maar zwanger, verder mankeer je niets... Laat je dan niet als een debiel behandelen. Natuurlijk is het lief bedoeld, maar ik zou er echt niet tegen kunnen...

Ik heb zondag nog de kelder helemaal uitgemest en ja dan heb ik te laat door dat dat niet zo handig was. Mijn man kan dan alleen maar een beetje gemeen lachen en me uitmaken voor oud wijf omdat ik dan net mn oma ben (die loopt met rollator, als ze loopt, meestal loopt ze niet).
pi_81866703
Onze eerste kraamverzorgster rookte wel (niet binnen uiteraard) en stonk derhalve ook, maar ze was zo lief dat ik dat wel door de vingers kon zien. De tweede rookte niet, die is ook het langst gebleven. Ik vond de kraamtijd echt heerlijk, ik denk niet dat ik ooit een luiere week heb meegemaakt dan die week. Ik heb helemaal niks zelf gedaan in het huishouden, ze deed echt álles, tot en met voorbereiden van het eten aan toe (soep koken ). Nou moet ik zeggen dat de nachten ook wel heel zwaar waren, overdag had ik niet echt veel puf om iets anders te doen dan zitten of liggen. Ik hoop dat ik deze keer niet zo'n nachtbrakertje baar...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:04:11 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81866764
Ik denk dat ik in mn zwangerschapsverlof voorafgaande aan de bevalling Jen lekker thuis hou, maar als de baby er eenmaal is gaat ze gewoon naar het kdv... Dan maak ik wel de afspraak dat ik haar rond 10en breng en rond 2en haal.. Dat is denk ik voor allen prettiger.
pi_81867630
Ik heb maar 3 uur kraamzorg per dag, vind ik genoeg, in die tijd mag ze mijn evt. wonden verzorgen, baby verzorgen en checken of alles goed gaat en mijn vriend leren om met de baby om te gaan.
Heb verder genoeg oma's voor het schoonmaken en wat ik zelf kan doen, doe ik zelf en m'n vriend natuurlijk.
Lijkt me maar niks iemand in huis en ik douche altijd heeeeeeeeel lang en vooral in de kraamweek lijkt me dat heerlijk, daar moet ze echt niks over zeggen hoor.

ow en heb net lekker voor 85 euro geshopt bij Prenatal, heerlijk! Heb alleen een verkeerd dekentje gekocht, dus moet helaas nog een keer terug;)
pi_81868116
Ik ga gewoon nog wel zien hoe het met de kraamzorg gaat. Hebben nog wel even

Net echo gehad, en alles is in orde. En Ilse is nog steeds een meid, bevestigd door de verloskundige, echoscopische en de gyn. Nu geloof ik het wel. Ze lag met alles goed op schema, nu al een dwarsliggertje, want ze liet niet alles even snel zien
*poef* nu is het weg
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:49:55 #115
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81868384
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:25 schreef Baldria het volgende:

[..]

Daar gaat het juffen hart inderdaad sneller van kloppen.
Dat heb ik als studiebegeleider ook Dat ik via mijn collega's van het secretariaat hoor dat studenten bij hen kwamen informeren of ik al bevallen was (ipv het gewoon aan mijn man te vragen die daar lesgeeft, maar dat vonden ze waarschijnlijk een te persoonlijke vraag ofzo ).

En effectief: als ze vragen wanneer je moet bevallen, zeggen: "vorige week maandag" en dan de reacties zien
pi_81868499
Fijn kaatjejannie dat alles goed was (en dat het nog steeds een meisje is)

Ik ben erg benieuwd naar hoe dat gaat met de kraamzorg. Volgens mij krijg ik 45 uur of zoiets. Ze komt 6 uur per dag, 8 dagen lang. Maar omdat ik geen bv ga geven, krijg ik iets minder.
Ik vraag me echt af of ze die uren wel allemaal (zinvol) vol krijgt...
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_81868588
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:49 schreef leonieke het volgende:

[..]
En effectief: als ze vragen wanneer je moet bevallen, zeggen: "vorige week maandag" en dan de reacties zien
Ja! Dat had ik laatst ook. De buren vroegen het en toen ik zei: afgelopen donderdag, zaten ze mij echt zo aan te kijken van: "maar je buik is er nog? "
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:13:06 #118
259886 pessie
pi_81871514
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik zou mijn man echt keihard uitlachen als hij gaat bepalen wat ik wel en niet mag doen. Sorry hoor, maar je bent alleen maar zwanger, verder mankeer je niets... Laat je dan niet als een debiel behandelen. Natuurlijk is het lief bedoeld, maar ik zou er echt niet tegen kunnen...
Ik werd vanaf week 6 gek door het advies van de huisarts "doe rustig aan", dit werd overgenomen door de verloskundigen "doe nog rustiger aan" en vervolgens door de fysio "ga op bed liggen en doe rustig aan", op een gegeven moment had ik het idee dat ik helemaal niets meer mocht. En nee, zo'n druk leven heb ik nou ook weer niet. Ik heb gewoon een paar maanden flinke bekkenpijn gehad en manlief vind dat zeer vervelend, hij wordt er ook wakker van als ik kreunend in bed lig. Door al dat "rustig aan" gaat het gelukkig wel beter.
Ik wordt er dus op zich niet kriebelig van, hij bedoeld het echt lief, en hij ziet dat het beter gaat als ik bepaalde dingen niet doe.
Ik werd kriebeliger van al die mensen die er verstand van zouden moeten hebben met hun "rustig aan".
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:16:11 #119
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81871649
Maar blijkbaar is dat rustig aandoen wel het goede advies geweest Je zegt nl zelf: "Door al dat "rustig aan" gaat het gelukkig wel beter."
Ze bedoelen het vaak gewoon goed, hoor Mijn gyn voelde zich wat schuldig toen ze me op 38 weken had thuis gezet en ik dan pas op 41w+3 ben bevallen, maar dat "rustig aan doen" heeft me gewoon heel erg veel deugd gedaan
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:17:22 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81871692
Volgens mij krijg je standaard te horen dat je rustig aan moet doen als er maar iets is.. Mijn verloskundige begon ook al omdat ik zei wel wat sneller moet te zijn... Ja jeetje rustig aan doen, ik heb nog een peuter van 2 en een baan van 32 uur.. Ik neem heus mn rust wel, maar rustig aandoen kan ik wel vergeten met mijn kleine Jen... Die wilt toch ook gewoon mama-aandacht als ik thuis ben...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:20:43 #121
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81871829
Maar je bent ook zelf wijs genoeg om te beseffen of het iets zou uithalen of niet hé Mijn bloeddruk was alleszins tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap op z'n best.
(En nu ik mijn opdracht op het werk eens heb berekend, kom ik blijkbaar op een job van 155% ipv de normale 100% Ze had hoogstwaarschijnlijk wel een punt )
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:41:23 #122
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_81872819
Ik denk dat elke zwangere (in het algemeen) voelt/weet wat zij wel en niet aankan. De ene dag kan dat veel zijn, de andere dag kan het waardeloos zijn. Maar persoonlijk moet ik bekennen dat ik er nu een balans in heb gevonden om alles dragelijk te houden bekkenbandje om en rommelen maar, klaar? lekker op de bank ploffen voetjes omhoog en rustig een kopje thee/koffie drinken en indien nodig een paracetamolletje. Wat voor de een werkt hoeft dus lange na niet voor de ander te werken, nadeel van mens zijn

Morgen mijn zwangerdoos ophalen bij de Prenatal O) ben nieuwschierig wat er deze ronde in zit
Verder morgen dagje vrij en dan Donderdag en Vrijdag weer werken, druk verjaardagenbeladenweekend voor de deur, dat is dan weer ietsje minder

[ Bericht 0% gewijzigd door maffemuts op 25-05-2010 15:42:04 (typo's) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:50:40 #123
259886 pessie
pi_81873289
Leo, op dat moment vond je het echt heel erg dat de gyn jou thuis wilde houden herinner ik me, maar je hebt ook echt een veeleisende baan, en dan is het wel goed om wat gas terug te nemen. Het is niet dat ik nog een peuter heb rondlopen of een stressbaan heb waar ik het rustig aan in moet doen. Ik kon in ieder geval niets met dat "rustig aan" advies. Ik werk een halve dag per week als studentassistent, en de huisarts wilde dat ik me daar ziek voor meldde heb ik niet gedaan, ik dacht barst maar, ik ben zwanger that's all.
Maar in ieder geval heeft mn man wel geholpen hoe ik meer overzicht moet krijgen en ziet het er hier in huis de laatste tijd weer stukken beter uit. Door steeds een klein beetje te doen wordt het ook schoon, schiet alleen niet op, maar het resultaat is wel wat het moet zijn. En ik lig 's nachts niet kreunend in bed omdat ik in 1 keer te veel hooi op mn vork heb genomen. Het is de eerste keer zwanger voor mij, ik heb ook geen flauw idee hoe dat moet, maar het lukt nu al 31 weken. Toen ik aan manlief vroeg of hij het zwaar vond, een zwangere vrouw, keek hij me warrig aan, en vroeg "hoezo zwaar? Wat gaat er dan anders? Je doet et hartstikke goed, merk alleen dat je dikker wordt". Dus kennelijk vind ie het wel best. En als hij dan niet wil dat ik buk om dingen van de grond te rapen dan doe ik dat niet.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:57:18 #124
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81873592
Oh maar ik heb het altijd vreselijk gevonden toen ik minder moest werken, maar dat kwam ook voor een stuk omdat ik de enige ben op het werk die mijn job doet. Maw, als ik ziek ben, gebeurt het gewoon niet en dan staan de studenten daar met hun vragen en hun problemen. Plus dat ik me vanalles te veel aantrek (wat ook de reden is waarom al mijn mails van tijdens mijn verlof netjes verwerkt zijn tot vandaag ). Maar idd, als je maar een halve dag gaat werken, zou ik dat ook gewoon verder doen.
(Al moet het wel gezegd worden dat ik het wel rustiger heb aangedaan als de gyn het mij zei. Alleen betekende dat op dat moment dat ik gewoon 38u (fulltime) ging werken ipv de normale 45à50u die ik per week doe )

En wat het "door steeds een klein beetje te doen, wordt het ook schoon" betreft: ik zou zeggen: wen er maar aan Sinds dat Thomas er is, heb ik mijn huishouden nog steeds niet op z'n plooi (en dat frustreert me mateloos maar elke keer als ik eraan begin, wil meneer aandacht. En een draagzak helpt hier niet )
pi_81873725
Ticootje, sommige mensen kunnen niet anders dan rustig aan doen... Ik MOET want ik kan niet anders.. de trap oplopen naar de slaapkamer doet al pijn..
Ik heb er ook een lopen van 2 die veel aandacht vraagt en nodig heeft maar nu kan Mama dat nou eenmaal iets minder goed! Moet zeggen dat je handig word in dingen.. Oh en ik heb ook een baan van 32 uur (oke nu niet meer want ben met verlof).. Het is heel moeilijk maar je gaat je echt handig maken in dingen!

Pessie, het is vervelend die mensen die roepen rustig aan doen inderdaad.. Ik vond het ook maar niks.. En zag ook echt niet hoe ik rustig aan moest doen met een peuter en een lichamelijk zware baan van 32 uur.. Heb hier toch de knoop doorgehakt (ook dankzij manlief hoor) en het heeft me goed gedaan ondanks dat van de pijn af komen alleen bevallen gaat helpen!

Hethuishouden is hier tegenwoordig wel verdeeld... Twee jaar geleden vond Henk het allemaal wel best! Ik was toch thuis overdag dus kon ik het huishouden ook wel doen! Ik was het hiet niet mee eens en op een gegeven moment dacht ik nou dan doe ik alleen mijn ding nog maar.. Maakte de wc schoon, verschoonde mijn kant van het bed.. Deed de was van Shenaya en mij en waste alleen onze spullen die gebruikt waren af.. Dit helpt geen moer want het werd veel erger en ben erom weggegaan thuis met kind en koffers.
Daarna zag Henk gelukkig wel in dat ik dan wel overdag thuis ben maar een baan heb van 32 uur en dan nog 4/5 uur reistijd.. Hij werkt 36 uur en had bijna geen reistijd dus er moest wat verdeeld worden..

Ik doe doordeweeks de normale schoonmaak dingen en ff stofzuigen en dweilen.. In het weekend maakt Henk de boel ook gewoon af en doet hij heel erg goed stofzuigen en dweilen (alles van zijn kant enz.) Het weekend ben ik er bijna nooit dus kan hij mooi zijn gang gaan
Altijd blijven lachen... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')