abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82008714
De mijlpaal der mijlpalen vandaag

vrijdag 28 mei 2010 @ 08:53:40 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82008741
CP

Binnen nu en 2 weken ben je mama

En dan sta ik zelf bijna in de top 10 * slik
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 08:54:56 #102
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82008760
Wat een mooi meisje, Baldria

CP Ik vind het nog altijd zo dat je zwanger bent en nu moet je al bijna bevallen
pi_82009069
Baldria en man, gefeliciteerd met jullie prachtige bloempje.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:22:55 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82009248
CP wat een mooie mijlpaal
Hoe voel je je? (in het algeheel bedoel ik hoor )

Ik sprak net mijn man even op msn, even quoten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82009419
Saffier wat schattig het blijft zo'n wonder he.. Hebben jullie ook een koosnaam voor jullie baby? (was dat niet Roelofje bij jullie..) wij noemen onze baby tegenwoordig Beebel (biebel)
pi_82009430
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:22 schreef Saffier het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt waar! Nog maar drie maandjes wachten

Ik voel me prima. Wel erg ongeduldig ondertussen, maar ja...
Maandag naar de vk en dan gaat ze kijken of ik stripbaar ben. Maar al is dat zo dan denk ik niet dat ik dat ga laten doen. Hangt er een beetje vanaf wat het protocol is met betrekking tot overdracht naar de gynaecoloog. Dat wil ik wel zien te voorkomen, maar denk dat maandag strippen nog wat vroeg is
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:31:47 #107
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82009432
Baldria wat een mooi kindje! Lekker spekkie! Ben wel benieuwd naar geboortegewicht...

Fluugs, zolang jij niet in de top-10 staat maak ik me geen zorgen daarna wel, dan sta ik op nummer 11

CP , dat jouw kindje ook snel mag komen.

Gisteren hebben we weer zwangerschapscursus gehad. 2 van de 6 stellen waren afwezig dus er bleven 4 stellen over. Eerlijk gezegd vond ik dat gisteravond de sfeer eindelijk eens goed was. Maar dat kan aan mij liggen.
We hebben leren persen. Nooit geweten dat je daar je buikspieren voor nodig hebt. De cursusleidster acht dat ik misschien maar in mn stoel moest meepersen omdat een hele avond op de grond misschien een beetje veel was, maaaaaar ze heeft een baarkruk staan mensen, ik wil dat ding als dat kind eruit moet. Ik heb gewoon geoefend op een baarkruk. Ben benieuwd hoeveel vrouwen bij cursus oefenen op zo'n ding! Ze heeft uitgelegd waarom een baarkruk voor vrouwen met bekkenpijn zo goed is. Ik hoop maar dat de vk het er tegen die tijd mee eens is! Er zit 1 nadeeltje aan, je krijgt er wel een houten kont van.
Verder hebben we een "persriedel" geleerd: hapje lucht, tong, kaak, schouders, rits, vaart achter je plas (ja serieus). Ach, als het kind er maar uitkomt, toch?
Kind was wel zeer actief na de cursus, en vanochtend om 5 uur weer, zelfs de hand van manlief kon em deze keer niet rustig krijgen.

Oh ja, gisteren zijn de proefdrukken van onze kaartjes binnen gekomen
En.... vandaag komt mn mama
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:48:56 #108
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82009883
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:31 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Echt waar! Nog maar drie maandjes wachten

Ik voel me prima. Wel erg ongeduldig ondertussen, maar ja...
Maandag naar de vk en dan gaat ze kijken of ik stripbaar ben. Maar al is dat zo dan denk ik niet dat ik dat ga laten doen. Hangt er een beetje vanaf wat het protocol is met betrekking tot overdracht naar de gynaecoloog. Dat wil ik wel zien te voorkomen, maar denk dat maandag strippen nog wat vroeg is
Misschien beval je zondag al of morgen Of vanavond
pi_82009884
voor CP! wat een mijlpaal!

Ik sta ook bijna in de top 10 nou.. wat gaat het ineens snel zeg..
Straks lekker de andere auto ophalen !!!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_82009938
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:31 schreef pessie het volgende:
Baldria wat een mooi kindje! Lekker spekkie! Ben wel benieuwd naar geboortegewicht...

Fluugs, zolang jij niet in de top-10 staat maak ik me geen zorgen daarna wel, dan sta ik op nummer 11

CP , dat jouw kindje ook snel mag komen.

Gisteren hebben we weer zwangerschapscursus gehad. 2 van de 6 stellen waren afwezig dus er bleven 4 stellen over. Eerlijk gezegd vond ik dat gisteravond de sfeer eindelijk eens goed was. Maar dat kan aan mij liggen.
We hebben leren persen. Nooit geweten dat je daar je buikspieren voor nodig hebt. De cursusleidster acht dat ik misschien maar in mn stoel moest meepersen omdat een hele avond op de grond misschien een beetje veel was, maaaaaar ze heeft een baarkruk staan mensen, ik wil dat ding als dat kind eruit moet. Ik heb gewoon geoefend op een baarkruk. Ben benieuwd hoeveel vrouwen bij cursus oefenen op zo'n ding! Ze heeft uitgelegd waarom een baarkruk voor vrouwen met bekkenpijn zo goed is. Ik hoop maar dat de vk het er tegen die tijd mee eens is! Er zit 1 nadeeltje aan, je krijgt er wel een houten kont van.
Verder hebben we een "persriedel" geleerd: hapje lucht, tong, kaak, schouders, rits, vaart achter je plas (ja serieus). Ach, als het kind er maar uitkomt, toch?
Kind was wel zeer actief na de cursus, en vanochtend om 5 uur weer, zelfs de hand van manlief kon em deze keer niet rustig krijgen.

Oh ja, gisteren zijn de proefdrukken van onze kaartjes binnen gekomen
En.... vandaag komt mn mama
Wat!? Ik kan me er niets bij voorstellen wat je dan moet doen
Maar fijn dat je ondertussen wel een beter gevoel hebt bij de cursus
pi_82010008
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Misschien beval je zondag al of morgen Of vanavond
Liever niet zondag. Dan is mijn schoonvader jarig en die wil echt te graag dat het op zijn verjaardag wordt geboren
Maar als ik dan kijk naar '42'... Da's 40+2, dan zou dat precies zondag zijn

* CrazyPrincess bijgeloof snel wegstopt...
Volle maan heeft immers ook niet geholpen

Lekker zo'n nieuwe auto Liesz
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:53:58 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82010058
Mereltje wij zijn niet van het 'Roelofje' en ik kan spontaan ook niet op de naam komen van de goede user
We hebben meerdere koosnaampjes, pruttel, frummel, de kleine, de baby, ukkepuk, urretje.... Maar niet echt een specifieke.

Ja CP, nog maar 3 maandjes, ik hóóp nog 3 maanden, Tobias wilde met 7 maanden al komen nl en sinds dit weekend heb ik het op mijn heupen Komt goed.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82010104
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik kan me er ook niets bij voorstellen!

Saffier, Roelofje is van Orea
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82010179
CP, gefeliciteerd met je mijlpaal... doe es puffen?!
pi_82010225
Baldria gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn

En wat is ze prachtig....
pi_82010251
CP, je mijlpaal!! Nou, kom maar op met die baby dan
pi_82010478
Hier noemen we het voornamelijk het monster of de kleine terrorist

Saffier, gewoon even vermanend toespreken dat zulk gedrag echt niet getolereerd wordt!

Ik wil heel graag puffen, maar er valt echt helemaal niets te puffen. Vanmorgen werd ik wakker met een harde buik, maar anders dan dat zijn er 0,0 voortekenen dat er iets staat te gebeuren. Ik hobbel maar gewoon lekker verder met m'n bolletje
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:11:49 #118
259886 pessie
pi_82010613
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik kan me er ook niets bij voorstellen!

Saffier, Roelofje is van Orea
En hijgen dan? Tong uit je mond en doen alsof je een hond bent (erg grappig als 5 vrouwen lopen te hijgen, kon mn lach niet inhouden ).

CP, draakje had volgens mij ook 0 voortekenen en mini-draak kwam ook! Nog even volhouden! Het is lekker weer, lekker genieten in het zonnetje!
pi_82010951
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:11 schreef pessie het volgende:

[..]

En hijgen dan? Tong uit je mond en doen alsof je een hond bent (erg grappig als 5 vrouwen lopen te hijgen, kon mn lach niet inhouden ).

CP, draakje had volgens mij ook 0 voortekenen en mini-draak kwam ook! Nog even volhouden! Het is lekker weer, lekker genieten in het zonnetje!
daar ga je alleen maar van hyperventileren!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82011940
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:53 schreef Saffier het volgende:
Mereltje wij zijn niet van het 'Roelofje' en ik kan spontaan ook niet op de naam komen van de goede user
We hebben meerdere koosnaampjes, pruttel, frummel, de kleine, de baby, ukkepuk, urretje.... Maar niet echt een specifieke.

Hier was het eerst Etterbakje
pi_82012233
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

daar ga je alleen maar van hyperventileren!
Lijkt mij ook niet een heel goede methode nee. Dat wordt al snel heel ongecontroleerd denk ik.

pessie, ik maak me ook verder geen zorgen hoor. Het komt wanneer het komt
pi_82012895
Hier is het vanaf het begin af aan al Ilse, wat dat betreft fijn dat het een meisje is, als het een jongen zou zijn, is Ilse toch onhandiger.

vraagje aan een van de mods, mag achter mijn naam in de OP komen te staan dat ik een meisje krijg?
*poef* nu is het weg
pi_82013817
Pessie, de baarkruk doorsta je alleen met je persweeen dus dat scheelt alweer een tijdje een houten kont Het lijkt mij dus helemaal niks ondanks mijn bekkeninstabiliteit!

Leuk hoor die koosnaampjes.. Shenaya was altijd Truus en nu is het meestal muts omdat het zo'n vreselijk wijs ding is met haar 2 jaar!
Baby noem ik vooral schatje eigenlijk, dit keer geen koosnaampje Soms gebruiken we haar naam die het moet worden wel..

CP, bij Shenaya begon ik ook zonder enige voortekenen.. Toen ik dacht he ik heb af en toe een kriebel op mijn blaas was ik al bijna halverwege dus je weet maar nooit!! Niet zondag doen dus..
pi_82013948
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik ook niet Maar heb er toch al een kind uitgeperst. Misschien dat het daarom zo lang duurde

Ik heb vanaf gistermiddag al buikpijn. Gister eerst onderin mn buik, en later wat meer aan de bovenkant. En als ik dan een uur rustig zat en niet bewoog, ging het wel over. Maar nu is het weer de hele dag al, voelt een beetje als harde buiken denk ik, maar ik weet niet zeker hoe een harde buik voelt Voel je dat in je hele buik zeg maar? Want zo voelt het nu wel, alsof het helemaal straks staat zeg maar...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82014479
Ik heb echt geen idee Tes, had volgens mij vorige week na een stuk wandelen mijn eerste harde buik.. en dat voelde inderdaad alsof het helemaal strak stond, niet zozeer aan de buitenkant, maar aan de binnenkant vooral... Soort voetbal die steeds iets verder werd opgeblazen.. Niet pijnlijk, maar wel erg vervelend....
pi_82014489
CP: gefeliciteerd met je super mijlpaal. Ik hoop dat je lekker snel mag gaan bevallen!

Tot snel in het volgende topic dames. (of die daarna).
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:24:09 #127
259886 pessie
pi_82015696
Tessie ik zou zeggen een harde buik. Maar als die zo lang aanhoudt misschien toch even de vk bellen? Ze willen liever dat je eerder belt dan later is mijn ervaring.

Baldria Tot over 2 maanden!

Lies, ik vond het echt heel fijn zitten, een stuk beter dan op de grond. Maar ik weet niet hoe het in bed zou gaan. Ik was vooral blij met manlief die achter me zat en na elke persoefening in mn oor zei "je doet het heel goed". Dat belooft nog wat als het echt begint! Ik hoop wel dat mn buikspieren het straks trekken.

Ik heb trouwens het idee dat mn baby gedraaid is. Ik voel em nu veel meer linksbovenin bewegen en ik voel bijna geen tegenbeweging meer rechts. Zou die nu al langzamerhand richting "goed" gaan liggen? Ben 31 weken, ervaringsdeskundigen, wat zeggen jullie?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:26:52 #128
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82015813
Pessie ik heb echt het gevoel dat jij je zo druk maakt om de bevalling, misschien iets te druk eigenlijk Het lijkt me echt dat je te veel verwachtingen hebt op voorhand. Het beste advies dat ik heb gekregen is: "laat het op je afkomen", maar het lijkt echt alsof jij compleet het tegenovergestelde doet.
pi_82015868
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:45 schreef tessie het volgende:

Ik heb vanaf gistermiddag al buikpijn. Gister eerst onderin mn buik, en later wat meer aan de bovenkant. En als ik dan een uur rustig zat en niet bewoog, ging het wel over. Maar nu is het weer de hele dag al, voelt een beetje als harde buiken denk ik, maar ik weet niet zeker hoe een harde buik voelt Voel je dat in je hele buik zeg maar? Want zo voelt het nu wel, alsof het helemaal straks staat zeg maar...
Een harde buik herken je doordat je buik hard is (of er een bal o.i.d. in zit), niet te missen. Maar 1 harde buik houd niet zo lang aan, daar zit een begin en een eind aan. Ik had pas ook een dag of 2 aan één stuk door buikpijn, meer een soort menstruatiepijn. Volgens mij was het een groeispurt. Misschien is dat het?

CP, de mijlpaal der mijlpalen!!!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:33:48 #130
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82016104
Bwa, Cantare, het is toch wel te missen, hoor Ik had blijkbaar al vrij lang last van harde buiken, maar had dat nooit zo geļnterpreteerd. Toen ik aan de CTG lag (41weken ver) vroeg de verpleegster nog of ik harde buiken had. Ik natuurlijk: "neenee, geen last van "
Zij kijkt op de monitor en zegt: "voel je nu niets?"
Ik: "oh jawel, maar dat is het noemen niet waard "
Waren blijkbaar volgens de waarden vrij goeie harde buiken.

Maar ik heb dan ook wel een hoge pijngrens
pi_82016591
Mja, met deze termijn horen ze dacht ik nog geen pijn te doen, het is "gewoon" een samentrekking van je baarmoeder. Als je denkt dat harde buiken pijn moeten doen dan is het wel logisch dat je ze mist als je geen pijn hebt. Maar ik bedoel missen meer als: als je in je buik prikt en je voelt geen waterballon maar een voetbal dan is je buik hard. Is je buik niet hard dan is het geen harde buik, toch?
pi_82017115
en omg ik sta in de top 20!
pi_82022051
Ik heb echt teveel spek op mijn buik om hem aan de buitenkant hard aan te laten voelen tijdens een harde buik Maar het waren, of zijn, blijkbaar wel harde buiken, want ik heb gewoon blaasontsteking! Nu dus aan de antibiotica en hopelijk ben ik er snel vanaf!
Oh, en ik bedoelde trouwens niet dat het de hele tijd aan 1 stuk door was hoor, maar het was al vanaf gister aan de gang, soms elke 5 minuten, en dan weer 3 kwartier niet. Maar volgens de vk moet ik daar morgen al vanaf zijn
pi_82022702
Hopelijk werkt de ab snel tessie!!

Ik heb net eens gesorteerd wat we aan babykleertjes hebben. Tis teveel... Ik denk dat ik een koopstop in las.
*poef* nu is het weg
pi_82022821
herkenbaar Kaatje!

Hier was echt ook mega veel, tot het in de kast hing.. Toen viel het ineens ontzettend mee!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:15:48 #136
259886 pessie
pi_82022964
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:53 schreef tessie het volgende:
Ik heb echt teveel spek op mijn buik om hem aan de buitenkant hard aan te laten voelen tijdens een harde buik Maar het waren, of zijn, blijkbaar wel harde buiken, want ik heb gewoon blaasontsteking! Nu dus aan de antibiotica en hopelijk ben ik er snel vanaf!
Oh, en ik bedoelde trouwens niet dat het de hele tijd aan 1 stuk door was hoor, maar het was al vanaf gister aan de gang, soms elke 5 minuten, en dan weer 3 kwartier niet. Maar volgens de vk moet ik daar morgen al vanaf zijn
Ah, wel blaasontsteking dus! Fijn dat dat is opgehelderd en je meteen aan de ab zit. Mooi dat het morgen waarschijnlijk over is!
pi_82023150
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:12 schreef Orea het volgende:
herkenbaar Kaatje!

Hier was echt ook mega veel, tot het in de kast hing.. Toen viel het ineens ontzettend mee!
Ik heb het even in de inbouwkast gehangen die in het kamertje zit. NU valt het inderdaad best mee . Maar tis echt veel denk ik.
*poef* nu is het weg
pi_82023767
Baldria, gefeliciteerd met je meisje. Wat een poppetje zeg
Wat fijn dat de bevalling zo goed en gemakkelijk ging!
pi_82023855
Wel al verschillende maten Kaatje?
Ik heb best behoorlijk veel in maat 56, maar ach.. misschien blijkt ze straks toch niet zo heel spekkie te zijn en kan ze dat wat langer aan... en anders maar wat vaker omkleden
pi_82024107
aardig wat in 50 en 56. Verder redelijk wat in 62. En dan nog wat grotere dingen. EN idd, ze krijgt gewoon na elk slaapje nieuwe kleren aan

Ik kan me nog die foto van jou herinneren van al die kleertjes bij een box. Dat ik dacht dat dat zoveel was. Volgens mij heb ik nu minstens net zoveel Heb je die foto nog?
*poef* nu is het weg
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:42:06 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82024109
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:22 schreef Saffier het volgende:

SPOILER

Kaatjejannie, ik heb het erbij gezet hoor!

Ticoo, weet eig. al wat het gaat worden? Ja toch? Of ben ik nou gek?
pi_82024156
Ticoo krijgt weer een meid
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:44:30 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82024219
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:43 schreef Orea het volgende:
Ticoo krijgt weer een meid
Pfew... ik dacht al dat ik gek aan het worden was.
pi_82024271
Bedoel je deze en deze soms Kaatje?

Inmiddels is er al veeeeeel meer bij en zo hangt het in de kast. Inmiddels alles al gewassen en weer anders ingedeeld. En meer erbij dus.. Zal van de week nog eens een fotootje schieten

Vooral heel veel rompers heb ik, en dat tikte flink aan!
pi_82024274
Baldria, wat is ze mooi!
Tessie, vervelend dat je een blaasontsteking hebt, hopelijk ben je er snel vanaf!
CP, mijlpaal, 40 weken! Lekker zeg, nog max. 2 weken!

en de rest ben ik alweer vergeten.... sorry!

Ik ben net weer bij de gyn geweest en de medicijnen lijken goed aan te slaan, want mijn bloeddruk was al een stuk lager dan de vorige keer; 143/85 tov 160/103. Ik ben dus ook max. 5 minuten binnen geweest, heb een herhaalrecept gekregen voor de medicijnen en even héél kort naar uk gekeken en het hartje beluisterd. Over drie weken heb ik een uitgebreide groei echo. Ik vroeg of de gyn even het geslacht kon dubbelchecken, maar uk lag met de benen over elkaar, dus dat lukte helaas niet. Over drie weken zal dat vast wel kunnen

Verder erg vermoeid op 't moment, maar dat is de belangrijkste bijwerking van de medicijnen, dus dat kon wel kloppen.
pi_82024343
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:45 schreef Orea het volgende:
Bedoel je deze en deze soms Kaatje?

Inmiddels is er al veeeeeel meer bij en zo hangt het in de kast:
Ja die ja,
Kijk als ik die foto's aan mijn man laat zien, dan is het niet zo erg meer als ik wat koop Dat groene born in 2010 shirtje hebben wij ook! Was een van de eerste dingen die ik kocht
*poef* nu is het weg
pi_82024424
Leuk is die he?

En ja, ach... misbruik mijn foto's maar hoor mijn vent rolt alleen nog maar met zijn ogen als ik weer eens iets van bijv. Huup over heb genomen Roelofje heeft inmiddels al ruim 14 paar schoenen (daar zitten ook de slofjes bij hoor, maar ik noem het allemaal schoenen)
pi_82024456
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kaatjejannie, ik heb het erbij gezet hoor!

Ticoo, weet eig. al wat het gaat worden? Ja toch? Of ben ik nou gek?
Dank je wel! Nu je hier toch bent... jij had toch toen oscar geboren werd een slinger gemaakt van rompertjes met zijn naar er op? Hoe heb je die letters erop gemaakt? Ik vind het een leuk idee, en aangezien wij op een flat wonen is het ook nog eens praktisch!
*poef* nu is het weg
pi_82024485
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:48 schreef Orea het volgende:
Leuk is die he?

En ja, ach... misbruik mijn foto's maar hoor mijn vent rolt alleen nog maar met zijn ogen als ik weer eens iets van bijv. Huup over heb genomen Roelofje heeft inmiddels al ruim 14 paar schoenen (daar zitten ook de slofjes bij hoor, maar ik noem het allemaal schoenen)
Lol,
Ilse heeft pas 1 paar schoenen en 1 paar slofjes. Kan altijd nog meer bij. Ze heeft immers een moeder die ook teveel schoenen heeft.
*poef* nu is het weg
pi_82024604
Bah tessie, blaasontsteking... Hoop dat het snel over is
En veeeeeeeeeeeeeeeel drinken he!

Fijn dat je bloeddruk al wat gedaald is Fannetje
pi_82024790
Nou Kaatje, sinds ik zwanger ben heb ik geen schoenen meer voor mezelf gekocht dus op zich is het een stuk voordeliger om voor Ilse schoenen te kopen!!
pi_82024922
Wij hebben echt weinig kleertjes in vergelijking met jullie
En het meeste nog gekregen ook
2 paar schoenen maar
pi_82024930
Ja inderdaad, ik geef de schuld aan de hormonen, elke schoenenwinkel loop ik voorbij. MIjn man kijkt me aan alsof ik gek ben. Ik vind dat ik al wel genoeg heb. Dan mag ik wel gewoon voor Ilse gaan kopen. Heb nu rode all stars voor Ilse gekocht. Die heb ik zelf ook
*poef* nu is het weg
pi_82025055
CP! Kennis van mij heeft zich ook keurig gehouden aan de uitzet lijst (4 setjes maat 50/56 zoiets zeg maar) en is daarna losgegaan met shoppen.

Ik ben sowieso al koopziek geloof... dus logisch gevolg is dat die kast vol zit Maar ik praat het goed doordat mijn commode nog volledig leeg is (alleen de lades niet, daar liggen al luiers in maar het kast gedeelte is nog he-le-maal leeg)

pi_82025162
Hmmm ja, ik zou ook nog wel eens los kunnen gaan. Heb vooral wat grotere maten gekocht, omdat ik het zonde vind om heel veel klein spul te kopen en dan blijkt straks dat het niet past
pi_82025284
Ik koop nog niet zoveel omdat ik het jammer vindt als de baby straks alles maar 1 keer of zelfs helemaal niet aan kan. Je krijgt vaak ook nog veel kleertjes. En ik vind het ook leuk om straks nog kleertjes te kopen, als ik weet wat er bij ons kindje past en wat hij of zij nodig heeft. Maar wij weten niet of het een jongen of meisje is, dat scheelt ook wel.

Tessie, beterschap met de blaasontsteking!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:08:58 #157
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82025304
Ik vind het ook nogal zonde eigenlijk. Thomas heeft 3 weken maat 50 gedragen en zit nu (12 weken) in maat 62. Sommige kleertjes heeft hij dus echt maar 2 keer ofzo aan gehad. Maar ik was ook niet graag, dus hij krijgt niet elke keer andere kleren
pi_82025336
Ik heb nog heel weinig gekocht eigenlijk, maar ik krijg van mijn zus nog een vrachtwagen aan kleding (als ik haar moet geloven), dus eerst maar eens kijken wat daar bij zit!
pi_82025610
Oh maar in maat 50 heb ik praktisch niks.. 1 setje wat ik heb gekregen van een vriendin. Kans dat ze wel even in 56 past is best groot. En ik heb juist aan anderen gevraagd om geen kleertjes te kopen, puur omdat ik gewoon een vrij specifieke smaak heb en ik vind het na al die jaren moeten wachten, nu geweldig om zelf van alles te kunnen scoren (voornamelijk marktplaats ik hou van marktplaats!)
pi_82027171
50 heb ik ook nog niet veel, geloof 1 truitje, 2 rompers en 1 broekje. en het broekje en truitje passen ook nog eens bij elkaar.
Vind het leuk dat ik eindelijk voor mezelf mag kopen. Heb altijd voor anderen mogen kopen en nu weet ik dat ons meisje het aan gaat hebben. En ja, ongetwijfeld zal ik nog wel wat krijgen. Maar ik ga er vanuit dat dat wel in 62/68 gaat zijn.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:50:47 #161
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82027578
Rompertjes had ik ook alleen maar in 50/56 en een pyjama en truitje en broekje ofzo. Maat 56 is echt niet zoveel groter dus dat droeg hij ook al vrij vlug
Wel handig zo, een zus die al 2 jongetjes heeft Ik heb denk ik al 10 stuks gekocht ofzo en de dozen met kleren staan hier tot maat 74
Mijn zus vindt wel, als ze foto's ziet van Thomas, dat hij altijd kweetnie hoe mooi gekleed is
pi_82027656
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:50 schreef leonieke het volgende:
Rompertjes had ik ook alleen maar in 50/56 en een pyjama en truitje en broekje ofzo. Maat 56 is echt niet zoveel groter dus dat droeg hij ook al vrij vlug
Wel handig zo, een zus die al 2 jongetjes heeft Ik heb denk ik al 10 stuks gekocht ofzo en de dozen met kleren staan hier tot maat 74
Mijn zus vindt wel, als ze foto's ziet van Thomas, dat hij altijd kweetnie hoe mooi gekleed is
Dat zal wel over zijn als hij in groter dan maat 74 gaat passen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:57:14 #163
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82027943
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:52 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat zal wel over zijn als hij in groter dan maat 74 gaat passen
Ah, dan komen gewoon de volgende dozen (mijn zus haar jongste is nu nog maar anderhalf jaar ) Maar ik hou me gewoon in wat kleren kopen betreft Ik ga wel met de solden kleren proberen te scoren
pi_82028295
Mag je maar 4 setjes 50/56?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:04:48 #165
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82028316
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:04 schreef Troeta het volgende:
Hoe bedoel je?
pi_82028367
hier geen familie/vrienden in de buurt met baby's. Mijn schoonzusje heeft een zoontje van 2, maar al haar spullen zijn naar haar zusje gegaan. Ik denk dat er dus weinig hierheen komt. Ach, dan kan ik alleen maar leuke dingetjes voor Ilse uitzoeken
*poef* nu is het weg
pi_82028491
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:04 schreef Troeta het volgende:
Ja, anders krijg je een boete
pi_82028509
omg, net het kraampakket binnengekregen de voorraadkast van het ziekenhuis is er niks bij
pi_82029090
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
omg, net het kraampakket binnengekregen de voorraadkast van het ziekenhuis is er niks bij
Zo erg?
* CrazyPrincess geen kraampakket heeft gehad, dus het niet zou weten
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:22:18 #170
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82029107
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ja, anders krijg je een boete
Heb ik die maar weer netjes ontlopen (en kan ik dus iets kopen in een andere maat )
pi_82029284
Ik heb geloof ik maar 1 shirtje in maat 50. De rest is minimaal 56 Of iig 50/56
pi_82030599
quote:

* kaatjejannie steekt dr hoofd nog maar even in het zand.. ik wil t niet weten
*poef* nu is het weg
pi_82034714
Nou omdat Orea schreef dat 4 setjes op de uitzetlijst staat. Kunnen ze er maar ongeveer 4 aan en zijn ze dan al te groot? Want dan heb ik een probleem,haha
pi_82035223
Het was een voorbeeld Troeta... Om aan te geven dat dat is wat ze aanraden. Verder staat het je natuurlijk vrij om te kopen wat je wilt...

Ze geven een aantal aan, omdat je van te voren niet weet hoe groot je kindje is en je kunt wel heel veel in maat 50 kopen, maar als je kindje 54 cm is bij geboorte (bijv.) dan heb je er niet zo heel veel aan
pi_82035243
Ja, en als je die 4 setjes dan achter elkaar op 1 dag aantrekt, heeft je kind de volgende dag gelijk al maat 62
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:09:50 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82035898
quote:
Oh das snel! Dan zal ik de mijne ook binnenkort weer krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82037523
Ik heb best wel veel in maat 50 moet ik zeggen maar heel veel is van Shenaya geweest..
Shenaya begon dan ook in maat 44 dus zat wat langer in maat 50! Ik heb het nu gewoon bewaard en dan zien we wel... Hier staan de dozen op zolder t/m maar 80 en maat 86 verhuisd ook langzaam die kant op omdat Shenaya naar 92 gaat
Wel handig aan nog een dochter krijgen we schuiven alles gewoon door!!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:57:42 #178
259886 pessie
pi_82038104
Ik heb wat nieuwe kleertjes betreft volgens mij 3 of 4 setjes in maat 50/56. Ik heb 1 boxpakje in maat 50, als het kindje dan niet zo groot is dan heeft het in ieder geval 1 stuk kleding dat goed past . Verder heb ik 2 tassen met tweedehands kleding. Ben vergeten wat daar nou voor maten in zitten.
Maar over een week ligt het allemaal gewassen in de kast! Zal dan even een foto maken en posten .

Mijn mama is hier We zijn al naar 1 stoffenwinkel geweest voor de bekleding van de eerste wieg. De tweede wieg (bijna formaat ledikant) hebben we nog niet iets voor kunnen vinden helaas. Maar ze is hier een week dus komt goed! En ze heeft de stofjes meegenomen voor mn miss-little luiertas. Mn moeder gaat em zelf quilten en heeft op een of andere quiltbeurs geweldig mooie stofjes gekocht! . Ook mag ik nu uit gaan zoeken hoe ik het boxkleed wil hebben . Vind het zo leuk!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:05:03 #179
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_82038474
quote:
Heb m ook ontvangen vandaag, Ik dacht dat het Helticpakket dat ik vorige keer had aangeschaft al veel bevatte, maar deze spant de kroon hoor wel n leuk opvouwmandje en 1e jaar boek erbij
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_82053524
Hier alleen de aanvullende dingen gekocht voor de bevalling.. Hier geen leuke mandjes en boeken maar heel saai alleen maar verband, zijltjes, watten enz
pi_82053563
Ligt het dan aan mij dat ik er veeeel meeer ergere dingen in had verwacht en dat ik het wel vond meevallen??
pi_82053712
Ik heb net als Liesz ook alleen wat losse dingen gekocht (kraamverband, etc.). Sowieso hier geen thuisbevalling, dus ik had een aangepaste lijst en een deel daarvan had ik al in huis (alcohol enzo).

En volgens mij schrikken de meeste van het kraamverband, maar ik was gewaarschuwd en vond het eigenlijk ook wel meevallen Had ook niet verwacht dat ik wel zou wegkomen met een inlegkruisje
pi_82053757
Ik had niet eens een kraampakket verwacht want én ik krijg een ziekenhuis bevalling en ik ben basis verzekerd en dan heb je bij Menzis geen recht op een kraampakket... En nu staat ie hier toch!

En nee, die illusie had ik ook niet (van dat inlegkruisje )
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:25:23 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82053758
Ik was alleen zeer zwaar onder de indruk van 'net na de bevalling' maandverband, dat zijn dus bijna matrassen. Was een reality-check van de zuiverste soort De rest van het pakket en de maandverbanden vond ik ook wel redelijk volgens verwachting...

Ik heb 1 pakje maat 50 gekocht hier via FOK! en heb er nu inmiddels heel veel liggen in 50/56 die ik allemaal gekregen heb van een collega. Als Willem zo doorgroeit zal hij het niet gaan dragen of slechts een weekje ofzo, maar dan pak ik het gewoon weer in. Als ik het niet gekregen zou hebben zou ik zelf ook niet zoveel gehad hebben in de kleinere maten. Zelf heb ik wel wat meer in maat 62 gekocht, samen met de krijgertjes heb ik ook daar meer dan genoeg voorraad van nu...

Schoentjes heb ik 2 paar gekregen en heel lang geleden eens een paar gekocht, maar ik betwijfel of Willem ze gaat dragen. Zolang hij niet loopt zal ie toch het meest gewoon sokjes aanhebben gok ik.

Verder wel okay hier, donderdag en vrijdag halve dagen gewerkt en dat kost toch nog best wat energie heb ik gemerkt. Heb m'n middagdutjes goed gebruikt dus. Verder begin ik wel wat last te krijgen van maagzuur en is Willem wilder dan ooit... Bedacht mezelf dat hij over 4,5 week gewoon al mag komen

Ik heb dus ook besloten dat ik het nog wat druk heb nu, moet matrasjes gaan bestellen. Die hebben een levertijd van 5 weken. Komt vast goed allemaal

Fijn weekend allemaal
pi_82053915
4,5 week nog maar? Wat gaat het snel
En matrasjes die 5 weken op zich laten wachten? Wij hebben een matrasje op maat laten maken en dat duurde een paar dagen
pi_82053925
Sowieso heb ik ook wel het idee dat we vliegen hier met zijn allen, qua tijd!

CP klopt het dat jouw uitgerekende datum in de OP verkeerd staat?
pi_82053953
Klopt ja Orea Nooit laten aanpassen. Die drie dagen vond ik niet uitmaken

En ik zie op tegen de komende twee weken (als het nog zo lang gaat duren), maar weet ook dat ze over twee weken zo voorbij lijken te zijn gegaan
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:41:35 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82053967
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
4,5 week nog maar? Wat gaat het snel
En matrasjes die 5 weken op zich laten wachten? Wij hebben een matrasje op maat laten maken en dat duurde een paar dagen
Over 4,5 week ben ik 37 weken... Hij zal vast langer blijven zitten, maar het is wel een vreemde gewaarwording dat ze dan niets meer tegenhouden ook...

Ik had met de matrasjes ook verwacht dat het wat sneller zou kunnen, maar zag net op de site dat de levertijd tot 5 weken kan zijn. Misschien dat het wel wat sneller kan als ik m'n buik goed genoeg vooruit steek
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:42:05 #189
259886 pessie
pi_82053978
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:10 schreef Orea het volgende:
Ligt het dan aan mij dat ik er veeeel meeer ergere dingen in had verwacht en dat ik het wel vond meevallen??
Nee, absoluut niet. Ik durfde em niet te openen vanwege horrorverhalen van vriendinnen, dus samen met manlief uitgepakt. Alleen dat kraamverband vond ik stom, de rest wel logisch, vind het wel grappig ook dat ik nu echte alcohol in huis heb.

En wat betreft dat inlegkruisje, ik heb laatst dus daadwerkelijk gedroomd dat ik daar genoeg aan had , jammer he, dat dromen geen realiteit zijn!
pi_82053993
Ik vond het kraampakket ook niet zo heel erg schrikken maar wel erg ongezellig om in je zwangerschap al dat soort dingen te zien! Was toen niet echt motiverend de 1e keer naar de bevalling toe
Hier hopelijk wel een thuisbevalling maar de vorige keer niet.. Over 5 dagen zit ik op het termijn dat ik bij Shenaya met weeen begon en in het ziekenhuis kwam!!

Gaat snel he flugeltje!! Hier nog 2 weken 5 dagen dan mag ik thuis bevallen.. hoop dan ook dat de kleine blijft zitten tot die tijd

Ik ga zo eens manlief wakker maken (volgens mij issie ziek...) en kijken of hij iets wil doen vandaag.. Shenaya en ik gaan naar mijn ouders toe want we MOETEN de auto komen showen haha
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:43:41 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054002
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Ik durfde em niet te openen vanwege horrorverhalen van vriendinnen, dus samen met manlief uitgepakt. Alleen dat kraamverband vond ik stom, de rest wel logisch, vind het wel grappig ook dat ik nu echte alcohol in huis heb.

En wat betreft dat inlegkruisje, ik heb laatst dus daadwerkelijk gedroomd dat ik daar genoeg aan had , jammer he, dat dromen geen realiteit zijn!
Toen ik in m'n kraamdagboek las dat je de eerste dagen stolsels ter grootte van een vuist kunt verliezen vond ik zelfs het grootste kraamverband wat erbij zit ineens wat klein aandoen
pi_82054034
Pessie, ach bij de eerste was het kraamverband voor mij een beetje overdreven en kreeg ik de tip om bij de kruidvat maandverband van het eigen merk te halen (meen oranje verpakking) ook wat dikker maar wel smal en een formaat waar je geen Oma onderbroek voor aan hoeft zodat het past..
Wees blij dat er zulke zijn want het bloed wat je verliest bleh.. maar ja het hoort erbij!!
Snap niet zo goed dat je horrorverhalen over kraampakket en verband kan vertellen :P
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:46:38 #193
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82054049
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:10 schreef Orea het volgende:
hehe ik heb toen een tijd terug hardop gezegd oh! is dit alles?!
vond het erg meevallen. Ik had enórme kraamverbanden verwacht maar dat viel me ook alles mee.
al die vrouwen die elkaar gek maken met horrorverhalen op internet...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82054053
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Toen ik in m'n kraamdagboek las dat je de eerste dagen stolsels ter grootte van een vuist kunt verliezen vond ik zelfs het grootste kraamverband wat erbij zit ineens wat klein aandoen
Ja echt he?!
pi_82054100
Volgens mij hebben sommige meiden echt een TE romantisch beeld over bevallen. Want zwanger zijn en babietjes krijgen is leuk hihi giebelgiebel.
Tsja, als je dan zo'n kraampakket opent...

Zeg maar het gemiddelde babybytesniveau
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:00:16 #196
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054277
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij hebben sommige meiden echt een TE romantisch beeld over bevallen. Want zwanger zijn en babietjes krijgen is leuk hihi giebelgiebel.
Tsja, als je dan zo'n kraampakket opent...

Zeg maar het gemiddelde babybytesniveau

Mwa, romantisch beeld kun je bij mij wel wegstrepen hoor.... Maar sommige dingen zorgen toch echt wel voor een behoorlijke reality-check even. Had ik stolsels verwacht? Ja absoluut, maar ter grootte van een vuist? Neuh, dat dan weer niet... De gewone maandverbanden in het kraampakket vond ik heel normaal, toen ik echter de maandverbanden voor net na de bevalling zag was dat wel weer effe slikken
pi_82054343
Maar als je er dan over nadenkt is het toch eigenlijk ook wel logisch? En dan ga je toch geen puberale horrorverhalen ophangen? Denk ik dan
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:11:13 #198
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054423
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als je er dan over nadenkt is het toch eigenlijk ook wel logisch? En dan ga je toch geen puberale horrorverhalen ophangen? Denk ik dan
Horrorverhalen over bevallingen doe ik sowieso niet aan, ik luister ook maar half als er mensen zijn die het nodig vinden om een dergelijk verhaal te vertellen. Vooral de toevoeging; "Ik wil je niet bang maken hoor maaaaar..." Doet 't 'm dan

Ik zit mbt de bevalling nog steeds heel relaxed, ik zie wel wat er op me af gaat komen straks. Het gaat ontzettend veel pijn doen en er zit een beloning aan vast. M'n knulletje in m'n armen

De tijd erna zie ik dan weer minder zitten eerlijk gezegd. Het fenomeen Willem lijkt me heerlijk, maar ingescheurd zijn en niet kunnen plassen, niet uit bed kunnen door de spierpijn, kraamtranen, ontstekingen, stuwing etc etc etc lijkt me nou eerlijk gezegd ook geen feestje... Natuurlijk ben ik realistisch genoeg om te weten dat het erbij hoort, maar als ik dat stukje over zou kunnen slaan zou ik het helemaal niet erg vinden wat dat betreft...

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 29-05-2010 10:19:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')