abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:09:50 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82035898
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
omg, net het kraampakket binnengekregen de voorraadkast van het ziekenhuis is er niks bij
Oh das snel! Dan zal ik de mijne ook binnenkort weer krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82037523
Ik heb best wel veel in maat 50 moet ik zeggen maar heel veel is van Shenaya geweest..
Shenaya begon dan ook in maat 44 dus zat wat langer in maat 50! Ik heb het nu gewoon bewaard en dan zien we wel... Hier staan de dozen op zolder t/m maar 80 en maat 86 verhuisd ook langzaam die kant op omdat Shenaya naar 92 gaat
Wel handig aan nog een dochter krijgen we schuiven alles gewoon door!!
Altijd blijven lachen... :)
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:57:42 #178
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82038104
Ik heb wat nieuwe kleertjes betreft volgens mij 3 of 4 setjes in maat 50/56. Ik heb 1 boxpakje in maat 50, als het kindje dan niet zo groot is dan heeft het in ieder geval 1 stuk kleding dat goed past . Verder heb ik 2 tassen met tweedehands kleding. Ben vergeten wat daar nou voor maten in zitten.
Maar over een week ligt het allemaal gewassen in de kast! Zal dan even een foto maken en posten .

Mijn mama is hier We zijn al naar 1 stoffenwinkel geweest voor de bekleding van de eerste wieg. De tweede wieg (bijna formaat ledikant) hebben we nog niet iets voor kunnen vinden helaas. Maar ze is hier een week dus komt goed! En ze heeft de stofjes meegenomen voor mn miss-little luiertas. Mn moeder gaat em zelf quilten en heeft op een of andere quiltbeurs geweldig mooie stofjes gekocht! . Ook mag ik nu uit gaan zoeken hoe ik het boxkleed wil hebben . Vind het zo leuk!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:05:03 #179
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_82038474
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 17:08 schreef Cantare het volgende:
omg, net het kraampakket binnengekregen de voorraadkast van het ziekenhuis is er niks bij
Heb m ook ontvangen vandaag, Ik dacht dat het Helticpakket dat ik vorige keer had aangeschaft al veel bevatte, maar deze spant de kroon hoor wel n leuk opvouwmandje en 1e jaar boek erbij
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_82053524
Hier alleen de aanvullende dingen gekocht voor de bevalling.. Hier geen leuke mandjes en boeken maar heel saai alleen maar verband, zijltjes, watten enz
pi_82053563
Ligt het dan aan mij dat ik er veeeel meeer ergere dingen in had verwacht en dat ik het wel vond meevallen??
pi_82053712
Ik heb net als Liesz ook alleen wat losse dingen gekocht (kraamverband, etc.). Sowieso hier geen thuisbevalling, dus ik had een aangepaste lijst en een deel daarvan had ik al in huis (alcohol enzo).

En volgens mij schrikken de meeste van het kraamverband, maar ik was gewaarschuwd en vond het eigenlijk ook wel meevallen Had ook niet verwacht dat ik wel zou wegkomen met een inlegkruisje
pi_82053757
Ik had niet eens een kraampakket verwacht want én ik krijg een ziekenhuis bevalling en ik ben basis verzekerd en dan heb je bij Menzis geen recht op een kraampakket... En nu staat ie hier toch!

En nee, die illusie had ik ook niet (van dat inlegkruisje )
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:25:23 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82053758
Ik was alleen zeer zwaar onder de indruk van 'net na de bevalling' maandverband, dat zijn dus bijna matrassen. Was een reality-check van de zuiverste soort De rest van het pakket en de maandverbanden vond ik ook wel redelijk volgens verwachting...

Ik heb 1 pakje maat 50 gekocht hier via FOK! en heb er nu inmiddels heel veel liggen in 50/56 die ik allemaal gekregen heb van een collega. Als Willem zo doorgroeit zal hij het niet gaan dragen of slechts een weekje ofzo, maar dan pak ik het gewoon weer in. Als ik het niet gekregen zou hebben zou ik zelf ook niet zoveel gehad hebben in de kleinere maten. Zelf heb ik wel wat meer in maat 62 gekocht, samen met de krijgertjes heb ik ook daar meer dan genoeg voorraad van nu...

Schoentjes heb ik 2 paar gekregen en heel lang geleden eens een paar gekocht, maar ik betwijfel of Willem ze gaat dragen. Zolang hij niet loopt zal ie toch het meest gewoon sokjes aanhebben gok ik.

Verder wel okay hier, donderdag en vrijdag halve dagen gewerkt en dat kost toch nog best wat energie heb ik gemerkt. Heb m'n middagdutjes goed gebruikt dus. Verder begin ik wel wat last te krijgen van maagzuur en is Willem wilder dan ooit... Bedacht mezelf dat hij over 4,5 week gewoon al mag komen

Ik heb dus ook besloten dat ik het nog wat druk heb nu, moet matrasjes gaan bestellen. Die hebben een levertijd van 5 weken. Komt vast goed allemaal

Fijn weekend allemaal
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_82053915
4,5 week nog maar? Wat gaat het snel
En matrasjes die 5 weken op zich laten wachten? Wij hebben een matrasje op maat laten maken en dat duurde een paar dagen
pi_82053925
Sowieso heb ik ook wel het idee dat we vliegen hier met zijn allen, qua tijd!

CP klopt het dat jouw uitgerekende datum in de OP verkeerd staat?
pi_82053953
Klopt ja Orea Nooit laten aanpassen. Die drie dagen vond ik niet uitmaken

En ik zie op tegen de komende twee weken (als het nog zo lang gaat duren), maar weet ook dat ze over twee weken zo voorbij lijken te zijn gegaan
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:41:35 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82053967
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:37 schreef CrazyPrincess het volgende:
4,5 week nog maar? Wat gaat het snel
En matrasjes die 5 weken op zich laten wachten? Wij hebben een matrasje op maat laten maken en dat duurde een paar dagen
Over 4,5 week ben ik 37 weken... Hij zal vast langer blijven zitten, maar het is wel een vreemde gewaarwording dat ze dan niets meer tegenhouden ook...

Ik had met de matrasjes ook verwacht dat het wat sneller zou kunnen, maar zag net op de site dat de levertijd tot 5 weken kan zijn. Misschien dat het wel wat sneller kan als ik m'n buik goed genoeg vooruit steek
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:42:05 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_82053978
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:10 schreef Orea het volgende:
Ligt het dan aan mij dat ik er veeeel meeer ergere dingen in had verwacht en dat ik het wel vond meevallen??
Nee, absoluut niet. Ik durfde em niet te openen vanwege horrorverhalen van vriendinnen, dus samen met manlief uitgepakt. Alleen dat kraamverband vond ik stom, de rest wel logisch, vind het wel grappig ook dat ik nu echte alcohol in huis heb.

En wat betreft dat inlegkruisje, ik heb laatst dus daadwerkelijk gedroomd dat ik daar genoeg aan had , jammer he, dat dromen geen realiteit zijn!
pi_82053993
Ik vond het kraampakket ook niet zo heel erg schrikken maar wel erg ongezellig om in je zwangerschap al dat soort dingen te zien! Was toen niet echt motiverend de 1e keer naar de bevalling toe
Hier hopelijk wel een thuisbevalling maar de vorige keer niet.. Over 5 dagen zit ik op het termijn dat ik bij Shenaya met weeen begon en in het ziekenhuis kwam!!

Gaat snel he flugeltje!! Hier nog 2 weken 5 dagen dan mag ik thuis bevallen.. hoop dan ook dat de kleine blijft zitten tot die tijd

Ik ga zo eens manlief wakker maken (volgens mij issie ziek...) en kijken of hij iets wil doen vandaag.. Shenaya en ik gaan naar mijn ouders toe want we MOETEN de auto komen showen haha
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:43:41 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054002
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Ik durfde em niet te openen vanwege horrorverhalen van vriendinnen, dus samen met manlief uitgepakt. Alleen dat kraamverband vond ik stom, de rest wel logisch, vind het wel grappig ook dat ik nu echte alcohol in huis heb.

En wat betreft dat inlegkruisje, ik heb laatst dus daadwerkelijk gedroomd dat ik daar genoeg aan had , jammer he, dat dromen geen realiteit zijn!
Toen ik in m'n kraamdagboek las dat je de eerste dagen stolsels ter grootte van een vuist kunt verliezen vond ik zelfs het grootste kraamverband wat erbij zit ineens wat klein aandoen
pi_82054034
Pessie, ach bij de eerste was het kraamverband voor mij een beetje overdreven en kreeg ik de tip om bij de kruidvat maandverband van het eigen merk te halen (meen oranje verpakking) ook wat dikker maar wel smal en een formaat waar je geen Oma onderbroek voor aan hoeft zodat het past..
Wees blij dat er zulke zijn want het bloed wat je verliest bleh.. maar ja het hoort erbij!!
Snap niet zo goed dat je horrorverhalen over kraampakket en verband kan vertellen :P
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:46:38 #193
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82054049
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:10 schreef Orea het volgende:
hehe ik heb toen een tijd terug hardop gezegd oh! is dit alles?!
vond het erg meevallen. Ik had enórme kraamverbanden verwacht maar dat viel me ook alles mee.
al die vrouwen die elkaar gek maken met horrorverhalen op internet...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82054053
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Toen ik in m'n kraamdagboek las dat je de eerste dagen stolsels ter grootte van een vuist kunt verliezen vond ik zelfs het grootste kraamverband wat erbij zit ineens wat klein aandoen
Ja echt he?!
pi_82054100
Volgens mij hebben sommige meiden echt een TE romantisch beeld over bevallen. Want zwanger zijn en babietjes krijgen is leuk hihi giebelgiebel.
Tsja, als je dan zo'n kraampakket opent...

Zeg maar het gemiddelde babybytesniveau
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:00:16 #196
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054277
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij hebben sommige meiden echt een TE romantisch beeld over bevallen. Want zwanger zijn en babietjes krijgen is leuk hihi giebelgiebel.
Tsja, als je dan zo'n kraampakket opent...

Zeg maar het gemiddelde babybytesniveau

Mwa, romantisch beeld kun je bij mij wel wegstrepen hoor.... Maar sommige dingen zorgen toch echt wel voor een behoorlijke reality-check even. Had ik stolsels verwacht? Ja absoluut, maar ter grootte van een vuist? Neuh, dat dan weer niet... De gewone maandverbanden in het kraampakket vond ik heel normaal, toen ik echter de maandverbanden voor net na de bevalling zag was dat wel weer effe slikken
pi_82054343
Maar als je er dan over nadenkt is het toch eigenlijk ook wel logisch? En dan ga je toch geen puberale horrorverhalen ophangen? Denk ik dan
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:11:13 #198
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054423
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Maar als je er dan over nadenkt is het toch eigenlijk ook wel logisch? En dan ga je toch geen puberale horrorverhalen ophangen? Denk ik dan
Horrorverhalen over bevallingen doe ik sowieso niet aan, ik luister ook maar half als er mensen zijn die het nodig vinden om een dergelijk verhaal te vertellen. Vooral de toevoeging; "Ik wil je niet bang maken hoor maaaaar..." Doet 't 'm dan

Ik zit mbt de bevalling nog steeds heel relaxed, ik zie wel wat er op me af gaat komen straks. Het gaat ontzettend veel pijn doen en er zit een beloning aan vast. M'n knulletje in m'n armen

De tijd erna zie ik dan weer minder zitten eerlijk gezegd. Het fenomeen Willem lijkt me heerlijk, maar ingescheurd zijn en niet kunnen plassen, niet uit bed kunnen door de spierpijn, kraamtranen, ontstekingen, stuwing etc etc etc lijkt me nou eerlijk gezegd ook geen feestje... Natuurlijk ben ik realistisch genoeg om te weten dat het erbij hoort, maar als ik dat stukje over zou kunnen slaan zou ik het helemaal niet erg vinden wat dat betreft...

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 29-05-2010 10:19:35 ]
pi_82054597
Ik denk dat het heel gezond is het je wel allemaal te realiseren, maar je er niet druk om te maken. Het gaat zoals het gaat, je kunt er toch niets aan veranderen

En ik stem ook voor een bevalling en een kraamtijd zonder al die nare 'bijzaken'. Benieuwd hoeveel van mijn wens er in vervulling gaat
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:29:27 #200
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_82054705
Als er 1 ding is wat ik wel opgeslagen heb van alle 'goedbedoelde' verhalen her en der is het dat het toch nooit gaat zoals je jezelf vooraf bedenkt. Het heeft dan ook geen zin daar vooraf dan al mee bezig te zijn. Ik heb de tips van de haptonoom goed opgeslaan en hoop dat ik die niet vergeet op het moment surpreme...

Ik ga nog wel een bevallingsplan schrijven trouwens, er zijn wel wat zaken die ik liever niet wil of waar ik wel wat in te zeggen wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')