Ik had hem met m'n birckenstocksquote:Op zondag 23 mei 2010 22:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Denk dat ie met gympjes en een gewoon lang shirt wel kan hoor.
Iron man 2, jammer genoeg niet zo'n goede filmquote:Op maandag 24 mei 2010 00:04 schreef Rituals het volgende:
Welke film heb je gezien?
ah, gelukkig dat we er niet heen geweest zijn! We waren uitgenodigd tijdje geleden voor die filmquote:Op maandag 24 mei 2010 00:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Iron man 2, jammer genoeg niet zo'n goede film
Wat awesome!quote:Op maandag 24 mei 2010 00:07 schreef _Calimero_ het volgende:
Zo 110 km op de teller vandaag![]()
Morgen uur spinningles geven die deel uitmaakt van een marathon. Ik heb mijn soundtracklijstje aangepast en we gaan spinnen op indiana jones, james bond, grease, alles is liefde, dirty dancing, slumdog, rocky, the pirates en meer
Ja morgen vrij he! Dus ben nog even relaxed aan het WoWen met het vriendjequote:Op maandag 24 mei 2010 00:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hey indiaantje! Ook nog wakker!?
Thanks!
www.faithy.nlquote:
oh, wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaafquote:Op maandag 24 mei 2010 00:07 schreef _Calimero_ het volgende:
Zo 110 km op de teller vandaag![]()
Morgen uur spinningles geven die deel uitmaakt van een marathon. Ik heb mijn soundtracklijstje aangepast en we gaan spinnen op indiana jones, james bond, grease, alles is liefde, dirty dancing, slumdog, rocky, the pirates en meer
Nerd lovequote:Op maandag 24 mei 2010 00:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja morgen vrij he! Dus ben nog even relaxed aan het WoWen met het vriendje
Leuk.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja morgen vrij he! Dus ben nog even relaxed aan het WoWen met het vriendje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
Rode gedeelte insmeren, witte niet en een egaal kleurtje kwekenquote:Op maandag 24 mei 2010 08:46 schreef Viking84 het volgende:
Heel herkenbaar, Blurred en geloof me: je kunt het je nu niet voorstellen, maar het gaat echt voorbij![]()
.
Ik ga maar niet met m'n blote benen in de zon zitten.
Zodat het witte gedeelte aan het einde van de dag ook verbrand is en ik dus egaal rood ben bedoel je?quote:Op maandag 24 mei 2010 09:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Rode gedeelte insmeren, witte niet en een egaal kleurtje kweken
Je begrijpt het heel goed, behalve dat je niet doorhebt dat het een grapje was.quote:Op maandag 24 mei 2010 09:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zodat het witte gedeelte aan het einde van de dag ook verbrand is en ik dus egaal rood ben bedoel je?.
Ik begrijp vast iets niet goed.
Zoals gebruikelijkquote:Op maandag 24 mei 2010 09:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Je begrijpt het heel goed, behalve dat je niet doorhebt dat het een grapje was.
Deze zat in mijn vorige spinninglijstquote:Op maandag 24 mei 2010 00:19 schreef motorbloempje het volgende:
enjoy! En welterusten!
en deze is ook heerlijk voor een staande klim:
lekker fout
quote:Op maandag 24 mei 2010 08:05 schreef Blurred86 het volgende:
Goed zo Viking![]()
Hier gaat het weer minder, slecht geslapen dus moe nu en ik voel me nerveus en misselijk en blegh
Hier letterlijkquote:Op maandag 24 mei 2010 10:47 schreef sigme het volgende:
Ik ga niet naar verjaardagen van koude kant van de koude kant. Tenzij er een enorm spetterend knalfeest gegeven wordt, waarvoor we dan expliciet uitgenodigd worden.
Volgend jaar niet gaan Razztwizzle. En ik zou er geen woorden aan vuil maken verder.
Geocachen is een soort schatzoeken voor nerdsquote:
Hé wat gaaf. Lijkt me echt leuk om dat een keer te doen op vakantie. Meteen maar even aan m'n bookmarks toegevoegd.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geocachen is een soort schatzoeken voor nerdsmet een GPS aanwijzingen opvolgen die op www.geocaching.com staan
![]()
We doen dat vaak in 't buitenland om daar wat leuks en minder toeristisch te doen te hebbenen het is altijd een leuke manier om een stad te leren kennen
Jep, ben vandaag naar de ikea geweest om een nieuw bed te kopen. Had een hele mooie uitgezocht maar toen we hem ophaalden bij de balie bleek hij echt heel groot verpaktquote:
Dan bak je pannenkoeken voor je vriendje en eet jij iets anders, desnoods gewoon brood met een groente-omelet of kipfilet en rauwkost ofzo. Daar zit tenminste nog iets nuttigs in!quote:Op maandag 24 mei 2010 16:32 schreef j.t het volgende:
Oké vooruit! Ik zal straks nog wat tussendoor nemen dan! Moet nog even kijken wat, maar die pannenkoeken blijven (helaas) wel staan, want vriendje wil ook eens wat he =)
Moet er wel bij zeggen dat ik vandaag niets doe, voel me niet lekker en heb vanmiddag zelfs weer geslapen. Heel veel energie heb ik dus niet nodig, omdat ik zit of lig vandaag!
Zal even kopje thee maken Kopje cup-a-soup met een doop broodje
Huh, zo dan! Veel meer dan ik dacht, op mijn gewicht op peil te houden moet ik 1964 kcal binnen krijgen! In absolute rust 1637 kcal!quote:Op maandag 24 mei 2010 16:36 schreef Chicolate het volgende:
jt, vul dit eens in: http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
De bovenste (BMR) is hoeveel je verbrandt als je de hele dag niets doet (dus puur hoeveel energie het kost om je hart te laten pompen, te ademen ed), en die tweede berekent hoeveel energie je verbruikt bij jouw activiteiten patroon.
Om aan te geven dat je ook genoeg moet eten als je verder niet actief bent, grootste gedeelte van de energie die je per dag verbruikt, wordt gebruikt voor lichaamsfuncties.
daar heb ik echt een schurft hekel aanquote:Op maandag 24 mei 2010 16:41 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan bak je pannenkoeken voor je vriendje en eet jij iets anders, desnoods gewoon brood met een groente-omelet of kipfilet en rauwkost ofzo. Daar zit tenminste nog iets nuttigs in!
Of soep, maar dan geen cup-a-soup.
En helpt het voor jou, dat je wat antwoorden hebt gekregen? Wel fijn dat hij nog zo netjes is om te antwoorden...quote:Op maandag 24 mei 2010 16:46 schreef Blurred86 het volgende:
j.t, volgens mij heb ik nog meer kcal binnengekregen dan jij vandaag en ik moet mezelf echt dwingen om te eten..
om ook nog antwoord te geven op je vraag: ja ik heb hem nog 2 mails gestuurd met vragen waar ik mee was blijven zitten en daar heeft hij netjes op gereageerd en daar blijft het voor nu bij. Over een tijdje maar kijken of ik het contact weer op wil pakken, maar voor nu is het beter om even helemaal geen contact te hebben denk ik.
Mijn lijstje dan ook maar (om het af en toe nog enigszins ontopic te houden)
O: geprakte banaan met kwark en lijnzaad en allbran
T: cappucino
L: tosti ham kaas
T: glas light roosvicee-sap
D: volkorenpenne met kaassaus en erwtjes en worteltjes +glas wijn
Dat wou ik ook net vragen ja! (Ik ben nu pas klaar met teruglezen.)quote:Op maandag 24 mei 2010 15:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik kom net binnen vallen, maar ik moet nu eerst even vragen wat het goede nieuws van Perruche dan is..
Wij hebben cultureel gedaan met de open atelier route, en daarna wat leuke spulletjes gekocht voor m'n nieuwe huisje. Waaronder een supertof magneetbord van froy & dind..
Ik heb deze gekocht voor aan de muur in de keuken:quote:Op maandag 24 mei 2010 17:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat wou ik ook net vragen ja! (Ik ben nu pas klaar met teruglezen.)
En: pics van de leuke spulletjes!
Vind je de bovenstaande onderwerpen belangrijk? Voor jezelf en/of Nederland?quote:Op maandag 24 mei 2010 18:31 schreef _Calimero_ het volgende:
Pff, hoe kan ik nou ooit bepalen op wie ik moet stemmen... ik heb er zo weinig verstand van..
Wel of geen afschaffing van de hypotheekrente? Wat zijn de gevolgen? Waarom zouden we het afschaffen of juist aanhouden?
moet er bezuinigd worden op defensie?
Wel of gee studiebeurs omzetten naar leningen?
Ik weet het echt niet hoor...![]()
hypotheekrente niet zo belangrijk, want ik heb zelf nog geen huis, maar dat vind ik niet echt een goede reden.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je de bovenstaande onderwerpen belangrijk? Voor jezelf en/of Nederland?
Zo ja, wat zijn jouw ideeën erover zonder je er in verdiept te hebben of het juiste antwoord te moeten geven?
Zo nee: wat voor punten vind jij belangrijk voor jezelf en/of anderen?
Ohja, goede! Ik denk dat ik dat maar doe inderdaad. Weg met de moskeeen, nergens van die rare doeken op hoofden, en meer ruimte voor de eigenlijke bevolking van dit landquote:Op maandag 24 mei 2010 18:41 schreef neen het volgende:
Calimero, aan je post te lezen denk ik dat je het best op Geert Wilders kunt gaan stemmen.
daar heb ik nou ook enorme last van!quote:Op maandag 24 mei 2010 18:43 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
hypotheekrente niet zo belangrijk, want ik heb zelf nog geen huis, maar dat vind ik niet echt een goede reden.
Studiebeurs wel belangrijk, milieu belangrijk, maar ik heb er verder geen ideeen over... Want ik weet er te weinig vanaf, das juist het probleem!Maar heb ook geen zin/tijd om me helemaal in elk punt in te gaan lezen...
Nee, maar je hóeft er niet vanalles van te weten. Je kiest niet het nieuwe beleid; je kiest een vertegenwoordiger in het parlement.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:43 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
hypotheekrente niet zo belangrijk, want ik heb zelf nog geen huis, maar dat vind ik niet echt een goede reden.
Studiebeurs wel belangrijk, milieu belangrijk, maar ik heb er verder geen ideeen over... Want ik weet er te weinig vanaf, das juist het probleem!Maar heb ook geen zin/tijd om me helemaal in elk punt in te gaan lezen...
Weg ermee!quote:Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ohja, goede! Ik denk dat ik dat maar doe inderdaad. Weg met de moskeeen, nergens van die rare doeken op hoofden, en meer ruimte voor de eigenlijke bevolking van dit land![]()
Moet ik alleen wel even weten hoe lang het duurt voordat hij al die buitenlanders eruit stuurt, want dan kan ik mn paps nog even gedag kussen
quote:Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ohja, goede! Ik denk dat ik dat maar doe inderdaad. Weg met de moskeeen, nergens van die rare doeken op hoofden, en meer ruimte voor de eigenlijke bevolking van dit land![]()
Moet ik alleen wel even weten hoe lang het duurt voordat hij al die buitenlanders eruit stuurt, want dan kan ik mn paps nog even gedag kussen
Vanwege de geile jurkjes of de AVV?quote:Op maandag 24 mei 2010 18:48 schreef neen het volgende:
Ik denk dat ik op Mei Li Vos ga stemmen
Nou, da's dan toch een prima keuze? Wat nou "quote:Op maandag 24 mei 2010 18:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Ik snap je probleem, ik weet het ook niet meerIk wil dat iedereen leuk met elkaar leeft, gezamenlijk NL enzo, allochtonen, autochtonen, ouderen, studenten, etc., dat iedereen die de ambitie heeft kan studeren, dat men leuk doet voor de natuur en de dieren, dat... nouja etcetera. Dus een degelijke partij waarmee NL een tijdje vooruit kan zonder dat kabinetten vallen (kost ook nie niks
) en zonder dat men elkaar nog minder het licht in de ogen gunt.
Sjuust. Zal wel weer Groen Links worden ofzo
Oh niks mis met Groen Links hoor! Ik bedoel alleen dat ik idd niet echt tijd heb om me goed in te lezen en dus niet 100% zeker weet waar ik nou precíes voor stem. Aan de andere kant, ik kan onmogelijk een kenner zijn van én economie én politiek én weetikwat. Dus zeker weet ik het nooit, maar dat doen die knuppels in de kamer ook nietquote:Op maandag 24 mei 2010 18:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, da's dan toch een prima keuze? Wat nou ""?
Ik vind het belangrijk dat mensen een kans krijgen om goed opgeleid te worden, de jeugd is de toekomst en zulks.. Meer aandacht voor behoud van het milieu en subsidies op zaken die milieuvriendelijk zijn/belastingen op zaken als bioindustrie/kernenergie/weetikwat.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, maar je hóeft er niet vanalles van te weten. Je kiest niet het nieuwe beleid; je kiest een vertegenwoordiger in het parlement.
Als je studiebeurs en milieu belangrijk vindt, heb je dan wel een idee in welke hoek de partijen zitten waarvan je verwacht dat die ongeveer jouw standpunt vertegenwoordigen?
Het getuigt m.i. juist van enige intelligentie als je je er druk om maakt en je niet laat 'ompraten' door de mooie praatjes van een of andere partijvertegenwoordiger die 'zegt wat iedereen denkt' ofzoquote:Op maandag 24 mei 2010 18:58 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt, want ik voel me er een beetje dom door
P'sies. Het idee is ook dat je geen kenner van alle details hoeft te zijn; je kiest een vertegenwoordiger waarvan je denkt (nooit zeker weet) dat 'ie de keuzes die zich gaan voordoen de komende vier jaar, ongeveer zo gaat beoordelen als jij denkt dat goed is.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh niks mis met Groen Links hoor! Ik bedoel alleen dat ik idd niet echt tijd heb om me goed in te lezen en dus niet 100% zeker weet waar ik nou precíes voor stem. Aan de andere kant, ik kan onmogelijk een kenner zijn van én economie én politiek én weetikwat. Dus zeker weet ik het nooit, maar dat doen die knuppels in de kamer ook niet![]()
Kijk, dat lijkt er al meer opquote:Zo dan: "Het zal wel Groen Links worden![]()
"
Al was je de enige die ermee worstelde, dan zou dat bijna nog meer getuigen van je niet-domheid. Een keuze kan overwogen worden, meer of minder grondig. Dat je twijfelt is slim. Dat je geen kennis hebt van de standpunten, consequenties etc verandert daar niks aan. Niemand kan de toekomst voorspellen, dus er is niemand die wél met zekerheid weet welke partij op alle punten het beste kiest als het gaat om rechtstreekse gevolgen van voorgesteld beleid. Bovendien hééft geen enkele partij zulksoort gelijk, tenzij je de getuigenis van een getuigenispartij als zodanig aanneemt. Maar dan gaat het dus *niet* om onbeduidendheden als hypotheekrenteaftrek en studiefinanciering.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:58 schreef _Calimero_ het volgende:
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt, want ik voel me er een beetje dom door
En ook dát is een goede reden. Je kiest je vertegenwoordiging; die moet je wel vertrouwen.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:06 schreef _Calimero_ het volgende:
Er komt heel vaak PVDA uit bij mij, maar die wil ik principieel niet stemmen
Sinds Bos weg is heb ik dat niet meer. Sowieso stem ik altijd op een mooie vrouw want er moeten meer mooie vrouwen in dit land komenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:06 schreef _Calimero_ het volgende:
Er komt heel vaak PVDA uit bij mij, maar die wil ik principieel niet stemmen
Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebbenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb ook geen idee waar ik op ga stemmen. Zit vooral met die studiebeurs. Als ik voor mezelf stem, zou die behouden moeten worden. Maar ik zie ook wel dat het eigenlijk niet echt eerlijk is, zoals het nu geregeld is, en dat het geld beter gebruikt kan worden voor kwaliteit van onderwijs. Maar vind stimuleren van (verplicht) lenen ook niet echt ok. Maarja, als ze het afschaffen, zit ik zelf ook met een probleem.
En dan zijn er nog een aantal partijen die ik gewoon geen land zie regeren zonder brokken maken, waar ik dus ook niet op stem, en dan hou je vrij weinig over.
Bedankt voor je wijsheidquote:Op maandag 24 mei 2010 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Al was je de enige die ermee worstelde, dan zou dat bijna nog meer getuigen van je niet-domheid. Een keuze kan overwogen worden, meer of minder grondig. Dat je twijfelt is slim. Dat je geen kennis hebt van de standpunten, consequenties etc verandert daar niks aan. Niemand kan de toekomst voorspellen, dus er is niemand die wél met zekerheid weet welke partij op alle punten het beste kiest als het gaat om rechtstreekse gevolgen van voorgesteld beleid. Bovendien hééft geen enkele partij zulksoort gelijk, tenzij je de getuigenis van een getuigenispartij als zodanig aanneemt. Maar dan gaat het dus *niet* om onbeduidendheden als hypotheekrenteaftrek en studiefinanciering.
Nou, zo moeilijk lijkt me dat niet. Je voelt wel wat voor Wilders of niet. Dat laat je je toch niet voorschrijven door de stemwijzer?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Van de stemwijzer word je ook niet wijzer
CDA en PVV scoren gelijk, ja wat nou??
Hahaha. Ja wacht ik fiets er gelijk even heen oke, waar moet ik ongeveer kijkenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef neen het volgende:
[..]
Sinds Bos weg is heb ik dat niet meer. Sowieso stem ik altijd op een mooie vrouw want er moeten meer mooie vrouwen in dit land komen
Ik ben trouwens net mijn medewerkers pas kwijtgeraakt op Utrecht cskun je even kijken
Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combinerenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef neen het volgende:
[..]
Sinds Bos weg is heb ik dat niet meer. Sowieso stem ik altijd op een mooie vrouw want er moeten meer mooie vrouwen in dit land komen
Ik ben trouwens net mijn medewerkers pas kwijtgeraakt op Utrecht cskun je even kijken
In de praktijk hoeft het niet eens zo'n probleem te zijn, want het idee is dat je door je studie later ook meer gaat verdienen en als dat niet zo is hoef je het niet terug te betalen (in grote lijnen). Ik denk alleen dat sommige mensen toch wat terugdeinzen bij het idee om een flinke schuld te moeten aangaan, vooral als je uit een milieu komt waar mensen echt in de financiële problemen zijn gekomen door te veel lenen (dankzij zo'n sujet als Dirk Scheringa). Daarom vind ik het vreemd dat men aan de ene kant bezig is om lenen te ontmoedigen en te voorkomen dat mensen er vaak te licht over denken, en aan de andere kant doet alsof een extra studieschuld van 12000 euro of nog meer als je aanvullende beurs zou hebben gekregen niks voorstelt. Natuurlijk is het in de praktijk ook wel anders als je hoogopgeleid bent/wordt en genoeg gaat verdienen, maar dat onderscheid zal niet iedereen begrijpen.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb ook geen idee waar ik op ga stemmen. Zit vooral met die studiebeurs. Als ik voor mezelf stem, zou die behouden moeten worden. Maar ik zie ook wel dat het eigenlijk niet echt eerlijk is, zoals het nu geregeld is, en dat het geld beter gebruikt kan worden voor kwaliteit van onderwijs. Maar vind stimuleren van (verplicht) lenen ook niet echt ok. Maarja, als ze het afschaffen, zit ik zelf ook met een probleem.
En dan zijn er nog een aantal partijen die ik gewoon geen land zie regeren zonder brokken maken, waar ik dus ook niet op stem, en dan hou je vrij weinig over.
Dat laatste stukje snap ik niet helemaal, kun je eens uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebben. Ikzelf zou kiezen wat ik juist acht, niet wat me uitkomt. Maar dat ik mijn persoonlijke keuze.
Het tweede punt vind ik principieel verkeerd. Je kiest geen kabinet; je kiest wie het kabinet gaat controleren. Niet wie de macht krijgt maar wie de macht controleert. Dat kan héél goed een partij zijn waarvan je niet zou willen dat ze de macht hadden. Die zijn zelfs heel vaak beter in die rol.
Dat lijkt mij ook een vrij simpele keus, maargoed ik ben dan ook echt anti-wilders, dat is het enige wat ik heel zeker weet mbt stemmen/partijen etcquote:Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Van de stemwijzer word je ook niet wijzer
CDA en PVV scoren gelijk, ja wat nou??
Anders gezegd: na jaaaaaaaaaaaaaaaaren van zeer grondige studie van politiek, de partijpolitiek, politieke geschiedenis en wat staatsrecht, is de keuze echt geen spat makkelijker gewordenquote:
Perron 14, daar dichtbij de trap vanuit de tunnel. Hij is rozequote:Op maandag 24 mei 2010 19:16 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Hahaha. Ja wacht ik fiets er gelijk even heen oke, waar moet ik ongeveer kijken
Dat is waar. Maar lelijke vrouwen kunnen ook mooie kinderen krijgen dus het is niet waterdichtquote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
Die Balkenende is pas een heldquote:Op maandag 24 mei 2010 19:19 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een vrij simpele keus, maargoed ik ben dan ook echt anti-wilders, dat is het enige wat ik heel zeker weet mbt stemmen/partijen etc
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, zo moeilijk lijkt me dat niet. Je voelt wel wat voor Wilders of niet. Dat laat je je toch niet voorschrijven door de stemwijzer?
Het punt was "geen partij kiezen waarvan je liever niet hebt dat die in het kabinet komt".quote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Dat laatste stukje snap ik niet helemaal, kun je eens uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
Jij stemt toch altijd CDA? Als je wil stemmen en je denkt dat het CDA je goed vertegenwoordigt, wat is er dan mis mee?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
In dat geval, schijt aan de stemwijzer en op geen van beide stemmen als het niet goed voelt.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
Blanco stemmen heeft geen nut, ga dan gewoon van het mooie weer genieten.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:23 schreef neen het volgende:
[..]
Die Balkenende is pas een heldmocht dat er bij mij uitkomen zou ik wel blanco stemmen. Maar goed, dat komt er toch nooit uit
En loveli loveli, weet jij al wat je gaat stemmen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:19 schreef loveli het volgende:
Goed onderwijs zorgt in de toekomst voor een goede economie. Investeren in het onderwijs is investeren in de toekomst. En de manier waarop... Tsja.
Voor mensen die de hele dag binnen zitten heeft blanco stemmen nu dus wel nut.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Blanco stemmen heeft geen nut, ga dan gewoon van het mooie weer genieten.
Het zal niet zo bedoeld zijn, maar toch lijken de verkiezingen me vooral gericht op in het kabinet komen. Dus ik kies voor een partij die ik in staat zie een land te besturen. PVV zal ongetwijfeld heel goed kunnen zeggen wat er mis is met het kabinet, ze doen niet anders, maar ik zou ze nooit de macht in handen willen geven om zelf beleid te mogen maken/geld te mogen verdelen. Dus stem ik niet op ze.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebben. Ikzelf zou kiezen wat ik juist acht, niet wat me uitkomt. Maar dat ik mijn persoonlijke keuze.
Het tweede punt vind ik principieel verkeerd. Je kiest geen kabinet; je kiest wie het kabinet gaat controleren. Niet wie de macht krijgt maar wie de macht controleert. Dat kan héél goed een partij zijn waarvan je niet zou willen dat ze de macht hadden. Die zijn zelfs heel vaak beter in die rol.
'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef Mini_rulez het volgende:
-edit- Sorry voor het lange POL-verhaal.
Nope. Ik twijfel nogal. Mijn vraagstuk is 'stem ik op (iemand van) een kleine partij of een grote'. Dus stem ik strategisch of stem ik op basis van principes.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
En loveli loveli, weet jij al wat wie je gaat stemmen?
En als voldoende werken en/of thuis wonen geen optie was? Zou je dan nog gaan studeren?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.
Persoonlijk: ik krijg de kriebels van het idee dat ik moet lenen, het zou voor mij inhouden dat ik meer ga werken en mooi thuis blijf wonen.
Geld verdelen laat ik dan weer liever niet aan links over.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zal niet zo bedoeld zijn, maar toch lijken de verkiezingen me vooral gericht op in het kabinet komen. Dus ik kies voor een partij die ik in staat zie een land te besturen. PVV zal ongetwijfeld heel goed kunnen zeggen wat er mis is met het kabinet, ze doen niet anders, maar ik zou ze nooit de macht in handen willen geven om zelf beleid te mogen maken/geld te mogen verdelen. Dus stem ik niet op ze.
Ik ken mensen met een studieschuld van tussen een halve en een hele ton. Da's nogal een last op je schouders aan het begin van je loopbaan.quote:'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.
Persoonlijk: ik krijg de kriebels van het idee dat ik moet lenen, het zou voor mij inhouden dat ik meer ga werken en mooi thuis blijf wonen.
BKR, Bureau Kredietregistratie.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:
()
'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. ()
Ik zou verdomd nog bijna op iemand van de SGP gaan stemmen. Maar ja, ik ben opgevoed met stemmen op de eerste-vrouw-op-de-lijst.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Nope. Ik twijfel nogal. Mijn vraagstuk is 'stem ik op (iemand van) een kleine partij of een grote'. Dus stem ik strategisch of stem ik op basis van principes.
Als jij dat signaal zinvol vindt, is het dat.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef P.F het volgende:
Heeft het zin om te stemmen om een signaal af te geven? Bijv zodat een partij voor het eerst een zetel haalt. ?
Ik persoonlijk wel. Ik weet dat ik met mijn studie een goede baan zal krijgen en mijn ouders hebben het ook ruim genoeg om mij te ondersteunen tijdens mijn studie als ik het zelf niet meer kan opbrengen. Maar ik weet niet hoe dat zou gaan in (grote) minder rijke gezinnen, waar die buffer er niet is. Ken mensen die nu, met bijbaantje, net aan hun studie kunnen betalen. Dat is dan al met een aanvullende beurs. Wat moeten die dan als de studiefinanciering wegvalt?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
En als voldoende werken en/of thuis wonen geen optie was? Zou je dan nog gaan studeren?
Dat is dus precies waar de andere partijen bang voor zijn.
Dat weet je pas achteraf (behalve als je een glazen bol hebt).quote:Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef P.F het volgende:
Heeft het zin om te stemmen om een signaal af te geven? Bijv zodat een partij voor het eerst een zetel haalt. ?
Dieren voor de Arbeid?quote:
De Fok! slank partijquote:Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dieren voor de Arbeid?
Tevens: after-edit-hippie-boks!![]()
Die Churchill quotesMja hij heeft wel een punt, ergens
de stemmer heeft vaak geen enkel benul. Maarja, iemand moet maar eens met een geniaal alternatief komen
Wat betreft dictaturen: het is idd minder rommelig! Al ben ik er zeker van overtuigd dat mensen niet gemaakt zijn om zoveel macht te hebben en er is nog nergens een zodanig moreel superieur persoon geweest die ik zoiets zou toevertrouwen
DATISSET!quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
De Fok! slank partijMet hippies enzo
![]()
(heb hem al ge-edit)
Volgens mij zat ik dit weekend dichtbij jouquote:Op maandag 24 mei 2010 20:24 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oooo, ik weet het al! Ik ga stemmen op het jurkje van Mei Li
Tsk! Daarvoor hebben wij mooie vrouwen een lieve man thuisquote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat mag een partij zelf bepalen (bijvoorbeeld de PVV heeft helemaal geen leden). Ik verwacht dat je lid mag worden van de meeste of alle (met leden dan he).quote:Op maandag 24 mei 2010 20:26 schreef Blurred86 het volgende:
Ik vroeg me laatst trouwens af of je wel lid mag worden van een politieke partij als je niet stemgerechtigd bent (ik mag wel voor gemeenteraadsverkiezingen stemmen maar niet landelijk).
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:43 schreef loveli het volgende:Ik ken mensen met een studieschuld van tussen een halve en een hele ton. Da's nogal een last op je schouders aan het begin van je loopbaan.
Vertel eens? Ik overweeg een bedrijf over te nemen en enig aandeelhouder te wordenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef P.F het volgende:
Ik heb geen zin meer om te studeren. Zzz
Ik zou nu graag geschiedenis studeren, lekker lezen in het zonnetje. Of geologie, leuk veldwerk doen in 't buitenland.
Maar nee, ik leer hoe mijn dividenduitkering belast wordt als ik meer dan 5% aandelen in een onderneming heb. Zzzzzzz. Ik heb.toch geen geld, laat staan aandelen haha.
Eh dat is alleen bij een nv/bv, dividend is zeg maar aandelen winst.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vertel eens? Ik overweeg een bedrijf over te nemen en enig aandeelhouder te worden
Aha, ik heb net de stemwijzer ingevuld en alleen aan de stelling over bezuinigingen op subsidies voor kunst en cultuur waarde toegekendquote:Op maandag 24 mei 2010 20:47 schreef Laureline het volgende:
Met verkiezingen stem ik meestal puur egoïstisch: op een partij die geen bezuinigingen op cultuur wil. Meestal zijn dat er maar één of tweeen daar kies ik dan eventueel de minst tegen de borst stuitende uit.
Heeft iemand zich al in de programma's verdiept? Want ik zie dit punt tot nu toe nergens opduiken, iedereen zwijgt er maar over, of hobbelt in de algemene bezuinigingsstoet mee. Waarschijnlijk zijn ze allemaal bang 'de kiezer ' af te schrikken door àl te cultuurminnend over te komen. Want kunst, huu!
Ik vind het sowieso heel irritant dat partijen bij hun uitleg alleen maar vage en sociaal wenselijke dingen neerzetten, zo weet je nog steeds niet wat ze zullen doen als puntje bij paaltje komt.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:04 schreef Laureline het volgende:
[..]
Aha, ik heb net de stemwijzer ingevuld en alleen aan de stelling over bezuinigingen op subsidies voor kunst en cultuur waarde toegekendEr blijft een aangenaam lijstje over zo: PvdA, SP, GroenLinks, D66 en Partij voor de Dieren. Ook leuk dat je de motivatie van partijen om voor of tegen te zijn kan aanklikken
Zie je bij de PvdA meteen weer zo'n typerende draaikontenuitleg: ja, we zijn eigenlijk tegen bezuinigen hierop, maar er moet toch mogelijk wel iets bezuinigd worden.
![]()
Het is een BV inderdaad. Moet nog nadenken over de fiscaal meest handige constructie. Misschien dat ik een bv opricht waar van ik directeur ben en mij weer in laat huren door het andere bedrijf. Wat daarvan de werkvorm wordt weet ik nog niet. Kan je een bv omzetten naar een stichting? Nee he?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:03 schreef P.F het volgende:
[..]
Eh dat is alleen bij een nv/bv, dividend is zeg maar aandelen winst.
Bij zelfstandigen,
Winst-zelfstandigen aftrek=afhankelijk van winst tussen 9096 bij geen winst en 4412 bij meer dan 57360 winst.
En dan de belasting volgens de schijven.
En dan daar af algemene korting en arbeidskorting (2074 en 1443)
Bedragen kunnen verouderd zijn.
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Oh en Tink, als je een BV opricht, moet je ook even een holding oprichten waarin je een oudedagsvoorziening kan opbouwen. Als je dan onverhoopt failliet gaat, ben je niet meteen al je pensioengelden kwijt. /interessant!
Ah jij zit in dezelfde hoek als ik, dus..quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Interessante posts! Ik stem trouwens niet op 'iemand' waarvan ik wil dat zij het kabinet controleert, ik stem op een partij, zodat mijn stem er hopelijk aan bijdraagt dat die partij gaat regeren. Ik twijfel nog tussen PvdA, D'66 en GL. Ik ben trouwens wel benieuwd waarom sommigen hier principieel niet op de PvdA stemmen
Oh en Tink, als je een BV opricht, moet je ook even een holding oprichten waarin je een oudedagsvoorziening kan opbouwen. Als je dan onverhoopt failliet gaat, ben je niet meteen al je pensioengelden kwijt. /interessant!
Je gevoel is natuurlijk ook belangrijk! Qua denkbeelden pas ik misschien beter bij GL, maar ik zie veel liever een kabinet met de PvdA, dan een rechtse coalitie. Daarom zit ik wel sterk te denken aan een strategische stem op de PvdA. Ik vind het verder ook geen suffe partij, dat scheeltquote:Op maandag 24 mei 2010 21:32 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ah jij zit in dezelfde hoek als ik, dus..
Ik wil geen PvdA stemmen omdat ik het een beetje een suffe net niet partij vind, het is meer een gevoel wat ik erbij heb. Lekker vaag argument. Maargoed, GL ws of misschien toch D66...
Je kan niet stemmen op een partijquote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Interessante posts! Ik stem trouwens niet op 'iemand' waarvan ik wil dat zij het kabinet controleert, ik stem op een partij, zodat mijn stem er hopelijk aan bijdraagt dat die partij gaat regeren. Ik twijfel nog tussen PvdA, D'66 en GL. Ik ben wel benieuwd waarom sommigen hier principieel niet op de PvdA stemmen
Mooiquote:Op maandag 24 mei 2010 21:49 schreef P.F het volgende:
Zo vind ik het wel interessant als ik jou er mee kan helpen Tink
Als Tink de activiteit in Nederland uitvoert, moet het ook in Nederland. Volgens mij.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:07 schreef neen het volgende:
Maar wil je dat in NL doen dan? Je woont toch in Duitsland? Of is dat allemaal nog ingewikkelder dan omdat je (wel of niet?) de Duitse nationaliteit hebt of er gewoon meer regeltjes zijn?
Het gaat om een Nederlands bedrijf en ik ben nog gewoon een Hollander (ja, eentje uit noord-holland dus). En het is inderdaad een beetje lastiger als je in D woont, maar niets onoverkomelijks gelukkig. Moet gewoon in twee landen belastingaangifte doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:07 schreef neen het volgende:
Maar wil je dat in NL doen dan? Je woont toch in Duitsland? Of is dat allemaal nog ingewikkelder dan omdat je (wel of niet?) de Duitse nationaliteit hebt of er gewoon meer regeltjes zijn?
Je kunt iemand machtigen om voor je te stemmen... ga ik ook doen. 9 juni zit ik in Roemenië.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:44 schreef conleche het volgende:
Da's mijn lijstje, dus ik ga dat ook gewoon stemmen. Oh nee. Ik ben dan in Frankrijk.
Hefig, maar ook prettig dat je zo open kunt zijn. Of niet?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:13 schreef imago het volgende:
Ik weet ook nog niet wat ik ga stemmen. Ik weet het nooit. Ik vind alle partijen stom
Verder heftig weekend achter de rug. Heftig maar goed. Op de een of andere manier legt m'n meneer telkens precies de vinger op de zere plek en trekt hij er alles uit wat ik nooit tegen iemand durfde te zeggen en hoewel het geen léúke gesprekken zijn is het wel goed. En emoties zijn doodvermoeiend, dus vanavond vroeg naar bed.
Lijstjes doen we maar even niet aan
Je hebt gelijk, ik zet mijn kruisje bij de naam van een persoon, maar voor mijn gevoel stem ik op de partijquote:Op maandag 24 mei 2010 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet stemmen op een partij. Je kan wel stemmen op een persoon die op een lijst staat die samengesteld is door een partij (met uitsluitend partijleden). Detail, maar toch.
Dat moet voor 26 mei!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je kunt iemand machtigen om voor je te stemmen... ga ik ook doen. 9 juni zit ik in Roemenië.
Dat is prima (en ook zoals veruit de meeste mensen het zien, en hoe de media het brengen etc etc, dus ook normaal. Ik hamer soms op hoe het stelsel eigenlijk in elkaar zit, klein stokpaardjequote:Op maandag 24 mei 2010 22:21 schreef anna82 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zet mijn kruisje bij de naam van een persoon, maar voor mijn gevoel stem ik op de partij
Da's alleen als je iemand in een andere gemeente wilt machtigen toch? Dacht dat ik dat achter op mijn stembiljet zag staan.quote:
Alleen als het iemand in een andere gemeente betreft die voor je gaat stemmen...quote:
Doodeng vooralquote:Op maandag 24 mei 2010 22:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hefig, maar ook prettig dat je zo open kunt zijn. Of niet?
Jullie hebben gelijk, ik zat met mijn moeder die naar Frankrijk gaat in mijn hoofd, en die woont niet in dezelfde gemeentequote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Alleen als het iemand in een andere gemeente betreft die voor je gaat stemmen...
Edit: wat Co zegt dus.
Echt eng? Je moet het ook zeggen als ie iets niet-leuks doet hoor!quote:
Neuh, het is meer dat ik het eng vind om het achterste van m'n tong te laten zien.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Echt eng? Je moet het ook zeggen als ie iets niet-leuks doet hoor!
?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:29 schreef Sarabi het volgende:
Hmm begrijp er niets meer van
Ben ruim 3 kilo zwaarder dan vorige zomer maar mijn korte spijkerbroek zit duidelijker losser.....
Nouja vanaf morgen sowieso lief zijn voor mijn lichaam (gezond eten, sporten, lotions etc) want nog maar 12 dagen totdat ik halfnaakt in de schouwburg sta
Buikdansshow, dus niet zoveel kleding jammer genoegquote:Op maandag 24 mei 2010 23:14 schreef Noukjee het volgende:
[..]
?
Ik ga maar slapen.
Óók ruzie met m'n vriendje,
het hangt in de lucht ..
Ze heeft een buikdansoptreden.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:14 schreef Noukjee het volgende:
[..]
?
Ik ga maar slapen.
Óók ruzie met m'n vriendje,
het hangt in de lucht ..
En morgen weer werken!
Slaap lekker![]()
ik word ook steeds keuterigerquote:Op maandag 24 mei 2010 23:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Oooh toe nou jongens, wat een vriend problemen, bah!!
Imago, vind het fijn voor jou dat je het achterste van je tong kúnt laten zien![]()
Verse notenmix van de notenbar
Morgen ga ik echt weer normaal doen! Jakkes![]()
Mijn meneer is weer terug van werken en staat nu te douchen, zo nog even gezellig samen zitten, beetje keuvelen enzo. Ik ben echt van de huiselijke kneuterigheid
Dat dus. Mèn!!!quote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb net de season finale gekeken van greys! Wow...
Klok - klepel. Er was een constructie dat je beter een Engelse BV (?) kon nemen dan een Nederlandse, omdat je dan op een andere manier failliet kon gaan. Had iets met Marco Borsato te maken ofzo want die had het niet zo gedaan, maar als 'ie dat wel had gedaan dan was het voor hem beter geweest. Ofzo. Vast wel iemand in WGR die wel weet waar klok en klepel zijn.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Ohja dat heb ik gehad toen ik iets over cognitieve psychologie leerdequote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:14 schreef kwakz0r het volgende:
nachtje doorhalen om te studeren heeft ook nauwelijks zin. je neemt kennis namelijk veel beter op als je daarna diep slaapt. iets met verwerking in het lange termijngeheugen dat in diepe slaap gebeurt.
oh hai
ik ben weer thuis (nog maar net) en niet echt bijgelezen (1 pagina).
Londen was heerlijk. ik heb lekker vaak mn eigen plan getrokken en ook gezellig gedaan met t vriendenclubje, lekker veel gelezen en wat gewinkeld, en genoten van het prechtige weer (vrijdag 25 graden, zaterdag 27 graden, zondag 28 graden, vandaag 29 graden... bizar) ben dus ook een beetje bruin geworden. weinig culktuur gesnoven, had ik heul geen zin in deze keer.
morgen begint weer t echte leven *zucht*nu slapen... moe!
Een schoon kleedje hè!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goeiemorgen!
Chico veel succes met je tentamen, niet teveel stressen hoor!
En cali veel plezier met je dateheb je al een mooi kleedje uitgezocht?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:27 schreef -marz- het volgende:
Goedemorgen. Net in een uurtje iets afgemaakt waar ik het hele weekend tegenaan heb lopen hikkenaltijd hetzelfde met mij...
Slanktechnisch was een goed weekend, op wat biertjes en een pizza tonno na.
En je therapiedagje vervalt deze week vanwege pinksteren of..?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb vreselijk klote gegeten dit weekend... de mensen met wie ik was zijn vreselijk van het zwaar en veel eten en veel snoepen, en het lukte me niet om mijn eigen plan te trekken... voelde me er helemaal niet lekker onder, echt een vol gevoel steeds, en dan toch nog dooretenbah...
durf niet zo goed op de weegschaal...
Ik heb al twee jaar gewerkt op een secretariaat van de uni, en nu daar een 'low' is, ben ik verplaatst. Momenteel ben ik bezig met een andere ondersteunende klus, en vanaf half juni ga ik (ivm verlof van vaste medewerkers) als het goed is twee andere secretariaten ondersteunen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef -marz- het volgende:
[..]
En je therapiedagje vervalt deze week vanwege pinksteren of..?
Jammer dat je je er nu slecht over voelt..
Wat ga je voor werk doen dan Maria?
Aardappelpureequote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
is aardappelpurree eigenlijk beter dan gewone gekookte aardappels?
Maggi aardappelpuree naturel:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
is aardappelpurree eigenlijk beter dan gewone gekookte aardappels?
gewone gekookte aardappel krijgt bij de dietiste in principe de voorkeur, ondanks dat het qua kcal hetzelfde is als een zelfgemaakte aardappelpuree (gemaakt met magere melk of kookvocht). het gaat erom dat aardappelpuree te "makkelijk" eet. het glijdt zo weg, weinig kauw-werk, etc. producten waar je meer moeite voor moet doen om ze te eten krijgen doorgaans de voorkeur.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Aardappelpuree.
Lijkt me niet. Het is immers hetzelfde product. Zo'n vraag kun je ook stellen over een gewone boterham met kaas en een kaastosti. Kaastosti lijkt ongezonder, maar is dat (volgens mij) niet. Mits je hem niet laat aanbranden natuurlijk
.
Eens dat je moeite doen voor eten. Dat is ook een argument tegen vruchtensap en ander vloeibaar voer. Een appel knaag je in tien minuten weg, maar als je 'em in de blender mikt, slurp je 'em zo op.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gewone gekookte aardappel krijgt bij de dietiste in principe de voorkeur, ondanks dat het qua kcal hetzelfde is als een zelfgemaakte aardappelpuree (gemaakt met magere melk of kookvocht). het gaat erom dat aardappelpuree te "makkelijk" eet. het glijdt zo weg, weinig kauw-werk, etc. producten waar je meer moeite voor moet doen om ze te eten krijgen doorgaans de voorkeur.
maar het scheelt maar weinig, en als je niet elke dag aardappelpuree hapt is t allemaal wel ok.
pureetorentjes uit de oven is ook heel lekker!! zelf maken met een spuitzak.
aardappelpuree uit een pakje is vaak wel wat vetter en vooral zouter!
Hihi, die klinkt wel als iets voor mij!quote:Wet van Sinterklaas
Als je niet duidelijk vraagt wat je wilt, krijg je iets anders. Kortweg, de Wet van Sinterklaas. De echte Sinterklaas wel te verstaan; niet die verklede buurman die rond 5 december Nederland onveilig maakt. De Wet van Sinterklaas gaat bovenal over het realiseren van verlangens. Kleine en grote. In deze korte, interactieve je-kunt-er-direct-mee-aan-het-work-s(c)hop leer je hoe je de Wet van Sinterklaas zelf toe kunt passen. Hierdoor zal je ervaren dat hetgeen dat je wilt, eenvoudiger te realiseren is dan je wellicht nu nog denkt. Met veelal als bijkomend effect dat de communicatie met jezelf en met anderen, ook sterk verbetert.
Trainer: Rob de Best (Auteur en trainer)
Kaaschirurgquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:36 schreef Blurred86 het volgende:
Je zou zelfs kunnen zeggen dat aardappelpuree 'slechter' is omdat er vaak een hoop boter in zit
Sterkte bij de kaakchirurg (hehe ik schreef in eerste instantie kaaschirurg) Maria!
En een grote dag voor DaD, geniet ervan!
Voor mij ook weer de eerste 'normale dag'. Ik merk dat het allemaal wel veel vermoeiender voor me is dan normaal (ik heb een hele dag vol vergaderingen), maar het is ook wel fijn om afleiding te hebben.
Je moet eerst uitmaken of je de ovenfunctie of de magnetronfunctie het belangrijkst vindt: de meeste zijn magnetrons die 'een beetje' ovenachtig kunnen doen, wil je vooral de oven gebruiken waren er geloof ik maar 1 of 2 merken die dan het beste (en heel duurquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:40 schreef P.F het volgende:
Leuk jurkje kwak! Mis nu alleen nog iets van een accessoire, maar dat komt al goed lees ik
Iemand verstand van combimagnetrons? Ik wil er 1 kopen maar geen idee waar ik op moet letten!
Combimagnetron, ook voor cupcakes?
Ik zou het leuk vinden om af en toe cupcakes en een ovenschotel te maken, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:47 schreef Laureline het volgende:
[..]
Je moet eerst uitmaken of je de ovenfunctie of de magnetronfunctie het belangrijkst vindt: de meeste zijn magnetrons die 'een beetje' ovenachtig kunnen doen, wil je vooral de oven gebruiken waren er geloof ik maar 1 of 2 merken die dan het beste (en heel duur) waren...weet alleen niet meer welke merken! Etna geloof ik?
En kijk: Combimagnetron/ combi-oven
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:05 schreef P.F het volgende:
over dat stemmen: mijn paspoort is nog maar tot 1 juni geldig.. Dat kan zeker niet?
http://nos.nl/artikel/149(...)rlopen-paspoort.htmlquote:Bij de Tweede Kamerverkiezingen mogen mensen ook stemmen als hun identiteitsbewijs is verlopen. Het mag maximaal vijf jaar verlopen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |