abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 17:07:53 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81835438
Oh shit, ik lees wel over Blurred. wat naar meis!

Sterkte!
pi_81836281
goedemiddag!

ik kom vanavond op FOK!Radio! over de examens en zulks!

En Mr.Mo en ik hebben vandaag heerlijk in en om het Goffertpark gelopen en gelegen! Lekker gepicknicked en weer een geocache erbij Zo de kip maar 's in de oven doen (een hele! ) en daarbij eten we couscoussalade die over is van de picknick nom!
Ja doei.
pi_81836916
Over pannekoeken: ik heb een goeie anti-aanbakpan.
Pannekoekbeslag maak ik van half gewone bloem, half volkoren + 1 ei + zout.
En dan bak ik deze vetloos.

Ik vind het zeker zo lekker als traditionele pannekoeken, maar qua ingrediënten is het niks meer of minder dan brood. Bijkomend voordeel is dat je huis niet stinkt naar pannekoeken.
Uiteraard beleg ik ze daarna met smeltende roomboter & spek & stroop.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 24 mei 2010 @ 17:53:08 #104
236335 neen
schone schijn
pi_81836990
tvp

Vandaag een half dagje gewerkt en net afgelost dus weer op weg naar huis. Dat constante staan ben ik niet gewend dus vanavond krijgen mijn benen maar even rust. Hele week overdag vol maar op dinsdag en woensdagavond kan ik wel even gaan hardlopen
Even kijken wat ik vanavond eet aangezien ik vergeten was dat de winkels vandaag dicht zijn. Sowieso maar brood schrapen bij een huisgenoot voor morgen.

Zoveel teruglezen doe ik niet dit topic wel even
het lijkt niet wat het is
  maandag 24 mei 2010 @ 18:06:11 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_81837389
Hoi ik ben nog bij mijn zus en gelukkig mag ik bijna naar huis. Veel te koud in mijn korte jurkje!
Niet meer actief op Fok!
pi_81838096
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat wou ik ook net vragen ja! (Ik ben nu pas klaar met teruglezen.)

En: pics van de leuke spulletjes!
Ik heb deze gekocht voor aan de muur in de keuken:

Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:31:20 #107
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_81838350
Wat schattig DaD!

Pff, hoe kan ik nou ooit bepalen op wie ik moet stemmen... ik heb er zo weinig verstand van..
Wel of geen afschaffing van de hypotheekrente? Wat zijn de gevolgen? Waarom zouden we het afschaffen of juist aanhouden?

moet er bezuinigd worden op defensie?
Wel of gee studiebeurs omzetten naar leningen?
Ik weet het echt niet hoor...
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  maandag 24 mei 2010 @ 18:33:34 #108
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81838451
Mars planets

Cali, dat heb ik ook... En als puntje bij paaltje komt komen ze de beloftes toch niet na.
Moeilijk!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_81838541
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:31 schreef _Calimero_ het volgende:

Pff, hoe kan ik nou ooit bepalen op wie ik moet stemmen... ik heb er zo weinig verstand van..
Wel of geen afschaffing van de hypotheekrente? Wat zijn de gevolgen? Waarom zouden we het afschaffen of juist aanhouden?

moet er bezuinigd worden op defensie?
Wel of gee studiebeurs omzetten naar leningen?
Ik weet het echt niet hoor...
Vind je de bovenstaande onderwerpen belangrijk? Voor jezelf en/of Nederland?
Zo ja, wat zijn jouw ideeën erover zonder je er in verdiept te hebben of het juiste antwoord te moeten geven?
Zo nee: wat voor punten vind jij belangrijk voor jezelf en/of anderen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_81838592
Oh ja, en eigenlijk kies je geen partij en geen kabinet (en dus geen "plannen"), maar een persoon die de regering gaat controleren. Helaas zijn de gekozenen zelf dat vergeten.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:41:27 #111
236335 neen
schone schijn
pi_81838722
Calimero, aan je post te lezen denk ik dat je het best op Geert Wilders kunt gaan stemmen.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:43:05 #112
277802 _Calimero_
pi_81838779
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Vind je de bovenstaande onderwerpen belangrijk? Voor jezelf en/of Nederland?
Zo ja, wat zijn jouw ideeën erover zonder je er in verdiept te hebben of het juiste antwoord te moeten geven?
Zo nee: wat voor punten vind jij belangrijk voor jezelf en/of anderen?
hypotheekrente niet zo belangrijk, want ik heb zelf nog geen huis, maar dat vind ik niet echt een goede reden.
Studiebeurs wel belangrijk, milieu belangrijk, maar ik heb er verder geen ideeen over... Want ik weet er te weinig vanaf, das juist het probleem! Maar heb ook geen zin/tijd om me helemaal in elk punt in te gaan lezen...
  maandag 24 mei 2010 @ 18:44:35 #113
277802 _Calimero_
pi_81838846
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:41 schreef neen het volgende:
Calimero, aan je post te lezen denk ik dat je het best op Geert Wilders kunt gaan stemmen.
Ohja, goede! Ik denk dat ik dat maar doe inderdaad. Weg met de moskeeen, nergens van die rare doeken op hoofden, en meer ruimte voor de eigenlijke bevolking van dit land
Moet ik alleen wel even weten hoe lang het duurt voordat hij al die buitenlanders eruit stuurt, want dan kan ik mn paps nog even gedag kussen
pi_81838950
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:43 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

hypotheekrente niet zo belangrijk, want ik heb zelf nog geen huis, maar dat vind ik niet echt een goede reden.
Studiebeurs wel belangrijk, milieu belangrijk, maar ik heb er verder geen ideeen over... Want ik weet er te weinig vanaf, das juist het probleem! Maar heb ook geen zin/tijd om me helemaal in elk punt in te gaan lezen...
daar heb ik nou ook enorme last van!
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_81838999
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:43 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Nee, maar je hóeft er niet vanalles van te weten. Je kiest niet het nieuwe beleid; je kiest een vertegenwoordiger in het parlement.
Als je studiebeurs en milieu belangrijk vindt, heb je dan wel een idee in welke hoek de partijen zitten waarvan je verwacht dat die ongeveer jouw standpunt vertegenwoordigen?
  maandag 24 mei 2010 @ 18:48:47 #116
236335 neen
schone schijn
pi_81839002
Ik denk dat ik op Mei Li Vos ga stemmen
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ohja, goede! Ik denk dat ik dat maar doe inderdaad. Weg met de moskeeen, nergens van die rare doeken op hoofden, en meer ruimte voor de eigenlijke bevolking van dit land
Moet ik alleen wel even weten hoe lang het duurt voordat hij al die buitenlanders eruit stuurt, want dan kan ik mn paps nog even gedag kussen
Weg ermee!
  maandag 24 mei 2010 @ 18:49:13 #117
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81839021
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik snap je probleem, ik weet het ook niet meer Ik wil dat iedereen leuk met elkaar leeft, gezamenlijk NL enzo, allochtonen, autochtonen, ouderen, studenten, etc., dat iedereen die de ambitie heeft kan studeren, dat men leuk doet voor de natuur en de dieren, dat... nouja etcetera. Dus een degelijke partij waarmee NL een tijdje vooruit kan zonder dat kabinetten vallen (kost ook nie niks ) en zonder dat men elkaar nog minder het licht in de ogen gunt.

Sjuust. Zal wel weer Groen Links worden ofzo
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_81839029
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:48 schreef neen het volgende:
Ik denk dat ik op Mei Li Vos ga stemmen
Vanwege de geile jurkjes of de AVV?
pi_81839066
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik snap je probleem, ik weet het ook niet meer Ik wil dat iedereen leuk met elkaar leeft, gezamenlijk NL enzo, allochtonen, autochtonen, ouderen, studenten, etc., dat iedereen die de ambitie heeft kan studeren, dat men leuk doet voor de natuur en de dieren, dat... nouja etcetera. Dus een degelijke partij waarmee NL een tijdje vooruit kan zonder dat kabinetten vallen (kost ook nie niks ) en zonder dat men elkaar nog minder het licht in de ogen gunt.

Sjuust. Zal wel weer Groen Links worden ofzo
Nou, da's dan toch een prima keuze? Wat nou " "?
  maandag 24 mei 2010 @ 18:53:45 #120
236335 neen
schone schijn
pi_81839179
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Vanwege de geile jurkjes of de AVV?
avv?

maandag 24 mei 2010 @ 18:55:26 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81839239
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, da's dan toch een prima keuze? Wat nou " "?
Oh niks mis met Groen Links hoor! Ik bedoel alleen dat ik idd niet echt tijd heb om me goed in te lezen en dus niet 100% zeker weet waar ik nou precíes voor stem. Aan de andere kant, ik kan onmogelijk een kenner zijn van én economie én politiek én weetikwat. Dus zeker weet ik het nooit, maar dat doen die knuppels in de kamer ook niet

Zo dan: "Het zal wel Groen Links worden "
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 24 mei 2010 @ 18:58:43 #122
277802 _Calimero_
pi_81839370
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, maar je hóeft er niet vanalles van te weten. Je kiest niet het nieuwe beleid; je kiest een vertegenwoordiger in het parlement.
Als je studiebeurs en milieu belangrijk vindt, heb je dan wel een idee in welke hoek de partijen zitten waarvan je verwacht dat die ongeveer jouw standpunt vertegenwoordigen?
Ik vind het belangrijk dat mensen een kans krijgen om goed opgeleid te worden, de jeugd is de toekomst en zulks.. Meer aandacht voor behoud van het milieu en subsidies op zaken die milieuvriendelijk zijn/belastingen op zaken als bioindustrie/kernenergie/weetikwat.

ik denk dat ik ook voor Groen Links ga. Heb de programmavergelijker even bekeken, en ik vind D66 altijd een leuk partijtje (zomaar een gevoel, zonder onderbouwing) maar die zat er op een aantal stellingen erg naast, naar mijn idee.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt, want ik voel me er een beetje dom door
pi_81839533
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:58 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt, want ik voel me er een beetje dom door
Het getuigt m.i. juist van enige intelligentie als je je er druk om maakt en je niet laat 'ompraten' door de mooie praatjes van een of andere partijvertegenwoordiger die 'zegt wat iedereen denkt' ofzo

Zelf ben ik er ook nog niet uit, maar ik neig naar VVD, zolang het geld wat dan van beurs naar lening gaat en dus terug komt ook daadwerkelijk in het onderwijs gestoken wordt, zodat wanneer studenten hun onderwijs (op den duur) zelf moeten betalen, ze daar een goede reden voor hebben: kwaliteit.

Er moet meer geld naar het onderwijs, omdat we kwaliteit willen, maar dat kunnen we niet zomaar uit de zorg halen, ook niet uit kunst, etc.
Enige waar we wat m.i. op kunnen bezuinigen is de wederopbouw in Afghanistan.. maarja.. not gonna happen voorlopig

maar, we hebben nog 2 weken om partijprogramma's door te lezen
Ja doei.
pi_81839581
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:53 schreef neen het volgende:

[..]

avv?

Alternatief voor vakbond.

pi_81839598
Ik krijg ook heel weinig mee van de campagnes, maar ik wil wel echt stemmen, ik weet dus alleen nog niet op wie. Ach ja, ik troost mezelf maar met het idee dat partijen die tenminste in de goede hoek zitten in elk geval beter zijn dan partijen met totaal tegenovergestelde denkbeelden. Als ik dan bijvoorbeeld GL stem terwijl de SP beter bij me had gepast als ik écht alles had doorgenomen, is het in elk geval nog steeds een partij die tegen Wilders en de VVD ingaat en in grote lijnen ook wel veel van wat ik goed vind zal proberen uit te voeren.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_81839652
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:55 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh niks mis met Groen Links hoor! Ik bedoel alleen dat ik idd niet echt tijd heb om me goed in te lezen en dus niet 100% zeker weet waar ik nou precíes voor stem. Aan de andere kant, ik kan onmogelijk een kenner zijn van én economie én politiek én weetikwat. Dus zeker weet ik het nooit, maar dat doen die knuppels in de kamer ook niet
P'sies. Het idee is ook dat je geen kenner van alle details hoeft te zijn; je kiest een vertegenwoordiger waarvan je denkt (nooit zeker weet) dat 'ie de keuzes die zich gaan voordoen de komende vier jaar, ongeveer zo gaat beoordelen als jij denkt dat goed is.
quote:
Zo dan: "Het zal wel Groen Links worden "
Kijk, dat lijkt er al meer op .
  maandag 24 mei 2010 @ 19:06:35 #127
277802 _Calimero_
pi_81839683
Er komt heel vaak PVDA uit bij mij, maar die wil ik principieel niet stemmen
  maandag 24 mei 2010 @ 19:10:08 #128
171890 Chicolate
Chemicals
pi_81839816
Ik heb ook geen idee waar ik op ga stemmen. Zit vooral met die studiebeurs. Als ik voor mezelf stem, zou die behouden moeten worden. Maar ik zie ook wel dat het eigenlijk niet echt eerlijk is, zoals het nu geregeld is, en dat het geld beter gebruikt kan worden voor kwaliteit van onderwijs. Maar vind stimuleren van (verplicht) lenen ook niet echt ok. Maarja, als ze het afschaffen, zit ik zelf ook met een probleem .

En dan zijn er nog een aantal partijen die ik gewoon geen land zie regeren zonder brokken maken, waar ik dus ook niet op stem, en dan hou je vrij weinig over .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_81839843
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:58 schreef _Calimero_ het volgende:

Al was je de enige die ermee worstelde, dan zou dat bijna nog meer getuigen van je niet-domheid. Een keuze kan overwogen worden, meer of minder grondig. Dat je twijfelt is slim. Dat je geen kennis hebt van de standpunten, consequenties etc verandert daar niks aan. Niemand kan de toekomst voorspellen, dus er is niemand die wél met zekerheid weet welke partij op alle punten het beste kiest als het gaat om rechtstreekse gevolgen van voorgesteld beleid. Bovendien hééft geen enkele partij zulksoort gelijk, tenzij je de getuigenis van een getuigenispartij als zodanig aanneemt. Maar dan gaat het dus *niet* om onbeduidendheden als hypotheekrenteaftrek en studiefinanciering.
pi_81839890
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:06 schreef _Calimero_ het volgende:
En ook dát is een goede reden. Je kiest je vertegenwoordiging; die moet je wel vertrouwen.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:12:28 #131
236335 neen
schone schijn
pi_81839914
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:06 schreef _Calimero_ het volgende:
Sinds Bos weg is heb ik dat niet meer. Sowieso stem ik altijd op een mooie vrouw want er moeten meer mooie vrouwen in dit land komen

Ik ben trouwens net mijn medewerkers pas kwijtgeraakt op Utrecht cs kun je even kijken
  maandag 24 mei 2010 @ 19:12:47 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81839931
Van de stemwijzer word je ook niet wijzer
CDA en PVV scoren gelijk, ja wat nou??
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_81840019
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb ook geen idee waar ik op ga stemmen. Zit vooral met die studiebeurs. Als ik voor mezelf stem, zou die behouden moeten worden. Maar ik zie ook wel dat het eigenlijk niet echt eerlijk is, zoals het nu geregeld is, en dat het geld beter gebruikt kan worden voor kwaliteit van onderwijs. Maar vind stimuleren van (verplicht) lenen ook niet echt ok. Maarja, als ze het afschaffen, zit ik zelf ook met een probleem .

En dan zijn er nog een aantal partijen die ik gewoon geen land zie regeren zonder brokken maken, waar ik dus ook niet op stem, en dan hou je vrij weinig over .
Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebben . Ikzelf zou kiezen wat ik juist acht, niet wat me uitkomt. Maar dat ik mijn persoonlijke keuze.

Het tweede punt vind ik principieel verkeerd. Je kiest geen kabinet; je kiest wie het kabinet gaat controleren. Niet wie de macht krijgt maar wie de macht controleert. Dat kan héél goed een partij zijn waarvan je niet zou willen dat ze de macht hadden. Die zijn zelfs heel vaak beter in die rol.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:15:40 #134
277802 _Calimero_
pi_81840033
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Al was je de enige die ermee worstelde, dan zou dat bijna nog meer getuigen van je niet-domheid. Een keuze kan overwogen worden, meer of minder grondig. Dat je twijfelt is slim. Dat je geen kennis hebt van de standpunten, consequenties etc verandert daar niks aan. Niemand kan de toekomst voorspellen, dus er is niemand die wél met zekerheid weet welke partij op alle punten het beste kiest als het gaat om rechtstreekse gevolgen van voorgesteld beleid. Bovendien hééft geen enkele partij zulksoort gelijk, tenzij je de getuigenis van een getuigenispartij als zodanig aanneemt. Maar dan gaat het dus *niet* om onbeduidendheden als hypotheekrenteaftrek en studiefinanciering.
Bedankt voor je wijsheid
pi_81840068
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou, zo moeilijk lijkt me dat niet. Je voelt wel wat voor Wilders of niet. Dat laat je je toch niet voorschrijven door de stemwijzer?
  maandag 24 mei 2010 @ 19:16:47 #136
277802 _Calimero_
pi_81840075
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef neen het volgende:

[..]

Sinds Bos weg is heb ik dat niet meer. Sowieso stem ik altijd op een mooie vrouw want er moeten meer mooie vrouwen in dit land komen

Ik ben trouwens net mijn medewerkers pas kwijtgeraakt op Utrecht cs kun je even kijken
Hahaha. Ja wacht ik fiets er gelijk even heen oke, waar moet ik ongeveer kijken
  Vis een optie? maandag 24 mei 2010 @ 19:17:00 #137
70532 loveli
N
pi_81840091
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef neen het volgende:

[..]

Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
crap in = crap out
pi_81840106
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:10 schreef Chicolate het volgende:

In de praktijk hoeft het niet eens zo'n probleem te zijn, want het idee is dat je door je studie later ook meer gaat verdienen en als dat niet zo is hoef je het niet terug te betalen (in grote lijnen). Ik denk alleen dat sommige mensen toch wat terugdeinzen bij het idee om een flinke schuld te moeten aangaan, vooral als je uit een milieu komt waar mensen echt in de financiële problemen zijn gekomen door te veel lenen (dankzij zo'n sujet als Dirk Scheringa). Daarom vind ik het vreemd dat men aan de ene kant bezig is om lenen te ontmoedigen en te voorkomen dat mensen er vaak te licht over denken, en aan de andere kant doet alsof een extra studieschuld van 12000 euro of nog meer als je aanvullende beurs zou hebben gekregen niks voorstelt. Natuurlijk is het in de praktijk ook wel anders als je hoogopgeleid bent/wordt en genoeg gaat verdienen, maar dat onderscheid zal niet iedereen begrijpen.

-edit- Sorry voor het lange POL-verhaal.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:17:43 #139
277802 _Calimero_
pi_81840122
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebben . Ikzelf zou kiezen wat ik juist acht, niet wat me uitkomt. Maar dat ik mijn persoonlijke keuze.

Het tweede punt vind ik principieel verkeerd. Je kiest geen kabinet; je kiest wie het kabinet gaat controleren. Niet wie de macht krijgt maar wie de macht controleert. Dat kan héél goed een partij zijn waarvan je niet zou willen dat ze de macht hadden. Die zijn zelfs heel vaak beter in die rol.
Dat laatste stukje snap ik niet helemaal, kun je eens uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
  maandag 24 mei 2010 @ 19:19:20 #140
277802 _Calimero_
pi_81840192
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat lijkt mij ook een vrij simpele keus, maargoed ik ben dan ook echt anti-wilders, dat is het enige wat ik heel zeker weet mbt stemmen/partijen etc
  Vis een optie? maandag 24 mei 2010 @ 19:19:34 #141
70532 loveli
N
pi_81840201
Goed onderwijs zorgt in de toekomst voor een goede economie. Investeren in het onderwijs is investeren in de toekomst. En de manier waarop... Tsja.
crap in = crap out
pi_81840216
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Bedankt voor je wijsheid
Anders gezegd: na jaaaaaaaaaaaaaaaaren van zeer grondige studie van politiek, de partijpolitiek, politieke geschiedenis en wat staatsrecht, is de keuze echt geen spat makkelijker geworden .
Kennis helpt niet.

Wijsheid, ja, daar zouden we wat aan hebben. Doe mij een lijst met wijzen en dan weet ik het. Misschien.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:21:15 #143
236335 neen
schone schijn
pi_81840280
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:16 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Hahaha. Ja wacht ik fiets er gelijk even heen oke, waar moet ik ongeveer kijken
Perron 14, daar dichtbij de trap vanuit de tunnel. Hij is roze
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
Dat is waar. Maar lelijke vrouwen kunnen ook mooie kinderen krijgen dus het is niet waterdicht
pi_81840293
Ik ben het trouwens wel met sigme eens dat je moet stemmen wat je juist vindt, niet wat jou het beste uitkomt. Niet alleen omdat je eigen situatie toch weer verandert voordat ze dat beleid eindelijk gaan uitvoeren, maar ook gewoon om morele redenen. Veil of ignorance.
Daarom hou ik ook niet van het morele superioriteitsgevoel van veel SP'ers die zelf in een uitkering zitten. Ik moet nog zien dat ze even fanatiek zouden zijn als ze wel veel geld hadden.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Goed punt!
  maandag 24 mei 2010 @ 19:23:48 #145
236335 neen
schone schijn
pi_81840372
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:19 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook een vrij simpele keus, maargoed ik ben dan ook echt anti-wilders, dat is het enige wat ik heel zeker weet mbt stemmen/partijen etc
Die Balkenende is pas een held mocht dat er bij mij uitkomen zou ik wel blanco stemmen. Maar goed, dat komt er toch nooit uit
  maandag 24 mei 2010 @ 19:24:06 #146
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81840387
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, zo moeilijk lijkt me dat niet. Je voelt wel wat voor Wilders of niet. Dat laat je je toch niet voorschrijven door de stemwijzer?

Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
  maandag 24 mei 2010 @ 19:26:25 #147
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_81840476
ik heb nog nooit gestemd eigenlijk,
ben ook nog pas 19, dusja
en weet niet echt precies waar welke partij voor staat,
zal eens even op internet een test zoeken,
kijken wat daar uit komt
  maandag 24 mei 2010 @ 19:27:09 #148
277802 _Calimero_
pi_81840502
Ik heb trouwens vandaag gestolen bij de AH
Ik kon niet vinden hoe ik een komkommer moest aanbliepen met de zelfscanner.. En ik was de jam vergeten, maar dat zag ik nog voordat ik ging betalen. Dus toen bliepte die, maar ik vond dat ik wat weinig hoefde af te rekenen, zag ik later op de bon dat ie er toch niet opstond

Edit, misschien komt het doordat ie gratis was, maar de jam is wel erg lekker (vijgenjam!)
pi_81840565
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Dat laatste stukje snap ik niet helemaal, kun je eens uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
Het punt was "geen partij kiezen waarvan je liever niet hebt dat die in het kabinet komt".

Dat is principieel onjuist: je kiest niet het (volgende) kabinet, maar de volgende tweede kamer.
Waar de keus over gaat is wie (niet "welke partij") vertrouw jij het meest om het komende kabinet te controleren.

Stel even dat ik die enge mannenbroeders van de SGP voor geen cent vertrouw met mijn vrouwelijke rechten als ze de macht in handen hadden, maar wél erop vertrouw dat ze naar eer en geweten de rechten van Nederlandse burgers beschermen tegen rare fratsen van een kabinet, dan vind ik dat ze mijn stem verdienen.

Stel dat ik het PvdA-partijprogramma wel een tof plan vind, maar ik inschat dat m'n PvdA-kamerlid als het nodig is de ogen sluit voor grof schenden van een of ander recht omdat z'n eigen partij in het kabinet zit, dan vind ik dat ik niet op dat PvdA-lid kan stemmen.

En dit is een principieel punt, omdat het niks te maken heeft met mijn politieke standpunten, maar met ons kiesstelsel, waarin je een volksvertegenwoordiging kiest, niet een kabinet (of premier).

Euh, ik ben dus van origine een POLbewoner.
pi_81840682
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
Jij stemt toch altijd CDA? Als je wil stemmen en je denkt dat het CDA je goed vertegenwoordigt, wat is er dan mis mee?

Je hoeft niet te stemmen he .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')