abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81840709
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
In dat geval, schijt aan de stemwijzer en op geen van beide stemmen als het niet goed voelt.

Cali: oeh, vijgenjam is inderdaad goddelijk. Lekker bij sterke kaas of salami!
Ik wist niet dat AH die heeft!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_81840727
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:23 schreef neen het volgende:

[..]

Die Balkenende is pas een held mocht dat er bij mij uitkomen zou ik wel blanco stemmen. Maar goed, dat komt er toch nooit uit
Blanco stemmen heeft geen nut, ga dan gewoon van het mooie weer genieten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_81840776
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:19 schreef loveli het volgende:
Goed onderwijs zorgt in de toekomst voor een goede economie. Investeren in het onderwijs is investeren in de toekomst. En de manier waarop... Tsja.
En loveli loveli, weet jij al wat je gaat stemmen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_81840892
Ontopic
  • Havermout
  • Broodmaaltijd
  • Zelfgebakken havermoutkoekjes (met boter en suiker, niet mager of calorie-arm)
  • Nog meer koekjes
  • Glas karnemelk
  • 1 port
  • Avondeten: couscous, stoofpot schaap, wortel, ui, knoflook. Toe: rabarber, yoghurt, aarbeien

Hondje was uitgeteld vandaag; bijna de hele dag alleen maar geslapen. Hij zal de eerste dagen wel op pure adrenaline gelopen hebben.
  • ik moet verrassend weinig
      maandag 24 mei 2010 @ 19:36:16 #155
    236335 neen
    schone schijn
    pi_81840902
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Blanco stemmen heeft geen nut, ga dan gewoon van het mooie weer genieten.
    Voor mensen die de hele dag binnen zitten heeft blanco stemmen nu dus wel nut.
    het lijkt niet wat het is
      maandag 24 mei 2010 @ 19:39:02 #156
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_81841028
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebben . Ikzelf zou kiezen wat ik juist acht, niet wat me uitkomt. Maar dat ik mijn persoonlijke keuze.

Het tweede punt vind ik principieel verkeerd. Je kiest geen kabinet; je kiest wie het kabinet gaat controleren. Niet wie de macht krijgt maar wie de macht controleert. Dat kan héél goed een partij zijn waarvan je niet zou willen dat ze de macht hadden. Die zijn zelfs heel vaak beter in die rol.
    Het zal niet zo bedoeld zijn, maar toch lijken de verkiezingen me vooral gericht op in het kabinet komen. Dus ik kies voor een partij die ik in staat zie een land te besturen. PVV zal ongetwijfeld heel goed kunnen zeggen wat er mis is met het kabinet, ze doen niet anders, maar ik zou ze nooit de macht in handen willen geven om zelf beleid te mogen maken/geld te mogen verdelen. Dus stem ik niet op ze.
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef Mini_rulez het volgende:
    -edit- Sorry voor het lange POL-verhaal.
    'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.

Persoonlijk: ik krijg de kriebels van het idee dat ik moet lenen, het zou voor mij inhouden dat ik meer ga werken en mooi thuis blijf wonen.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      Vis een optie? maandag 24 mei 2010 @ 19:41:03 #157
    70532 loveli
    N
    pi_81841123
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef sigme het volgende:

[..]

En loveli loveli, weet jij al wat wie je gaat stemmen?
    Nope. Ik twijfel nogal. Mijn vraagstuk is 'stem ik op (iemand van) een kleine partij of een grote'. Dus stem ik strategisch of stem ik op basis van principes.
    crap in = crap out
    pi_81841137
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:

[..]

'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.

Persoonlijk: ik krijg de kriebels van het idee dat ik moet lenen, het zou voor mij inhouden dat ik meer ga werken en mooi thuis blijf wonen.
    En als voldoende werken en/of thuis wonen geen optie was? Zou je dan nog gaan studeren?
    Dat is dus precies waar de andere partijen bang voor zijn.
    pi_81841170
    In België moet je stemmen
      Vis een optie? maandag 24 mei 2010 @ 19:43:36 #160
    70532 loveli
    N
    pi_81841230
    quote:

[..]

Het zal niet zo bedoeld zijn, maar toch lijken de verkiezingen me vooral gericht op in het kabinet komen. Dus ik kies voor een partij die ik in staat zie een land te besturen. PVV zal ongetwijfeld heel goed kunnen zeggen wat er mis is met het kabinet, ze doen niet anders, maar ik zou ze nooit de macht in handen willen geven om zelf beleid te mogen maken/geld te mogen verdelen. Dus stem ik niet op ze.
    Geld verdelen laat ik dan weer liever niet aan links over.
    quote:

Ik ken mensen met een studieschuld van tussen een halve en een hele ton. Da's nogal een last op je schouders aan het begin van je loopbaan.
    crap in = crap out
    pi_81841235
    quote:
    ()

'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. ()
    BKR, Bureau Kredietregistratie.

Overigens is dat niet zo vreselijk als het klinkt; de deelnemers in BKR zouden die soort lening als een apart type kunnen aanmerken, waarbij dat type lening niet dezelfde gevolgen heeft voor een andere lening (hypotheek bijvoorbeeld) als een openstaande lening bij een postorderbedrijf, creditkaart of Leen Frisia oid.
    pi_81841247
    Heeft het zin om te stemmen om een signaal af te geven? Bijv zodat een partij voor het eerst een zetel haalt. ?
    pi_81841374
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Nope. Ik twijfel nogal. Mijn vraagstuk is 'stem ik op (iemand van) een kleine partij of een grote'. Dus stem ik strategisch of stem ik op basis van principes.
    Ik zou verdomd nog bijna op iemand van de SGP gaan stemmen. Maar ja, ik ben opgevoed met stemmen op de eerste-vrouw-op-de-lijst.

Dubbele ironie, nietwaar?

voor de verbetering
    pi_81841430
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef P.F het volgende:
    Heeft het zin om te stemmen om een signaal af te geven? Bijv zodat een partij voor het eerst een zetel haalt. ?
    Als jij dat signaal zinvol vindt, is het dat.
      maandag 24 mei 2010 @ 19:51:37 #165
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_81841664
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

En als voldoende werken en/of thuis wonen geen optie was? Zou je dan nog gaan studeren?
    Dat is dus precies waar de andere partijen bang voor zijn.
    Ik persoonlijk wel. Ik weet dat ik met mijn studie een goede baan zal krijgen en mijn ouders hebben het ook ruim genoeg om mij te ondersteunen tijdens mijn studie als ik het zelf niet meer kan opbrengen. Maar ik weet niet hoe dat zou gaan in (grote) minder rijke gezinnen, waar die buffer er niet is. Ken mensen die nu, met bijbaantje, net aan hun studie kunnen betalen. Dat is dan al met een aanvullende beurs. Wat moeten die dan als de studiefinanciering wegvalt?

Verder: ik weet niet eens het verschil tussen links en rechts, dus daar heb ik geen mening over .

En nu moet ik, geheel in het studiethema, mn tentamen van morgen gaan leren .
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      Vis een optie? maandag 24 mei 2010 @ 19:51:48 #166
    70532 loveli
    N
    pi_81841673
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef P.F het volgende:
    Dat weet je pas achteraf (behalve als je een glazen bol hebt).

Bij de weg, Churchill had een paar aardige uitspraken:
    Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time.
    The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Verder is een dictatuur eigenlijk de beste staatsvorm. Je kunt jaren vooruit plannen, hoeft niet elke 4 jaar een andere richting te kiezen (en bakken met geld uit te geven aan wachtgeld) en iedereen weet waar 'ie aan toe is, dat scheelt een hoop onrust. Nu nog even een goede leider vinden die iedereen in het gelid kan houden.
    Tito had het aardig voor elkaar wat dat betreft.
    (en dat laatste is een heel gevaarlijke uitspraak voor iemand die zich eigenlijk helemaal niet heeft verdiept in wat Tito allemaal uitspookte, dus correct me if i'm terribly wrong)
    crap in = crap out
      Vis een optie? maandag 24 mei 2010 @ 19:54:36 #167
    70532 loveli
    N
    pi_81841826
    On topic: ik ga eten. En me inhouden, want het wijzertje stijgt rap de laatste tijd.
    crap in = crap out
    pi_81841879
    Oh, Tito had het inderdaad aardig voor elkaar. Eerste keer dat ik in Joegoslavië kwam reden ze daar nog met ezelkarren. Daarna ging Tito dood en bleek de samenleving te bestaan uit stammen die elkaar afslachtten. Tito's nalatenschap was armoede en oorlog.
    pi_81842218
    Interessante discussie!

Ik heb ook geen flauw idee op wie ik ga stemmen. Zo ben ik eigenlijk best vóór het afschaffen van de HRA, of deze op zijn minst afschaffen (gradueel) voor de tophypotheken. Ik denk toch dat daarmee de huizenprijs knstmatig wordt hooggehouden. Aan de andere kant zitten dan duizenden mensen met een financieel probleem. Zelf ben ik niet van plan een huis te kopen, dus erg relevant is het niet voor mij.

Wat betreft lenen voor studie: faliekant op tegen. Ik ben van mening dat de (eerste) universitaire studie gratis moet zijn. In een land als Nederland, goed georganiseerd en rijk, vind ik studeren eigenlijk een recht. Om dan een drempel (die misschien wel overkomelijk is, maar toch) op te zetten, vind ik niet getuigen van lange termijn visie. Aan de andere kant willen we wel goede kwaliteit (behouden) in het onderwijs. Daar is geld voor nodig. Lastig.

Dan nog de zorgverzekering. Je bent verplicht je te verzekeren, maar het is wel erg duur. Nu is zorg ook duur, maar eigenlijk zou het systeem anders moeten (of écht vrije markt óf overheid gereguleerd, niet zo half half als nu het geval is, en veel doorzichtiger). Ik weet eigenlijk niet eens wat de verschillende standpunten van de partijen hierover zijn.

Daarnaast zou het goed zijn als de overheid de hand meer in eigen boezem stak, en zaken als wachtgeld verminderde. Ik ben geen wilders-fan, maar ben wel van mening dat politiek er voor het volk is, en niet anders om.
    pi_81842326
    Oh en ontopic, lijstje:

O: 1/4 ananas en 2x brood met ham
    L: pasta met toaten-groentensaus
    T: koffie en chocoprince
    S: 3,5 km hardlopen en grondoefeningen
    D: bietjessalade met rauwe ui en omelet
      maandag 24 mei 2010 @ 20:06:26 #171
    302747 Noukjee
    CookieMonster
    pi_81842374
    bij mij kwam de pvv uit een test..
    pi_81842512
    Dat financiële probleem door de HRA kun je vast wel op een of andere manier opvangen door het geleidelijk af te schaffen. Zou geen argument moeten zijn om het niet te doen als er geen principiële redenen zijn om de HRA in stand te houden. Ik ben het wel met je eens dat het, zeker voor dure huizen nergens voor nodig is om die te subsidiëren. Hoewel je dan weer rare situaties krijgt voor huizen die net boven die grens zitten vergeleken met huizen die er net onder zitten, maar daar is vast ook wel iets op te vinden, zoals het percentage dat je mag aftrekken laten afnemen met de waarde van het huis ofzo.

We dwalen wel een beetje af.
    pi_81842716
    @ mini: ja, er is overal een oplossing voor te vinden denk ik, als ze maar willen. En door de HRA (gedeeltelijk) af te schaffen levert een partij in aan populariteit. En dat willen ze niet. Ben benieuwd.

Als ik de stemwijzer invoer krijg ik dit:
    PvdA
    Partij voor de Dieren
    SP
    GroenLinks
    D66
    CDA
    PVV
    SGP
    VVD

PvdA
    Partij voor de dieren
    Ik denk dat ik idd SP of GroenLinks ga stemmen. Ik ben echt geen hippie (nou ja, stiekem wel natuurlijk), maar ik wil geen "Amerikaanse praktijken" hier.

Ontopic: ik ben met grondoefeningen begonnen en heb m'n maten (bovenbeen, taille (groot!! ) en bovenarm) opgeschreven, ben benieuwd of het na 2 weken zichtbaar meetbaar veranderd is
      maandag 24 mei 2010 @ 20:14:29 #174
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_81842752
    Ik ben weer thuis. Jee .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 24 mei 2010 @ 20:17:05 #175
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_81842889
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:13 schreef Perruche het volgende:

DVDA
    Dieren voor de Arbeid?

Tevens: after-edit-hippie-boks!

Die Churchill quotes Mja hij heeft wel een punt, ergens de stemmer heeft vaak geen enkel benul. Maarja, iemand moet maar eens met een geniaal alternatief komen Wat betreft dictaturen: het is idd minder rommelig! Al ben ik er zeker van overtuigd dat mensen niet gemaakt zijn om zoveel macht te hebben en er is nog nergens een zodanig moreel superieur persoon geweest die ik zoiets zou toevertrouwen
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_81842990
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dieren voor de Arbeid?

Tevens: after-edit-hippie-boks!

Die Churchill quotes Mja hij heeft wel een punt, ergens de stemmer heeft vaak geen enkel benul. Maarja, iemand moet maar eens met een geniaal alternatief komen Wat betreft dictaturen: het is idd minder rommelig! Al ben ik er zeker van overtuigd dat mensen niet gemaakt zijn om zoveel macht te hebben en er is nog nergens een zodanig moreel superieur persoon geweest die ik zoiets zou toevertrouwen
    De Fok! slank partij Met hippies enzo

(heb hem al ge-edit )
      maandag 24 mei 2010 @ 20:23:35 #177
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_81843235
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

De Fok! slank partij Met hippies enzo

(heb hem al ge-edit )
    DATISSET!

Zie ons al gaan, bij zo'n debat: "Ja heu, even dat ego in je kont steken, meneer! " - "Zeg madam van TON, ONS staat het water HEUL niet aan de lippen hoor! Wij zijn best blij, zo over het algeheel " - "Hee Wilders, pen uit je neus, we zitten hier niet op de kleuterschool".
    "Zo, en als we nu dan allemaal klaar zijn, gaan we eens een knus Nederland fixen! Ik pak de koekjes "
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_81843291
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Alternatief voor vakbond.

[ afbeelding ]
    Oooo, ik weet het al! Ik ga stemmen op het jurkje van Mei Li
      maandag 24 mei 2010 @ 20:26:01 #179
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_81843353
    Volgens stemwijzer heb ik de meeste overeenstemming met D66 en daar kan ik me wel in vinden. Ik vind Pechtold ook een leuke man. Niet dat dat er toe doet want ik mag toch niet stemmen.

Ik vroeg me laatst trouwens af of je wel lid mag worden van een politieke partij als je niet stemgerechtigd bent (ik mag wel voor gemeenteraadsverkiezingen stemmen maar niet landelijk).
    but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
      maandag 24 mei 2010 @ 20:26:34 #180
    236335 neen
    schone schijn
    pi_81843378
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:24 schreef Laureline het volgende:

[..]

Oooo, ik weet het al! Ik ga stemmen op het jurkje van Mei Li
    Volgens mij zat ik dit weekend dichtbij jou
      maandag 24 mei 2010 @ 20:29:37 #181
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_81843508
    Ik weet het ook nog niet wat ik ga stemmen. Wel weet ik m'n lijstje van vandaag:

O: yoghurt met bramen en banaan en muesli
    T: 2 koekjes
    L: 2 boterhammen met ham
    T: handje pringles
    D: grote gevulde salade en halve ciabatta met roomboter en zout
    T: stukje chocola bij het kopje thee.

Nu moet m'n knop echt om!
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_81843603
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
    Tsk! Daarvoor hebben wij mooie vrouwen een lieve man thuis
      maandag 24 mei 2010 @ 20:39:02 #183
    211002 Goodbye
    Awesome!
    pi_81843995
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_81844454
    Met verkiezingen stem ik meestal puur egoïstisch: op een partij die geen bezuinigingen op cultuur wil. Meestal zijn dat er maar één of twee en daar kies ik dan eventueel de minst tegen de borst stuitende uit.

Heeft iemand zich al in de programma's verdiept? Want ik zie dit punt tot nu toe nergens opduiken, iedereen zwijgt er maar over, of hobbelt in de algemene bezuinigingsstoet mee. Waarschijnlijk zijn ze allemaal bang 'de kiezer ' af te schrikken door àl te cultuurminnend over te komen. Want kunst, huu!
    pi_81844618
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:26 schreef Blurred86 het volgende:

Ik vroeg me laatst trouwens af of je wel lid mag worden van een politieke partij als je niet stemgerechtigd bent (ik mag wel voor gemeenteraadsverkiezingen stemmen maar niet landelijk).
    Dat mag een partij zelf bepalen (bijvoorbeeld de PVV heeft helemaal geen leden). Ik verwacht dat je lid mag worden van de meeste of alle (met leden dan he).
    Lid worden staat los van kiesrecht (passief en/of actief), het is niet iets wat ergens in staatsrecht relevant is.
      maandag 24 mei 2010 @ 20:53:20 #186
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_81844763
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:43 schreef loveli het volgende:Ik ken mensen met een studieschuld van tussen een halve en een hele ton. Da's nogal een last op je schouders aan het begin van je loopbaan.

Maar je gaat er niet dood van hoor

Volgens de stemwijzer zou ik pvda moeten stemmen, maar het wordt waarschijnlijk toch d66.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_81844826
    Ik heb geen zin meer om te studeren. Zzz

Ik zou nu graag geschiedenis studeren, lekker lezen in het zonnetje. Of geologie, leuk veldwerk doen in 't buitenland.

Maar nee, ik leer hoe mijn dividenduitkering belast wordt als ik meer dan 5% aandelen in een onderneming heb. Zzzzzzz. Ik heb.toch geen geld, laat staan aandelen haha.
      maandag 24 mei 2010 @ 20:57:17 #188
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_81844961
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef P.F het volgende:
    Ik heb geen zin meer om te studeren. Zzz

Ik zou nu graag geschiedenis studeren, lekker lezen in het zonnetje. Of geologie, leuk veldwerk doen in 't buitenland.

Maar nee, ik leer hoe mijn dividenduitkering belast wordt als ik meer dan 5% aandelen in een onderneming heb. Zzzzzzz. Ik heb.toch geen geld, laat staan aandelen haha.
    Vertel eens? Ik overweeg een bedrijf over te nemen en enig aandeelhouder te worden
      maandag 24 mei 2010 @ 20:59:26 #189
    236335 neen
    schone schijn
    pi_81845073
    Nou, ik had vorige week wat veldwerkdingen te doen en had maar wat graag lui gesufd in een collegezaal over dividenduitkeringen ik heb toch geen land, laat staan een heel landgoed.

Maar in het zonnetje was het wel lekker ja

Ik moet wel zeggen dat ik echt wel weer genoeg studie heb gehad voor dit studiejaar ik heb het eigenlijk al afgesloten maar ik moet dus nog even
    pi_81845265
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vertel eens? Ik overweeg een bedrijf over te nemen en enig aandeelhouder te worden
    Eh dat is alleen bij een nv/bv, dividend is zeg maar aandelen winst.

Bij zelfstandigen,
    Winst-zelfstandigen aftrek=afhankelijk van winst tussen 9096 bij geen winst en 4412 bij meer dan 57360 winst.

En dan de belasting volgens de schijven.

En dan daar af algemene korting en arbeidskorting (2074 en 1443)

Bedragen kunnen verouderd zijn.
    pi_81845332
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:47 schreef Laureline het volgende:
    Met verkiezingen stem ik meestal puur egoïstisch: op een partij die geen bezuinigingen op cultuur wil. Meestal zijn dat er maar één of twee en daar kies ik dan eventueel de minst tegen de borst stuitende uit.

Heeft iemand zich al in de programma's verdiept? Want ik zie dit punt tot nu toe nergens opduiken, iedereen zwijgt er maar over, of hobbelt in de algemene bezuinigingsstoet mee. Waarschijnlijk zijn ze allemaal bang 'de kiezer ' af te schrikken door àl te cultuurminnend over te komen. Want kunst, huu!
    Aha, ik heb net de stemwijzer ingevuld en alleen aan de stelling over bezuinigingen op subsidies voor kunst en cultuur waarde toegekend Er blijft een aangenaam lijstje over zo: PvdA, SP, GroenLinks, D66 en Partij voor de Dieren. Ook leuk dat je de motivatie van partijen om voor of tegen te zijn kan aanklikken Zie je bij de PvdA meteen weer zo'n typerende draaikontenuitleg: ja, we zijn eigenlijk tegen bezuinigen hierop, maar er moet toch mogelijk wel iets bezuinigd worden.

De standpunten van de SP en de dierenpartij staan me nog het meest aan, GroenLinks wil weer zo'n geitewollensokkenbeleid van vooral kunsteducatie, amateurgedoe en jeugdtheater. Nu nog even de andere stellingen serieus invullen, benieuwd wat het dan wordt...

Ik vraag me ineens ook af, als je jezelf het vaakste quote, zou je dan ook zelf op nr 1 bij je top 50 fokvriendjes komen?
    pi_81845407
    Je moet eerst je rechtsvorm kiezen dan pas weet je wat je verplichtingen zijn (jaarverslag, met privé vermogen aansprakelijk)

Over 2 weken kan ik het hopelijk beter uitleggen
    pi_81845638
    Hoi!
    Heb pannenkoeken gegeten, 3 ipv 2, want lustte wel wat! Ga vanavond, denk ik, niets meer eten. Het is mooi weest voor vandaag!
    Ben moe gelukkig maar, kank vanavond lekker slapen! hoef morgen niet op cursus, maar lekker voor de klas er is geen inval jeej! Ik mocht kiezen tussen 7-8 of 5-6! Met 7-8 op kamp geweest, dus leuke afsluiter .. maar 5-6 is afgelopen half jaar mn groepje geweest en ze misten me .. dus ik weet nog niet!

En die stemwijzer, die doe ik later wel ga nu weer terug naar Private Practice op tv
    Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
    pi_81845661
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 21:04 schreef Laureline het volgende:

[..]

Aha, ik heb net de stemwijzer ingevuld en alleen aan de stelling over bezuinigingen op subsidies voor kunst en cultuur waarde toegekend Er blijft een aangenaam lijstje over zo: PvdA, SP, GroenLinks, D66 en Partij voor de Dieren. Ook leuk dat je de motivatie van partijen om voor of tegen te zijn kan aanklikken Zie je bij de PvdA meteen weer zo'n typerende draaikontenuitleg: ja, we zijn eigenlijk tegen bezuinigen hierop, maar er moet toch mogelijk wel iets bezuinigd worden.
    Ik vind het sowieso heel irritant dat partijen bij hun uitleg alleen maar vage en sociaal wenselijke dingen neerzetten, zo weet je nog steeds niet wat ze zullen doen als puntje bij paaltje komt. Inderdaad zoiets als jij beschrijft, om maar niks uit te sluiten in de hoop dat mensen zich er wel in kunnen vinden en niemand denkt "hey maar dit is eigenlijk helemaal geen standpunt want dit is zo vaag dat iedereen het vindt".

Net als van die horoscoopdingen of beschrijvingen van persoonlijkheden aan de hand van sterrenbeeld die zo vaag zijn dat het voor iedereen op een of andere manier wel waar is.
      maandag 24 mei 2010 @ 21:14:40 #195
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_81845836
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 21:03 schreef P.F het volgende:

[..]

Eh dat is alleen bij een nv/bv, dividend is zeg maar aandelen winst.

Bij zelfstandigen,
    Winst-zelfstandigen aftrek=afhankelijk van winst tussen 9096 bij geen winst en 4412 bij meer dan 57360 winst.

En dan de belasting volgens de schijven.

En dan daar af algemene korting en arbeidskorting (2074 en 1443)

Bedragen kunnen verouderd zijn.
    Het is een BV inderdaad. Moet nog nadenken over de fiscaal meest handige constructie. Misschien dat ik een bv opricht waar van ik directeur ben en mij weer in laat huren door het andere bedrijf. Wat daarvan de werkvorm wordt weet ik nog niet. Kan je een bv omzetten naar een stichting? Nee he?
      maandag 24 mei 2010 @ 21:19:08 #196
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_81846072
    En ik heb mijn auto verkocht Nu het kentekenbewijs nog zoeken
    Nog even ontopic daglijstjes.
    Afgelopen dagen: brood, kaasjes, ijs, bbq en drank

Vandaag:
    o. muffin + halve peer + halve kaki
    t. roombroodje
    l. boterham gorgonzola + boterham geitenkaas met honing
    t. -
    d. bbq met 500 gram asperges + 2 champignons met geitenkaas + paar stukjes vlees

Morgen maar weer eens normaal doen (lees; sporten). Ik begin op de blob te lijken (alleen in mijn hoofd hoor, eigenlijk ziet het er nog acceptabel uit, maar het is neit meer zo strak als het kan zijn)
    pi_81846265
    Private Practice. Ik ben seizoen 2 nu aan het kijken, maar op dit tempo ben ik daar zo mee klaar.

Tink: wel een lekker lijstje vandaag!
    pi_81846642
    Interessante posts! Ik stem trouwens niet op 'iemand' waarvan ik wil dat zij het kabinet controleert, ik stem op een partij, zodat mijn stem er hopelijk aan bijdraagt dat die partij gaat regeren. Ik twijfel nog tussen PvdA, D'66 en GL. Ik ben wel benieuwd waarom sommigen hier principieel niet op de PvdA stemmen

Oh en Tink, als je een BV opricht, moet je ook even een holding oprichten waarin je een oudedagsvoorziening kan opbouwen. Als je dan onverhoopt failliet gaat, ben je niet meteen al je pensioengelden kwijt. /interessant!
      maandag 24 mei 2010 @ 21:30:21 #199
    277802 _Calimero_
    They are big and I am small.
    pi_81846728
    Ik heb net de season finale gekeken van greys! Wow...
    I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
    pi_81846798
    Lijstje:

O/L: versgeperste jus, croissant met kaas, boterham pindakaas, boterham hagelslag
    T: klein stukje cheescake
    S: wandeling door 't doarp
    T: mandarijn en appel
    S: Evy les 2
    D: wraps met gerookte kip, jalapeno-pepers, komkommer, avocado, ijsbergsla en kaas
    T: koekje bij de thee
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')