Anders gezegd: na jaaaaaaaaaaaaaaaaren van zeer grondige studie van politiek, de partijpolitiek, politieke geschiedenis en wat staatsrecht, is de keuze echt geen spat makkelijker gewordenquote:
Perron 14, daar dichtbij de trap vanuit de tunnel. Hij is rozequote:Op maandag 24 mei 2010 19:16 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Hahaha. Ja wacht ik fiets er gelijk even heen oke, waar moet ik ongeveer kijken
Dat is waar. Maar lelijke vrouwen kunnen ook mooie kinderen krijgen dus het is niet waterdichtquote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan moet je niet op mooie vrouwen stemmen, want werken en kinderen krijgen is niet altijd even makkeijk te combineren
Die Balkenende is pas een heldquote:Op maandag 24 mei 2010 19:19 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een vrij simpele keus, maargoed ik ben dan ook echt anti-wilders, dat is het enige wat ik heel zeker weet mbt stemmen/partijen etc
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, zo moeilijk lijkt me dat niet. Je voelt wel wat voor Wilders of niet. Dat laat je je toch niet voorschrijven door de stemwijzer?
Het punt was "geen partij kiezen waarvan je liever niet hebt dat die in het kabinet komt".quote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Dat laatste stukje snap ik niet helemaal, kun je eens uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
Jij stemt toch altijd CDA? Als je wil stemmen en je denkt dat het CDA je goed vertegenwoordigt, wat is er dan mis mee?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
In dat geval, schijt aan de stemwijzer en op geen van beide stemmen als het niet goed voelt.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Maar CDA?? Traditioneel, dat dan wel weer
Blanco stemmen heeft geen nut, ga dan gewoon van het mooie weer genieten.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:23 schreef neen het volgende:
[..]
Die Balkenende is pas een heldmocht dat er bij mij uitkomen zou ik wel blanco stemmen. Maar goed, dat komt er toch nooit uit
En loveli loveli, weet jij al wat je gaat stemmen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:19 schreef loveli het volgende:
Goed onderwijs zorgt in de toekomst voor een goede economie. Investeren in het onderwijs is investeren in de toekomst. En de manier waarop... Tsja.
Voor mensen die de hele dag binnen zitten heeft blanco stemmen nu dus wel nut.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Blanco stemmen heeft geen nut, ga dan gewoon van het mooie weer genieten.
Het zal niet zo bedoeld zijn, maar toch lijken de verkiezingen me vooral gericht op in het kabinet komen. Dus ik kies voor een partij die ik in staat zie een land te besturen. PVV zal ongetwijfeld heel goed kunnen zeggen wat er mis is met het kabinet, ze doen niet anders, maar ik zou ze nooit de macht in handen willen geven om zelf beleid te mogen maken/geld te mogen verdelen. Dus stem ik niet op ze.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Van het eerste punt zou ik zeggen dat je ze meestal rigoureuze plannen zo snel niet voor elkaar hebben. Ikzelf zou kiezen wat ik juist acht, niet wat me uitkomt. Maar dat ik mijn persoonlijke keuze.
Het tweede punt vind ik principieel verkeerd. Je kiest geen kabinet; je kiest wie het kabinet gaat controleren. Niet wie de macht krijgt maar wie de macht controleert. Dat kan héél goed een partij zijn waarvan je niet zou willen dat ze de macht hadden. Die zijn zelfs heel vaak beter in die rol.
'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef Mini_rulez het volgende:
-edit- Sorry voor het lange POL-verhaal.
Nope. Ik twijfel nogal. Mijn vraagstuk is 'stem ik op (iemand van) een kleine partij of een grote'. Dus stem ik strategisch of stem ik op basis van principes.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
En loveli loveli, weet jij al wat wie je gaat stemmen?
En als voldoende werken en/of thuis wonen geen optie was? Zou je dan nog gaan studeren?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.
Persoonlijk: ik krijg de kriebels van het idee dat ik moet lenen, het zou voor mij inhouden dat ik meer ga werken en mooi thuis blijf wonen.
Geld verdelen laat ik dan weer liever niet aan links over.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zal niet zo bedoeld zijn, maar toch lijken de verkiezingen me vooral gericht op in het kabinet komen. Dus ik kies voor een partij die ik in staat zie een land te besturen. PVV zal ongetwijfeld heel goed kunnen zeggen wat er mis is met het kabinet, ze doen niet anders, maar ik zou ze nooit de macht in handen willen geven om zelf beleid te mogen maken/geld te mogen verdelen. Dus stem ik niet op ze.
Ik ken mensen met een studieschuld van tussen een halve en een hele ton. Da's nogal een last op je schouders aan het begin van je loopbaan.quote:'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. Dat was kort voordat er een aantal partijen kwam met het idee dat de giftbeurs afschaffen wel een goed plan was.
Persoonlijk: ik krijg de kriebels van het idee dat ik moet lenen, het zou voor mij inhouden dat ik meer ga werken en mooi thuis blijf wonen.
BKR, Bureau Kredietregistratie.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:39 schreef Chicolate het volgende:
()
'Ze' (geen idee meer wie) willen studieschulden ook op je papiertje met schulden (weer geen idee hoe dat heet) laten zetten, om lenen onder studenten te ontmoedigen. ()
Ik zou verdomd nog bijna op iemand van de SGP gaan stemmen. Maar ja, ik ben opgevoed met stemmen op de eerste-vrouw-op-de-lijst.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Nope. Ik twijfel nogal. Mijn vraagstuk is 'stem ik op (iemand van) een kleine partij of een grote'. Dus stem ik strategisch of stem ik op basis van principes.
Als jij dat signaal zinvol vindt, is het dat.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef P.F het volgende:
Heeft het zin om te stemmen om een signaal af te geven? Bijv zodat een partij voor het eerst een zetel haalt. ?
Ik persoonlijk wel. Ik weet dat ik met mijn studie een goede baan zal krijgen en mijn ouders hebben het ook ruim genoeg om mij te ondersteunen tijdens mijn studie als ik het zelf niet meer kan opbrengen. Maar ik weet niet hoe dat zou gaan in (grote) minder rijke gezinnen, waar die buffer er niet is. Ken mensen die nu, met bijbaantje, net aan hun studie kunnen betalen. Dat is dan al met een aanvullende beurs. Wat moeten die dan als de studiefinanciering wegvalt?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
En als voldoende werken en/of thuis wonen geen optie was? Zou je dan nog gaan studeren?
Dat is dus precies waar de andere partijen bang voor zijn.
Dat weet je pas achteraf (behalve als je een glazen bol hebt).quote:Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef P.F het volgende:
Heeft het zin om te stemmen om een signaal af te geven? Bijv zodat een partij voor het eerst een zetel haalt. ?
Dieren voor de Arbeid?quote:
De Fok! slank partijquote:Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dieren voor de Arbeid?
Tevens: after-edit-hippie-boks!![]()
Die Churchill quotesMja hij heeft wel een punt, ergens
de stemmer heeft vaak geen enkel benul. Maarja, iemand moet maar eens met een geniaal alternatief komen
Wat betreft dictaturen: het is idd minder rommelig! Al ben ik er zeker van overtuigd dat mensen niet gemaakt zijn om zoveel macht te hebben en er is nog nergens een zodanig moreel superieur persoon geweest die ik zoiets zou toevertrouwen
DATISSET!quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
De Fok! slank partijMet hippies enzo
![]()
(heb hem al ge-edit)
Volgens mij zat ik dit weekend dichtbij jouquote:Op maandag 24 mei 2010 20:24 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oooo, ik weet het al! Ik ga stemmen op het jurkje van Mei Li
Tsk! Daarvoor hebben wij mooie vrouwen een lieve man thuisquote:Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat mag een partij zelf bepalen (bijvoorbeeld de PVV heeft helemaal geen leden). Ik verwacht dat je lid mag worden van de meeste of alle (met leden dan he).quote:Op maandag 24 mei 2010 20:26 schreef Blurred86 het volgende:
Ik vroeg me laatst trouwens af of je wel lid mag worden van een politieke partij als je niet stemgerechtigd bent (ik mag wel voor gemeenteraadsverkiezingen stemmen maar niet landelijk).
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:43 schreef loveli het volgende:Ik ken mensen met een studieschuld van tussen een halve en een hele ton. Da's nogal een last op je schouders aan het begin van je loopbaan.
Vertel eens? Ik overweeg een bedrijf over te nemen en enig aandeelhouder te wordenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef P.F het volgende:
Ik heb geen zin meer om te studeren. Zzz
Ik zou nu graag geschiedenis studeren, lekker lezen in het zonnetje. Of geologie, leuk veldwerk doen in 't buitenland.
Maar nee, ik leer hoe mijn dividenduitkering belast wordt als ik meer dan 5% aandelen in een onderneming heb. Zzzzzzz. Ik heb.toch geen geld, laat staan aandelen haha.
Eh dat is alleen bij een nv/bv, dividend is zeg maar aandelen winst.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vertel eens? Ik overweeg een bedrijf over te nemen en enig aandeelhouder te worden
Aha, ik heb net de stemwijzer ingevuld en alleen aan de stelling over bezuinigingen op subsidies voor kunst en cultuur waarde toegekendquote:Op maandag 24 mei 2010 20:47 schreef Laureline het volgende:
Met verkiezingen stem ik meestal puur egoïstisch: op een partij die geen bezuinigingen op cultuur wil. Meestal zijn dat er maar één of tweeen daar kies ik dan eventueel de minst tegen de borst stuitende uit.
Heeft iemand zich al in de programma's verdiept? Want ik zie dit punt tot nu toe nergens opduiken, iedereen zwijgt er maar over, of hobbelt in de algemene bezuinigingsstoet mee. Waarschijnlijk zijn ze allemaal bang 'de kiezer ' af te schrikken door àl te cultuurminnend over te komen. Want kunst, huu!
Ik vind het sowieso heel irritant dat partijen bij hun uitleg alleen maar vage en sociaal wenselijke dingen neerzetten, zo weet je nog steeds niet wat ze zullen doen als puntje bij paaltje komt.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:04 schreef Laureline het volgende:
[..]
Aha, ik heb net de stemwijzer ingevuld en alleen aan de stelling over bezuinigingen op subsidies voor kunst en cultuur waarde toegekendEr blijft een aangenaam lijstje over zo: PvdA, SP, GroenLinks, D66 en Partij voor de Dieren. Ook leuk dat je de motivatie van partijen om voor of tegen te zijn kan aanklikken
Zie je bij de PvdA meteen weer zo'n typerende draaikontenuitleg: ja, we zijn eigenlijk tegen bezuinigen hierop, maar er moet toch mogelijk wel iets bezuinigd worden.
![]()
Het is een BV inderdaad. Moet nog nadenken over de fiscaal meest handige constructie. Misschien dat ik een bv opricht waar van ik directeur ben en mij weer in laat huren door het andere bedrijf. Wat daarvan de werkvorm wordt weet ik nog niet. Kan je een bv omzetten naar een stichting? Nee he?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:03 schreef P.F het volgende:
[..]
Eh dat is alleen bij een nv/bv, dividend is zeg maar aandelen winst.
Bij zelfstandigen,
Winst-zelfstandigen aftrek=afhankelijk van winst tussen 9096 bij geen winst en 4412 bij meer dan 57360 winst.
En dan de belasting volgens de schijven.
En dan daar af algemene korting en arbeidskorting (2074 en 1443)
Bedragen kunnen verouderd zijn.
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Oh en Tink, als je een BV opricht, moet je ook even een holding oprichten waarin je een oudedagsvoorziening kan opbouwen. Als je dan onverhoopt failliet gaat, ben je niet meteen al je pensioengelden kwijt. /interessant!
Ah jij zit in dezelfde hoek als ik, dus..quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Interessante posts! Ik stem trouwens niet op 'iemand' waarvan ik wil dat zij het kabinet controleert, ik stem op een partij, zodat mijn stem er hopelijk aan bijdraagt dat die partij gaat regeren. Ik twijfel nog tussen PvdA, D'66 en GL. Ik ben trouwens wel benieuwd waarom sommigen hier principieel niet op de PvdA stemmen
Oh en Tink, als je een BV opricht, moet je ook even een holding oprichten waarin je een oudedagsvoorziening kan opbouwen. Als je dan onverhoopt failliet gaat, ben je niet meteen al je pensioengelden kwijt. /interessant!
Je gevoel is natuurlijk ook belangrijk! Qua denkbeelden pas ik misschien beter bij GL, maar ik zie veel liever een kabinet met de PvdA, dan een rechtse coalitie. Daarom zit ik wel sterk te denken aan een strategische stem op de PvdA. Ik vind het verder ook geen suffe partij, dat scheeltquote:Op maandag 24 mei 2010 21:32 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ah jij zit in dezelfde hoek als ik, dus..
Ik wil geen PvdA stemmen omdat ik het een beetje een suffe net niet partij vind, het is meer een gevoel wat ik erbij heb. Lekker vaag argument. Maargoed, GL ws of misschien toch D66...
Je kan niet stemmen op een partijquote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef anna82 het volgende:
Interessante posts! Ik stem trouwens niet op 'iemand' waarvan ik wil dat zij het kabinet controleert, ik stem op een partij, zodat mijn stem er hopelijk aan bijdraagt dat die partij gaat regeren. Ik twijfel nog tussen PvdA, D'66 en GL. Ik ben wel benieuwd waarom sommigen hier principieel niet op de PvdA stemmen
Mooiquote:Op maandag 24 mei 2010 21:49 schreef P.F het volgende:
Zo vind ik het wel interessant als ik jou er mee kan helpen Tink
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |