Herkenbaarquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:27 schreef -marz- het volgende:
Goedemorgen. Net in een uurtje iets afgemaakt waar ik het hele weekend tegenaan heb lopen hikkenaltijd hetzelfde met mij...
Slanktechnisch was een goed weekend, op wat biertjes en een pizza tonno na.
En je therapiedagje vervalt deze week vanwege pinksteren of..?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb vreselijk klote gegeten dit weekend... de mensen met wie ik was zijn vreselijk van het zwaar en veel eten en veel snoepen, en het lukte me niet om mijn eigen plan te trekken... voelde me er helemaal niet lekker onder, echt een vol gevoel steeds, en dan toch nog dooretenbah...
durf niet zo goed op de weegschaal...
Ik heb al twee jaar gewerkt op een secretariaat van de uni, en nu daar een 'low' is, ben ik verplaatst. Momenteel ben ik bezig met een andere ondersteunende klus, en vanaf half juni ga ik (ivm verlof van vaste medewerkers) als het goed is twee andere secretariaten ondersteunen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef -marz- het volgende:
[..]
En je therapiedagje vervalt deze week vanwege pinksteren of..?
Jammer dat je je er nu slecht over voelt..
Wat ga je voor werk doen dan Maria?
Aardappelpureequote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
is aardappelpurree eigenlijk beter dan gewone gekookte aardappels?
Maggi aardappelpuree naturel:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:23 schreef Noukjee het volgende:
is aardappelpurree eigenlijk beter dan gewone gekookte aardappels?
gewone gekookte aardappel krijgt bij de dietiste in principe de voorkeur, ondanks dat het qua kcal hetzelfde is als een zelfgemaakte aardappelpuree (gemaakt met magere melk of kookvocht). het gaat erom dat aardappelpuree te "makkelijk" eet. het glijdt zo weg, weinig kauw-werk, etc. producten waar je meer moeite voor moet doen om ze te eten krijgen doorgaans de voorkeur.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Aardappelpuree.
Lijkt me niet. Het is immers hetzelfde product. Zo'n vraag kun je ook stellen over een gewone boterham met kaas en een kaastosti. Kaastosti lijkt ongezonder, maar is dat (volgens mij) niet. Mits je hem niet laat aanbranden natuurlijk
.
Eens dat je moeite doen voor eten. Dat is ook een argument tegen vruchtensap en ander vloeibaar voer. Een appel knaag je in tien minuten weg, maar als je 'em in de blender mikt, slurp je 'em zo op.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gewone gekookte aardappel krijgt bij de dietiste in principe de voorkeur, ondanks dat het qua kcal hetzelfde is als een zelfgemaakte aardappelpuree (gemaakt met magere melk of kookvocht). het gaat erom dat aardappelpuree te "makkelijk" eet. het glijdt zo weg, weinig kauw-werk, etc. producten waar je meer moeite voor moet doen om ze te eten krijgen doorgaans de voorkeur.
maar het scheelt maar weinig, en als je niet elke dag aardappelpuree hapt is t allemaal wel ok.
pureetorentjes uit de oven is ook heel lekker!! zelf maken met een spuitzak.
aardappelpuree uit een pakje is vaak wel wat vetter en vooral zouter!
Hihi, die klinkt wel als iets voor mij!quote:Wet van Sinterklaas
Als je niet duidelijk vraagt wat je wilt, krijg je iets anders. Kortweg, de Wet van Sinterklaas. De echte Sinterklaas wel te verstaan; niet die verklede buurman die rond 5 december Nederland onveilig maakt. De Wet van Sinterklaas gaat bovenal over het realiseren van verlangens. Kleine en grote. In deze korte, interactieve je-kunt-er-direct-mee-aan-het-work-s(c)hop leer je hoe je de Wet van Sinterklaas zelf toe kunt passen. Hierdoor zal je ervaren dat hetgeen dat je wilt, eenvoudiger te realiseren is dan je wellicht nu nog denkt. Met veelal als bijkomend effect dat de communicatie met jezelf en met anderen, ook sterk verbetert.
Trainer: Rob de Best (Auteur en trainer)
Kaaschirurgquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:36 schreef Blurred86 het volgende:
Je zou zelfs kunnen zeggen dat aardappelpuree 'slechter' is omdat er vaak een hoop boter in zit
Sterkte bij de kaakchirurg (hehe ik schreef in eerste instantie kaaschirurg) Maria!
En een grote dag voor DaD, geniet ervan!
Voor mij ook weer de eerste 'normale dag'. Ik merk dat het allemaal wel veel vermoeiender voor me is dan normaal (ik heb een hele dag vol vergaderingen), maar het is ook wel fijn om afleiding te hebben.
Je moet eerst uitmaken of je de ovenfunctie of de magnetronfunctie het belangrijkst vindt: de meeste zijn magnetrons die 'een beetje' ovenachtig kunnen doen, wil je vooral de oven gebruiken waren er geloof ik maar 1 of 2 merken die dan het beste (en heel duurquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:40 schreef P.F het volgende:
Leuk jurkje kwak! Mis nu alleen nog iets van een accessoire, maar dat komt al goed lees ik
Iemand verstand van combimagnetrons? Ik wil er 1 kopen maar geen idee waar ik op moet letten!
Combimagnetron, ook voor cupcakes?
Ik zou het leuk vinden om af en toe cupcakes en een ovenschotel te maken, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:47 schreef Laureline het volgende:
[..]
Je moet eerst uitmaken of je de ovenfunctie of de magnetronfunctie het belangrijkst vindt: de meeste zijn magnetrons die 'een beetje' ovenachtig kunnen doen, wil je vooral de oven gebruiken waren er geloof ik maar 1 of 2 merken die dan het beste (en heel duur) waren...weet alleen niet meer welke merken! Etna geloof ik?
En kijk: Combimagnetron/ combi-oven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |