quote:Een protestbijeenkomst tegen 'onverdraagzaamheid' van de 'anti-racisme-organisatie' Nederland Bekent Kleur volgende week zondag wordt gepresenteerd door Jihad Alariachi. Opvallend, aangezien zij zelf allesbehalve tolerant staat tegenover homo's.
Alariachi, bekend van onder meer het tv-programma Meiden van Halal, presenteert volgende week zondag Rhythm Against Racism in Amsterdam, een protestbijeenkomst van Nederland Bekent Kleur tegen ‘racisme’ en ‘onverdraagzaamheid’.
Dat de keuze is gevallen op Alariachi is opmerkelijk, omdat ze zich in het verleden hard heeft uitgesproken tegen homoseksualiteit. ‘Ik accepteer gewoon geen moslimhomo,’ zei ze in Meiden van Halal. Volgens haar gaan islam en homoseksualiteit niet samen.
Tolerantie
De organisatie, onder leiding van politiek activist René Danen, beroept zich in haar aankondigingen juist op de ‘eeuwenoude traditie van tolerantie’ die Nederland kent.
Danen wil tegenover elsevier.nl niet op de uitspraken van Alariachi ingaan. 'Nederland Bekent Kleur richt zich tegen alle vormen van discriminatie, ongeacht tegen wie of welke bevolkingsgroep dan ook. En dat gaan we volgende week zondag ook uitdragen,' aldus Danen.
dat mag niet van Linksch..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef zomaareennaam het volgende:
tja.. je kunt je er nu druk om maken - maar je kunt ook gewoon straks op Wilders stemmen.
De enige goede bron is de Volkskrant?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
Elsevierlekker bron noem je ook
Je moet de woorden in verband zien, niet losse woorden eruit halen en dan met beschuldigingen komen.
Ja, dat zal de tolerantie ten goede komen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef zomaareennaam het volgende:
tja.. je kunt je er nu druk om maken - maar je kunt ook gewoon straks op Wilders stemmen.
Die meiden van Halal zijn echt 10x erger dan Wilders en Janmaat bij elkaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat zal de tolerantie ten goede komen.![]()
Ik wens Wilders en de Meiden van Halal een gezellig 10-jaar durend kwartetje toe in Siberië. Iedereen blij.
Leviticus 20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op henquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:49 schreef Holograph het volgende:
Voor de mensen die beweren dat ze het niet zegt ze zegt: "Homo's en de Islam gaan niet samen, dat zeg ik ook. Ik accepteer ook geen moslimhomo".
Mag ik het een 7e eeuwse woestijnideologie noemen?
Doet dit iets af van het feit dat ze de dag van de respect gaat presenteren, terwijl ze zelf zegt dat ze iets tegen moslimhomo's heeft?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:52 schreef Izaag het volgende:
[..]
Leviticus 20:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen
''Je moet even die doek weghalen bij je oren''quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:49 schreef Holograph het volgende:
Voor de mensen die beweren dat ze het niet zegt ze zegt: "Homo's en de Islam gaan niet samen, dat zeg ik ook. Ik accepteer ook geen moslimhomo".
snap ik, ik heb alleen hetzelfde met het schoppen tegen heilige huisjes.. die tijd hebben we inmiddels wel gehadquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:08 schreef bohgek het volgende:
maar dat gedweep over dat tolerante Nederland komt me zo'n beetje de strot uit.
en tolerante moslims is een keiharde tegenstrijdigheid. dus ... wat doet ze daar van ons belastingcentenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:22 schreef Prego het volgende:
[..]
snap ik, ik heb alleen hetzelfde met het schoppen tegen heilige huisjes.. die tijd hebben we inmiddels wel gehad
ze is gewoon een hypocriete racist die een dag over tolerantie gaat openen.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef TimoerLenk het volgende:
Ze is tegen moslimhomo's en niet homo's in het algemeen. Je kunt niet een homo en moslim zijn want homoseksualiteit is een grote zonde in de islam. Je bent gewoon niet geloofwaardig als je een homo bent en jezelf moslim noemt. En nee, homo's hoeven ook niet dood volgens de islam, nergens wordt daar toe opgedragen door de Koran en profeet Mohammed heeft ook nooit iemand laten executeren wegens homoseksualiteit.
Sinds wanneer is homo een ras?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze is gewoon een hypocriete racist die een dag over tolerantie gaat openen.
ze is gewoon een intolerant persoon - klaar.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef TimoerLenk het volgende:
Ze is tegen moslimhomo's en niet homo's in het algemeen. Je kunt niet een homo en moslim zijn want homoseksualiteit is een grote zonde in de islam. Je bent gewoon niet geloofwaardig als je een homo bent en jezelf moslim noemt. En nee, homo's hoeven ook niet dood volgens de islam, nergens wordt daar toe opgedragen door de Koran en profeet Mohammed heeft ook nooit iemand laten executeren wegens homoseksualiteit.
Ah, dus jij beschouwt homoïsme, net als ik, ook als een religie/ideologie.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:33 schreef bijdehand het volgende:
Ik ben tegen de islam, alle moslims moeten dood. En we moeten toleranter zijn.
Hell yeah
Geil. Hoe gaat dit verder?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:23 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
"ik accepteer geen moslimhomo's"
Dat hoeft ook niet, kutkind, zolang ze dat zelf maar doen.
[ afbeelding ]
Nee. Het is een levensstijl die je kan voorkomen door genoeg marteling/indoctrinatie, maar nooit uitgeroeid zal kunnen worden. Iets wat ook nergens voor nodig is. Liever een flat vol homo's dan een flat vol moslims.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, dus jij beschouwt homoïsme, net als ik, ook als een religie/ideologie.²
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:49 schreef Holograph het volgende:
En als je homo bent en je bekeert je tot de islam omdat dat zo'n geweldig geloof is? Moet je dan maar stoppen met homo zijn omdat dat immers niet samen gaat?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef TimoerLenk het volgende:
Jups. En op zich is dat ook logisch aangezien (net als bij de Katholieke kerk) homoseksualiteit toch wel als onrein en ziekte wordt gezien. Alleen om zo'n figuur nu iets te laten openen wat over tolerantie gaat, is wel erg fout. Tolerantie is goed, behalve tolerenatie tegen intolerantie.quote:Op zondag 23 mei 2010 08:21 schreef pisnicht het volgende:
[..]
En als je homo bent en je bekeert je tot de islam omdat dat zo'n geweldig geloof is? Moet je dan maar stoppen met homo zijn omdat dat immers niet samen gaat?
Ik snap het ook niet. Bij de RK-kerk is het zo dat als je homo bent en bijvoorbeeld een pastoor ofzo wil worden, je niet meer die homo-leefstijl mag hebben (als ik het zo mag noemen).quote:Op zondag 23 mei 2010 08:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Jups. En op zich is dat ook logisch aangezien (net als bij de Katholieke kerk) homoseksualiteit toch wel als onrein en ziekte wordt gezien. Alleen om zo'n figuur nu iets te laten openen wat over tolerantie gaat, is wel erg fout. Tolerantie is goed, behalve tolerenatie tegen intolerantie.
ik vind dan ook niet dat de paus een dag voor tolerantie zou moeten openen tot de rk-kerk zelf tolerant is.quote:Op zondag 23 mei 2010 08:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Bij de RK-kerk is het zo dat als je homo bent en bijvoorbeeld een pastoor ofzo wil worden, je niet meer die homo-leefstijl mag hebben (als ik het zo mag noemen).
Homo's kun je tenminste zien.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De tolerantie in Nederland is ook zover uitgerekt dat het op breken staat.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:08 schreef bohgek het volgende:
Ik word moe van dat gezever over dat Nederland oh zo tolerant was/is.
Nederlanders zijn ook maar mensen en dat maakt ze/ons net zo hypocriet als ieder ander mens op deze aarde.
Ja ik weet dat Nederland o.a. veel grote denkers de vrijheid heeft geboden om hun werk in alle vrijheid te mogen doen, maar dat gedweep over dat tolerante Nederland komt me zo'n beetje de strot uit.
De grenzen van de tolerantie v/d autochtone bevolking zijn zo ongeveer bereikt, inderdaad.quote:Op zondag 23 mei 2010 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De tolerantie in Nederland is ook zover uitgerekt dat het op breken staat.
quote:Op zondag 23 mei 2010 09:38 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Nederland en de islam gaan ook niet samen. Wordt ons ook door de strot gedrukt.
Ik ga maar eens een "Dag der Verdrukking" organiseren, voor autochtone Nederlanders ofzo.
Voor Moslims moet je een röntgenbril gebruiken hé?quote:
Haha heb je dat stuk wel eens gehoord dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
Elsevierlekker bron noem je ook
Je moet de woorden in verband zien, niet losse woorden eruit halen en dan met beschuldigingen komen.
Een homo kan geen moslim zijn, wat is daar niet duidelijk aan? Dat heeft niks met discriminatie te maken.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Haha heb je dat stuk wel eens gehoord dan?
Waar zijn ze aan te herkennen dan? Hun voorbeeldige gedrag?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor Moslims moet je een röntgenbril gebruiken hé?²
Handig he, om je daar achter te verschuilen.. Heb je er wel eens over nagedacht dat je zelf misschien ontzettend intolerant bent? En hoezo moeten we deze woorden van die dame in verband zien? Daar begon jij namelijk mee.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Een homo kan geen moslim zijn, wat is daar niet duidelijk aan? Dat heeft niks met discriminatie te maken.
Zie je wel hoe intolerant Nederland is? Slechts een handjevol mensen wordt hier jaarlijks toegelaten en die moeten dan ook nog onze perverse Westerse normen en waarden accepteren.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:52 schreef Disorder het volgende:
[..]
Handig he, om je daar achter te verschuilen.. Heb je er wel eens over nagedacht dat je zelf misschien ontzettend intolerant bent? En hoezo moeten we deze woorden van die dame in verband zien? Daar begon jij namelijk mee.
Prima als zij dat standpunt voor zichzelf wil blijven hanteren. Maar we leven hier in een land waar we dergelijke waarden en normen (kutterm) nou eenmaal hebben. Als ze daar zoveel moeite mee heeft, moet ze dus naar een land waar het normaal is homo's niet toe te laten tot een wereldreligie.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:56 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zie je wel hoe intolerant Nederland is? Slechts een handjevol mensen wordt hier jaarlijks toegelaten en die moeten dan ook nog onze perverse Westerse normen en waarden accepteren.
Dit is precies wat ik bedoel met woorden in verband zien: mw Alariachi wordt hier als homohater neergezet, terwijl ze alleen maar het standpunt van de Islam verkondigt.
Ga je emigreren dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:57 schreef Disorder het volgende:
Ik wens geen ideologie vol hatelijke denkbeelden in mijn achtertuin te zien. Punt uit.
da's een beejte omgekeerde wereld ook he... maar het gebeurt al. de emmigratie uit nederland van hoogopgeleiden groeit.quote:
Waar komt het dan vandaan dat ze van een hoog punt afgegooid moeten worden en dat homofilie een bedreiging is voor de maatschappij die bestreden moet worden?quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef TimoerLenk het volgende:
En nee, homo's hoeven ook niet dood volgens de islam, nergens wordt daar toe opgedragen door de Koran en profeet Mohammed heeft ook nooit iemand laten executeren wegens homoseksualiteit.
Bij de RK kerk mag een pastoor helemaal geen relatie hebben, niet ho en niet he.quote:Op zondag 23 mei 2010 08:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Bij de RK-kerk is het zo dat als je homo bent en bijvoorbeeld een pastoor ofzo wil worden, je niet meer die homo-leefstijl mag hebben (als ik het zo mag noemen).
Veel moslims zijn niet zoals ze altijd beweren, dat klopt. Das moeilijk te herkennen.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor Moslims moet je een röntgenbril gebruiken hé?²
Nee, maar dat bedoel ik ook niet. Ze moeten het afzweren zeg maar, dus wel 's avonds een biertje pakken, maar niet in een gaybar ofzo.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij de RK kerk mag een pastoor helemaal geen relatie hebben, niet ho en niet he.
Ik weet nu al tegen wie ze voorzichtig willen protesteren. En dan zeggen dat je racisme wilt bestrijden. Al die anti-Racisme organisaties zijn te lachwekkend voor woorden.quote:Een protestbijeenkomst tegen 'onverdraagzaamheid' van de 'anti-racisme-organisatie' Nederland Bekent Kleur volgende week zondag wordt gepresenteerd door Jihad Alariachi. Opvallend, aangezien zij zelf allesbehalve tolerant staat tegenover homo's.
Alariachi, bekend van onder meer het tv-programma Meiden van Halal, presenteert volgende week zondag Rhythm Against Racism in Amsterdam, een protestbijeenkomst van Nederland Bekent Kleur tegen ‘racisme’ en ‘onverdraagzaamheid’.
Hmm, geen homo in Islam betekent niet dat je automatisch homo's haat. Je zou het intolerant kunnen noemen, en dat is het eigenlijk ook wel, maar homo's en religie is gewoon een rare combinatie. Lees al die verzen over homo's eens. Dus niet alleen de Koran, maar ook de Bijbel. Dat ziet er dan niet zo goed uit voor de homo's. Waarom zou je dan als homo een moslim of christen willen zijn? Dat snap ik dan zelf ook niet, maar misschien dat iemand dat voor mij uit kan leggen.quote:Dat de keuze is gevallen op Alariachi is opmerkelijk, omdat ze zich in het verleden hard heeft uitgesproken tegen homoseksualiteit. ‘Ik accepteer gewoon geen moslimhomo,’ zei ze in Meiden van Halal. Volgens haar gaan islam en homoseksualiteit niet samen.
Tolerantie wat vandaag de dag te letterlijk genomen wordt.quote:Tolerantie
De organisatie, onder leiding van politiek activist René Danen, beroept zich in haar aankondigingen juist op de ‘eeuwenoude traditie van tolerantie’ die Nederland kent.
Alle vormen van discriminatie? Natuurlijk... Nog meer van dat politiek-correct gebler. Zeg nou maar gewoon dat je alleen voor de minderheden opkomt -die het zogenaamd moeilijk hebben- en dat de autochtoon z'n bek moet houden. Daar komt het uiteindelijk altijd op neer. Dat anti-Racisme is gewoon niets meer dan moderne racisme.quote:Danen wil tegenover elsevier.nl niet op de uitspraken van Alariachi ingaan. 'Nederland Bekent Kleur richt zich tegen alle vormen van discriminatie, ongeacht tegen wie of welke bevolkingsgroep dan ook. En dat gaan we volgende week zondag ook uitdragen,' aldus Danen.
Maar dat is dan toch niet te vergelijken met je bekeren tot de islam als homo zijnde.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, maar dat bedoel ik ook niet. Ze moeten het afzweren zeg maar, dus wel 's avonds een biertje pakken, maar niet in een gaybar ofzo.
Gelukkig zijn er religies die steeds toleranter worden t.o.v. homo's. In de RK kerk krijgen ze tegenwoordig gewoon de hostie. En er zijn kerken waar je als homopaar een huwelijksviering kunt houden, maar dan zonder inzegening.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:49 schreef Regal het volgende:
Hmm, geen homo in Islam betekent niet dat je automatisch homo's haat. Je zou het intolerant kunnen noemen, en dat is het eigenlijk ook wel, maar homo's en religie is gewoon een rare combinatie. Lees al die verzen over homo's eens. Dus niet alleen de Koran, maar ook de Bijbel. Dat ziet er dan niet zo goed uit voor de homo's. Waarom zou je dan als homo een moslim of christen willen zijn? Dat snap ik dan zelf ook niet, maar misschien dat iemand dat voor mij uit kan leggen.
Geweldig. Intolerantie beantwoorden met intolerantie en vervolgens ook nog je vingertje blijven wijzen. Het Wilders-publiek blijft mij verbazenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef zomaareennaam het volgende:
Ah, ik zie dat jij je benepen politieke correctheid tegenwoordig illustreert met ernstige ziektes. Wat ben je toch een parel van een journalist.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweldig. Intolerantie beantwoorden met intolerantie en vervolgens ook nog je vingertje blijven wijzen. Het Wilders-publiek blijft mij verbazen![]()
Overigens is schijnheiligheid weer de norm in dit topic. Een gemiddelde chirsten zal ook zeggen dat het christelijke geloof en homozijn niet samen gaan.
Elsevier: kankerblad
Mooi man. Ik zal direct mn kladblok in de wilgen hangen nu ik word bekritiseerd vanwege mijn uitlatingen op een internetforumquote:Op zondag 23 mei 2010 13:24 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat jij je benepen politieke correctheid tegenwoordig illustreert met ernstige ziektes. Wat ben je toch een parel van een journalist.
Ben jij journalist? Wat voor soort nieuws dan? Sorry voor het offtopic zijnquote:Op zondag 23 mei 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi man. Ik zal direct mn kladblok in de wilgen hangen nu ik word bekritiseerd vanwege mijn uitlatingen op een internetforum
Goed argument broquote:Op zondag 23 mei 2010 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi man. Ik zal direct mn kladblok in de wilgen hangen nu ik word bekritiseerd vanwege mijn uitlatingen op een internetforum
Kan wel zijn maar toch wringt het. Het zou mooi zijn als moslimhomo's dit niet pikten en massaal naar die manifestatie kwamen.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweldig. Intolerantie beantwoorden met intolerantie en vervolgens ook nog je vingertje blijven wijzen. Het Wilders-publiek blijft mij verbazen![]()
Overigens is schijnheiligheid weer de norm in dit topic. Een gemiddelde chirsten zal ook zeggen dat het christelijke geloof en homozijn niet samen gaan.
Nee godzijdank nietquote:Op zondag 23 mei 2010 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch niet te vergelijken met je bekeren tot de islam als homo zijnde.
Een homo die zich bekeert tot het katholicisme hoeft niet zijn geaardheid af te zweren.
Dat hebben we geleerd van linkse rakkers zoals jij natuurlijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is Koos journalist? Hahaha, dat verklaard een hoop, zo niet allesquote:Op zondag 23 mei 2010 13:35 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Ben jij journalist? Wat voor soort nieuws dan? Sorry voor het offtopic zijn
tegen intolerantie moet je intolerant zijn. klaar. linkse hippie ideeen dat je alles maar moet slikken zijn zo 1980.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heeft Jezus dan kritiek op homoseksuelen geleverd?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:47 schreef Izaag het volgende:
Stemmingmakerij weer van Elsevier.
Op de vraag of homoseksueel en de Islam samengaan, antwoordde ze destijds nee. Zo is het theologisch gezien, net zoals dat volgens het christendom en het jodendom ook niet kan.
Jezus zelf niet, althans dat is nergens uit op te maken.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Waar heeft Jezus dan kritiek op homoseksuelen geleverd?
Geef de religies maar de schuld want het is volkomen normaal dat mannen andere mannen neuken.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:_! scheve kut religies. Daarom haat ik 'geloof'
...:') Waar zie je mij zeggen dat het niet normaal is dat mannen elkaar neuken ?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:13 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]
Geef de religies maar de schuld want het is volkomen normaal dat mannen andere mannen neuken.
Het is altijd nog natuurlijker dan geloven dat Jezus echt met zijn smerige poten over het water geklost heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:13 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]
Geef de religies maar de schuld want het is volkomen normaal dat mannen andere mannen neuken.
ver·draag·zaam bn; -zamer, -st bereid andersdenkenden te verdragen; tolerantquote:Op zondag 23 mei 2010 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie niet in wat het met tolerantie te maken heeft. Als je moslim bent.... Je gaat de bond van geheelonthouders toch ook geen intolerantie tegenover alcholisten verwijten?
Mensen zouden eens op moeten houden het woord tolerantie te gebruiken voor wat het niet is. Tolerantie is wat anders acceptatie, en heel wat anders dan goedkeuring.
ik neuk een vrouw ook in de kont als ze dat wil.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:13 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]
Jaquote:Op zondag 23 mei 2010 13:36 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Goed argument broHeb je dat bij dat suffertje waar je werkt geleerd, om zo sterk te debatteren/discussieren?
Je mist het punt dat ik probeer te maken. Het gaat mij erom dat de rechtsmens in de stress schiet omdat een moslima homo's niet accepteert. Hoe dat precies wordt uitgedragen in samenhang met de islam is irrelevant. Ik ben het niet met deze mevrouw eens en al helemaal niet met de inhoud van de koran of de bijbel. Jouw korte betoog over de verderfelijkheid van de islam is leuk, maar geheel niet van toepassing. De islam zwaait hier niet de scepter en dat zal ook nooit gebeuren.quote:Uiteraard ga je eraan voorbij dat homohaat of intolerantie onder moslims veel breder gedragen wordt dan onder de autochtone bevolking, waar ook de christenen deel van uitmaken. Homo's mogen zelfs een huwelijksceremonie in de kerk houden, ze mogen trouwen, kinderen adopteren, etc. Christelijke partijen als CDA en CU erkennen dat homo's recht hebben om samen te wonen, etc. Afgelopen drie jaar hebben we een kabinet op christelijke grondslag gehad, en zijn homorechten niet beperkt of wat dan ook, maar bleven zij gewoon gewaarborgd.
Dat zijn verworvenheden die jij niet wil erkennen, in je armetierige pogingen om hier het politiek-correcte 'linksmensch' uit te hangen. Je hebt geen benul van waar je over praat.
Ow, en voor je die stelling uit mijn 2e alinea wil ontkrachten: lees eens wat wetenschappelijke literatuur, van Bovenkerk of Wermolder bijvoorbeeld. Dat is dus iets anders dan de VARA-gids, maar dat had je al wel door toch?
waar ik overheen val is dat een stichting welke zo nu en dan overheidsdonaties ontvangt zo iemand uitnodigt (betaalt wellicht) om een dag voor tolerantie te openen terwijl ze zelf overduidelijk intolerant is.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja
[..]
Je mist het punt dat ik probeer te maken. Het gaat mij erom dat de rechtsmens in de stress schiet omdat een moslima homo's niet accepteert. Hoe dat precies wordt uitgedragen in samenhang met de islam is irrelevant. Ik ben het niet met deze mevrouw eens en al helemaal niet met de inhoud van de koran of de bijbel. Jouw korte betoog over de verderfelijkheid van de islam is leuk, maar geheel niet van toepassing. De islam zwaait hier niet de scepter en dat zal ook nooit gebeuren.
Overigens hebben mijn opvattingen helemaal niet met politieke correctheid te maken. Ik verbaas mij er gewoon over dat de rechtse fokkers over elkaar heen vallen om hun afkeuring uit te spreken. Niet geheel ontrecht, dat geef ik toe. Alleen doe niet alsof homohaat enkel gemeengoed is onder moslims. Op veel plekken in ons geweldige land heerst nog steeds een taboe op het homozijn. En nogmaals, ik pleit niemand vrij (noch moslims noch andere homohaters). Maar gebruik dit soort berichten niet om de zogenaamde superioriteit van het westen aan te tonen.
Dat is zo normaal dat het ook in de dierenwereld voorkomt.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:13 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]
Dieren doden elkaar zonder dat ze daarvoor vervolgd worden. Is dat ook normaal?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is zo normaal dat het ook in de dierenwereld voorkomt.
Goed zo, laat je woede maar eens spreken. Wil wel eens zien wat er achter al die politieke correctheid schuil gaatquote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In principe wel.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:34 schreef Farang het volgende:
[..]
Dieren doden elkaar zonder dat ze daarvoor vervolgd worden. Is dat ook normaal?
Hoezo niet? Ze verdraagt ze toch? Moeilijk he, Nederlands?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ver·draag·zaam bn; -zamer, -st bereid andersdenkenden te verdragen; tolerant
nou als ik die mevrouw zo hoor is ze heul niet tolerant jegens homo's.
klaar.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem dieren niet als mijn voorbeeld van hoe ik me moet gedragen.quote:
nee ze wil niets met moslim homo's te maken hebben (en waarschijnlijk het liefst al helemaal niets met nederlandse (homo's)).quote:Op zondag 23 mei 2010 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ze verdraagt ze toch? Moeilijk he, Nederlands?
En ik wil niet tevee met fundi's te maken hebben, moslim of christen. Maar ik laat ze wel met rust, ze mogen niet op mijn verjaardag komen, ik accepteer ze niet en zeker niet in mijn nog op te richten bond van hedonistische atheisten, maar ik ga geen kerkdiensten verstoren of zwarte kousen met porno confronteren.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee ze wil niets met moslim homo's te maken hebben (en waarschijnlijk het liefst al helemaal niets met nederlandse (homo's)).
ow dus als ik zeg dat ik moslims afkeur en liever zie gaan dan komen dan ben ik tolerant... want dat zegt zij dus over homo's.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En ik wil niet tevee met fundi's te maken hebben, moslim of christen. Maar ik laat ze wel met rust, ze mogen niet op mijn verjaardag komen, ik accepteer ze niet en zeker niet in mijn nog op te richten bond van hedonistische atheisten, maar ik ga geen kerkdiensten verstoren of zwarte kousen met porno confronteren.
Dat is tolerentie, dat impliceert juist dat je het liever niet ziet en liever niet wil, anders is er immers niks te verdragen. Tolerantie is wat anders dan enthousiasme.
Ik maak hier een punt van omdat tolerantie van maatschappelijk belang is, en enthousiasme een persoonlijke aangelegenheid is. Het een is voor iedereen op te brengen, het ander niet. Als je nu tolerantie en enthousiasme gelijk gaat stellen, dan schiet de tolerantie voor alles en iedereen waar je niet enthousiast over bent er bij in.
Ik kan me er best iets bij voorstellen dat óók sommige homo's behoefte hebben aan religie of een bepaald geloof. Dat ze steun vinden bij het idee dat er een oppermacht is oid. Misschien dat ze juist wel het gevoel zoeken dat ze bij een groter geheel horen, in plaats van alleen maar homo te zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:49 schreef Regal het volgende:
Hmm, geen homo in Islam betekent niet dat je automatisch homo's haat. Je zou het intolerant kunnen noemen, en dat is het eigenlijk ook wel, maar homo's en religie is gewoon een rare combinatie. Lees al die verzen over homo's eens. Dus niet alleen de Koran, maar ook de Bijbel. Dat ziet er dan niet zo goed uit voor de homo's. Waarom zou je dan als homo een moslim of christen willen zijn? Dat snap ik dan zelf ook niet, maar misschien dat iemand dat voor mij uit kan leggen.
Zij zegt dat een moslimhomo niet kan, en dat is natuurlijk een open deur. En als jij moslims afkeurt en ze verder met rust laat, dan ben je tolerant ja. Je verdraagt ze immers, ondanks dat je ze afkeurt.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow dus als ik zeg dat ik moslims afkeur en liever zie gaan dan komen dan ben ik tolerant... want dat zegt zij dus over homo's.
Nee, nou heb je het over persoonlijke acceptatie en een al dan niet geforceerd enthousiasme. Maar dan is er niks te verdragen.quote:voor mij is tolerantie dat je iets accepteert waar je het nog niet perse mee eens bent; als jij die mensen links laat liggen om hetgeen wat jij zgn tolereert, dan tolereer je het eigenlijk helemaal niet imo.
ik heb moslim vrienden. die zullen ongetwijfeld een wat andere kijk hebben op zaken (wo homo's) dan ik. dat tolereer ik, maar ik ben het er niet mee eens. dat is dus wat ik tolereren vind; ondanks bepaalde zaken waar je het niet mee eens bent toch iets accepteren (in dit geval een persoon).quote:Op zondag 23 mei 2010 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zij zegt dat een moslimhomo niet kan, en dat is natuurlijk een open deur. En als jij moslims afkeurt en ze verder met rust laat, dan ben je tolerant ja. Je verdraagt ze immers, ondanks dat je ze afkeurt.
Ik keur elk geloof af, maar dat maakt mij niet intolerant. Ik verdraag het namelijk, ze zijn er nou eenmaal. Ik ga ze niet in elkaar slaan of anderzins bestrijden. Ik bestrijd het geloof wel, maar ik laat de gelovigen met rust. Dat maakt niet een gewaardeerde enthousiasteling die geloof allemaal prachtig vindt, maar wel tolerant.
[..]
Nee, nou heb je het over persoonlijke acceptatie en een al dan niet geforceerd enthousiasme. Maar dan is er niks te verdragen.
Yepquote:Op zondag 23 mei 2010 14:34 schreef Farang het volgende:
[..]
Nee, het zijn je vrienden dus accepteer je het. Het is actief in tegenstelling tot tolereren, wat passief is.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb moslim vrienden. die zullen ongetwijfeld een wat andere kijk hebben op zaken (wo homo's) dan ik. dat tolereer ik, maar ik ben het er niet mee eens. dat is dus wat ik tolereren vind; ondanks bepaalde zaken waar je het niet mee eens bent toch iets accepteren (in dit geval een persoon).
bron? Ik zie niks staan op de site van het CPB.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:52 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Die meiden van Halal zijn echt 10x erger dan Wilders en Janmaat bij elkaar.
Tja, die hebben nu eenmaal geen wetgevende en rechterlijke macht.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:34 schreef Farang het volgende:
[..]
Precies. Maar dat moet ook gelden voor islamitische homo's. En ja, die zijn er gewoon ook, en moet ook gewoon getolereerd worden.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Homo's hebben aan tolerantie genoeg. Door tolerantie kan iedereen het leven leiden wat hij wil.
Kun je niet lezen?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Maar dat moet ook gelden voor islamitische homo's. En ja, die zijn er gewoon ook, en moet ook gewoon getolereerd worden.
Een griet die zegt het niet te tolereren als een moslim homo is, moet niet een dag gaan presenteren tegen intolerantie. Ze is zelf namelijk ook intolerant.
Jawel, hoezo, zeg ik iets verkeerds? Of wat niet klopt?quote:
Er werd iets gevraagd Einstein.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:38 schreef Farang het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem dieren niet als mijn voorbeeld van hoe ik me moet gedragen.
Ja, tuurlijjk. Ik ben namelijk tolerant, als mensen in de bijbel of in de koran geloven dat laat ik hen daarin met rust. Daar staat 100% kraakhelder in dat homoseksualiteit niet deugt, dus in een geloofsgemeenschap hoef je daarmee strijdige opvattingen en gedragingen niet te accepteren.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, hoezo, zeg ik iets verkeerds? Of wat niet klopt?
Of vind jij het wel okay dan, dat moslims homofilie onder hun geledingen niet tolereren?
Als jij zegt dat men moslims moet tolereren, dan moeten moslims ook homo's tolereren.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, tuurlijjk. Ik ben namelijk tolerant, als mensen in de bijbel of in de koran geloven dat laat ik hen daarin met rust. Daar staat 100% kraakhelder in dat homoseksualiteit niet deugt, dus in een geloofsgemeenschap hoef je daarmee strijdige opvattingen en gedragingen niet te accepteren.
Dat heeft niks met tolerantie te maken, alleen met acceptatie van alleen gelijkgestemden in een geloofsgemeenschap. Het COC hoeft ook geen moslims of christenen te accepteren als ze dat niet willen.
Als je nou moslims of andere gelovigen wil gaan vertellen wat zij moeten doen en laten, dan ben jij intolerant, want je kunt ze niet met rust laten terwijl ze een andere opvatting hebben dan jij.
Ja, tolereren dus. Dat is wat anders dan in je geloofsgemeenschap accepteren.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij zegt dat men moslims moet tolereren, dan moeten moslims ook homo's tolereren.
Wel dat hij ophoudt met praktizerend homoseksueel zijn. Het is het een of het ander.quote:Ze hoeven het niet leuk te vinden, maar om nou een moslim te verbieden homo te zijn, of anders geen moslim meer, dat kan gewoon niet. Je kunt van een homo niet verwachten dat hij niet meer gelooft, vanaf het moment dat hij ontdekt dat hij homo is.
Vind eigenlijk dat je dat ook niet van iemand kan verwachten. Is toch iets persoonlijks, en iets wat je doet uit eigen overtuiging, niet omdat het van de omgeving moet. Lijkt me.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Wel dat hij ophoudt met praktizerend homoseksueel zijn. Het is het een of het ander.
Misschien moet je dan niks met die omgeving te maken willen hebben. Met tolerantie heeft het in ieder geval niks te maken. Dit is een vraagstuk van acceptatie, en dan nog binnen een geloofsgemeenschap ook. Dus het is maatschappelijk niet relevant, en het staat niet in de weg aan mensen om hun eigen leven te leiden zoals zij dat willen.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vind eigenlijk dat je dat ook niet van iemand kan verwachten. Is toch iets persoonlijks, en iets wat je doet uit eigen overtuiging, niet omdat het van de omgeving moet. Lijkt me.
En hiermee laat je dus zien hoe dom je bent en blind voor de realiteit. Je bevestigd homohaat van de moslims, tegelijkertijd zeg je ook tolerant tegen hen te zijn die haat en geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep (homo's in dit geval) oproepen. Wat een droeftoeter ben je dan, homogeweld verheerlijken omdat je 'tolerant' wilt zijn tegen gelovigen.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, tuurlijjk. Ik ben namelijk tolerant, als mensen in de bijbel of in de koran geloven dat laat ik hen daarin met rust. Daar staat 100% kraakhelder in dat homoseksualiteit niet deugt, dus in een geloofsgemeenschap hoef je daarmee strijdige opvattingen en gedragingen niet te accepteren.
Dat heeft niks met tolerantie te maken, alleen met acceptatie van alleen gelijkgestemden in een geloofsgemeenschap. Het COC hoeft ook geen moslims of christenen te accepteren als ze dat niet willen.
Als je nou moslims of andere gelovigen wil gaan vertellen wat zij moeten doen en laten, dan ben jij intolerant, want je kunt ze niet met rust laten terwijl ze een andere opvatting hebben dan jij.
Zoals de intelligente lezer al was opgevallen had ik het over acceptatie in die geloofsgemeenschap, dat ze homo's met rust moeten laten zodat die daarbuiten hun leven kunnen leiden stond er ook al.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:35 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
En hiermee laat je dus zien hoe dom je bent en blind voor de realiteit. Je bevestigd homohaat van de moslims, tegelijkertijd zeg je ook tolerant tegen hen te zijn die haat en geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep (homo's in dit geval) oproepen. Wat een droeftoeter ben je dan, homogeweld verheerlijken omdat je 'tolerant' wilt zijn tegen gelovigen.
Tijd voor zindelijkheidstrainging, concentreer je op het onderwerp...quote:Job zou trots op je zijn....
Tijd voor zindelijkheidstrainging, concentreer je op het onderwerp...quote:Op zondag 23 mei 2010 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals de intelligente lezer al was opgevallen had ik het over acceptatie in die geloofsgemeenschap, dat ze homo's met rust moeten laten zodat die daarbuiten hun leven kunnen leiden stond er ook al.
Wereld op zn kop: jij die een andere user dom noemt. Snap je het punt dat Weltschmerz probeert te maken echt niet of loop je gewoon te trollen?quote:Op zondag 23 mei 2010 16:35 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
En hiermee laat je dus zien hoe dom je bent en blind voor de realiteit. Je bevestigd homohaat van de moslims, tegelijkertijd zeg je ook tolerant tegen hen te zijn die haat en geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep (homo's in dit geval) oproepen. Wat een droeftoeter ben je dan, homogeweld verheerlijken omdat je 'tolerant' wilt zijn tegen gelovigen.
Job zou trots op je zijn....
Ik snap dat jij graag wilt zien dat je linkse vriendje een punt probeert te maken, maar dat maakt ie niet. Dat is nou het hele punt.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wereld op zn kop: jij die een andere user dom noemt. Snap je het punt dat Weltschmerz probeert te maken echt niet of loop je gewoon te trollen?
Ben jij een kloon van SCH?quote:Op zondag 23 mei 2010 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wereld op zn kop: jij die een andere user dom noemt. Snap je het punt dat Weltschmerz probeert te maken echt niet of loop je gewoon te trollen?
René is de absolute opper-dhimmi en laat zich ongevraagd hoereren door de moslimgemeenschap.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:48 schreef Halcon het volgende:
Rene DanenIk vind dat zo'n misselijkmakende klootzak.
Het punt is dat je zelf niet moet gaan zeuren om tolerantie als je zelf intolerant bent.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje zoals...quote:Op maandag 24 mei 2010 10:06 schreef Amos_ het volgende:
Zo'n "dag van de intolerantie" is dan ook gewoon een farce, zeker met zo'n onverdraagzame moslima.
Zal wel heel selectieve intolerantie zijn dan.
Dus om een homo te tolereren moet je op hem afrennen, kinuffelen en schreeuwen dat het allemaal geweldig is? Ik vind de opvattingen van dat Halal-mens ook achterlijk. Echter, haar redenering verschilt niet veel van andere gelovigen. Katholieken en protestanten zullen een homo ook niet accepteren. Ze tolereren homo's echter wel.quote:
Ja, als je er verder niets mee doet begrijp ik ook niet zo goed waar zich dat dan in uit. Maar het zal wel een principekwestie zijn, dat OP-bericht bedoel ik. Als ze aangeeft dat je met je poten van anderen af moet blijven vind ik dat wel een statement dat je op een spandoek kan plaatsen op de 'dag tegen intolerantie'. Dat zij in haar gedachten homo's en islam niet samen vindt gaan is dan niet zo relevant, ze gaat er toch niets mee doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe je zoiets niet kan accepteren. Het is er toch gewoon? Kan ook wel zeggen dat ik het bestaan van bananen niet accepteer, maar ja.
Hoe meer je haar verdedigd, hoe dommer je begint te kletsen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus om een homo te tolereren moet je op hem afrennen, kinuffelen en schreeuwen dat het allemaal geweldig is? Ik vind de opvattingen van dat Halal-mens ook achterlijk. Echter, haar redenering verschilt niet veel van andere gelovigen. Katholieken en protestanten zullen een homo ook niet accepteren. Ze tolereren homo's echter wel.
Ik verdedig helemaal niemand. Ik vindt het druktemakerij om helemaal niets. Maarja, er wonen bepaalde figuren in ons land die zich 24/7 druk maken om alles dat met de islam heeft te maken.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:03 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Hoe meer je haar verdedigd, hoe dommer je begint te kletsen.
Dat is onzin. Er zijn genoeg katholieken die homo's gewoon accepteren. Alleen heb je "hoog" in de rangorde wat van die middeleeuwse fossielen die zich vastklampen aan een achterlijk gedachtegoed.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus om een homo te tolereren moet je op hem afrennen, kinuffelen en schreeuwen dat het allemaal geweldig is? Ik vind de opvattingen van dat Halal-mens ook achterlijk. Echter, haar redenering verschilt niet veel van andere gelovigen. Katholieken en protestanten zullen een homo ook niet accepteren. Ze tolereren homo's echter wel.
In wat voor wereld leef jij? De RK-kerk beschouwt homofilie nog steeds als een ziekte en het is eveneens not done om uit de kast te komen in een dorp als Staphorst. Dus doe maar net alsof het westen een baken van tolerantie is, maar je houdt jezelf gewoon voor de gek.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er zijn genoeg katholieken die homo's gewoon accepteren. Alleen heb je "hoog" in de rangorde wat van die middeleeuwse fossielen die zich vastklampen aan een achterlijk gedachtegoed.
Maar over het algemeen wordt homofilie onder katholieken geaccepteerd.
Wat deze meid-van-halal doet is "gedogen" ... en dat vind ik kwalijk.
En waarom is dat relevant?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In wat voor wereld leef jij? De RK-kerk beschouwt homofilie nog steeds als een ziekte en het is eveneens not done om uit de kast te komen in een dorp als Staphorst. Dus doe maar net alsof het westen een baken van tolerantie is, maar je houdt jezelf gewoon voor de gek.
Je bedoeld zoals jezelf waar je in elk moslim topic bent om de boel af te zwakken ten voordele van moslims?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verdedig helemaal niemand. Ik vindt het druktemakerij om helemaal niets. Maarja, er wonen bepaalde figuren in ons land die zich 24/7 druk maken om alles dat met de islam heeft te maken.
Je leest mijn post dus nietquote:Op maandag 24 mei 2010 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In wat voor wereld leef jij? De RK-kerk beschouwt homofilie nog steeds als een ziekte en het is eveneens not done om uit de kast te komen in een dorp als Staphorst. Dus doe maar net alsof het westen een baken van tolerantie is, maar je houdt jezelf gewoon voor de gek.
Zelfreflectie? Wat een grote woorden, je kunt beter even gaan liggen denk ik.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:11 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals jezelf waar je in elk moslim topic bent om de boel af te zwakken ten voordele van moslims?
Of ben je niet zo van de zelfreflectie? Men zou haast denken dat je zelf moslim bent maar met een soort van ghost account hier iedereen een andere indruk wilt geven.
Oke, dus je bent een moslim die zich voor doet als autochtoon. Zoveel is nu wel duidelijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfreflectie? Wat een grote woorden, je kunt beter even gaan liggen denk ik.
Ooh dus nu kan er plotseling wel onderscheid worden gemaakt tussen de religie en de aanhang. Ik verwacht je in het eerstvolgende islam-bash topic. Extremisten staan immers niet symbool voor het geloof, maar meer voor het religieus fanatisme.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:12 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je leest mijn post dus niet
Staphorst staat niet symbool voor het katholicisme maar meer voor het religieus fanatisme. Daarom zeg ik ook dat de "top" van de kerk, zoals de paus en zijn gevolg, ook tegen homofilie zijn.
Maar de algemene concensus onder de gewone mens die katholiek is, is dat homofilie geaccepteerd is.
Dat er altijd extremen zijn, dat is niet puur voorbehouden aan het katholicisme. Dat heeft elke religie, maar ook elke groep atheisten heeft er homo-haters of intoleranten tegenover homo's.
Dus nogmaals, het "normale volk" heeft niks tegen homoseksualiteit en accepteert het zoals het is.
quote:Op maandag 24 mei 2010 12:15 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Oke, dus je bent een moslim die zich voor doet als autochtoon. Zoveel is nu wel duidelijk.
Koos is hypocriet.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:12 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je leest mijn post dus niet
Staphorst staat niet symbool voor het katholicisme maar meer voor het religieus fanatisme. Daarom zeg ik ook dat de "top" van de kerk, zoals de paus en zijn gevolg, ook tegen homofilie zijn.
Maar de algemene concensus onder de gewone mens die katholiek is, is dat homofilie geaccepteerd is.
Dat er altijd extremen zijn, dat is niet puur voorbehouden aan het katholicisme. Dat heeft elke religie, maar ook elke groep atheisten heeft er homo-haters of intoleranten tegenover homo's.
Dus nogmaals, het "normale volk" heeft niks tegen homoseksualiteit en accepteert het zoals het is.
Dat heb ik al vaak genoeg gezegd. Ik leg ook zeker niet de link tussen islam en straatterreur. Ik heb een aversie tegen elk geloof, dat komt er nog eens bovenopquote:Op maandag 24 mei 2010 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh dus nu kan er plotseling wel onderscheid worden gemaakt tussen de religie en de aanhang. Ik verwacht je in het eerstvolgende islam-bash topic. Extremisten staan immers niet symbool voor het geloof, maar meer voor het religieus fanatisme.
Mwoah, ik heb geen zin om deze discussie opnieuw te voeren. Jij was gisteren in een gesprek verwikkeld met Weltschmerz (toch?). Hij verwoordde eigenlijk precies mijn mening.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat heb ik al vaak genoeg gezegd. Ik leg ook zeker niet de link tussen islam en straatterreur. Ik heb een aversie tegen elk geloof, dat komt er nog eens bovenop
Maar je gaat dus maar om mijn post heen, negeert de inhoud die jou corrigeert en focust je nu op iets waar je ook de plank misslaat.
Dat het in ieder geval duidelijk is waar we staan in de discussie.
Dit topic. Serieus, heb geen zin in een uitgebreide discussie. Duik zo weer mn nest in.quote:
Daar maak ik me ook schuldig aan. Maar weet je wat het is? Je kunt niet tolerant blijven tegenover intolerantie, op basis van een raar soort cultuurrelativisme. Sommige dingen moet je durven veroordelen, in plaats van het multiculti-ideaal te vuur en te zwaard te verdedigen (en jezelf zo belachelijk te maken).quote:
Klaploper!quote:Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Klaploper het volgende:
ziek wijf, iedereen weet dat homo's beter zijn dan hetero's
Alex van Veen van het linkse blad Ravage heeft hier ook nog een column over geschreven:quote:Op maandag 24 mei 2010 13:17 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook schuldig aan. Maar weet je wat het is? Je kunt niet tolerant blijven tegenover intolerantie, op basis van een raar soort cultuurrelativisme. Sommige dingen moet je durven veroordelen, in plaats van het multiculti-ideaal te vuur en te zwaard te verdedigen (en jezelf zo belachelijk te maken).
quote:De grote mondsnoerder achter het vrijheid van meningsuiting bestrijdende clubje NBK spreidt al zijn creativiteit ten toon door maar weer eens een anti-Wilders bijeenkomst te organiseren op de Dam. Op het affiche prijken de gebruikelijke portretten van lachende moslims met hoofddoek die het opnemen voor de 'vrijheid' die de heer D. en diens gevolg voorstaan.
Wilders is tegen de hoofddoek, dus zijn wij voor, zo is uiteraard de gedachte. Nu zijn niet alle vrouwen en meisjes met hoofddoek fundamentalist, maar door op deze manier je solidariteit uit te spreken met deze wereldwijde uitingsvorm van onderdanigheid en onderdrukking, steun je indirect het oprukkende fundamentalisme. Hardleers, de fundi's lachen in hun vuistje bij zoveel naïviteit.
Je hoeft ook niet alles te begrijpen, leven en laten leven, dat is de essentie, dat is tolerantie. En dat moet twee kanten op werken. Als je teveel wilt krijg je te weinig. Dan wordt het namelijk een strijd tussen gelovigen en hedonisten (om het maar even bot te karakteriseren), en dan voelt de een zich bedreigd en gaat terugslaan. Vreedzame coëxistentie, dat is al heel wat, daar moeten we blij mee zijn en dat moeten we bewaken.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe je zoiets niet kan accepteren. Het is er toch gewoon? Kan ook wel zeggen dat ik het bestaan van bananen niet accepteer, maar ja.
Omdat het ook mijn seksuele vrijheid gaat en die van iedereen. Mijn belang is niet rechtstreeks in het geding, maar mijn vrijheid wel. De vrijheid van een homo is ook mijn vrijheid.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Waarom noem je homoseksuelen niet gewoon homoseksuelen?
Misschien begint het wel met uitspraken. Ik kan me menig hatelijke uitspraak van onder andere homoseksuelen aan het adres van gelovigen herinneren. Moet ook kunnen, bovendien was het heel belangrijk in het bevechten van ruimte voor vreedzame coëxistentie. Intolerantie begint waar mensen andersdenkenen en anderslevenden gaan onderdrukken. Afkeuren maar niet onderdrukken, dan is wat tolerantie is. Dat maakt het goed of afkeuren vrijblijvend en onschadelijk.quote:En vreedzaam coexisteren werkt twee kanten uit, dat begint niet met hatelijke uitspraken.
voortkwam uit Germaanse natuurreligie's en paganisme.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef PhalanX het volgende:
Cultuurrelativisten zijn hypocriet, want als ze werkelijk cultuurrelativisten waren dan zouden ze de internationale rechten van de mens nooit omschrijven als een goede invloed, want die zijn vanuit een humanistische oogpunt opgesteld, en dat is het soort humanisme dat voortkwam uit het Christendom dat
Heeft evenveel waarde en bestaansrecht. Gelukkig ben ik wel in staat mijn eigen beslissingen te nemen en daar ga ik mee door terwijl alle cultuur-fetisjisten elkaar in de haren vliegen.quote:
en dus moeten ze altijd toegeven dat een cultuur die deze rechten niet nastreeft evenveel waarde en bestaansrecht heeft als een cultuur die al deze rechten heeft.
Misschien ben ik wel heel intolerant als ik het op homodiscriminatie aankomt. So be it.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat het ook mijn seksuele vrijheid gaat en die van iedereen. Mijn belang is niet rechtstreeks in het geding, maar mijn vrijheid wel. De vrijheid van een homo is ook mijn vrijheid.
[..]
Misschien begint het wel met uitspraken. Ik kan me menig hatelijke uitspraak van onder andere homoseksuelen aan het adres van gelovigen herinneren. Moet ook kunnen, bovendien was het heel belangrijk in het bevechten van ruimte voor vreedzame coëxistentie. Intolerantie begint waar mensen andersdenkenen en anderslevenden gaan onderdrukken. Afkeuren maar niet onderdrukken, dan is wat tolerantie is. Dat maakt het goed of afkeuren vrijblijvend en onschadelijk.
Als jij nou gelovigen wil gaan voorschrijven wat ze moeten doen, dan ben je net zo intolerant als de gelovigen die homo's wilden voorschrijven wat ze moesten laten. Geef je mening over hun geloof en wat ze doen en laat het daarbij. Als je alle neuzen dezelfde kant op wil hebben krijg je ruzie over welke kant dat dan is, en de winnaar beslist dan. En dan wordt er altijd onderdrukt.
Dit gaat natuurlijk niet over discriminatie. Ik vind het altijd een beetje een zielig fenomeen. Jaren vechten tegen ondedrukking, en dan hebben ze gewonnen en dan blijkt dat ze helemaal niet tegen onderdrukking vochten, maar dat ze zelf de onderdrukker wilden worden. Zo van nu zijn wij aan de beurt om voor iedereen te bepalen wat die wel en niet mag doen. Dat is stuivertje wisselen, dat heeft niks met de oplossing van het probleem te maken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel heel intolerant als ik het op homodiscriminatie aankomt. So be it.
Joh...quote:Op maandag 24 mei 2010 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ben jij wel de laatste die zn bek open mag trekken in dit topic.
Het probleem is dat je nooit last hebt van mensen die echt tolerant zijn en voor zichzelf kunnen zorgen. De gevaarlijkste debielen zijn idealisten die zo overtuigd zijn van hun ideaal dat ze de rest van de wereld dat ideaal per wet willen opleggen. Hun vrijheid is de enige vrijheid.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet over discriminatie. Ik vind het altijd een beetje een zielig fenomeen. Jaren vechten tegen ondedrukking, en dan hebben ze gewonnen en dan blijkt dat ze helemaal niet tegen onderdrukking vochten, maar dat ze zelf de onderdrukker wilden worden. Zo van nu zijn wij aan de beurt om voor iedereen te bepalen wat die wel en niet mag doen. Dat is stuivertje wisselen, dat heeft niks met de oplossing van het probleem te maken.
Laat ik het zo zeggen: ik ben toleranter naar Wildersstemmers dan Wildersstemmers naar moslims.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Joh...
En hoe tolerant ben jij naar Wilders en Wilders-stemmers dan?
Verras me eens.
Wat een rare beredenering en een slechte generalisatie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik ben toleranter naar Wildersstemmers dan Wildersstemmers naar moslims.
Hoezo? Omdat ik Wildersstemmers over een kam scheer? Stem je PVV, dan vereenzelvig jij je hoe dan ook met het anti-islam gedachtegoed dat Wilders uitstraalt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat een rare beredenering en een slechte generalisatie.
Dus als je SP stemt, ben je een steuntrekker die wil profiteren van de harde werker? Altijd?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik Wildersstemmers over een kam scheer? Stem je PVV, dan vereenzelvig jij je hoe dan ook met het anti-islam gedachtegoed dat Wilders uitstraalt.
Als jij dat vindt. Verschil is dat de islam het stokpaardje is van de PVV. Laat ik een andere vergelijking maken. Wanneer een Duitser in de jaren dertig op Hitler stemde dan vereenzelvigde hij zich hoe dan ook met de anti-jodenhouding van de partij. Kan natuurlijk zijn dat hij voor de NSDAP koos vanwege de economische plannen van Hitler. Kan, maar toch bracht de stemmer willens en wetens een racistische partij aan de macht.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dus als je SP stemt, ben je een steuntrekker die wil profiteren van de harde werker? Altijd?
Dan kan wel wezen, maar we weten allebei dat Wilders zijn anti-islam maatregelen direct door zou voeren wanneer hij de kans krijgt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:45 schreef Amos_ het volgende:
Volgens mij is het enige breekpunt van de PVV de AOW-leeftijd.
Wel eens van coalitieregeringen gehoord? Regeringsakkoorden, coalitieoverleg?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kan wel wezen, maar we weten allebei dat Wilders zijn anti-islam maatregelen direct door zou voeren wanneer hij de kans krijgt.
En hoe realistisch acht je die kans? Zeg eens eerlijk?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kan wel wezen, maar we weten allebei dat Wilders zijn anti-islam maatregelen direct door zou voeren wanneer hij de kans krijgt.
homoïsme, oeh je zelf uitgevonden woordje.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, dan mag je wel even met een grote bezem door de tweede kamer gaan .. die vinden namelijk ook dat het christelijke geloof niet samengaat met homofilie .. google anders eens op 'ontslag homo leraar' en combinatie met de letters van een van de christelijke partijenquote:Op zondag 23 mei 2010 11:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Prima als zij dat standpunt voor zichzelf wil blijven hanteren. Maar we leven hier in een land waar we dergelijke waarden en normen (kutterm) nou eenmaal hebben. Als ze daar zoveel moeite mee heeft, moet ze dus naar een land waar het normaal is homo's niet toe te laten tot een wereldreligie.
Ik wens geen ideologie vol hatelijke denkbeelden in mijn achtertuin te zien. Punt uit.
Daar gaat het goddomme toch niet om? Dus de PVV is een prima partij omdat zij waarschijnlijk niet de kans krijgt om haar belachelijke plannen uit te voeren? Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En hoe realistisch acht je die kans? Zeg eens eerlijk?
Yeah, wat aardig .. en twee tellen later zegt zo'n eikel dat de misbruik van kinderen binnen de katholieke kerk door homo's komt .. wat zijn we toch tolerant hé ..quote:Op zondag 23 mei 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er religies die steeds toleranter worden t.o.v. homo's. In de RK kerk krijgen ze tegenwoordig gewoon de hostie.
En de SP maakt van Nederland een communistische heilstaat. Nee bedankt. Thank god for coalitievormingen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:56 schreef Aloulou het volgende:
Coalitieakkoorden neemt niet weg dat Koos gelijk heeft. Als je wil weten hoe dit land geregeerd zou worden onder een partij die alle vrijheid heeft zijn programma door te voeren kijk je naar het verkiezingsprogramma. Bij de PVV zou dat dus betekenen dat Geert de huidige democratische rechtsstaat direct de nek omdraait. Wat hij overigens best weet alleen hij meent dat het nodig is omdat de dreiging vanuit de Islam groter is en om a-democratische maatregelen vraagt. Dat wij allemaal weten dat dit niet gebeurt is omdat er in het huidige stelsel inderdaad een coalitie gevormd moet worden en dus ook Geert water bij de wijn moet doen. Maar dat neemt niet weg dan hun ideale maatschappij er een is waarvan ik zeker weet dat 95% van de huidige Nederlanders puntje bij paaltje zich voor zouden schamen.
Ja Koos, nee Koos, vooral op de S(c)P blijven stemmenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het goddomme toch niet om? Dus de PVV is een prima partij omdat zij waarschijnlijk niet de kans krijgt om haar belachelijke plannen uit te voeren? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Oja, volgens jou wil de PVV alle moslims uit het land gooien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het goddomme toch niet om? Dus de PVV is een prima partij omdat zij waarschijnlijk niet de kans krijgt om haar belachelijke plannen uit te voeren? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Omdraaien van de bewijslast, werkt altijd. Gewoon heel hard het vingertje naar anderen blijven wijzen. Ook al wil de SP Nederland omvormen tot een communistische heilstaat, dan maakt dat de PVV nog geen toffe partij. Beetje onzinnige argumentatie dus.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja Koos, nee Koos, vooral op de S(c)P blijven stemmen
Heb ik de update hierover gemist?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Discriminerende moslim trut is aan de kant gezet. Presentatie gaat niet door.
Dat is zeker waarom jij bij kritiek op de islam steeds naar het christendom wijst? Niet echt 'omdraaien' maar meer onterecht weggeneraliseren? Holle kreten zijn het, die jij hier uitkraamt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdraaien van de bewijslast, werkt altijd.
Klopt, er zijn maar weinig mensen die met vrijheid om kunnen gaan. Zodra de vrijheid die ze zelf willen er ook voor anderen blijkt te zijn, beginnen ze zelf onderdrukkertje te spelen. We moeten dit, we moeten dat, zij worden net zo goed zenuwachtig als de kudde niet bij elkaar blijft. Jij moet vinden wat ik vind, want wat ik vind is het enige juiste, ik vind het namelijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nooit last hebt van mensen die echt tolerant zijn en voor zichzelf kunnen zorgen. De gevaarlijkste debielen zijn idealisten die zo overtuigd zijn van hun ideaal dat ze de rest van de wereld dat ideaal per wet willen opleggen. Hun vrijheid is de enige vrijheid.
quote:
Er niks mis met kritiek op een religie. Wilders gaat echt veel verder dan het uiten van kritiek. Hij wil moslims omvormen tot 2e-rangsburgers.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat is zeker waarom jij bij kritiek op de islam steeds naar het christendom wijst? Niet echt 'omdraaien' maar meer onterecht weggeneraliseren? Holle kreten zijn het, die jij hier uitkraamt.
We hadden het niet over Wilders hier, het ging om de kritiek die wij hadden op de islam over hun homostandpunten (zoals gerepresenteerd door die troela).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er niks mis met kritiek op een religie. Wilders gaat echt veel verder dan het uiten van kritiek. Hij wil moslims omvormen tot 2e-rangsburgers.
Is het zeker dat het "de echte" is of misschien iemand die denkt grappig te zijn?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Van NEderland bekent kleur mag ik de middag niet meer presenteren omdat ik antihomo schiin te zijn. Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer. Ik heb niets tegen homo’s maar elsevier en Geenstijl vonden het nodig om een relletje te veroorzaken en ze hebben gewonnen. Ik mag niet presenteren. Wat vind je hiervan?
Gr Jihad (de meiden van halal
Reactie door Jihad alariachi — maandag 24 mei 2010 @ 23.39
Weg met die schijnheilige trut.
Weet je; laten we er dan gewoon lekker over ophoudenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
We hadden het niet over Wilders hier, het ging om de kritiek die wij hadden op de islam over hun homostandpunten (zoals gerepresenteerd door die troela).
Goed zo. Is dat ook weer opgelost.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Van NEderland bekent kleur mag ik de middag niet meer presenteren omdat ik antihomo schiin te zijn. Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer. Ik heb niets tegen homo’s maar elsevier en Geenstijl vonden het nodig om een relletje te veroorzaken en ze hebben gewonnen. Ik mag niet presenteren. Wat vind je hiervan?
Gr Jihad (de meiden van halal
Reactie door Jihad alariachi — maandag 24 mei 2010 @ 23.39
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Prego het volgende:
[..]
mooi zo!
De schuld ligt overigens natuurlijk bij een ander, typisch...
Ik vraag me echt af hoe ik dit moet rijmen met elkaarquote:Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer. Ik heb niets tegen homo’s
Het lijkt wel of men vindt dat je alles maar gewoon mag en kan zeggen, als je er maar aan toevoegt dat je niets tegen homo's hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me echt af hoe ik dit moet rijmen met elkaar
Inderdaad. En het ergste is natuurlijk dat de linkse kerk het slikt als zoete koek.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het lijkt wel of men vindt dat je alles maar gewoon mag en kan zeggen, als je er maar aan toevoegt dat je niets tegen homo's hebt.
Ze heeft niks tegen homo's, maar wel als ze moslim zijn. Dat mag niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me echt af hoe ik dit moet rijmen met elkaar
Rechts beschouwt zichzelf toch als de voorvechter van de vrijheid van meningsuiting?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:46 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Inderdaad. En het ergste is natuurlijk dat de linkse kerk het slikt als zoete koek.
*Sugt
Ja en? Ze is toch niet aangeklaagd!! Ze mag alleen die dag niet meer presenteren, omdat haar instelling niet te rijmen valt met de doelstelling van die dag. Logisch, toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rechts beschouwt zichzelf toch als de voorvechter van de vrijheid van meningsuiting?
... en geen vlagverbranding, rellen, optochten, doodsbedreigingen etc.quote:
Heb je hem weer met zijn holle retoriek. Je komt ook niet verder dan domme vergelijkingen en lompe vragen als antwoord, is het wel?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rechts beschouwt zichzelf toch als de voorvechter van de vrijheid van meningsuiting?
Zum kotsen. Veel te braaf.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:51 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Wat is rechts eigenlijk humaan, niet?
Een moslim mag toch geen seks voor het huwelijk? Die zal dan denk ik ook opgaan voor de moslimhomo toch? Al je kinderen die wel seks voor het huwelijk hebben gehad worden dus verstoten?quote:Op zondag 23 mei 2010 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, tolereren dus. Dat is wat anders dan in je geloofsgemeenschap accepteren.
[..]
Wel dat hij ophoudt met praktizerend homoseksueel zijn. Het is het een of het ander.
Dus met andere woorden mag je ook gewoon moslims of christenen niet willen accepteren binnen een club/bedrijf toch? Want je hebt het niet alleen over een gemeenschap. Die gemeenschappen runnen ook bedrijven enzquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet over discriminatie. Ik vind het altijd een beetje een zielig fenomeen. Jaren vechten tegen ondedrukking, en dan hebben ze gewonnen en dan blijkt dat ze helemaal niet tegen onderdrukking vochten, maar dat ze zelf de onderdrukker wilden worden. Zo van nu zijn wij aan de beurt om voor iedereen te bepalen wat die wel en niet mag doen. Dat is stuivertje wisselen, dat heeft niks met de oplossing van het probleem te maken.
Ach, ze roepen sowieso alleen dat ze moslim zijn wanneer het uitkomt, en mag nog wel meer niet waar ze 'allemaal' schijt aan hebben. Zie niet in waarom ze mbt homos opeens niet hypocriet moeten zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
Moslimhomo is een woord wat volgens de moslims niet bestaat. Als je homo bent, ben je geen moslim meer. Wat je zelf gelooft, boeit dan niet. Je hoort er dan in die geloofsgemeenschap niet meer bij.
Liefst hebben ze dat je moslim blijft en gewoon al je sexuele behoeften verdringt en voor jezelf ontkent dat je homo bent.
't Is echt het achterlijkste dat ik ooit gehoord heb. Je wordt als kind van jongsaf opgevoed met een geloof, en als dan blijkt dat je homo bent, moet je dat allemaal ineens niet meer geloven, of gewoon maar geen homo zijn.![]()
Ik hou rekening met het volgende (eerder gebeurd met andere gelovigen): iemand vraagt: Hoe staat jouw religie tegenover homo's? Vervolgens wordt het antwoord gebracht als een persoonlijke mening. Ik kan me nog iets herinneren over een Henk Krol die met iemand in gesprek ging na zoiets.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Is het zeker dat het "de echte" is of misschien iemand die denkt grappig te zijn?
Verder doet ze nu wel heel verontwaardigd maar ze heeft het er zelf naar gemaakt. Zelf intolerant zijn maar wel zo'n dag willen presenteren.
Lijkt me hier niet het geval, aangezien ze zelfs nu nog zegt:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hou rekening met het volgende (eerder gebeurd met andere gelovigen): iemand vraagt: Hoe staat jouw religie tegenover homo's? Vervolgens wordt het antwoord gebracht als een persoonlijke mening. Ik kan me nog iets herinneren over een Henk Krol die met iemand in gesprek ging na zoiets.
Dan had ze wel gezegd dat haar gevraagd was hoe de islam over homo's denkt en dat zij daarop geantwoord had, dat islam en homo niet samen gaat.quote:Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer.
Omdat ze heeft geleerd dat dat niet samengaat. Als ik zeg dat een geloof niet samengaat met rationaliteit, ben ik dan tegen gelovigen? Intolerant? Het is misschien maar een nuance, maar misschien belangrijk als er zo'n rel om getrapt wordt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me hier niet het geval, aangezien ze zelfs nu nog zegt:
[..]
Dan had ze wel gezegd dat haar gevraagd was hoe de islam over homo's denkt en dat zij daarop geantwoord had, dat islam en homo niet samen gaat.
Maar ze heeft dus gezegd dat ZIJ een homo in de islam niet accepteert.
Heb je het filmpje gezien? Die accepteert homo's ook niet hoor. Kan ze wel zeggen, maar ze zegt alleen dat je homo's niet in elkaar mag slaan. Maar accepteren? Nah. Doe dan niet zo schijnheilig en zeg dat gewoon.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het lijkt wel of men vindt dat je alles maar gewoon mag en kan zeggen, als je er maar aan toevoegt dat je niets tegen homo's hebt.
Nee, en ik geloof ook wel dat die juf denkt dat ze niks heeft tegen de overige homo's, maar ze is wel intolerant tegen homo's die moslim zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ik zeg dat een geloof niet samengaat met rationaliteit, ben ik dan tegen gelovigen?
Punt is, dat ze in haar gemeenschap geen homo's accepteert, zodat zij daar niet mee geconfronteerd wordt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:48 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Die accepteert homo's ook niet hoor. Kan ze wel zeggen, maar ze zegt alleen dat je homo's niet in elkaar mag slaan. Maar accepteren? Nah. Doe dan niet zo schijnheilig en zeg dat gewoon.
En dan in de slachtofferrol gaan kruipen en GS de schuld gaan geven
Jij sluit daardoor een nationaliteit of religie niet uit.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze heeft geleerd dat dat niet samengaat. Als ik zeg dat een geloof niet samengaat met rationaliteit, ben ik dan tegen gelovigen? Intolerant? Het is misschien maar een nuance, maar misschien belangrijk als er zo'n rel om getrapt wordt.
Ze sluit ze uit binnen de islam.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:16 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Jij sluit daardoor een nationaliteit of religie niet uit.
Zij sluit wel de homo's uit.
Significant verschil dunkt me.
Uitsluiten dus. Intolerant.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze sluit ze uit binnen de islam.
Ik sluit vrouwen ook graag buiten de heren-wc.quote:
Ik niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik sluit vrouwen ook graag buiten de heren-wc.
Geen idee, dat zoeken ze zelf maar uit met hun achterlijke regeltjes.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:56 schreef dromelijn het volgende:
Een moslim mag toch geen seks voor het huwelijk? Die zal dan denk ik ook opgaan voor de moslimhomo toch? Al je kinderen die wel seks voor het huwelijk hebben gehad worden dus verstoten?
Nee. Die geloofsgemeenschap runt een geloofsgemeenschap. Als je daarbij wilt horen moet je aan de regels voldoen. Dat is wat het een gemeenschap maakt, iedereen is het over bepaalde zaken met elkaar eens. Het is een beetje zielig om te graag ergens bij te willen horen. Als je gelooft mag je ook niet lid worden van mijn vereniging van atheisten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:15 schreef dromelijn het volgende:
Dus met andere woorden mag je ook gewoon moslims of christenen niet willen accepteren binnen een club/bedrijf toch? Want je hebt het niet alleen over een gemeenschap. Die gemeenschappen runnen ook bedrijven enz
Daar hebben we weer zo'n moraalridder. 'Ranzig onderbuikrandje'.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:40 schreef remlof het volgende:
Alleen het gebruik van quotes al in het artikel van Elsevier![]()
Er is weinig liberaals meer aan, het is één en al neoconservatieve troep die ze schrijven, met een heel ranzig onderbuikrandje...
Hoe wou je het gebruik van die aanhalingstekens in het artikel dan kwalificeren?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:41 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Daar hebben we weer zo'n moraalridder. 'Ranzig onderbuikrandje'.
Lastig om daar eenduidig antwoord op te geven. Ik twijfel steeds tussen 'begin citaat' en 'einde citaat'. Hou het dus maar op iets wat het midden houdt tussen die twee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe wou je het gebruik van die aanhalingstekens in het artikel dan kwalificeren?
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:54 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Lastig om daar eenduidig antwoord op te geven. Ik twijfel steeds tussen 'begin citaat' en 'einde citaat'. Hou het dus maar op iets wat het midden houdt tussen die twee.
citaat?quote:Een protestbijeenkomst tegen 'onverdraagzaamheid' van de 'anti-racisme-organisatie'
buiten de politieke partij om ben ik het helemaal met je eensquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:53 schreef Omnifacer het volgende:
Aangezien ik links verwijt niet op te staan tegen de intolerantie tov Nederlandse verworvenheden ben ik mijn heil aan de rechterkant gaan zoeken ja, mostly VVD. Het gaat al lang niet meer om de vrijheid van meningsuiting, het gaat erom wie er eindelijk eens wil zeggen: de islam is intolerant tov Nederlandse/westerse waarden en dat moet veranderen. Links heeft dit nagelaten, om verschillende redenen.
Waarom neo conservatief?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:40 schreef remlof het volgende:
Alleen het gebruik van quotes al in het artikel van Elsevier![]()
Er is weinig liberaals meer aan, het is één en al neoconservatieve troep die ze schrijven, met een heel ranzig onderbuikrandje...
Ik weet niet wat Mohammed over homo's zegt, maar uit de koran kan ik me geen verbod herinneren.quote:Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef TimoerLenk het volgende:
Nou en? Dat geldt toch voor vrijwel iedereen van die generatie? Ook voor de socialisten!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:43 schreef Tarak het volgende:
[..]
Waarom neo conservatief?
Ik zou het eerder conservatief noemen.
En er is toch niets mis met het conservatisme?
Zie hier een prachtige conservatief als Margaret Thatcher die aangeeft waar zij voor staat:
Oh en btw, mevrouw Thatcher was gewoon dochter van een kleine middenstander, opgegroeid in een huis zonder warm water met een buitentoilet.
Maar toch wordt je niet uit de kerk gedonderd als je als christen homo blijkt te zijn. Dat mag gewoon.quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Mohammed over homo's zegt, maar uit de koran kan ik me geen verbod herinneren.
In de bijbel, ook in het nieuwe testament, van die liefdevolle en vergevende god, die onze zonden op zich nam, staan wel nogal wat dodelijke uitspraken over homo's. Weliswaar niet in de evangeliën, maar in de brieven. Die eigenlijk te beschouwen zijn als commentaar (ahadith) op de evangeliën, maar door christenen wel als gods woord gezien worden.
Prima, maar dan moet je ook niet ergens bij willen horen. Je eigen geloof belijdt je maar in je eentje. Wil je bij een religie of een geloofsgemeenschap horen, dan heb je ook met anderen te maken en moet je essentiele uitgangspunten delen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:10 schreef Gia het volgende:
Wat in de boekjes staat boeit mij allerminst. Het gaat om hoe men heden ten dage zijn/haar geloof belijdt.
Ze heeft wel heel veel woorden nodig om te zeggen dat ze er inderdaad moeite mee heeft.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:15 schreef Mistaravim het volgende:
Jihad Alariachi: Wat ik met homo’s heb
http://www.wijblijvenhier(...)k-met-homos-heb.html
Ach, dan lijkt het iig genuanceerd. Lijkt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze heeft wel heel veel woorden nodig om te zeggen dat ze er inderdaad moeite mee heeft.
Bij de gemeente? Ik hoop dat ze niet hoeft te schrijven want dat kan ze niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:24 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ach, dan lijkt het iig genuanceerd. Lijkt.
Schokkend trouwens dat zulks bij de gemeente Amsterdam werkt
Alleen de URL al. Nodeloos provocerend, maar 'da's vrijheid van meningsuiting'.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:25 schreef dpgargoyle het volgende:
www.wijblijvenhier.nl
Ook zo'n enge site van doorgedraaide islamapologeten. Zitten zelfs bekeerde kazen tussen, dat zijn de ergsten.
Ze heeft in ieder geval meer van tolerantie begrepen dan de meesten hier.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:15 schreef Mistaravim het volgende:
Jihad Alariachi: Wat ik met homo’s heb
http://www.wijblijvenhier(...)k-met-homos-heb.html
Als er één ding is dat wij als De Meiden van Halal uitdragen, dan is het wel dat je het harstikke oneens met iemand mag zijn, maar dat je wel met elkaar moet samenleven. Oók dat kan in dit kikkerland.
Je zou eigenlijk een parodie op die site moeten beginnen. www.wijzijnnietmeerwelkom.nl ofzo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:27 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Alleen de URL al. Nodeloos provocerend, maar 'da's vrijheid van meningsuiting'.
Ohja. Ze zegt dat ze tegen geweld tegen homo's is en dus is alles meteen weer goed.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:
Ze heeft niks tegen homo's, maar denkt (of dacht) dat in haar interpretatie van de islam het niet mogelijk is om homoseksueel gedrag te vertonen en moslim te blijven. Ze mag dat best vinden. Ze is verder tegen geweld tegen homo's bijvoorbeeld dus haar mening is niet gevaarlijk of iets dergelijks.
Oh ze hebben het toch al moeilijk, dus het geeft niet.quote:Misschien beseft ze niet dat ze daarmee moslimhomo's in een moeilijk parket brengt, maar goed die hebben het sowieso al moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |