Daar maak ik me ook schuldig aan. Maar weet je wat het is? Je kunt niet tolerant blijven tegenover intolerantie, op basis van een raar soort cultuurrelativisme. Sommige dingen moet je durven veroordelen, in plaats van het multiculti-ideaal te vuur en te zwaard te verdedigen (en jezelf zo belachelijk te maken).quote:
Klaploper!quote:Op maandag 24 mei 2010 13:09 schreef Klaploper het volgende:
ziek wijf, iedereen weet dat homo's beter zijn dan hetero's
Alex van Veen van het linkse blad Ravage heeft hier ook nog een column over geschreven:quote:Op maandag 24 mei 2010 13:17 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook schuldig aan. Maar weet je wat het is? Je kunt niet tolerant blijven tegenover intolerantie, op basis van een raar soort cultuurrelativisme. Sommige dingen moet je durven veroordelen, in plaats van het multiculti-ideaal te vuur en te zwaard te verdedigen (en jezelf zo belachelijk te maken).
quote:De grote mondsnoerder achter het vrijheid van meningsuiting bestrijdende clubje NBK spreidt al zijn creativiteit ten toon door maar weer eens een anti-Wilders bijeenkomst te organiseren op de Dam. Op het affiche prijken de gebruikelijke portretten van lachende moslims met hoofddoek die het opnemen voor de 'vrijheid' die de heer D. en diens gevolg voorstaan.
Wilders is tegen de hoofddoek, dus zijn wij voor, zo is uiteraard de gedachte. Nu zijn niet alle vrouwen en meisjes met hoofddoek fundamentalist, maar door op deze manier je solidariteit uit te spreken met deze wereldwijde uitingsvorm van onderdanigheid en onderdrukking, steun je indirect het oprukkende fundamentalisme. Hardleers, de fundi's lachen in hun vuistje bij zoveel naïviteit.
Je hoeft ook niet alles te begrijpen, leven en laten leven, dat is de essentie, dat is tolerantie. En dat moet twee kanten op werken. Als je teveel wilt krijg je te weinig. Dan wordt het namelijk een strijd tussen gelovigen en hedonisten (om het maar even bot te karakteriseren), en dan voelt de een zich bedreigd en gaat terugslaan. Vreedzame coëxistentie, dat is al heel wat, daar moeten we blij mee zijn en dat moeten we bewaken.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe je zoiets niet kan accepteren. Het is er toch gewoon? Kan ook wel zeggen dat ik het bestaan van bananen niet accepteer, maar ja.
Omdat het ook mijn seksuele vrijheid gaat en die van iedereen. Mijn belang is niet rechtstreeks in het geding, maar mijn vrijheid wel. De vrijheid van een homo is ook mijn vrijheid.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Waarom noem je homoseksuelen niet gewoon homoseksuelen?
Misschien begint het wel met uitspraken. Ik kan me menig hatelijke uitspraak van onder andere homoseksuelen aan het adres van gelovigen herinneren. Moet ook kunnen, bovendien was het heel belangrijk in het bevechten van ruimte voor vreedzame coëxistentie. Intolerantie begint waar mensen andersdenkenen en anderslevenden gaan onderdrukken. Afkeuren maar niet onderdrukken, dan is wat tolerantie is. Dat maakt het goed of afkeuren vrijblijvend en onschadelijk.quote:En vreedzaam coexisteren werkt twee kanten uit, dat begint niet met hatelijke uitspraken.
voortkwam uit Germaanse natuurreligie's en paganisme.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef PhalanX het volgende:
Cultuurrelativisten zijn hypocriet, want als ze werkelijk cultuurrelativisten waren dan zouden ze de internationale rechten van de mens nooit omschrijven als een goede invloed, want die zijn vanuit een humanistische oogpunt opgesteld, en dat is het soort humanisme dat voortkwam uit het Christendom dat
Heeft evenveel waarde en bestaansrecht. Gelukkig ben ik wel in staat mijn eigen beslissingen te nemen en daar ga ik mee door terwijl alle cultuur-fetisjisten elkaar in de haren vliegen.quote:
en dus moeten ze altijd toegeven dat een cultuur die deze rechten niet nastreeft evenveel waarde en bestaansrecht heeft als een cultuur die al deze rechten heeft.
Misschien ben ik wel heel intolerant als ik het op homodiscriminatie aankomt. So be it.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat het ook mijn seksuele vrijheid gaat en die van iedereen. Mijn belang is niet rechtstreeks in het geding, maar mijn vrijheid wel. De vrijheid van een homo is ook mijn vrijheid.
[..]
Misschien begint het wel met uitspraken. Ik kan me menig hatelijke uitspraak van onder andere homoseksuelen aan het adres van gelovigen herinneren. Moet ook kunnen, bovendien was het heel belangrijk in het bevechten van ruimte voor vreedzame coëxistentie. Intolerantie begint waar mensen andersdenkenen en anderslevenden gaan onderdrukken. Afkeuren maar niet onderdrukken, dan is wat tolerantie is. Dat maakt het goed of afkeuren vrijblijvend en onschadelijk.
Als jij nou gelovigen wil gaan voorschrijven wat ze moeten doen, dan ben je net zo intolerant als de gelovigen die homo's wilden voorschrijven wat ze moesten laten. Geef je mening over hun geloof en wat ze doen en laat het daarbij. Als je alle neuzen dezelfde kant op wil hebben krijg je ruzie over welke kant dat dan is, en de winnaar beslist dan. En dan wordt er altijd onderdrukt.
Dit gaat natuurlijk niet over discriminatie. Ik vind het altijd een beetje een zielig fenomeen. Jaren vechten tegen ondedrukking, en dan hebben ze gewonnen en dan blijkt dat ze helemaal niet tegen onderdrukking vochten, maar dat ze zelf de onderdrukker wilden worden. Zo van nu zijn wij aan de beurt om voor iedereen te bepalen wat die wel en niet mag doen. Dat is stuivertje wisselen, dat heeft niks met de oplossing van het probleem te maken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel heel intolerant als ik het op homodiscriminatie aankomt. So be it.
Joh...quote:Op maandag 24 mei 2010 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ben jij wel de laatste die zn bek open mag trekken in dit topic.
Het probleem is dat je nooit last hebt van mensen die echt tolerant zijn en voor zichzelf kunnen zorgen. De gevaarlijkste debielen zijn idealisten die zo overtuigd zijn van hun ideaal dat ze de rest van de wereld dat ideaal per wet willen opleggen. Hun vrijheid is de enige vrijheid.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet over discriminatie. Ik vind het altijd een beetje een zielig fenomeen. Jaren vechten tegen ondedrukking, en dan hebben ze gewonnen en dan blijkt dat ze helemaal niet tegen onderdrukking vochten, maar dat ze zelf de onderdrukker wilden worden. Zo van nu zijn wij aan de beurt om voor iedereen te bepalen wat die wel en niet mag doen. Dat is stuivertje wisselen, dat heeft niks met de oplossing van het probleem te maken.
Laat ik het zo zeggen: ik ben toleranter naar Wildersstemmers dan Wildersstemmers naar moslims.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Joh...
En hoe tolerant ben jij naar Wilders en Wilders-stemmers dan?
Verras me eens.
Wat een rare beredenering en een slechte generalisatie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik ben toleranter naar Wildersstemmers dan Wildersstemmers naar moslims.
Hoezo? Omdat ik Wildersstemmers over een kam scheer? Stem je PVV, dan vereenzelvig jij je hoe dan ook met het anti-islam gedachtegoed dat Wilders uitstraalt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat een rare beredenering en een slechte generalisatie.
Dus als je SP stemt, ben je een steuntrekker die wil profiteren van de harde werker? Altijd?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik Wildersstemmers over een kam scheer? Stem je PVV, dan vereenzelvig jij je hoe dan ook met het anti-islam gedachtegoed dat Wilders uitstraalt.
Als jij dat vindt. Verschil is dat de islam het stokpaardje is van de PVV. Laat ik een andere vergelijking maken. Wanneer een Duitser in de jaren dertig op Hitler stemde dan vereenzelvigde hij zich hoe dan ook met de anti-jodenhouding van de partij. Kan natuurlijk zijn dat hij voor de NSDAP koos vanwege de economische plannen van Hitler. Kan, maar toch bracht de stemmer willens en wetens een racistische partij aan de macht.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dus als je SP stemt, ben je een steuntrekker die wil profiteren van de harde werker? Altijd?
Dan kan wel wezen, maar we weten allebei dat Wilders zijn anti-islam maatregelen direct door zou voeren wanneer hij de kans krijgt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:45 schreef Amos_ het volgende:
Volgens mij is het enige breekpunt van de PVV de AOW-leeftijd.
Wel eens van coalitieregeringen gehoord? Regeringsakkoorden, coalitieoverleg?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kan wel wezen, maar we weten allebei dat Wilders zijn anti-islam maatregelen direct door zou voeren wanneer hij de kans krijgt.
En hoe realistisch acht je die kans? Zeg eens eerlijk?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kan wel wezen, maar we weten allebei dat Wilders zijn anti-islam maatregelen direct door zou voeren wanneer hij de kans krijgt.
homoïsme, oeh je zelf uitgevonden woordje.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, dus jij beschouwt homoïsme, net als ik, ook als een religie/ideologie.²
Nou, dan mag je wel even met een grote bezem door de tweede kamer gaan .. die vinden namelijk ook dat het christelijke geloof niet samengaat met homofilie .. google anders eens op 'ontslag homo leraar' en combinatie met de letters van een van de christelijke partijenquote:Op zondag 23 mei 2010 11:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Prima als zij dat standpunt voor zichzelf wil blijven hanteren. Maar we leven hier in een land waar we dergelijke waarden en normen (kutterm) nou eenmaal hebben. Als ze daar zoveel moeite mee heeft, moet ze dus naar een land waar het normaal is homo's niet toe te laten tot een wereldreligie.
Ik wens geen ideologie vol hatelijke denkbeelden in mijn achtertuin te zien. Punt uit.
Daar gaat het goddomme toch niet om? Dus de PVV is een prima partij omdat zij waarschijnlijk niet de kans krijgt om haar belachelijke plannen uit te voeren? Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En hoe realistisch acht je die kans? Zeg eens eerlijk?
Yeah, wat aardig .. en twee tellen later zegt zo'n eikel dat de misbruik van kinderen binnen de katholieke kerk door homo's komt .. wat zijn we toch tolerant hé ..quote:Op zondag 23 mei 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er religies die steeds toleranter worden t.o.v. homo's. In de RK kerk krijgen ze tegenwoordig gewoon de hostie.
En de SP maakt van Nederland een communistische heilstaat. Nee bedankt. Thank god for coalitievormingen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:56 schreef Aloulou het volgende:
Coalitieakkoorden neemt niet weg dat Koos gelijk heeft. Als je wil weten hoe dit land geregeerd zou worden onder een partij die alle vrijheid heeft zijn programma door te voeren kijk je naar het verkiezingsprogramma. Bij de PVV zou dat dus betekenen dat Geert de huidige democratische rechtsstaat direct de nek omdraait. Wat hij overigens best weet alleen hij meent dat het nodig is omdat de dreiging vanuit de Islam groter is en om a-democratische maatregelen vraagt. Dat wij allemaal weten dat dit niet gebeurt is omdat er in het huidige stelsel inderdaad een coalitie gevormd moet worden en dus ook Geert water bij de wijn moet doen. Maar dat neemt niet weg dan hun ideale maatschappij er een is waarvan ik zeker weet dat 95% van de huidige Nederlanders puntje bij paaltje zich voor zouden schamen.
Ja Koos, nee Koos, vooral op de S(c)P blijven stemmenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het goddomme toch niet om? Dus de PVV is een prima partij omdat zij waarschijnlijk niet de kans krijgt om haar belachelijke plannen uit te voeren? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Oja, volgens jou wil de PVV alle moslims uit het land gooien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het goddomme toch niet om? Dus de PVV is een prima partij omdat zij waarschijnlijk niet de kans krijgt om haar belachelijke plannen uit te voeren? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Omdraaien van de bewijslast, werkt altijd. Gewoon heel hard het vingertje naar anderen blijven wijzen. Ook al wil de SP Nederland omvormen tot een communistische heilstaat, dan maakt dat de PVV nog geen toffe partij. Beetje onzinnige argumentatie dus.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja Koos, nee Koos, vooral op de S(c)P blijven stemmen
Heb ik de update hierover gemist?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Discriminerende moslim trut is aan de kant gezet. Presentatie gaat niet door.
Dat is zeker waarom jij bij kritiek op de islam steeds naar het christendom wijst? Niet echt 'omdraaien' maar meer onterecht weggeneraliseren? Holle kreten zijn het, die jij hier uitkraamt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdraaien van de bewijslast, werkt altijd.
Klopt, er zijn maar weinig mensen die met vrijheid om kunnen gaan. Zodra de vrijheid die ze zelf willen er ook voor anderen blijkt te zijn, beginnen ze zelf onderdrukkertje te spelen. We moeten dit, we moeten dat, zij worden net zo goed zenuwachtig als de kudde niet bij elkaar blijft. Jij moet vinden wat ik vind, want wat ik vind is het enige juiste, ik vind het namelijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nooit last hebt van mensen die echt tolerant zijn en voor zichzelf kunnen zorgen. De gevaarlijkste debielen zijn idealisten die zo overtuigd zijn van hun ideaal dat ze de rest van de wereld dat ideaal per wet willen opleggen. Hun vrijheid is de enige vrijheid.
quote:
Er niks mis met kritiek op een religie. Wilders gaat echt veel verder dan het uiten van kritiek. Hij wil moslims omvormen tot 2e-rangsburgers.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat is zeker waarom jij bij kritiek op de islam steeds naar het christendom wijst? Niet echt 'omdraaien' maar meer onterecht weggeneraliseren? Holle kreten zijn het, die jij hier uitkraamt.
We hadden het niet over Wilders hier, het ging om de kritiek die wij hadden op de islam over hun homostandpunten (zoals gerepresenteerd door die troela).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er niks mis met kritiek op een religie. Wilders gaat echt veel verder dan het uiten van kritiek. Hij wil moslims omvormen tot 2e-rangsburgers.
Is het zeker dat het "de echte" is of misschien iemand die denkt grappig te zijn?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Van NEderland bekent kleur mag ik de middag niet meer presenteren omdat ik antihomo schiin te zijn. Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer. Ik heb niets tegen homo’s maar elsevier en Geenstijl vonden het nodig om een relletje te veroorzaken en ze hebben gewonnen. Ik mag niet presenteren. Wat vind je hiervan?
Gr Jihad (de meiden van halal
Reactie door Jihad alariachi — maandag 24 mei 2010 @ 23.39
Weg met die schijnheilige trut.
Weet je; laten we er dan gewoon lekker over ophoudenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
We hadden het niet over Wilders hier, het ging om de kritiek die wij hadden op de islam over hun homostandpunten (zoals gerepresenteerd door die troela).
Goed zo. Is dat ook weer opgelost.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Van NEderland bekent kleur mag ik de middag niet meer presenteren omdat ik antihomo schiin te zijn. Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer. Ik heb niets tegen homo’s maar elsevier en Geenstijl vonden het nodig om een relletje te veroorzaken en ze hebben gewonnen. Ik mag niet presenteren. Wat vind je hiervan?
Gr Jihad (de meiden van halal
Reactie door Jihad alariachi — maandag 24 mei 2010 @ 23.39
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Prego het volgende:
[..]
mooi zo!
De schuld ligt overigens natuurlijk bij een ander, typisch...
Ik vraag me echt af hoe ik dit moet rijmen met elkaarquote:Ik heb in een aflevering van de meiden van halal gezegd dat ik moslim homo niet accepteer. Ik heb niets tegen homo’s
Het lijkt wel of men vindt dat je alles maar gewoon mag en kan zeggen, als je er maar aan toevoegt dat je niets tegen homo's hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me echt af hoe ik dit moet rijmen met elkaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |