Je bedoelt: "een aantal Zweedse moslims"...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Zweedse moslims claimen in dit filmpje, dat langer duurt dan mijn eerder geplaatste topic, het recht dat Zweden van hun is, letterlijke taal maar ook hun moraliteit van denken en doen.
Kijk zelf maar of je soms ook onder de categorie honden en varkens valt. Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
http://www.dumpert.nl/med(...)s_eisen_restecp.html
Maar dit bekt leuker natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bedoelt: "een aantal Zweedse moslims"...
mooie poging om de aandacht van het probleem te halen en de "racism-card" te spelen!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
mooie poging om de aandacht van het probleem te halen en de "racism-card" te spelen!
Ach ja, binnenkort is ze toch dood. Kritiek op de Islam dat mag niet!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:46 schreef SwissDutchy het volgende:
Respect voor dat meisje wat tegen die groep boze idioten durft te zeggen dat ze het er niet mee eens is
Je generaliseert heel erg.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
die moslims zijn hetzelfde als voetbalhooligans, als je tegen hooligans zou zeggen dat Feyenoord kut is beginnen die ook te schreeuwen en te slaan. Voor moslims is dat hun profeetje.
Dit soort mensen wil je toch preventief laten ruimen
is er ergens gezegd dan dat het alle zweedse moslims betreft?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Betreft het hier alle Zweedse moslims dan? Of spreken ze voor alle Zweedse moslims?
Heb ik ergens gezegd dat ik deze actie goedkeur?
Driewerf nee!
hoezo, ik heb het selectief over de moslims in dat filmpje. Vind jij dat vrolijke figuren dan?quote:
En Whiskers ook, waarom moet je haar reactie dan onderuit halen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hoezo, ik heb het selectief over de moslims in dat filmpje. Vind jij dat vrolijke figuren dan?
omdat dit weer zo'n typisch politiek correcte reply is, in plaats van inhoudelijk erop in te gaanquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:51 schreef msnk het volgende:
[..]
En Whiskers ook, waarom moet je haar reactie dan onderuit halen?
Hm ik had over het woordje 'die' gelezen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hoezo, ik heb het selectief over de moslims in dat filmpje. Vind jij dat vrolijke figuren dan?
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die door dergelijke TT's een verkeerd idee/beeld krijgen van waar het nou werkelijk omgaat.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
omdat dit weer zo'n typisch politiek correcte reply is, in plaats van inhoudelijk erop in te gaan
Onzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:54 schreef WallOfStars het volgende:
ach.... zo rond 2039 tot 2045....
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:01 schreef VeX- het volgende:
Dit is net zoiets als een het posten van een filmpje van een NVU demonstratie en zeggen dat Nederlanders rechtsextremisten zijn.
Zeg dat nou niet, anders word je nog beschuldigd van bagatelliseren, om het onderwerp heen draaien en draaikonterij.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:09 schreef Ugjerke het volgende:
Extremistische nationalisten zijn net zulke herrieschoppers trouwens, en ook een gevaar voor onze beschaving en democratie. Maar gelukkig ook in even kleine aantallen als zulke moslims.
quote:
Dan hoor ik toch mensen uit te maken voor "vieze nazi's" en "kaalgeschoren konteneukers"?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:12 schreef msnk het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, anders word je nog beschuldigd van bagatelliseren, om het onderwerp heen draaien en draaikonterij.
Reageer dan maar zo...
[..]
Oja volgens die onzin filmpjes op het internet die allang onderuit zijn gehaald.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:15 schreef EchoAlpha het volgende:
In 2025 is toch de helft van Europa Islamitisch.
Ik zou maar alvast karma opsparen als ik jullie was
Volgens fimpjes op internet wonen er aliens in de woestijn in Nevada.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oja volgens die onzin filmpjes op het internet die allang onderuit zijn gehaald.
Dat is echt waar hoor!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:23 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Volgens fimpjes op internet wonen er aliens in de woestijn in Nevada.
Ik heb eens gezien dat er wezens van de planeet Vegeta op Aarde wonen die lichtstralen kunnen afvuren met hun handen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:23 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Volgens fimpjes op internet wonen er aliens in de woestijn in Nevada.
quote:
De pleuris in Zweden is al uitgebroken. In Malmø is een burgemeester, een sociaal democraat, die riep en nog roept: mijn stad moet een afspiegeling zijn van de europese en de wereldbevolking.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:18 schreef DeParo het volgende:
Serieus hoe lang is het nog voordat daar in Zweden de pleuris uitbreekt.
Zijn die posts net zo ongenuanceerd als je OP hier? Nou ja, eigenlijk is deze OP niet eens ongenuanceerd, je verdraait de waarheid gewoon zo ver dat het niet waar meer is wat je zegt. De Zweedse moslims zeggen niet "Zweden is van ons". Een paar Zweedse belastingbetalers zeggen "Zweden is ook van ons." En die wilden dat de politie optrad tegen zulke obsceniteiten. Alleen moeten ze eens leren hoe je dat vraagt in een Westers land. Maar goed, de gemiddelde nationalist gedraagt zich niet veel netter, en die zijn het Westen als het goed is wel gewend.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:35 schreef bendk het volgende:
[..]
De pleuris in Zweden is al uitgebroken. In Malmø is een burgemeester, een sociaal democraat, die riep en nog roept: mijn stad moet een afspiegeling zijn van de europese en de wereldbevolking.
Dat is gelukt, de Zweden zelf verlaten de stad nu.
Zie ook bv mijn posting dat moslims de joden de stad en het land uitjagen ic wegpesten !
En ook de posting dat gehele wijken daar volledig een moslim gebied is. De politie dikwijls de hulp van het leger moet inroepen om zichzelf te beschermen als ze daar weer moeten ingrijpen.
Las je dat nu pas??quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:39 schreef bendk het volgende:
Ik las dit zo even:
Brandstichting bij Mohammedcartoonist Vilks
STOCKHOLM - De woning van de Zweedse cartoonist Lars Vilks, die een spotprent maakte over de islamitische profeet Mohammed, is het doelwit geweest van brandstichters. Dat heeft de Zweede politie zaterdag laten weten.
De daders sloegen in de nacht van vrijdag op zaterdag enkele ruiten in en probeerden benzine in brand te steken die ze in flessen naar binnen hadden gegooid. Er ontstond een kleine brand, die uit zichzelf doofde. De tekenaar was niet thuis op het moment van de brandstichting in zijn woning in het plaatsje Nynashamnsvage in het zuidwesten van Zweden.
„Ik ga een tijd ergens anders wonen, ik denk dat dat verstandig is”, zei Vilks zaterdag in een reactie.
Vilks is regelmatig bedreigd sinds in augustus 2007 zijn omstreden tekening verscheen, met het hoofd van Mohammed op het lijf van een hond.
Dinsdag werd Vilks nog aangevallen toen hij in de plaats Uppsala een toespraak hield over vrijheid van meningsuiting. Een man uit het publiek gaf hem een kopstoot. Vilks viel tegen een muur en verloor zijn bril.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)j_Vilks__.html?p=2,1
Bendk: Ook deze man is zijn leven nu niet meer zeker !
Ja, Malmo is het beste voorbeeld van Zweden, daarnaast heb je een sterk opkomende groep Nazi's.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:35 schreef bendk het volgende:
[..]
De pleuris in Zweden is al uitgebroken. In Malmø is een burgemeester, een sociaal democraat, die riep en nog roept: mijn stad moet een afspiegeling zijn van de europese en de wereldbevolking.
Dat is gelukt, de Zweden zelf verlaten de stad nu.
Zie ook bv mijn posting dat moslims de joden de stad en het land uitjagen ic wegpesten !
En ook de posting dat gehele wijken daar volledig een moslim gebied is. De politie dikwijls de hulp van het leger moet inroepen om zichzelf te beschermen als ze daar weer moeten ingrijpen.
....het recht dat Zweden van hun is, letterlijke taal maar ook hun moraliteit van denken en doen.....quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Zijn die posts net zo ongenuanceerd als je OP hier? Nou ja, eigenlijk is deze OP niet eens ongenuanceerd, je verdraait de waarheid gewoon zo ver dat het niet waar meer is wat je zegt. De Zweedse moslims zeggen niet "Zweden is van ons". Een paar Zweedse belastingbetalers zeggen "Zweden is ook van ons." En die wilden dat de politie optrad tegen zulke obsceniteiten. Alleen moeten ze eens leren hoe je dat vraagt in een Westers land. Maar goed, de gemiddelde nationalist gedraagt zich niet veel netter, en die zijn het Westen als het goed is wel gewend.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:57 schreef bendk het volgende:
[..]
....het recht dat Zweden van hun is, letterlijke taal maar ook hun moraliteit van denken en doen.....
Misschien moet je hier meer aandacht aan besteden inderdaad.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:54 schreef drumstickNL het volgende:
Respect voor die moslims die tegenover de andere moslims gingen staan.
Gefeliciteerd, je het Israël er weer bijgehaald.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, Malmo is het beste voorbeeld van Zweden, daarnaast heb je een sterk opkomende groep Nazi's.
Bij een volgend conflict in bv Israel en Palestina, of bv iets met betrekking tot moslims misschien zelfs een aanval op Iran, ik ben benieuwd wat daar dan zal gaan gebeuren.
Volgens mij zagen we het al bij het verjagen van Joodse mensen uit Zweedse steden en tevens bij de grootschalige protesten en wrede klopjachten van demonstrantent ttv de laatste Gaza-oorlog.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je het Israël er weer bijgehaald.
idd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij zagen we het al bij het verjagen van Joodse mensen uit Zweedse steden en tevens bij de grootschalige protesten en wrede klopjachten van demonstrantent ttv de laatste Gaza-oorlog.
Het is net wat je zelf zei, de mensen die het hardst schreeuwen krijgen alle aandacht, en ze schreeuwen hier behoorlijk hardquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Misschien moet je hier meer aandacht aan besteden inderdaad.
die dikkere huid kan je wel hopen, maar komt er niet. immers wat in de koran staat is 100% het woord van allah. iets daar tegenin brengen of bekritiseren/ridiculiseren is een directe aanval op hun godje. dat raakt ze in hun achterlijke ziel.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:48 schreef Strani het volgende:
Slechte TT en OP. Het is duidelijk dat het stukje dat 'Zweden ook van ons is' wellicht het minst relevante is uit dit hele gebeuren, gezien hij heel duidelijk het woord 'ook' gebruikt.
Verder: Zonder de rest van de film van deze Lars gezien te hebben lijkt het me zinloos daarover te oordelen, hoewel het begin natuurlijk wel duidelijk bedoeld was om te provoceren.
Veel Moslims zouden zichzelf en anderen er een groot plezier mee doen als ze een dikkere huid zouden krijgen. Dan zijn we af van zowel dit soort provocaties als de daaropvolgende neanderthaler-reacties.
Jawel, die dikkere huid komt er ooit wel, net zoals dat bij de meesten christenen gebeurd is. Maar het kan nog best een eeuw of wat duren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die dikkere huid kan je wel hopen, maar komt er niet. immers wat in de koran staat is 100% het woord van allah. iets daar tegenin brengen of bekritiseren/ridiculiseren is een directe aanval op hun godje. dat raakt ze in hun achterlijke ziel.
Je zag al een aantal moslims tussen de boze moslims en de agenten in staan en tegen hun boze kameraden zeggen dat de agenten gewoon hun werk doen en dat ze respect moeten hebben voor hen. Daar zullen er steeds meer van komen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel, die dikkere huid komt er ooit wel, net zoals dat bij de meesten christenen gebeurd is. Maar het kan nog best een eeuw of wat duren.
Dit is ook voor de Islam een zeer belangrijk tijdperk natuurlijk. Nog nooit is die religie zo groots en international geconfronteerd geweest met mensen die dat geloof niet delen. Aan zoiets moet men zich in de loop van de generaties aanpassen.
En ik blijf er van overtuigd dat ook de Islam steeds meer volgers zal verliezen in de toekomst, net als het Christendom.
als m'n gebeden verhoord worden wel ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:24 schreef Ugjerke het volgende:
Misschien is dit wel de laatste eeuw waarin geloof in het Westen nog een serieuze rol blijft spelen.
ik wil geen eeuw wachten. ik wil het nu. komt het niet nu, dan liever weg met hen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel, die dikkere huid komt er ooit wel, net zoals dat bij de meesten christenen gebeurd is. Maar het kan nog best een eeuw of wat duren.
Dit is ook voor de Islam een zeer belangrijk tijdperk natuurlijk. Nog nooit is die religie zo groots en international geconfronteerd geweest met mensen die dat geloof niet delen. Aan zoiets moet men zich in de loop van de generaties aanpassen.
En ik blijf er van overtuigd dat ook de Islam steeds meer volgers zal verliezen in de toekomst, net als het Christendom.
Ik denk niet dat je sowieso een eeuw mag verwachten met de huidige levensverwachtingen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil geen eeuw wachten. ik wil het nu. komt het niet nu, dan liever weg met hen.
een oorlog doet ze weggaan. en dat is waar europa keihard op afstevent. moslims doen geen stap terug, wij al helemaal niet. de autochtonen gaan overal winnen. moslims uit bepaalde gebieden gaan gewoon terug. het blijven gastarbeiders met twee paspoorten.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je sowieso een eeuw mag verwachten met de huidige levensverwachtingen.
Ik snap je frustratie wel en heb zelf ook mijn gedachtes op dit gebied, maar ze gaan nou eenmaal niet weg. De meesten zijn immers in Nederland/Zweden etc. geboren dus waarom zouden ze weg gaan?
Dan kun je beter zelf weggaan.
Een oorlog doet ze weggaan..met welke kennis zeg je dat?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een oorlog doet ze weggaan. en dat is waar europa keihard op afstevent. moslims doen geen stap terug, wij al helemaal niet.
kom op joh, dat voelt iedereen inmiddels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Een oorlog doet ze weggaan..met welke kennis zeg je dat?
Dat er een conflict aan zou kunnen komen, tot zover kan ik nog met je mee gaan. Maar dat door zo'n conflict mensen die gewoon in Europa geboren zijn, weg zouden gaan, dat is klinklare onzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom op joh, dat voelt iedereen inmiddels.
wat vreemd dat je de jodenvervolging en de dood die daarop volgde als vergelijking ziet? ben je een marokkaan of linkse van bommel aanhanger? ik zie eerder mensen met dubbele paspoorten weggaan. sim-pel.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat er een conflict aan zou kunnen komen, tot zover kan ik nog met je mee gaan. Maar dat door zo'n conflict mensen die gewoon in Europa geboren zijn, weg zouden gaan, dat is klinklare onzin.
Of had je vervolgingen zoals die van de joden in gedachten?
Jij hebt het over een conflict met als doel de moslims uit Europa te verdrijven, niet ik. Kom van je roze wolk af en realiseer je wat een dergelijk conflict dan als gevolg zou hebben.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat vreemd dat je de jodenvervolging en de dood die daarop volgde als vergelijking ziet? ben je een marokkaan of linkse van bommel aanhanger? ik zie eerder mensen met dubbele paspoorten weggaan. sim-pel.
Ja. Moeten allemaal weg. Mijn zoon en vrouw hebben er ook twee, weg met die lui.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:58 schreef Strani het volgende:
Mijn vrouw krijgt hopelijk wel een Europees paspoort over een jaar of zo, naast haar Colombiaanse paspoort. Moet die dan ook maar weg?
We zullen onze buitenlandse familieleden mee moeten nemen naar ergens in de woestijn en daar een nieuwe staat moeten stichten, ben ik bang.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja. Moeten allemaal weg. Mijn zoon en vrouw hebben er ook twee, weg met die lui.
Maar goed, het wordt wat eentonig zo, kan BSB niet terug?
Het gevaar van dit soort mensen met dit geloof is dat het groepsmensen zijn. Als er een paar zijn die dat het vinden dat hun allah beledigd wordt, dan moet iedereen meedoen.quote:Op zondag 16 mei 2010 02:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb na paar minuten het filmpje maar weer uitgezet; lijkt me voordehandliggend, infantiel zelfs, dat je vrijwel iedere devote gelovige van welk geloof dan ook kunt provoceren met gelijke gevolgen als je een paar beelden van waarin zij geloven gaat mixen met een liedje waarin wordt gezongen 'I'll take you to a gaybar' inclusief wat piemels en beelden van keiharde expliciete homoseks. Dat lijkt me niet echt serieuze Islamkritiek.
Of ben ik nou naïef?
Trouwens als je een stel domme boeren zonder enig religieus geloof of gevoel erop gaat wijzen dat zij in wezen niets anders dan homo's zijn dan krijg je nagenoeg hetzelfde resultaat volgens mij.
Kortom, ik zie niet in dat we adhv dit filmpje alle moslims de oorlog moeten verklaren, preventief moeten ruimen, tanks in hun wijken moeten plaatsen dan wel op malloten zoals mevr. Verdonk of Wilders moeten stemmen zodat we na 9 juni iedereen die ons niet aanstaat kunnen deporteren naar de sahara oid.
De clue ontgaat me, rationeel gezien.
PS je kunt westerlingen beter uitschelden voor pedofielen trouwens, dan heb je gauw de poppen aan het dansen. Kijken of ze bij het CDA, VVD of PVV nog enigzins in de plooi blijven als je dit bij een partijconferentie flikt..
Big deal.
Ik heb wel gehoord/gelezen eigenlijk: "zweden is OOK ons land", niet dat zweden van hen is wat wezenlijk een andere vboodschap is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Zweedse moslims claimen in dit filmpje, dat langer duurt dan mijn eerder geplaatste topic, het recht dat Zweden van hun is
Dat zeggen ze helemaal niet, letterlijk vertaald. Ze zeggen dat Zweden ook van hun is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Zweedse moslims claimen in dit filmpje, dat langer duurt dan mijn eerder geplaatste topic, het recht dat Zweden van hun is, letterlijke taal maar ook hun moraliteit van denken en doen.
Het betreft een presentatie, althans een poging, van LarsVilks als tekenaar. Maar steeds meer blijkt dat het onderwerp er helemaal niet meer toe doet bij een moslim.
Kijk zelf maar of je soms ook onder de categorie honden en varkens valt. Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
Ondanks onze politieke overtuigingsverschillen, vind ik dit zeer naar om te lezen. Ik hoop dat je goed beveiliging hebt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:39 schreef bendk het volgende:
Bendk: Ook deze man is zijn leven nu niet meer zeker !
Daarom ook is ZELFS HIER IN NL politie !quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:44 schreef Ugjerke het volgende:
Nou ja, eigenlijk is deze OP niet eens ongenuanceerd, Alleen moeten ze eens leren hoe je dat vraagt in een Westers land. Maar goed, de gemiddelde nationalist gedraagt zich niet veel netter, en die zijn het Westen als het goed is wel gewend.
quote:Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
Och, och, naïef en wereldvreemd (lees links) Fok! probeert het weer eens goed te lullen.
ALLE moslims doen mee in die zaal en ze misdragen zich weer zoals we ze overal kennen. Zit in de aard van dit ongedierte.
Muhammed! Muhammed! Pedofiel! Pedofiel!
Dat we er in het Westen nog zoveel naievelingen wonen die niet doorhebben wat er momenteel gebeurt en hoeveel ellende deze mensen brengen is tergend, nog kanslozer dan moslims, die linkse sufkutten.
Besef je eigenlijk wel dat je post op het internet blijven staan ? Zijn ze bij het CDA op de hoogte van je denkbeelden ?quote:
ALLE moslims doen mee in die zaal? Ik wist niet dat ALLE moslims uit heel Zweden zich hebben verzameld in die zaal?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
Och, och, naïef en wereldvreemd (lees links) Fok! probeert het weer eens goed te lullen.
ALLE moslims doen mee in die zaal en ze misdragen zich weer zoals we ze overal kennen. Zit in de aard van dit ongedierte.
Muhammed! Muhammed! Pedofiel! Pedofiel!
Dat we er in het Westen nog zoveel naievelingen wonen die niet doorhebben wat er momenteel gebeurt en hoeveel ellende deze mensen brengen is tergend, nog kanslozer dan moslims, die linkse sufkutten.
Volgens mij hangt dat erg van de interpretatie af. Net zoals je ook zeer conservatieve christenen hebt die de bijbel zeer letterlijk nemen.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
De schuld ligt niet bij moslims. Elk mens weet ondertussen dat de islam niet in elke situatie vrede voorschrijft. Dat is een gegeven.
De schuld ligt daarom bij links. Het naieve links dat dat niet doorheeft.
Nee hoor als je ziet dat er zoveel extreme excessen uit de islam voortkomen, dan moet er wel iets mis zijn met die ideologie, ondanks dat er gematigde moslims zijn. Verder is de islam geen godsdienst, maar een ideologie waar religie slechts deel van uitmaakt. En tenslotte heeft de islam fascistische, discriminerende trekjes op grond van (on)geloof, sekse en geaardheid.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij hangt dat erg van de interpretatie af. Net zoals je ook zeer conservatieve christenen hebt die de bijbel zeer letterlijk nemen.
Maar schijnbaar interpreteer jij de koran op dezelfde manier als de extremistische moslims dat doen, schijnbaar is dat volgens jou de enige juiste betekenis van de koran.
Heel leuk dat je Geert Wilders napraat, maar los van die extreme excessen die je volgens mij helemaal niet allemaal rechtstreeks aan de islam kunt koppelen als zijnde causaal verband (zoals de overlast van Marokkaanse jongeren als je daarop doelt), waaruit blijkt dan dat de islam geen godsdienst is maar een ideologie?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor als je ziet dat er zoveel extreme excessen uit de islam voortkomen, dan moet er wel iets mis zijn met die ideologie, ondanks dat er gematigde moslims zijn. Verder is de islam geen godsdienst, maar een ideologie waar religie slechts deel van uitmaakt. En tenslotte heeft de islam fascistische, discriminerende trekjes op grond van (on)geloof, sekse en geaardheid.
Als links dat niet eens door heeft, dan is links wel zeer naief. De schuld ligt daarom niet bij moslims, maar bij links
Ja.quote:
Nee, maar je kunt we blijven hakken op een fout in de TT van TS maar het doet niks af aan de boodschap. Haal diep in, vervolgens uit en let the TT go girl!quote:Ik wist niet dat ALLE moslims uit heel Zweden zich hebben verzameld in die zaal?
Dit is helemaal geen extremistische groep moslims. Hoe kom je daarbij? Helpt natuurlijk wel je "bloemetjes en bijtjes met allemaal mooie kleurtjes staat" omhoog te houden -MAKE LOVE NOT WAR EEJ?!-quote:Dit is inderdaad een extremistische groep moslims die zeggen te spreken namens alle moslims, maar doen niet alle extremistische groeperingen dat?
Nee hoor, dat gebeurt niet. Dat zou alleen gebeuren als heel Europa uit naïeveligen als jij zou bestaan. Gelukkig leven er in Europa en Nederland ook mensen die niet wereldvreemd zijn, dus gaat dat niet 1-2-3 gebeuren. Alertheid blijft een goede zaak, dat wel.quote:En wat gebeurt er dan momenteel in het westen volgens jou? Nemen moslims Europa over ofzo?
Tsja, wacht met spanning af hoe je bovenstaande gaat weerleggenquote:Je doet je username eer aan. Je bent inderdaad simpel.
Dit wist ik, en met mij vele andere oplettenden, al voordat Geert en z'n PVV uitgebreid in het nieuws kwamen. Dus je opmerking ontgaat me.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heel leuk dat je Geert Wilders napraat,
Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.quote:maar los van die extreme excessen die je volgens mij helemaal niet allemaal rechtstreeks aan de islam kunt koppelen als zijnde causaal verband (zoals de overlast van Marokkaanse jongeren als je daarop doelt), waaruit blijkt dan dat de islam geen godsdienst is maar een ideologie?
Is het christelijke geloof dan ook een ideologie? Aangezien wij en andere westerse landen zelfs politieke vertegenwoordigers hebben die spreken namens christenen en zeggen hun politieke idealen op het geloof te baseren?
Dat klopt. Maar er is geen institutionele wetgeving, zoals de islam wel heeft. En in geen enkele andere religie wordt het onderscheid tussen mosims, joden, christenen, atheisten zo erg gemaakt als in de institutionele wetten van de islam.quote:Overigens heeft de bijbel (met name het oude testament) ook fascistische / rascistische trekjes wb geaardheid en ongelovigen als je het letterlijk zou nemen.
quote:[b]Op zondag 16 mei 2010 18:27 schreef Z
Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.
Dat klopt. Maar er is geen institutionele wetgeving, zoals de islam wel heeft. En in geen enkele andere religie wordt het onderscheid tussen mosims, joden, christenen, atheisten zo erg gemaakt als in de institutionele wetten van de islam.
1 staatje is van de kerk. 1 klein staatje maarquote:
Ach ze zoeken maar uit. Krijgen doen ze het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:36 schreef Burakius het volgende:
Noorwegen is mooier. Hadden ze liever dat land kunnen uitkiezen!
Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1 staatje is van de kerk. 1 klein staatje maarWat een voorbeeld
Grote islamstromingen:quote:Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1 staatje is van de kerk. 1 klein staatje maarWat een voorbeeld
Ik wil ook wel met de scepter zwaaien. Maar maken daden van 500 jaar geleden daden van nu goed? Ik denk het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.
Maak daar maar 150 jaar geleden van. Het Roomse rijk was toen al uiteengevallen, maar een groot deel van Italie werd nog bestuurd door de Paus.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik wil ook wel met de scepter zwaaien. Maar maken daden van 500 jaar geleden daden van nu goed? Ik denk het niet.
Italie is een land. Ze pikten geen andere landen in ofzo. Hetzelfde is nu in S-A. Maar dan de vraag: Maken daden van 150 jaar geleden daden van nu goed? Of...?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak daar maar 150 jaar geleden van. Het Roomse rijk was toen al uiteengevallen, maar een groot deel van Italie werd nog bestuurd door de Paus.
Aannamequote:Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef bendk het volgende:
Vooraf is door de leiding medegedeeld dat de lezing over sex en sexualiteit ging. In Zweden is dat een hele normale zaak evenals in bv nederland.
Hoe dat bij moslims zit weet ik niet, maar het zal best wel in hun islam boekje staan wat dat is en hoe je dat dan moet beleven, de voorwaarden van zeg maar.
moet dat dan?quote:Welaan, hebben deze moslims bezoekers vooraf gevraagd aan de leiding wat er dan komt in de lezing...neen
moet dat dan?quote:Is er vooraf informatie gevraagd aan de betreffende tekenaar ... neen
moet dat dan?quote:Is er vooraf 1 afgevaardigde van de moslims gestuurd om de gehele lezing eerst te kunnen zien...neen
moet dat dan?quote:Toen men politie zag is er dan uitdrukkelijk gevraagd waarom dat is en welke relatie dat heeft mbt de lezing...neen
Fijne zinsconstructie.quote:Kortom men heeft willens en wetens het risico genomen dat sex en sexualiteit zoals dat in Zweden normaal is en bespreekbaar is niet geaccepteerd wordt door hun zelf.
Aannamequote:Ik krijg sterk de indruk dat het één grote komedie is van hen om hun beeldvorming naar voren te schuiven...iets van wij zielige moslims, we zijn weer het slachtoffer van Zweden en de westerse waarden en normen.
En wel constant je gal spuiten hoe erg het wel niet is in Nederland, ik neem aan dat dit reflectief gedrag is.quote:Het is niet verplicht om in Zweden te moeten wonen, je mag gewoon weggaan hoor, naar een land dat beter bij je past. Heb ik ook gedaan.
Correctie: Zweden is ook van ons: misinterpretatie van democratie: de staat is van niemand, nl. algemeen bezit.quote:En dat is wat ook bedoel met de term: 'Zweden is van ons' om nog maar te zwijgen dat de tekenaar gelijk maar lichamelijk te mishandelen.
Speak hollandskquote:Hav en god dag
Ik neem het de kerk ook niet kwalijk. Alleen werd er eerder in dit topic gesteld dat de islam politieke ambities heeft. Nou, hetzelfde geldt klaarblijkelijk voor katholicisme.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Italie is een land. Ze pikten geen andere landen in ofzo. Hetzelfde is nu in S-A. Maar dan de vraag: Maken daden van 150 jaar geleden daden van nu goed? Of...?
Die had ze ja. Maar ze zagen in dat dat niet meer kan (of niet, maar ze doen er iig niet meer aan).quote:Op zondag 16 mei 2010 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem het de kerk ook niet kwalijk. Alleen werd er eerder in dit topic gesteld dat de islam politieke ambities heeft. Nou, hetzelfde geldt klaarblijkelijk voor katholicisme.
Beetje slap gelul natuurlijk. Overigens is het christelijke geloof vele malen meer politiek gericht dan de islam. Simpelweg omdat het christendom (de katholieken althans) een echte leider hebben waar men naar dient te luisteren.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die had ze ja. Maar ze zagen in dat dat niet meer kan (of niet, maar ze doen er iig niet meer aan).
De islam is imho niet alleen een religie, maar een hele ideologie en dat verklaart meteen mijn afkeer.
Dat is echt een kulargument.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje slap gelul natuurlijk. Overigens is het christelijke geloof vele malen meer politiek gericht dan de islam. Simpelweg omdat het christendom (de katholieken althans) een echte leider hebben waar men naar dient te luisteren.
Vind jij. En ik vind het nogal kul dat jij vreest dat de islam ons wil overheersen.quote:
Dat mag jij vinden. En daar kunnen we over discussieren. Maar we overtuigen elkaar toch niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind jij. En ik vind het nogal kul dat jij vreest dat de islam ons wil overheersen.
Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. En daar kunnen we over discussieren. Maar we overtuigen elkaar toch niet.
Dan ben ik allang opgepaktquote:Op zondag 16 mei 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?
Zitten er toch nog voordelen aan.....quote:Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan ben ik allang opgepaktEn ter dood gebracht
hoe posten? op een kleitablet?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?
Nee man op een stuk schapendarm.quote:
Jou heb ik dan meegenomen in die enorme aanslag die we gepleegd hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zitten er toch nog voordelen aan.....
Via de tam-tam.quote:
Dan moet je me vantevoren een uitnodiging sturen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jou heb ik dan meegenomen in die enorme aanslag die we gepleegd hebben.
Praten we over mensen of over het geloof?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.
Hoeft niet. Het is een nationaal feest met een knallend eindquote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je me vantevoren een uitnodiging sturen.
Leuk. De eerste 2 worden vervolgd door hun eigen moslimbroeders. De 1e is openlijk is S-A tot non-moslim verklaard. De 5e wordt ook vervolgd door haar eigen moslimbroeders.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
Grote islamstromingen:
Ahmadiyya
Alevitisme
Ibadisme
Madhhab
Sjiisme
Soefisme
Soennisme
Moslims zijn ook niet goed in hoofd. Tenminste de moslims in het midden oosten dan.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuk. De eerste 2 worden vervolgd door hun eigen moslimbroeders. De 1e is openlijk is S-A tot non-moslim verklaard. De 5e wordt ook vervolgd door haar eigen moslimbroeders.
Wat dacht je van de 10 gebodenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Praten we over mensen of over het geloof?
Nogmaals dan: vanuit het geloof heeft het christendom geen dergelijke instutionele wetgeving als de islam.
Is dat institutionele wetgeving zoals de Sharia bij de islam? Ik dacht het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat dacht je van de 10 geboden![]()
Hou op jezelf belachelijk te maken.
Maar het gaat niet alleen om die Viks. De achterliggende gedachte is dat je word beperkt in je vrijheid van meningsuiting. Als jij via de krant word beledigt omdat bijvoorbeeld je geloof (weet niet of je gelovig bent) belachelijk word gemaakt ga je toch niet rellen?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:35 schreef lyolyrc het volgende:
Ik word nogal moe van dit gedoe allemaal. Sommige lui, deze Viks ook, zijn doelbewust uit op provocatie onder het mom van kunst. Een stel radicale moslims komen expres op zo'n vertoning af om flink te gaan rellen. Ze kunnen beter samen op een afgelegen eiland gaan zitten en er niet meer afkomen.
10 wetten dus? Is wel heel makkelijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat dacht je van de 10 geboden![]()
Hou op jezelf belachelijk te maken.
quote:Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
Deuteronomium. Lees dat Bijbelboek maar even door. Ongeveer alle dingen mensen de Koran verwijten staan daar ook in.quote:Is dat institutionele wetgeving zoals de Sharia bij de islam? Ik dacht het niet.
Ik ben ook een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen. Ik zie hier twee groepen die sterk polariseren en daardoor de maatschappij grote schade berokkenen. Viks moet geweten hebben dat hij met deze vertoning een aantal moslims tegen zich in het harnas zou jagen. Anderzijds wisten de rellende moslims dat ze geprovoceerd zouden worden en die zijn daar bewust naartoe gegaan om zich te laten provoceren, zodat zij een reden hadden om gewelddadig te worden en/of te rellen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef RikKer93 het volgende:
Maar het gaat niet alleen om die Viks. De achterliggende gedachte is dat je word beperkt in je vrijheid van meningsuiting. Als jij via de krant word beledigt omdat bijvoorbeeld je geloof (weet niet of je gelovig bent) belachelijk word gemaakt ga je toch niet rellen?
Wat die extremisten doen is belachelijk.
Ja dat is waar, I agree.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik ben ook een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen. Ik zie hier twee groepen die sterk polariseren en daardoor de maatschappij grote schade berokkenen. Viks moet geweten hebben dat hij met deze vertoning een aantal moslims tegen zich in het harnas zou jagen. Anderzijds wisten de rellende moslims dat ze geprovoceerd zouden worden en die zijn daar bewust naartoe gegaan om zich te laten provoceren, zodat zij een reden hadden om gewelddadig te worden en/of te rellen.
Ik denk dat mensen veel zorgvuldiger moeten worden in hun uitingen, dat kan een hoop ellende voorkomen. Daar staat tegenover dat wie uitdeelt, ook moet incasseren. Dat geldt hier ook voor beide partijen.
Sowieso laat ik me niet zomaar beledigen, zeker niet als het algemene beledigingen betreft, die zou ik achteloos naast me neerleggen. Maar als ik in de media onterecht beschuldigd zou worden van kwalijke feiten, dan is dat smaad. Dan zou ik uiteraard een advocaat in de arm nemen. Overigens ben ik niet gelovig.
stiekem met een stokje in je rijnkleitablet een tekstje noteren, zodat het eeuwen later gevonden wordt en men de ernst van de zaak wel inziet.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof er dan nog enige vrijheid van meningsuiting zal zijn...
Ik ben er niet zonder uitnodiging.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoeft niet. Het is een nationaal feest met een knallend eind
Vilks was daar om een toespraak te houden. Gewoon in het kader van het maatschappelijk debat. Die Moslims hebben dat bewust verstoord. Volledig respectloos. Er wordt feitelijk geprobeerd zijn vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. Het is zeker niet aan hen om te bepalen wat Vilks wel of niet mag zeggen. En zolang die Moslims dat niet begrijpen snap ik niet dat ze daar welkom worden geheten.quote:maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen.
Vooropgesteld, ik weet natuurlijk ook niet of er van tevoren nog een hele discussie is geweest, of dat er na afloop een discussie gepland stond. Maar ik mag toch hopen dat hij wist dat het filmpje provocerend zou werken. En ik neem ook aan dat die rellende moslims wisten dat ze geprovoceerd zouden worden. Als ik alleen afga op dat filmpje en de rellen daarna, dan zie ik dat als uitlokking en overdreven reactie op uitlokking.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef Picchia het volgende:
Viks was daar om een toespraak te houden. Gewoon in het kader van het maatschappelijk debat. Die Moslims hebben dat bewust verstoord. Volledig respectloos. Er wordt feitelijk geprobeerd zijn vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. Het is zeker niet aan hen om te bepalen wat Viks wel of niet mag zeggen. En zolang die Moslims dat niet begrijpen snap ik niet dat ze daar welkom worden geheten.
Ik denk dat kunst mensen dingen moet leren over het leven. Er zijn echter kunstenaars die provocatie en doelbewust grenzen overschrijden als hoogste goed vereren, of in ieder geval beweren dat dat het doel is van kunst. Zoiets zie ik veel meer als egocentrisme dan als een zinvolle bijdrage aan de maatschappij.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef Picchia het volgende:
Ik weet niets van het doel van kunst. Maar ik weet wel dat een provocerende stelling of provocatie in het algemeen een uitermate goede manier is om een discussie te starten, omdat het personen in verschillende kampen verdeelt. Mensen bekennen kleur. Een normaal persoon kan daar wel mee omgaan, neem ik aan. Als ik op een indirecte wijze geprovoceerd word ga ik me in ieder geval niet gedragen als een beest.
Leg uit, of kom met een bron.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:39 schreef Picchia het volgende:
Het is overigens een mensenrecht om te mogen provoceren.
Dit komt regelmatig in POL langs.quote:
http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.htmlquote:Freedom of expression constitutes one of the essential foundations of such a society, one of the basic conditions for its progress and for the development of every man. Subject to paragraph 2 of Article 10 (art. 10-2), it is applicable not only to "information" or "ideas" that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any sector of the population. Such are the demands of that pluralism, tolerance and broadmindedness without which there is no "democratic society".
Wist ik niet, weer wat geleerd!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:11 schreef Picchia het volgende:
Dit komt regelmatig in POL langs.
[..]
http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.html
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wist ik niet, weer wat geleerd!![]()
Dan blijft de vraag in hoeverre provocatie een zinvol instrument is in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op. Ook kun je je afvragen of het filmpje inhoudelijk zoveel bijdraagt.
Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiërenquote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiëren.
Onschuldige negers lynchen; leuke Amerikaanse gristen-hobbyquote:
Dat is wel een van de dingen die mij stoort. Als je gelooft in een almachtige hogere macht die in het hiernamaals de rekening opmaakt van je doen en laten, dan moet je er ook in vertrouwen dat die hogere macht afrekent met al diegenen die zo'n hogere macht belachelijk maken. Dit zou genuanceerde discussie door gelovigen mogelijk moeten maken. Het feit dat in dit geval een stel moslims zo'n herrie gaan maken, wil ook zeggen dat ze twijfelen aan hun geloof.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.
De civitate dei van Augustinus wel eens van gehoord?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.
[..]
Het is dan ook their way or the highway, dhimmies noemen het zelfs al 'provoceren'.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.
quote:Handelswaar verkopen voor commerciële doeleinden is essentieel anders dan je bijbelse mening door de strot van de maatschappij heen willen duwen waarbij je bewust mensen schoffeert. Niemand die je een strobreed in de weg legt om er een andere mening op na te houden, maar zodra je op die manier ongewild de confrontatie opzoekt kom je wat mij betreft in de buurt van extremisme.
Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Voor de Europese dierlijke beschaving, daarentegen is dit een hele positieve ontwikkeling, en de Europese plantenbeschaving, nou die floreert helemáál .......quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
Nee, nee, nee. Je snapt het niet zo goed, hè?quote:Op maandag 17 mei 2010 00:16 schreef Burakius het volgende:
Om Xa1pt te quoteren:
[..]
Zet nu in plaats van "handelswaar" de gedachte over op dit topic. Dan:
Zo is dus ook tekeningen maken van de profeet Muhammed (vzmh) bewust mensen schofferen. Dit is extreem-atheïsme volgens jouw omschrijving.
die inteeltmongolen zijn er sowieso niet om rekening mee te houden. je gaat toch ook niet discussie met je hond?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ga je nou een stelletje rednecks die trouwens volgens het Christendom enorme heiligschennis plegen door een kruis in brand te steken als voorbeeld stellen?quote:
En andersom, natuurlijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.
Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Verschil is alleen dat we vandaag de dag over het algemeen 'last' hebben van moslim extremisten en niet van andere groepen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 03:47 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.
Klopt. En dat kan over een paar jaar weer anders zijn. Een tijd geleden waren de molukkers het schuim van de samenleving. Een tijd daarvoor waren het de Joden, volgens sommige europeanen. En nu zijn het, volgens sommigen, de moslims.quote:Op woensdag 19 mei 2010 03:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat we vandaag de dag over het algemeen 'last' hebben van moslim extremisten en niet van andere groepen.
We hebben op dit moment niets aan allerlei speculaties als 'dat kan over een aantal jaar weer anders zijn'. Feit is dat we vandaag de dag een enorme probleem kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalisme heet. En de problemen met de Molukkers was van een heel andere orde, los gezien van het feit dat het probleem zich enkel op Nederlands grondgebied bevond en het probleem met islamitische fundamentalisme internationaal is. Daarbij komt dat de problemen met de moslims religieus van aard is. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 03:51 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Klopt. En dat kan over een paar jaar weer anders zijn. Een tijd geleden waren de molukkers het schuim van de samenleving. Een tijd daarvoor waren het de Joden, volgens sommige europeanen. En nu zijn het, volgens sommigen, de moslims.
Bull shit. Je moet dat gelul van extreme moslims los zien van het geloof. Want zodra je het geloof als oorzaak gaat zien, ga je iedereen die moslims is de schuld geven van iets wat slechts een aantal extremisten flikken. En we hebben 70 jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden. Nee, je moet het zo zien dat een aantal geloofs idioten het hoog in hun bol hebben en wat voor geloof ze aanhangen is niet relevant. Want ieder geloof heeft wel de meest walgelijke acties op haar naam staan. Als je dat iedereen gaan aanrekenen die dat geloof ook heeft, is het einde zoek. Dus gewoon logisch nadenken en jezelf realiseren dat het hier gaat om een kleine groep gestoorden die verder niets te maken hebben met de miljoenen moslims die geen mens kwaad doen. Als je denkt dat die laatste zin niet zo is, zou je jezelf echt moeten afvragen of je heel misschien toch een racist bent.quote:Op woensdag 19 mei 2010 03:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
We hebben op dit moment niets aan allerlei speculaties als 'dat kan over een aantal jaar weer anders zijn'. Feit is dat we vandaag de dag een enorme probleem kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalisme heet. En de problemen met de Molukkers was van een heel andere orde, los gezien van het feit dat het probleem zich enkel op Nederlands grondgebied bevond en het probleem met islamitische fundamentalisme internationaal is. Daarbij komt dat de problemen met de moslims religieus van aard is. Je vergelijkt appels met peren.
Je komt op mij over als iemand die duidelijk geen ervaring heeft met de islam. Iemand die politiek-correct tracht over te komen, maar niet inziet dat dat erg gevaarlijk is. Men kan het geloof niet los zien van de fundamentalistische moslims. Die moslims zijn namelijk religieus gemotiveerd/geïnspireerd. Ze halen hun inspiratie/motivatie direct uit de koran. Zelden zo'n achterlijke opmerking gehoord. Ieder geloof mag wellicht zijn haatdragende stukjes hebben, maar dat neemt niet weg dat de wereld op dit moment enkel een groot probleem kent met de fundamentalistische islam en niet met andere godsdiensten. Het gaat wellicht om een relatief kleine groep activisten, maar om een grote groep islamitische sympathisanten. Zelfs hier in Europa. Je mag overigens wel terug naar school; moslims zijn geen ras.quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:04 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Bull shit. Je moet dat gelul van extreme moslims los zien van het geloof. Want zodra je het geloof als oorzaak gaat zien, ga je iedereen die moslims is de schuld geven van iets wat slechts een aantal extremisten flikken. En we hebben 60 jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden. Nee, je moet het zo zien dat een aantal geloofs idioten het hoog in hun bol hebben en wat voor geloof ze aanhangen is niet relevant. Want ieder geloof heeft wel de meest walgelijke acties op haar naam staan. Als je dat iedereen gaan aanrekenen die dat geloof ook heeft, is het einde zoek. Dus gewoon logisch nadenken en jezelf realiseren dat het hier gaat om een kleine groep gestoorden die verder niets te maken hebben met de miljoenen moslims die geen mens kwaad doen. Als je denkt dat die laatste zin niet zo is, zou je jezelf echt moeten afvragen of je heel misschien toch een racist bent.
Zoek anders even op wat allemaal valt onder 'racisme'. Geeft verder niet hoor, maar het zou wel prettig zijn als je dat weet voor toekomstige topics.quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:10 schreef AryaMehr het volgende:
Je mag overigens wel terug naar school; moslims zijn geen ras.
Eerste google hit:quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:15 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Zoek anders even op wat allemaal valt onder 'racisme'. Geeft verder niet hoor, maar het zou wel prettig zijn als je dat weet voor toekomstige topics.Wel typerend trouwens.
Totaal niets met religie te maken. Dus hup, terug naar de schoolbank.quote:''Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.''
Hersenloos.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:46 schreef SwissDutchy het volgende:
Respect voor dat meisje wat tegen die groep boze idioten durft te zeggen dat ze het er niet mee eens is
Overduidelijke trolquote:Op woensdag 19 mei 2010 07:36 schreef Mr_John_Doe het volgende:
De topic starter is al kortzichtig omdat het hier om een 'groepje moslims' gaat. Daarnaast is de titel van de topic ook dom te noemen, de personen in kwestie geven aan dat 'Zweden ook van hun is'.
[..]
Hersenloos.
De film heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Als iemand zegt dat Allah, Jezus of Buddah een homo is dat is vrijheid van meningsuiting. Dat iemand er vervolgens een film over maakt (helemaal op deze manier) geeft aan dat die persoon een enkeltje naar een psychiatrische inrichting mag krijgen.
Dat de groep moslims zo reageren is niet netjes maar deels wel begrijpelijk. Een belediging van deze aard kan je vanuit hun overtuigingen zien als iemand die jou in je gezicht spuugt, die zal je - minimaal - ook voor alles en nog wat uitschelden.
Wat die snol zegt over vrijheid van meningsuiting is ronduit idioot. Zielig persoon. Dat ze het durft te schreeuwen vanuit de andere kant van de zaal maakt haar alleen maar laf, Geert Wilders style.![]()
*Lees: je geeft een schop wetende dat je toch geen schop terug kan krijgen*
Dank voor het quoten van mijn bericht, staat er tenminste nog iets intelligents in je post.quote:
Een trol die denkt iets intelligents neergepend te hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:21 schreef Mr_John_Doe het volgende:
[..]
Dank voor het quoten van mijn bericht, staat er tenminste nog iets intelligents in je post.![]()
Misschien moet je ook mijn andere post lezen over de waan van de dag. Zag dat je een Wilders-schaap bent.
en wat voor schaap ben jij?quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:21 schreef Mr_John_Doe het volgende:
[..]
Dank voor het quoten van mijn bericht, staat er tenminste nog iets intelligents in je post.![]()
Misschien moet je ook mijn andere post lezen over de waan van de dag. Zag dat je een Wilders-schaap bent.
De aanwezigheid van politie laat zien dat ze dit aan hebben zien komen, waarom laat je dan alsnog deze inhoudloze film zien? Zo doelloos.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Een trol die denkt iets intelligents neergepend te hebben.
Over een trol met kapsones gesproken.
En aan jouw post te lezen is een stem op de PVV inderdaad broodnodig...
Trol is een F5'ertquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:10 schreef Mr_John_Doe het volgende:
[..]
De aanwezigheid van politie laat zien dat ze dit aan hebben zien komen, waarom laat je dan alsnog deze inhoudloze film zien?
Nogmaals het zeggen dat Mohammed, Allah, Jezus of God een homo is vrijheid van meningsuiting, dat je er zo'n debiele film over maakt is gewoon idioot.
Als je hier met je hersens niet bij kan dan moet je eens nagaan of je wel kinderen moet nemen.
Eentje die in 40-45 met de Duitsers zou heulen, zoals ik het persoonlijk zie.quote:
dat gevoel bekruipt mij ook. mensen die denken het morele gelijk aan hun kant te hebben, maar ondertussen gewoon keihard landverraders zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eentje die in 40-45 met de Duitsers zou heulen, zoals ik het persoonlijk zie.
Hij probeert gewoon zijn eigen hachje alvast veilig te stellen
quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:04 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Bull shit. Je moet dat gelul van extreme moslims los zien van het geloof.
Niet alleen dat, maar het feit dat je dit soort zorgelijke toestanden niet erkend, maar ook gewoon probeert goed te praten doet mij denken dat sommige mensen of een plaat voor hun kop hebben, of gewoon de consequenties niet kunnen inzien van hun eigen gedrag.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat gevoel bekruipt mij ook. mensen die denken het morele gelijk aan hun kant te hebben, maar ondertussen gewoon keihard landverraders zijn.
en het gaat van kwaad tot erger, het is bijna normaal geaccepteerd gedrag geworden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar het feit dat je dit soort zorgelijke toestanden niet erkend, maar ook gewoon probeert goed te praten doet mij denken dat sommige mensen of een plaat voor hun kop hebben, of gewoon de consequenties niet kunnen inzien van hun eigen gedrag.
Zielig. Wat nou landverrader? Domme opmerking.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat gevoel bekruipt mij ook. mensen die denken het morele gelijk aan hun kant te hebben, maar ondertussen gewoon keihard landverraders zijn.
men wil uiteindelijk bereiken dat de lange tenen van moslims wat korter worden, zodat we een leuke samenleving krijgen. zie het als een lastige peuter die de les gelezen moet worden, alvorens normaal mee te kunnen doen aan de maatschappij.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:33 schreef Mr_John_Doe het volgende:
[..]
Zielig. Wat nou landverrader? Domme opmerking.
Dat er enorme problemen zijn met immigratie, integratie en capuchonmensen ontken ik niet.
Dat de huidige politiek veel te soft is in haar beleid ontken ik ook niet.
Dat er verandering moet komen ben ik het volkomen mee eens (maar niet in de persoon van Geert Wilders, die man is zo incompetent als Ella Vogelaar).
Met betrekking tot mijn opmerkingen over dit topic heb ik wel degelijk gelijk. Vertel mij dan eens wat het doel van deze inhoudloze film is? Wat wil men hier mee bereiken? Geef hier eens antwoord op in plaats van die domme misplaatste opmerkingen
Als het een inhoudloze film is en iedereen weet dat, waarom dan de overspannen reactie van moslims erop?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:33 schreef Mr_John_Doe het volgende:
Met betrekking tot mijn opmerkingen over dit topic heb ik wel degelijk gelijk. Vertel mij dan eens wat het doel van deze inhoudloze film is? Wat wil men hier mee bereiken? Geef hier eens antwoord op in plaats van die domme misplaatste opmerkingen
Jij zegt dus dat jij in Nederland last hebt van moslims omdat zij lange tenen hebben?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
men wil uiteindelijk bereiken dat de lange tenen van moslims wat korter worden, zodat we een leuke samenleving krijgen. zie het als een lastige peuter die de les gelezen moet worden, alvorens normaal mee te kunnen doen aan de maatschappij.
jouw soort belemmert deze opvoeding, die noodzakelijk is.
ik zeg dat moslims lange tenen hebben. en wat heeft mijn situatie te maken met een maatschappelijk probleem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:48 schreef Mr_John_Doe het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat jij in Nederland last hebt van moslims omdat zij lange tenen hebben?
Ik begrijp je als je bijvoorbeeld zegt dat Nederland een probleem heeft met niet Westerse-allochtonen m.b.t. bijvoorbeeld het aantal geweldsdelicten en uitkeringstrekkers. Dit is zonder meer waar.
Jij zeg echter dat je in jouw directe omgeving last hebt van moslims omdat ze snel aangebrand zijn...
Moet-ie de vervuiling in de Golf van Mexico ook los zien van de olie?quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:04 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Jij weet niet eens wat een racist is.quote:Als je denkt dat die laatste zin niet zo is, zou je jezelf echt moeten afvragen of je heel misschien toch een racist bent.
Het maatschappelijke probleem in Nederland is niet dat moslims lange tenen hebben wil ik daarmee zeggen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..] ik zeg dat moslims lange tenen hebben. en wat heeft mijn situatie te maken met een maatschappelijk probleem.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Moet-ie de vervuiling in de Golf van Mexico ook los zien van de olie?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:04 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Ik schijn de enige te zijn die hier normaal kan nadenken. Maar je hebt geklijk. Alle moslims die ik ken zijn erg gewelddadig en meppen er dagelijks op los. DENK TOCH EENS NA MAN!!!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]Ben jij soms bewust hier bezig reacties uit te lokken of zo? De "profeet" Mohammed vond geweld geen probleem, waarom zouden zijn aanhangers dat wel moeten vinden?
Ik zou echt nog even verder zoeken. Racisme is een heel breed begrip. Maar rechts tuig ontbreekt het vaak aan een beetje intelligentie, dus ik kan het je niet eens kwalijk nemen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 04:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Eerste google hit:
[..]
Totaal niets met religie te maken. Dus hup, terug naar de schoolbank.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:49 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Ik schijn de enige te zijn die hier normaal kan nadenken. Maar je hebt geklijk. Alle moslims die ik ken zijn erg gewelddadig en meppen er dagelijks op los. DENK TOCH EENS NA MAN!!!
Molukkers en Moslims, of "het probleem met de Islam", hebben een andere geschiedenis en context dat ben ik met je eens. Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 03:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
We hebben op dit moment niets aan allerlei speculaties als 'dat kan over een aantal jaar weer anders zijn'. Feit is dat we vandaag de dag een enorme probleem kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalisme heet. En de problemen met de Molukkers was van een heel andere orde, los gezien van het feit dat het probleem zich enkel op Nederlands grondgebied bevond en het probleem met islamitische fundamentalisme internationaal is. Daarbij komt dat de problemen met de moslims religieus van aard is. Je vergelijkt appels met peren.
Dat zegt iemand die niet eens weet wat racisme inhoudt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:52 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Ik zou echt nog even verder zoeken. Racisme is een heel breed begrip. Maar rechts tuig ontbreekt het vaak aan een beetje intelligentie, dus ik kan het je niet eens kwalijk nemen.
Nee, ik stelde dat we vandaag de dag enorme problemen kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalistische heet, niet specifiek in Nederland maar internationaal gezien. Wat maakt dat enorme problemen? Het ondermijnen van enkele essentiële westerse/universele waarden, doelgericht aanslagen plegen op onschuldige burgers en zowat elke vooruitgang - bijvoorbeeld in een land als Afghanistan - de grond in boren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:11 schreef Aloulou het volgende:
Je stelt dat wij in Nederland "enorme problemen kennen met Islamitisch fundamentalisme". Geef eens drie recente voorbeelden daarvan aub in Nederland en met Nederlandse Moslims? En wat maakt dat "enorme problemen"? En wat maakt dat Islamitisch fundamentalistisch?
Dit is slechts een symptoom van een veel omvangrijker probleem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ik stelde dat we vandaag de dag enorme problemen kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalistische heet, niet specifiek in Nederland maar internationaal gezien.
politiek hoog inzetten dus, dan zijn de randverschijnselen een fluitje van een cent.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:58 schreef Mr_John_Doe het volgende:
[..]
Het maatschappelijke probleem in Nederland is niet dat moslims lange tenen hebben wil ik daarmee zeggen.
Het maatschappelijke probleem in Nederland is een groot aantal (voornamelijk) niet-westerse immigranten die zich niet weten te gedragen.
Het is dan zo makkelijk om je af te keren tegen alles wat moslim is.
En dat iedereen die de islam loopt te verdedigen dit maar is goed in ze geheugen inprent !!!!quote:
Ik heb niets tegen de islam an sich noch iets tegen het mystieke gedeelte ervan, maar de politieke islam is een ander verhaal. Daar zouden we met zijn allen zeer oplettend tegenover moeten staan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:27 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
En dat iedereen die de islam loopt te verdedigen dit maar is goed in ze geheugen inprent !!!!
Als je (zoals ik) een hekel hebt aan islam dan ben je een islamofoob maar lang geen racist ! Dan zouden die moslims ook racisten zijjn als zij iets tegen het Christendom zijn aangezien er ontelbaar veel mensen in Afrika en Zuid-Amerika Christenen zijn !
Waarom maak je nooit een topic met WAT PRECIES jou nou niet aanstaat in de Islam , mooi met alinea's en Qur'an verzen en hadith. Zo kunnen wij Moslims jou nooit van repliek voorzien. Let wel op dat je in je voorbeelden niet bijvoorbeeld Iran als voorbeeld laat fungeren. Nee ik wil strikt dat je vanuit de Qur'an en de hadith spreekt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen de islam an sich noch iets tegen het mystieke gedeelte ervan, maar de politieke islam is een ander verhaal. Daar zouden we met zijn allen zeer oplettend tegenover moeten staan.
Wellicht iets voor de toekomst, maar hoezo zou ik Iran niet als voorbeeld mogen gebruiken? Het zijn de geestelijken daar die hun beweegredenen voornamelijk uit de islam halen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom maak je nooit een topic met WAT PRECIES jou nou niet aanstaat in de Islam , mooi met alinea's en Qur'an verzen en hadith. Zo kunnen wij Moslims jou nooit van repliek voorzien. Let wel op dat je in je voorbeelden niet bijvoorbeeld Iran als voorbeeld laat fungeren. Nee ik wil strikt dat je vanuit de Qur'an en de hadith spreekt.
Voornamelijk is een mooi toepasselijk woord. Er zijn dingen in Iran waarbij ik me als Moslim niet bij kan schikken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wellicht iets voor de toekomst, maar hoezo zou ik Iran niet als voorbeeld mogen gebruiken? Het zijn de geestelijken daar die hun beweegredenen voornamelijk uit de islam halen.
Enkele Qur'an-sura's:quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom maak je nooit een topic met WAT PRECIES jou nou niet aanstaat in de Islam , mooi met alinea's en Qur'an verzen en hadith. Zo kunnen wij Moslims jou nooit van repliek voorzien. Let wel op dat je in je voorbeelden niet bijvoorbeeld Iran als voorbeeld laat fungeren. Nee ik wil strikt dat je vanuit de Qur'an en de hadith spreekt.
Nee post ze daar, je hoeft slechts de reacties te lezen die op jou betrekking hebben. Er is een specifiek topic aangemaakt voor jouw vragen. De b edoeling is dat je dus andere topics er niet mee volpropt, maar dat het gecentraliseerd op één plaats is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:07 schreef GSbrder het volgende:
Sorry, ik ga geen 5 pagina's doorlezen, kun je ze AUB hier ontkrachten of je antwoorden daar hier toepassen.
En jij vroeg om verzen die me niet aanstonden, dit zijn (vrij gebruikelijke) vertalingen, verlicht me alsjeblieft als Muhammed het hier over Sesamstraat had.
Verschil is alleen dat er absoluut gezien genoeg moslims zijn die zich er wel in kunnen vinden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:12 schreef dubbel1 het volgende:
Gaan ze nou stukjes opnoemen waar de overgrote meerderheid van de moslims (95% denk ik) zich totaal niet meer in kan vinden en zich dus ook helemaal niet meer aan houdt? Post anders ook even de belachelijke teksten uit de bijbel, die allang achterhaald zijn.
Ik heb geen vragenquote:Op donderdag 20 mei 2010 02:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee post ze daar, je hoeft slechts de reacties te lezen die op jou betrekking hebben. Er is een specifiek topic aangemaakt voor jouw vragen. De b edoeling is dat je dus andere topics er niet mee volpropt, maar dat het gecentraliseerd op één plaats is.
Verder zijn deze vertaling niet vrij gebruikelijk. Waarop baseer jij dit? Mensen moeten beseffen dat er vrijwel geen één goede Nederlandse vertaling is (mij niet bekend). Er zitten echt grove fouten in de meeste vertalingen (en dan bedoel ik echt grof). Er is maar ééntje die ik wel goed vind.
Er zijn weinig aan de inhoud echt veranderen. Wellicht een aantal woorden die meerdere betekenissen hebben en worden de verzen in een historisch-context geplaatst, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk verzen in de koran staan die verre van liefdevol zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb geen vragen![]()
Ik post wat "geweldadige" verzen uit de Qur'an omdat jij daarom vroeg, verder maakt het mij niet uit, ik ben atheïst en het gaat mij ook niet om de directe relatie schrift - geloof maar probeer ze niet goed te praten of op "vertalingsfouten" af te schuiven. Ik ben het Arabisch niet machtig, maar probeer een vertaling in Frans of Engels en ik kan kijken of de door mij dikgedrukte zinsdelen me minder gewelddadig voorkomen.
Op verzoek:quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:12 schreef dubbel1 het volgende:
Gaan ze nou stukjes opnoemen waar de overgrote meerderheid van de moslims (95% denk ik) zich totaal niet meer in kan vinden en zich dus ook helemaal niet meer aan houdt? Post anders ook even de belachelijke teksten uit de bijbel, die allang achterhaald zijn.
Van álle moslims die ik ken geen enkele. Maar anti-moslim mensen willen graag anderen laten geloven dat in iedere moslim een potentiele moordenaar / terrorist zit. Daar moet de PVV het ook van hebben. Over demoniseren gesproken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat er absoluut gezien genoeg moslims zijn die zich er wel in kunnen vinden.
Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze er niet zijn. Er zijn er genoeg, een simpele kijk in de wereld leert ons dat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:42 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Van álle moslims die ik ken geen enkele. Maar anti-moslim mensen willen graag anderen laten geloven dat in iedere moslim een potentiele moordenaar / terrorist zit. Daar moet de PVV het ook van hebben. Over demoniseren gesproken.
Jij ziet ze vliegen, echt. Als er zoveel van die idioten zijn, waarom hebben we in dit land dan alleen nog maar Mohammed B gehad die een zware misdaad heeft begaan? Denk toch eens na man! Je laat je wat wijsmaken door de media en PVV aanhangers. Tuig heb je onder iedere groepering. Er is Christen tuig, Moslim tuig, Katholiek tuig, tuig dat nergens in gelooft enz enz. Pas op voor indoctrinatie! Voor je het weet denk je iets wat hele serieuze gevolgen kan hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze er niet zijn. Er zijn er genoeg, een simpele kijk in de wereld leert ons dat.
En daarbij geassisteerd werd. Daarbij vind ik het belagen van politieagenten met een handgranaat ook een zware misdaad.quote:Op donderdag 20 mei 2010 03:11 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Jij ziet ze vliegen, echt. Als er zoveel van die idioten zijn, waarom hebben we in dit land dan alleen nog maar Mohammed B gehad die een zware misdaad heeft begaan?
Een Moslim vind zich 100% in elk stukje of lettertje van de Qur'an.quote:Op donderdag 20 mei 2010 02:12 schreef dubbel1 het volgende:
O, is dat zo? En de moslims die zich niet in elke stukje kunnen vinden dan? De mensen die van mening zijn dat bepaalde stukken in een correct historisch-context moet worden geplaatst. De mensen die zich wel aan de vijf zuilen houden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:53 schreef Burakius het volgende:
Een Moslim vind zich 100% in elk stukje of lettertje van de Qur'an
Een Moslim die ook maar een lettertje van de Qu'ran r niet gelooft is geen Moslim. Het is een geloofsartikel van de Islam.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
O, is dat zo? En de moslims die zich niet in elke stukje kunnen vinden dan? De mensen die van mening zijn dat bepaalde stukken in een correct historisch-context moet worden geplaatst. De mensen die zich wel aan de vijf zuilen houden.
Erken je overigens dat in de Koran vrouwen als minderwaardig worden neergezet?
Is dat zo? Bestaat daar een vers over? Zo nee, vanwaar de arrogantie om op de stoel van God te gaan zitten?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:01 schreef Burakius het volgende:
Een Moslim die ook maar een lettertje van de Qu'ran r niet gelooft is geen Moslim. Het is een geloofsartikel van de Islam.
Ik heb het niet over moslims die verzen willen schrappen, maar moslims die sommige verzen relativeren aan de destijds heersende tijdsgeest.quote:Hiermee bedoel ik dus: een Moslim behoort te geloven dat elke letter geopenbaard is via de engel Gabriël tot de profeet Muhammed. Een letter willen schrappen of niet willen accepteren is niet mogelijk.
Dat mannen en vrouwen biologisch van elkaar verschillen klopt, maar dat verklaart niet waarom de vrouw in de Koran op twee gebieden slechts de helft van de man is. De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan de getuigenis van één man. Ook erven vrouwen de helft van wat mannen mogen erven. Is dit gelijkwaardigheid?quote:Ik erken dat vrouwen in de Qur'an vele rechten krijgen en juist als GELIJKWAARDIG worden neergezet. Maar mannen en vrouwen hebben hun specifieke taken. We zijn namelijk biologisch gezien verschillend.
De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan die van één man, omdat biologisch gezien vrouwen minder in staat zijn af te gaan op rationele beslissingen, maar zich meer door emotie laten meevoeren wat hun rationele beslissing belemmert. Maar goed ik ben geen jurispendist in de Islam dus ik weet al het fijne er niet van af (dus ook wat betreft het erven en de hoeveelheid hiervan).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is dat zo? Bestaat daar een vers over? Zo nee, vanwaar de arrogantie om op de stoel van God te gaan zitten?
[..]
Ik heb het niet over moslims die verzen willen schrappen, maar moslims die sommige verzen relativeren aan de destijds heersende tijdsgeest.
[..]
Dat mannen en vrouwen biologisch van elkaar verschillen klopt, maar dat verklaart niet waarom de vrouw in de Koran op twee gebieden slechts de helft van de man is. De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan de getuigenis van één man. Ook erven vrouwen de helft van wat mannen mogen erven. Is dit gelijkwaardigheid?
Laat mij raden: dat hebben mannen bepaald zekerquote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:46 schreef Burakius het volgende:
De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan die van één man, omdat biologisch gezien vrouwen minder in staat zijn af te gaan op rationele beslissingen, maar zich meer door emotie laten meevoeren wat hun rationele beslissing belemmert.
Misschien moet je onder je rots vandaan komen. Degene die zeggen dat biologisch gezien vrouwen en mannen gelijk zijn, worden gek verklaard in de wetenschap.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:55 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Laat mij raden: dat hebben mannen bepaald zeker
Toon eens een wetenschappelijk onderzoek waarin naar voren komt dat vrouwen een gebrek aan rationalisme kennen, in tegenstelling tot mannen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Misschien moet je onder je rots vandaan komen. Degene die zeggen dat biologisch gezien vrouwen en mannen gelijk zijn, worden gek verklaard in de wetenschap.
Buiten dat het een algemeen feit is, heb ik nu geen tijd. Google die shit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Toon eens een wetenschappelijk onderzoek waarin naar voren komt dat vrouwen een gebrek aan rationalisme kennen, in tegenstelling tot mannen.
Ik ben nog geen onderzoek tegengekomen. Geen algemene feit hoor; het is namelijk onzin. Jij maakt zulke beweringen dus dan neem ik aan dat je het met een wetenschappelijke bron kan onderbouwen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
Buiten dat het een algemeen feit is, heb ik nu geen tijd. Google die shit zou ik zeggen.
Doe niet zo verheven, achtergestelde. Biologisch mogen ze verschillen, het zijn de holbewonerachtige barbaren van de islam van vroeger en nu die bepalen dat vrouwen daardoor kwalitatief mindere beslissingen nemen. De ware reden is gewoon dat die oversekste idioten de vrouwen onder de duim wil houden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Misschien moet je onder je rots vandaan komen. Degene die zeggen dat biologisch gezien vrouwen en mannen gelijk zijn, worden gek verklaard in de wetenschap.
Jij bent zelf achtergesteldquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:56 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Doe niet zo verheven, achtergestelde. Biologisch mogen ze verschillen, het zijn de holbewonerachtige barbaren van de islam van vroeger en nu die bepalen dat vrouwen daardoor in kwaliteit minder beslissingen nemen. De ware reden is gewoon dat die oversekste idioten de vrouwen onder de duim wil houden.
Hoezo wetenschap? Vanuit je infantiele religie kun je daar niet eens aanspraak op maken man.
Kijk, je gebrek aan intelligentie was al duidelijk waardoor ik je foute inschatting niet eens als verrassing zag.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij bent zelf achtergesteld. Je geeft me gelijk en daarna begin je meteen met fantasie te blerren.
Je hebt geen hadith of Qur'an vers inclusief exegese en hadith erbij hier neergezet voor je punt. Weet je waarom. Omdat je uit je NEK lult. Mediaschaap.
Lazer op.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:23 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
burakius ga je gewoon is verder masturberen op de tekstjes van je kankerimam! Opkankeren dus!
Dat in dit topic nog maar onenigheid is over die kankerreligie verdient gewoon een slotje! Maar ja tyfusvogels zoals die burakius die denken dat ze slim zijn omdat hun oliejseikpappie toevallig een cursus Nederlands heeft kunnen betalen denken dat ze dat ze hier vor het zeggen hebben maar dit soort gozers is gewoon de geletterde versie van osama bin laden en co.quote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:16 schreef Asphias het volgende:
"Toen hij dinsdag 11 mei een toespraak hield over vrijheid van meningsuiting probeerden twintig personen hem aan te vallen waarvan een hem een kopstoot gaf. Hij raakte niet ernstig gewond.[4]." (wiki)
geweldig hoe dit gaat.
provocerende tekenaar claimt speech te houden over vrijheid van meningsuiting.
groepje provocerende moslims gaat zitten om te kijken wat ie zegt
provocerende tekenaar provoceert door n zooitje naakte mannen te laten zien en te insinueren dat mohammed gay is.
provocerende moslims worden geprovoceerd en provoceren nog meer.
geprovoceerde provocerende moslims provoceren door te roepen 'zweden is ook van ons.
provocerend filmpje maakt ervan dat de provocerende moslims roepen 'zweden is van ons'.
en binnen 2 dagen heb je weer een rel vanjewelste omdat de moslimgemeenschap geroepen zou hebben dat zweden van hun is.
wat een helden
Mooie samenvattingquote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:16 schreef Asphias het volgende:
"Toen hij dinsdag 11 mei een toespraak hield over vrijheid van meningsuiting probeerden twintig personen hem aan te vallen waarvan een hem een kopstoot gaf. Hij raakte niet ernstig gewond.[4]." (wiki)
geweldig hoe dit gaat.
provocerende tekenaar claimt speech te houden over vrijheid van meningsuiting.
groepje provocerende moslims gaat zitten om te kijken wat ie zegt
provocerende tekenaar provoceert door n zooitje naakte mannen te laten zien en te insinueren dat mohammed gay is.
provocerende moslims worden geprovoceerd en provoceren nog meer.
geprovoceerde provocerende moslims provoceren door te roepen 'zweden is ook van ons.
provocerend filmpje maakt ervan dat de provocerende moslims roepen 'zweden is van ons'.
en binnen 2 dagen heb je weer een rel vanjewelste omdat de moslimgemeenschap geroepen zou hebben dat zweden van hun is.
wat een helden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |