abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81509591
Het is overigens een mensenrecht om te mogen provoceren.
pi_81510150
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef Picchia het volgende:
Ik weet niets van het doel van kunst. Maar ik weet wel dat een provocerende stelling of provocatie in het algemeen een uitermate goede manier is om een discussie te starten, omdat het personen in verschillende kampen verdeelt. Mensen bekennen kleur. Een normaal persoon kan daar wel mee omgaan, neem ik aan. Als ik op een indirecte wijze geprovoceerd word ga ik me in ieder geval niet gedragen als een beest.
Ik denk dat kunst mensen dingen moet leren over het leven. Er zijn echter kunstenaars die provocatie en doelbewust grenzen overschrijden als hoogste goed vereren, of in ieder geval beweren dat dat het doel is van kunst. Zoiets zie ik veel meer als egocentrisme dan als een zinvolle bijdrage aan de maatschappij.

Discussies kun je ook voeren zonder te provoceren. Simpelweg vragen waarom dingen gaan zoals ze gaan biedt een zinvolle discussie. Het nut van provocatie zie ik eigenlijk niet in. Dat neemt natuurlijk niet weg dat mensen normaal moeten reageren op een provocatie, zeker als die indirect is. En gelukkig kunnen de meeste mensen dat ook! Daarom vermoed ik ook kwade opzet bij die rellende lui in Zweden.
pi_81510200
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:39 schreef Picchia het volgende:
Het is overigens een mensenrecht om te mogen provoceren.
Leg uit, of kom met een bron.
pi_81511965
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Leg uit, of kom met een bron.
Dit komt regelmatig in POL langs.
quote:
Freedom of expression constitutes one of the essential foundations of such a society, one of the basic conditions for its progress and for the development of every man. Subject to paragraph 2 of Article 10 (art. 10-2), it is applicable not only to "information" or "ideas" that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any sector of the population. Such are the demands of that pluralism, tolerance and broadmindedness without which there is no "democratic society".
http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Picchia op 16-05-2010 22:19:29 ]
pi_81512953
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:11 schreef Picchia het volgende:
Dit komt regelmatig in POL langs.
[..]

http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.html
Wist ik niet, weer wat geleerd!

Dan blijft de vraag in hoeverre provocatie een zinvol instrument is in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op. Ook kun je je afvragen of het filmpje inhoudelijk zoveel bijdraagt.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:28:32 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81513224
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wist ik niet, weer wat geleerd!

Dan blijft de vraag in hoeverre provocatie een zinvol instrument is in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op. Ook kun je je afvragen of het filmpje inhoudelijk zoveel bijdraagt.
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81513469
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.
pi_81513542
quote:
Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiëren .
pi_81514239
In principe provoceren die Moslims ook. Op die manier hopen zij aandacht voor hun belangen te krijgen. Alleen doen ze het op een onwenselijke manier. Als ze het om een normale manier hadden gedaan, zoals in een discussie, door middel van een protest of een eigen toespraak, dan konden beide partijen hun mening uiten. En dan was er niets aan de hand. Gewoon provocatie over en weer. Discussie wellicht.

Of het zinvol is, misschien, maar ze kunnen wel hun ei kwijt. En dat is ook wat waard. Beter dan ze het zwijgen opleggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Picchia op 16-05-2010 22:51:15 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 22:51:06 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81514709
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiëren .
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:55:44 #161
177885 JoaC
Het is patat
pi_81514972

Groepje christenen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 16 mei 2010 @ 22:57:18 #162
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_81515048
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:55 schreef JoaC het volgende:
[ afbeelding ]

Groepje christenen
Onschuldige negers lynchen; leuke Amerikaanse gristen-hobby
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81515775
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.
Dat is wel een van de dingen die mij stoort. Als je gelooft in een almachtige hogere macht die in het hiernamaals de rekening opmaakt van je doen en laten, dan moet je er ook in vertrouwen dat die hogere macht afrekent met al diegenen die zo'n hogere macht belachelijk maken. Dit zou genuanceerde discussie door gelovigen mogelijk moeten maken. Het feit dat in dit geval een stel moslims zo'n herrie gaan maken, wil ook zeggen dat ze twijfelen aan hun geloof.
pi_81517199
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.
[..]

De civitate dei van Augustinus wel eens van gehoord?
I´m back.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:48:32 #165
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_81517595
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:31 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.
Het is dan ook their way or the highway, dhimmies noemen het zelfs al 'provoceren'.
M.a.w. je mag alleen zeggen en tonen wat al hallal bevonden is.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_81518971
Om Xa1pt te quoteren:

quote:
Handelswaar verkopen voor commerciële doeleinden is essentieel anders dan je bijbelse mening door de strot van de maatschappij heen willen duwen waarbij je bewust mensen schoffeert. Niemand die je een strobreed in de weg legt om er een andere mening op na te houden, maar zodra je op die manier ongewild de confrontatie opzoekt kom je wat mij betreft in de buurt van extremisme.

Zet nu in plaats van "handelswaar" de gedachte over op dit topic. Dan:

Zo is dus ook tekeningen maken van de profeet Muhammed (vzmh) bewust mensen schofferen. Dit is extreem-atheïsme volgens jouw omschrijving.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_81519019
quote:

[..]

Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 17 mei 2010 @ 01:15:04 #168
303427 h4ck3rn00b
www.watwilwilders.nl
pi_81520576
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
Voor de Europese dierlijke beschaving, daarentegen is dit een hele positieve ontwikkeling, en de Europese plantenbeschaving, nou die floreert helemáál .......

Maar ja, de opkomst van extreem-rechts is INDERDAAD een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling vóór (waarom zijn fascisten, die zogenaamde ultra-nederlanders, altijd zo slecht in Nederlands? Is dat soor intellectueel gedoe te bedreigend voor hen?) de europese democratie!

Dus als we alle extreem-rechtse partijen zoals de PVV, vlaams blok, Fremskrits parti etc, en extreem-rechtsen zelf gewoon tegen de muur zetten! zijn we er ten minste vanaf!!!

Ik bedoel, als ze maar de hele tijd gaan lopen huilen en stampvoeten iedere keer als 17 gekken wat roepen, dan zijn de de de zuurstof niet waard, dus kunnen we beter daaraan wat doen!

[ Bericht 13% gewijzigd door h4ck3rn00b op 17-05-2010 01:20:37 ]
Wilders is 'n racist die onwettige/illegale dingen wilt. Door als kwart-Indo racistisch te zijn, EN door zijn blonde haar, hoopt hij te scoren bij de witten. Zielug!Schiet 'em aub niet dood, anders krijgt ie 26 zetels!
  maandag 17 mei 2010 @ 20:35:05 #169
303427 h4ck3rn00b
www.watwilwilders.nl
pi_81551114
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:16 schreef Burakius het volgende:
Om Xa1pt te quoteren:

[..]

Zet nu in plaats van "handelswaar" de gedachte over op dit topic. Dan:

Zo is dus ook tekeningen maken van de profeet Muhammed (vzmh) bewust mensen schofferen. Dit is extreem-atheïsme volgens jouw omschrijving.
Nee, nee, nee. Je snapt het niet zo goed, hè? Dat is ALLEEN als MOSLIMS het doen, DAN en alleen DAN is het extreem-atheïsme!!
Als seculiere fake-gristenen het doen, zoals Wilders, dan is het "vrije meningsuiting!!" Toch? Toch? Toch? Niet dan!!?!?

Want eh, wij gristeren zijn goed en aardig en slim en leuk en echte mensen en moslims tsja .... die zijn geen echte mensen, dus eeeeh .... eh, uuh HOOFDDOEKJES!!! En ik kan Alaska vanaf mijn huis zien!

Wilders is 'n racist die onwettige/illegale dingen wilt. Door als kwart-Indo racistisch te zijn, EN door zijn blonde haar, hoopt hij te scoren bij de witten. Zielug!Schiet 'em aub niet dood, anders krijgt ie 26 zetels!
pi_81552223
quote:

[..]

die inteeltmongolen zijn er sowieso niet om rekening mee te houden. je gaat toch ook niet discussie met je hond?
  maandag 17 mei 2010 @ 21:22:48 #171
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81554213
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:55 schreef JoaC het volgende:
[ afbeelding ]

Groepje christenen
Ga je nou een stelletje rednecks die trouwens volgens het Christendom enorme heiligschennis plegen door een kruis in brand te steken als voorbeeld stellen?

Het feit dat er ook maar nergens in de Bijbel over huidskleur gesproken wordt (misschien één keer , weet het niet zeker misschien in het stuk dat een Oost-Afrikaanse man wordt beschreven maar dit zeker niet onbeleefd of met enorme nadruk) wil al zeggen dat huidskleur niet uitmaakt volgens het Christendom. Het Christendom was sowieso bedoeld voor heel de wereld.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:25:40 #172
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_81554409
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.
En andersom, natuurlijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 17 mei 2010 @ 21:33:13 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81554886
Zometeen wordt een moslima nog als Miss Sweden gekroond. Dan is het hek van de dam.
Géén kloon van tvlxd!
pi_81609692
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:

Kijk zelf maar of je soms ook onder de categorie honden en varkens valt. Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.

http://www.dumpert.nl/med(...)s_eisen_restecp.html
Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.
  woensdag 19 mei 2010 @ 03:49:30 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81609698
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 03:47 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.
Verschil is alleen dat we vandaag de dag over het algemeen 'last' hebben van moslim extremisten en niet van andere groepen.
pi_81609704
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 03:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat we vandaag de dag over het algemeen 'last' hebben van moslim extremisten en niet van andere groepen.
Klopt. En dat kan over een paar jaar weer anders zijn. Een tijd geleden waren de molukkers het schuim van de samenleving. Een tijd daarvoor waren het de Joden, volgens sommige europeanen. En nu zijn het, volgens sommigen, de moslims.
  woensdag 19 mei 2010 @ 03:55:50 #177
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81609713
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 03:51 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Klopt. En dat kan over een paar jaar weer anders zijn. Een tijd geleden waren de molukkers het schuim van de samenleving. Een tijd daarvoor waren het de Joden, volgens sommige europeanen. En nu zijn het, volgens sommigen, de moslims.
We hebben op dit moment niets aan allerlei speculaties als 'dat kan over een aantal jaar weer anders zijn'. Feit is dat we vandaag de dag een enorme probleem kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalisme heet. En de problemen met de Molukkers was van een heel andere orde, los gezien van het feit dat het probleem zich enkel op Nederlands grondgebied bevond en het probleem met islamitische fundamentalisme internationaal is. Daarbij komt dat de problemen met de moslims religieus van aard is. Je vergelijkt appels met peren.
pi_81609728
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 03:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

We hebben op dit moment niets aan allerlei speculaties als 'dat kan over een aantal jaar weer anders zijn'. Feit is dat we vandaag de dag een enorme probleem kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalisme heet. En de problemen met de Molukkers was van een heel andere orde, los gezien van het feit dat het probleem zich enkel op Nederlands grondgebied bevond en het probleem met islamitische fundamentalisme internationaal is. Daarbij komt dat de problemen met de moslims religieus van aard is. Je vergelijkt appels met peren.
Bull shit. Je moet dat gelul van extreme moslims los zien van het geloof. Want zodra je het geloof als oorzaak gaat zien, ga je iedereen die moslims is de schuld geven van iets wat slechts een aantal extremisten flikken. En we hebben 70 jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden. Nee, je moet het zo zien dat een aantal geloofs idioten het hoog in hun bol hebben en wat voor geloof ze aanhangen is niet relevant. Want ieder geloof heeft wel de meest walgelijke acties op haar naam staan. Als je dat iedereen gaan aanrekenen die dat geloof ook heeft, is het einde zoek. Dus gewoon logisch nadenken en jezelf realiseren dat het hier gaat om een kleine groep gestoorden die verder niets te maken hebben met de miljoenen moslims die geen mens kwaad doen. Als je denkt dat die laatste zin niet zo is, zou je jezelf echt moeten afvragen of je heel misschien toch een racist bent.
  woensdag 19 mei 2010 @ 04:10:33 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81609737
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 04:04 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Bull shit. Je moet dat gelul van extreme moslims los zien van het geloof. Want zodra je het geloof als oorzaak gaat zien, ga je iedereen die moslims is de schuld geven van iets wat slechts een aantal extremisten flikken. En we hebben 60 jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden. Nee, je moet het zo zien dat een aantal geloofs idioten het hoog in hun bol hebben en wat voor geloof ze aanhangen is niet relevant. Want ieder geloof heeft wel de meest walgelijke acties op haar naam staan. Als je dat iedereen gaan aanrekenen die dat geloof ook heeft, is het einde zoek. Dus gewoon logisch nadenken en jezelf realiseren dat het hier gaat om een kleine groep gestoorden die verder niets te maken hebben met de miljoenen moslims die geen mens kwaad doen. Als je denkt dat die laatste zin niet zo is, zou je jezelf echt moeten afvragen of je heel misschien toch een racist bent.
Je komt op mij over als iemand die duidelijk geen ervaring heeft met de islam. Iemand die politiek-correct tracht over te komen, maar niet inziet dat dat erg gevaarlijk is. Men kan het geloof niet los zien van de fundamentalistische moslims. Die moslims zijn namelijk religieus gemotiveerd/geïnspireerd. Ze halen hun inspiratie/motivatie direct uit de koran. Zelden zo'n achterlijke opmerking gehoord. Ieder geloof mag wellicht zijn haatdragende stukjes hebben, maar dat neemt niet weg dat de wereld op dit moment enkel een groot probleem kent met de fundamentalistische islam en niet met andere godsdiensten. Het gaat wellicht om een relatief kleine groep activisten, maar om een grote groep islamitische sympathisanten. Zelfs hier in Europa. Je mag overigens wel terug naar school; moslims zijn geen ras.
pi_81609752
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 04:10 schreef AryaMehr het volgende:
Je mag overigens wel terug naar school; moslims zijn geen ras.
Zoek anders even op wat allemaal valt onder 'racisme'. Geeft verder niet hoor, maar het zou wel prettig zijn als je dat weet voor toekomstige topics. Wel typerend trouwens. Ga je maar even in een hoekje zitten schamen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 04:18:04 #181
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81609754
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 04:15 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Zoek anders even op wat allemaal valt onder 'racisme'. Geeft verder niet hoor, maar het zou wel prettig zijn als je dat weet voor toekomstige topics. Wel typerend trouwens.
Eerste google hit:
quote:
''Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.''
Totaal niets met religie te maken. Dus hup, terug naar de schoolbank.
pi_81610258
De topic starter is al kortzichtig omdat het hier om een 'groepje moslims' gaat. Daarnaast is de titel van de topic ook dom te noemen, de personen in kwestie geven aan dat 'Zweden ook van hun is'.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:46 schreef SwissDutchy het volgende:
Respect voor dat meisje wat tegen die groep boze idioten durft te zeggen dat ze het er niet mee eens is
Hersenloos.

De film heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Als iemand zegt dat Allah, Jezus of Buddah een homo is dat is vrijheid van meningsuiting. Dat iemand er vervolgens een film over maakt (helemaal op deze manier) geeft aan dat die persoon een enkeltje naar een psychiatrische inrichting mag krijgen.

Dat de groep moslims zo reageren is niet netjes maar deels wel begrijpelijk. Een belediging van deze aard kan je vanuit hun overtuigingen zien als iemand die jou in je gezicht spuugt, die zal je - minimaal - ook voor alles en nog wat uitschelden.

Wat die snol zegt over vrijheid van meningsuiting is ronduit idioot. Zielig persoon. Dat ze het durft te schreeuwen vanuit de andere kant van de zaal maakt haar alleen maar laf, Geert Wilders style.
*Lees: je geeft een schop wetende dat je toch geen schop terug kan krijgen*

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr_John_Doe op 19-05-2010 07:42:13 ]
My biggest fear is to wake up as a donut, eating myself.
Acne, Jeugdpuistjes? >> De oplossing <<
pi_81610612
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:36 schreef Mr_John_Doe het volgende:
De topic starter is al kortzichtig omdat het hier om een 'groepje moslims' gaat. Daarnaast is de titel van de topic ook dom te noemen, de personen in kwestie geven aan dat 'Zweden ook van hun is'.
[..]

Hersenloos.

De film heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Als iemand zegt dat Allah, Jezus of Buddah een homo is dat is vrijheid van meningsuiting. Dat iemand er vervolgens een film over maakt (helemaal op deze manier) geeft aan dat die persoon een enkeltje naar een psychiatrische inrichting mag krijgen.

Dat de groep moslims zo reageren is niet netjes maar deels wel begrijpelijk. Een belediging van deze aard kan je vanuit hun overtuigingen zien als iemand die jou in je gezicht spuugt, die zal je - minimaal - ook voor alles en nog wat uitschelden.

Wat die snol zegt over vrijheid van meningsuiting is ronduit idioot. Zielig persoon. Dat ze het durft te schreeuwen vanuit de andere kant van de zaal maakt haar alleen maar laf, Geert Wilders style.
*Lees: je geeft een schop wetende dat je toch geen schop terug kan krijgen*
Overduidelijke trol
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_81610718
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Overduidelijke trol
Dank voor het quoten van mijn bericht, staat er tenminste nog iets intelligents in je post.

Misschien moet je ook mijn andere post lezen over de waan van de dag. Zag dat je een Wilders-schaap bent.
pi_81611369
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:21 schreef Mr_John_Doe het volgende:

[..]

Dank voor het quoten van mijn bericht, staat er tenminste nog iets intelligents in je post.

Misschien moet je ook mijn andere post lezen over de waan van de dag. Zag dat je een Wilders-schaap bent.
Een trol die denkt iets intelligents neergepend te hebben.
Over een trol met kapsones gesproken.
En aan jouw post te lezen is een stem op de PVV inderdaad broodnodig...
Faal van de eeuw.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:01:52 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81611371
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:21 schreef Mr_John_Doe het volgende:

[..]

en wat voor schaap ben jij?
pi_81611553
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:01 schreef huhggh het volgende:

[..]

Een trol die denkt iets intelligents neergepend te hebben.
Over een trol met kapsones gesproken.
En aan jouw post te lezen is een stem op de PVV inderdaad broodnodig...
De aanwezigheid van politie laat zien dat ze dit aan hebben zien komen, waarom laat je dan alsnog deze inhoudloze film zien? Zo doelloos.

Nogmaals het zeggen dat Mohammed, Allah, Jezus of God een homo is vrijheid van meningsuiting, dat je er zo'n debiele film over maakt is gewoon idioot.

Als je hier met je hersens niet bij kan dan moet je eens nagaan of je wel kinderen moet nemen.
pi_81611582
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:10 schreef Mr_John_Doe het volgende:

[..]

De aanwezigheid van politie laat zien dat ze dit aan hebben zien komen, waarom laat je dan alsnog deze inhoudloze film zien?

Nogmaals het zeggen dat Mohammed, Allah, Jezus of God een homo is vrijheid van meningsuiting, dat je er zo'n debiele film over maakt is gewoon idioot.

Als je hier met je hersens niet bij kan dan moet je eens nagaan of je wel kinderen moet nemen.
Trol is een F5'ert
Faal van de eeuw.
pi_81611625
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wat voor schaap ben jij?
Eentje die in 40-45 met de Duitsers zou heulen, zoals ik het persoonlijk zie.
Hij probeert gewoon zijn eigen hachje alvast veilig te stellen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 09:14:20 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:22:37 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81611845
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eentje die in 40-45 met de Duitsers zou heulen, zoals ik het persoonlijk zie.
Hij probeert gewoon zijn eigen hachje alvast veilig te stellen
dat gevoel bekruipt mij ook. mensen die denken het morele gelijk aan hun kant te hebben, maar ondertussen gewoon keihard landverraders zijn.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:27:27 #191
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_81611986
quote:

[..]

Bull shit. Je moet dat gelul van extreme moslims los zien van het geloof.
!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_81612057
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat gevoel bekruipt mij ook. mensen die denken het morele gelijk aan hun kant te hebben, maar ondertussen gewoon keihard landverraders zijn.
Niet alleen dat, maar het feit dat je dit soort zorgelijke toestanden niet erkend, maar ook gewoon probeert goed te praten doet mij denken dat sommige mensen of een plaat voor hun kop hebben, of gewoon de consequenties niet kunnen inzien van hun eigen gedrag.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:31:26 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81612106
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar het feit dat je dit soort zorgelijke toestanden niet erkend, maar ook gewoon probeert goed te praten doet mij denken dat sommige mensen of een plaat voor hun kop hebben, of gewoon de consequenties niet kunnen inzien van hun eigen gedrag.
en het gaat van kwaad tot erger, het is bijna normaal geaccepteerd gedrag geworden.
pi_81612156
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Zielig. Wat nou landverrader? Domme opmerking.

Dat er enorme problemen zijn met immigratie, integratie en capuchonmensen ontken ik niet.
Dat de huidige politiek veel te soft is in haar beleid ontken ik ook niet.
Dat er verandering moet komen ben ik het volkomen mee eens (maar niet in de persoon van Geert Wilders, die man is zo incompetent als Ella Vogelaar).

Met betrekking tot mijn opmerkingen over dit topic heb ik wel degelijk gelijk. Vertel mij dan eens wat het doel van deze inhoudloze film is? Wat wil men hier mee bereiken? Geef hier eens antwoord op in plaats van die domme misplaatste opmerkingen

Edit: daarnaast zeiden die moslims in de film gewoon 'Zweden is ook van ons' en niet 'Zweden is van ons', ook het generaliseren van 'moslims dit en dat' ging om 'een groep moslims'. Dit verdraaien van woorden is zo simpel.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:35:06 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81612213
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:33 schreef Mr_John_Doe het volgende:

[..]

Zielig. Wat nou landverrader? Domme opmerking.

Dat er enorme problemen zijn met immigratie, integratie en capuchonmensen ontken ik niet.
Dat de huidige politiek veel te soft is in haar beleid ontken ik ook niet.
Dat er verandering moet komen ben ik het volkomen mee eens (maar niet in de persoon van Geert Wilders, die man is zo incompetent als Ella Vogelaar).

Met betrekking tot mijn opmerkingen over dit topic heb ik wel degelijk gelijk. Vertel mij dan eens wat het doel van deze inhoudloze film is? Wat wil men hier mee bereiken? Geef hier eens antwoord op in plaats van die domme misplaatste opmerkingen
men wil uiteindelijk bereiken dat de lange tenen van moslims wat korter worden, zodat we een leuke samenleving krijgen. zie het als een lastige peuter die de les gelezen moet worden, alvorens normaal mee te kunnen doen aan de maatschappij.

jouw soort belemmert deze opvoeding, die noodzakelijk is.
pi_81612263
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:33 schreef Mr_John_Doe het volgende:
Als het een inhoudloze film is en iedereen weet dat, waarom dan de overspannen reactie van moslims erop?
pi_81612625
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

men wil uiteindelijk bereiken dat de lange tenen van moslims wat korter worden, zodat we een leuke samenleving krijgen. zie het als een lastige peuter die de les gelezen moet worden, alvorens normaal mee te kunnen doen aan de maatschappij.

jouw soort belemmert deze opvoeding, die noodzakelijk is.
Jij zegt dus dat jij in Nederland last hebt van moslims omdat zij lange tenen hebben?

Ik begrijp je als je bijvoorbeeld zegt dat Nederland een probleem heeft met niet Westerse-allochtonen m.b.t. bijvoorbeeld het aantal geweldsdelicten en uitkeringstrekkers. Dit is zonder meer waar.

Jij zeg echter dat je in jouw directe omgeving last hebt van moslims omdat ze snel aangebrand zijn...
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:52:20 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81612760
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:48 schreef Mr_John_Doe het volgende:

[..]

Jij zegt dus dat jij in Nederland last hebt van moslims omdat zij lange tenen hebben?

Ik begrijp je als je bijvoorbeeld zegt dat Nederland een probleem heeft met niet Westerse-allochtonen m.b.t. bijvoorbeeld het aantal geweldsdelicten en uitkeringstrekkers. Dit is zonder meer waar.

Jij zeg echter dat je in jouw directe omgeving last hebt van moslims omdat ze snel aangebrand zijn...
ik zeg dat moslims lange tenen hebben. en wat heeft mijn situatie te maken met een maatschappelijk probleem.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:55:40 #199
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_81612878
quote:

[..]

Moet-ie de vervuiling in de Golf van Mexico ook los zien van de olie?
quote:
Als je denkt dat die laatste zin niet zo is, zou je jezelf echt moeten afvragen of je heel misschien toch een racist bent.
Jij weet niet eens wat een racist is.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_81612975
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..] ik zeg dat moslims lange tenen hebben. en wat heeft mijn situatie te maken met een maatschappelijk probleem.
Het maatschappelijke probleem in Nederland is niet dat moslims lange tenen hebben wil ik daarmee zeggen.
Het maatschappelijke probleem in Nederland is een groot aantal (voornamelijk) niet-westerse immigranten die zich niet weten te gedragen.

Het is dan zo makkelijk om je af te keren tegen alles wat moslim is.
pi_81613163
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:55 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Moet-ie de vervuiling in de Golf van Mexico ook los zien van de olie?

Slechte vergelijking.
De vervuiling in de Golf van Mexico = olie.

Het gelul van extreme moslims staat los van het islamitische geloof. Dat is net zoiets als Hitler zijn uitlatingen en politiek aan elkaar gelijkstellen. Heeft niets met elkaar te maken behalve dat ze beiden hun achtergrond misbruiken voor hun eigen propaganda.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr_John_Doe op 19-05-2010 11:27:12 ]
pi_81617741
quote:

[..]

Ben jij soms bewust hier bezig reacties uit te lokken of zo? De "profeet" Mohammed vond geweld geen probleem, waarom zouden zijn aanhangers dat wel moeten vinden?
pi_81620222
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ben jij soms bewust hier bezig reacties uit te lokken of zo? De "profeet" Mohammed vond geweld geen probleem, waarom zouden zijn aanhangers dat wel moeten vinden?
Ik schijn de enige te zijn die hier normaal kan nadenken. Maar je hebt geklijk. Alle moslims die ik ken zijn erg gewelddadig en meppen er dagelijks op los. DENK TOCH EENS NA MAN!!!
pi_81620348
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 04:18 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Eerste google hit:
[..]

Totaal niets met religie te maken. Dus hup, terug naar de schoolbank.
Ik zou echt nog even verder zoeken. Racisme is een heel breed begrip. Maar rechts tuig ontbreekt het vaak aan een beetje intelligentie, dus ik kan het je niet eens kwalijk nemen.
pi_81620630
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:49 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Ik schijn de enige te zijn die hier normaal kan nadenken. Maar je hebt geklijk. Alle moslims die ik ken zijn erg gewelddadig en meppen er dagelijks op los. DENK TOCH EENS NA MAN!!!
LOL waar haal jij je wijsheid vandaan? Van je PvdA-stemmende maatschappijleer-leraar? Ik zeg dat de islam een religie die van geweld geen probleem maakt. Niet dat alle moslims er dagelijks op los meppen. Dat ze dat niet doen is dus ondanks de islam en niet dankzij.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:11:17 #206
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_81621239
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 03:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Molukkers en Moslims, of "het probleem met de Islam", hebben een andere geschiedenis en context dat ben ik met je eens. Niet te vergelijken.

Je stelt dat wij in Nederland "enorme problemen kennen met Islamitisch fundamentalisme". Geef eens drie recente voorbeelden daarvan aub in Nederland en met Nederlandse Moslims? En wat maakt dat "enorme problemen"? En wat maakt dat Islamitisch fundamentalistisch?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:46:14 #207
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81622846
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:52 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Ik zou echt nog even verder zoeken. Racisme is een heel breed begrip. Maar rechts tuig ontbreekt het vaak aan een beetje intelligentie, dus ik kan het je niet eens kwalijk nemen.
Dat zegt iemand die niet eens weet wat racisme inhoudt.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:56:04 #208
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81623315
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:11 schreef Aloulou het volgende:
Je stelt dat wij in Nederland "enorme problemen kennen met Islamitisch fundamentalisme". Geef eens drie recente voorbeelden daarvan aub in Nederland en met Nederlandse Moslims? En wat maakt dat "enorme problemen"? En wat maakt dat Islamitisch fundamentalistisch?
Nee, ik stelde dat we vandaag de dag enorme problemen kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalistische heet, niet specifiek in Nederland maar internationaal gezien. Wat maakt dat enorme problemen? Het ondermijnen van enkele essentiële westerse/universele waarden, doelgericht aanslagen plegen op onschuldige burgers en zowat elke vooruitgang - bijvoorbeeld in een land als Afghanistan - de grond in boren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:25:40 #209
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_81639251
Moslims
pi_81641100
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, ik stelde dat we vandaag de dag enorme problemen kennen met hetgeen wat islamitische fundamentalistische heet, niet specifiek in Nederland maar internationaal gezien.
Dit is slechts een symptoom van een veel omvangrijker probleem.
Het probleem is dat de politiek op geen enkel gebied actie (en daarmee risico) durft te ondernemen uit angst voor imagoschade.
pi_81643071
Dat dit kan in 2010.
Sinds de Verlichting weten we toch dat alle religie bullshit is?
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:11:10 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81645328
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:58 schreef Mr_John_Doe het volgende:

[..]

Het maatschappelijke probleem in Nederland is niet dat moslims lange tenen hebben wil ik daarmee zeggen.
Het maatschappelijke probleem in Nederland is een groot aantal (voornamelijk) niet-westerse immigranten die zich niet weten te gedragen.

Het is dan zo makkelijk om je af te keren tegen alles wat moslim is.
politiek hoog inzetten dus, dan zijn de randverschijnselen een fluitje van een cent.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:16:24 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81645638
geestig of eng trouwens dat ik steeds vaker marokkaanse islamieten of nederlandse islamverdedigers marokkanen hoor vergelijken met molukkers. net zoals ze doen met joden, als de marokkanen weer een strobreed in de weg wordt gelegd.

heel beangstigebnd dit fenomeen waar nederland nooit klaar voor zal zijn, hoop ik.
pi_81654855
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 04:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

moslims zijn geen ras.
En dat iedereen die de islam loopt te verdedigen dit maar is goed in ze geheugen inprent !!!!

Als je (zoals ik) een hekel hebt aan islam dan ben je een islamofoob maar lang geen racist ! Dan zouden die moslims ook racisten zijjn als zij iets tegen het Christendom zijn aangezien er ontelbaar veel mensen in Afrika en Zuid-Amerika Christenen zijn !
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:56:18 #215
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81656730
Ik vind volslagen nonsens om ook maar te insinueren dat de maker van dat filmpje erom gevraagd had, of erger,
dat hij het niet had moeten doen want dat hij hiermee mensen onnodig pijn doet.

Al deze moslims zagen hem vrijwillig, sterker nog, zij wisten zijn "stijl" aangezien hij ook al enkele malen bedreigd was voor een cartoon waarin Muhammed als een hond was neergezet, dus de vermoorde onschuld die hier gespeeld wordt, is nogal lastig te behappen. Het kan zijn dat ze niet hadden bedacht dat hij zo grof zou zijn, maar laten we wel wezen, een belijdend christen die naar zeg, Hans Teeuwen gaat, verwacht ook geen psalmen. Wij hadden op de middelbare school één meisje dat vanwege religieuze redenen niet naar de Exorcist wilde kijken waarbij zij beleefd de klas verliet en de rest liet kijken. Wat de duivel is voor christenen is homofilie en bestialiteit voor moslims, dus deze reactie is gewoon overdreven en onredelijk aangezien zijzelf Muhammed niet mogen afbeelden, maar waarom zouden wij dat niet mogen? De beruchte aflevering van Southpark is daar een goed voorbeeld van, zelfs in de godvrezende VS mag Jezus wel in elke comedy verschijnen maar is Allah groot nieuws.

Ergo: hier tonen moslims zich jammer genoeg van hun meest onverdraagzame kant waarbij zij figuren als Wilders weer bestaansrecht hebben gegeven en de religie weer tot een barbaarse en ouderwetse ideologie verlagen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:03:13 #216
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81657096
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:27 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

En dat iedereen die de islam loopt te verdedigen dit maar is goed in ze geheugen inprent !!!!

Als je (zoals ik) een hekel hebt aan islam dan ben je een islamofoob maar lang geen racist ! Dan zouden die moslims ook racisten zijjn als zij iets tegen het Christendom zijn aangezien er ontelbaar veel mensen in Afrika en Zuid-Amerika Christenen zijn !
Ik heb niets tegen de islam an sich noch iets tegen het mystieke gedeelte ervan, maar de politieke islam is een ander verhaal. Daar zouden we met zijn allen zeer oplettend tegenover moeten staan.
pi_81658267
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen de islam an sich noch iets tegen het mystieke gedeelte ervan, maar de politieke islam is een ander verhaal. Daar zouden we met zijn allen zeer oplettend tegenover moeten staan.
Waarom maak je nooit een topic met WAT PRECIES jou nou niet aanstaat in de Islam , mooi met alinea's en Qur'an verzen en hadith. Zo kunnen wij Moslims jou nooit van repliek voorzien. Let wel op dat je in je voorbeelden niet bijvoorbeeld Iran als voorbeeld laat fungeren. Nee ik wil strikt dat je vanuit de Qur'an en de hadith spreekt.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:35:29 #218
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81658482
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waarom maak je nooit een topic met WAT PRECIES jou nou niet aanstaat in de Islam , mooi met alinea's en Qur'an verzen en hadith. Zo kunnen wij Moslims jou nooit van repliek voorzien. Let wel op dat je in je voorbeelden niet bijvoorbeeld Iran als voorbeeld laat fungeren. Nee ik wil strikt dat je vanuit de Qur'an en de hadith spreekt.
Wellicht iets voor de toekomst, maar hoezo zou ik Iran niet als voorbeeld mogen gebruiken? Het zijn de geestelijken daar die hun beweegredenen voornamelijk uit de islam halen.
pi_81658524
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:35 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wellicht iets voor de toekomst, maar hoezo zou ik Iran niet als voorbeeld mogen gebruiken? Het zijn de geestelijken daar die hun beweegredenen voornamelijk uit de islam halen.
Voornamelijk is een mooi toepasselijk woord. Er zijn dingen in Iran waarbij ik me als Moslim niet bij kan schikken.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:57:57 #220
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81659111
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

Enkele Qur'an-sura's:

• 8:12-17: "Ik zal paniek zaaien in de harten van de ongelovigen, jullie moeten hen boven hun nekken treffen en al hun vingertoppen afhakken. Het zijn niet jullie die ze afgeslacht hebben; het was Allah."

• 8:39: "En vecht tegen hen totdat er geen tumult en tegenstand meer is, en gerechtigheid prevaleert, en het geloof overal in Allah is. Maar als zij capituleren, waarlijk Allah ziet alles wat ze doen."

• 9:5: "Maar als de verboden maanden voorbij zijn, bevecht en vermoord de ongelovigen waar jullie hen maar vinden, en val hen aan, beleger hen, en lig in hinderlaag voor hen in elke mogelijke vorm van oorlogsstrategie."

• 9:14: "Strijdt tegen ze (doodt ze de niet-Moslims) en Allah zal ze folteren door middel van uw handen en zal ze met schaamte bedekken."

• 9:29: "Vecht tegen hen die Allah noch in de Dag des Oordeels geloven, en die niet handelen volgens wat Allah heeft verboden, noch het geloof van de waarheid erkennen, totdat ze beschermingsgeld betalen met waarlijke onderwerping."

Islam in sceptisch perspectief
    Dit staat me niet zo aan.. Maar dit moet natuurlijk in de historische context geplaatst worden i presume?
  • Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
      donderdag 20 mei 2010 @ 01:13:58 #221
    149454 GSbrder
    Les extrêmes se touchent
    pi_81659433
    Oh, wacht, er is nog meer gelukkig:
    Qu'ran-sura's (vervolg):

• 5:20: "Tegen jullie wier vrouwen vreemdgaan, roep getuigen op vier in getal en als deze de daad aanschouwen, hou de vrouw dan opgesloten totdat zij sterft."

• 80:82: "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."
  • Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
    pi_81659731
    Kun je deze in dit topic plaatsen:

[Centraal] Vragen over de Islam #10

Ik zie nu al een paar standaard verzen die altijd worden opgenoemd, die gemakkelijk verklaarbaar zijn met behulp van exegese. en vertaal fouten zijn er weer. Echt geweldig.
      donderdag 20 mei 2010 @ 02:07:17 #223
    149454 GSbrder
    Les extrêmes se touchent
    pi_81659947
    Sorry, ik ga geen 5 pagina's doorlezen, kun je ze AUB hier ontkrachten of je antwoorden daar hier toepassen.
    En jij vroeg om verzen die me niet aanstonden, dit zijn (vrij gebruikelijke) vertalingen, verlicht me alsjeblieft als Muhammed het hier over Sesamstraat had.
    Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
    pi_81659975
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 02:07 schreef GSbrder het volgende:
    Sorry, ik ga geen 5 pagina's doorlezen, kun je ze AUB hier ontkrachten of je antwoorden daar hier toepassen.
    En jij vroeg om verzen die me niet aanstonden, dit zijn (vrij gebruikelijke) vertalingen, verlicht me alsjeblieft als Muhammed het hier over Sesamstraat had.
    Nee post ze daar, je hoeft slechts de reacties te lezen die op jou betrekking hebben. Er is een specifiek topic aangemaakt voor jouw vragen. De b edoeling is dat je dus andere topics er niet mee volpropt, maar dat het gecentraliseerd op één plaats is.

Verder zijn deze vertaling niet vrij gebruikelijk. Waarop baseer jij dit? Mensen moeten beseffen dat er vrijwel geen één goede Nederlandse vertaling is (mij niet bekend). Er zitten echt grove fouten in de meeste vertalingen (en dan bedoel ik echt grof). Er is maar ééntje die ik wel goed vind.
    pi_81659985
    Gaan ze nou stukjes opnoemen waar de overgrote meerderheid van de moslims (95% denk ik) zich totaal niet meer in kan vinden en zich dus ook helemaal niet meer aan houdt? Post anders ook even de belachelijke teksten uit de bijbel, die allang achterhaald zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')