abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81509591
Het is overigens een mensenrecht om te mogen provoceren.
pi_81510150
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef Picchia het volgende:
Ik weet niets van het doel van kunst. Maar ik weet wel dat een provocerende stelling of provocatie in het algemeen een uitermate goede manier is om een discussie te starten, omdat het personen in verschillende kampen verdeelt. Mensen bekennen kleur. Een normaal persoon kan daar wel mee omgaan, neem ik aan. Als ik op een indirecte wijze geprovoceerd word ga ik me in ieder geval niet gedragen als een beest.
Ik denk dat kunst mensen dingen moet leren over het leven. Er zijn echter kunstenaars die provocatie en doelbewust grenzen overschrijden als hoogste goed vereren, of in ieder geval beweren dat dat het doel is van kunst. Zoiets zie ik veel meer als egocentrisme dan als een zinvolle bijdrage aan de maatschappij.

Discussies kun je ook voeren zonder te provoceren. Simpelweg vragen waarom dingen gaan zoals ze gaan biedt een zinvolle discussie. Het nut van provocatie zie ik eigenlijk niet in. Dat neemt natuurlijk niet weg dat mensen normaal moeten reageren op een provocatie, zeker als die indirect is. En gelukkig kunnen de meeste mensen dat ook! Daarom vermoed ik ook kwade opzet bij die rellende lui in Zweden.
pi_81510200
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:39 schreef Picchia het volgende:
Het is overigens een mensenrecht om te mogen provoceren.
Leg uit, of kom met een bron.
pi_81511965
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Leg uit, of kom met een bron.
Dit komt regelmatig in POL langs.
quote:
Freedom of expression constitutes one of the essential foundations of such a society, one of the basic conditions for its progress and for the development of every man. Subject to paragraph 2 of Article 10 (art. 10-2), it is applicable not only to "information" or "ideas" that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any sector of the population. Such are the demands of that pluralism, tolerance and broadmindedness without which there is no "democratic society".
http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Picchia op 16-05-2010 22:19:29 ]
pi_81512953
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:11 schreef Picchia het volgende:
Dit komt regelmatig in POL langs.
[..]

http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.html
Wist ik niet, weer wat geleerd!

Dan blijft de vraag in hoeverre provocatie een zinvol instrument is in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op. Ook kun je je afvragen of het filmpje inhoudelijk zoveel bijdraagt.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:28:32 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81513224
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wist ik niet, weer wat geleerd!

Dan blijft de vraag in hoeverre provocatie een zinvol instrument is in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op. Ook kun je je afvragen of het filmpje inhoudelijk zoveel bijdraagt.
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81513469
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.
pi_81513542
quote:
Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiëren .
pi_81514239
In principe provoceren die Moslims ook. Op die manier hopen zij aandacht voor hun belangen te krijgen. Alleen doen ze het op een onwenselijke manier. Als ze het om een normale manier hadden gedaan, zoals in een discussie, door middel van een protest of een eigen toespraak, dan konden beide partijen hun mening uiten. En dan was er niets aan de hand. Gewoon provocatie over en weer. Discussie wellicht.

Of het zinvol is, misschien, maar ze kunnen wel hun ei kwijt. En dat is ook wat waard. Beter dan ze het zwijgen opleggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Picchia op 16-05-2010 22:51:15 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 22:51:06 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81514709
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiëren .
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 16 mei 2010 @ 22:55:44 #161
177885 JoaC
Het is patat
pi_81514972

Groepje christenen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 16 mei 2010 @ 22:57:18 #162
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_81515048
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:55 schreef JoaC het volgende:
[ afbeelding ]

Groepje christenen
Onschuldige negers lynchen; leuke Amerikaanse gristen-hobby
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81515775
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.
Dat is wel een van de dingen die mij stoort. Als je gelooft in een almachtige hogere macht die in het hiernamaals de rekening opmaakt van je doen en laten, dan moet je er ook in vertrouwen dat die hogere macht afrekent met al diegenen die zo'n hogere macht belachelijk maken. Dit zou genuanceerde discussie door gelovigen mogelijk moeten maken. Het feit dat in dit geval een stel moslims zo'n herrie gaan maken, wil ook zeggen dat ze twijfelen aan hun geloof.
pi_81517199
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.
[..]

De civitate dei van Augustinus wel eens van gehoord?
I´m back.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:48:32 #165
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_81517595
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:31 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.
Het is dan ook their way or the highway, dhimmies noemen het zelfs al 'provoceren'.
M.a.w. je mag alleen zeggen en tonen wat al hallal bevonden is.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_81518971
Om Xa1pt te quoteren:

quote:
Handelswaar verkopen voor commerciële doeleinden is essentieel anders dan je bijbelse mening door de strot van de maatschappij heen willen duwen waarbij je bewust mensen schoffeert. Niemand die je een strobreed in de weg legt om er een andere mening op na te houden, maar zodra je op die manier ongewild de confrontatie opzoekt kom je wat mij betreft in de buurt van extremisme.

Zet nu in plaats van "handelswaar" de gedachte over op dit topic. Dan:

Zo is dus ook tekeningen maken van de profeet Muhammed (vzmh) bewust mensen schofferen. Dit is extreem-atheïsme volgens jouw omschrijving.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_81519019
quote:

[..]

Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 17 mei 2010 @ 01:15:04 #168
303427 h4ck3rn00b
www.watwilwilders.nl
pi_81520576
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
Voor de Europese dierlijke beschaving, daarentegen is dit een hele positieve ontwikkeling, en de Europese plantenbeschaving, nou die floreert helemáál .......

Maar ja, de opkomst van extreem-rechts is INDERDAAD een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling vóór (waarom zijn fascisten, die zogenaamde ultra-nederlanders, altijd zo slecht in Nederlands? Is dat soor intellectueel gedoe te bedreigend voor hen?) de europese democratie!

Dus als we alle extreem-rechtse partijen zoals de PVV, vlaams blok, Fremskrits parti etc, en extreem-rechtsen zelf gewoon tegen de muur zetten! zijn we er ten minste vanaf!!!

Ik bedoel, als ze maar de hele tijd gaan lopen huilen en stampvoeten iedere keer als 17 gekken wat roepen, dan zijn de de de zuurstof niet waard, dus kunnen we beter daaraan wat doen!

[ Bericht 13% gewijzigd door h4ck3rn00b op 17-05-2010 01:20:37 ]
Wilders is 'n racist die onwettige/illegale dingen wilt. Door als kwart-Indo racistisch te zijn, EN door zijn blonde haar, hoopt hij te scoren bij de witten. Zielug!Schiet 'em aub niet dood, anders krijgt ie 26 zetels!
  maandag 17 mei 2010 @ 20:35:05 #169
303427 h4ck3rn00b
www.watwilwilders.nl
pi_81551114
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:16 schreef Burakius het volgende:
Om Xa1pt te quoteren:

[..]

Zet nu in plaats van "handelswaar" de gedachte over op dit topic. Dan:

Zo is dus ook tekeningen maken van de profeet Muhammed (vzmh) bewust mensen schofferen. Dit is extreem-atheïsme volgens jouw omschrijving.
Nee, nee, nee. Je snapt het niet zo goed, hè? Dat is ALLEEN als MOSLIMS het doen, DAN en alleen DAN is het extreem-atheïsme!!
Als seculiere fake-gristenen het doen, zoals Wilders, dan is het "vrije meningsuiting!!" Toch? Toch? Toch? Niet dan!!?!?

Want eh, wij gristeren zijn goed en aardig en slim en leuk en echte mensen en moslims tsja .... die zijn geen echte mensen, dus eeeeh .... eh, uuh HOOFDDOEKJES!!! En ik kan Alaska vanaf mijn huis zien!

Wilders is 'n racist die onwettige/illegale dingen wilt. Door als kwart-Indo racistisch te zijn, EN door zijn blonde haar, hoopt hij te scoren bij de witten. Zielug!Schiet 'em aub niet dood, anders krijgt ie 26 zetels!
pi_81552223
quote:

[..]

die inteeltmongolen zijn er sowieso niet om rekening mee te houden. je gaat toch ook niet discussie met je hond?
  maandag 17 mei 2010 @ 21:22:48 #171
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81554213
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:55 schreef JoaC het volgende:
[ afbeelding ]

Groepje christenen
Ga je nou een stelletje rednecks die trouwens volgens het Christendom enorme heiligschennis plegen door een kruis in brand te steken als voorbeeld stellen?

Het feit dat er ook maar nergens in de Bijbel over huidskleur gesproken wordt (misschien één keer , weet het niet zeker misschien in het stuk dat een Oost-Afrikaanse man wordt beschreven maar dit zeker niet onbeleefd of met enorme nadruk) wil al zeggen dat huidskleur niet uitmaakt volgens het Christendom. Het Christendom was sowieso bedoeld voor heel de wereld.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:25:40 #172
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_81554409
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.
En andersom, natuurlijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 17 mei 2010 @ 21:33:13 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_81554886
Zometeen wordt een moslima nog als Miss Sweden gekroond. Dan is het hek van de dam.
Géén kloon van tvlxd!
pi_81609692
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:

Kijk zelf maar of je soms ook onder de categorie honden en varkens valt. Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.

http://www.dumpert.nl/med(...)s_eisen_restecp.html
Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.
  woensdag 19 mei 2010 @ 03:49:30 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81609698
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 03:47 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.
Verschil is alleen dat we vandaag de dag over het algemeen 'last' hebben van moslim extremisten en niet van andere groepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')