Ik denk dat kunst mensen dingen moet leren over het leven. Er zijn echter kunstenaars die provocatie en doelbewust grenzen overschrijden als hoogste goed vereren, of in ieder geval beweren dat dat het doel is van kunst. Zoiets zie ik veel meer als egocentrisme dan als een zinvolle bijdrage aan de maatschappij.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef Picchia het volgende:
Ik weet niets van het doel van kunst. Maar ik weet wel dat een provocerende stelling of provocatie in het algemeen een uitermate goede manier is om een discussie te starten, omdat het personen in verschillende kampen verdeelt. Mensen bekennen kleur. Een normaal persoon kan daar wel mee omgaan, neem ik aan. Als ik op een indirecte wijze geprovoceerd word ga ik me in ieder geval niet gedragen als een beest.
Leg uit, of kom met een bron.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:39 schreef Picchia het volgende:
Het is overigens een mensenrecht om te mogen provoceren.
Dit komt regelmatig in POL langs.quote:
http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.htmlquote:Freedom of expression constitutes one of the essential foundations of such a society, one of the basic conditions for its progress and for the development of every man. Subject to paragraph 2 of Article 10 (art. 10-2), it is applicable not only to "information" or "ideas" that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any sector of the population. Such are the demands of that pluralism, tolerance and broadmindedness without which there is no "democratic society".
Wist ik niet, weer wat geleerd!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:11 schreef Picchia het volgende:
Dit komt regelmatig in POL langs.
[..]
http://www.worldlii.org/eu/cases/ECHR/1976/5.html
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wist ik niet, weer wat geleerd!![]()
Dan blijft de vraag in hoeverre provocatie een zinvol instrument is in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op. Ook kun je je afvragen of het filmpje inhoudelijk zoveel bijdraagt.
Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiërenquote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
in discussies? lol laat me niet lachen. moslims zijn niet om mee te discussiëren.
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen in dit geval ook niet kwamen om te discussiëren.
Onschuldige negers lynchen; leuke Amerikaanse gristen-hobbyquote:
Dat is wel een van de dingen die mij stoort. Als je gelooft in een almachtige hogere macht die in het hiernamaals de rekening opmaakt van je doen en laten, dan moet je er ook in vertrouwen dat die hogere macht afrekent met al diegenen die zo'n hogere macht belachelijk maken. Dit zou genuanceerde discussie door gelovigen mogelijk moeten maken. Het feit dat in dit geval een stel moslims zo'n herrie gaan maken, wil ook zeggen dat ze twijfelen aan hun geloof.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
dat weet ik niet. volgens mij is de ene partij wat beschaafder dan de ander in het debat. dat je eerst beelden gaat zien in een universiteit en vervolgens discussieërt, lijkt me geen probleem als je allah aan je zijde hebt.
De civitate dei van Augustinus wel eens van gehoord?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.
[..]
Het is dan ook their way or the highway, dhimmies noemen het zelfs al 'provoceren'.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag in hoeverre Moslims een zinvol instrument zijn in discussies. In dit Zweedse geval leverde het een hoop herrie, maar weinig discussie op.
quote:Handelswaar verkopen voor commerciële doeleinden is essentieel anders dan je bijbelse mening door de strot van de maatschappij heen willen duwen waarbij je bewust mensen schoffeert. Niemand die je een strobreed in de weg legt om er een andere mening op na te houden, maar zodra je op die manier ongewild de confrontatie opzoekt kom je wat mij betreft in de buurt van extremisme.
Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Voor de Europese dierlijke beschaving, daarentegen is dit een hele positieve ontwikkeling, en de Europese plantenbeschaving, nou die floreert helemáál .......quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
Nee, nee, nee. Je snapt het niet zo goed, hè?quote:Op maandag 17 mei 2010 00:16 schreef Burakius het volgende:
Om Xa1pt te quoteren:
[..]
Zet nu in plaats van "handelswaar" de gedachte over op dit topic. Dan:
Zo is dus ook tekeningen maken van de profeet Muhammed (vzmh) bewust mensen schofferen. Dit is extreem-atheïsme volgens jouw omschrijving.
die inteeltmongolen zijn er sowieso niet om rekening mee te houden. je gaat toch ook niet discussie met je hond?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ga je nou een stelletje rednecks die trouwens volgens het Christendom enorme heiligschennis plegen door een kruis in brand te steken als voorbeeld stellen?quote:
En andersom, natuurlijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Toen de Kerken andersdenkenden zaten te verbranden als ketters , waren ze in de Islamitische rijken bezig in speciaal ingerichte huizen/centra discussies te voeren over alle soorten geloven etc.
Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Kijk zelf maar of je soms ook onder de categorie honden en varkens valt. Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
http://www.dumpert.nl/med(...)s_eisen_restecp.html
Verschil is alleen dat we vandaag de dag over het algemeen 'last' hebben van moslim extremisten en niet van andere groepen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 03:47 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Helemaal niet. Dat is wat de xenofobe medemens er graag van wil maken zodat we allemaal een hekel krijgen aan iedereen die moslim is. Gelukkig kan het overgrote deel nog normaal nadenken en weet dat je van bijna alle moslims absoluut geen last hebt en dat slechts een kleine gestoorde groep het verpest. Net zoals onder iedere andere groep mensen eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |