abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2010 @ 02:17:44 #226
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81660006
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 02:12 schreef dubbel1 het volgende:
Gaan ze nou stukjes opnoemen waar de overgrote meerderheid van de moslims (95% denk ik) zich totaal niet meer in kan vinden en zich dus ook helemaal niet meer aan houdt? Post anders ook even de belachelijke teksten uit de bijbel, die allang achterhaald zijn.
Verschil is alleen dat er absoluut gezien genoeg moslims zijn die zich er wel in kunnen vinden.
  donderdag 20 mei 2010 @ 02:23:56 #227
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81660040
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 02:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee post ze daar, je hoeft slechts de reacties te lezen die op jou betrekking hebben. Er is een specifiek topic aangemaakt voor jouw vragen. De b edoeling is dat je dus andere topics er niet mee volpropt, maar dat het gecentraliseerd op één plaats is.

Verder zijn deze vertaling niet vrij gebruikelijk. Waarop baseer jij dit? Mensen moeten beseffen dat er vrijwel geen één goede Nederlandse vertaling is (mij niet bekend). Er zitten echt grove fouten in de meeste vertalingen (en dan bedoel ik echt grof). Er is maar ééntje die ik wel goed vind.
Ik heb geen vragen
Ik post wat "geweldadige" verzen uit de Qur'an omdat jij daarom vroeg, verder maakt het mij niet uit, ik ben atheïst en het gaat mij ook niet om de directe relatie schrift - geloof maar probeer ze niet goed te praten of op "vertalingsfouten" af te schuiven. Ik ben het Arabisch niet machtig, maar probeer een vertaling in Frans of Engels en ik kan kijken of de door mij dikgedrukte zinsdelen me minder gewelddadig voorkomen.

Ik vind het wel jammer dat je de meest makkelijke drogredenen aangrijpt om je hierop te verweren. Nogmaals het is geen aanval, de verzen staan mij niet aan, tenminste niet in de Nederlands/Engelse taal, voor mij een barricade om verder de Qur'an te lezen en inderdaad daardoor wellicht mooie passages mis te lopen. Maar het op de man spelen, door middel van zowel bronnen (die ik erbij gaf) als de middelen die ik als ontvanger heb (de Nederlands, Engelse of Franse taal) te bagatelliseren of te verwerpen dragen niet bij aan een discussie.

[ Bericht 16% gewijzigd door GSbrder op 20-05-2010 02:29:00 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 mei 2010 @ 02:25:48 #228
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81660048
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 02:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb geen vragen
Ik post wat "geweldadige" verzen uit de Qur'an omdat jij daarom vroeg, verder maakt het mij niet uit, ik ben atheïst en het gaat mij ook niet om de directe relatie schrift - geloof maar probeer ze niet goed te praten of op "vertalingsfouten" af te schuiven. Ik ben het Arabisch niet machtig, maar probeer een vertaling in Frans of Engels en ik kan kijken of de door mij dikgedrukte zinsdelen me minder gewelddadig voorkomen.
Er zijn weinig aan de inhoud echt veranderen. Wellicht een aantal woorden die meerdere betekenissen hebben en worden de verzen in een historisch-context geplaatst, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk verzen in de koran staan die verre van liefdevol zijn.
  donderdag 20 mei 2010 @ 02:35:18 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81660086
quote:
Gaan ze nou stukjes opnoemen waar de overgrote meerderheid van de moslims (95% denk ik) zich totaal niet meer in kan vinden en zich dus ook helemaal niet meer aan houdt? Post anders ook even de belachelijke teksten uit de bijbel, die allang achterhaald zijn.
Op verzoek:

• Numeri 31:17: "Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft."

Nog meer verzoekertjes op dit late uur of kan iedereen gaan slapen, onder de hoede van zijn/haar God(heid) of onder geen enkele God?
  • Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
    The closer you are to the source, the higher your property value.
    pi_81660108
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 02:17 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat er absoluut gezien genoeg moslims zijn die zich er wel in kunnen vinden.
    Van álle moslims die ik ken geen enkele. Maar anti-moslim mensen willen graag anderen laten geloven dat in iedere moslim een potentiele moordenaar / terrorist zit. Daar moet de PVV het ook van hebben. Over demoniseren gesproken.
      donderdag 20 mei 2010 @ 02:44:29 #231
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81660113
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 02:42 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Van álle moslims die ik ken geen enkele. Maar anti-moslim mensen willen graag anderen laten geloven dat in iedere moslim een potentiele moordenaar / terrorist zit. Daar moet de PVV het ook van hebben. Over demoniseren gesproken.
    Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze er niet zijn. Er zijn er genoeg, een simpele kijk in de wereld leert ons dat.
    pi_81660200
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 02:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze er niet zijn. Er zijn er genoeg, een simpele kijk in de wereld leert ons dat.
    Jij ziet ze vliegen, echt. Als er zoveel van die idioten zijn, waarom hebben we in dit land dan alleen nog maar Mohammed B gehad die een zware misdaad heeft begaan? Denk toch eens na man! Je laat je wat wijsmaken door de media en PVV aanhangers. Tuig heb je onder iedere groepering. Er is Christen tuig, Moslim tuig, Katholiek tuig, tuig dat nergens in gelooft enz enz. Pas op voor indoctrinatie! Voor je het weet denk je iets wat hele serieuze gevolgen kan hebben.
      donderdag 20 mei 2010 @ 10:19:28 #233
    235357 TitusPullo
    Sehr feierlich, aber schlicht
    pi_81663915
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 03:11 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Jij ziet ze vliegen, echt. Als er zoveel van die idioten zijn, waarom hebben we in dit land dan alleen nog maar Mohammed B gehad die een zware misdaad heeft begaan?
    En daarbij geassisteerd werd. Daarbij vind ik het belagen van politieagenten met een handgranaat ook een zware misdaad.
    The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
    pi_81704044
    quote:
    Een Moslim vind zich 100% in elk stukje of lettertje van de Qur'an.

In geval van de eerste twee verzen gaat het bijvoorbeeld om oorlogswetgeving. Ik weet dat men hier in Europa destijds in oorlogen met rozen naar elkaar toegooiden (/sarcasme), maar in het Midden-Oosten niet. En dat is sinds mensgeheugenis zeker niet er minder op geworden. Wanneer iemand je aanvalt dan verdedig je je totdat je tegenstander is geimmobiliseerd of als er vrede mogelijk is. Dit is een kleine greep op de eerste twee verzen. Zo zijn er plenty meer verzen die net zo een exegese hebben.
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 01:59:32 #235
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81704160
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 01:53 schreef Burakius het volgende:
    Een Moslim vind zich 100% in elk stukje of lettertje van de Qur'an
    O, is dat zo? En de moslims die zich niet in elke stukje kunnen vinden dan? De mensen die van mening zijn dat bepaalde stukken in een correct historisch-context moet worden geplaatst. De mensen die zich wel aan de vijf zuilen houden.

Erken je overigens dat in de Koran vrouwen als minderwaardig worden neergezet?
    pi_81704200
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 01:59 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

O, is dat zo? En de moslims die zich niet in elke stukje kunnen vinden dan? De mensen die van mening zijn dat bepaalde stukken in een correct historisch-context moet worden geplaatst. De mensen die zich wel aan de vijf zuilen houden.

Erken je overigens dat in de Koran vrouwen als minderwaardig worden neergezet?
    Een Moslim die ook maar een lettertje van de Qu'ran r niet gelooft is geen Moslim. Het is een geloofsartikel van de Islam.

Hiermee bedoel ik dus: een Moslim behoort te geloven dat elke letter geopenbaard is via de engel Gabriël tot de profeet Muhammed. Een letter willen schrappen of niet willen accepteren is niet mogelijk.

Ik erken dat vrouwen in de Qur'an vele rechten krijgen en juist als GELIJKWAARDIG worden neergezet. Maar mannen en vrouwen hebben hun specifieke taken. We zijn namelijk biologisch gezien verschillend.
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 02:09:12 #237
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81704309
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 02:01 schreef Burakius het volgende:
    Een Moslim die ook maar een lettertje van de Qu'ran r niet gelooft is geen Moslim. Het is een geloofsartikel van de Islam.
    Is dat zo? Bestaat daar een vers over? Zo nee, vanwaar de arrogantie om op de stoel van God te gaan zitten?
    quote:
    Hiermee bedoel ik dus: een Moslim behoort te geloven dat elke letter geopenbaard is via de engel Gabriël tot de profeet Muhammed. Een letter willen schrappen of niet willen accepteren is niet mogelijk.
    Ik heb het niet over moslims die verzen willen schrappen, maar moslims die sommige verzen relativeren aan de destijds heersende tijdsgeest.
    quote:
    Ik erken dat vrouwen in de Qur'an vele rechten krijgen en juist als GELIJKWAARDIG worden neergezet. Maar mannen en vrouwen hebben hun specifieke taken. We zijn namelijk biologisch gezien verschillend.
    Dat mannen en vrouwen biologisch van elkaar verschillen klopt, maar dat verklaart niet waarom de vrouw in de Koran op twee gebieden slechts de helft van de man is. De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan de getuigenis van één man. Ook erven vrouwen de helft van wat mannen mogen erven. Is dit gelijkwaardigheid?
    pi_81704720
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 02:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Is dat zo? Bestaat daar een vers over? Zo nee, vanwaar de arrogantie om op de stoel van God te gaan zitten?
    [..]

Ik heb het niet over moslims die verzen willen schrappen, maar moslims die sommige verzen relativeren aan de destijds heersende tijdsgeest.
    [..]

Dat mannen en vrouwen biologisch van elkaar verschillen klopt, maar dat verklaart niet waarom de vrouw in de Koran op twee gebieden slechts de helft van de man is. De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan de getuigenis van één man. Ook erven vrouwen de helft van wat mannen mogen erven. Is dit gelijkwaardigheid?
    De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan die van één man, omdat biologisch gezien vrouwen minder in staat zijn af te gaan op rationele beslissingen, maar zich meer door emotie laten meevoeren wat hun rationele beslissing belemmert. Maar goed ik ben geen jurispendist in de Islam dus ik weet al het fijne er niet van af (dus ook wat betreft het erven en de hoeveelheid hiervan).

Verder zou je wat specifieker moeten zijn wat betreft het relativeren? Ik zie graag een voorbeeld?
      vrijdag 21 mei 2010 @ 09:55:35 #239
    303848 KoffieMetMelk
    Nee, geen suiker alstublieft
    pi_81708244
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 02:46 schreef Burakius het volgende:

De getuigenissen van twee vrouwen zijn gelijk aan die van één man, omdat biologisch gezien vrouwen minder in staat zijn af te gaan op rationele beslissingen, maar zich meer door emotie laten meevoeren wat hun rationele beslissing belemmert.
    Laat mij raden: dat hebben mannen bepaald zeker
    pi_81717240
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 09:55 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Laat mij raden: dat hebben mannen bepaald zeker
    Misschien moet je onder je rots vandaan komen. Degene die zeggen dat biologisch gezien vrouwen en mannen gelijk zijn, worden gek verklaard in de wetenschap.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 13:37:56 #241
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81717389
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 13:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

Misschien moet je onder je rots vandaan komen. Degene die zeggen dat biologisch gezien vrouwen en mannen gelijk zijn, worden gek verklaard in de wetenschap.
    Toon eens een wetenschappelijk onderzoek waarin naar voren komt dat vrouwen een gebrek aan rationalisme kennen, in tegenstelling tot mannen.
    pi_81717462
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 13:37 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Toon eens een wetenschappelijk onderzoek waarin naar voren komt dat vrouwen een gebrek aan rationalisme kennen, in tegenstelling tot mannen.
    Buiten dat het een algemeen feit is, heb ik nu geen tijd. Google die shit zou ik zeggen.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 13:42:48 #243
    174018 AryaMehr
    By any means necessary
    pi_81717600
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 13:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Buiten dat het een algemeen feit is, heb ik nu geen tijd. Google die shit zou ik zeggen.
    Ik ben nog geen onderzoek tegengekomen. Geen algemene feit hoor; het is namelijk onzin. Jij maakt zulke beweringen dus dan neem ik aan dat je het met een wetenschappelijke bron kan onderbouwen?
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:08:19 #244
    301363 Nocturnal_Johnny
    Utterly Insane
    pi_81718741
    Om maar een eind te maken aan het gezeik van tyfusvogel van dienst genaamdl barakus , die teringlijer mohamed lijdde aan epilepsie maar bovenal ook aan deze aandoening :
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Temporale_kwab

Waren aanwijzingen genoeg voor die kwamen van ze eigen volk zelf.
    Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
    I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:56:26 #245
    303848 KoffieMetMelk
    pi_81720977
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 13:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

Doe niet zo verheven, achtergestelde. Biologisch mogen ze verschillen, het zijn de holbewonerachtige barbaren van de islam van vroeger en nu die bepalen dat vrouwen daardoor kwalitatief mindere beslissingen nemen. De ware reden is gewoon dat die oversekste idioten de vrouwen onder de duim wil houden.
    Hoezo wetenschap? Vanuit je infantiele religie kun je daar niet eens aanspraak op maken man.
    pi_81721053
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:56 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Doe niet zo verheven, achtergestelde. Biologisch mogen ze verschillen, het zijn de holbewonerachtige barbaren van de islam van vroeger en nu die bepalen dat vrouwen daardoor in kwaliteit minder beslissingen nemen. De ware reden is gewoon dat die oversekste idioten de vrouwen onder de duim wil houden.
    Hoezo wetenschap? Vanuit je infantiele religie kun je daar niet eens aanspraak op maken man.
    Jij bent zelf achtergesteld . Je geeft me gelijk en daarna begin je meteen met fantasie te blerren.

Je hebt geen hadith of Qur'an vers inclusief exegese en hadith erbij hier neergezet voor je punt. Weet je waarom. Omdat je uit je NEK lult. Mediaschaap.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:04:09 #247
    303848 KoffieMetMelk
    pi_81721344
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij bent zelf achtergesteld . Je geeft me gelijk en daarna begin je meteen met fantasie te blerren.

Je hebt geen hadith of Qur'an vers inclusief exegese en hadith erbij hier neergezet voor je punt. Weet je waarom. Omdat je uit je NEK lult. Mediaschaap.
    Kijk, je gebrek aan intelligentie was al duidelijk waardoor ik je foute inschatting niet eens als verrassing zag.
    Daarbij, "je bent zelluf...meh"... kind, alsjeblieft hou op. Ik pies in mijn broek.

Nog maar even dan:
    Vrouwen zijn biologisch anders dan mannen en maken over het algemeen BETERE beslissingen als mannen.
    Die gruwelijke moslimbarbaren van toen en nu wisten dat vroeger al en hun gebrek aan ontwikkeling belette hun daar een goede omgang mee te vinden en vrouwen vrij te laten en te waarderen... zoals een ontwikkelde westerling dat wel kan.
    Beschaving for the win.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:23:56 #248
    301363 Nocturnal_Johnny
    Utterly Insane
    pi_81722290
    burakius ga je gewoon is verder masturberen op de tekstjes van je kankerimam! Opkankeren dus!
    Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
    I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:44:58 #249
    235357 TitusPullo
    Sehr feierlich, aber schlicht
    pi_81723326
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:23 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
    burakius ga je gewoon is verder masturberen op de tekstjes van je kankerimam! Opkankeren dus!
    Lazer op.
    The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
      vrijdag 21 mei 2010 @ 16:16:22 #250
    301363 Nocturnal_Johnny
    Utterly Insane
    pi_81724798
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 15:44 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Lazer op.
    Dat in dit topic nog maar onenigheid is over die kankerreligie verdient gewoon een slotje! Maar ja tyfusvogels zoals die burakius die denken dat ze slim zijn omdat hun oliejseikpappie toevallig een cursus Nederlands heeft kunnen betalen denken dat ze dat ze hier vor het zeggen hebben maar dit soort gozers is gewoon de geletterde versie van osama bin laden en co.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')