Dat er een conflict aan zou kunnen komen, tot zover kan ik nog met je mee gaan. Maar dat door zo'n conflict mensen die gewoon in Europa geboren zijn, weg zouden gaan, dat is klinklare onzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom op joh, dat voelt iedereen inmiddels.
wat vreemd dat je de jodenvervolging en de dood die daarop volgde als vergelijking ziet? ben je een marokkaan of linkse van bommel aanhanger? ik zie eerder mensen met dubbele paspoorten weggaan. sim-pel.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat er een conflict aan zou kunnen komen, tot zover kan ik nog met je mee gaan. Maar dat door zo'n conflict mensen die gewoon in Europa geboren zijn, weg zouden gaan, dat is klinklare onzin.
Of had je vervolgingen zoals die van de joden in gedachten?
Jij hebt het over een conflict met als doel de moslims uit Europa te verdrijven, niet ik. Kom van je roze wolk af en realiseer je wat een dergelijk conflict dan als gevolg zou hebben.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat vreemd dat je de jodenvervolging en de dood die daarop volgde als vergelijking ziet? ben je een marokkaan of linkse van bommel aanhanger? ik zie eerder mensen met dubbele paspoorten weggaan. sim-pel.
Ja. Moeten allemaal weg. Mijn zoon en vrouw hebben er ook twee, weg met die lui.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:58 schreef Strani het volgende:
Mijn vrouw krijgt hopelijk wel een Europees paspoort over een jaar of zo, naast haar Colombiaanse paspoort. Moet die dan ook maar weg?
We zullen onze buitenlandse familieleden mee moeten nemen naar ergens in de woestijn en daar een nieuwe staat moeten stichten, ben ik bang.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja. Moeten allemaal weg. Mijn zoon en vrouw hebben er ook twee, weg met die lui.
Maar goed, het wordt wat eentonig zo, kan BSB niet terug?
Het gevaar van dit soort mensen met dit geloof is dat het groepsmensen zijn. Als er een paar zijn die dat het vinden dat hun allah beledigd wordt, dan moet iedereen meedoen.quote:Op zondag 16 mei 2010 02:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb na paar minuten het filmpje maar weer uitgezet; lijkt me voordehandliggend, infantiel zelfs, dat je vrijwel iedere devote gelovige van welk geloof dan ook kunt provoceren met gelijke gevolgen als je een paar beelden van waarin zij geloven gaat mixen met een liedje waarin wordt gezongen 'I'll take you to a gaybar' inclusief wat piemels en beelden van keiharde expliciete homoseks. Dat lijkt me niet echt serieuze Islamkritiek.
Of ben ik nou naïef?
Trouwens als je een stel domme boeren zonder enig religieus geloof of gevoel erop gaat wijzen dat zij in wezen niets anders dan homo's zijn dan krijg je nagenoeg hetzelfde resultaat volgens mij.
Kortom, ik zie niet in dat we adhv dit filmpje alle moslims de oorlog moeten verklaren, preventief moeten ruimen, tanks in hun wijken moeten plaatsen dan wel op malloten zoals mevr. Verdonk of Wilders moeten stemmen zodat we na 9 juni iedereen die ons niet aanstaat kunnen deporteren naar de sahara oid.
De clue ontgaat me, rationeel gezien.
PS je kunt westerlingen beter uitschelden voor pedofielen trouwens, dan heb je gauw de poppen aan het dansen. Kijken of ze bij het CDA, VVD of PVV nog enigzins in de plooi blijven als je dit bij een partijconferentie flikt..
Big deal.
Ik heb wel gehoord/gelezen eigenlijk: "zweden is OOK ons land", niet dat zweden van hen is wat wezenlijk een andere vboodschap is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Zweedse moslims claimen in dit filmpje, dat langer duurt dan mijn eerder geplaatste topic, het recht dat Zweden van hun is
Dat zeggen ze helemaal niet, letterlijk vertaald. Ze zeggen dat Zweden ook van hun is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:30 schreef bendk het volgende:
Zweedse moslims claimen in dit filmpje, dat langer duurt dan mijn eerder geplaatste topic, het recht dat Zweden van hun is, letterlijke taal maar ook hun moraliteit van denken en doen.
Het betreft een presentatie, althans een poging, van LarsVilks als tekenaar. Maar steeds meer blijkt dat het onderwerp er helemaal niet meer toe doet bij een moslim.
Kijk zelf maar of je soms ook onder de categorie honden en varkens valt. Een trieste maar ook gevaarlijke ontwikkeling van de europese democratie en de europese menselijke beschaving.
http://www.dumpert.nl/med(...)s_eisen_restecp.html
Ondanks onze politieke overtuigingsverschillen, vind ik dit zeer naar om te lezen. Ik hoop dat je goed beveiliging hebt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:39 schreef bendk het volgende:
Bendk: Ook deze man is zijn leven nu niet meer zeker !
Daarom ook is ZELFS HIER IN NL politie !quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:44 schreef Ugjerke het volgende:
Nou ja, eigenlijk is deze OP niet eens ongenuanceerd, Alleen moeten ze eens leren hoe je dat vraagt in een Westers land. Maar goed, de gemiddelde nationalist gedraagt zich niet veel netter, en die zijn het Westen als het goed is wel gewend.
quote:Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
Och, och, naïef en wereldvreemd (lees links) Fok! probeert het weer eens goed te lullen.
ALLE moslims doen mee in die zaal en ze misdragen zich weer zoals we ze overal kennen. Zit in de aard van dit ongedierte.
Muhammed! Muhammed! Pedofiel! Pedofiel!
Dat we er in het Westen nog zoveel naievelingen wonen die niet doorhebben wat er momenteel gebeurt en hoeveel ellende deze mensen brengen is tergend, nog kanslozer dan moslims, die linkse sufkutten.
Besef je eigenlijk wel dat je post op het internet blijven staan ? Zijn ze bij het CDA op de hoogte van je denkbeelden ?quote:
ALLE moslims doen mee in die zaal? Ik wist niet dat ALLE moslims uit heel Zweden zich hebben verzameld in die zaal?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
Och, och, naïef en wereldvreemd (lees links) Fok! probeert het weer eens goed te lullen.
ALLE moslims doen mee in die zaal en ze misdragen zich weer zoals we ze overal kennen. Zit in de aard van dit ongedierte.
Muhammed! Muhammed! Pedofiel! Pedofiel!
Dat we er in het Westen nog zoveel naievelingen wonen die niet doorhebben wat er momenteel gebeurt en hoeveel ellende deze mensen brengen is tergend, nog kanslozer dan moslims, die linkse sufkutten.
Volgens mij hangt dat erg van de interpretatie af. Net zoals je ook zeer conservatieve christenen hebt die de bijbel zeer letterlijk nemen.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
De schuld ligt niet bij moslims. Elk mens weet ondertussen dat de islam niet in elke situatie vrede voorschrijft. Dat is een gegeven.
De schuld ligt daarom bij links. Het naieve links dat dat niet doorheeft.
Nee hoor als je ziet dat er zoveel extreme excessen uit de islam voortkomen, dan moet er wel iets mis zijn met die ideologie, ondanks dat er gematigde moslims zijn. Verder is de islam geen godsdienst, maar een ideologie waar religie slechts deel van uitmaakt. En tenslotte heeft de islam fascistische, discriminerende trekjes op grond van (on)geloof, sekse en geaardheid.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij hangt dat erg van de interpretatie af. Net zoals je ook zeer conservatieve christenen hebt die de bijbel zeer letterlijk nemen.
Maar schijnbaar interpreteer jij de koran op dezelfde manier als de extremistische moslims dat doen, schijnbaar is dat volgens jou de enige juiste betekenis van de koran.
Heel leuk dat je Geert Wilders napraat, maar los van die extreme excessen die je volgens mij helemaal niet allemaal rechtstreeks aan de islam kunt koppelen als zijnde causaal verband (zoals de overlast van Marokkaanse jongeren als je daarop doelt), waaruit blijkt dan dat de islam geen godsdienst is maar een ideologie?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor als je ziet dat er zoveel extreme excessen uit de islam voortkomen, dan moet er wel iets mis zijn met die ideologie, ondanks dat er gematigde moslims zijn. Verder is de islam geen godsdienst, maar een ideologie waar religie slechts deel van uitmaakt. En tenslotte heeft de islam fascistische, discriminerende trekjes op grond van (on)geloof, sekse en geaardheid.
Als links dat niet eens door heeft, dan is links wel zeer naief. De schuld ligt daarom niet bij moslims, maar bij links
Ja.quote:
Nee, maar je kunt we blijven hakken op een fout in de TT van TS maar het doet niks af aan de boodschap. Haal diep in, vervolgens uit en let the TT go girl!quote:Ik wist niet dat ALLE moslims uit heel Zweden zich hebben verzameld in die zaal?
Dit is helemaal geen extremistische groep moslims. Hoe kom je daarbij? Helpt natuurlijk wel je "bloemetjes en bijtjes met allemaal mooie kleurtjes staat" omhoog te houden -MAKE LOVE NOT WAR EEJ?!-quote:Dit is inderdaad een extremistische groep moslims die zeggen te spreken namens alle moslims, maar doen niet alle extremistische groeperingen dat?
Nee hoor, dat gebeurt niet. Dat zou alleen gebeuren als heel Europa uit naïeveligen als jij zou bestaan. Gelukkig leven er in Europa en Nederland ook mensen die niet wereldvreemd zijn, dus gaat dat niet 1-2-3 gebeuren. Alertheid blijft een goede zaak, dat wel.quote:En wat gebeurt er dan momenteel in het westen volgens jou? Nemen moslims Europa over ofzo?
Tsja, wacht met spanning af hoe je bovenstaande gaat weerleggenquote:Je doet je username eer aan. Je bent inderdaad simpel.
Dit wist ik, en met mij vele andere oplettenden, al voordat Geert en z'n PVV uitgebreid in het nieuws kwamen. Dus je opmerking ontgaat me.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heel leuk dat je Geert Wilders napraat,
Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.quote:maar los van die extreme excessen die je volgens mij helemaal niet allemaal rechtstreeks aan de islam kunt koppelen als zijnde causaal verband (zoals de overlast van Marokkaanse jongeren als je daarop doelt), waaruit blijkt dan dat de islam geen godsdienst is maar een ideologie?
Is het christelijke geloof dan ook een ideologie? Aangezien wij en andere westerse landen zelfs politieke vertegenwoordigers hebben die spreken namens christenen en zeggen hun politieke idealen op het geloof te baseren?
Dat klopt. Maar er is geen institutionele wetgeving, zoals de islam wel heeft. En in geen enkele andere religie wordt het onderscheid tussen mosims, joden, christenen, atheisten zo erg gemaakt als in de institutionele wetten van de islam.quote:Overigens heeft de bijbel (met name het oude testament) ook fascistische / rascistische trekjes wb geaardheid en ongelovigen als je het letterlijk zou nemen.
quote:[b]Op zondag 16 mei 2010 18:27 schreef Z
Het christendom heeft geen staatsrecht, bestuursrecht etc. verpakt in wetten en regels. Daarom is het christendom gewoon een geloof en de islam is een idelogie.
Dat klopt. Maar er is geen institutionele wetgeving, zoals de islam wel heeft. En in geen enkele andere religie wordt het onderscheid tussen mosims, joden, christenen, atheisten zo erg gemaakt als in de institutionele wetten van de islam.
1 staatje is van de kerk. 1 klein staatje maarquote:
Ach ze zoeken maar uit. Krijgen doen ze het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:36 schreef Burakius het volgende:
Noorwegen is mooier. Hadden ze liever dat land kunnen uitkiezen!
Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1 staatje is van de kerk. 1 klein staatje maarWat een voorbeeld
Grote islamstromingen:quote:Op zondag 16 mei 2010 19:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1 staatje is van de kerk. 1 klein staatje maarWat een voorbeeld
Ik wil ook wel met de scepter zwaaien. Maar maken daden van 500 jaar geleden daden van nu goed? Ik denk het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.
Maak daar maar 150 jaar geleden van. Het Roomse rijk was toen al uiteengevallen, maar een groot deel van Italie werd nog bestuurd door de Paus.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik wil ook wel met de scepter zwaaien. Maar maken daden van 500 jaar geleden daden van nu goed? Ik denk het niet.
Italie is een land. Ze pikten geen andere landen in ofzo. Hetzelfde is nu in S-A. Maar dan de vraag: Maken daden van 150 jaar geleden daden van nu goed? Of...?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak daar maar 150 jaar geleden van. Het Roomse rijk was toen al uiteengevallen, maar een groot deel van Italie werd nog bestuurd door de Paus.
Aannamequote:Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef bendk het volgende:
Vooraf is door de leiding medegedeeld dat de lezing over sex en sexualiteit ging. In Zweden is dat een hele normale zaak evenals in bv nederland.
Hoe dat bij moslims zit weet ik niet, maar het zal best wel in hun islam boekje staan wat dat is en hoe je dat dan moet beleven, de voorwaarden van zeg maar.
moet dat dan?quote:Welaan, hebben deze moslims bezoekers vooraf gevraagd aan de leiding wat er dan komt in de lezing...neen
moet dat dan?quote:Is er vooraf informatie gevraagd aan de betreffende tekenaar ... neen
moet dat dan?quote:Is er vooraf 1 afgevaardigde van de moslims gestuurd om de gehele lezing eerst te kunnen zien...neen
moet dat dan?quote:Toen men politie zag is er dan uitdrukkelijk gevraagd waarom dat is en welke relatie dat heeft mbt de lezing...neen
Fijne zinsconstructie.quote:Kortom men heeft willens en wetens het risico genomen dat sex en sexualiteit zoals dat in Zweden normaal is en bespreekbaar is niet geaccepteerd wordt door hun zelf.
Aannamequote:Ik krijg sterk de indruk dat het één grote komedie is van hen om hun beeldvorming naar voren te schuiven...iets van wij zielige moslims, we zijn weer het slachtoffer van Zweden en de westerse waarden en normen.
En wel constant je gal spuiten hoe erg het wel niet is in Nederland, ik neem aan dat dit reflectief gedrag is.quote:Het is niet verplicht om in Zweden te moeten wonen, je mag gewoon weggaan hoor, naar een land dat beter bij je past. Heb ik ook gedaan.
Correctie: Zweden is ook van ons: misinterpretatie van democratie: de staat is van niemand, nl. algemeen bezit.quote:En dat is wat ook bedoel met de term: 'Zweden is van ons' om nog maar te zwijgen dat de tekenaar gelijk maar lichamelijk te mishandelen.
Speak hollandskquote:Hav en god dag
Ik neem het de kerk ook niet kwalijk. Alleen werd er eerder in dit topic gesteld dat de islam politieke ambities heeft. Nou, hetzelfde geldt klaarblijkelijk voor katholicisme.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Italie is een land. Ze pikten geen andere landen in ofzo. Hetzelfde is nu in S-A. Maar dan de vraag: Maken daden van 150 jaar geleden daden van nu goed? Of...?
Die had ze ja. Maar ze zagen in dat dat niet meer kan (of niet, maar ze doen er iig niet meer aan).quote:Op zondag 16 mei 2010 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem het de kerk ook niet kwalijk. Alleen werd er eerder in dit topic gesteld dat de islam politieke ambities heeft. Nou, hetzelfde geldt klaarblijkelijk voor katholicisme.
Beetje slap gelul natuurlijk. Overigens is het christelijke geloof vele malen meer politiek gericht dan de islam. Simpelweg omdat het christendom (de katholieken althans) een echte leider hebben waar men naar dient te luisteren.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die had ze ja. Maar ze zagen in dat dat niet meer kan (of niet, maar ze doen er iig niet meer aan).
De islam is imho niet alleen een religie, maar een hele ideologie en dat verklaart meteen mijn afkeer.
Dat is echt een kulargument.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje slap gelul natuurlijk. Overigens is het christelijke geloof vele malen meer politiek gericht dan de islam. Simpelweg omdat het christendom (de katholieken althans) een echte leider hebben waar men naar dient te luisteren.
Vind jij. En ik vind het nogal kul dat jij vreest dat de islam ons wil overheersen.quote:
Dat mag jij vinden. En daar kunnen we over discussieren. Maar we overtuigen elkaar toch niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind jij. En ik vind het nogal kul dat jij vreest dat de islam ons wil overheersen.
Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. En daar kunnen we over discussieren. Maar we overtuigen elkaar toch niet.
Dan ben ik allang opgepaktquote:Op zondag 16 mei 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?
Zitten er toch nog voordelen aan.....quote:Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan ben ik allang opgepaktEn ter dood gebracht
hoe posten? op een kleitablet?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?
Nee man op een stuk schapendarm.quote:
Jou heb ik dan meegenomen in die enorme aanslag die we gepleegd hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zitten er toch nog voordelen aan.....
Via de tam-tam.quote:
Dan moet je me vantevoren een uitnodiging sturen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jou heb ik dan meegenomen in die enorme aanslag die we gepleegd hebben.
Praten we over mensen of over het geloof?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.
Hoeft niet. Het is een nationaal feest met een knallend eindquote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je me vantevoren een uitnodiging sturen.
Leuk. De eerste 2 worden vervolgd door hun eigen moslimbroeders. De 1e is openlijk is S-A tot non-moslim verklaard. De 5e wordt ook vervolgd door haar eigen moslimbroeders.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
Grote islamstromingen:
Ahmadiyya
Alevitisme
Ibadisme
Madhhab
Sjiisme
Soefisme
Soennisme
Moslims zijn ook niet goed in hoofd. Tenminste de moslims in het midden oosten dan.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuk. De eerste 2 worden vervolgd door hun eigen moslimbroeders. De 1e is openlijk is S-A tot non-moslim verklaard. De 5e wordt ook vervolgd door haar eigen moslimbroeders.
Wat dacht je van de 10 gebodenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Praten we over mensen of over het geloof?
Nogmaals dan: vanuit het geloof heeft het christendom geen dergelijke instutionele wetgeving als de islam.
Is dat institutionele wetgeving zoals de Sharia bij de islam? Ik dacht het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat dacht je van de 10 geboden![]()
Hou op jezelf belachelijk te maken.
Maar het gaat niet alleen om die Viks. De achterliggende gedachte is dat je word beperkt in je vrijheid van meningsuiting. Als jij via de krant word beledigt omdat bijvoorbeeld je geloof (weet niet of je gelovig bent) belachelijk word gemaakt ga je toch niet rellen?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:35 schreef lyolyrc het volgende:
Ik word nogal moe van dit gedoe allemaal. Sommige lui, deze Viks ook, zijn doelbewust uit op provocatie onder het mom van kunst. Een stel radicale moslims komen expres op zo'n vertoning af om flink te gaan rellen. Ze kunnen beter samen op een afgelegen eiland gaan zitten en er niet meer afkomen.
10 wetten dus? Is wel heel makkelijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat dacht je van de 10 geboden![]()
Hou op jezelf belachelijk te maken.
quote:Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
Deuteronomium. Lees dat Bijbelboek maar even door. Ongeveer alle dingen mensen de Koran verwijten staan daar ook in.quote:Is dat institutionele wetgeving zoals de Sharia bij de islam? Ik dacht het niet.
Ik ben ook een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen. Ik zie hier twee groepen die sterk polariseren en daardoor de maatschappij grote schade berokkenen. Viks moet geweten hebben dat hij met deze vertoning een aantal moslims tegen zich in het harnas zou jagen. Anderzijds wisten de rellende moslims dat ze geprovoceerd zouden worden en die zijn daar bewust naartoe gegaan om zich te laten provoceren, zodat zij een reden hadden om gewelddadig te worden en/of te rellen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef RikKer93 het volgende:
Maar het gaat niet alleen om die Viks. De achterliggende gedachte is dat je word beperkt in je vrijheid van meningsuiting. Als jij via de krant word beledigt omdat bijvoorbeeld je geloof (weet niet of je gelovig bent) belachelijk word gemaakt ga je toch niet rellen?
Wat die extremisten doen is belachelijk.
Ja dat is waar, I agree.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik ben ook een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen. Ik zie hier twee groepen die sterk polariseren en daardoor de maatschappij grote schade berokkenen. Viks moet geweten hebben dat hij met deze vertoning een aantal moslims tegen zich in het harnas zou jagen. Anderzijds wisten de rellende moslims dat ze geprovoceerd zouden worden en die zijn daar bewust naartoe gegaan om zich te laten provoceren, zodat zij een reden hadden om gewelddadig te worden en/of te rellen.
Ik denk dat mensen veel zorgvuldiger moeten worden in hun uitingen, dat kan een hoop ellende voorkomen. Daar staat tegenover dat wie uitdeelt, ook moet incasseren. Dat geldt hier ook voor beide partijen.
Sowieso laat ik me niet zomaar beledigen, zeker niet als het algemene beledigingen betreft, die zou ik achteloos naast me neerleggen. Maar als ik in de media onterecht beschuldigd zou worden van kwalijke feiten, dan is dat smaad. Dan zou ik uiteraard een advocaat in de arm nemen. Overigens ben ik niet gelovig.
stiekem met een stokje in je rijnkleitablet een tekstje noteren, zodat het eeuwen later gevonden wordt en men de ernst van de zaak wel inziet.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof er dan nog enige vrijheid van meningsuiting zal zijn...
Ik ben er niet zonder uitnodiging.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoeft niet. Het is een nationaal feest met een knallend eind
Vilks was daar om een toespraak te houden. Gewoon in het kader van het maatschappelijk debat. Die Moslims hebben dat bewust verstoord. Volledig respectloos. Er wordt feitelijk geprobeerd zijn vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. Het is zeker niet aan hen om te bepalen wat Vilks wel of niet mag zeggen. En zolang die Moslims dat niet begrijpen snap ik niet dat ze daar welkom worden geheten.quote:maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen.
Vooropgesteld, ik weet natuurlijk ook niet of er van tevoren nog een hele discussie is geweest, of dat er na afloop een discussie gepland stond. Maar ik mag toch hopen dat hij wist dat het filmpje provocerend zou werken. En ik neem ook aan dat die rellende moslims wisten dat ze geprovoceerd zouden worden. Als ik alleen afga op dat filmpje en de rellen daarna, dan zie ik dat als uitlokking en overdreven reactie op uitlokking.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef Picchia het volgende:
Viks was daar om een toespraak te houden. Gewoon in het kader van het maatschappelijk debat. Die Moslims hebben dat bewust verstoord. Volledig respectloos. Er wordt feitelijk geprobeerd zijn vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. Het is zeker niet aan hen om te bepalen wat Viks wel of niet mag zeggen. En zolang die Moslims dat niet begrijpen snap ik niet dat ze daar welkom worden geheten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |