abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 20:08:48 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81502848
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kans is klein, dat klopt. Ach, indien we over twntig jaar een moslim-regering hebben dan mag jij posten dat je gelijk had, goed?
hoe posten? op een kleitablet?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 16 mei 2010 @ 20:10:24 #127
287850 RikKer93
Serious shit
pi_81502945
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nee man op een stuk schapendarm.

Duh
Naatje_1 : Het is toch wat met die rikker
Men denkt van hem, hij is een pennenlikker
Maar hij zit gewoon achter fok
en niet in een ambtenaarshok
  zondag 16 mei 2010 @ 20:11:22 #128
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81502999
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zitten er toch nog voordelen aan.....
Jou heb ik dan meegenomen in die enorme aanslag die we gepleegd hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 16 mei 2010 @ 20:11:39 #129
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81503018
quote:

[..]

Via de tam-tam.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 16 mei 2010 @ 20:12:47 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81503082
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jou heb ik dan meegenomen in die enorme aanslag die we gepleegd hebben.
Dan moet je me vantevoren een uitnodiging sturen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_81503186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een paar eeuwen geleden bestuurde de RK-Kerk het grootste deel van Europa. Om maar aan te geven dat ook het christendom ook bestuurlijke ambities koesterde, of koestert. Ik gok dat laatste want als het aan de kerk had gelegen dan hadden ze nog steeds de scepter gezwaaid.
Praten we over mensen of over het geloof?

Nogmaals dan: vanuit het geloof heeft het christendom geen dergelijke instutionele wetgeving als de islam.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:14:47 #132
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81503193
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je me vantevoren een uitnodiging sturen.
Hoeft niet. Het is een nationaal feest met een knallend eind
pi_81503233
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef JoaC het volgende:

[..]

Grote islamstromingen:
Ahmadiyya
Alevitisme
Ibadisme
Madhhab
Sjiisme
Soefisme
Soennisme
Leuk. De eerste 2 worden vervolgd door hun eigen moslimbroeders. De 1e is openlijk is S-A tot non-moslim verklaard. De 5e wordt ook vervolgd door haar eigen moslimbroeders.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:20:31 #134
287850 RikKer93
Serious shit
pi_81503539
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Leuk. De eerste 2 worden vervolgd door hun eigen moslimbroeders. De 1e is openlijk is S-A tot non-moslim verklaard. De 5e wordt ook vervolgd door haar eigen moslimbroeders.
Moslims zijn ook niet goed in hoofd. Tenminste de moslims in het midden oosten dan.
Mensen met een andere stroming binnen een geloof vervolgen, net een soort van Oosterse Adolf Hitler.

pi_81503827
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Praten we over mensen of over het geloof?

Nogmaals dan: vanuit het geloof heeft het christendom geen dergelijke instutionele wetgeving als de islam.
Wat dacht je van de 10 geboden

Hou op jezelf belachelijk te maken.
pi_81504321
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat institutionele wetgeving zoals de Sharia bij de islam? Ik dacht het niet.
pi_81504506
Ik word nogal moe van dit gedoe allemaal. Sommige lui, deze Viks ook, zijn doelbewust uit op provocatie onder het mom van kunst. Een stel radicale moslims komen expres op zo'n vertoning af om flink te gaan rellen. Ze kunnen beter samen op een afgelegen eiland gaan zitten en er niet meer afkomen.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:38:14 #138
287850 RikKer93
Serious shit
pi_81504714
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:35 schreef lyolyrc het volgende:
Ik word nogal moe van dit gedoe allemaal. Sommige lui, deze Viks ook, zijn doelbewust uit op provocatie onder het mom van kunst. Een stel radicale moslims komen expres op zo'n vertoning af om flink te gaan rellen. Ze kunnen beter samen op een afgelegen eiland gaan zitten en er niet meer afkomen.
Maar het gaat niet alleen om die Viks. De achterliggende gedachte is dat je word beperkt in je vrijheid van meningsuiting. Als jij via de krant word beledigt omdat bijvoorbeeld je geloof (weet niet of je gelovig bent) belachelijk word gemaakt ga je toch niet rellen?

Wat die extremisten doen is belachelijk.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:38:33 #139
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_81504741
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef gelly het volgende:

[..]

10 wetten dus? Is wel heel makkelijk.
pi_81505772
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:21 schreef SimpelZat het volgende:
ALLE moslims doen mee in die zaal en ze misdragen zich weer zoals we ze overal kennen. Zit in de aard van dit ongedierte.

Overigens, dat groepje idioten is overduidelijk speciaal naar die bijeenkomst gekomen om wat te gaan rellen. Kun je moeilijk op de hele gemeenschap afschuiven
quote:
Is dat institutionele wetgeving zoals de Sharia bij de islam? Ik dacht het niet.
Deuteronomium. Lees dat Bijbelboek maar even door. Ongeveer alle dingen mensen de Koran verwijten staan daar ook in.
pi_81505927
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef RikKer93 het volgende:
Maar het gaat niet alleen om die Viks. De achterliggende gedachte is dat je word beperkt in je vrijheid van meningsuiting. Als jij via de krant word beledigt omdat bijvoorbeeld je geloof (weet niet of je gelovig bent) belachelijk word gemaakt ga je toch niet rellen?

Wat die extremisten doen is belachelijk.
Ik ben ook een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen. Ik zie hier twee groepen die sterk polariseren en daardoor de maatschappij grote schade berokkenen. Viks moet geweten hebben dat hij met deze vertoning een aantal moslims tegen zich in het harnas zou jagen. Anderzijds wisten de rellende moslims dat ze geprovoceerd zouden worden en die zijn daar bewust naartoe gegaan om zich te laten provoceren, zodat zij een reden hadden om gewelddadig te worden en/of te rellen.

Ik denk dat mensen veel zorgvuldiger moeten worden in hun uitingen, dat kan een hoop ellende voorkomen. Daar staat tegenover dat wie uitdeelt, ook moet incasseren. Dat geldt hier ook voor beide partijen.

Sowieso laat ik me niet zomaar beledigen, zeker niet als het algemene beledigingen betreft, die zou ik achteloos naast me neerleggen. Maar als ik in de media onterecht beschuldigd zou worden van kwalijke feiten, dan is dat smaad. Dan zou ik uiteraard een advocaat in de arm nemen. Overigens ben ik niet gelovig.
pi_81505991
quote:

[..]

Alsof er dan nog enige vrijheid van meningsuiting zal zijn...
  zondag 16 mei 2010 @ 20:58:23 #143
287850 RikKer93
Serious shit
pi_81506233
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik ben ook een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen. Ik zie hier twee groepen die sterk polariseren en daardoor de maatschappij grote schade berokkenen. Viks moet geweten hebben dat hij met deze vertoning een aantal moslims tegen zich in het harnas zou jagen. Anderzijds wisten de rellende moslims dat ze geprovoceerd zouden worden en die zijn daar bewust naartoe gegaan om zich te laten provoceren, zodat zij een reden hadden om gewelddadig te worden en/of te rellen.

Ik denk dat mensen veel zorgvuldiger moeten worden in hun uitingen, dat kan een hoop ellende voorkomen. Daar staat tegenover dat wie uitdeelt, ook moet incasseren. Dat geldt hier ook voor beide partijen.

Sowieso laat ik me niet zomaar beledigen, zeker niet als het algemene beledigingen betreft, die zou ik achteloos naast me neerleggen. Maar als ik in de media onterecht beschuldigd zou worden van kwalijke feiten, dan is dat smaad. Dan zou ik uiteraard een advocaat in de arm nemen. Overigens ben ik niet gelovig.
Ja dat is waar, I agree.
  zondag 16 mei 2010 @ 20:58:24 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81506234
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof er dan nog enige vrijheid van meningsuiting zal zijn...
stiekem met een stokje in je rijnkleitablet een tekstje noteren, zodat het eeuwen later gevonden wordt en men de ernst van de zaak wel inziet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 16 mei 2010 @ 21:02:43 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81506595
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoeft niet. Het is een nationaal feest met een knallend eind
Ik ben er niet zonder uitnodiging.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_81507433
quote:
maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de vrijheid van meningsuiting zoals die bedoeld is en klakkeloos alles maar zeggen.
Vilks was daar om een toespraak te houden. Gewoon in het kader van het maatschappelijk debat. Die Moslims hebben dat bewust verstoord. Volledig respectloos. Er wordt feitelijk geprobeerd zijn vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. Het is zeker niet aan hen om te bepalen wat Vilks wel of niet mag zeggen. En zolang die Moslims dat niet begrijpen snap ik niet dat ze daar welkom worden geheten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 16-05-2010 21:18:02 ]
pi_81507658
Dan kunnen ze vanuit de zaal wel fijn gaan roepen: Zweden is ook van ons. Maar dan moeten ze niet vergeten dat Zweden ook van hem is. Dat die bijeenkomst toegewijd aan hem was.
pi_81508480
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef Picchia het volgende:
Viks was daar om een toespraak te houden. Gewoon in het kader van het maatschappelijk debat. Die Moslims hebben dat bewust verstoord. Volledig respectloos. Er wordt feitelijk geprobeerd zijn vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. Het is zeker niet aan hen om te bepalen wat Viks wel of niet mag zeggen. En zolang die Moslims dat niet begrijpen snap ik niet dat ze daar welkom worden geheten.
Vooropgesteld, ik weet natuurlijk ook niet of er van tevoren nog een hele discussie is geweest, of dat er na afloop een discussie gepland stond. Maar ik mag toch hopen dat hij wist dat het filmpje provocerend zou werken. En ik neem ook aan dat die rellende moslims wisten dat ze geprovoceerd zouden worden. Als ik alleen afga op dat filmpje en de rellen daarna, dan zie ik dat als uitlokking en overdreven reactie op uitlokking.

Ik zie sowieso niet in waarom mensen denken dat provocatie het begin is van een zinvolle discussie. Sommige kunstenaars moeten leren dat provocatie en grenzen verleggen geen doel is van kunst en bepaalde moslims mogen wel een iets dikkere huid kweken.
pi_81509096
Ik weet niets van het doel van kunst. Maar ik weet wel dat een provocerende stelling of provocatie in het algemeen een uitermate goede manier is om een discussie te starten, omdat het personen in verschillende kampen verdeelt. Mensen bekennen kleur. Een normaal persoon kan daar wel mee omgaan, neem ik aan. Als ik op een indirecte wijze geprovoceerd word ga ik me in ieder geval niet gedragen als een beest.
pi_81509234
Zweden is van mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')