waar ik therapie heb hebben ze ook eetbuigroepen en daar is het doel ook "niet lijnen" maar dat betekent niet dat ze niet meer letten op wat ze eten. wat bedoelt je therapeut precies met niet lijnen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:42 schreef _Calimero_ het volgende:
Een van de belangrijkste en moeilijkste dingen waar ik de komende weken op moet gaan letten, is dat ik niet meer mag lijnenDit conflicteert namelijk met mijn uiteindelijke doel van normaal kunnen eten en mezelf kunnen accepteren.
De grote vraag is hoe doe je dat? Ik ben al ZO lang bezig met af willen vallen, dat ik niet eens meer weet hoe het voelt/hoe het is om dat niet te doen.
Tips hierover zijn dan ook zeer welkom![]()
Ja, dat lijkt me een heel gezond planquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef P.F het volgende:
Oh niet om je humeur weer te verpesten hoorMaar als je echt heel weinig eet en veel sport dan zou je sowieso afvallen (ja er is natuurlijk een spaarstand he.. maar in theorie moet je dan afvallen)
Is geen plan. Maar het kan gewoon niet dat je niet afvalt (in vet) en toch minder kcal eet/meer beweegt. Dus of je beweegt te weinig of je eet te veel of beide.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een heel gezond plan
Zelfs dan kan je vocht gaan vasthouden, waardoor je alsnog niet afvalt en er ook niet dunner uitziet ... of gaat je lijf zuiniger doen met voedingsstoffen waardoor je dus ook weer niet afvalt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:57 schreef P.F het volgende:
[..]
Is geen plan. Maar het kan gewoon niet dat je niet afvalt (in vet) en toch minder kcal eet/meer beweegt. Dus of je beweegt te weinig of je eet te veel of beide.
Was dit tegen mij? Zo ja, ik moet echt uitkijken met te weinig denk ik, anders gaat mn stofwisseling weer kuttenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef P.F het volgende:
Oh niet om je humeur weer te verpesten hoorMaar als je echt heel weinig eet en veel sport dan zou je sowieso afvallen (ja er is natuurlijk een spaarstand he.. maar in theorie moet je dan afvallen)
En misschien kleine dingen zoals altijd de trap, laatste halte met de bus lopen () eh... altijd aan tafel eten.. hm.... altijd een half glas sap/melk nemen en als je echt iets lekkers neemt de helft nemen..
Ik ging er van uit dat Maria vroeger lichter was maar dat heb ik misschien verkeerd begrepen? Dan kan het idd wat jij zegt! Maar laten we daar maar niet van uitgaan!quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
PF: dat is niet helemaal waar. ik heb t hier al eerder gehad over een biologisch gewicht/natuurlijk gewicht, waar je alleen echt met heel erg veel moeite/te weinig eten onder kan komen. de rekensom kan nog zo simpel zijn, soms vallen mensen gewoon niet meer af... net zo vreemd als dat een groep mensen die in een gecontroleerde omgeving allemaal evenveel binnenkrijgen en verbruiken tussen de -2 en +10 kilo worden in een periode van 3 maanden...
mariaatje, je bent in elk geval gezond bezigniet opgeven! denk maar zo: je eet nu meer en bent níet aangekomen! je hebt je lijf geleerd om meer eten te verwerken
Toch is het in praktijk, niet helemaal zo simpel/zwart-wit als je hier stelt. Hormonen zijn bijvoorbeeld ook van invloed, dus als je je heel druk gaat maken om het wel/niet afvallen, ga je wellicht bepaalde stresshormonen aanmaken die ervoor kunnen zorgen dat je lichaam weer spaarzamer omgaat met energie, waardoor je toch niet afvalt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:57 schreef P.F het volgende:
[..]
Is geen plan. Maar het kan gewoon niet dat je niet afvalt (in vet) en toch minder kcal eet/meer beweegt. Dus of je beweegt te weinig of je eet te veel of beide.
Je at toch eerst heel weinig, daarna ging je veel eten/normaal/gezond eten en toen kwam je niet aan. Of vergis ik mij nu?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Was dit tegen mij? Zo ja, ik moet echt uitkijken met te weinig denk ik, anders gaat mn stofwisseling weer kutten![]()
Op station neem ik inderdaad de trap ipv de roltrapEten gaat op de bank meestal
En melk neem ik een beker! Sap drink ik niet zo vaak.
De laatste tijd is mijn doordeweekse eet-routine geloof ik meestal ongeveer zo:
O: twee sneetjes met beleg (rookvlees, ham, rosbief, ossenworst, nutella en soms leverworst)
T: beker melk
L: twee sneetjes met beleg (bovenstaande, of gekookte eitjes ofzo)
T: bakje yoghurt / griesmeelpudding / etc.
T: soms nog een snee brood met beleg
D: 1 bord avondeten
T: indien sport nog een T. Indien weekend een glas cola.
Dit vind ik toch weer een beetje aan de magere kant! Afhankelijk van je D, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
De laatste tijd is mijn doordeweekse eet-routine geloof ik meestal ongeveer zo:
O: twee sneetjes met beleg (rookvlees, ham, rosbief, ossenworst, nutella en soms leverworst)
T: beker melk
L: twee sneetjes met beleg (bovenstaande, of gekookte eitjes ofzo)
T: bakje yoghurt / griesmeelpudding / etc.
T: soms nog een snee brood met beleg
D: 1 bord avondeten
T: indien sport nog een T. Indien weekend een glas cola.
Wel wat aangekomen dusquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
mariaatje, je bent in elk geval gezond bezigniet opgeven! denk maar zo: je eet nu meer en bent níet aangekomen! je hebt je lijf geleerd om meer eten te verwerken
Hihihi, ik kan mij nog wel commentaar van vik herinneren als het niet snel genoeg gingquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:07 schreef -marz- het volgende:
*Stelt zich voor hoe Vik haastig de OP in elkaar aan het flansen is*
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:07 schreef -marz- het volgende:
*Stelt zich voor hoe Vik haastig de OP in elkaar aan het flansen is*
Dank je wel, helder verhaal.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
waar ik therapie heb hebben ze ook eetbuigroepen en daar is het doel ook "niet lijnen" maar dat betekent niet dat ze niet meer letten op wat ze eten. wat bedoelt je therapeut precies met niet lijnen?
doorgaans wordt onder lijngedrag verstaan het proberen weinig te eten, niet snoepen, verboden voedsel hebben, compenseren van eten met extra beweging, maaltijden overslaan, maaltijdvervangers, basisvoeding vervangen door snoep om toch laag in de kcal uit te komen, het uitlsuiten van bepaalde voedingsgroepen (low fat/ low carb) etc.
dit gedrag lokt eetbuien uit en moet daarom voorkomen worden.
het tegenovergestelde gedrag hiervan is eten volgens de basisvoeding in zes eetmomenten (eigenlijk wat ik ook doe). dat voelt echter voor sommige mensen ook als lijnen omdat ze niet veel meer snoepen erbij.
heeft je therapeut precies gezegd wat hij bedoelde? ik gok namelijk dat hij bedoelt dat je dus niet meer de dingen moet doen die onder lijngedrag vallen, ook al vallen sommige daarvan onder wat in dit topic nog wel als gezond doen wordt gezien. het kan ook wel gezond zijn, low carben enzo, maar als je een eetbuistoornis hebt betekent zoiets meteen een lijstje met "vebroden" of "te vermijden" voeding, en al snel een doorslag naar maaltijden overlsaan, te weinig eten, en eetbuigevaar.
ik gok dat ie wil dat je een periode lang "gewoon" eet, en af en toe eventueel iets lekkers, zoals "gezonde" mensen dat ook doen.
Ooo, maar een schommeling tussen de 70 en 73 is toch niet zo groot? Dat is nog geen aankomen hoor! Dat is de ene dag verstopt en een glas water of 3 meer en de andere dag uitgedroogd op de weegschaal. Gewoon volhouden, komt goedquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
PF: ik ben altijd ongeveer zo geweest als nu, behalve toen ik écht bijna niks at overdag, maar toen was ik 16 ofzoToen was ik iets van 62,5. Toen ging ik naar maximaal 75 met 'normaler' eten en af en toe een drastische lijnpoging (1000-1200 kcal, liefst minder
), en nu met sporten en normaal eten schommelt het tussen de 70 en de 73,5 (waar ik nu zit, dus ik hoop dat die schommel snel weer naar beneden gaat
)
CF: D is meestal wel ruim geloof ik! Denk aan pita's met falafel, maispastei, stamppot, fajitas, empanadas... Op een lichte dag een stuk vlees/vis met groente (maar de lichte dagen zijn meestal ook sportdagen dus komt er nog een T bij). Als ik werk eet ik trouwens ook wel iets meer, neem ik op het station nog een smoothie met een extra (hard bruin) broodje ofzo.
ik had het heel druk, weinig energie en was vooral aan 't klagen, dus heb even 2 weekjes slankpauze genomenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:59 schreef kwakz0r het volgende:
hej moblo, had ik trouwens in mn weekje weg gemist dat je minder aan t posten bent ofzo?
Wie is je vader, wie is je moeder, wil je ook afvallen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef mr_t88 het volgende:
Afval topic! leuk! Heb ik wel een beetje verstand van! Ik lees veel over dieeten etc. Maar hoeveel en hoe intensief sporten jullie?
Elke dag, wisselend intensief. En nu?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef mr_t88 het volgende:
Afval topic! leuk! Heb ik wel een beetje verstand van! Ik lees veel over dieeten etc. Maar hoeveel en hoe intensief sporten jullie?
Deze keer had hij het wel gelezen, maar dan geeft hij wel een paar aanwijzingen, maar niet echt. Ik stuur ook niet hoofdstuk voor hoofdstuk naar hem op. Dat is om zeker te weten dat we een zo onafhankelijk mogelijk stuk schrijven...quote:En nynke, wat ontzettend raar dat je begeleider nog niks mag lezen. Het is de eerste keer dat ik zoiets hoor! Ik denk niet dat ik mijn scriptie ooit af had gekregen als ik geen feedback per hoofdstuk had gehad. In ieder geval was het een goede stok achter de deur om steeds weer wat in te leveren.
Goedzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het grootste baalmoment is nu gelukkig voorbij!
Ik hoef niet af te vallen. Ik heb wat verstand van afvallen en vind het altijd leuk om te lezen hoe mensen proberen af te vallen. En ik zal niet zomaar met tips gaan strooien, misschien alleen wat feitjes die kunnen helpen bij het begrijpen van 'afvallen'.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:13 schreef P.F het volgende:
[..]
Wie is je vader, wie is je moeder, wil je ook afvallen?
Oh en je mag niet zomaar met tips gaan strooien en zeggen hoe het moet, dan worden ze boos
guilty. En ooit waren daar ook foto's van, nu niet meer denk ik..quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
Waar is nynke als je haar nodig hebt? Volgens mij heeft die zich met carnaval weleens als obelix verkleed!
@Marz- je weet toch dat verticale strepen slank maken?
8-12 uur per week gemiddeld, wisselend intensief ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef mr_t88 het volgende:
Bikram yoga, dat doet een vriendinnetje van mij ook! Ga je heel erg van zweten toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:21 schreef Perruche het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds bezig om op eetmeter.nl in te vullen wat ik eet en of dat gezond is enzo. het helpt wel in goede (gezonde) keuzes maken voor mij. ik dacht altijd dat ik redelijk gezond at (veel fruit!) maar nu ik meer groente eet en dat dagelijks invul krijg ik er veel meer inzicht in. Straks als ik het aandurf op de weegschaal te staan ga ik dan bijhouden hoeveel ik weeg. Ik gok nu dat ik rond de 67 zit (bij 1.72). Vroeger toen ik 18 was was ik echt dun, toen woog ik 55 kilo bij dezelfde lengte. Ik vind het wel een beetje een naar idee dat ik er gewoon meer dan een kilo per jaar bij ben gekomen.. Natuurlijk ben ik ook gewoon gegroeid, van "meisje"naar meer "vrouw", maar als ik die vetjes op m'n buik zie vind ik toch dat ze er niet horen.
Heb trouwens wel het idee dat alleen hardlopen niet zo goed werkt bij mij om vetjes te verliezen en een mooier lichaam te krijgen. ga nu 3x of 4x in de week (nog niet zo ver ivm overlast knie), maar toen ik er nog bikram yoga bij deed ging het veel sneller... dat ga ik vanaf juni dus ook maar weer doen gok ik zo
wat tof nynke! nog even volhouden! Als het echt heel goed is, zou je dan willen proberen iets te publiceren?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:18 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb net een meeting met m'n supervisor gehad en dat was erg fijn en ik kreeg goed commentaar.."ik heb je nu bekritiseerd zoals ik dat zou doen met een artikel dat ingezonden wordt naar een top journal, niet een master thesis", maar nu moet ik nog zooooo veel doen!
En nu voel ik me ambivalent: fijn omdat het zo'n goede meeting was, maar ook gestressed omdat het vandaag T-7 is...Dus ik ga maar weer hard aan het werk!
Bikram yoga, da's toch van die zweet-bedoening? Volgens mij is het gewoon vochtverlies, danquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:21 schreef Perruche het volgende:
Heb trouwens wel het idee dat alleen hardlopen niet zo goed werkt bij mij om vetjes te verliezen en een mooier lichaam te krijgen. ga nu 3x of 4x in de week (nog niet zo ver ivm overlast knie), maar toen ik er nog bikram yoga bij deed ging het veel sneller... dat ga ik vanaf juni dus ook maar weer doen gok ik zo
Volgens mij is dat allemaal nogal koolhydraatrijk, niet alleen wat betreft deeg maar ook de gekozen groente.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
pita's met falafel, maispastei, fajitas, empanadas...
quote:Asperges
Bonen (sperziebonen of gele bonen)
Paprika's en Spaanse pepers
Broccoli
Kool
Wortelen
Bloemkool
Bleekselderij
Komkommer
Aubergine
Prei
Sla
Paddestoelen
Olijven
Ui
Augurken
Aardappelen (alleen jonge, kleine)
Peultjes
Spinazie
Tomaten
Courgettes
inderdaad, bij 40 graden!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bikram yoga, da's toch van die zweet-bedoening? Volgens mij is het gewoon vochtverlies, dan
't Was bij mijn hatha yoga vanmorgen wel pleuriskoud trouwens, niet fijn
Je moet niet alles geloven wat je hoortquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:25 schreef P.F het volgende:
Ik heb gehoord dat je van bikram yoga lelijke spieren krijgt...
Oh, maar als je het 4x per week deed, wil ik best geloven dat je er echt van afvielquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
inderdaad, bij 40 graden!
heb het een tijdje gedaan, zo'n 4x in de week. Ik heb geen weegschaal dus ik heb geen flauw idee hoe mijn gewicht achteruitging, en ik dronk 3 liter water op een dag om het vochtverlies te compenseren, dus ik gok zo dat dat het niet is. Heb niet echt rekening gehouden met wat ik at, maar m'n broeken gingen écht zonder moeite ovet m'n komt. Lukt dat ook met alleen vochtverlies? M'n buik was ook echt veel strakker, volgens mij werkte het toch wel goed. Maar misschien heb je wel gelijk
Jaquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef AKnynke het volgende:
Het meisje dat tegen over me zit in de bieb haalt steeds haar neus op, en het meisje rechts van me ook. Zo vies. Zal ik ze een zakdoekje aanbieden?
Ik vind dat écht yogis sowieso lelijke lichamen hebben. Super lenig, maar superplat en droog, zonder echte vorm. Als je het echter afwisseld met hardlopen of andere sporten valt het wel mee. Sowieso moet je wel echt heel fanatiek en lang yoga'en om er zo yoga-achtig uit te zien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:25 schreef P.F het volgende:
Ik heb gehoord dat je van bikram yoga lelijke spieren krijgt...
misschien ga ik wel pgingen doen om te publiceren. maar eens kijken. En het toffe is, m'n onderwerp is hot op het moment en m'n uni gaat een programma opstarten over m'n onderwerp. Phd, here I come!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Yoga, stoer Perruche! Was/ben je dan ook heel lenig?![]()
En Kuikentje, wat goed dat je zelf hebt aangegeven niet te willen lijnen! Lijkt me inderdaad wel erg lastig, want wanneer sla je door enzo. Ik weeg me ook niet meer 1x per dag, ivm demotiverendBen benieuwd wat hij (het was toch een hij
) zegt over wat je zegt mbt zichtbaarheid van het halen van je doel. 8-12 uur is trouwens echt veel!
![]()
Shinyfaaace![]()
Nynke, wat stoer! Ga je ook gepubliceerd worden achteraf?
Ik had een maandkaart waarmee je zoveel kon gaan als je wilde, en de studio was maar 15 minuten fietsen, superrelaxed!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, maar als je het 4x per week deed, wil ik best geloven dat je er echt van afviel
Nou, weer beginnen dan, dus! Waarom was je gestopt?
Oh ik noemde maar wat random dingen! Zal eens naar je lijstje kijkenquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:24 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat allemaal nogal koolhydraatrijk, niet alleen wat betreft deeg maar ook de gekozen groente.
Vooral mais heeft een relatief hoge glycemische indexwaarde.
Misschien helpt het als je je groentekeuze wat meer afwisselt met de relatief lage groenten:
[..]
Mwaa best okee denk ik!quote:Asperges
Bonen (sperziebonen of gele bonen) - sperziebonen erg vaak! Houdt vriendje van
Paprika's en Spaanse pepers - Check! Fajitas, keftedes, salade, etc![]()
Broccoli - wil ik vaker eten maar vriendje lust het niet zo.
Kool
Wortelen - ook vaak door gerechtenpasta's, keftedes, etc.
Bloemkool
Bleekselderij
Komkommer - vaak in salade, ergens naast, in zelfgemaakte tjap tjoy, bij falafel, etc
Aubergine
Prei - lekkerovenschotels e.d.
Sla - salade is fijn!
Paddestoelen - nom! Tjap tjoy weer, omelet, etc.
Olijven - Griekse salade en in empanadas
Ui - bijna bij alles
Augurken
Aardappelen (alleen jonge, kleine)
Peultjes - lekker met wokgerecht enzo!
Spinazie - wil ik vaker eten maar vriendje is geen fan
Tomaten - vaak! In pastasaus, keftedes, salade, pico de gallo, etc.
Courgettes - ook lekkerdie hartige taart van laatst (met prei en courgette) is een aanrader
En gevulde courgette!
Waarom zo moeilijk met yoga en pilates en blablabla... Ga je dit 4x in de week doen? Of ga je er verder ook nog andere sporten doen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:28 schreef AKnynke het volgende:
ik moet ook weer gaan yoga'en of pilatesen. Want bij mij staat het ook stil/gaat het de verkeerde kant op. Met de scriptie vind ik het moeilijk om gezonde keuzes te maken...
Sorry, aders, door je bloedstroming oid, voormalige personal trainster van Madonna, maar Madonna was eigenwijs of zoquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je hoort
Ikke? Ja 2! Maar ben kapot en zag de vuilniswagen! (Huh trouwens???)quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:27 schreef j.t het volgende:
En heb je ze???
Goedemorgen trouwens! Heb even asociaal gebruik gemaakt van het feit dat ik nog vakantie heb. Daardoor zit ik nu pas vers uit bed en fris gedoucht achter de computer!
Ik ga nu eerst ontbijten, met een broodje kaas. Meer heb ik niet in huis en daarom zo ook boodschappen doen. Kan ik kwark, yoghurt, muesli etc kopen![]()
Gisteren nog wel 1,5 pakje toast opgegeten met kruidensmeersel en kippesto
Ik volleybal 1x per week en loop 2 a 3 keer per week hard...quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk met yoga en pilates en blablabla... Ga je dit 4x in de week doen? Of ga je er verder ook nog andere sporten doen?
Jamaar jij kan je dat permitteren want je bent een rocksterquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:34 schreef -marz- het volgende:
(Hatha) yoga en fitness vond ik echt niet samengaan.
Kan ook komen doordat ik een ontzettend stijve hark ben.. "haha ik kon nauwelijks met gestrekte benen m'n tenen aanraken" --> story of my life.
Oh leuk, PM eens?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:31 schreef AKnynke het volgende:
Oh en CF: ik ga misschien wel solliciteren op een functie in jouw woonplaats! Spannend!
Ja maar Madonna is echt overtraind, brrr. Die ziet er sowieso akelig uit, net als SJP. Als je ineens na je veertigste keihard aan de krachttraining gaat, word je gewoon akelig pezig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef P.F het volgende:
Sorry, aders, door je bloedstroming oid, voormalige personal trainster van Madonna, maar Madonna was eigenwijs of zo!
Oh wat awesome!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
misschien ga ik wel pgingen doen om te publiceren. maar eens kijken. En het toffe is, m'n onderwerp is hot op het moment en m'n uni gaat een programma opstarten over m'n onderwerp. Phd, here I come!
Laat me raden - waarom pilates doen als je ook KT kunt doen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef mr_t88 het volgende:
Waarom zo moeilijk met yoga en pilates en blablabla... Ga je dit 4x in de week doen? Of ga je er verder ook nog andere sporten doen?
Hoezo? Hoor je dat vaker?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Laat me raden - waarom pilates doen als je ook KT kunt doen?
Ik gok zo dat de meerderheid van de mensen hier een beetje de buik vol heeft van al doe goedbedoelde adviezen die ze al 20x gehoord hebben.quote:
Ja, af en toe komt er hier weer zo'n messias langs met het evangelie van krachttraining.quote:
Daarnaast vind ik (en misschien klinkt dit zweverig) dat ik van yoga een soort rust in m'n hoofd krijg wat ik erg fijn vind, m'n connectie tussen geest en lichaam word er heel goed door. Ik voel beter aan wat m'n lichaam nodig heeft wat betreft eten enzo. Heb ook een tijd KT gedaan (toen ik studeerde), en dat werkte hartstikke goed, maar ik vind andere sporten beter voor mij werken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, af en toe komt er hier weer zo'n messias langs met het evangelie van krachttraining.
Sprekend voor mijzelf: liever een niet-perfect lichaam dan urenlang aanklooien met gewichten
Het collectieve slank-geweten is tegenwoordig al prominent aanwezig als iemand eens een dagje zich niet lekker voelt en te weinig eetquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
zou nog wel wat tussendoor willen doen, maar voel me niet écht heel lekker![]()
Heb ik ook hoor, met yoga. En van pilates vind ik nou juist weer het perfectionistische heel fijnquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik (en misschien klinkt dit zweverig) dat ik van yoga een soort rust in m'n hoofd krijg wat ik erg fijn vind, m'n connectie tussen geest en lichaam word er heel goed door. Ik voel beter aan wat m'n lichaam nodig heeft wat betreft eten enzo. Heb ook een tijd KT gedaan (toen ik studeerde), en dat werkte hartstikke goed, maar ik vind andere sporten beter voor mij werken.
Oké ik begrijp het. Maar krachttraining is niks voor jou? En met krachttraining bedoel jij 'urenlang aanklooien met gewichten'? Snap dat met gewichten trainen niet leuk is, vind het zelf ook geen zak aan, maar begrijp jij het effect van krachttraining op afvallen? En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, af en toe komt er hier weer zo'n messias langs met het evangelie van krachttraining.
Sprekend voor mijzelf: liever een niet-perfect lichaam dan urenlang aanklooien met gewichten
Denk ik ook wel ja.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwaa best okee denk ik!
Ehhhh... Lul even niet over dingen waar je geen verstand van hebt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:46 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Oké ik begrijp het. Maar krachttraining is niks voor jou? En met krachttraining bedoel jij 'urenlang aanklooien met gewichten'? Snap dat met gewichten trainen niet leuk is, vind het zelf ook geen zak aan, maar begrijp jij het effect van krachttraining op afvallen? En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?
Hoezo?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ehhhh... Lul even niet over dingen waar je geen verstand van hebt?
zo danquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:46 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?
Ja, ik heb 't een tijd 2-3x per week gedaan met een vriendin samen en dan was het wel draaglijk. Maar écht, sportscholen vind ik zo naar! Die muffe luchtquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik doe tegenwoordig wel weer krachttraining met Mr.Mo. Samen is het iig wel 'leuk', of op zijn minst 'te doen'en we doen lekker gezellig de dag doorpraten en ook wat cardiodingen vooraf en erna
Dude, je hebt echt geen flauw idee van hoe ik mijn gewichtsverlies bewerkstellig. Doe daar dan ook geen stompzinnige aannames over.quote:
Ik wil niet voor CF praten, maar zoals al eerder aangegeven weten de meeste mensen die hier posten redelijk goed het effect van verschillende dieet/sport/andersoortige regimes en hebben ze niet de behoefte aan iemand die binnen komt vallen om ons te vertellen hoe het allemaal beter en efficiënter kan.quote:
jaquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, ik heb 't een tijd 2-3x per week gedaan met een vriendin samen en dan was het wel draaglijk. Maar écht, sportscholen vind ik zo naar! Die muffe lucht
Zal het wel even uitleggen:quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zo danen daarom hebben we ook echt een vliegende vinketeringhekel aan mensen die gewoon even binnen komen stormen en dingen roepen die niet kloppen / waar ze niets vanaf weten
![]()
Weten we toch! Althans. Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden. Diëten doet niemand hier, eten wel. Diëten zijn stom. Dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Zal het wel even uitleggen:
Spieren verbranden vetten, dus hoe groter jouw spiermassa hoe meer vetten je gaat verbranden. Met andere woorden: de stofwisseling wordt hoger. Het verliezen van spieren is iets wat je dus moet voorkomen. Strenge diëten en te veel cardio zijn de oorzaken van het verlies van spiermassa.
ah, dank je, einsteinquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Spieren verbranden vetten, dus hoe groter jouw spiermassa hoe meer vetten je gaat verbranden. Met andere woorden: de stofwisseling wordt hoger. Het verliezen van spieren is iets wat je dus moet voorkomen. Strenge diëten en te veel cardio zijn de oorzaken van het verlies van spiermassa.
Oh wauw, éindelijk weet ik waarom ik zo dik benquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
als hij eerst zou lezen voor hij zijn uiteraard zeer geweldige en unieke wijsheden hier komt dumpen bij mensen die prima weten hoe het moetquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Weten we toch! Althans. Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden. Diëten doet niemand hier, eten wel. Diëten zijn stom. Dus.
Ideale dag voor mij: eerst even opwarmen, dan KT, dan Zumba / Body Jam. Eerst spieren aan het werk, dan vet verbranden met cardio. Activiteit van spieren is ook tof voor verdere vetverbranding.
Ik heb nu wel zin in peultjes en Griekse salade enzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Denk ik ook wel ja.![]()
Daar ligt het dus ook niet aan. Dan heb ik geen idee.
Serieus, wat wil je nou helemaal. Denk je echt dat we dat niet weten?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
het staat zelfs nog net even boven je post, n00bquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik doe tegenwoordig wel weer krachttraining met Mr.Mo. Samen is het iig wel 'leuk', of op zijn minst 'te doen'en we doen lekker gezellig de dag doorpraten en ook wat cardiodingen vooraf en erna
maar ik ga liever 'gewoon' spinnen of cardio dingen doen, maar zolang we 't samen doen is 't wel het proberen waard, eens kijken wat het voor ons doet, iig wat meer spieren proberen aan te maken om vet mee te verbranden.
Maar echt LEUK? Nee, kan hééééél goed begrijpen dat mensen het gewoon niet doen
Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden, niet helemaal waar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Weten we toch! Althans. Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden. Diëten doet niemand hier, eten wel. Diëten zijn stom. Dus.
Ideale dag voor mij: eerst even opwarmen, dan KT, dan Zumba / Body Jam. Eerst spieren aan het werk, dan vet verbranden met cardio. Activiteit van spieren is ook tof voor verdere vetverbranding.
Mwehe, omdat 'even' moest ik wel lachenquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:51 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik wil niet voor CF praten, maar zoals al eerder aangegeven weten de meeste mensen die hier posten redelijk goed het effect van verschillende dieet/sport/andersoortige regimes en hebben ze niet de behoefte aan iemand die binnen komt vallen om ons te vertellen hoe het allemaal beter en efficiënter kan.
En nu ga ik aan het werk, even.
De zwerver, dus. Vertel verder!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef P.F het volgende:
Ja HALLO ik beleef hier avonturen en jullie kunnen alleen maar over die nieuwkomer praten![]()
Aha we hebben er weer een. Vertel eens waarom? Bovendien doen de meesten niet aan dieeten hier heurquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:46 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Oké ik begrijp het. Maar krachttraining is niks voor jou? En met krachttraining bedoel jij 'urenlang aanklooien met gewichten'? Snap dat met gewichten trainen niet leuk is, vind het zelf ook geen zak aan, maar begrijp jij het effect van krachttraining op afvallen? En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?
En kan je ons ook iets vertellen wat we nog niet weten?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook het wiel uitgevonden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Nou ik heb 3 stoelen en er ligt nog 1 uit elkaar die neem ik vanavond wel meequote:
en het vuurquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:59 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook het wiel uitgevonden?
Heeft de zwerver je stoelen gejat?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef P.F het volgende:
Ja HALLO ik beleef hier avonturen en jullie kunnen alleen maar over die nieuwkomer praten![]()
we happen graag denk ikquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef P.F het volgende:
ha, het word verleidelijkquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef motorbloempje het volgende:
als je zo'n abbo hebt kun je mensen negeren hè?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mwehe, omdat 'even' moest ik wel lachen
Volgens de instructiemeneer van mijn sportschule wel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden, niet helemaal waar.
Wel een prima trainingschema. Merk je effect?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou ik heb 3 stoelen en er ligt nog 1 uit elkaar die neem ik vanavond wel meeEn ik zweet mij dood van de stress
quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee ik ben net als een zwerver stoelen aan het ophalen bij het grofvuil
Mede namens de rest van de groentebrigade: graag gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb nu wel zin in peultjes en Griekse salade enzoDus je groentelijst heeft ook een toffe uitwerking op mijn eetplanning, ik denk namelijk dat ik vandaag Griekse salade ga eten, met gegrilde lamssouvlaki
Bekleden is mijn mama goed inquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk! Kun je evt zelf nog opnieuw bekleden, ofzo.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:06 schreef _Calimero_ het volgende:
Mo is weer in tha house en binnen 3 pagina's gaat het weer over poepen hoor
Sorryquote:
Maar straks neemt iemand anders hem mee voor die tijdquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:08 schreef P.F het volgende:
Maar die laatste kapotte doe ik vanavond wel... Niemand gelooft natuurlijk dat ik een kapotte stoel verhuis dus dat doe ik wel in het donker
Die heb ik nu ook net binnen, alleen nog geen tijd gehad om hem op te zetten... Misschien morgen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:50 schreef -marz- het volgende:
Krachttraining vind ik leuk! Maar ik werd zo breed als de Hulk, toen maar even wat geminderd.
Nu doe ik ook Pilates (voor dummies). Daar kreeg ik flinke spierpijn van de eerste keer! Je moet Pilates niet onderschatten.
Ja I know!!!! AAAH!quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:14 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar straks neemt iemand anders hem mee voor die tijd. En 3 stoelen staat veel minder mooi dan 4 stoelen!
allesquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef shinydiscoball het volgende:
Weet iemand een leuk recept? Ik moet voor mensen koken en ze hebben in huis:
wokgarnalen
sugarsnaps
tomaatjes
groene paprika
courgette
broccoli
verder is er rijst en pasta
Ik kook hier iedere week (voor 4.5 personen, 0.5 telt voor de baby)en er staat nog woksaus enzo van mij, maar ik wil eens iets anders, heb alleen geen inspiratie. Anyone?
Ja meestal hebben ze wel garnalen/zalm ofzo in huis en dan maak ik een rijstprutje met champignons, of pasta...nouja misschien doe ik gewoon idd het makkelijkste.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alleswokken (garnalen als laatste) met een mixje van ketjap, sambal en wat dingen als gemberpoeder, komijn, ve-tsin, etc.?
en dan met rijst?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Groene curry ,met kokosmelk en dan de groentjes en garnalen erin wokken, met rijst erbij. Jammie ik eet ook graag meequote:Op woensdag 12 mei 2010 15:24 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ja meestal hebben ze wel garnalen/zalm ofzo in huis en dan maak ik een rijstprutje met champignons, of pasta...nouja misschien doe ik gewoon idd het makkelijkste.
Yeah, eensch, maar ja.. Dat krijg je er niet uit..quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:35 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind dat er best hard werd gereageerd tegen die "Messias". Hoe kan hij weten dat hier zo ongeveer elke week iemand komt die het allemaal beter weet? En naar mijn mening ging het niet op een dwingende toon of respectloos ofzo, maar misschien heb ik een post gemist.
![]()
O: yoghurt met muesli
T: banaan
L: 2 pistoletjes, 1 met rosbief en 1 met filet americain
T: boterham hagelslag en een flinke hand drop (bezig met een essay![]()
D: sperziebonen, salade, beenhammetje
T: nog een stuk fruit
heel goed, heel goed!quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh niet vergeten, morgen zijn de winkels dicht!
Dus geen smoesjes: heb niks in huis.
Moet je even tegen Nachtwacht zeggen. Ik zeg expres niks, omdat ik vind dat hij zelfstandig moet wordenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Je snapt toch wel dat als je in een topicserie gaat posten met meer dan duizend delen, dat je dan niet zo moet beginnen als je net binnen komt vallen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Oh, dat vond ik nou net zo'n mooi smoesje om uit eten te gaan!quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed dat je het zegt! Ik moest nog wel even Googlen om erachter te komen om welke feestdag het nou weer gaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
in amsterdam niet lijkt mij?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Er is nog altijd zoiets als www.thuisbezorgd.nl.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Moet je even tegen Nachtwacht zeggen. Ik zeg expres niks, omdat ik vind dat hij zelfstandig moet worden.
Ik denk dat de winkels die normaal op zondag open zijn dat morgen ook wel zijnquote:
Je hebt gelijk... Sorry Messiasquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:35 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind dat er best hard werd gereageerd tegen die "Messias". Hoe kan hij weten dat hier zo ongeveer elke week iemand komt die het allemaal beter weet? En naar mijn mening ging het niet op een dwingende toon of respectloos ofzo, maar misschien heb ik een post gemist.
![]()
O: yoghurt met muesli
T: banaan
L: 2 pistoletjes, 1 met rosbief en 1 met filet americain
T: boterham hagelslag en een flinke hand drop (bezig met een essay![]()
D: sperziebonen, salade, beenhammetje
T: nog een stuk fruit
O dat kan toch nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:41 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt! Ik moest nog wel even Googlen om erachter te komen om welke feestdag het nou weer gaat.
Niet iedereen is bekend met de manier waarop hier gepost wordt, believe me, daar moet je eerste een paar dagen voor inburgerenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... Sorry Messias, kom vooral je tips rondstrooien, hoewel we al best veel weten en de kans dus aanwezig is dat je niets nieuws vertelt. Maar alsnog ben je welkom hier
Ik ben het wel met je eens...quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Niet iedereen is bekend met de manier waarop hier gepost wordt, believe me, daar moet je eerste een paar dagen voor inburgerenniet negatief bedoeld, by the way!
Je hebt ook mensen die even langs komen en gelijk beginnen over 'dikke zeugen' of 'jullie zijn vast alleen maar dik omdat jullie teveel patat/chips/snoep hebben gegeten'. Maar dat was dit niet, vind ik
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:47 schreef Goodbye het volgende:
Niet iedereen is bekend met de manier waarop hier gepost wordt, believe me, daar moet je eerste een paar dagen voor inburgerenniet negatief bedoeld, by the way!
Je hebt ook mensen die even langs komen en gelijk beginnen over 'dikke zeugen' of 'jullie zijn vast alleen maar dik omdat jullie teveel patat/chips/snoep hebben gegeten'. Maar dat was dit niet, vind ik
Meteen weer in de lijnstand?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lekker Nynke!![]()
Ik doe ook een lijstjeNiet ideaal want ik moet nog brood kopen
O: kapje met Nutella
S: Zumba
L: twee sneetjes krentenwegge met boter
T: perziken
T: twee gekookte eitjes met een kapje
D: Griekse salade met souvlakis![]()
T: denk beker melk
Oja kokosmelk is een goeie! Thanks! (ook Maria en Moquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Groene curry ,met kokosmelk en dan de groentjes en garnalen erin wokken, met rijst erbij. Jammie ik eet ook graag mee
hehe idd, je kunt ook nooit even een uurtje weggaan hierquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:36 schreef Viking84 het volgende:
Noes, ik ga opruimen en ik mis een rel.
Je hebt gelijk, dit is ongeveer 1437 kcal. Komt nog wat bij dus, misschien nootjes of een extra snee broodquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier is het ook rotweer!![]()
[..]
Meteen weer in de lijnstand?![]()
Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas
T: minikoekje
T: plakje ES cake (had geen zin om uit te leggen dat ik niet wilde) <-- zonde van de calorieen
L: dubbele boterham rookvlees, dubbele kaas
T: appel
T: bouillon
D: rijst met cevapcicis en tomatensaus
T: druiven
Die worstjes ja!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dit is ongeveer 1437 kcal. Komt nog wat bij dus, misschien nootjes of een extra snee brood![]()
Wat is ES cake? Cevapcicis zijn die worstjes toch?
Van Kwak mag ik Nutella!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, Maria, wat ik nog zat te bedenken vanmiddag; misschien kun je proberen om cold turkey te stoppen met cola en chocopasta (misschien dat de cola lastig wordt in Rome, maar geen chocopasta eten lukt mij altijd goed in het buitenland) Dat scheelt je een heleboel suiker en verzadigde vetten.
Maar het feit dat je aankomt zou heel goed spierkweken kunnen zijn toch? Een langetermijnplaatje dus
Met slagroom!! Heerlijk!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:45 schreef Blurred86 het volgende:
ik vind die euroshopper cake stiekem heel lekker
Mja, ik ben gewoon heel erg geschrokken van de voedingswaarden van chocopastaquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Van Kwak mag ik Nutella!Maar minderen kan sowieso geen kwaad, ook op cola-gebied niet. Ik zou eigenlijk een glaasje per week moeten doen ofzo. Nu drink ik het vaak op vrijdag én zaterdag. Maar dat is voor na Roma idd
En het zouden spieren kunnen zijnIk vind het alleen een beetje eng om daarvan uit te gaan want zometeen ben ik inééns een koei en dan is de weg terug veeeeul langer
Ik ga binnenkort verjaardagscake met slagroom en smarties etenquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Met slagroom!! Heerlijk!
* uniekhoorn snoept nu van vers geslachte ananas
Training, trainingquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:55 schreef Ewelina het volgende:
LB, volgens mij zou nu bij die combinatie het glazuur spontaan in paniek mijn mond uit komen rennen....
Dat is ook lekker met slagroom!quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Met slagroom!! Heerlijk!
* uniekhoorn snoept nu van vers geslachte ananas
Colaquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mja, ik ben gewoon heel erg geschrokken van de voedingswaarden van chocopastavandaar dat het hier niet meer op tafel komt. Vriendje en ik zijn namelijk allebei in staat om het veel te dik op veel te veel boterhammen te smeren
Ik merk zelf ook heel erg dat zodra ik weer chocola eet, ik er nog een hele tijd zin in heb, de hele dag door
Dus nog een reden om geen chocopasta meer te eten.
Cola drink ik ook wel vaak, maar ik heb het zelden in huis. Vind het gewoon een makkelijk café / feestdrankje, want wijn is daar vaak vies en bier vind ik altijd vies
Ik ook wel, denk ikquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.
er is een verschil tussen nutella en chocopasta. in nutella zit behoorlijk wat calcium en vitamine E. als je een normaal beleg smeert dan is dat ongeveer 100kcal. net als pindakaas. ik eet allebei regelmatig, niet te dik, niet te veel...quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mja, ik ben gewoon heel erg geschrokken van de voedingswaarden van chocopastavandaar dat het hier niet meer op tafel komt. Vriendje en ik zijn namelijk allebei in staat om het veel te dik op veel te veel boterhammen te smeren
Ik merk zelf ook heel erg dat zodra ik weer chocola eet, ik er nog een hele tijd zin in heb, de hele dag door
Dus nog een reden om geen chocopasta meer te eten.
Cola drink ik ook wel vaak, maar ik heb het zelden in huis. Vind het gewoon een makkelijk café / feestdrankje, want wijn is daar vaak vies en bier vind ik altijd vies
Heb ik gister nog gedaan op mijn werkquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:04 schreef Blurred86 het volgende:
nostalgie! cake (of eierkoeken) versieren op kinderfeestjes
Maar het blijft cacaoquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er is een verschil tussen nutella en chocopasta. in nutella zit behoorlijk wat calcium en vitamine E. als je een normaal beleg smeert dan is dat ongeveer 100kcal. net als pindakaas. ik eet allebei regelmatig, niet te dik, niet te veel...
Het feit dat nutella ook wat (13%) hazelnoten bevat maakt het wat mij betreft echt niet ineens gezond. Het blijft kiezen tussen twee kwaden, en ja dan is Nutella idd misschien net iets minder ongezond (qua calcium is er btw weinig verschil tussen nutella en gewone chocoladepasta) maar laten we niet doen alsof het een gezond product is!quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er is een verschil tussen nutella en chocopasta. in nutella zit behoorlijk wat calcium en vitamine E. als je een normaal beleg smeert dan is dat ongeveer 100kcal. net als pindakaas. ik eet allebei regelmatig, niet te dik, niet te veel...
De curry met cocosmelk?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:43 schreef shinydiscoball het volgende:
Oh my ik heb net zo'n ongelofelijke smaaksensatie gehad, ik wou dat ik alles zelf kon opetenSoms maak ik echt vet lekkere dingen
![]()
/egopost
nou ja, ik vind het niet bijster ongezond, en bovendien lekker, dus ik eet het af en toe. ik zie niet in waarom je alleen hypergezonde dingen zou mogen eten. "twee kwaden" vind ik nogal overdreven in dit geval, het is niet alsof je frituurvet op je brood smeert...quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:36 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Het feit dat nutella ook wat (13%) hazelnoten bevat maakt het wat mij betreft echt niet ineens gezond. Het blijft kiezen tussen twee kwaden, en ja dan is Nutella idd misschien net iets minder ongezond (qua calcium is er btw weinig verschil tussen nutella en gewone chocoladepasta) maar laten we niet doen alsof het een gezond product is!
Dat ben ik wel aan het maken, maar de smaaksensatie was een garnaal met knoflook en andere kruidendingesen met een champignonquote:
Oh nee zo bedoel ik het ook helemaal niet, natuurlijk past in een gezond voedingspatroon best eens een boterham met nutella/chocopasta (of frituurvet voor that matter, ew; mental imagequote:Op woensdag 12 mei 2010 17:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik vind het niet bijster ongezond, en bovendien lekker, dus ik eet het af en toe. ik zie niet in waarom je alleen hypergezonde dingen zou mogen eten. "twee kwaden" vind ik nogal overdreven in dit geval, het is niet alsof je frituurvet op je brood smeert...
Ik neem 's avonds ook nog wel wat hoorquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ewelina: lijkt weinig! Maar misschien verkijk ik me omdat je ook niet zo lang bent![]()
[..]
Vorig jaar was er in het 2-kamerflatje onder mijn flat anders ook een leeggehaald (we konden het ruikenquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:45 schreef Syrena het volgende:
Oh my, lees ik net op de lokale teletekst dat ze een hennepplantage hebben opgerold in mijn woonplaats, in mijn straatZe hadden alleen 1 letter verkeerd geschreven.
Maar na even googlen blijkt het om een hele andere straat te gaan(ze schreven linter, ik woon lindeN, en het moet "van lintre zijn"
).
Kon het me al niet voorstellen, waar laat je 600 planten in een flat
Val je daarop niet om?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Noukjee het volgende:
mijn daggie:
o: 2 beschuitjes, 1 met appelstroop, 1 met vruchtenhagel
t: 2x thee zonder melk/suiker, appel
m: glaasje vers sinaasappelsap/grapefruitsap, 2 crackers met kipfilet, komkommer, tomaat
t: cola light
a: 2 boterhammen met tonijn en komkommer
had net een mini magnum uit de vriezer gepakt en uit de verpakking gehaald, maar toen bedacht ik me, en heb 'm weer terug gelegd haha
Jaaaaa!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Joeeehoeeeeee!! Hallo vanuit een warm en klam Lima! Nog weinig Slank/verantwoord voer op.. vliegtuigvoer enzo. Komt goed.
Groetjesss
Ik ben trots!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het ging best! Heb het gered zonder pilletje! *stoer kijkt
Mooi zo, have lots of fun!!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Joeeehoeeeeee!! Hallo vanuit een warm en klam Lima! Nog weinig Slank/verantwoord voer op.. vliegtuigvoer enzo. Komt goed.
Groetjesss
Ohhh er komen nog dingen bij! Dan moet je die ook op je lijstje gooien he, anders geeft het een vertekend beeldquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:09 schreef j.t het volgende:
Eentje van een dag weinig bewegen en pas om 14.00 ontbijt nuttigen![]()
Heb nog een halve dag voor me, dus maak je geen zorgen
ik ben 1.88 en weeg 84. Wil naar ongeveer 78 ozo..75 zou ideaal zijn!. Er staat ook een heel mooi schema in de openingspost!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:23 schreef Noukjee het volgende:
even een vraagje, hoeveel wegen jullie hier ongeveer en hoe lang zijn jullie? Beetje nieuwsgierig^^
Zolang je maar niet komt vertellen dat we aan het ijzer moeten zal het wel meevallenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:30 schreef Sarabi het volgende:
Iemand bezwaar tegen als ik hier weer meepost?
Ookal kan ik slecht met kritiek/advies omgaan is het wel een fijne stok achter de deur.
Met het gezond eten wil het helemaal niet lukken de laatste tijd (gelukkig met sporten wel)
1.78 en momenteel 65, tenger gebouwd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:23 schreef Noukjee het volgende:
even een vraagje, hoeveel wegen jullie hier ongeveer en hoe lang zijn jullie? Beetje nieuwsgierig^^
Het duurde even voordat het kwartje vielquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Zolang je maar niet komt vertellen dat we aan het ijzer moeten zal het wel meevallen
Bouw doet ook wat. Vergelijk Rintje Ritsma met Falco Zandstra, de Beer van Lemmer en de Gespierde Spijker. Beide een gezond postuur, compleet andere bouw en vast wel 25 kilo verschil.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:36 schreef j.t het volgende:
@Noukje
Is dat wel gezond? Wij schelen maar paar cm ... maar ik kan mezelf toch echt niet 25 kilo lichter indenken ... denk dat ik dan vel over been ben. Aangezien ik nu al niet echt dik ben. Confectiemaat = 40 ...
Weet wel dat lichamen verschillen, maar zit je dan niet met maten rond de 34-36?
Kan het helemaal fout hebben hoor ... zeg het maar, maar dit is puur in vergelijking met mijzelf
1.68m hier en sinds vandaag weer 60 kiloquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:23 schreef Noukjee het volgende:
Ik ging even uit van je ideaal gewicht, dat is 25 kilo lichter dan dat ik nu ben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:40 schreef Noukjee het volgende:
@ j.t
Volgens mij snap ik je niet helemaal:P
Je bent ongeveer even lang als mij? Hoeveel weeg je dan? Als je 25 kilo lichter weegs als mij (dus 40) dan ben je wel heel dun/mager/hoe je het wilt noemen
Eensch!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook wel, denk ik.
Ik zat de boel trouwens eens om te draaien:
Wie denken wij eigenlijk wel niet dat we zijn om te denken dat we álles weten en geen advies meer van een ander hoeven aan te nemen? Dat we al > 1000 topics volgepost hebben wil niet zeggen dat we hier de wijsheid in pacht hebben.
Zo'n reactie op een nieuwkomer suggereert dat wel: wij weten alles al, wat denk jij ons nog te kunnen vertellen? En misschien verklaart dat ook waarom we zo heftig reageren, terwijl dat helemaal niet hoeft.
Geen holier than thou-houding nu hoor! Ik dacht eerst ook: omg, heb je er weer zo één. Tot ik er eens over nadacht dus.
Inderdaad niet elke dag uiteten maar wel vaak iets van dat ik denk dat kan wel voor een keertje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:42 schreef Noukjee het volgende:
@ Sarabi,
ziet er lekker en gezond uit dat menuen tuurlijk is het beter om voor thee te gaan als dessert, maar je gaat lekker uit eten joh, je mag ook wel een keertje van iets genieten toch?
Zolang je niet elke dag uit eten gaat is dat prima toch
Ja ik mis de groente ookquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:47 schreef AKnynke het volgende:
Sarabi, ik vind je lijstje mager. Geen groente en dat stokbrood komt natuurlijk doordat je overdag zo weinig gegeten hebt...
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Inderdaad niet elke dag uiteten maar wel vaak iets van dat ik denk dat kan wel voor een keertje.
Dus nu even onthouden dat ik deze week dus al een lekker dessert heb gehad
En Maria dat wil ik ook
Hier trouwens een lengte *vul hier uw lengte in* en een gewicht van 75 (de laatste keer dat ik durfde te wegen)
Wat vind je nu zo leuk aan die duitse drogist? Ik word veel blijer van grote duitse supermarkten of bakkers dan van drogisten, eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Syrena het volgende:
Ik wil een fitnessmatje en kleine gewichtjes en zo'n gummiband. Maar dan zie ik zo'n dun matje en dan kost ie 9.95 en dan vind de cheapskate in mij dan weer veel te veelEn de matjes vind ik ook te dun, met het oog op mijn stuitje.
Eigenlijk idioot, ik ga mezelf bovenstaande lekker cadeau doen deze maanddan koop ik maar wat minder bij de Duitse drogist. Hoeveel badschuim heeft een mens nodig?
De Aldi heeft matjes van 5 euroquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Syrena het volgende:
Ik wil een fitnessmatje en kleine gewichtjes en zo'n gummiband. Maar dan zie ik zo'n dun matje en dan kost ie 9.95 en dan vind de cheapskate in mij dan weer veel te veelEn de matjes vind ik ook te dun, met het oog op mijn stuitje.
Eigenlijk idioot, ik ga mezelf bovenstaande lekker cadeau doen deze maanddan koop ik maar wat minder bij de Duitse drogist. Hoeveel badschuim heeft een mens nodig?
Wowzes! Dan verwacht ik minstens dat die yogamat de oefeningen vóór me doetquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef Syrena het volgende:
Een yogamat van 40 euroJezusmina, zijn ze gestoord bij Perrysport ofzo?
Ik ben verslaafd aan drogisterijartikelenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wat vind je nu zo leuk aan die duitse drogist? Ik word veel blijer van grote duitse supermarkten of bakkers dan van drogisten, eerlijk gezegd...
En ook even stofzuigt!!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wowzes! Dan verwacht ik minstens dat die yogamat de oefeningen vóór me doet
We hebben hier nog zo'n campingmat/gymmat. Die biets ik wel mee, doet toch niemand iets meequote:Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef Tinkepink het volgende:
Aan de andere kant, ik heb zo#n hele dure sportmat en die gaat nu al zeker 8 jaar mee, zonder gaatjes, deukjes of scheuren. En de mat ligt nog een stuk lekkerder dan die goedkope dunne matjes ook.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maria is een verdomd lekker wijf.
En ik ben 1,73 m, weeg 61,5 kilo, en mijn streefgewicht is 61,5 kilo. Alleen wel wat geld lichter, want ik heb die ene bank besteld vanavond (en gratis bezorging geregeld)..
Echt welquote:
Zet een pot onder je bedquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:17 schreef Syrena het volgende:
[..]
Echt welIk stond zowat te springen toen ik het zag bij de rondleiding door de flat
Dat, en het feit dat ik gewoon twee wc's heb
![]()
Alle huizen die ik wel ok vind hebben allemaal maar 1 wcBeneden
En ik ben een notoire nachtpieser.
Dan zet je een po in je slaapkamer. Had ik vroeger ookquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:17 schreef Syrena het volgende:
[..]
Echt welIk stond zowat te springen toen ik het zag bij de rondleiding door de flat
Dat, en het feit dat ik gewoon twee wc's heb
![]()
Alle huizen die ik wel ok vind hebben allemaal maar 1 wcBeneden
En ik ben een notoire nachtpieser.
GMTAquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zet een pot onder je bed![]()
In mijn oude huis had ik ook maar 1 wc. Beneden. En daar liepen #s nachts heel veel slakken
Of er een topic komt weet ik niet, maar ik zal jullie hier doodgooien met foto's, whether you like it or not.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:18 schreef Syrena het volgende:
DaD, ik heb zooooo'n zin in je K&W topique metfoto's
(hiiiiint
)
Ik heb een dergelijke foto van mijn zusterquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan zet je een po in je slaapkamer. Had ik vroeger ook.
Zakten jullie vroeger ook vaak door de wc trouwens?![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |