Hoezo? Hoor je dat vaker?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Laat me raden - waarom pilates doen als je ook KT kunt doen?
Ik gok zo dat de meerderheid van de mensen hier een beetje de buik vol heeft van al doe goedbedoelde adviezen die ze al 20x gehoord hebben.quote:
Ja, af en toe komt er hier weer zo'n messias langs met het evangelie van krachttraining.quote:
Daarnaast vind ik (en misschien klinkt dit zweverig) dat ik van yoga een soort rust in m'n hoofd krijg wat ik erg fijn vind, m'n connectie tussen geest en lichaam word er heel goed door. Ik voel beter aan wat m'n lichaam nodig heeft wat betreft eten enzo. Heb ook een tijd KT gedaan (toen ik studeerde), en dat werkte hartstikke goed, maar ik vind andere sporten beter voor mij werken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, af en toe komt er hier weer zo'n messias langs met het evangelie van krachttraining.
Sprekend voor mijzelf: liever een niet-perfect lichaam dan urenlang aanklooien met gewichten
Het collectieve slank-geweten is tegenwoordig al prominent aanwezig als iemand eens een dagje zich niet lekker voelt en te weinig eetquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
zou nog wel wat tussendoor willen doen, maar voel me niet écht heel lekker![]()
Heb ik ook hoor, met yoga. En van pilates vind ik nou juist weer het perfectionistische heel fijnquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik (en misschien klinkt dit zweverig) dat ik van yoga een soort rust in m'n hoofd krijg wat ik erg fijn vind, m'n connectie tussen geest en lichaam word er heel goed door. Ik voel beter aan wat m'n lichaam nodig heeft wat betreft eten enzo. Heb ook een tijd KT gedaan (toen ik studeerde), en dat werkte hartstikke goed, maar ik vind andere sporten beter voor mij werken.
Oké ik begrijp het. Maar krachttraining is niks voor jou? En met krachttraining bedoel jij 'urenlang aanklooien met gewichten'? Snap dat met gewichten trainen niet leuk is, vind het zelf ook geen zak aan, maar begrijp jij het effect van krachttraining op afvallen? En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, af en toe komt er hier weer zo'n messias langs met het evangelie van krachttraining.
Sprekend voor mijzelf: liever een niet-perfect lichaam dan urenlang aanklooien met gewichten
Denk ik ook wel ja.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwaa best okee denk ik!
Ehhhh... Lul even niet over dingen waar je geen verstand van hebt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:46 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Oké ik begrijp het. Maar krachttraining is niks voor jou? En met krachttraining bedoel jij 'urenlang aanklooien met gewichten'? Snap dat met gewichten trainen niet leuk is, vind het zelf ook geen zak aan, maar begrijp jij het effect van krachttraining op afvallen? En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?
Hoezo?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ehhhh... Lul even niet over dingen waar je geen verstand van hebt?
zo danquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:46 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
En waarom alleen cardio en een dieet volgen ontzettend slecht is voor je lichaam en dat je hierdoor totaal niet gezond afvalt?
Ja, ik heb 't een tijd 2-3x per week gedaan met een vriendin samen en dan was het wel draaglijk. Maar écht, sportscholen vind ik zo naar! Die muffe luchtquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik doe tegenwoordig wel weer krachttraining met Mr.Mo. Samen is het iig wel 'leuk', of op zijn minst 'te doen'en we doen lekker gezellig de dag doorpraten en ook wat cardiodingen vooraf en erna
Dude, je hebt echt geen flauw idee van hoe ik mijn gewichtsverlies bewerkstellig. Doe daar dan ook geen stompzinnige aannames over.quote:
Ik wil niet voor CF praten, maar zoals al eerder aangegeven weten de meeste mensen die hier posten redelijk goed het effect van verschillende dieet/sport/andersoortige regimes en hebben ze niet de behoefte aan iemand die binnen komt vallen om ons te vertellen hoe het allemaal beter en efficiënter kan.quote:
jaquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, ik heb 't een tijd 2-3x per week gedaan met een vriendin samen en dan was het wel draaglijk. Maar écht, sportscholen vind ik zo naar! Die muffe lucht
Zal het wel even uitleggen:quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zo danen daarom hebben we ook echt een vliegende vinketeringhekel aan mensen die gewoon even binnen komen stormen en dingen roepen die niet kloppen / waar ze niets vanaf weten
![]()
Weten we toch! Althans. Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden. Diëten doet niemand hier, eten wel. Diëten zijn stom. Dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Zal het wel even uitleggen:
Spieren verbranden vetten, dus hoe groter jouw spiermassa hoe meer vetten je gaat verbranden. Met andere woorden: de stofwisseling wordt hoger. Het verliezen van spieren is iets wat je dus moet voorkomen. Strenge diëten en te veel cardio zijn de oorzaken van het verlies van spiermassa.
ah, dank je, einsteinquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Spieren verbranden vetten, dus hoe groter jouw spiermassa hoe meer vetten je gaat verbranden. Met andere woorden: de stofwisseling wordt hoger. Het verliezen van spieren is iets wat je dus moet voorkomen. Strenge diëten en te veel cardio zijn de oorzaken van het verlies van spiermassa.
Oh wauw, éindelijk weet ik waarom ik zo dik benquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
als hij eerst zou lezen voor hij zijn uiteraard zeer geweldige en unieke wijsheden hier komt dumpen bij mensen die prima weten hoe het moetquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Weten we toch! Althans. Cardio = puik. Is ook spiertjes opbouwen en vet verbranden. Diëten doet niemand hier, eten wel. Diëten zijn stom. Dus.
Ideale dag voor mij: eerst even opwarmen, dan KT, dan Zumba / Body Jam. Eerst spieren aan het werk, dan vet verbranden met cardio. Activiteit van spieren is ook tof voor verdere vetverbranding.
Ik heb nu wel zin in peultjes en Griekse salade enzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Denk ik ook wel ja.![]()
Daar ligt het dus ook niet aan. Dan heb ik geen idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |