Tja wat is vers.. zo voelt het niet meer voor mij maar het is onderhand denk ik nu 2,5 maand uit. Weet niet eens welke dag of datum of whatever het is gebeurd en wil dit ook niet weten. Ik leef nu en vandaag. Ik wil bewust niet blijven hangen in wat er is gebeurdquote:Op maandag 10 mei 2010 13:22 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Mja, bij jou was het nog redelijk vers allemaal toch? Dan is het ook niet gek dat het een flinke impact heeft.
Overigens: je praat over professionele hulp alsof je denkt dat je daar gek, gestoord of anderszins geestelijk compleet niet in orde voor moet zijn. Fuck het taboe: hulp is altijd handig als je een probleem hebt.
Qua vriendenkring: ik ben 3,5 jaar praktisch alleen maar met haar vriendenkring omgegaan en de lui uit mijn stamkroeg. Beiden zie ik niet meer (ik ben ook verhuisd en het is ver fietsen naar die kroeg nu) maar ik heb weer een aantal oude vrienden afgestoft en dat gaat prima.
Deeltje 115: De kunst van het loslaten van je ex #115
Goed bezigquote:Op maandag 10 mei 2010 13:51 schreef Lallend het volgende:
[..]
Tja wat is vers.. zo voelt het niet meer voor mij maar het is onderhand denk ik nu 2,5 maand uit. Weet niet eens welke dag of datum of whatever het is gebeurd en wil dit ook niet weten. Ik leef nu en vandaag. Ik wil bewust niet blijven hangen in wat er is gebeurd
En ja, ik merk zelf ook dat ik er best wel ernstig over praat en ik weet niet of ik echt wel hulp ga zoeken want zoals nu voel ik mij weer prima. Heb zelfs een aardig meisje ontmoet waarbij ik mij weer vrolijk voel en ook al is er niks aan de hand en wil ze waarschijnlijk gewoon vrienden blijven, het voelt allemaal weer toppie aan
Ik ben ook bezig met een paar mensen weer aan te spreken op Hyves en moet zeggen dat ik langzaam maar zeker nu toch weer een klein beetje contacten aan het leggen ben en dit voelt goed.nieuw deeltje
Zoooo, fikst. Ik ben best liefquote:Op maandag 10 mei 2010 15:24 schreef SingleLife het volgende:
[..]
Sorry guys: maar Mannen zijn klootzakken. mijn ex is een klootzak. Dat heeft mijn ex wel weer bewezen. Hij had gezegd dat hij tijd nodig had om na te denken of hij met mij of zijn nieuwe vlam wilde zijn. Vroeg mij om hem met rust te laten en de tijd te geven om na te denken. Zei dat hij ook geen contact had met haar.
<knip>
Correctie:quote:Op maandag 10 mei 2010 15:24 schreef SingleLife het volgende:
[..]
Sorry guys: maar Mannen zijn klootzakken. Dat heeft mijn ex wel weer bewezen. Hij had gezegd dat hij tijd nodig had om na te denken of hij met mij of zijn nieuwe vlam wilde zijn. Vroeg mij om hem met rust te laten en de tijd te geven om na te denken. Zei dat hij ook geen contact had met haar.
En waar kom ik dan achter? Terwijl ik helemaal kapot ging van de stress en af aan het wachten was op zijn besluit was hij doodleuk met haar aan het msnen elke dag. En was hij bezig een brief voor haar ouders te schrijven om te vragen of ze toestemming voor de relatie geven. Haar moeder is er op dit moment namelijk tegen dat ze iets met een Nederlander begint, terwijl de vader nog nergens vanaf weet.
Toen ik hem ermee confronteerde ontkende hij nog steeds, en zei hij dat hij nog geen beslissing had genomen en ook geen contact had met haar. Ik liet hem echter het mailtje zien wat ik had gevonden (de concept brief voor haar pa). En toen kwam de waarheid er eindelijk uit.. dat hij niet wilde riskeren om ons allebei kwijt te raken. En eerst wilde afwachten wat de reactie van haar ouders zou zijn, als ze het zouden verbieden zou hij dus nog naar mij komen om de relatie weer op te pakken.
En bij een positieve reactie zou hij mij laten weten dat hij voor haar had gekozen. Wat een tering egoist! Ik heb mij nog nooit ZO gebruikt gevoeld. En het enige wat ik hem had gevraagd na alles was om mij niet als back up te gebruiken. Dat is dus precies wat hij van plan was.
Tja heeft hij even pech dat ik er op tijd achter ben gekomen. Hoewel het nu nog heel erg pijnlijk is en de wond nog vers, weet ik zeker dat ik zonder hem beter af ben.
Iemand die 4 maanden lang alleen maar kan liegen en niet denkt aan de consequenties van zijn daden die hoef ik echt niet in mijn leven. En tegelijkertijd beweren dat hij van mij houdt. Echt wat een LOSER!!!
Nou ik ga iig wel flink genieten wanneer haar ouders elk sprankje hoop, wat die 2 hadden, vernietigen.
Klinkt goed, dat zonnenquote:Op maandag 10 mei 2010 14:50 schreef Lallend het volgende:
Tja, soms is het gewoon het beste om je ex uit het oog te verliezen, lijkt er op dat dat hier ook die kant op zou kunnen gaan. Maar het zou ook kunnen dat je ex zit te wachten tot jij het initiatief neemt natuurlijk dus dan zit je op elkaar te wachten.
Geef het een tijdje en als je zelf denkt dat het gewoon leuk kan zijn om contact te hebben zou ik niet zo moeilijk doen om eens een bericht haar kant op te sturen dat je het leuk zou vinden om wat vriendschappelijks te gaan doen o.i.d.
Lente ben ik extra aan het opwekken door 1x in de week naar de zonnebank te gaan
Is echt een aanrader en je ontspant er heerlijk. EN je word nog eens bruin en extra aantrekkelijk! Beter kan niet toch?!
Maar geef jezelf ook de ruimte om je gevoelens te kunnen uiten. Opkroppen help je niemand mee, ook jezelf niet. Dus als je een moment hebt dat je het uit kunt janken, doe dat dan ook gewoon.
Ik vind zonnen wel heerlijk, en om nu te wachten op dat het buiten kanquote:Op maandag 10 mei 2010 16:11 schreef Lallend het volgende:
Tegan, dat is dan juist toch vet mooiik vind dat mega lekker als ze goed gekleurd zijn door de zon, of bij deze door de bank! Beter dan die melkflessen enzo haha
Maar als je zegt dat je al vrij donker van jezelf bent is het misschien lekker om gewoon 10 minuten onder een lichte type bank te gaan. Je kleurt er heus niet zoveel van maar je maakt wel weer vitamine D aan! Dat zorgt er ook voor dat je wat vrolijker word en een beter humeur hebt. Desnoods maak je lekker een afspraak bij een massagesalon om de stress even uit de spieren te drukken.
Ga leuke dingen doen en ga jezelf verwennen. Schoonheidsbehandeling kan ook of pedicure, you name it!
Oh, kanttekening, dit alles kan wel wat geld gaan kosten en ik heb geen flauw idee wat je financiele situatie is.Maar ik kan je wel vertellen, ook al doe je maar 1 van bovenstaande, je zult je echt veel beter voelen.
Valt wel mee toch als je het in perspectief ziet? Ze was vrij om te doen en laten wat ze wou en had desnoods zelfs de volgende dag met een kerel in bed kunnen duiken. Maar sorrie dat ik je niet steun maar als jij het uitgemaakt hebt dan moet je ook niet moeilijk doen dat ze dingen gaat doen wat jij niet prettig vind of bij voelt.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:27 schreef Christiaan het volgende:
Een maand na 2,5 jaar relatie heeft ze een of andere seksrelatie. Toch wel awkward, ook al heb ik het uitgemaakt.
Da's ook helemaal waar en ik neem haar ook niks kwalijk, niettemin voel ik me er wel kut door.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:35 schreef Lallend het volgende:
[..]
Valt wel mee toch als je het in perspectief ziet? Ze was vrij om te doen en laten wat ze wou en had desnoods zelfs de volgende dag met een kerel in bed kunnen duiken. Maar sorrie dat ik je niet steun maar als jij het uitgemaakt hebt dan moet je ook niet moeilijk doen dat ze dingen gaat doen wat jij niet prettig vind of bij voelt.
* geeft een stevige mannelijke knuffel * is dat ook goed? Meer kan ik helaas niet voor je betekenenquote:Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef Rooligan het volgende:
Tsja, ik meld me hier ook maar eens....![]()
Afgelopen vrijdag hebben we de moeilijke maar moedige beslissing genomen om na 9 jaar en 5,5 jaar samenwonen het boek te sluiten..... We zijn uit elkaar gegroeid en hadden steeds minder met elkaar. Zij had haar hobbies, ik de mijne. Steeds minder gezamelijke interesses. Geen ruzie, geen haat, geen wrok maar wel veel tranen en verdriet. Deze week komt ze haar spullen ophalen en gaat ze bij haar ouders wonen totdat ze een huurappartementje heeft gevonden.
* aai over de bol nodig heeft *
Thanks!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:38 schreef Lallend het volgende:
[..]
* geeft een stevige mannelijke knuffel * is dat ook goed? Meer kan ik helaas niet voor je betekenen
.....
Oh en welkom natuurlijk!
indeed.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:12 schreef Sjechov het volgende:
tvp, op een rustig moment even teruglezen.
Sterkte allemaal btw!
Nuchter denken: wat heb je te verliezen? Als je haar niets laat weten, dan geef je het al helemaal geen kans. Wat is het ergste wat je kan gebeuren? Je bent een avond kwijt, maar je weet dan wel meer of je haar echt leuk vindt of niet - en vice versa. Succes!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:05 schreef Just-Lost het volgende:
flirten flirten flirten.... word ik gister heel lief gevraagd voor een date, is het weeeeeeer zo ver.. ik poep in mn broek van de zenuwen en heb haar nog niet eens antwoord gegeven..!
Het enige dat door m'n hoofd gaat: is ze wel leuk genoeg?![]()
Ik heb volgens mij echt geen ballen meer...
Hand om de schouder van Rooligan! Is niet niks allemaal... maar het gaat goed komen met je!![]()
Boh, ik word alweer nerveus als er een leuke dame naar me kijkt, dus zo erg is het ook nog niet met jequote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:05 schreef Just-Lost het volgende:
flirten flirten flirten.... word ik gister heel lief gevraagd voor een date, is het weeeeeeer zo ver.. ik poep in mn broek van de zenuwen en heb haar nog niet eens antwoord gegeven..!
Het enige dat door m'n hoofd gaat: is ze wel leuk genoeg?![]()
Ik heb volgens mij echt geen ballen meer...
Hand om de schouder van Rooligan! Is niet niks allemaal... maar het gaat goed komen met je!![]()
Komt vanzelf, je moet je ook niet onnodig gaan haasten en situaties forceren. Daar schiet je nog veel minder mee op. Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt en probeer ook in te zien dat je gewoon niks te verliezen hebtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:11 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Boh, ik word alweer nerveus als er een leuke dame naar me kijkt, dus zo erg is het ook nog niet met je
Eigenlijk kan ik me heel goed inleven in jou situatie.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef Rooligan het volgende:
Tsja, ik meld me hier ook maar eens....![]()
Afgelopen vrijdag hebben we de moeilijke maar moedige beslissing genomen om na 9 jaar en 5,5 jaar samenwonen het boek te sluiten..... We zijn uit elkaar gegroeid en hadden steeds minder met elkaar. Zij had haar hobbies, ik de mijne. Steeds minder gezamelijke interesses. Geen ruzie, geen haat, geen wrok maar wel veel tranen en verdriet. Deze week komt ze haar spullen ophalen en gaat ze bij haar ouders wonen totdat ze een huurappartementje heeft gevonden.
* aai over de bol nodig heeft *
Ja, of je kijkt zelf.. in dit geval kijk ik ik wel is maar mijn lijn omhoog pakt de laatste week ook weer met regelmaat een dal mee...vind het zelf erg jammer. Ik denk er weer te vaak aan en wil dingen ondernemen en voorstellen aan haar om te doen maar tot nu toe blijft het alleen nog in m'n hoofd en neem ik verder geen stappen maar de gedachtes zijn niet altijd even prettig. Ook vergelijkingen maken met andere gebeurt te snel en toch weer denken aan...Nog 1 dag werken en dan weer een lang weekend..beniewd wat het me allemaal gaat brengen eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:11 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Boh, ik word alweer nerveus als er een leuke dame naar me kijkt, dus zo erg is het ook nog niet met je
Vergelijkingen met anderen maken.. Dat doe ik nou juist precies totaal nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, of je kijkt zelf.. in dit geval kijk ik ik wel is maar mijn lijn omhoog pakt de laatste week ook weer met regelmaat een dal mee...vind het zelf erg jammer. Ik denk er weer te vaak aan en wil dingen ondernemen en voorstellen aan haar om te doen maar tot nu toe blijft het alleen nog in m'n hoofd en neem ik verder geen stappen maar de gedachtes zijn niet altijd even prettig. Ook vergelijkingen maken met andere gebeurt te snel en toch weer denken aan...Nog 1 dag werken en dan weer een lang weekend..beniewd wat het me allemaal gaat brengen eigenlijk.
Spreek je nu voor jezelf?quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:22 schreef agter het volgende:
Hoe kom je lost van de neiging om iemand om de zoveel avonden te willen smsen?
Te willen weten wat ze die avond doet? Of ze vanavond alleen thuis zit?
Hoe haar dag was? Of ze jou ook mist?
En meer van dat soort dingen.
Hoe doen jullie dat?
Ik wilde zeker weten of ik te maken had met een lesbische relatie... Relaties tussen dezelfde sexen hebben nooit mijn aandacht gehad...quote:
Ik denk dat het in deze niet zoveel verschil maakt dat het een relatie is tussen beide seksen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:31 schreef Underverse het volgende:
[..]
Ik wilde zeker weten of ik te maken had met een lesbische relatie... Relaties tussen dezelfde sexen hebben nooit mijn aandacht gehad...
Dus ik heb niet zo even een verklaring voor je... Want er zit een complex verschil in...
Extractie van de vraag.. Interessant!quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat het in deze niet zoveel verschil maakt dat het een relatie is tussen beide seksen.
Kan met mannen precies hetzelfde hebben.
Laat ik het letterlijker vragen: Hoe onderdruk je het verlangen contact op te nemen met diegene?
Dat is zo moeilijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:41 schreef Underverse het volgende:
[..]
Extractie van de vraag.. Interessant!
Je moet de feiten tot je nemen om daar een goede beslissing over te kunnen nemen...
Als je dat al niet kan.. Dan gaat je het niet zondermeer lukken...
Je moet wel even tegen een duizendtal hormonen in werken, iets dat simpelweg niet iedereen kan...
Het werkt op gevoel... Gevoel is een ander woord voor het overzien, beheersen en beïnvloeden van complexe gedachten...quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is zo moeilijk.
Zolang ik een drukke dag heb gaat het goed, maar dan 's avonds, damn...ik wil alleen maar contact opnemen...smsjes die ik halfgeschreven wegdruk etc.
Hoe doen jullie dat?
Zorg dat je boven je gevoelens staat. Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet dat ik alleen maar zout in de wonden strooi als ik nu contact zoek. Ik heb mezelf voorgenomen om 3 of 4 weken helemaal geen contact te zoeken, op een gegeven moment krijgt zij dan ook de drang om contact met je te hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is zo moeilijk.
Zolang ik een drukke dag heb gaat het goed, maar dan 's avonds, damn...ik wil alleen maar contact opnemen...smsjes die ik halfgeschreven wegdruk etc.
Hoe doen jullie dat?
Oh ja, dat hyves en facebook kijken herken ik zo...dat komt echt keihard in je gezicht terug.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:19 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Zorg dat je boven je gevoelens staat. Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet dat ik alleen maar zout in de wonden strooi als ik nu contact zoek. Ik heb mezelf voorgenomen om 3 of 4 weken helemaal geen contact te zoeken, op een gegeven moment krijgt zij dan ook de drang om contact met je te hebben.
Zoek een leuke rebound (misschien wel meer dan alleen een rebound), zorg dat je elke avond iets leuks te doen hebt en dat je de 'verveel' momenten zoveel mogelijk beperkt. Kijk absoluut niet op haar hyves/facebook, dan komt de drang heel erg terug.
Tsja, ik denk dat iedereen wel eens last heeft van jaloezie e.d. Maar dan krijg je alleen maar meer de neiging om te gaan praten, wat totaal niet helpt. Als je een minimaal 3 of 4 weken contact vermijd draai je echt de hele situatie om. Dan kun je in ieder geval weer normaal met haar praten zonder dat ze zich raar of heel gespannen gedraagt. En voor hetzelfde geld mist ze je dan heel erg en dan smeekt ze je om weer verder te gaanquote:Op donderdag 13 mei 2010 01:45 schreef agter het volgende:
[..]
Oh ja, dat hyves en facebook kijken herken ik zo...dat komt echt keihard in je gezicht terug.
Vrienden die casual iets vertellen over haar ook..eerst doet het je niets, maar als je thuis bent herkauw je ieder woord wat gezegd is.
Ik ben triest...wat dat betreft dan..
Nee dat wil jequote:Op donderdag 13 mei 2010 19:20 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
En voor hetzelfde geld mist ze je dan heel erg en dan smeekt ze je om weer verder te gaan
Kan je hem vergeven voor alles wat is gebeurd? Wil jij hem terug? Denk je dat jullie nog een toekomst hebben?quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:38 schreef maartjeh het volgende:
Mijn ex wil me terug, en hij is heel serieus nu. Ik weet niet wat ik ermee moet, ondanks al die tijd en ondanks het feit dat het nu goed met me gaat en ik m'n eigen leven leidt, maakt het me week.
Of ik hem terug wil weet ik niet. Ik kan hem wel vergeven en een toekomst heb ik altijd wel voor ogen gehad met hem. Enige wat ons in de weg staat is mijn moeder,quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:48 schreef Tegan het volgende:
[..]
Kan je hem vergeven voor alles wat is gebeurd? Wil jij hem terug? Denk je dat jullie nog een toekomst hebben?
Ja & jawel. Het eerste jaar moest alles stiekem. We hebben nóóit hier thuis kunnen zijn als mijn moeder thuis was. Hij mocht en mag niet binnen, zo ging het ook met de vriend van m'n zusje. (Die zijn nu 2 jaar samen en nu het tussen mijn ex en mij weer speelt mag de vriend van m'n zusje ineens hier thuis komen, hier blijven slapen, én mee op vakantie. Je snapt wel dat IK niet mee ga met 3 stelletjes.)quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:04 schreef Tegan het volgende:
Dat deed ze ookal toen het aan was? Gewoon je eigen ding doen, je bent toch volwassen. Toen was het ook geen punt toch?
Ik leef 100% met je mee. Het enige verschil in jou en mijn verhaal is de tijd (1 maand geleden) en ons geslacht.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:00 schreef Lady_1989 het volgende:
2 maanden geleden toen het net uit was, hier een paar keer gepost en meegelezen en toen mezelf eruit proberen te trekken. Het is redeljiik goed gegaan, lekker gaan stappen, avondjes uit plannen, enzovoorts, maar toch elke paar dagen overvalt me weer het gevoel, en niet alleen van mijn ex en wat er gebeurt is (vreemdgegaan na 3 jaar), maar ook dat ik niet alleen wil zijn. Ik mis ik heel erg de lichamelijke en emotionele intimiteit en iemand hebben om alles mee te delen. Ik probeer nu dat met mijn beste vriendin te doen (het gedeelte van dingen delen en bij iemand je verhaal kwijt kunnen, niet het lichamelijke) en die kent mij ook door en door, maar ik mis dat op een liefdesrelatie niveau. En ik wil lekker over iemand kunnen dromen, aan iemand denken, iets liefs ervoor doen, enzovoorts..
Zelfs toen ik nog geen vriend had, wilde ik onbewust liever samen zijn dan alleen en heb daar altijd naar verlangd, maar zorg er nu wel voor nu het uit is dat ik leer dat iemand je leven kan verreiken, maar alleen is het niet de bedoeling dat ik diegene nodig heb om gelukkig te kunnen zijn of compleet te zijn. Iemand moet een aanvulling zijn...
Ik kan alleen niet met dit gevoel omgaanik zoek anderen op, doe veel leuke dingen en voel me dan ook echt wel goed, maar kom dan toch weer terug op bovenstaande..
Gezellig alleen dingen doen telt niet mee?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:19 schreef Lallend het volgende:
Het is rustig hier, is iedereen weer aan het daten of gezellige dingen aan het doen met vrienden of kennissen?
Ze kan waarschijnlijk even niet tegen het idee om je te zien, en ze heeft er nog niet echt een punt achter kunnen zetten. Gebeurt zoveel mensen in dit topic. Een paar weekjes is ook niet al te lang op 4 jaar relatie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:46 schreef Ruudt het volgende:
Na een relatie van 4 jaar (2 jaar samenwonen) besloten m'n vriendin en ik 3 weken terug ivm vele irritaties een rustpauze in te lassen. De eerste paar dagen was ze heel emotioneel en zei dat ze ongelukkig zou zijn zonder mij en binnen een week gaf ze aan dat het nooit meer iets zou worden.
Ik snap er geen zak van en wil het ook niet maar dit wetende geef ik haar steeds aan dat ze haar spullen moet komen halen en dan krabbelt ze steeds terug. Ze zegt dan dat dat wel erg snel is en dat ze er over een maand misschien wel anders over denkt en dat soort flauwekul.
Ben godverdomme niet een broek die je een maand in de kast laat liggen en dan maar weer eens aantrekt..
Dat soort dingen komen inderdaad hard aan, weet precies wat je bedoelt. Wel tof die opmerking van z'n buurman, weet zeker dat dat echt wel wat met jouw ex deed hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:22 schreef Tegan het volgende:
Ik was gisteren even naar mijn ex. Hij vroeg of ik langs wilde komen. En toen ergens in het gesprek hadden we het over de toekomst enzo. Hij zei dat hij hoopte dat ik over een jaar heel gelukkig ben met iemand die niet hij is. En dat hij dat ook wilde voor hem zelf. Dat deed wel pijn om te horen. Maar hij zei ook dat zijn buurman naar mij vroeg als in 'dat ontzettend lekkere meisje', egoboost
. Hij is pas net verhuist, dus zijn buurman weet verder het verhaal niet, behalve dat we hem een keer in de gang tegenkwamen
. Maar even serieus, ik voel me wel kut dat hij dat zei
.
Denk het niet, ze heeft al een paar keer uitgesproken dat het niets gaat worden en dat ze het geen nieuwe kans wil geven. Zelfs helemaal opnieuw beginnen (verliefd worden, daten enzo) ziet ze niet meer zitten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:32 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ze kan waarschijnlijk even niet tegen het idee om je te zien, en ze heeft er nog niet echt een punt achter kunnen zetten. Gebeurt zoveel mensen in dit topic. Een paar weekjes is ook niet al te lang op 4 jaar relatie.
Mja, dat denk ik ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:02 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat soort dingen komen inderdaad hard aan, weet precies wat je bedoelt. Wel tof die opmerking van z'n buurman, weet zeker dat dat echt wel wat met jouw ex deed hoor.
Dat ze zeker weet dat ze niet verder wil wil niet zeggen dat het haar geen pijn doet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:58 schreef Ruudt het volgende:
[..]
Denk het niet, ze heeft al een paar keer uitgesproken dat het niets gaat worden en dat ze het geen nieuwe kans wil geven. Zelfs helemaal opnieuw beginnen (verliefd worden, daten enzo) ziet ze niet meer zitten.
Praten doet ze de laatste weken alleen nog maar via sms dus dan kan ze antwoord geven wanneer haar het uitkomt, normaal is dat meteen maar als ik iets belangrijks vraag krijg ik vaak géén reactie. Heb haar gisterenavond 2x en vanmorgen een sms gestuurd dat ze haar spullen moet komen halen en sleutels in moet leveren maar nog geen reactie ontvangen.
Ben nu zelf maar haar spullen in gaan pakken en als ze vandaag niets komt halen dump ik het morgen voor haar deur.
Same here eigenlijk. Hij wenst je het beste, maar het is toch echt wel even slikken als dat ook daadwerkelijk lijkt te gebeuren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Mja, dat denk ik ook. Hij wilde er verder ook niet in meer op ingaan. Ik vroeg wat hij dan precies zei, gewoon uit interesse, maar hij wilde het er toen niet meer over hebben. Denk wel zeker dat hij bang is dat ik iemand anders vind, terwijl hij tegelijk dus ook zegt dat hij hoopt dat ik een ander vind. Ik ga morgen naar een concert met een vriendin en een oudcollega die hij niet kent. Hij vroeg me gisteren vrij direct of ik een ander had, en toen ik nee zei vroeg hij meteen, en die <oudcollega's naam> dan? Dat vind ik toch echt het moeilijkste, dat hij niet verder met me wil kan ik nog wel aan, dat hij dan zegt dat hij hoopt dat ik een ander vindt, maar als hij dan denkt dat ik een ander heb dan flipt hij wel even helemaal. Dan vind ik het heel moeilijk om te geloven dat hij niet meer verder met hij wil. Aaah. We moeten beide gewoon niet meer dubbele gevoelens hebben
.
Maarja, ik wil helemaal niet iemand anders vinden. Ik wil hem nog steeds. En als hij het dan erg moeilijk heeft als hij denkt dat ik een ander heb, dan denk ik, waarom doen we zo moeilijkquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:38 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Dat ze zeker weet dat ze niet verder wil wil niet zeggen dat het haar geen pijn doet.
[..]
Same here eigenlijk. Hij wenst je het beste, maar het is toch echt wel even slikken als dat ook daadwerkelijk lijkt te gebeuren.
Wat goed voelt en wat werkelijk goed is, is helaas vaak niet hetzelfde...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maarja, ik wil helemaal niet iemand anders vinden. Ik wil hem nog steeds. En als hij het dan erg moeilijk heeft als hij denkt dat ik een ander heb, dan denk ik, waarom doen we zo moeilijk.
Ik zou ook graag weer het stukje met m'n ex terughebben dat zo goed voelde, alleen als ik er dan ook hetgene bij bedenk dat helemaal niet zo goed voelde hoeft het van mij niet meer. Je kunt niet het één hebben zonder het ander, maar dat wil niet zeggen dat je niet verlangt naar dat ene stukje dat zo geweldig was.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maarja, ik wil helemaal niet iemand anders vinden. Ik wil hem nog steeds. En als hij het dan erg moeilijk heeft als hij denkt dat ik een ander heb, dan denk ik, waarom doen we zo moeilijk.
Hij wel blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:30 schreef Tegan het volgende:
Ik heb niets dat niet goed voelde...
De enige optie is volgens mij om dat tegen hem te zeggen. Om een verbroken relatie opnieuw leven in te blazen zullen jullie allebei 100% open tegen elkaar moeten zijn, en dan nog is het nog maar de vraag of het lukt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:04 schreef melanie_x het volgende:
Ik heb het ongeveer 2 maanden geleden uitgemaakt met mijn vriend. Hij was er van overdonderd en nu ziet hij in wat hij fout heeft gedaan in onze relatie. Er was altijd gezeik met andere meiden en ik had het gevoel dat ik vanzelfsprekend voor hem was. Hij wil dat ik hem nog een kans geef en hij zegt er alles aan te gaan doen om mij het vertrouwen in hem weer terug te geven..
Ik vind het alleen zo moeilijk om het verleden los te laten en 'opnieuw' te beginnen.
Maar ik wil het graag een kans geven.
Ah, iemand die tot vervelens toe rekening met je gaat houden. Dat heb ik aan vanaf de andere kant mogen beleven. Niets persoonlijks, maar er is niets zo frustrerend als géén knallende ruzie kunnen krijgen omdat je wederhelft constant rekening met je houdt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:28 schreef GoedeMan76 het volgende:
<knip>
LOLquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:49 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ah, iemand die tot vervelens toe rekening met je gaat houden. Dat heb ik aan vanaf de andere kant mogen beleven. Niets persoonlijks, maar er is niets zo frustrerend als géén knallende ruzie kunnen krijgen omdat je wederhelft constant rekening met je houdt.
Dus volgende keer niet meer doen! Wees jezelf en blijf jezelf. Maar dat had je al door geloof ik
Je maakt jezelf gek door steeds met je ex te praten en te blijven hopen op een goed einde. Verbreek toch voor eventjes al het contact. Dan kunnen jullie beiden wennen aan het idee om zonder elkaar te moeten leven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Tegan het volgende:
[..]
Been there, done that (een half jaar). Dit vindt toch wel veel fijner. Ookal is het niet slim omdat ik nog gevoelens hebquote:Op zaterdag 15 mei 2010 04:00 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Je maakt jezelf gek door steeds met je ex te praten en te blijven hopen op een goed einde. Verbreek toch voor eventjes al het contact. Dan kunnen jullie beiden wennen aan het idee om zonder elkaar te moeten leven.
Ik kan me voorstellen dat me ex dit ook zo gevoeld heeft over mij.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:49 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ah, iemand die tot vervelens toe rekening met je gaat houden. Dat heb ik aan vanaf de andere kant mogen beleven. Niets persoonlijks, maar er is niets zo frustrerend als géén knallende ruzie kunnen krijgen omdat je wederhelft constant rekening met je houdt.
Dus volgende keer niet meer doen! Wees jezelf en blijf jezelf. Maar dat had je al door geloof ik
Als er een wederzijds respect was voor hobby's en bezigheden dan had je echt geen probleem gehad. Maar waarschijnlijk had jij een meisje die je wel dacht te kunnen veranderenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:54 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat me ex dit ook zo gevoeld heeft over mij.
Al heeft ze dit nooit uitgesproken.
Voor mijn gevoel hield ik inderdaad altijd rekening met haar (en haar hobby's) en die van mij, sja die kwamen niet tot wasdom eigenlijk.
Dat gaat in de toekomst anders zijn/worden ....
Je hebt absoluut gelijk, en ook al is het over, ik wil nog niet 100% loslaten. Ze maakt de fout van haar leven. Maar uiteindelijk moet het van haarzelf komen, niet van mij, noch van haar ouders en vrienden. Heb nog steeds van die momenten dat het leven er soms leeg uitziet, krijg aandacht van vrouwen (ook vrouwelijke collega's) maar heb daar helemaal geen zin in.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 04:00 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Je maakt jezelf gek door steeds met je ex te praten en te blijven hopen op een goed einde. Verbreek toch voor eventjes al het contact. Dan kunnen jullie beiden wennen aan het idee om zonder elkaar te moeten leven.
Juist niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Als er een wederzijds respect was voor hobby's en bezigheden dan had je echt geen probleem gehad. Maar waarschijnlijk had jij een meisje die je wel dacht te kunnen veranderen
Waarom zet je het er dan zo expliciet achter? Nu worden we natuurlijk nieuwsgierig.quote:Op maandag 17 mei 2010 02:03 schreef Tegan het volgende:
Aaaaaaaaaah, ik kan niet slapen. *te vage situatie om te gaan uitleggen hier*
Jij zit de komende 20 reeksen nog hier...quote:Op maandag 17 mei 2010 02:39 schreef Tegan het volgende:
Zal ik mijn brief mailen of niet. Ik ben zo bang dat hij geen contact wil als hij weet hoe ik me nu nog voel over hem. Dat wil ik echt niet.
Tijd zal tot genezing leiden, wanneer je de bron van "infectie" een beetje vermijdt. Verliefd worden op een ander kán genezen, maar het is sowieso altijd symptoombestijding in dat geval. De tijd zal dan wederom moeten uitwijzen of je genezen bent.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:14 schreef dude_flipper12 het volgende:
Nou ja, zijn de enige geneesmiddelen tegen een gebroken hart niet tijd of verliefd worden op iemand anders?
bij tijd hoort dan wel andere dingen doen dan aan je ex denken. Leuke dingen met vrienden of zo. Dus als we dat gewoon allemaal doen zit niemand hier vast 20 (aangesloten) reeksen...
Ik voel me trouwens al iets beter omdat ze net smste dat zij zich ook superkut voelt, en dan voel ik me minder alleen of zo. of dat nou goed is weet ik niet, maar ja, het is beter dan me zo voelen als net.
Ow nog wat: denken jullie dat vriendschap kan werken als je elkaar wel leuk vind, maar een relatie niet echt kan door de afstand?
Je emoties slaan op hol net na een breuk en dat blijft een tijdje zo. Hierdoor kun je emotioneel positiever en negatiever gaan reageren op anderen dan voorheen. Dit maakt het dus ook waarschijnlijker dat wanneer je je verliefd voelt in die periode dat je selectiecriteria minder helder zijn. Dus je begint iets omdat je niet alleen wilt zijn, die arm om je heen mist, etc. Maar dan vergeet je dat je verliefd bent op wat die persoon je nu kan geven, niet noodzakelijkerwijs wie die persoon zelf is. In dat eerste geval doe je dan aan symptoombestrijding, maar mocht je gelukkigerwijs toch iemand hebben weten te selecteren waar je intrensiek van houdt, dan werk je mogelijk ook toe naar genezing.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:17 schreef dude_flipper12 het volgende:
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Door zo'n mailtjes te schrijven ga je het niet vergeten. Alleen het stuk waar je zegt dat het symptoombestrijding is klopt niet echt denk ik, maar ik weet het niet echt zeker. Het is sowieso nogal moeilijk om iemand anders leuk te gaan vinden als je nog verliefd bent op je ex...
Mee eens.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:26 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik ben persoonlijk een sterk voorstander van éérst je ex verwerken voor je je opnieuw op de markt begeeft.
I know. Wij hebben drie jaar een relatie gehad, maar eigenlijk was dat ook een knipperlichtrelatie. Dus vaak genoeg voor maanden alle contact verbroken, maar we komen altijd weer bij elkaar terug. Nu de laatste keer, een half jaar totaal geen contact, maar nu zie ik hem wel weer een paar keer in de week en het gaat gewoon weer fout binnenkort. Waarom trekken we altijd naar elkaar toe? Ik heb dat met niemand verder, dat maakt het echt moeilijk om 'verder te gaan' of om hem te vergeten. Niemand anders is leuk genoeg dat ze hem van dat plekje in mijn hart kunnen verstotenquote:Op maandag 17 mei 2010 07:47 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Jij zit de komende 20 reeksen nog hier...
(maar hopelijk voor jou heb ik het fout)
Zo ben ik wel de ex hiervoor vergeten, door deze ex. Dat was echt nog een kinderliefde, maar ik was zo hevig verliefd en gedumpt, ik voelde me haast even klote als nu. Maarja, nu is het nog niet helemaal over, dus hoef ik het ook niet los te laten en verder te gaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:14 schreef dude_flipper12 het volgende:
Nou ja, zijn de enige geneesmiddelen tegen een gebroken hart niet tijd of verliefd worden op iemand anders?
bij tijd hoort dan wel andere dingen doen dan aan je ex denken. Leuke dingen met vrienden of zo. Dus als we dat gewoon allemaal doen zit niemand hier vast 20 (aangesloten) reeksen...
Ik voel me trouwens al iets beter omdat ze net smste dat zij zich ook superkut voelt, en dan voel ik me minder alleen of zo. of dat nou goed is weet ik niet, maar ja, het is beter dan me zo voelen als net.
Ow nog wat: denken jullie dat vriendschap kan werken als je elkaar wel leuk vind, maar een relatie niet echt kan door de afstand?
Het is zo verschrikkelijk als ik hem niet spreek, dat is echt kwelling. Zeker omdat als we elkaar een tijdje niet zien we elkaar toch opzoeken. Of ik bel hem, of hij belt mij. Maar echt loslaten doen we beide niet. En dat terwijl hij toch geen relatie wilde.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:30 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Tijd zal tot genezing leiden, wanneer je de bron van "infectie" een beetje vermijdt. Verliefd worden op een ander kán genezen, maar het is sowieso altijd symptoombestijding in dat geval. De tijd zal dan wederom moeten uitwijzen of je genezen bent.
Mijn opmerking hiervoor is gevormd door mijn indrukken sinds ik hier zelf in het topic kwam om dezelfde reden(8 maanden geleden, ofzo). Ik acht Tegan intelligent genoeg om de juiste keuzes te maken, maar haar emoties en het gedrag dat die emoties met zich meebrengen maakt dat het allemaal veel langer duurt dan nodig. En daarmee ook pijnlijker. Het zou enorm helpen wanneer ze voor zichzelf een lijn kan trekken. Dus ze stuurt bijvoorbeeld die e-mail, haar ex reageert dan, hopelijk in ja/nee vorm, maar waarschijnlijk reageert hij niet zó duidelijk. En dan kan ze zeggen: ik geef het nog X tijd, maar dan geef ik het gewoon op. Dan heeft ze het eerlijk geprobeerd, maar mocht het blijkbaar niet zo zijn. Tenzij ze zeker weet dat alle overige opties minder wenselijk zijn dan deze zelfkwelling, dan heb ik helemaal niks gezegd.
Ik wil nooit de indruk wekken dat het emotioneel makkelijk is. Maar rationeel juist wel. Maar die overstap, daar zit het in.
Ik kan me niet voorstellen dat ik een ander leuk vind de komende tien jaar ofzoquote:Op maandag 17 mei 2010 09:26 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Je emoties slaan op hol net na een breuk en dat blijft een tijdje zo. Hierdoor kun je emotioneel positiever en negatiever gaan reageren op anderen dan voorheen. Dit maakt het dus ook waarschijnlijker dat wanneer je je verliefd voelt in die periode dat je selectiecriteria minder helder zijn. Dus je begint iets omdat je niet alleen wilt zijn, die arm om je heen mist, etc. Maar dan vergeet je dat je verliefd bent op wat die persoon je nu kan geven, niet noodzakelijkerwijs wie die persoon zelf is. In dat eerste geval doe je dan aan symptoombestrijding, maar mocht je gelukkigerwijs toch iemand hebben weten te selecteren waar je intrensiek van houdt, dan werk je mogelijk ook toe naar genezing.
Ik ben persoonlijk een sterk voorstander van éérst je ex verwerken voor je je opnieuw op de markt begeeft.
Niet zo negatief denken.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:14 schreef Tegan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik een ander leuk vind de komende tien jaar ofzo.
Als je wilt weten of er nog groener gras is moet je eens stoppen naar alleen dit ene grasveldje te staren.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:14 schreef Tegan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik een ander leuk vind de komende tien jaar ofzo.
Ik wil niet zo verder, ik wil gewoon iets normaals met hem. Maar als ik dat zeg dan wil hij ff geen contact, en dan vinden we elkaar toch wel weer. ik wil dat die cirkel gewoon eindigt, maar dat zal nooit gebeuren als hij niet verder met mij wil. En als geen contact niet werkt omdat wel elkaar weer opzoeken.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:25 schreef goofy_goober het volgende:
Tegan, misschien moet je hem ook maar eens duidelijk maken dat je zo niet verder wil. Zo te horen weet hij ook niet wat ie nou precies wil.
Er is wel een ander grasveldje geweest. Geweldige kerel, maar toch betekent mijn ex veel meer voor mij en kan ik dat niet vergete/loslaten. Dit weekend met die jongen naar een cocncert geweest nadat ik hem een jaar niet had gesproken, en dat was eigenlijk de aanleiding van alle drama. Want hij is hardstikke leuk en lief, ook raar dat dat zo goed klikt na een jaar. Maar mijn ex vergeten voor hem kan ik nooit, dus er is ook niets gebeurd. En zo is het met iedereen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:22 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Als je wilt weten of er nog groener gras is moet je eens stoppen naar alleen dit ene grasveldje te staren.
Dan moet je je ex toch echt de vraag stellen waarop je het antwoord waarschijnlijk niet wilt horen:quote:Op maandag 17 mei 2010 13:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik wil niet zo verder, ik wil gewoon iets normaals met hem. Maar als ik dat zeg dan wil hij ff geen contact, en dan vinden we elkaar toch wel weer. ik wil dat die cirkel gewoon eindigt, maar dat zal nooit gebeuren als hij niet verder met mij wil. En als geen contact niet werkt omdat wel elkaar weer opzoeken.
[..]
Er is wel een ander grasveldje geweest. Geweldige kerel, maar toch betekent mijn ex veel meer voor mij en kan ik dat niet vergete/loslaten. Dit weekend met die jongen naar een cocncert geweest nadat ik hem een jaar niet had gesproken, en dat was eigenlijk de aanleiding van alle drama. Want hij is hardstikke leuk en lief, ook raar dat dat zo goed klikt na een jaar. Maar mijn ex vergeten voor hem kan ik nooit, dus er is ook niets gebeurd. En zo is het met iedereen.
Mee eensquote:Op maandag 17 mei 2010 09:29 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Mee eens.
Als je dit niet doet scheep je op ten duur iemand anders op met een gebroken hart.
En dat wil je toch niet?
Oke, tijd voor een reality check.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Tegan het volgende:
Hij wil niet verder met mij, ik ben gewoon een tussendoortje van jaren, maar settelen wil hij met iemand anders, die hij nu nog niet kent. Dat weet ik, hij heeft daar nooit over gelogen ofzo. Het had zo vaak zijn ups en downs omdat ik dat wel wil, omdat ik wel helemaal van hem houdt enzo. Maar beide blijven we bij elkaar komen. En het ligt niet alleen aan mij dat contact verbreken niet werkt hoor, hij doet net zo makkelijk mee. Het is een beetje een gecompliceerde situatie. Daarom kon ik het gisteren ook niet helemaal uitleggen.
Dus je weet al dat je een tussendoortje bent. Je weet ook al dat het niet meer dan dat wordt. Je weet ook dat hij maar wat graag elke keer op zijn tussendoortje terugvalt als er even niks anders is. Dat is gewoon gebruik van je maken, misbruik zelfs.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Tegan het volgende:
Hij wil niet verder met mij, ik ben gewoon een tussendoortje van jaren, maar settelen wil hij met iemand anders, die hij nu nog niet kent. Dat weet ik, hij heeft daar nooit over gelogen ofzo. Het had zo vaak zijn ups en downs omdat ik dat wel wil, omdat ik wel helemaal van hem houdt enzo. Maar beide blijven we bij elkaar komen. En het ligt niet alleen aan mij dat contact verbreken niet werkt hoor, hij doet net zo makkelijk mee. Het is een beetje een gecompliceerde situatie. Daarom kon ik het gisteren ook niet helemaal uitleggen.
Nou, het is lekker om weg te kwijnen in zelfmedelijden.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:00 schreef Tegan het volgende:
Of ik vertel hem hoe ik me echt voel over hem. Of ik laat het gewoon zo doorgaan als nu. Die andere jongen(s) kunnen me gestolen worden.
Ik weet het niet, doe nu ff lekker niets.
Dat doe ik niet, had gewoon ff een dipje om alles, door dit weekend. Daar is dit topic toch voor...quote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Nou, het is lekker om weg te kwijnen in zelfmedelijden.
Idd, en wat klaar?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:19 schreef goofy_goober het volgende:
Nou dan, klaar toch? Je kunt 'm niet dwingen.
Dat wil je echt niet hoor. Moet je voorstellen, woon je samen, besluit menneer (of jij) om er maar weer eens een jaartje tussen uit te knijpen. Het kan maar op 1 manier eindigen: dikke ellende.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Tegan het volgende:
Misbruik? Ik wil het net zo erg of erger dan hij. Ik weet dat dit gewoon een tussendoorrelatie is, maar dat betekent niet dat het alleen voor de seks is ofzo. Genoeg mensen die daten terwijl ze weten dat ze niet willen trouwen en baby's willen krijgen met elkaar. Het probleem is alleen dat ik wel huisje boompje beestje met hem wil en hij niet.
LOL, lees je berichten dan nog maar eens terug.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:20 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, had gewoon ff een dipje om alles, door dit weekend. Daar is dit topic toch voor...
Je wil het erger dan hij. Jij wilt meer, hij wil een tussendoortje. Hij weet dat hij bij jou aan kan kloppen voor een tussendoortje, ook al wil jij meer. Met dat tweede houdt hij "rekening" door er daarna weer tussenuit te knijpen, maar met jouw gevoelens niet bepaald. Kort samengevat is dat niet meer dan gebruik van iemand maken.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Tegan het volgende:
Misbruik? Ik wil het net zo erg of erger dan hij. Ik weet dat dit gewoon een tussendoorrelatie is, maar dat betekent niet dat het alleen voor de seks is ofzo. Genoeg mensen die daten terwijl ze weten dat ze niet willen trouwen en baby's willen krijgen met elkaar. Het probleem is alleen dat ik wel huisje boompje beestje met hem wil en hij niet met mij.
Je moet het rationeel niet doen omdat je gevoelens in de weg zitten? Dat is een nieuwe voor. Rationeel is het toch juist de betere keuze om het wel uit te stellen, zodat je gevoelens tenminste kunnen slijten in plaats van dat je keer op keer bij elk contact de gevoelens weer omhoog haalt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:30 schreef Tegan het volgende:
Mja, ik denk dat ik gewoon ga aangeven dat het me niet lekker zit als ik hem weer zie. Zo passief mailtjes sturen resulteert alleen in ruzie. Het moet een keer eindigen, want hij wil niet verder met mij. Maar dat stel ik het liefst zo lang mogelijk uit, ookal moet ik dat rationeel niet doen, die gevoelens zitten toch altijd in de weg.
Klaar voor hem denk ik ja...Zij denkt er juist precies anders over en is helemaal niet klaar. Zij wil meer maar hij kan/wil niet. Daarom voel je je wel continu beroerd en gebroken of leeg etc...quote:Op maandag 17 mei 2010 14:19 schreef goofy_goober het volgende:
Nou dan, klaar toch? Je kunt 'm niet dwingen.
Nee, ik moet hieruit stappen, maar mijn gevoelens zitten in de weg, dus dat doe ik niet. Ofja, er valt niet veel meer uit te stappen, maar zolang ik met hem omga dan.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:06 schreef GoedeMan76 het volgende:
[..]
Je moet het rationeel niet doen omdat je gevoelens in de weg zitten? Dat is een nieuwe voor. Rationeel is het toch juist de betere keuze om het wel uit te stellen, zodat je gevoelens tenminste kunnen slijten in plaats van dat je keer op keer bij elk contact de gevoelens weer omhoog haalt.
Als ik mijn ex een tijd niet zie gaat het beter.. Maar ja, nou heb ik haar net dat weekend met haar nieuwe vlam gezien en kwam ik met gezellig spelletjes spelen bij een vriend naast haar vorige ex te zitten (die ik niet kende).. dus ik ben hier even weer terug. Maar met haar praten... nee, dat ga ik echt niet doen... Het kost alleen maar meer energie en vervolgens ga ik een hele tijd kapot zijn.
Ik stel dat er bij jou sprake is van overmatige idealisatie. Elke gast vergelijk je met je opgehemelde beeld van je ex. NIEMAND is ZO leuk dat hij je een geweldige relatie van 3 jaar in één keer doet vergeten. NIEMAND. Maar het is onhoudbaar dat er de komende 10 jaar niemand zou bestaan die hem kan evenaren. Maar ik kan me goed voorstellen dat het nu zo VOELT.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
I know. Wij hebben drie jaar een relatie gehad, maar eigenlijk was dat ook een knipperlichtrelatie. Dus vaak genoeg voor maanden alle contact verbroken, maar we komen altijd weer bij elkaar terug. Nu de laatste keer, een half jaar totaal geen contact, maar nu zie ik hem wel weer een paar keer in de week en het gaat gewoon weer fout binnenkort. Waarom trekken we altijd naar elkaar toe? Ik heb dat met niemand verder, dat maakt het echt moeilijk om 'verder te gaan' of om hem te vergeten. Niemand anders is leuk genoeg dat ze hem van dat plekje in mijn hart kunnen verstoten![]()
[..]
Zo ben ik wel de ex hiervoor vergeten, door deze ex. Dat was echt nog een kinderliefde, maar ik was zo hevig verliefd en gedumpt, ik voelde me haast even klote als nu. Maarja, nu is het nog niet helemaal over, dus hoef ik het ook niet los te laten en verder te gaan.
[..]
Het is zo verschrikkelijk als ik hem niet spreek, dat is echt kwelling. Zeker omdat als we elkaar een tijdje niet zien we elkaar toch opzoeken. Of ik bel hem, of hij belt mij. Maar echt loslaten doen we beide niet. En dat terwijl hij toch geen relatie wilde.
[..]
Ik vat deze post juist niet op als 'zeiken', fijne duidelijke post, zo is het idd denk ikquote:Op maandag 17 mei 2010 22:10 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik stel dat er bij jou sprake is van overmatige idealisatie. Elke gast vergelijk je met je opgehemelde beeld van je ex. NIEMAND is ZO leuk dat hij je een geweldige relatie van 3 jaar in één keer doet vergeten. NIEMAND. Maar het is onhoudbaar dat er de komende 10 jaar niemand zou bestaan die hem kan evenaren. Maar ik kan me goed voorstellen dat het nu zo VOELT.
De situatie zal gecompliceerd zijn, maar contact komt ALTIJD van 2 kanten. Jij staat hem toe contact met je op te nemen, en zo blijft het maar doorgaan. Ik hoop voor jou eigenlijk dat je snel het punt bereikt waarop je beseft dat je meer waard bent dan dit, ongeacht of dat eventjes kan komen aanwaaien of niet.
Het lijkt een beetje op operand conditioning. Hem niet zien is een kwelling, en dan zie je hem weer even. En dan zie je hem weer niet, en dan weer wel even. En je blijft maar doorgaan omdat je ergens in je hart lijkt te geloven dat er toch wel weer iets kan komen. Terwijl je rationeel weet dat dit ijdele hoop is. En toch blijf je naar sporadisch bewijs van je emotioneel gelijk te grijpen(we zoeken elkaar toch steeds op, uiteindelijk), en wuif je de overmaat aan rationeel bewijs weg(hij ziet me niet als iemand om oud mee te worden).
Ik wil niet zeiken, maar ik vind het serieus pijnlijk om te zien.
Tegan, ik kan jou ergens heel goed begrijpen. Bij mij heeft dit alles nu 9 maanden geduurd.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:29 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vat deze post juist niet op als 'zeiken', fijne duidelijke post, zo is het idd denk ik. Maarja, weten wat er precies is en er iets aan veranderen zijn twee verschillende dingen.
Inderdaad!quote:Op maandag 17 mei 2010 22:29 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik vat deze post juist niet op als 'zeiken', fijne duidelijke post, zo is het idd denk ik. Maarja, weten wat er precies is en er iets aan veranderen zijn twee verschillende dingen.
Dat is precies zoals ik me voelde na mijn ex... echt super stom, maar het gaat wel over of zo blijkbaar, niet dat ik dat ooit dacht toen ik me zo voelde.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:28 schreef Bombshell het volgende:
Blijf ook maar met mijn ex in mn hoofd lopen, tis nu al 6 maanden uit. Verwijt mezelf ook dingen die ik fout heb gedaan gedurende de relatie. Maar van je fouten leer je dan zeggen ze. Ik blijf tegen beter weten in hoop houden dat het goed komt baal dr zo van hoe het gelopen is. Zei heeft het helemaal afgesloten zegt ze, en volgens mij is dat ook zo. Mij lukt het niet, heb periodes dat als ik wakker wordt er gelijk aan denk en me de hele of halve dag rot voel. Zo ken ik mezelf niet. De zomer komt eraan doet me denken aan dat we naar het strand gingen enz dat is voorbij. Voel me echt zwak..
Waarom is die gozer die ze heeft ontmoet nou meteen een klootzak? Jij maakte het uit, zij ontmoette iemand anders. Eigen schuld, dikke bult. Jij dacht zeker dat ze wel op je zou wachten, toen jij een jaarte 'rustig aan' wilde doen? En dan noem je haar onzeker... Je hebt die pijn die je nu voelt zelf veroorzaakt jongen. Het heeft dus geen nut om dat haar te vertellen. Zoek een ander en laat haar met rust; je hebt het zelf verpest.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:42 schreef StevenSuSu het volgende:
lang verhaal
Dus zoek je iemand anders die je kunt stalken!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:49 schreef Spirit82 het volgende:
Fijn topic dit! Voel me al een stuk beter nu ik weet dat ik niet de enige ben met een maffe ex die je stiekem nog super leuk vind en waarbij je niet wilt dat het uit is maar het toch uit moest gaan omdat het niet werkte, maar wat gewoon stom is en dat ie dan een week later weer bij je in bed ligt en een week later weer en dat dat heeeel fijn is en dat je dan denkt: leef in het moment! Stel geen eisen, doe rustig aan, zie waar het schip strandt. Maar een dag later ben je weer hopeloos verliefd en wil je hem terug en ga je hem sms stalken maar dat mag niet! Want het is je ex!!!
Dus...
Had het ook gelezen en kon me eigenlijk wel vinden in je verhaal. Normale gevoelens die niet altijd even juist zijn maarjah zo gaat dat. Als iedereen helemaal correct met die gevoelens om zou kunnen gaan had dit topic er tenslotte ook niet geweest..quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:07 schreef StevenSuSu het volgende:
haha,
Nou een soort van. Wat ik wilde reageren (maar weer weg had gehaald) was dat ik ook wel besef dat mijn verhaal (en gedrag) vol irrationele fouten zit. Ik weet dat ik haar los moet laten, dat ze het recht heeft op een eigen leven, op een andere man etc. Dat gun ik haar juist heel erg! Ik wil natuurlijk dat ze gelukkig is.
Maar op zwakke momenten (dus toen ik die post schreef) verlies ik dat rationele besef even en dan word ik jaloers, of wanhopig, angstig, verliefd.. En de grote strijd is nu om in die emotionele momenten niet ineens haar op te gaan bellen. Dus probeerde ik mijn verhaal hier te doen, gewoon om even stoom af te blazen en niet te hoeven bellen. Want dat recht heb ik niet, rationeel weet ik dat.
Het heeft misschien toch geen zin om dat verhaal, waar ik zelf de fouten wel van in zie, hier te laten staan voor andere mensen om er negatief op te reageren. Dat wil me toch niet echt helpen geloof ik. Ook denk ik dat een paar dingen niet helemaal over kwamen (zoals dat ik haar onzeker noemde wat jij fout vond. Dat was helemaal niet lullig bedoelt en niet mijn eigen waarheid, ze zei het me zelf...). Wel veel dank voor het lezen goofy, en voor iedereen die hier zulke oprechte verhalen deelt.
Steven
Zoiets heb ik inderdaad ook gehad.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:13 schreef -Engel- het volgende:
Bleh... is er ook een fase dat het je niks meer interesseert?
Ik schuif nu werkelijk alles voor mij uit...
ik zit op mijn werk alleen in een hokquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:14 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Zoiets heb ik inderdaad ook gehad.
Gelukkig had ik mensen om mij heen (en mijn werk) waardoor ik wel door moest gaan.
Scheelde wel gigantisch ...
Ja, daar ben ik nu gelukkig net over heen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:13 schreef -Engel- het volgende:
Bleh... is er ook een fase dat het je niks meer interesseert?
Ik schuif nu werkelijk alles voor mij uit...
En? Wat heb je er verder aangedaan?quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:03 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik nu gelukkig net over heen.
Gelukkig was de nieuwe onderwijsperiode net van start gegaan, dat gaf/geeft me wel wat speling.
Ik ben lid geworden van FOK!quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:04 schreef -Engel- het volgende:
[..]
En? Wat heb je er verder aangedaan?
tips pleaz
Ben ik al langer hoorquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:13 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Ik ben lid geworden van FOK! En ik heb uitstel van excecutie aangevraagd voor enkele verslagen die in die tijd ingeleverd moesten worden.
Dit gaf mij wat meer tijd om nergens zin in te hebben zonder dat ik in grote problemen zou komen.
Bij mij ging het gevoel vanzelf over gegaan en heeft mijn meer ambitieuze kant het weer over genomen.
Wat mij wel steeds een boost gaf was sporten. Na een uurtje flink zweten had ik veel meer zin om dingen te ondernemen dan daarvoor. Dus misschien is dat wel iets om te proberen? Even hardlopen ofzo?
Hmmmmm als je al veel sport zal ik even een nieuw idee moeten bedenken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:54 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ben ik al langer hooruser van Fok! bedoel ik
Ik werk>>> daar is geen uitstel bij mogelijk >>>> wat wel kan, is hetzelfde doen als iedereen net doen of er geen deadline is![]()
Hardlopen/fitness/dansen doe ik al en fietsen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fietsen
okequote:Op donderdag 20 mei 2010 20:18 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Hmmmmm als je al veel sport zal ik even een nieuw idee moeten bedenken.![]()
Even brainstormen!
Ik herinner mij ineens dat ik de afgelopen paar weker nog iets heb gedaan wat mij wel positieve energie gaf!quote:
Hier wil ik wel even kort op inhaken! Voor ik iets met m'n ex kreeg kookte ik best fanatiek. Nieuwe dingen proberen, en als ze lukten diezelfde gerechten ook voor m'n vrienden klaarmaken. Met m'n ex at ik eigenlijk altijd weer bijna hetzelfde, en vaak wat ongezonder dan in de periode daarvoor. Sinds een paar maanden heb ik de kookhobby weer opgepakt, en in combinatie met meer sporten en nu dus weer wat meer culinair en gezonder eten ben ik zichtbaar afgevallen. Zit daardoor alweer een heel stuk beter in m'n vel. Sterker nog, ik lees hier 1x per week nog wel eens mee en dit is de eerste keer dat ik weer reageer sinds bijna een maand ofzo...quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:31 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Ik herinner mij ineens dat ik de afgelopen paar weker nog iets heb gedaan wat mij wel positieve energie gaf!
Koken!
Nu weet ik niet zeker of het ook daadwerkelijk door het koken zelf kwam of door het feit dat het iets is wat in voorheen nooit echt heb gedaan. Een soort nieuwe hobby dus.
Misschien kan dat je helpen, een nieuwe hobby zoeken?
koken dus......maar nu nog een groep vinden die het wil opeten....quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:10 schreef SRF het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even kort op inhaken! Voor ik iets met m'n ex kreeg kookte ik best fanatiek. Nieuwe dingen proberen, en als ze lukten diezelfde gerechten ook voor m'n vrienden klaarmaken. Met m'n ex at ik eigenlijk altijd weer bijna hetzelfde, en vaak wat ongezonder dan in de periode daarvoor. Sinds een paar maanden heb ik de kookhobby weer opgepakt, en in combinatie met meer sporten en nu dus weer wat meer culinair en gezonder eten ben ik zichtbaar afgevallen. Zit daardoor alweer een heel stuk beter in m'n vel. Sterker nog, ik lees hier 1x per week nog wel eens mee en dit is de eerste keer dat ik weer reageer sinds bijna een maand ofzo...
Ook wel wat moeilijkere momenten gehad, maar die kom ik meestal dezelfde dag nog te boven. En dan is het niet echt de moeite om dat hier nog neer te zetten...
same here dus.... waar heb ik anders die groep voor nodig....quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:16 schreef Tegan het volgende:
Koken vind ik heerlijk, al voor ik mijn ex kende. Ik krijg eerder totaal geen eetlust meer door dit alles, dus voor mij werkt dat niet echt. Het koken is nog steeds heerlijk relaxend, maar beetje zonde als het dan zo de prullenbak in verdwijnt.
Daar had ik ook last van, een verminderde eetlust.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:16 schreef Tegan het volgende:
Koken vind ik heerlijk, al voor ik mijn ex kende. Ik krijg eerder totaal geen eetlust meer door dit alles, dus voor mij werkt dat niet echt. Het koken is nog steeds heerlijk relaxend, maar beetje zonde als het dan zo de prullenbak in verdwijnt.
U biedt zich aan??quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:16 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Dus zoek je iemand anders die je kunt stalken!
Als je er prettig bij voelt, dan stalk je maar hoor, PM staat open.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
U biedt zich aan??![]()
Exen loslaten is gewoon stom als er nog gevoelens zijn. Dan kun je ook geen vrienden blijven naar mijn mening. Misschien na een tijdje... Heb 10 jaar een relatie gehad, is nu een jaar over en daar waren gewoon geen gevoelens meer, maar het was wel nog steeds mn maatje. Dat is niet zomaar weg na zo´n lange tijd. Nu een jaar laten hebben we nog steeds heel goed contact en dat is echt super. Hij heeft een nieuwe vriendin en so far kan die het prima verkroppen dat wij nog goed met elkaar om gaan. Af en toe bij elkaar eten, drankje doen, regelmatig bellen etc. Top wijfHopen dat dat zo blijft...
Wat betreft koken, das echt niet leuk in je eentjeDoe ik dan ook gewoon niet
Ik nodig mezelf gewoon bij anderen uit, leef op diepvriesmaaltijden, tosti´s en pizza´s
Ik ben ook 10 kilo afgevallen, maar ik kon het wel missen (van 90 naar 80).quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:39 schreef Tegan het volgende:
Ik ben op gegeven moment 10 kilo afgevallen vorig jaar (55 naar 45 ofzo), en dat was echt niet goed, kon bijna niet meer staan ofzo (ben van mezelf al vrij dun), maar dat kwam ook omdat toen ook net was gestopt met school, en tussen werk en school een paar maanden thuis zitten zat, plus net een ex dus en nog meer drama, deed gewoon helemaal niets de hele dag. Nu probeer ik er wel op te letten, en dat lukt wel aardig. Maar normaal gewicht zal ik wel nooit hebben denk ik.
Meh, ben niet zo heel stalkerish, alleen als ik iemand echt echt echt leuk vind. Dan word ik ineens echt een draakquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:11 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Als je er prettig bij voelt, dan stalk je maar hoor, PM staat open.
Zelf weet ik helaas hoe fijn het is als je iemand kunt volspuien met je gedachten.
Ik heb ook nog altijd contact met mijn ex, zij het op een heel laag pitje.
Niet dat we beide niet iets meer contact zouden willen, maar zij kan het momenteel echt.
Als ik hoor hoe weinig ze met haar eigen familie communiceert, sja, dan heb ik geen klagen ofzo.
Ik bemerk bij mezelf dat ik er nu heel nuchter en sociaal in sta.
Ze weet dat ik altijd voor haar klaar zal staan als goede vriend, maar voor de rest hoef en wil ik niets meer van d'r. Hoop alleen dat ze er goed uitkomt en dat we nog leuke dingen samen kunnen doen in de toekomst.
Kun jij vuurspuugen uit jezelf?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Meh, ben niet zo heel stalkerish, alleen als ik iemand echt echt echt leuk vind. Dan word ik ineens echt een draakGeeeeeeeen goede eigenschap! So no worries, je bent veilig
Ik ben inmiddels wel redelijk op gewicht hoor. Ben toen tijdelijk fysiek zwaar werk gaan doen in de horeca full time, dus dan moet je wel eten om de dag door te komen. Maar ik ben sowieso geen typ dat veel eet en bovendien is dat het eerste wat wegvalt als ik me klote voel, mijn eetlust, dus, maar nu heb ik gewoon een redelijk gewicht, maar kon wel wat meer zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik ben ook 10 kilo afgevallen, maar ik kon het wel missen (van 90 naar 80).
Gelukkig heb ik het op 80 kunnen houden
Bij jou mag er wel snel weer wat bijkomen.
Misschien kun je wel met een paar fokkers uit eten, waar woon je ergens
Zo ben ik weer aan mijn eetlust gekomen, leuke dingen doen met .... leuke mensen!
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:37 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Kun jij vuurspuugen uit jezelf?
Wreed![]()
Ik maak me zowiezo niet druk hoor.
Die tijd heb ik gehad.
Merk wel dat sinds ik weer vrijgezel ben, ik alles echt bekijk als "boeiuh", we zien wel.
Sta veel relaxter in het leven.
Al mis ik ook veel voor me gevoel.
Het knuffeltje, je verhaal kunnen doen, iemand die je door en door kent ...
Uitgaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:01 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
vette shiiiiiiiiiit!!
Anyways, goed dat je je niet druk maakt! Wou dat ik dat ook kon. Zou handig zijn als je zo´n aan/uit knopje zou hebben he. Het stomme is, dat "boeiuh" heb ik wel als ik iemand wel ok leuk vind in het begin, maar als er dan echt gevoelens bij komen kijken gaat het mis... das best ruk. Maja, ook dat gaan we vast wel overleven![]()
Verhaal doen enzo kan ik goed bij vriendinnen en dus bij mn ex. Het is meer dat ik het mis om de "kleine dingen des levens" te kunnen delen. Ik ga niet mn vriendin bellen als ik een mooie zonsondergang zie of iets sufs mee maak in de supermarkt. Klinkt misschien stom, maar je herkent het vast als je samen hebt gewoond. En als ik echt wil knuffelen sleep ik wel een mooie man mee uit de kroeg op zaterdagavond...of ga ik dus mn ex vriendje sms stalken net zo lang tot ie langs komt
Dat is erg pijnlijk inderdaad.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:45 schreef Lallend het volgende:
Goh erg leuk hoor dat mooie weer, alleen beetje jammer als ik hier in het park in de zon zit er zo'n beetje alleen maar kleffe stelletjes zijn
Naja dan maar iets anders verzinnen he
Inderdaad!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:45 schreef Lallend het volgende:
Goh erg leuk hoor dat mooie weer, alleen beetje jammer als ik hier in het park in de zon zit er zo'n beetje alleen maar kleffe stelletjes zijn
Naja dan maar iets anders verzinnen he
Van iemand houden IS gevoel en niet je verstand. Je moet dus altijd je gevoel laten spreken als het om relaties gaat.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:07 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, ik moet hieruit stappen, maar mijn gevoelens zitten in de weg, dus dat doe ik niet. Ofja, er valt niet veel meer uit te stappen, maar zolang ik met hem omga dan.
Beweer je hier dat je altijd je gevoel moet volgen...?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:18 schreef Prince_Alexander het volgende:
[..]
Van iemand houden IS gevoel en niet je verstand. Je moet dus altijd je gevoel laten spreken als het om relaties gaat.
Ohquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:47 schreef INViCTuS het volgende:
het goede weer opzoeken? mischien niet nu al denken aan na de zomer...veel te ver weg en wellicht gaat het dan juist heel goed. Elk jaargetijde heeft zo wel wat...ga zo ook maar met mezelf de stad in
dan had ik het gezien jou situatie denk ik wel geweten. Voor mezelf trouwens ook wel...;) Ik zou het roer omgooien en even heel wat anders ga doen..ik zou echt gaan reizen en dingen voor mezelf doen of even een paar maandjes ( ook niet te lang ) gaan werken in een gebied waar je echt nog heen wilt of waar je tot rust denkt te komen. De Alpen ofzoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh. Ehm beetje foute opmerking denk ik. Ga stoppen met mijn opleiding, dus dat bedoelde ik met wat ik ga doen na de zomer
.
Ik ben echt niet het type om alleen te gaan reizen, of maanden in het buitenland te zitten *ril*. Moet gewoon op zoek naar een simpel baantje ergens denk ik, en dan studeren kan later wel weer.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dan had ik het gezien jou situatie denk ik wel geweten. Voor mezelf trouwens ook wel...;) Ik zou het roer omgooien en even heel wat anders ga doen..ik zou echt gaan reizen en dingen voor mezelf doen of even een paar maandjes ( ook niet te lang ) gaan werken in een gebied waar je echt nog heen wilt of waar je tot rust denkt te komen. De Alpen ofzo
Gister m'n ex. ongeveer een halfuur gezien en dat was wel een beetje onverwacht...veel verder dan een hoi en een doei kwam er bij ons ook niet af. Laatste tijd wordt het er niet beter op volgens mij. Beetje een ignore modus af en toe...stiekum denk ik dat zij het ook niet altijd makkelijk heeft maar aan de andere kant ook wel is wat heel snel dingen naast zich legt.
Ik pak er ook een deeltijd studie bij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:33 schreef Tegan het volgende:
Zit je er erg mee dat ze een ander heeft, of juist puur alleen dat je haar mist?
Samen reizen is niet echt een optie gezien al mijn vrienden wel studeren of werken. En als ik me nu uitschrijf heb ik nog een maand bedenktijd dus dat heeft totaal geen zin meer enzo, en in de zomer ga ik nog op vakantie en de rest van de weken full time werken bij mijn bijbaantje, ik heb pas begin september echt niets meer te doen. En deze paar weken dan.
Kwestie van niet meer in zijn buurt dronken worden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:28 schreef Spirit82 het volgende:
Werd zondag voor de broodnodige variatie weer eens naast mn ex-vriendje wakker... zoals elke week sinds het uit is![]()
Was zo dronken dat ik me alleen amper iets kon herinneren van die zaterdag... behalve dat hij een opmerking maakte in de trand van "ik weet niet wie er naast je slaapt tegenwoordig" waarop ik zei dat ik met niemand anders naar bed was geweest dan hem. Waarop hij zei "ik ook niet, heb ook met niemand anders gezoend". Waarop ik zei "ik ben met niemand anders naar bed geweest"... Zou hij aan het vissen geweest zijn?![]()
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:28 schreef Spirit82 het volgende:
Werd zondag voor de broodnodige variatie weer eens naast mn ex-vriendje wakker... zoals elke week sinds het uit is![]()
Was zo dronken dat ik me alleen amper iets kon herinneren van die zaterdag... behalve dat hij een opmerking maakte in de trand van "ik weet niet wie er naast je slaapt tegenwoordig" waarop ik zei dat ik met niemand anders naar bed was geweest dan hem. Waarop hij zei "ik ook niet, heb ook met niemand anders gezoend". Waarop ik zei "ik ben met niemand anders naar bed geweest"... Zou hij aan het vissen geweest zijn?![]()
Je reacties zijn tegenstrijdigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:28 schreef Spirit82 het volgende:
Oh maakt niet uit of ik dronken ben of niet en of ik in zijn buurt ben of niet hoor
Studeren gaat hem echt niet worden voor mij denk ik. Of thuisstudie ofzo, maar de OU heeft helemaal geen studie die mij leuk lijkt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:48 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik pak er ook een deeltijd studie bij.
Was het allang van plan, maar de situatie is nu zo dat ik een keer echt doorpak.
Heb me eergister zelfs al aangemeld, zo ver ben ik nog niet eerder gekomen
Het is niet aandacht vragen, het is meer dat ik het gewoon even kwijt moest en dit het geschikte topic is. Als ik aandacht wilde vragen had ik wel een nieuw topic helemaal voor mij alleen geopendquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Je reacties zijn tegenstrijdig![]()
.
Wil je nu wel of niet met hem omgaan/neuken? Want nu ben je gewoon aandacht aan het vragen.
Je wordt sowieso naast hem wakker?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:28 schreef Spirit82 het volgende:
Oh maakt niet uit of ik dronken ben of niet en of ik in zijn buurt ben of niet hoor
Het is meer dat we elkaar bewust op blijven zoeken, of we nou dronken zijn of niet.. De kunst van het loslaten zijn we dus niet geheel meester...quote:
Heb je het idee dat je zonder hem geen leven hebt? Daar lijkt het in ieder geval op, dat hij nog steeds degene is die betekenis geeft aan jouw leven. Terwijl jij de enige bent die betekenis geeft aan jouw leven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is meer dat we elkaar bewust op blijven zoeken, of we nou dronken zijn of niet.. De kunst van het loslaten zijn we dus niet geheel meester...
Haha, zonder hem geen leven? Ik dacht het niet hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:05 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Heb je het idee dat je zonder hem geen leven hebt? Daar lijkt het in ieder geval op, dat hij nog steeds degene is die betekenis geeft aan jouw leven. Terwijl jij de enige bent die betekenis geeft aan jouw leven.
Wil je op deze manier door rotzooien? Prima. Ga je gang, doe wat je wil, maar houd er rekening mee dat je dan eeuwig in dit dilemma blijft steken. Wil je dat niet? Dan zul je wat moeten veranderen.
Nou ja, je zegt zelf al precies wat je wil. Als je weer bij elkaar wil komen, doe dat dan. Maar ga het dan ook niet weer verpesten door in je oude gedrag terug te vallen (je zei iets over vreemdgaan).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha, zonder hem geen leven? Ik dacht het niet hoorHet is niet dat ik desperate ben of niet zonder hem kan, het is dat ik niet WIL. Ik vind hem gewoon leuk en ik denk dat wij het heel leuk zouden kunnen hebben samen.. ALS... Heb net met hem afgesproken hier morgen eens een ernstig woordje over te wisselen om te zien waar we nu eigenlijk helemaal mee bezig zijn en dat leek hem verstandig...
Moet je vooral zo blijven doorgaan en de schuld op de alcohol blijven gooien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is niet aandacht vragen, het is meer dat ik het gewoon even kwijt moest en dit het geschikte topic is. Als ik aandacht wilde vragen had ik wel een nieuw topic helemaal voor mij alleen geopend
Ik weet niet wat ik wilLiefst wil ik hem terug en dat alles helemaal leuk en goed en happy is, maar dat wordt het niet, want een relatie werkte tussen ons niet.. althans... niet nu. Neemt niet weg dat we nu al 9 maanden continu naar elkaar toe trekken en gewoon niet los van elkaar lijken te kunnen raken, terwijl dat wel "beter" zou zijn. Hij kan me niet geven wat ik nodig heb en daarom ging ik vreemd bij het leven, wat hij niet weet. Maar eigenlijk wil ik gewoon hem en niemand anders en das zwaar kut want als ik hem heb, ben ik ook niet gelukkig omdat ik hem amper zie en bijna nooit wat van hem hoor
Daar heeft hij natuurlijk ook wat over te zeggenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:56 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt zelf al precies wat je wil. Als je weer bij elkaar wil komen, doe dat dan. Maar ga het dan ook niet weer verpesten door in je oude gedrag terug te vallen (je zei iets over vreemdgaan).
Of je wil een relatie, of je wil het niet.
Succes morgen in ieder geval
99,9% kans dat jullie weer bij elkaar in bed belanden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:34 schreef Spirit82 het volgende:
Maar je hebt gelijk, vreemdgaan moet ik gewoon niet doen natuurlijk... maar dat deed ik dus omdat we niet echt een relatie hadden, ook al noemden we het wel zo... Ach, het is een lang en ingewikkeld verhaal. Ik hoop morgenavond wat meer duidelijk te hebben, maar het zal wel weer een gesprek worden dat op niks uit draait omdat we niet met, maar ook niet zonder elkaar willen...![]()
Nou.. vanavond niet in elk geval... Uitkomst van het gesprek: we weten allebei niet wat we ermee aan moeten. Hij heeft inmiddels al met een ander gezoend, ik ook, maar toch zit het me dwars. Vooral omdat hij zaterdag nog recht in mn gezicht zei dat hij niks met wie dan ook had gedaan... Hij zegt dat ie niet verliefd op me is, ook nooit is geweest, en dat dat mogelijk te maken heeft met zijn situatie op dit moment. I don´t know...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:46 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
99,9% kans dat jullie weer bij elkaar in bed belanden.
Niet op dit moment, maar daar is sowieso geen sprake van. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een reboundquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:48 schreef Thrackan het volgende:
Niet alleen dat, jullie doen allebei dingen achter elkaars rug om... Denk je dat dat ooit een gezonde relatie oplevert?
Precies.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Alle contact afkappen blijkt altijd weer de beste heelmeester. Heb me in tijden niet zo chill gevoeld, komt dus wel weer goed jongens+meisjes.
En wat als je ex je nou vertelt dat ie heeft gezoend met iemand? Of misschien zelfs het bed heeft gedeeld? Hoe reageer je daar dan op?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:39 schreef Tegan het volgende:
Mijn ex en ik hebben een deal gemaakt, dat we elkaar vertellen als we iemand anders zoenen of meer. Gewoon omdat ik me anders gek loop te maken op hoe ver hij is met andere meisjes enzo, dus ik stelde het voor en hij vond het prima. Ik weet dat hij twee dates heeft gehad de afgelopen tijd, met twee verschillende meisjes, maar er is dus tot mijn verbazing niets gebeurd. (Stiekem was dat de aanleiding voor mijn vraag, maar sowieso lijkt het me wel fijn voor mijn gemoedsrust om dit soort dingen van hem te horen al voor het serieuzer wordt.) Ik was een paar weken geleden met een vroegere date turned 'vriend' naar een concert geweest, en toen we onze deal hadden gemaakt en ik zei dat ik niemand anders had gehad vroeg hij specifiek naar hem, dus dat gevoel dat ik had speelde bij hem ook al een hele tijd. Fijn dat ik niet alleen zulke gevoelens heb. Aan het einde van die avond en flink wat bier later vroeg hij me ineens of ik met hem wilde trouwen... Natuurlijk niet serieus, dus ik zei nee. En toen hadden we een goed gesprek over dat hij graag kinderen wil enzo. En ik eigenlijk niet. Dus blijkbaar is het wel goed dat we niet bij elkaar zijn, want we willen allebei andere dingen in onze toekomst.
Dat vind ik wat anders dan iemand anders van je rijlen en zeilen op de hoogte te houden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:41 schreef Tegan het volgende:
Misschien op onze manier wel vreemd, maar ik vind het in het algemeen doodnormaal om je ex even te laten weten dat je een nieuwe vriendin het, zodat ze het niet van een ander hoeft te horen.
Het doet je geen pijn om haar met een andere vrouw te zien?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:41 schreef Tegan het volgende:
Misschien op onze manier wel vreemd, maar ik vind het in het algemeen doodnormaal om je ex even te laten weten dat je een nieuwe vriendin het, zodat ze het niet van een ander hoeft te horen.
Jawel, maar we zijn niet samen, dus hij kan gewoon doen wat hij wil.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:57 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Het doet je geen pijn om haarhem met een andere vrouw te zien?
Javascript staat uit?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:32 schreef Lallend het volgende:
(trouwens waarom kan ik in firefox hier niet op de smilies klikken...)
Heb wel no-script als addon maar heb fok gewoon toegestaan... vaagquote:
Het is veel beter voor jezelf om geen e-mail te sturen.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:07 schreef Rbhp het volgende:
Vandaag flinke dip na een prima week. Ex opgebeld om te vragen of ze nog van me hield, en ze zei dat ze maar van 1 persoon kan houden en die persoon ben ik niet. Maar ze geeft nog wel om me. Daarna zei ze dat ze dacht dat ik sterker zou zijn. Ze is nog niet geheel gelukkig in haar nieuwe relatie. Ik ga dr zo een e-mail schrijven. F...
Waarom wil je haar terug?quote:Op zondag 30 mei 2010 15:24 schreef Rbhp het volgende:
Ik wil haar terug. Had haar nooit moeten laten gaan.
Geloof mij, geef het wat tijd en stuur niet die email zoals hierboven al gezegd is. Het zal niks aan de situatie veranderen en voor haar zal het alleen maar overkomen als een geforceerde poging om dingen toch nog te lijmen. Je zult je na verloop van tijd echt wel beter gaan voelen. Bedenk je trouwens ook dat je niet je geluk af wilt laten hangen van 1 persoon omdat je jezelf dan na verloop van tijd echt nog wel tegen zult komen. Ik heb precies in hetzelfde schuitje gezeten en ben nog wel bezig met herstellen maar ik weet dat ik beter af ben en dat ikzelf de enige ben die voor geluk kan zorgen in mijn leven met behulp van anderen. Je bent namelijk altijd ZELF de zwakste schakel van je eigen geluk. Zorg dus dat je bewuster van jezelf word en welke dingen je gelukkig maken en jaag dat na.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:28 schreef Rbhp het volgende:
Omdat ik haar mis, en haar niet kan vergeten. Omdat mijn leven op dit moment zonder haar gewoon niet leuk is.
Tja begrijpelijk maar kan mij zijn gevoel dan ook wel voorstellen. Jij hebt het vertrouwen in eerste instantie beschadigd als ik het zo goed lees? Tuurlijk is het zinloos om de ander een schuldgevoel aan te praten maar voor hemzelf was het blijkbaar nodig om goed stil te staan bij het feit wat er gebeurd is en daar blijkbaar kritisch naar is gaan kijken.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:32 schreef melanie_x het volgende:
Na 2 maanden twijfelen heb ik toch besloten er definitief een punt achter te zetten.
Hij praatte me steeds een schuldgevoel aan en beloofde dat alles beter zou worden waardoor ik weer om was. Vertrouwen vind ik erg belangrijk, en als dat er al niet is..
Ik neem hieruit aan dat jullie relatie nog niet lang geleden af is gelopen.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:28 schreef Rbhp het volgende:
Omdat ik haar mis, en haar niet kan vergeten. Omdat mijn leven op dit moment zonder haar gewoon niet leuk is.
Goed, ik kon me aardig inhouden, heb het smsje gelijk verwijderd en natuurlijk niks terug gestuurd. Aardig wat afleiding op familieweekend, vrijdag en zaterdagnacht tot 4/5u doorzuipen met mn neven en ooms.quote:"Misschien helpt dit je en lucht het wat op. Wat ik met <naamscharrel> had is nu over, voor zover er iets was"
Ik heb ook ongeveer dezelfde situatie. Ik nam mezelf voor om sterk te blijven en drie weken geen contact te zoeken. Uiteindelijk heb ik haar dit weekend gebeld (na 3 weken geen contact van mijn kant), met als resultaat dat ze er nog steeds hetzelfde tegen aan kijkt: voor haar is alles veranderd, ze wilt voorlopig zelfs niet als vrienden verder. Het probleem is dat ik haar elke dag op school zie, en dat ik haar gewoon niet voor een lange tijd kan ontlopen.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:22 schreef Cyaa het volgende:
Het is nu 4 weken over. Gedumpt, en gelijk daarna haar meerdere malen gespot met iemand anders. Daar zat ik in het begin erg mee, maar nu is dat niet het gene waar ik me kut over voel. Eerste 2/3 weken nog contact gehad, afgesproken. Ben zelfs nog met haar pa en zijn vrienden bier wezen zuipen.
Toen merkte ik dat als ik iets met haar deed, ik me beter voelde. Waarom? Omdat het dan weer voelde alsof er niks aan de hand was. Dit besef heb ik precies een week geleden gekregen. Heb haar opgebeld, en in tranen verteld hoe het zat, en dat ik haar, voor mezelf niet wilde spreken, zeker een maand.
Na een paar dagen (afgelopen vrijdag) kreeg ik, op weg naar een familieweekend, het volgende smsje:
[..]
Goed, ik kon me aardig inhouden, heb het smsje gelijk verwijderd en natuurlijk niks terug gestuurd. Aardig wat afleiding op familieweekend, vrijdag en zaterdagnacht tot 4/5u doorzuipen met mn neven en ooms.
Nu ben ik weer thuis. En voel me crap! Waarom stuurt ze mij dat smsje? Om mij me beter te laten voelen? Ik heb haar gvd net een paar dagen daarvoor laten weten dat ik absoluut geen contact meer wil, niet van mijn kant, absoluut ook niet van haar kant. Ik weet dat ze vrijwel geen vrienden (op 1 zeer homosexuele jongen, en een meisje wat ze langer kent na) heeft.
Ik weet niet wat ik moet doen. Contact zoeken? Ze vindt het nog steeds heel leuk om iets te doen met me, het klikt ook nog steeds goed. Maar ze is niet meer verliefd. Of moet ik sterk blijven, en niks van me laten horen, zoals ik vorige week ook heb geclaimd te doen?
Goed advies of niet, het lucht al op dit even hier neer te plempen
gewoon je eigen ding doen.....dat is ten allertijden het beste...quote:Op zondag 30 mei 2010 21:45 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Ik heb ook ongeveer dezelfde situatie. Ik nam mezelf voor om sterk te blijven en drie weken geen contact te zoeken. Uiteindelijk heb ik haar dit weekend gebeld (na 3 weken geen contact van mijn kant), met als resultaat dat ze er nog steeds hetzelfde tegen aan kijkt: voor haar is alles veranderd, ze wilt voorlopig zelfs niet als vrienden verder. Het probleem is dat ik haar elke dag op school zie, en dat ik haar gewoon niet voor een lange tijd kan ontlopen.
Wat kan ik het beste doen?
Dankje. Maar ik zou niet weten hoe, want als ik haar gewoon blijf groeten en af en toe een klein gesprekje aanknoop veranderd de situatie niks is nu gebleken. Haar negeren of toenadering zoeken maakt het blijkbaar nog erger. Ik wil haar zo graag loslaten, maar het is gewoon bijna onmogelijk als je elkaar elke dag ziet.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:00 schreef -Engel- het volgende:
[..]
gewoon je eigen ding doen.....dat is ten allertijden het beste...
sterkte anyway
Je zit met haar in een klas ofzo?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:03 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Dankje. Maar ik zou niet weten hoe, want als ik haar gewoon blijf groeten en af en toe een klein gesprekje aanknoop veranderd de situatie niks is nu gebleken. Haar negeren of toenadering zoeken maakt het blijkbaar nog erger. Ik wil haar zo graag loslaten, maar het is gewoon bijna onmogelijk als je elkaar elke dag ziet.
Nee gelukkig niet. Ik kan haar dan ook wel blijven proberen te vermijden, maar zo nu en dan lopen we gewoon tegen elkaar aan. Meestal reageert ze dan ook wel lief, maar als ik dan een paar dagen later een gesprekje op msn begin komt er alleen nog maar gif uitquote:
Oke.... dat scheelt dan alweerquote:Op zondag 30 mei 2010 22:15 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Ik kan haar dan ook wel blijven proberen te vermijden, maar zo nu en dan lopen we gewoon tegen elkaar aan. Meestal reageert ze dan ook wel lief, maar als ik dan een paar dagen later een gesprekje op msn begin komt er alleen nog maar gif uit
Meisjes hebben altijd rebounds achter de hand, o.a. om je jaloers te maken. Niks van aantrekken, in 90% van de gevallen falen dat soort gasten heel snel.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:09 schreef goofy_goober het volgende:
Mijn ex had tijdens ons al een aantal jongens achter haar aanhollen, en ik durf te wedden dat een van die gasten heel erg blij is met de break-up. Ik ken die gast verder niet maar het deed me altijd een beetje denken dat mijn ex gewoon nog wat gasten 'on the side' wilde hebben, voor als het tussen ons niet zou werken, ook al riep ze altijd dat het niet zo was. En ze verlangde wel van mij dat ik brak met al mijn vriendinnen, omdat ze anders jaloers zou zijn. Trut. Ergens moet ik blij zijn dat ze nu iemand anders kan omvormen, maar het is toch pijnlijk...
Dat laatste is er nu bij mij aan de hand. Ik wil graag mijn gevoelens delen, maar ze doet alsof ik the devil himself ben, dat ze me zo ontzettend haat, dat alles wat we samen hebben meegemaakt niets voor haar heeft betekend, behalve leuk tijdverdrijf... Terwijl ik een week geleden nog de liefste van de hele wereld was.quote:Die achterdocht maakt het niet gemakkelijker om iemand te vertrouwen en als ik iemand eenmaal voor mijn doen vertrouw ook al is die achterdocht niet helemaal verdwenen, ben ik bang om in de steek gelaten te worden door mijn ‘held’. Het wordt afgewisseld met held/hufter, maar meestal komt het doordat de held niet aan mijn verwachtingen voldoet, of beter gezegd, kan voldoen. Ik ben dan in de huid van Tantalus gekropen, en zit mezelf te kwellen. Een kwelling waarbij een gewenst iets heel nabij is, maar toch voor altijd onbereikbaar blijft. Ik kan me erg hechten aan iemand, afhankelijk gedragen, onthechten betekent een ramp, voelt vreselijk echt. Als je weet dat over het algemeen borderliners zijn blijven steken in hun emotionele ontwikkeling, begrijp je misschien waarom borderliners vaak heftig en emotioneel reageren als kleine kinderen.
Als ik terug kijk op mijn leven heb ik altijd iemand gehad die ‘het’ helemaal was voor mij, meestal een wat oudere man met een bepaalde rust over zich heen, ik noem het, ‘Sean Connery-uitstraling’. Het heeft niets met verliefdheid te maken maar meer met geborgenheid. Ik heb ‘kandidaten’ genoeg gehad, leraren van school, van mijn hobby, werkgevers die de perfecte ‘vader’ voor mij zouden zijn, maarja ik heb een vader…en de teleurstellingen die ik heb gekregen zijn groot….met dank aan mezelf. Tja omdat ik zo’n persoon op een hoog stralend helderwit voetstuk zet (alles of niets) met ‘eisen’ waar niemand aan zou kunnen voldoen. Maargoed, ik ging dan gewoon weer op zoek naar een ander ‘jij moet mijn vader zijn figuur’. [...] De illusie was gebroken, het breken deed geen pijn, maar de illusies die er niet meer zijn…En dan is de verleiding groot om gewoon weer die persoon uit de weg te gaan en te gaan haten, doet ook pijn maar minder pijnlijk dan het gevoel dat je in de steek gelaten word.
Heel herkenbaar voor mij dit. Niet alles wat hier staat heb ik meegemaakt, maar veel wel. Maar vooralsnog ben ik niet iemand die die diagnose kan stellen. Maar dat ik dacht dat ze wellicht borderline zou kunnen hebben werd me wel aangerekend, terwijl ik me er steeds voor heb verontschuldigd dat ik dat dacht over haar. En zoals Aleks zegt in zijn verhaal: het komt steeds weer terug. Forgive and forget is hier niet van toepassing. Ach, misschien moet ik er wel blij mee zijn dat ze me nu totaal negeert. Dat komt de verwerking alleen maar ten goede denk ik.quote:Mijn geval had vooral last van alles of niets gedachten.
De ene keer was ik fantastische de allerliefste en knaptste van de hele wereld. Het andere moment zei ze de meest verschrikkelijke dingen. Elke (verkeerde) opmerking wordt onthouden en wordt tegen je gebruikt op zulke momenten. Ik maakte de fout door te blijven praten en in discussie te gaan. Je zult de discussie nooit winnen, het maakt niet uit wat je zegt. Ben je boos dan moet je lief zijn, ben je lief dan zegt ze.. Pff je moet wat strenger zijn anders speel ik de baas over jou.
Ze ziet een andere jongen lopen en ze dook er bovenop.. Maar als je zegt.. de groeten hier kap ik mee. Dan komen de tranen, aleks ik hou zo van jou!! Sorry.. Jij bent degene die ervoor zorgt dat mijn leven stabiel is. Als je maar lang bij mij bent, dan wen ik er aan om bij iemand te zijn.
Als je uitgaat met je vrienden staat ze in de raamopening.. ga niet weg.. eh.. zou ik meegaan.. meegaan.
Nee je wilt een leuke avond met je vrienden.. maar ach het is zo zielig.. Ga maar mee.
Vervolgens is het een soort parasiet bij je vrienden, en gaat ze opeens via via met vrienden van jou vrienden uit.
En elke keer geloofde ik de praatjes.. was ze zo lief.. kreeg ik een knuffel.. was de seks goed.
Daarna schold ze mee weer uit. Het vervelendste vond ik nog dat ze totaal geen inlevingsgevoel hebben.
Als jij je rot voelt, of als je laat merken dat je het echt vervelend vond wat ze zei.. Dan gaat dat toaal lang haar heen. Dan zit je daar maar. Kortom, vat alles wat ze zegt nooit persoonlijk op.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ze belde me gisteravond jankend op na het lezen van mn email. Nu weet ik niet wat ik moet doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:43 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Ik neem hieruit aan dat jullie relatie nog niet lang geleden af is gelopen.
Oke even tijd voor een zogeheten reality-check:
1) Je mist haar niet, je mist gewoon iemand om van te houden/verliefd op te zijn. Niemand is speciaal.
2) Ja kan haar wel vergeten. Het kost alleen tijd, en als je haar blijft bellen/mailen duurt het alleen nog maar langer.
3) Het leven is zo leuk als je het zelf maakt. Een relatie is geen vereiste om een leuk leven te hebben.
4) Deal with it.
quote:Op maandag 31 mei 2010 17:07 schreef IceCreamm het volgende:
Meisjes hebben altijd rebounds achter de hand,
quote:Op maandag 31 mei 2010 19:38 schreef FBreijer het volgende:
Ik had een rebound kunnen hebben. Een meisje die mij al heel lang leuk vond.
Maar ik vond dat ik het haar niet kon maken om haar te (mis)bruiken alleen maar omdat ik mijzelf kut voelde.
Ik heb daar ook de grootste moeite mee. In de maand dat het uit is 3 meisjes mee naar huis genomen... Om vervolgens niks te doen en gewoon tegen elkaar aan in slaap te vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:41 schreef goofy_goober het volgende:
Mijn ex is daar wat makkelijker in jammer genoeg. Heeft ze ook nooit een geheim van gemaakt. Ik kan dat echt niet: sex hebben met iemand van wie ik niet hou.
Bij mij is het nu bijna 2 maanden uit en ik heb nog niet eens geprobeerd met een meid te flirten.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:44 schreef Cyaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook de grootste moeite mee. In de maand dat het uit is 3 meisjes mee naar huis genomen... Om vervolgens niks te doen en gewoon tegen elkaar aan in slaap te vallen.
Helaas heeft mijn ex er ook niet zo'n moeite mee. Ze geniet wel van die aandacht, als onzeker meisje zijnde. Bah.
Ik ben al sinds sep vorig jaar vrijgezel en ik heb het ook nog niet eens geprobeerd.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:45 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Bij mij is het nu bijna 2 maanden uit en ik heb nog niet eens geprobeerd met een meid te flirten.
Dat stemmetje wordt echt zwaar irritant nu. Ik krijg veel te weinig nachtrust.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:01 schreef goofy_goober het volgende:
Grappig is dat gevoel: je weet dat het beter voor je is dat het uit is, omdat je beter verdiend, maar toch heb je zo'n stemmetje in je hoofd die je telkens influistert, 'Wat als je dit of dat zou hebben gedaan..?'
Dit heb ik echt precies hetzelfde. Zo gek word ik er van.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:01 schreef goofy_goober het volgende:
Grappig is dat gevoel: je weet dat het beter voor je is dat het uit is, omdat je beter verdiend, maar toch heb je zo'n stemmetje in je hoofd die je telkens influistert, 'Wat als je dit of dat zou hebben gedaan..?'
Waarom moet je toch constant je ex een diagnose gevenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef goofy_goober het volgende:
Ik heb mijn ex voorheen beticht van borderline, maar daar wil ik op terugkomen... volgens mij heeft ze NPS.
Het is nog vers.quote:
Sterktequote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is nog vers.
Gedumpt worden is nooit leuk. Zeker als je wél nog verliefd ben op diegene....![]()
Das liefquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:32 schreef Tegan het volgende:
[..]
Sterkte. Je bent altijd welkom om in een later stadium je verhaal te doen, mocht je behoefte hebben
.
Dat is het zeker, sterkte man.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:31 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het is nog vers.
Gedumpt worden is nooit leuk. Zeker als je wél nog verliefd ben op diegene....![]()
Daarom zeg ik ook 'volgens mij...'.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Waarom moet je toch constant je ex een diagnose geven![]()
![]()
. Je bent geen arts toch?
Herkenbaar hier. Toch realiseer ik me tegelijkertijd dat ik er veel van geleerd heb, hoe het uit ging en daarna. Die fouten maak ik nu nooit meer, en dat maakt me alleen maar sterker.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:01 schreef goofy_goober het volgende:
Onzekerheid? Nee, het gaat wel iets verder dan dat. Daar ben ik zeker van.quote:Hooooi
-hey schat
hoe is het?
-ja, wel goed hoor!
oh..
-hoezo oh?
nou, omdat je 'wel goed' zegt
-en?
dat impliceert juist het tegenovergestelde
-um, nee? heb een leuke dag gehad
maar je legt de nadruk op 'wel'
-eh nee, dat doe jij? ik zeg je net dat ik een leuke dag heb gehad?
ja ja, je had zeker een leuke dag toen ik er niet was
-waar haal je dat nou waar vandaan?
omdat je een leuke dag HAD, voordat ik je aansprak
-doe even normaal zeg...
oh, dus het niet zo???
-nou, nee
je liegt.
-ik lieg omdat ik geen leuke dag zou hebben gehad?
waarom sta je op 'bezet'? stoor ik?
-nee?
was je aan het chatten met die suzanne?
-nee, ik zat niet eens op msn
en wat hebben jullie allemaal besproken?
-niks, want ik zat niet op msn!
je liegt goofy!
-ik zie wel weer waar dit gesprek naar toe gaat...
omdat je liegt tegen me
-wat doe je nou moeilijk? ik lieg helemaal niet
je had het zeker over mij he, met haar? daarom dat je 'wel goed' zei!
-wtf??
nou, veel plezier met die snol van je, ik ben weg.
[... is offline]
Dat is wel eenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:26 schreef goofy_goober het volgende:
Dit soort MSN-gesprekjes heb ik te vaak gehad:
[..]
Onzekerheid? Nee, het gaat wel iets verder dan dat. Daar ben ik zeker van.
Dit is wel heel jaloers en kinderachtig gedrag wat je van een meisje van 12 zou verwachten. Hoelang is het al uit, misschien ze gewoon nog heel emotioneel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:26 schreef goofy_goober het volgende:
Dit soort MSN-gesprekjes heb ik te vaak gehad:
[..]
Onzekerheid? Nee, het gaat wel iets verder dan dat. Daar ben ik zeker van.
Ik zeg helemaal nergens dat je geen diagnose mag stellen bij je ex, maar wel dat ik het belachelijk vind dat je dat doetquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:38 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 'volgens mij...'.
En wie ben jij om mij te vertellen dat ik dat niet mag doen? Ken jij mijn ex? Nee! En ik weet er ondertussen genoeg vanaf om met zekerheid te kunnen zeggen dat het geen normale relatie was. Ze heeft borderline-trekjes. Wat mensen hier hebben verteld en op BPS forums komt me heel erg bekend voor, maar na een middagje wat NPS-forums en info te hebben doorgenomen ben ik van die mening veranderd, omdat wat er op die forums en sites wordt verteld nog veel herkenbaarder is voor mij.
Nee, ik ben geen arts en mijn ex zou ook nooit uit haarzelf naar eentje stappen, maar het verklaart wel een hoop voor mij. Dankuwel.
Nee hoor, ik probeer namelijk gewoon een verklaring te zoeken voor haar gedrag de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal nergens dat je geen diagnose mag stellen bij je ex, maar wel dat ik het belachelijk vind dat je dat doet![]()
. Ookal zou ik je ex kennen zou niets uitmaken, beetje raar weerwoord
.
Prima dat je een verklaring daarvoor zoekt, maar je roept iedere paar dagen een andere stoornis. Als je het nu liet bij verklaringen in trekjes als 'erg onzeker' etc. had ik er een stuk minder problemen mee.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:37 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Nee hoor, ik probeer namelijk gewoon een verklaring te zoeken voor haar gedrag de afgelopen maanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |