Jij zit de komende 20 reeksen nog hier...quote:Op maandag 17 mei 2010 02:39 schreef Tegan het volgende:
Zal ik mijn brief mailen of niet. Ik ben zo bang dat hij geen contact wil als hij weet hoe ik me nu nog voel over hem. Dat wil ik echt niet.
Tijd zal tot genezing leiden, wanneer je de bron van "infectie" een beetje vermijdt. Verliefd worden op een ander kán genezen, maar het is sowieso altijd symptoombestijding in dat geval. De tijd zal dan wederom moeten uitwijzen of je genezen bent.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:14 schreef dude_flipper12 het volgende:
Nou ja, zijn de enige geneesmiddelen tegen een gebroken hart niet tijd of verliefd worden op iemand anders?
bij tijd hoort dan wel andere dingen doen dan aan je ex denken. Leuke dingen met vrienden of zo. Dus als we dat gewoon allemaal doen zit niemand hier vast 20 (aangesloten) reeksen...
Ik voel me trouwens al iets beter omdat ze net smste dat zij zich ook superkut voelt, en dan voel ik me minder alleen of zo. of dat nou goed is weet ik niet, maar ja, het is beter dan me zo voelen als net.
Ow nog wat: denken jullie dat vriendschap kan werken als je elkaar wel leuk vind, maar een relatie niet echt kan door de afstand?
Je emoties slaan op hol net na een breuk en dat blijft een tijdje zo. Hierdoor kun je emotioneel positiever en negatiever gaan reageren op anderen dan voorheen. Dit maakt het dus ook waarschijnlijker dat wanneer je je verliefd voelt in die periode dat je selectiecriteria minder helder zijn. Dus je begint iets omdat je niet alleen wilt zijn, die arm om je heen mist, etc. Maar dan vergeet je dat je verliefd bent op wat die persoon je nu kan geven, niet noodzakelijkerwijs wie die persoon zelf is. In dat eerste geval doe je dan aan symptoombestrijding, maar mocht je gelukkigerwijs toch iemand hebben weten te selecteren waar je intrensiek van houdt, dan werk je mogelijk ook toe naar genezing.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:17 schreef dude_flipper12 het volgende:
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Door zo'n mailtjes te schrijven ga je het niet vergeten. Alleen het stuk waar je zegt dat het symptoombestrijding is klopt niet echt denk ik, maar ik weet het niet echt zeker. Het is sowieso nogal moeilijk om iemand anders leuk te gaan vinden als je nog verliefd bent op je ex...
Mee eens.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:26 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik ben persoonlijk een sterk voorstander van éérst je ex verwerken voor je je opnieuw op de markt begeeft.
I know. Wij hebben drie jaar een relatie gehad, maar eigenlijk was dat ook een knipperlichtrelatie. Dus vaak genoeg voor maanden alle contact verbroken, maar we komen altijd weer bij elkaar terug. Nu de laatste keer, een half jaar totaal geen contact, maar nu zie ik hem wel weer een paar keer in de week en het gaat gewoon weer fout binnenkort. Waarom trekken we altijd naar elkaar toe? Ik heb dat met niemand verder, dat maakt het echt moeilijk om 'verder te gaan' of om hem te vergeten. Niemand anders is leuk genoeg dat ze hem van dat plekje in mijn hart kunnen verstotenquote:Op maandag 17 mei 2010 07:47 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Jij zit de komende 20 reeksen nog hier...
(maar hopelijk voor jou heb ik het fout)
Zo ben ik wel de ex hiervoor vergeten, door deze ex. Dat was echt nog een kinderliefde, maar ik was zo hevig verliefd en gedumpt, ik voelde me haast even klote als nu. Maarja, nu is het nog niet helemaal over, dus hoef ik het ook niet los te laten en verder te gaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:14 schreef dude_flipper12 het volgende:
Nou ja, zijn de enige geneesmiddelen tegen een gebroken hart niet tijd of verliefd worden op iemand anders?
bij tijd hoort dan wel andere dingen doen dan aan je ex denken. Leuke dingen met vrienden of zo. Dus als we dat gewoon allemaal doen zit niemand hier vast 20 (aangesloten) reeksen...
Ik voel me trouwens al iets beter omdat ze net smste dat zij zich ook superkut voelt, en dan voel ik me minder alleen of zo. of dat nou goed is weet ik niet, maar ja, het is beter dan me zo voelen als net.
Ow nog wat: denken jullie dat vriendschap kan werken als je elkaar wel leuk vind, maar een relatie niet echt kan door de afstand?
Het is zo verschrikkelijk als ik hem niet spreek, dat is echt kwelling. Zeker omdat als we elkaar een tijdje niet zien we elkaar toch opzoeken. Of ik bel hem, of hij belt mij. Maar echt loslaten doen we beide niet. En dat terwijl hij toch geen relatie wilde.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:30 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Tijd zal tot genezing leiden, wanneer je de bron van "infectie" een beetje vermijdt. Verliefd worden op een ander kán genezen, maar het is sowieso altijd symptoombestijding in dat geval. De tijd zal dan wederom moeten uitwijzen of je genezen bent.
Mijn opmerking hiervoor is gevormd door mijn indrukken sinds ik hier zelf in het topic kwam om dezelfde reden(8 maanden geleden, ofzo). Ik acht Tegan intelligent genoeg om de juiste keuzes te maken, maar haar emoties en het gedrag dat die emoties met zich meebrengen maakt dat het allemaal veel langer duurt dan nodig. En daarmee ook pijnlijker. Het zou enorm helpen wanneer ze voor zichzelf een lijn kan trekken. Dus ze stuurt bijvoorbeeld die e-mail, haar ex reageert dan, hopelijk in ja/nee vorm, maar waarschijnlijk reageert hij niet zó duidelijk. En dan kan ze zeggen: ik geef het nog X tijd, maar dan geef ik het gewoon op. Dan heeft ze het eerlijk geprobeerd, maar mocht het blijkbaar niet zo zijn. Tenzij ze zeker weet dat alle overige opties minder wenselijk zijn dan deze zelfkwelling, dan heb ik helemaal niks gezegd.
Ik wil nooit de indruk wekken dat het emotioneel makkelijk is. Maar rationeel juist wel. Maar die overstap, daar zit het in.
Ik kan me niet voorstellen dat ik een ander leuk vind de komende tien jaar ofzoquote:Op maandag 17 mei 2010 09:26 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Je emoties slaan op hol net na een breuk en dat blijft een tijdje zo. Hierdoor kun je emotioneel positiever en negatiever gaan reageren op anderen dan voorheen. Dit maakt het dus ook waarschijnlijker dat wanneer je je verliefd voelt in die periode dat je selectiecriteria minder helder zijn. Dus je begint iets omdat je niet alleen wilt zijn, die arm om je heen mist, etc. Maar dan vergeet je dat je verliefd bent op wat die persoon je nu kan geven, niet noodzakelijkerwijs wie die persoon zelf is. In dat eerste geval doe je dan aan symptoombestrijding, maar mocht je gelukkigerwijs toch iemand hebben weten te selecteren waar je intrensiek van houdt, dan werk je mogelijk ook toe naar genezing.
Ik ben persoonlijk een sterk voorstander van éérst je ex verwerken voor je je opnieuw op de markt begeeft.
Niet zo negatief denken.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:14 schreef Tegan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik een ander leuk vind de komende tien jaar ofzo.
Als je wilt weten of er nog groener gras is moet je eens stoppen naar alleen dit ene grasveldje te staren.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:14 schreef Tegan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik een ander leuk vind de komende tien jaar ofzo.
Ik wil niet zo verder, ik wil gewoon iets normaals met hem. Maar als ik dat zeg dan wil hij ff geen contact, en dan vinden we elkaar toch wel weer. ik wil dat die cirkel gewoon eindigt, maar dat zal nooit gebeuren als hij niet verder met mij wil. En als geen contact niet werkt omdat wel elkaar weer opzoeken.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:25 schreef goofy_goober het volgende:
Tegan, misschien moet je hem ook maar eens duidelijk maken dat je zo niet verder wil. Zo te horen weet hij ook niet wat ie nou precies wil.
Er is wel een ander grasveldje geweest. Geweldige kerel, maar toch betekent mijn ex veel meer voor mij en kan ik dat niet vergete/loslaten. Dit weekend met die jongen naar een cocncert geweest nadat ik hem een jaar niet had gesproken, en dat was eigenlijk de aanleiding van alle drama. Want hij is hardstikke leuk en lief, ook raar dat dat zo goed klikt na een jaar. Maar mijn ex vergeten voor hem kan ik nooit, dus er is ook niets gebeurd. En zo is het met iedereen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:22 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Als je wilt weten of er nog groener gras is moet je eens stoppen naar alleen dit ene grasveldje te staren.
Dan moet je je ex toch echt de vraag stellen waarop je het antwoord waarschijnlijk niet wilt horen:quote:Op maandag 17 mei 2010 13:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik wil niet zo verder, ik wil gewoon iets normaals met hem. Maar als ik dat zeg dan wil hij ff geen contact, en dan vinden we elkaar toch wel weer. ik wil dat die cirkel gewoon eindigt, maar dat zal nooit gebeuren als hij niet verder met mij wil. En als geen contact niet werkt omdat wel elkaar weer opzoeken.
[..]
Er is wel een ander grasveldje geweest. Geweldige kerel, maar toch betekent mijn ex veel meer voor mij en kan ik dat niet vergete/loslaten. Dit weekend met die jongen naar een cocncert geweest nadat ik hem een jaar niet had gesproken, en dat was eigenlijk de aanleiding van alle drama. Want hij is hardstikke leuk en lief, ook raar dat dat zo goed klikt na een jaar. Maar mijn ex vergeten voor hem kan ik nooit, dus er is ook niets gebeurd. En zo is het met iedereen.
Mee eensquote:Op maandag 17 mei 2010 09:29 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Mee eens.
Als je dit niet doet scheep je op ten duur iemand anders op met een gebroken hart.
En dat wil je toch niet?
Oke, tijd voor een reality check.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Tegan het volgende:
Hij wil niet verder met mij, ik ben gewoon een tussendoortje van jaren, maar settelen wil hij met iemand anders, die hij nu nog niet kent. Dat weet ik, hij heeft daar nooit over gelogen ofzo. Het had zo vaak zijn ups en downs omdat ik dat wel wil, omdat ik wel helemaal van hem houdt enzo. Maar beide blijven we bij elkaar komen. En het ligt niet alleen aan mij dat contact verbreken niet werkt hoor, hij doet net zo makkelijk mee. Het is een beetje een gecompliceerde situatie. Daarom kon ik het gisteren ook niet helemaal uitleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |