Hee hoi allen, tjid hier niet meer geweest, gaat ondertussen een stuk beter met me. Ik dump hier weer ff een stukkie tekst. Al is het alleen maar omdat ik het fijn vindt om mijn gedachten te delen
er zijn nu bijna 5.5 maand voorbij sinds mijn ex en ik uit elkaar zijn. Aan het einde van de relatie zat ik tegen een burnout aan. Ondertussen ben ik er voor mijn gevoel eindelijk redelijk uit aan het komen. Wat is er gebeurd en waardoor voel ik me beter?
Eerst heb ik de gangen van mijn ex nog een beetje gevolgd. Zelf nu wil ik soms nog graag weten hoe het met haar gaat. Zeker op rond deze dagen. We hebben zo'n 3 jaar terug rond deze tijd wat gekregen en hebben ook rond deze tijd dingen gedaan zoals stedentrips e.d. Ik weet ook dat ze nu op een kamp is... Het doet me toch nog iets.
Maar voor het grootste deel voel ik me stukken beter. Ik begin weer terug te komen op het punt dat het me allemaal niets uitmaakt. Ja, ik geef nog steeds veel om haar, maar ik hoef niet meer te weten wat ze doet. Ik begin eindelijk het punt te bereiken dat het me allemaal niet zoveel meer scheelt. En dan bedoel ik op de meeste vlakken. Eindelijk begin ik weer in staat te zijn me op mijn eigen dingen te focussen. Het heeft (veel) tijd gekost, maar het voelt goed.
Alleen zijn is nog steeds lastig, maar het gaat ook alweer beter. Ik heb in de tussentijd heel veel zelfhulpboeken gelezen en begrijp nu veel beter waar veel in onze relatie mis ging.
Ik wist al dat mijn ex een gedragsstoornis uit het autistische spectrum had, alleen, hoe je daar mee om moet gaan wist ik nooit. Ze gaf me wel handvaten, maar nu naar veel lezen, weet ik dat wat ze me vertelde niet de goede manier was om met haar om te gaan. Juist door continue duidelijk te maken waar ze het moeilijk mee had, wat zo zwaar was en dat ik het maar enorm makkelijk had, zorgde ze ervoor dat we uit elkaar groeiden.
Toen ik het op mijn werk ook nog eens druk kreeg, had ze het idee dat ik steeds minder voor haar klaar stond. Echter, ik begon (relatief) steeds meer voor haar te zorgen en met haar rekening te houden, terwijl mijn eigen leven er onder leed. Uiteindelijk ben ik dus depressief geworden (hiep hoi

).
Nou ja, geen probleem, ik heb hier heel veel mee geleerd. Niet op zijn minst dat onze relatie al lang problemen had. Niet omdat ik er moeite mee had, maar omdat mijn ex nog met heel veel issues uit vorige relaties zat, met daar bovenop haar psychische problemen. Ze heeft me van alles en nog wat kwalijk genomen en voelde zich vaak gekwetst. Ik zie steeds beter in dat dat niet was om wat ik specifiek zei, maar meer omdat ze nog met oudere issues zat. Ik neem haar niets kwalijk. Het zou alleen fijn zijn geweest om haar (zonder) bagage tegen te zijn gekomen.
Ik wil haar nog steeds graag weer zien. Alleen nu nog niet. Ze mag eerst zichzelf genezen. Als dat niet gebeurt (en de kans is er dat dat nooit goed gebeurt) dan kan ik toch nooit met haar omgaan. Ze zal alles wat ik zeg of doe meteen weer zien als slechte dingen. Ze mag me en zichzelf eerst gaan vergeven wat er mis gegaan is.
Ik schrijf nu regelmatig brieven naar haar (alleen verstuur ze niet) waarin ik haar verteld waarover ik boos was/ben, waar ik mee zat, waar ik bedroefd over ben, waar ik spijt van had, maar bovenal dat ik het haar allemaal vergeef. Ik voel me elke keer als ik dat doe een stuk beter. Ik besef ook keer op keer dat zei dit nooit op die manier gedaan heeft. En daar ging het mis. Terwijl ik merk dat ik een echte spijtbetuiging opschrijf, heeft ze nooit echt spijt vertoond voor haar acties. Ze heeft één keer haar excuses aangeboden voor te laat zijn, en had een keer spijt dat ze me niet haar huis uit gezet had, omdat ik haar dan minder pijn had kunnen doen... Spijt.. naar jezelf kijken... tjsa....
Leermomentje voor mij.
Misschien ook nuttig voor meer mensen hier om eens goed naar zichzelf te kijken alvorens hen ex terug te willen. Nee, ik zeg niet dat ik haar niet terug wil. Maar ook niet da tik haar wel terug wil. Het enige dat ik graag wil is dat ze gelukkig gaat zijn, en ik ook. Dat hoeft niet samen. En misschien ook wel. We zien wel...
Hoe dan ook, de laatste keren dat ik haar toevallig tegenkwam was ze nogal apart afwezig. Zolang ze nog niet goed over me heen is, lijkt het me ook niet meteen goed om met haar te praten. We verzanden dan toch weer in dezelfde issues. Leuk joh, relaties