abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82121104
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:00 schreef -Engel- het volgende:

[..]

gewoon je eigen ding doen.....dat is ten allertijden het beste...

sterkte anyway
Dankje. Maar ik zou niet weten hoe, want als ik haar gewoon blijf groeten en af en toe een klein gesprekje aanknoop veranderd de situatie niks is nu gebleken. Haar negeren of toenadering zoeken maakt het blijkbaar nog erger. Ik wil haar zo graag loslaten, maar het is gewoon bijna onmogelijk als je elkaar elke dag ziet.
pi_82121848
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:03 schreef IceCreamm het volgende:

[..]

Dankje. Maar ik zou niet weten hoe, want als ik haar gewoon blijf groeten en af en toe een klein gesprekje aanknoop veranderd de situatie niks is nu gebleken. Haar negeren of toenadering zoeken maakt het blijkbaar nog erger. Ik wil haar zo graag loslaten, maar het is gewoon bijna onmogelijk als je elkaar elke dag ziet.
Je zit met haar in een klas ofzo?
pi_82121967
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:13 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Je zit met haar in een klas ofzo?
Nee gelukkig niet. Ik kan haar dan ook wel blijven proberen te vermijden, maar zo nu en dan lopen we gewoon tegen elkaar aan. Meestal reageert ze dan ook wel lief, maar als ik dan een paar dagen later een gesprekje op msn begin komt er alleen nog maar gif uit
pi_82122809
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:15 schreef IceCreamm het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet. Ik kan haar dan ook wel blijven proberen te vermijden, maar zo nu en dan lopen we gewoon tegen elkaar aan. Meestal reageert ze dan ook wel lief, maar als ik dan een paar dagen later een gesprekje op msn begin komt er alleen nog maar gif uit
Oke.... dat scheelt dan alweer

Ik zou zeggen>>>>

In de pauze /klaswisselingen: hou je ergens mee bezig. Mocht je haar toch tegenkomen ... alleen hoi is voldoende >>> je bent dan niet bot en je doet niet overdreven vriendelijk.

zet MSN maar ff uit... >>> misschien dat je ook ergens kan instellen dat ze voorlopig geen berichtjes naar je toe kan versturen >>> volgens mij heet het blokkeren<<<

En verder maak eens een lijstje van dingen die je altijd al wilde doen.... en die dan ook eens uitvoeren nieuwe dingen doen= meestal nieuw mensen ontmoeten= vaak nieuwe inzichten krijgen

Succes
pi_82123218
Dankje voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik het hier maar mee moet doen. Ik ben al een aardig eind op weg met andere meisjes, maar toch blijft het een kwelling om haar dan weer te zien, omdat ik dan automatisch ga vergelijken en (onbewust) tot de conclusie kom dat me ex veel beter was. Maargoed, het kan voorlopig niet anders, ik kan dat ik zo wel een heel eind kom
pi_82130748
geweldig... dan rij je met de auto om 3 uur 's nachts door het dorp heen en zie je je ex (2 weken uit) een taxi instappen met één of andere kerel.... zit er meteen zwaar doorheen! dit had ik niet willen zien..:(
kutzooi
  maandag 31 mei 2010 @ 11:43:26 #257
145838 Cyaa
<geen>
pi_82136290
Argh, ik vreet mezelf op van binnen. Stuurde ze dat smsje nou om een reactie van mij uit te lokken? Ik heb zo'n behoefte om haar te zien en weer gezellig wat af te spreken, zoals 2/3 weken terug. Alleen toen voelde ik me 2 dagen na het afspreken ongelofelijk kut weer.

Ik ga over 2 weken een oost-europa trip maken, in mn eentje Daar kijk ik erg naar uit. Toch blijft het knagen, ik wil het over die reis hebben met haar! En niet zo'n "total ignore" modus aan hebben. Maargoed... schijnbaar is dat beter

En je ex zien met iemand anders, zo kort daarna is
  maandag 31 mei 2010 @ 13:09:04 #258
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82139709
Mijn ex had tijdens ons al een aantal jongens achter haar aanhollen, en ik durf te wedden dat een van die gasten heel erg blij is met de break-up. Ik ken die gast verder niet maar het deed me altijd een beetje denken dat mijn ex gewoon nog wat gasten 'on the side' wilde hebben, voor als het tussen ons niet zou werken, ook al riep ze altijd dat het niet zo was. En ze verlangde wel van mij dat ik brak met al mijn vriendinnen, omdat ze anders jaloers zou zijn. Trut. Ergens moet ik blij zijn dat ze nu iemand anders kan omvormen, maar het is toch pijnlijk...
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_82150774
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:09 schreef goofy_goober het volgende:
Mijn ex had tijdens ons al een aantal jongens achter haar aanhollen, en ik durf te wedden dat een van die gasten heel erg blij is met de break-up. Ik ken die gast verder niet maar het deed me altijd een beetje denken dat mijn ex gewoon nog wat gasten 'on the side' wilde hebben, voor als het tussen ons niet zou werken, ook al riep ze altijd dat het niet zo was. En ze verlangde wel van mij dat ik brak met al mijn vriendinnen, omdat ze anders jaloers zou zijn. Trut. Ergens moet ik blij zijn dat ze nu iemand anders kan omvormen, maar het is toch pijnlijk...
Meisjes hebben altijd rebounds achter de hand, o.a. om je jaloers te maken. Niks van aantrekken, in 90% van de gevallen falen dat soort gasten heel snel.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:23:24 #260
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82151639
Ach, als zij er gelukkig van wordt dan moet ze vooral zo doorgaan. Ergens vermoed ik dat ze een (lichte?) vorm van borderline heeft. Er zijn een hoop dingen gebeurd in onze relatie waarvan ik nu denk, als ik zo al die BS-sites en ervaringen doorlees: 'Verdomme, dit komt me zoooo bekend voor!'. Vooral dit verhaal doet me heel erg denken aan mijn ex:
quote:
Die achterdocht maakt het niet gemakkelijker om iemand te vertrouwen en als ik iemand eenmaal voor mijn doen vertrouw ook al is die achterdocht niet helemaal verdwenen, ben ik bang om in de steek gelaten te worden door mijn ‘held’. Het wordt afgewisseld met held/hufter, maar meestal komt het doordat de held niet aan mijn verwachtingen voldoet, of beter gezegd, kan voldoen. Ik ben dan in de huid van Tantalus gekropen, en zit mezelf te kwellen. Een kwelling waarbij een gewenst iets heel nabij is, maar toch voor altijd onbereikbaar blijft. Ik kan me erg hechten aan iemand, afhankelijk gedragen, onthechten betekent een ramp, voelt vreselijk echt. Als je weet dat over het algemeen borderliners zijn blijven steken in hun emotionele ontwikkeling, begrijp je misschien waarom borderliners vaak heftig en emotioneel reageren als kleine kinderen.

Als ik terug kijk op mijn leven heb ik altijd iemand gehad die ‘het’ helemaal was voor mij, meestal een wat oudere man met een bepaalde rust over zich heen, ik noem het, ‘Sean Connery-uitstraling’. Het heeft niets met verliefdheid te maken maar meer met geborgenheid. Ik heb ‘kandidaten’ genoeg gehad, leraren van school, van mijn hobby, werkgevers die de perfecte ‘vader’ voor mij zouden zijn, maarja ik heb een vader…en de teleurstellingen die ik heb gekregen zijn groot….met dank aan mezelf. Tja omdat ik zo’n persoon op een hoog stralend helderwit voetstuk zet (alles of niets) met ‘eisen’ waar niemand aan zou kunnen voldoen. Maargoed, ik ging dan gewoon weer op zoek naar een ander ‘jij moet mijn vader zijn figuur’. [...] De illusie was gebroken, het breken deed geen pijn, maar de illusies die er niet meer zijn…En dan is de verleiding groot om gewoon weer die persoon uit de weg te gaan en te gaan haten, doet ook pijn maar minder pijnlijk dan het gevoel dat je in de steek gelaten word.
Dat laatste is er nu bij mij aan de hand. Ik wil graag mijn gevoelens delen, maar ze doet alsof ik the devil himself ben, dat ze me zo ontzettend haat, dat alles wat we samen hebben meegemaakt niets voor haar heeft betekend, behalve leuk tijdverdrijf... Terwijl ik een week geleden nog de liefste van de hele wereld was.

Edit: mijn ex heeft geen vadercomplex trouwens. Zij is 24, ik 28. Maar ze heeft het altijd onthouden, toen ik eens tegen haar zei in een van haar onhandelbare buien na de eerste breuk, of het niet verstandig was om eens een borderline-testje te doen... En dat kwam bij elk argument en ruzie weer naar boven dat ik dat had gezegd. Ik mis het contact, maar ergens ben ik blij dat het over is.

Misschien moet ik al die shit die we hebben gehad samen eens op papier zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door goofy_goober op 31-05-2010 17:40:20 ]
pi_82152462
Ten eerste, wees heeeeeel terughoudend met het geven van een diagnose van Borderline.
Het schijnt ook normaal te zijn dat iedereen eigenlijk wel een of meerdere puntjes van de aandoening heeft maar maakt hem/haar niet gelijk een borderliner. Het enige wat je kunt doen is doorverwijzen naar de huisarts en/of een psychiater en dan nog valt het heel lastig te benoemen. Ook schiet je er niks mee op door er een label op te plakken met als enige kanttekening dat die persoon de juiste hulp dan kan ontvangen. Het zal anderzijds voor heel veel opschudding zorgen.

Over het opschrijven: DOEN
dit werkt erg goed voor de verwerking, gooi al je frustraties, vragen, boosheid, onmacht, ETC. op papier. Verbrand het desnoods op het einde als afsluiting van al die gevoelens dat ze weg zijn als sneeuw voor de zon.
  maandag 31 mei 2010 @ 17:49:57 #262
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82152858
Ik zeg ook niet dat ze het ook daadwerkelijk heeft. Ik vermoed het alleen, en mijn vermoedens worden... pardon: werden keer op keer bevestigd. Maar alles valt voor mij op zijn plek als ik de sites en ervaringen lees. Een FOK!user zei in 2007 in een borderline-topic:
quote:
Mijn geval had vooral last van alles of niets gedachten.
De ene keer was ik fantastische de allerliefste en knaptste van de hele wereld. Het andere moment zei ze de meest verschrikkelijke dingen. Elke (verkeerde) opmerking wordt onthouden en wordt tegen je gebruikt op zulke momenten. Ik maakte de fout door te blijven praten en in discussie te gaan. Je zult de discussie nooit winnen, het maakt niet uit wat je zegt. Ben je boos dan moet je lief zijn, ben je lief dan zegt ze.. Pff je moet wat strenger zijn anders speel ik de baas over jou.
Ze ziet een andere jongen lopen en ze dook er bovenop.. Maar als je zegt.. de groeten hier kap ik mee. Dan komen de tranen, aleks ik hou zo van jou!! Sorry.. Jij bent degene die ervoor zorgt dat mijn leven stabiel is. Als je maar lang bij mij bent, dan wen ik er aan om bij iemand te zijn.
Als je uitgaat met je vrienden staat ze in de raamopening.. ga niet weg.. eh.. zou ik meegaan.. meegaan.
Nee je wilt een leuke avond met je vrienden.. maar ach het is zo zielig.. Ga maar mee.
Vervolgens is het een soort parasiet bij je vrienden, en gaat ze opeens via via met vrienden van jou vrienden uit.
En elke keer geloofde ik de praatjes.. was ze zo lief.. kreeg ik een knuffel.. was de seks goed.
Daarna schold ze mee weer uit. Het vervelendste vond ik nog dat ze totaal geen inlevingsgevoel hebben.
Als jij je rot voelt, of als je laat merken dat je het echt vervelend vond wat ze zei.. Dan gaat dat toaal lang haar heen. Dan zit je daar maar. Kortom, vat alles wat ze zegt nooit persoonlijk op.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Heel herkenbaar voor mij dit. Niet alles wat hier staat heb ik meegemaakt, maar veel wel. Maar vooralsnog ben ik niet iemand die die diagnose kan stellen. Maar dat ik dacht dat ze wellicht borderline zou kunnen hebben werd me wel aangerekend, terwijl ik me er steeds voor heb verontschuldigd dat ik dat dacht over haar. En zoals Aleks zegt in zijn verhaal: het komt steeds weer terug. Forgive and forget is hier niet van toepassing. Ach, misschien moet ik er wel blij mee zijn dat ze me nu totaal negeert. Dat komt de verwerking alleen maar ten goede denk ik.
  maandag 31 mei 2010 @ 18:37:34 #263
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_82154945
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:43 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Ik neem hieruit aan dat jullie relatie nog niet lang geleden af is gelopen.

Oke even tijd voor een zogeheten reality-check:
1) Je mist haar niet, je mist gewoon iemand om van te houden/verliefd op te zijn. Niemand is speciaal.
2) Ja kan haar wel vergeten. Het kost alleen tijd, en als je haar blijft bellen/mailen duurt het alleen nog maar langer.
3) Het leven is zo leuk als je het zelf maakt. Een relatie is geen vereiste om een leuk leven te hebben.
4) Deal with it.
Ze belde me gisteravond jankend op na het lezen van mn email. Nu weet ik niet wat ik moet doen.
No bad soldiers under a good leader
pi_82155802
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:07 schreef IceCreamm het volgende:
Meisjes hebben altijd rebounds achter de hand,
niet alle meisjes.... en mannen doen het volgens mij vaker...
  maandag 31 mei 2010 @ 19:01:19 #265
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82156091
Mijn ex had het er, toen we nog samen waren, al over dat ze snel een rebound zou vinden, mocht het spaak lopen tussen ons. Dat was vast een voorbode.

Ikzelf ben totaal niet van de rebounds. Daar ga ik me alleen nog maar slechter door voelen.
pi_82156350
Ik en mijn ex zijn beide niet van de rebounds. Volgens mij is jouw aanname dat alle meiden, en/of ook jongens, altijd wel een paar rebounds achter de hand hebben, echt compleet onjuist.
pi_82156638
niet altijd iedereen heeft een rebound.

bij mijn vorige relatie had ik een soort van rebound, en daar heb ik gebruik van gemaakt. (en die rebound was ook weer een ex.....)

maar nu na mijn afgelopen relatie heb ik geen, en ook zeer zeker geen behoefte aan. maar mijn ex heeft nu juist wel (waarschijnlijk) een rebound... dus tja
  maandag 31 mei 2010 @ 19:12:04 #268
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_82156689
Nu meisjes ontmoeten is niet de juiste tijd, ik laat ze gaan, om het niet eventueel te verpesten.
No bad soldiers under a good leader
pi_82156812
Een rebound zou ik alleen (mis)bruiken voor seks en voor aandacht, en voor iemand kunnen knuffelen als ik me alleen voel. Ik heb liever iemand waar ik dan echt om geef, en diegene ook aan mij, rebounds voelen zo nep, en daarnaast kan ik niet zomaar ineens met iemand het bed in duiken, moet er niet aan denken.
  maandag 31 mei 2010 @ 19:38:06 #270
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_82158015
Ik had een rebound kunnen hebben. Een meisje die mij al heel lang leuk vond.
Maar ik vond dat ik het haar niet kon maken om haar te (mis)bruiken alleen maar omdat ik mijzelf kut voelde.
You sunk my battleship! :o
pi_82158174
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:38 schreef FBreijer het volgende:
Ik had een rebound kunnen hebben. Een meisje die mij al heel lang leuk vond.
Maar ik vond dat ik het haar niet kon maken om haar te (mis)bruiken alleen maar omdat ik mijzelf kut voelde.
beste keuze .... je had je anders alleen nog kutter gevoeld
  maandag 31 mei 2010 @ 19:41:27 #272
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_82158218
Mijn ex is daar wat makkelijker in jammer genoeg. Heeft ze ook nooit een geheim van gemaakt. Ik kan dat echt niet: sex hebben met iemand van wie ik niet hou.
  maandag 31 mei 2010 @ 19:44:32 #273
145838 Cyaa
<geen>
pi_82158400
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:41 schreef goofy_goober het volgende:
Mijn ex is daar wat makkelijker in jammer genoeg. Heeft ze ook nooit een geheim van gemaakt. Ik kan dat echt niet: sex hebben met iemand van wie ik niet hou.
Ik heb daar ook de grootste moeite mee. In de maand dat het uit is 3 meisjes mee naar huis genomen... Om vervolgens niks te doen en gewoon tegen elkaar aan in slaap te vallen.

Helaas heeft mijn ex er ook niet zo'n moeite mee. Ze geniet wel van die aandacht, als onzeker meisje zijnde. Bah.
  maandag 31 mei 2010 @ 19:45:58 #274
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_82158489
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:44 schreef Cyaa het volgende:

[..]

Ik heb daar ook de grootste moeite mee. In de maand dat het uit is 3 meisjes mee naar huis genomen... Om vervolgens niks te doen en gewoon tegen elkaar aan in slaap te vallen.

Helaas heeft mijn ex er ook niet zo'n moeite mee. Ze geniet wel van die aandacht, als onzeker meisje zijnde. Bah.
Bij mij is het nu bijna 2 maanden uit en ik heb nog niet eens geprobeerd met een meid te flirten.
You sunk my battleship! :o
  maandag 31 mei 2010 @ 20:02:53 #275
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_82159266
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:45 schreef FBreijer het volgende:

[..]

Bij mij is het nu bijna 2 maanden uit en ik heb nog niet eens geprobeerd met een meid te flirten.
Ik ben al sinds sep vorig jaar vrijgezel en ik heb het ook nog niet eens geprobeerd.
Overigens ook geen enkele behoefte op 1 of andere manier .....
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')