quote:Op zondag 25 april 2010 16:42 schreef Stinkerd het volgende:
Ik wil beginnen met basgitaar spelenen nu vroeg ik mij af of dit een leuke beginnersbas is:
Body: Solid basswood
Body Top: None
Body Binding: None
Neck: 1pc hard maple
Neck Binding: None
Neck Construction: Bolt-on neck
Fingerboard: 1pc hard maple
Fingerboard Inlay: 7mm black dot
Headstock Binding: None
Head Machine: Indie diecast bass
Top Nut: Graphite
Bridge: Wilkinson WBBC
Hardware: Gold or chrome
Pickups: 2 single JB/Standard
Electrics: 2 volume, 1 tone
Truss Rod: 2-way dual action
Scale Length/Frets: 864mm(34")/20 frets
Finish: Laked blue
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 april 2010 17:30 schreef KaMo het volgende:
De specs klinken goed, maar ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal in elkaar zit, wat is de prijs?
Pics + verhaaltje?quote:Op zondag 25 april 2010 17:46 schreef J0ttem het volgende:
tvp
Gisteren naar de BGF-meeting geweest, was zeer geslaagd
Voor niet veel meer heb je een nieuwe Squier VMquote:
Pics moeten nog geupload wordenquote:
Ik ga nog even verder met de markt verkennen! bedankt voor de tipquote:Op zondag 25 april 2010 17:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Voor niet veel meer heb je een nieuwe Squier VM
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm
En daar kan witchfynder je alles over vertellen!
Kloptquote:Op zondag 25 april 2010 17:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Voor niet veel meer heb je een nieuwe Squier VM
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm
En daar kan witchfynder je alles over vertellen!
Prachtigquote:Op zondag 25 april 2010 20:27 schreef J0ttem het volgende:
Oh btw, m'n Stealth/Maple Jazz is af(op de zwarte P-Bass knopjes na, maar die verwacht ik volgende week)
[ afbeelding ]
Mooi manquote:Op zondag 25 april 2010 20:27 schreef J0ttem het volgende:
Oh btw, m'n Stealth/Maple Jazz is af(op de zwarte P-Bass knopjes na, maar die verwacht ik volgende week)
[ afbeelding ]
http://www.fender.com/customshop/dealers/quote:Op maandag 26 april 2010 12:22 schreef Brammie1 het volgende:
Ik ga over een paar dagen naar New York, daar zal toch wel iets van een Fender winkel zijn toch?
Picsquote:Op maandag 26 april 2010 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, mijn hals en brug zijn binnen. Damn, zo'n BadAss voelt wel zwaar. Nu nog bedenken waar ik hem op ga schroeven
. Misschien bewaar ik hem wel voor wanneer ik een Precisionbody heb.
Welke wil je?quote:Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef Rechterbal het volgende:
tvp!
Ik moet echt eens leren sparen. Mijn nieuwe bas komt er nooit
Van de verkoper:quote:Op maandag 26 april 2010 14:05 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Pics![]()
Ik wil nieuwe snaren maar heb er geen geld voor![]()
Goed he, ik zag het gelijkquote:
quote:Op zondag 25 april 2010 20:27 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
Schroef 'm erachter koop extra stemknoppen veil de topkam bij en whoppa een 8 stringquote:Op maandag 26 april 2010 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, mijn hals en brug zijn binnen. Damn, zo'n BadAss voelt wel zwaar. Nu nog bedenken waar ik hem op ga schroeven
. Misschien bewaar ik hem wel voor wanneer ik een Precisionbody heb.
You're weirdquote:Op maandag 26 april 2010 19:42 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Schroef 'm erachter koop extra stemknoppen veil de topkam bij en whoppa een 8 string![]()
Je moet eelt kweken, he. Dus je moet door de blaren heen spelen in het begin. Wat je had kúnnen doen is vantevoren secondelijm op je vingertoppen kunnen smeren en laten drogen.Dan heb je een soort kunsteeltquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Is meer van de tijd dat ik heb staan spelen.
Had secondelijm op mijn vingers, en heb wel eelt maar toch opengespeeld.. maar bedoel het meer om het u sneller te laten helen. En ik als vrouw zijnde wil natuurlijk niet teveel eelt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je moet eelt kweken, he. Dus je moet door de blaren heen spelen in het begin. Wat je had kúnnen doen is vantevoren secondelijm op je vingertoppen kunnen smeren en laten drogen.Dan heb je een soort kunsteelt.
Alles beter als burgerlijkquote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Had secondelijm op mijn vingers, en heb wel eelt maar toch opengespeeld.. maar bedoel het meer om het u sneller te laten helen. En ik als vrouw zijnde wil natuurlijk niet teveel eelt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/1890quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef Witchfynder het volgende:
In mijn tijd () had je dat nog niet. Ach ja, die woeste jaren '90
.
Thanx werkt dat ook een beetje bevoordelijk voor het helen?quote:
Het ontsmetquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Thanx werkt dat ook een beetje bevoordelijk voor het helen?
Tja darmsnaren (contrabas)
Gaaf een upright bassquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Thanx werkt dat ook een beetje bevoordelijk voor het helen?
Tja darmsnaren (contrabas)
Nope ken het wel, maar is mijn roeping nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 23:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Gaaf een upright bass![]()
![]()
Speel je met een stijkstok?
Whoa, bruut!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:09 schreef Witchfynder het volgende:
Zo. Black enough for ya?.
[ afbeelding ]
Steve Harris is een baasquote:Op zondag 2 mei 2010 02:20 schreef Witchfynder het volgende:
En opeens weet je wat je wilt!
Ik wil met die hals die ik eerder postte toch een witte Precision maken, a la deze:
[ afbeelding ]
Maar met chromen brug. Let ook op die nep-binding. Dat wil ik ook wel
.
Dat alles natuurlijk als ode aan deze man:
[ afbeelding ].
Alleen die slagplaat ga ik denk ik wel zwart doen. Tenzij ik ineens geniaal aan een verchroomde slagplaat kan komen.
Lang leve hoi-ik-ben-linkshandig?quote:Op zondag 2 mei 2010 02:28 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Steve Harris is een baas![]()
Enneh, betreft die slagplaat, lang leve Ebay?
Als het goed gebeurt is het wel gaaf, erg rockabillyquote:Op zondag 2 mei 2010 03:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even wat meningen pijlen, zit er aan te denken me contrabas witte randjes te geven. Vinden jullie dat mooier of moet ik hem gewoon effen houden.
Ja ik vind het echt heel moeilijk, vind uhm nu kei mooi. Maar het wit maken lijkt ook gaaf, maar wat als ik t niet mooi vind dat heb ik me contrabas verkloot. Erg moeilijk.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Als het goed gebeurt is het wel gaaf, erg rockabilly
Maar effen vind ik wel gewoon mooier (maar met binding dus gaver)
njah misschien als ik ooit geld teveel heb dat ik er een bij koop..quote:
Zal geen topding zijn, maar de looks heeft hij wel!quote:Op maandag 3 mei 2010 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
njah misschien als ik ooit geld teveel heb dat ik er een bij koop..
Maarja beetje contrabas kost nogal wat.
Ik vind hem niet zo * bloos*quote:Op maandag 3 mei 2010 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zal geen topding zijn, maar de looks heeft hij wel!
http://www.thomann.de/nl/thomann_kontrabass_rockabilly_weiss.htm
Geen idee ik vermoed dat ze hem daarom niet verven, spuiten whatever omdat de hand er langst gaat. Anders zou ik het echt niet weten.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:54 schreef KaMo het volgende:
Waarom is hij dan al kaal als je hem koopt?
Bij mijn basgitaar is het ook gewoon zwart, en daar komt mijn hand ook steeds langs.
De mijne heeft het niet..quote:Op maandag 3 mei 2010 18:59 schreef KaMo het volgende:
Ik denk dat het comfortabeler speelt inderdaad!
Zou inderdaad kunnen ja..quote:Op maandag 3 mei 2010 19:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
het is meer om het een versleten look te geven denk ik
Nee is van t trekken aan de snaren,quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:45 schreef Witchfynder het volgende:
Waarschijnlijk omdat je geen kale nek hebt, blijkbaar.
Wat voor muziek speel je eigenlijk?
Jaag der niet weg hequote:Op woensdag 5 mei 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
Rock & roll chick. Speel je dan met een hip kapsel en een polkadot jurk met petticoats?
.
Nee hoor hahaha.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
Rock & roll chick. Speel je dan met een hip kapsel en een polkadot jurk met petticoats?
.
haha, heb al gezocht maar ik heb helemaal geen foto's van mij met m'n contrabas maar zal daar binnenkort eens verandering in brengen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:12 schreef Witchfynder het volgende:
Nou raken we wel benieuwd natuurlijk.
Trouwens, voor al onze vriendinnen:
[ afbeelding ].
Nou het zal zo ie zo al een zuur iets worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:50 schreef KaMo het volgende:
Oei, we hopen mee op het beste van de verzekering. Maar ik denk dat dit nog wel een zuur iets gaat worden.
Ik heb geen idee waar je woont, maar in het zuiden van Limburg is Jan Knooren gevestigd (www.knooren.nl). Hij heeft mijn bas toen gerepareerd. Hij bouwt al jaren zelf CB's en andere instrumenten en werkt voor de groten der aarde. Zo is hij bijv. vaste luthier voor Lee Rocker (Stray Cats) als deze in NL en DEU tourt. Tevens repareert hij erg zorgvuldig allerlei antieke CB's from all over the world die tonnen waard zijn. Aparte man om mee om te gaan, maar een begrip in deze wereld.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij wordt zo ie zo gerepareerd, maar bij geen vergoeding zal ik daar eerst geld voor aan de kant moeten leggen. Ik hoest niet zomaar een paar 100 euro op,
Die vriendin van me mankeert verder niks gelukkig lief dat je het vraagt.
Verder als die gerepareerd word wordt het bij een goede gedaan. Want hij is me teveel waard om door iemand gerepareerd te worden die er de ballen verstand van heeft.
Ben er nog steeds goed van onder de indruk, en vind t ook raar dat t zoveel impact op me heeft... had dat niet zo verwacht.
Wha, zou ik niet doen, heb hem getest destijds, is het toch net niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:46 schreef Brammie1 het volgende:
Die 2de ziet er leuk uit
Kwam zelf nog deze tegen:
[ afbeelding ]
Ashdown Five-Fifteen MiniRig (100watt, 2x10'')
http://www.rockpalace.com/product/Ashdown-Five-Fifteen-MiniRig
Volume van die Minirig gaat denk ik tegenvallenquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:55 schreef Brammie1 het volgende:
Ik zal voorlopig nog niet gaan optreden, het gaat om een goeie versterker voor in de oefenruimte
Daarom liever 2x10'' ipv 1x15''
Ook dan heb je wel meer dan 100 watt nodig hoorquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:56 schreef Witchfynder het volgende:
Geen idee wat voor muziek je maakt, maar ik zou toch minstens naar een 200W versterker kijken. Tja, tenzij je jazz maakt ofzo.
Ik speel zeker geen Jazzquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:31 schreef KaMo het volgende:
Ja maar zodra er blazers bijkomen denk ik dat je al snel weggeblazen word (letterlijk en figuurlijk)
En dan over de hammond niet gesproken
Maar voor jazz met piano is het inderdaad prima lijkt me.
Maar Bram, speelt die Jazz?
Nee, de hammond moet op een lesliequote:Op donderdag 13 mei 2010 14:34 schreef Witchfynder het volgende:
Als je hammond speelt moet je het gelijk goed doen en hem aansluiten op een 100W buizen Marshall stack.
Tja, dan moet je als bassist wel met je Precision door een 8x10 500W basstack heen.
Ik zou een 350W (of daar omtrent) amp kopen dan. Misschien wel een 4x10.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:32 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ik speel zeker geen Jazzwe spelen alleen nog covers, van oa Rage Against the Machine, Arctic Monkeys, System of a Down en Queens of the Stone Age. Veel power nodig dus
Neen! Jon Lord gooide het door een Marshall stack en hij is heer en meester over de Hammond!quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, de hammond moet op een leslie![]()
En dan de bas door een Ampeg of orange fullstack
Jij wint!quote:
Touché!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jij wint!
Maar dan mag ook wel met die 48797 kilo rack van je
Zou ik het liefst ook willen, maar daar heb ik geen geld voor op het moment. 300 euro is toch echt wel de maxquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:58 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou een 350W (of daar omtrent) amp kopen dan. Misschien wel een 4x10.
Maar moet je volgende week al een amp hebben dan? Als het niet dringend is zou ik gewoon nog ff doorsparen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:27 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zou ik het liefst ook willen, maar daar heb ik geen geld voor op het moment. 300 euro is toch echt wel de max
er zit wel een klein beetje haast bij, ben het zat om mezelf nauwelijks te kunnen horen tijdens repetitiesquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar moet je volgende week al een amp hebben dan? Als het niet dringend is zou ik gewoon nog ff doorsparen.
Kan me voorstellen. Hebben jullie een PA? Want dan kun je ff voor de time being met een mic jezelf uitversterker en dan hoor je jezelf nog wel terwijl je hard door spaart en uiteindelijk met een monsterlijke amp aan komt waar je bandleden zwaaaar geïntimideerd door rakenquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:59 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
er zit wel een klein beetje haast bij, ben het zat om mezelf nauwelijks te kunnen horen tijdens repetities
Nog geen PA op het moment, we hebben wel zelf iets geknutseld met een mic en een versterker, maar die gaat enorm rondzingen op het moment dat je het geluid zo hard zet dat je het net kan horenquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kan me voorstellen. Hebben jullie een PA? Want dan kun je ff voor de time being met een mic jezelf uitversterker en dan hoor je jezelf nog wel terwijl je hard door spaart en uiteindelijk met een monsterlijke amp aan komt waar je bandleden zwaaaar geïntimideerd door raken.
Als je zo'n setje op de kop tikken, ga je kontschoppen als jewelste:
http://link.marktplaats.nl/341770642
Of een setje met een Hartke 3500 er in. Daar kun je nooit mis mee gaan.
Ik denk dat de minirig, erg snel gaat tegen vallenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:50 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Nog geen PA op het moment, we hebben wel zelf iets geknutseld met een mic en een versterker, maar die gaat enorm rondzingen op het moment dat je het geluid zo hard zet dat je het net kan horen
Combo die ik nu wil halen is gewoon een nieuwe oefenamp. Mochten we later nog gaan optreden, komt er wel een goeie versterker/cabinet set.
Zo'n herrie maken wij nog nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een tijd in de oefenruimte gespeeld op een 200W combo en daarmee haalde ik het nét, met twee gitaristen, een toetsenist en een drukke drummer. Dus bespaar jezelf latere frustratie en koop nu een goed ding met veel vermogen. Je wil geen versterker hebben die je nu al tot het uiterste moet drijven.
Ja maar met die Ashdown combo zit hij best goed hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen.
De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid.
Onze drummer heeft gewoon een basic drumstelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen.
De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid.
Volgens mij heeft 'ie dit:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:12 schreef Witchfynder het volgende:
Iedereen heeft een andere definitie van 'basic'. Ik heb drummers gekend die in paniek raken als een drumstel 2 toms heeft. 'Hij moet weg! Daar kan ik niet op drummen!'. Keer een reactie van een metaldrummer: "dan sla je er toch niet op, eikel?".
Rare mensen, die drummers.
Lang, eer dat de zaakjes van de verzekering rond zijn, de schade kosten geschat zijn, die procedure rond is en hij gemaakt is en ik mijn contrabasje terug heb?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:19 schreef Witchfynder het volgende:
Dat zie ik toch overwegend als goed nieuws! Hoe lang gaat het duren?
Nog 2 toms en wat bekkens en je hebt een perfect metalkitjequote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:30 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft 'ie dit:
[ afbeelding ]
Welkomquote:Op zondag 16 mei 2010 21:24 schreef Skjelter het volgende:
Bassist meld zich
Inmiddels speel ik nu anderhalf jaar basgitaar, dankzij school. Daarvoor gitaar gespeeld maar mijn hart gaat uit naar basgitaar.
En wat wil ik toch graag deze prachtige Fender:
http://www.dolphinmusic.c(...)e95cd47613171044.jpg
Welkom!quote:Op zondag 16 mei 2010 21:24 schreef Skjelter het volgende:
Bassist meld zich
Inmiddels speel ik nu anderhalf jaar basgitaar, dankzij school. Daarvoor gitaar gespeeld maar mijn hart gaat uit naar basgitaar.
En wat wil ik toch graag deze prachtige Fender:
http://www.dolphinmusic.c(...)e95cd47613171044.jpg
Is juist mooi. Kunnen andere leren van je wijsheidquote:Op zondag 16 mei 2010 21:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Welkom!.
Ik voel me hier soms echt oud met mijn 'ik speel al 15 jaar'.
Aan zijn wijsheid heb je niet veel, hij doet alles verkeerd omquote:Op zondag 16 mei 2010 21:40 schreef Skjelter het volgende:
[..]
Is juist mooi. Kunnen andere leren van je wijsheid
Blijkbaar werkt het welquote:Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Aan zijn wijsheid heb je niet veel, hij doet alles verkeerd om
Misschien doe ik het wel verkeerdquote:
Female bass players go down the bestquote:Op maandag 17 mei 2010 15:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En als vrouw zijnde?
Ik heb wel een heeele grote contrabas
Smeerkeesquote:Op maandag 17 mei 2010 15:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En als vrouw zijnde?
Ik heb wel een heeele grote contrabas
Waarom?quote:
Nou,quote:
Daarom dusquote:Het is toch de waarheid,Mijn contrabas is groter als jullie basgitaren.. of jullie.....
Cuuuuuuuuutequote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik speel gewoon standaard 3/4. Ik ben 1.60 dus t lukt me allemaal net
Meestal zijn dit mensen die ooit zo hebben leren spelen en niet anders gewend zijn. Op Talkbass was een Amerikaan die in de kerk heeft leren spelen met instrumenten van de kerk en ja, die zijn rechtshandig.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:46 schreef Tøm het volgende:
Allereerst omdat de snaren in omgekeerde volgorde op de gitaar zaten, maar later zag ik dat de beste man linkshandig speelt op een rechtshandige gitaar. Met als gevolg dat de snaren ondersteboven gestemd zijn.
Wat is daar het nut van?
Pics or it didn't happenquote:
Joh, lijkt maar zo. Haar bas is dikker dan de jouwe, dus het steekt zo afquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
haha, geloof mij maar ik ben echt niet zo slank..
Moet jij niet in Oslo zijn?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
sure.. en die plofkop wordt ook veroorzaakt door mijn bas
Net of ze in alleen NL internet hebbenquote:
Akelige pinokkio!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Net of ze in alleen NL internet hebbenEn nee ben gewoon thuis.
Welke plofkop?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
sure.. en die plofkop wordt ook veroorzaakt door mijn bas
Subtiele uitnodiging, zegquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
ikke ook msn maar is saai nu erop
Ik ben zo subtiel als een blok beton maaruh..quote:
Omdat ik steeds meer nummers tegenkom die ik wil spelen waar 5 snaren gebruikt worden.quote:
Hangt er vanaf hoeveel geld je kwijt kanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:58 schreef Witchfynder het volgende:
Forum, msn, facebook...ik ben echt zoooo in contact.
Tsk en niemand die mij aan een linkshandige P-body kan helpen.
Fok hen. Dan bestel ik liever bij Warmothquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:55 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel geld je kwijt kanMisschien kan je hier terecht.
Hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Fok hen. Dan bestel ik liever bij Warmoth.
Precies en 'fair prices'. Vox Humana is gewoon krankzinnig schaamteloos duur.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:01 schreef KaMo het volgende:
Omdat warmoth zo'n beetje het beste spul is wat je op de wereld kan krijgen
Troost je je bent niet alleen.. ik heb een tenniselleboog ook niet je van het.. maarja kan toch niet spelenquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:43 schreef Brammie1 het volgende:
fucking RSI, nou kan ik niet meer spelen
Transponeren?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omdat ik steeds meer nummers tegenkom die ik wil spelen waar 5 snaren gebruikt worden.
Lessen zijn fijn. Ik moet nog mijn hals leren kennenquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:28 schreef Rechterbal het volgende:
Ik begin nu trouwens echt wel het effect van lessen en theorielessen te merken.
ik ben technischer en theoretischer aangelegd als de meeste lui in mijn band, en hun spelen al jaren!
Het is makkelijker als je er iets van maatstrepen tussenzet ofzoquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:15 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Lessen zijn fijn. Ik moet nog mijn hals leren kennen![]()
Heb net een ska deuntje die ik van mijn vriendin had geleerd getypt naar noten. Al weet ik niet of ik het goed heb gedaan. Vast wel![]()
Zoiets
B Cis D Fis E Fis E D Cis B Cis D Es E Fis G Gis (2x)
A Cis E Cis D Cis D Es E A As E D Cis D Cis B (2x)
Ik denk dat het me niet gaat lukkenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Het is makkelijker als je er iets van maatstrepen tussenzet ofzo
Ja 1 tel per noot ja. En hoe doe ik het met noten die je snel achterelkaar moet spelen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:21 schreef KaMo het volgende:
Nou, gewoon om de 4 noten er een | tussenzetten
er vanuitgaande dat alle noten één tel duren
Die ritmes zijn zo kut.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:34 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, zet dan om de vier TELLEN een streepje.
Tenzij je in een band speelt zoals ik, dan zet je soms na 7 of 9 tellen een streepje.
Klinkt als een leuk projectje!quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:59 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ga nog steeds mijn bas laten inspireren door deze:
[ afbeelding ]
Wat ik ga doen:
- Witte body;
- Nep-binding;
- SD SPB-3 er in;
- Vintage maple neck;
- Chromen knoppen.
Wat ik niet ga doen:
- Blauw lijntje in binding;
- West Ham logo![]()
Wat ik wellicht later ga doen:
- Chromen slagplaat. Begin met zwart.
Zin in!.
Ja, maar 45 dollar verzendkosten. En dat vanuit Hong Kongquote:
Ik wil heel simpel een witte jazzquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:13 schreef KaMo het volgende:
Ik ook, maar ik ga toch maar doorsparen, zodat ik aan het eind van dit jaar hopelijk een P kan kopen!
Als projectje wil ik nog eens een punkbronco maken
[ afbeelding ]
Denk aan stickers/relic
Ook heb ik nog een MM pup liggen, lijkt me grappig om die er dan in te knallen
[ afbeelding ]
Toch zonde dat ik toendertijd geen witte Thunderbird kon vinden. Alhoewel deze ook wel nais isquote:
Gruwelijk zwaar, maar gruwelijk stoerquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:53 schreef KaMo het volgende:
TB, heb ik tegenwoordig niet veel meer mee, veel te zwaar!
Jupquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:09 schreef J0ttem het volgende:
Zeker een combinatie van zwaar hout en 5kg aan pre-amp?
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef Witchfynder het volgende:
Als mijn bas zoveel knopjes heeft wil ik er toch minstens Linux op kunnen draaien.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef Witchfynder het volgende:
Als mijn bas zoveel knopjes heeft wil ik er toch minstens Linux op kunnen draaien.
Er is een FreeBSD upgrade voor te downenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef Witchfynder het volgende:
Wat moet ik nou weer met BSD? Ik draai nog liever OpenSolarisquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Er is een FreeBSD upgrade voor te downen![]()
Het gaat me vooral om het geluid ik ga er alleen mee opnemen (waarschijnlijk).quote:Op donderdag 27 mei 2010 08:04 schreef KaMo het volgende:
Die ltd, is de enige metalbas die ik mooi vind.
Ik zou de ltd nemen als ik jou was, 2 pickups heb je meer klankmogelijkheden mee
Nou, aangezien je er geen vraag bij stelt: veel succes!quote:Op maandag 31 mei 2010 00:31 schreef Silver_Shark het volgende:
hoi hoi..
ik ga van het zomer nieuwe bass halen.. heb op moment een Squier Bronco affinity
ik wou een fleabass importeren maar naar rond gevraagd te hebben zeggen sommige muziekwinkels dat het geen goeie kwaliteit heeft. dus ik moet op zoek naar een nieuwe bass
met budget licht rond de 400- 600 euro.
iemand tips?.... vergeten bij te zetten het is al laatquote:Op maandag 31 mei 2010 01:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, aangezien je er geen vraag bij stelt: veel succes!.
Wat voor geluid wil je maken ?quote:Op maandag 31 mei 2010 01:54 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
iemand tips?.... vergeten bij te zetten het is al laat
Net als de red hot chili peppers daar speel ik fe meeste nummers vanquote:
Iets in de richting van een Stingray is wel gaaf dan. Geen idee of dat haalbaar is met je budget, maar ik meen dat Flea vroeger zelf zulke dingen gebruikte.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:49 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Net als de red hot chili peppers daar speel ik fe meeste nummers van
Kom op zeg.quote:
Tsja, volgens mij ben ik verre van onredelijk als ik lesgeef. Ik vraag natuurlijk wel van mijn studenten dat ze zich inspannen en oefenen, maar als iets niet lukt dan kan dat natuurlijk. Als je er echt met de pet naar gooit, dan zoek je maar een andere leraar. Ik word dan wel betaald om les te geven, maar als er geen progressie is wegens desinteresse, dan mag je je geld ergens anders gaan uitgeven.quote:Op donderdag 10 juni 2010 07:05 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Kom op zeg.
Zo'n leraar is duur genoeg, en zo laat ik niet tegen me spreken. Ik betaal je, dus natuurlijk kom ik om te leren.
Was trouwens niet de eerste keer dat hij onredelijk deed. Hij is erg vaag mbt tot uitleg, maar wordt kwaad als ik tegen hem zeg dat ik deze uitleg niet snap.
En als je me voor schut zet met gasten erbij, dan bekijk je het maar. Hij heeft voor mij gewoon een bepaalde lijn overschreden die je als leraar niet overschrijdt.
Hebben jullie nooit onredelijke leraren gehad of een leraar waar het niet mee klikt?
David Ellefson speelde op exact deze (uiterlijk iig) afgelopen maandag! Tof ding!quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Deze hoort ook nog tot de mogelijkheden![]()
[ afbeelding ]
Al lijkt die me wel erg topzwaar..
Ik werk zelf in het onderwijs dus snap zeker wel wat je bedoeld. Ik ben gewoon klaar met die man.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:06 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Tsja, volgens mij ben ik verre van onredelijk als ik lesgeef. Ik vraag natuurlijk wel van mijn studenten dat ze zich inspannen en oefenen, maar als iets niet lukt dan kan dat natuurlijk. Als je er echt met de pet naar gooit, dan zoek je maar een andere leraar. Ik word dan wel betaald om les te geven, maar als er geen progressie is wegens desinteresse, dan mag je je geld ergens anders gaan uitgeven.![]()
Oh en iemand voor schut zetten, doe ik niet. Maar ik laat het je wel weten wanneer ik niet tevreden ben.![]()
Oh, en trouwens niet op jou bedoeld, Rechtbal!
Zo'n gave Bassistquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
David Ellefson speelde op exact deze (uiterlijk iig) afgelopen maandag! Tof ding!.
Damn nu is het weer moeilijker kiezenquote:David Ellefson speelde op exact deze (uiterlijk iig) afgelopen maandag! Tof ding!.
Misschien weegt het kreng wel een zoveel dat je na 1 nummer een andere bas moet nemenquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:35 schreef Witchfynder het volgende:
Hij speelde alleen maar Peace Sells er op. De rest deed hij op een Jackson custom Concert.
En mocht je toevallig in Midden Limburg wonen, ik heb nog (beperkt) plekquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:50 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Ik werk zelf in het onderwijs dus snap zeker wel wat je bedoeld. Ik ben gewoon klaar met die man.
En als hij uitspreekt dat hij denkt dat ik niks wil leren, dan kan hij mij niks meer leren.
Smeerlapquote:Op maandag 14 juni 2010 22:57 schreef Rooligan het volgende:
[..]
En mocht je toevallig in Midden Limburg wonen, ik heb nog (beperkt) plek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |