abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81389965
Voor 550 euro had ik trouwens een http://www.gallien-krueger.com/ Backline 600 combo
Death solves all problems: no man, no problem.
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:18:52 #127
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_81390067
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:14 schreef Rechterbal het volgende:
Ik speel op 300watt!
ik ook
pi_81391231
Ik op 30 watt
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:58:35 #129
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81391851
Ik op 500W! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:24:54 #130
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_81393083
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:58 schreef Witchfynder het volgende:
Ik op 500W! .
Jij wint!

Maar dan mag ook wel met die 48797 kilo rack van je
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:26:12 #131
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81395545
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:24 schreef KaMo het volgende:

[..]

Jij wint!

Maar dan mag ook wel met die 48797 kilo rack van je
Touché! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_81395609
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:58 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik zou een 350W (of daar omtrent) amp kopen dan. Misschien wel een 4x10.
Zou ik het liefst ook willen, maar daar heb ik geen geld voor op het moment. 300 euro is toch echt wel de max
Wel lekker blijven plakken hè?
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:15:58 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81397460
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:27 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Zou ik het liefst ook willen, maar daar heb ik geen geld voor op het moment. 300 euro is toch echt wel de max
Maar moet je volgende week al een amp hebben dan? Als het niet dringend is zou ik gewoon nog ff doorsparen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:35:52 #134
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81398389
Het wordt toch tijd dat ik dit nummer eens leer spelen

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_81399468
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Maar moet je volgende week al een amp hebben dan? Als het niet dringend is zou ik gewoon nog ff doorsparen.
er zit wel een klein beetje haast bij, ben het zat om mezelf nauwelijks te kunnen horen tijdens repetities
Wel lekker blijven plakken hè?
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:50:22 #136
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81401574
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:59 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

er zit wel een klein beetje haast bij, ben het zat om mezelf nauwelijks te kunnen horen tijdens repetities
Kan me voorstellen. Hebben jullie een PA? Want dan kun je ff voor de time being met een mic jezelf uitversterker en dan hoor je jezelf nog wel terwijl je hard door spaart en uiteindelijk met een monsterlijke amp aan komt waar je bandleden zwaaaar geïntimideerd door raken .

Als je zo'n setje op de kop tikken, ga je kontschoppen als jewelste:

http://link.marktplaats.nl/341770642

Of een setje met een Hartke 3500 er in. Daar kun je nooit mis mee gaan .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:58:31 #137
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_81403927
Ja, die Ashdown MAG is top (ik heb dezelfde set)

en die hartkes schoppen ook kont!
pi_81408306
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:50 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Kan me voorstellen. Hebben jullie een PA? Want dan kun je ff voor de time being met een mic jezelf uitversterker en dan hoor je jezelf nog wel terwijl je hard door spaart en uiteindelijk met een monsterlijke amp aan komt waar je bandleden zwaaaar geïntimideerd door raken .

Als je zo'n setje op de kop tikken, ga je kontschoppen als jewelste:

http://link.marktplaats.nl/341770642

Of een setje met een Hartke 3500 er in. Daar kun je nooit mis mee gaan .
Nog geen PA op het moment, we hebben wel zelf iets geknutseld met een mic en een versterker, maar die gaat enorm rondzingen op het moment dat je het geluid zo hard zet dat je het net kan horen

Combo die ik nu wil halen is gewoon een nieuwe oefenamp. Mochten we later nog gaan optreden, komt er wel een goeie versterker/cabinet set.
Wel lekker blijven plakken hè?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:56:37 #139
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_81410040
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:50 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Nog geen PA op het moment, we hebben wel zelf iets geknutseld met een mic en een versterker, maar die gaat enorm rondzingen op het moment dat je het geluid zo hard zet dat je het net kan horen

Combo die ik nu wil halen is gewoon een nieuwe oefenamp. Mochten we later nog gaan optreden, komt er wel een goeie versterker/cabinet set.
Ik denk dat de minirig, erg snel gaat tegen vallen

Maar ik heb enkel ervaring met de oude generatie minirigs (65watt waren die geloof ik)
  vrijdag 14 mei 2010 @ 11:55:45 #140
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81411994
Ik heb een tijd in de oefenruimte gespeeld op een 200W combo en daarmee haalde ik het nét, met twee gitaristen, een toetsenist en een drukke drummer. Dus bespaar jezelf latere frustratie en koop nu een goed ding met veel vermogen. Je wil geen versterker hebben die je nu al tot het uiterste moet drijven.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:27:55 #141
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_81413060
Plus, niks is zo lekker als af en toe lekker blazen!
pi_81419125
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een tijd in de oefenruimte gespeeld op een 200W combo en daarmee haalde ik het nét, met twee gitaristen, een toetsenist en een drukke drummer. Dus bespaar jezelf latere frustratie en koop nu een goed ding met veel vermogen. Je wil geen versterker hebben die je nu al tot het uiterste moet drijven.
Zo'n herrie maken wij nog niet één gitarist met een combo van 80watt, een drummer en een toetsenist. Nog geen zanger(es) op het moment.
Basversterker moet 2x zo sterk zijn als de gitaarversterker is de vuistregel toch? Dan heb ik nog speling met de 250 watt Ashdown combo die KaMo aanraadde.
Wel lekker blijven plakken hè?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:24:28 #143
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81419616
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen .

De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:27:14 #144
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_81419694
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen .

De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid .
Ja maar met die Ashdown combo zit hij best goed hoor.

Plus volgensmij kan je die ook uitbreiden met een extra cab (4*10 raad ik aan)
pi_81420351
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen .

De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid .
Onze drummer heeft gewoon een basic drumstel en het is ook geen aap
Wel lekker blijven plakken hè?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:12:05 #146
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81421247
Iedereen heeft een andere definitie van 'basic'. Ik heb drummers gekend die in paniek raken als een drumstel 2 toms heeft. 'Hij moet weg! Daar kan ik niet op drummen!'. Keer een reactie van een metaldrummer: "dan sla je er toch niet op, eikel?" .

Rare mensen, die drummers .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:18:43 #147
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_81421467
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Ja de reparatie aan mijn contrabas wordt vergoed.
En het slechte nieuws is dat t best even kan duren voor hij weer gerepareerd is...
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:19:48 #148
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81421512
Dat zie ik toch overwegend als goed nieuws! Hoe lang gaat het duren?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_81421844
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:12 schreef Witchfynder het volgende:
Iedereen heeft een andere definitie van 'basic'. Ik heb drummers gekend die in paniek raken als een drumstel 2 toms heeft. 'Hij moet weg! Daar kan ik niet op drummen!'. Keer een reactie van een metaldrummer: "dan sla je er toch niet op, eikel?" .

Rare mensen, die drummers .
Volgens mij heeft 'ie dit:
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_81482948
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:58 schreef Witchfynder het volgende:
Ik op 500W! .
IK HEB EEN GROTERE LUL
Death solves all problems: no man, no problem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')