Jij wint!quote:
Touché!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
Jij wint!
Maar dan mag ook wel met die 48797 kilo rack van je
Zou ik het liefst ook willen, maar daar heb ik geen geld voor op het moment. 300 euro is toch echt wel de maxquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:58 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou een 350W (of daar omtrent) amp kopen dan. Misschien wel een 4x10.
Maar moet je volgende week al een amp hebben dan? Als het niet dringend is zou ik gewoon nog ff doorsparen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:27 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Zou ik het liefst ook willen, maar daar heb ik geen geld voor op het moment. 300 euro is toch echt wel de max
er zit wel een klein beetje haast bij, ben het zat om mezelf nauwelijks te kunnen horen tijdens repetitiesquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar moet je volgende week al een amp hebben dan? Als het niet dringend is zou ik gewoon nog ff doorsparen.
Kan me voorstellen. Hebben jullie een PA? Want dan kun je ff voor de time being met een mic jezelf uitversterker en dan hoor je jezelf nog wel terwijl je hard door spaart en uiteindelijk met een monsterlijke amp aan komt waar je bandleden zwaaaar geïntimideerd door rakenquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:59 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
er zit wel een klein beetje haast bij, ben het zat om mezelf nauwelijks te kunnen horen tijdens repetities
Nog geen PA op het moment, we hebben wel zelf iets geknutseld met een mic en een versterker, maar die gaat enorm rondzingen op het moment dat je het geluid zo hard zet dat je het net kan horenquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kan me voorstellen. Hebben jullie een PA? Want dan kun je ff voor de time being met een mic jezelf uitversterker en dan hoor je jezelf nog wel terwijl je hard door spaart en uiteindelijk met een monsterlijke amp aan komt waar je bandleden zwaaaar geïntimideerd door raken.
Als je zo'n setje op de kop tikken, ga je kontschoppen als jewelste:
http://link.marktplaats.nl/341770642
Of een setje met een Hartke 3500 er in. Daar kun je nooit mis mee gaan.
Ik denk dat de minirig, erg snel gaat tegen vallenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:50 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Nog geen PA op het moment, we hebben wel zelf iets geknutseld met een mic en een versterker, maar die gaat enorm rondzingen op het moment dat je het geluid zo hard zet dat je het net kan horen
Combo die ik nu wil halen is gewoon een nieuwe oefenamp. Mochten we later nog gaan optreden, komt er wel een goeie versterker/cabinet set.
Zo'n herrie maken wij nog nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een tijd in de oefenruimte gespeeld op een 200W combo en daarmee haalde ik het nét, met twee gitaristen, een toetsenist en een drukke drummer. Dus bespaar jezelf latere frustratie en koop nu een goed ding met veel vermogen. Je wil geen versterker hebben die je nu al tot het uiterste moet drijven.
Ja maar met die Ashdown combo zit hij best goed hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen.
De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid.
Onze drummer heeft gewoon een basic drumstelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
Houd er rekening mee dat je wat headroom overhoudt in je amp. Je wil niet altijd op 9 moeten blazen om mee te kunnen.
De grootste volumebepaler bij ons is de drummer. Hij ramt niet als een aap, maar wel hard om attack te krijgen. Tja en met een dikke snare, 4 toms, dubbelbasdrum en 7 bekkens zorgt dat wel voor geluid.
Volgens mij heeft 'ie dit:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:12 schreef Witchfynder het volgende:
Iedereen heeft een andere definitie van 'basic'. Ik heb drummers gekend die in paniek raken als een drumstel 2 toms heeft. 'Hij moet weg! Daar kan ik niet op drummen!'. Keer een reactie van een metaldrummer: "dan sla je er toch niet op, eikel?".
Rare mensen, die drummers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |