Transponeren?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omdat ik steeds meer nummers tegenkom die ik wil spelen waar 5 snaren gebruikt worden.
Lessen zijn fijn. Ik moet nog mijn hals leren kennenquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:28 schreef Rechterbal het volgende:
Ik begin nu trouwens echt wel het effect van lessen en theorielessen te merken.
ik ben technischer en theoretischer aangelegd als de meeste lui in mijn band, en hun spelen al jaren!
Het is makkelijker als je er iets van maatstrepen tussenzet ofzoquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:15 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Lessen zijn fijn. Ik moet nog mijn hals leren kennen![]()
Heb net een ska deuntje die ik van mijn vriendin had geleerd getypt naar noten. Al weet ik niet of ik het goed heb gedaan. Vast wel![]()
Zoiets
B Cis D Fis E Fis E D Cis B Cis D Es E Fis G Gis (2x)
A Cis E Cis D Cis D Es E A As E D Cis D Cis B (2x)
Ik denk dat het me niet gaat lukkenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Het is makkelijker als je er iets van maatstrepen tussenzet ofzo
Ja 1 tel per noot ja. En hoe doe ik het met noten die je snel achterelkaar moet spelen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:21 schreef KaMo het volgende:
Nou, gewoon om de 4 noten er een | tussenzetten
er vanuitgaande dat alle noten één tel duren
Die ritmes zijn zo kut.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:34 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, zet dan om de vier TELLEN een streepje.
Tenzij je in een band speelt zoals ik, dan zet je soms na 7 of 9 tellen een streepje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |