Ik ook en m'n huisgenoten gaan nu friet halenquote:Op maandag 19 april 2010 17:40 schreef LadyBlack het volgende:
Snacktrekterwijl ik eigenlijk moet gaan koken, maar daar heb ik al helemáál geen zin in...
maar... je kunt toch na 6 uur nog wel koken? of zeg ik nu iets heel geksquote:Op maandag 19 april 2010 17:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb gisteren al afhaal Chinees gegetenMet Tjap Tjoy inderdaad!
Maar het zal wel iets afhaligs worden ja
Wel lieve TT!![]()
Je zegt niks geks maar ik moet om 8 uur @ Sportschule zijn!quote:Op maandag 19 april 2010 17:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar... je kunt toch na 6 uur nog wel koken? of zeg ik nu iets heel geks
Nee. Alleen pedagogiek, vakdidactiek en studieloopbaanbegeleiding. En drama heb ik ook gehad.quote:Op maandag 19 april 2010 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hey Vik, krijg jij ook vakinhoudelijke vakken?
quote:Op maandag 19 april 2010 17:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar... je vriend en zijn gast kunnen toch na 6 uur nog wel gezellig samen koken? of zeg ik nu iets heel geks
Vacatures zoeken is echt een frustrerende aangelegenheid met een studieachtergrond in de letterenquote:Op maandag 19 april 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ahw Maria, irritant is dat he!!! Ik heb het heel vaak gehaden ook vaak een te laag saldo trouwens
Goed, ik ga mezelf van de bank schoppen, heb weer een ernstig slechte bui. En tot overmaat van ramp ben ik op de tenenkrommend slechte site van het cwi naar vacatures gaan zoekenZijn er natuurlijk niet, maar nu ben ik er zo chagrijnig van geworden dat ik helemaal geen werk meer wil zoeken
Ik wil een kind
Ik weet echt niets meer van dat ontleden allemaal.quote:Op maandag 19 april 2010 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee. Alleen pedagogiek, vakdidactiek en studieloopbaanbegeleiding. En drama heb ik ook gehad.
Er wordt wel van je verwacht dat je het allemaal wel een beetje weet, maar mijn ervaring is dat je veel zult moeten opfrissen. Op de universiteit doen we immers niet aan ontleden zoals ze dat op de middelbare school doen en dat doen ze op het HBO dus wel.
Is het echt zo afgebakend bij jou? Een baan, of een kind?quote:Op maandag 19 april 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
Ahw Maria, irritant is dat he!!! Ik heb het heel vaak gehaden ook vaak een te laag saldo trouwens
Goed, ik ga mezelf van de bank schoppen, heb weer een ernstig slechte bui. En tot overmaat van ramp ben ik op de tenenkrommend slechte site van het cwi naar vacatures gaan zoekenZijn er natuurlijk niet, maar nu ben ik er zo chagrijnig van geworden dat ik helemaal geen werk meer wil zoeken
Ik wil een kind
Nee, eigenlijk is het niet zo afgebakend... ik zou het liefst tijdens een zwangerschap en daarna ook willen werken. Alleen de focus ligt nu op werk moeten zoeken en stiekem een kind willen, en ik wil die focus heel graag verschuivenquote:Op maandag 19 april 2010 17:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is het echt zo afgebakend bij jou? Een baan, of een kind?
Edit: ik bedoel: wat ga je dan doen als het een half jaar duurt voor je zwanger bent, of tijdens de zwangerschap?
De vacatures op die site bestaan vaker niet dan wel.quote:Op maandag 19 april 2010 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
En tot overmaat van ramp ben ik op de tenenkrommend slechte site van het cwi naar vacatures gaan zoekenZijn er natuurlijk niet, maar nu ben ik er zo chagrijnig van geworden dat ik helemaal geen werk meer wil zoeken
Ik wil een kind
Wil je vriend dan (nog) niet dat je de focus niet kan verschuiven?quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Nee, eigenlijk is het niet zo afgebakend... ik zou het liefst tijdens een zwangerschap en daarna ook willen werken. Alleen de focus ligt nu op werk moeten zoeken en stiekem een kind willen, en ik wil die focus heel graag verschuiven
Je bent soms echt een wijf.quote:Op maandag 19 april 2010 18:03 schreef neen het volgende:
M'n huisgenoot heeft nieuwe schoenen, beter dan z'n oude nike air max classic/bootschoenen, hij heeft geloof ik ook een paar week een vriendin maar ontkend een verband tussen het hebben van een vriendin en nieuwe schoenen.
Ik weet wel beter natuurlijk.
Haha lolquote:Op maandag 19 april 2010 17:35 schreef P.F het volgende:
Mijn buurmeisje met h&m bestelling was een fokster uit het h&m topic!!!!
Somsquote:Op maandag 19 april 2010 18:12 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je bent soms echt een wijf.
Maar bezig zijn met zwanger worden is toch geen fulltime baan?quote:Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk is het niet zo afgebakend... ik zou het liefst tijdens een zwangerschap en daarna ook willen werken. Alleen de focus ligt nu op werk moeten zoeken en stiekem een kind willen, en ik wil die focus heel graag verschuiven
Blegh, moeilijk...
Ik nietquote:Op maandag 19 april 2010 18:29 schreef neen het volgende:
![]()
'Vrouwen liegen over gewicht op datingsites'
Kijk maar in het H&M topic!quote:
En wel over meer dingen.quote:Op maandag 19 april 2010 18:29 schreef neen het volgende:![]()
'Vrouwen liegen over gewicht op datingsites'
Ja ik was ookquote:Op maandag 19 april 2010 18:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kijk maar in het H&M topic!![]()
PF was al helemaal aan de gang met ""-smilies en toen bleek dat meisje ook te fokken
Eten wordt: loempiaaa. Met restje nasi
Nee, maar zij wist al wie ik was sinds ze daar woontquote:
Ik heb het ook eens meegemaakt met een werkgroep bij m'n vorige studie. Ik wist niet wat me overkwam!quote:
Ik zou zeggen, lees maar terugquote:Op maandag 19 april 2010 18:48 schreef P.F het volgende:
Ik zit heel hard te denken of ik veel gênante dingen heb gepost!
Nee over mijzelf natuurlijk!quote:Op maandag 19 april 2010 18:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees maar terugHet was iig niet allemaal even complimenteus, zeg maar!
Er zitten veggies in mn loempiaBen ik iig niet compleet gefaald
Ja, maar daarentegen is weigeren ook weer zo bot. Niet van het slechtste uitgaanquote:Op maandag 19 april 2010 18:52 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee over mijzelf natuurlijk!
Dat ze een fokker is neemt natuurlijk niet weg dat het niet handig is om een pakketje aan te nemen als je het hele weekend weg bent..
quote:Op maandag 19 april 2010 18:53 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, maar daarentegen is weigeren ook weer zo bot. Niet van het slechtste uitgaan
Oh dat heb ik allemaal niet gelezen johquote:Op maandag 19 april 2010 18:55 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb toch steeds gezegd dat het vast hartstikke lief bedoeld was, maar dat het niet handig is als je het hele weekend weg bent (was de 1e poging) en dat ik het nooit zou doen voor iemand die ik nog nooit gezien had.
Maar goed ze kende mij al wel!
Ik heb wel gezegd dat het niet gemeen bedoeld was tegen haar persoonlijk hoor
Hahahaha, ja! Ik las dat nog even overdag op mijn werk. Al die namen er ook gewoon bijquote:Op maandag 19 april 2010 18:56 schreef P.F het volgende:
Ik bedoel, hoe toevallig is dat dan![]()
Maar wie weet posten de mensen van het koor ook op fok en krijgen we nog meer akward situations!
Ja maar het is niet duidelijk of dat meisje al echt wist wie PF was of pas echt erachter kwam na het lezen van haar post. Maargoed, waarschijnlijk het eerstequote:Op maandag 19 april 2010 18:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kijk maar in het H&M topic!![]()
PF was al helemaal aan de gang met ""-smilies en toen bleek dat meisje ook te fokken
Eten wordt: loempiaaa. Met restje nasi
Ze wist het sinds ze hier kwam wonen, heb het net aan haar gevraagd.quote:Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ja maar het is niet duidelijk of dat meisje al echt wist wie PF was of pas echt erachter kwam na het lezen van haar post. Maargoed, waarschijnlijk het eerste
O, dat weet ik allemaal nietquote:Op maandag 19 april 2010 18:42 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
En wel over meer dingen.
Maar sowieso, datingsites.
Haha oeh dat is raar!quote:Op maandag 19 april 2010 18:45 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee, maar zij wist al wie ik was sinds ze daar woont![]()
Maar dan zegt ze vandaag pas dat ze naast mij woont
Ja hequote:
Oh, ze heeft die ene baan gekregen waarvoor ze had gesolliciteerd?quote:
Nicequote:Op maandag 19 april 2010 19:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Valt mee hè? Als ik nog trek heb, is er nog wel ijs in de vriezer though.
Oh die is bijna net zo lekker als de mijne!!!quote:Op maandag 19 april 2010 19:22 schreef P.F het volgende:
Aaaaah daar is Co!!!!
Gefeliciteeerd!
[ afbeelding ]
Oh hierbij dan alsnog: Gefelicidingustquote:
De wodkaquote:Op maandag 19 april 2010 19:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh die is bijna net zo lekker als de mijne!!!Thanks!!!
Wat een heerlijke planning weer.quote:Op maandag 19 april 2010 19:16 schreef neen het volgende:
O ja! Vandaag had ik dus ook een les met uitleg over het grootste faalding studieloopbaanbegeleiding. Hebben die lui gewoon al die gesprekken geplanned op de dag dat het Nederlands elftal tegen Denemarken moet! Ik ga maar eens bekijken of de rest van het WK niet is volgeroosterd.
Ik heb al gezegd dat ik dan niet van de partij benweten ze dat ook meteen.
Geloof me, het is nodigquote:Op maandag 19 april 2010 19:24 schreef Goodbye het volgende:
Wat heb jij keurige lijstjes de laatste tijd Ewelina
Dat vráágt niet om foto's, dat KRIJST om foto's!quote:Op maandag 19 april 2010 19:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh die is bijna net zo lekker als de mijne!!!Thanks!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
quote:Op maandag 19 april 2010 19:26 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Wat een heerlijke planning weer.Maar het kan nog een stuk erger. Ik had mijn diploma uitreiking van de havo op de avond van Nederland - Italië in de halve finale van het EK 2000. Uiteraard ben ik daar niet heen gegaan, maar achteraf hoorde ik dat ik één van de weinigen was die niet was gegaan. Sowieso vind ik dat ze op scholen een jaaroverzicht moeten hebben met daarop de data van grote sportevenementen, zodat ze alles daar omheen kunnen plannen.
Ik weet hoe hij er uitziet en meer zeg ik nietquote:Op maandag 19 april 2010 19:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat vráágt niet om foto's, dat KRIJST om foto's!
Balen is dat hè, ik heb ook teveel spek gekweektquote:
Ik schrok me de pleuris.quote:Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Balen is dat hè, ik heb ook teveel spek gekweekt
Waar merkte je het aan dan?quote:
Toen mijn moeder (hoogzwanger van mij) met mijn vader trouwde in juni '88 ging de helft alleen naar de receptie omdat Nederland speelde.quote:Op maandag 19 april 2010 19:26 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Wat een heerlijke planning weer.Maar het kan nog een stuk erger. Ik had mijn diploma uitreiking van de havo op de avond van Nederland - Italië in de halve finale van het EK 2000. Uiteraard ben ik daar niet heen gegaan, maar achteraf hoorde ik dat ik één van de weinigen was die niet was gegaan. Sowieso vind ik dat ze op scholen een jaaroverzicht
moeten hebben met daarop de data van grote sportevenementen, zodat ze alles daar omheen kunnen plannen.
Kleding en de weegschaal.quote:
quote:Op maandag 19 april 2010 19:28 schreef Syrena het volgende:
Oh en aan het stappen heb ik wel drie nieuwe Hyvesvriendinnen overgehoudenEn we gaan een keer met alle dames naar de sauna.
Jaja, mijn grenzen worden wel verlegd in 2010. Ook al drie keer autoweg gereden de afgelopen twee weken.Weet je wie mij aan jou doet denken? Die Kiki van die reclame van TelfortSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zooooo die moet een beurt hebben zegquote:Op maandag 19 april 2010 19:32 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Weet je wie mij aan jou doet denken? Die Kiki van die reclame van Telfort
De combinatie niet opletten, geen weegschaal, weinig beweging en heel veel stress. Denk eigenlijk dat vooral de factor geen weegschaal hebben de belangrijkste was, had ik eerder een waarschuwing gehad. Ik heb wel aan m'n ex gevraagd of ik dikker was geworden, maar dan antwoordde hij dus van nietquote:Op maandag 19 april 2010 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk die paar 'mannen' hier
Hoe komt dat zo Ewelina, teveel laten lopen??
Idem hier, zo balen als je kleding niet goed zit!quote:
Oeeeh, nu is het voorbestemd om te tongenquote:Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef Merel het volgende:
Ik denk trouwens dat mijn diplomauitreiking op dezelfde avond was als die van de_nachtwacht!
Syrena zelf ook zegt ze netquote:Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zooooo die moet een beurt hebben zeg![]()
Als ik moest tongen met iedereen die op dezelfde dag diploma-uitreking had, dan, uh...quote:Op maandag 19 april 2010 19:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Oeeeh, nu is het voorbestemd om te tongen
Het is gewoon te klein, dus ik heb een hoop nieuwe kleding gekochtquote:Op maandag 19 april 2010 19:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Idem hier, zo balen als je kleding niet goed zit!
Nee man geen sletje, meer een te gereformeerd meisjequote:Op maandag 19 april 2010 19:36 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zie hem echt NET voorbijkomen
Kiki is een gierig hebberig sletjeee
Nee joh, doneer al je maat 36 aan mijquote:Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is gewoon te klein, dus ik heb een hoop nieuwe kleding gekocht![]()
Ik denk dat -als het zo doorgaat- ik over een maand wel weer in mijn oude kleding pas. Ik fiets naar m'n werk nu, dat scheelt erg veel (ruim een uur fietsen per dag) en van beweging val ik altijd snel af.
Neeeeeeeeeeeeeeee dat zei ik niet. Het moet wel een beetje een lekkere dude zijn he.quote:Op maandag 19 april 2010 19:36 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Syrena zelf ook zegt ze net :p
Grapjequote:Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee man geen sletje, meer een te gereformeerd meisje
Ik heb nog een roze kokerrok in de aanbiedingquote:
Beetje action in bed moet er wel zijn tochquote:Op maandag 19 april 2010 19:38 schreef Syrena het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeee dat zei ik niet. Het moet wel een beetje een lekkere dude zijn he.
Niet alles in mijn leven hoeft van Action-kwaliteit te zijn![]()
Foto's! Roze kokerrok klinkt op zich wel oké, als hij van matte stof isquote:Op maandag 19 april 2010 19:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb nog een roze kokerrok in de aanbieding![]()
Ik heb wel een jurkje wat je van me over mag nemen, zelfs als ik maat 36 heb is ie net wat te krap.
Nee, het is dat satijnen dingquote:Op maandag 19 april 2010 19:40 schreef P.F het volgende:
[..]
Foto's! Roze kokerrok klinkt op zich wel oké, als hij van matte stof is!
Ik heb nog wel veel in maat 38/40/42 van toen ik groter was en dacht dat ik groter was
Ik denk dat hij zelfs voor mij niet gaat werkenquote:Op maandag 19 april 2010 19:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, het is dat satijnen dingMiskoop.
Je krijgt er anders wel een fantastische kont in.quote:Op maandag 19 april 2010 19:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zelfs voor mij niet gaat werken!
Ik wist er ook niks meer van, hoor, maar ik heb me er weer in verdiept en nu gaat het steeds beter.quote:Op maandag 19 april 2010 17:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet echt niets meer van dat ontleden allemaal.. Maar ik ga er maar vanuit dat als ik het toen begreep, ik het nu ook wel weer zal gaan begrijpen.
Ik heb er zin in en vind het spannend tegelijk.. Ik krijg wel veel 'Oh, dat vind ik nu net iets voor jou!" te horen. Ik vraag me dan af of ze dat zeggen omdat ze me echt geschikt vinden, of gewoon omdat ik nogal bazig kan zijn.
.
Was het nog wel leuk dan? Want die wedstrijd hebben ze verloren.quote:Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef Merel het volgende:
Ik denk trouwens dat mijn diplomauitreiking op dezelfde avond was als die van de_nachtwacht!
Dat is wel behoorlijk asociaal. Bij mijn uitreiking had ik alleen mezelf er mee. Maar goed, dat hadden ze ook wel kunnen zien aankomen. Bij een trouwerij waar ik was tijdens het WK van 2006 werd gewoon rekening gehouden met de wedstrijd en heeft iedereen samen gekeken.quote:Op maandag 19 april 2010 19:31 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Toen mijn moeder (hoogzwanger van mij) met mijn vader trouwde in juni '88 ging de helft alleen naar de receptie omdat Nederland speelde.
Losers.
Maar nu moet ik uiteraard ook alles zien
Mijn familie is ook asoquote:Op maandag 19 april 2010 19:50 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk asociaal. Bij mijn uitreiking had ik alleen mezelf er mee. Maar goed, dat hadden ze ook wel kunnen zien aankomen. Bij een trouwerij waar ik was tijdens het WK van 2006 werd gewoon rekening gehouden met de wedstrijd en heeft iedereen samen gekeken.
Ik zit met lange tanden aan het laatste restje lasagne. Nu heb ik vier keer lasagne gehad sinds donderdagquote:
Ik vijf keer, dus niet zeuren.quote:Op maandag 19 april 2010 19:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zit met lange tanden aan het laatste restje lasagne. Nu heb ik vier keer lasagne gehad sinds donderdag
quote:Op maandag 19 april 2010 19:58 schreef Viking84 het volgende:
Mijn broer trouwde in 2006 toen Nederland moest spelen en toen hebben ze de receptie een dag later gedaan en hebben we op de trouwdag zelf in het vakantiepark waar we zaten een grote tv neergezet op een veldje en zijn daar met z'n allen gaan kijken.
Wat een toevalquote:Op maandag 19 april 2010 19:50 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk asociaal. Bij mijn uitreiking had ik alleen mezelf er mee. Maar goed, dat hadden ze ook wel kunnen zien aankomen. Bij een trouwerij waar ik was tijdens het WK van 2006 werd gewoon rekening gehouden met de wedstrijd en heeft iedereen samen gekeken.
Mijn vrienden zouden dan de bruid in elkaar slaan zodat het wordt uigesteldquote:Op maandag 19 april 2010 19:59 schreef P.F het volgende:
Als iemand voetbal zou kijken tijdens mijn trouwerij dan krab ik zijn/haar ogen er uit![]()
![]()
Voetbal
O dat had ik nog niet eens gelezenquote:
quote:Op maandag 19 april 2010 20:03 schreef Merel het volgende:
Ik zou dus echt voordat ik m'n trouwdatum zou plannen eerst even kijken of er die dag geen belangrijke wedstrijd was
Ja goed dat je zo net gegeten hebt vandaag!quote:
quote:Op maandag 19 april 2010 20:03 schreef Merel het volgende:
Ik zou dus echt voordat ik m'n trouwdatum zou plannen eerst even kijken of er die dag geen belangrijke wedstrijd was
Dat jaquote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef P.F het volgende:
Ik hoef geen mensen op mijn trouwerij die liever naar een voetbalwedstrijd kijken (niet eens er heen gaan) dus op zich hebben we sowieso geen probleem
!
Sindsdien nooit meer iets gewonnenquote:Op maandag 19 april 2010 20:13 schreef shinydiscoball het volgende:
Mja ik zou dat met mijn familie ook wel doen ja, maar m'n moeder vond het blijkbaar wel kunnen.
Verder is het natuurlijk geen toeval dat ik in het jaar geboren ben dat Nederland kampioen werd
Na 25 juni 1988?quote:Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Er is daarna nooit meer zo iets moois gebeurd
Haha ik snap hetquote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja goed dat je zo net gegeten hebt vandaag!Wat dat betreft helpt dit topic wel als stok achter de deur.
Behalve als je hier al te lang komt, zoals ik, dan vreet je gewoon door of je hier nou post of niet
Dat dus. Ben nog aan het bijlezen, dus als de foto's intussen zijn gepost, sorry voor de spuit-11 opmerking.quote:Op maandag 19 april 2010 19:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat vráágt niet om foto's, dat KRIJST om foto's!
Jaquote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja goed dat je zo net gegeten hebt vandaag!Wat dat betreft helpt dit topic wel als stok achter de deur.
Behalve als je hier al te lang komt, zoals ik, dan vreet je gewoon door of je hier nou post of niet
Per dag?quote:Op maandag 19 april 2010 20:40 schreef Esmerallda17 het volgende:
Normaal at ik 3 tot 4 pakjes koekjes.
Sommige koekjes zitten met zijn tweeën in een pakje... denk aan bijvoorbeeld Oreo's.quote:
Oh... dat telt niet als pakje (gelukkig maar).quote:Op maandag 19 april 2010 21:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sommige koekjes zitten met zijn tweeën in een pakje... denk aan bijvoorbeeld Oreo's.
Ik had een collega die serieus wel 1 a 2 pakken oreo's per dag wegwerkte... plus nog één of twee zakjes chips en nog wat andere koekjes...quote:Op maandag 19 april 2010 21:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oh... dat telt niet als pakje (gelukkig maar).
Misschien sportte ze wel heel veel? Of at ze alleen op haar werk en deed ze niet aan ontbijt en diner. Je hebt vreemde mensen op de wereldquote:Op maandag 19 april 2010 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik had een collega die serieus wel 1 a 2 pakken oreo's per dag wegwerkte... plus nog één of twee zakjes chips en nog wat andere koekjes...
en slank dat ze was...
Nee, ze deed echt niks aan sport. En ik geloof niet dat ze over het algemeen weinig at... ze vond zichzelf juist te dun. Wat ze overigens niet was, ze was juist prachtig slank met vet op de juiste plaatsen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien sportte ze wel heel veel? Of at ze alleen op haar werk en deed ze niet aan ontbijt en diner. Je hebt vreemde mensen op de wereld
*jaloers isquote:Op maandag 19 april 2010 22:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, ze deed echt niks aan sport. En ik geloof niet dat ze over het algemeen weinig at... ze vond zichzelf juist te dun. Wat ze overigens niet was, ze was juist prachtig slank met vet op de juiste plaatsen.
Ik vraag me af hoe lang ze dat eetpatroon vol kan houden.
Fotooo!quote:Op maandag 19 april 2010 22:24 schreef P.F het volgende:
mariaaaaaa ik heb net een indianentrui gekocht
Hierrr een foto: H&M 98: Houden we het of houden we het niet?quote:Op maandag 19 april 2010 22:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Fotooo!
Oef tijdens Zumba ging mn helegrotemodderfokkervaneenblaar stukAuwaaa! Maar wel weer braaf gesport enzo! Dit keer 10 minuten ietsje harder gerend
Sport je nou na de zumba ook nog?quote:Op maandag 19 april 2010 22:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Fotooo!
Edit: oh ik zie hem! In H&M topique! Valt wel mee met de indianenfactor, dan moet ie in meer kleurtjes!![]()
Oef tijdens Zumba ging mn helegrotemodderfokkervaneenblaar stukAuwaaa! Maar wel weer braaf gesport enzo! Dit keer 10 minuten ietsje harder gerend
Eh vandaag was het fitness vóór Zumba! Ik wil minstens twee keer per week erbij fitnessen, en dat is dan waarschijnlijk maandag voor Zumba en zaterdagochtend na Zumbaquote:Op maandag 19 april 2010 22:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sport je nou na de zumba ook nog?
Ik ben net terug van yoga, was weer heerlijk
Lijst voor vandaag:
O: (belachelijk laat) stuk deegkorst met jam
T: halve komkommer
T: nog een stuk deegkorst met jam
T: walnoten
S: hardlopen, 5x 1 km, 11 km/u. Tussendoor steeds hartslag laten zakken tot 135. Ikmijn garmindingest met hartslagmeter
D: doperwtensoep met basilicum, 1/2 pittenstokbrood met veel hummus met olie en za'atar, toe een flinke schep chocolade-caramelmousse met amandelcrunch
S: anderhalf uur yoga
T: sap van 2 sinaasappels gemengd met halve liter frambozensap![]()
Suikerig dagje
He, die middag had ik mijn VWO-diploma-uitreiking en moest de havo 's avonds! Ik vond dat toen reuze zeilig voor ze. Misschien zaten we wel op dezelfde schoolquote:Op maandag 19 april 2010 19:26 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Wat een heerlijke planning weer.Maar het kan nog een stuk erger. Ik had mijn diploma uitreiking van de havo op de avond van Nederland - Italië in de halve finale van het EK 2000. Uiteraard ben ik daar niet heen gegaan, maar achteraf hoorde ik dat ik één van de weinigen was die niet was gegaan. Sowieso vind ik dat ze op scholen een jaaroverzicht moeten hebben met daarop de data van grote sportevenementen, zodat ze alles daar omheen kunnen plannen.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 07:34 schreef Phaidra het volgende:
Volgens mij had ik Syrena nog niet gefeliciteerd met haar nieuwe baan. Bij deze!!![]()
dat vind ik echt heel weinigquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!
Resultaat gisteren:
O: 2 boterhammen met 30+ kaas
S: 40 min fietsen
O: 500 ml vifit light
T: 2 cappuccino
L: 3 crackers met roomkaas en avocado en 1 sinaasappel
T: 1 Banaan
T: Bakje optimel yoghurt
T: 1 sinaasappel.
S: 30 min fietsen
D: Ceaser salade
T: 2 koffieleutjes
2 crackers is 1 boterham. je eet dus maar 2 boterhammen, een krentenbol, een salade en 2 stuks fruit en wat zuivel op een dag, met nog sport erbij ook....quote:Planning vandaag:
O: Krentenbol met boter
S: 30 min fietsen
O: vifit light 500 ml
T: 1 sinaasappel
T: 2 cappuccino
L: 4 crackers met roomkaas
T: 1 sinaasappel
D: Salade
S: 40/50 min fietsen
S: 1 uur dansen
S: Naar huis fietsen (20 min)
een combinatie van al die dingenquote:Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Ik had ook nog 2 boterhammen bij mijn avondeten, bedenk ik me net. Ingevuld op voedingscentrum en kwam op 1850 calorieën. Niet slecht, dacht ik.... Hoe zou je mij adviseren meer te eten?quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:49 schreef kwakz0r het volgende:
dat vind ik echt heel weinigeigenlijk. avocado zijnn overigens wel gezonde vetten. gewoon niet té vaak nemen, maar in zo'n mager lijstje (veel fruit, heel weinig boterhammen, geen normaal diner) kan het makkelijk
De crackers die ik eet zijn 66 kcal, dus niet heel veel minder dan een boterhamquote:2 crackers is 1 boterham. je eet dus maar 2 boterhammen, een krentenbol, een salade en 2 stuks fruit en wat zuivel op een dag, met nog sport erbij ook....![]()
Gezellig, dat dacht ik alquote:een combinatie van al die dingenik zit nog op een bmi van 38 maar post hier lekker mee. we geven commentaar op eetlijstjes als mensen ongezond of teveel of te weinig eten, en kletsen over alles en niks
Supergoed! hoe lang heb je over die 10 kilo gedaan?quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:03 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen
Realiseerde me trouwens dat ik me helemaal niet had voorgesteld. Ik ben dus Quinazoline, ben aan het promoveren bij de grootste lampenfabriek in het land en de technische universiteit in het westen. Heb tot een paar jaar geleden nooit gesport en veel gegeten en ben toen door te gaan sporten en regelmatig te gaan eten afgevallen van 75 tot 65 kg. Nu weeg ik weer 67 en is het tijd om weer op te gaan letten en misschien zelfs nog wat verder af te vallen, want met mijn 1.62m ik 65 nog net een BMI boven de 25.
Welkomquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:03 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen
Ook maar mijn planning voor vandaag hier neerzetten:
O: Volkoren boterham met sandwichspread
T: tomaat, stuk komkommer
T: boterham pate
L:3 boterhammen pate
T: restje broccoli van gisterenavond + bleekselderij
T: banaan
D: wraps met kip, paprika, sla, komkommer en sausje van griekse yoghurt met komijn
Realiseerde me trouwens dat ik me helemaal niet had voorgesteld. Ik ben dus Quinazoline, ben aan het promoveren bij de grootste lampenfabriek in het land en de technische universiteit in het westen. Heb tot een paar jaar geleden nooit gesport en veel gegeten en ben toen door te gaan sporten en regelmatig te gaan eten afgevallen van 75 tot 65 kg. Nu weeg ik weer 67 en is het tijd om weer op te gaan letten en misschien zelfs nog wat verder af te vallen, want met mijn 1.62m ik 65 nog net een BMI boven de 25.
1850, echt? ik zou t lager hebben ingeschat - had je erg veel avocado? met 1850 is niks mis....quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:00 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik had ook nog 2 boterhammen bij mijn avondeten, bedenk ik me net. Ingevuld op voedingscentrum en kwam op 1850 calorieën. Niet slecht, dacht ik.... Hoe zou je mij adviseren meer te eten?
[..]
De crackers die ik eet zijn 66 kcal, dus niet heel veel minder dan een boterhamHeb je advies voor mij wat ik er meer bij kan eten?
[..]
Gezellig, dat dacht ik al
Ik denk dat je vooral gezondere keuzes zou kunnen maken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:00 schreef Nouk84 het volgende:
Hoe zou je mij adviseren meer te eten?
Ja, ik had 1 hele avocado, omdat je het niet kunt bewarenquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:20 schreef kwakz0r het volgende:
1850, echt? ik zou t lager hebben ingeschat - had je erg veel avocado? met 1850 is niks mis....
ik eet dagelijks 5 a 6 boterhammen, en avondeten (AGV/pasta/rijst), rauwkost en fruit, en kom daarmee aan 1700 dus vandaar dat je lijstje me magertjes leek...
wel uitkijken met de salades: sla is een nitraatrijke groente en volgens mij moet je dat liever niet echt elke dag eten...
Vifit is makkelijk op mijn werk, drinkyoghurtquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik denk dat je vooral gezondere keuzes zou kunnen maken.![]()
Waarom Fivit en niet gewone yoghurt bijvoorbeeld?
En waarom roomkaas en krentenbollen?
En ik zie geen groente.![]()
Sla zit niet zoveel in en je mag eigenlijk maar twee keer in de week nitraatrijke groente eten en spinazie of andijvie is dan een veel betere keus.
t jammere van sla is dat 200 gram sla niet echt als 200 gram groente telt, qua voedingsstoffen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:24 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja, ik had 1 hele avocado, omdat je het niet kunt bewarenDat dacht ik al, dat 1850 best goed te doen was.
Salade vind ik heerlijk, en eet het wel te vaak inderdaad. Vind het makkelijk om op die manier aan mijn 200gr groenten te komen. Eet het niet altijd als avondeten, maar wel bij mijn lunch. Op maandag en dinsdag wel vaak als avondeten ivm dansen waar ik gelijk uit mijn werk naartoe ga. Vorige week ging ik ook gelijk, zonder te eten, op de fiets en toen werd ik tijdens het dansen niet blij
Hoi Quinazoline.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:03 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen
Ook maar mijn planning voor vandaag hier neerzetten:
O: Volkoren boterham met sandwichspread
T: tomaat, stuk komkommer
T: boterham pate
L:3 boterhammen pate
T: restje broccoli van gisterenavond + bleekselderij
T: banaan
D: wraps met kip, paprika, sla, komkommer en sausje van griekse yoghurt met komijn
het kan bijna niet dat je dan vandaag genoeg eet, met light roomkaas en zonder avocado... ik zou er echt nog een paar boterhammen of een bak yoghurt met muesli ofzo bijnemen. of iets eten voor sporten en daarna een normale maaltijd thuis...quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:25 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Vifit is makkelijk op mijn, drinkyoghurtLight roomkaas, vind dat lekker. Krentenbollen omdat we dat toevallig in huis hadden.
Zoals ik zei, op maandag en dinsdag heb ik geen tijd om te koken, dus eet ik een salade.
Denk misschien wel meer dan een jaar. Maar vind het eigenlijk nog veel fijner dat het er tot nu toe af is gebleven. Sporten is ook een stuk leuker nu, hoewel het nog steeds moeilijk is soms motivatie te vinden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
Supergoed! hoe lang heb je over die 10 kilo gedaan?
Die 2 zitten er al weer even aan denk ik hoor (zo sinds december ofzo), maar wil inderdaad niet weer langzaam omhoog kruipen. Goed moment om dus weer eens aan de slag te gaan en misschien zelfs wel een BMI<25 te gaan proberen te bereiken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:17 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
WelkomWat goed dat je zoveel al bent afgevallen en dat je nu de motivatie weer hebt gevonden om te gaan sporten en gezond eten. Ik moet mezelf nog echt aanleren dat vol te houden (bij 2 kilo aankomen dacht ik altijd; ach, het is maar 2 kilo... En dan is het ineens bijna 20
)
Ik weet, maar ik heb dus geen tijd om te koken op maandag en dinsdag, vandaar een saladequote:Op dinsdag 20 april 2010 09:27 schreef kwakz0r het volgende:
t jammere van sla is dat 200 gram sla niet echt als 200 gram groente telt, qua voedingsstoffen.
van de week op dietetiek weer eraan herinnerd dat je qua groente ivm de voedingsstoffen het beste kan varieren in kleur - dus witte, rood/oranje/gele/groene/paarse gorentes combineren en afwisselen.
Zie mijn edit. Denk dat ik nog wel een bak yoghurt oid ga eten, maar een normale maaltijd na het dansen zeker niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
het kan bijna niet dat je dan vandaag genoeg eet, met light roomkaas en zonder avocado... ik zou er echt nog een paar boterhammen of een bak yoghurt met muesli ofzo bijnemen. of iets eten voor sporten en daarna een normale maaltijd thuis...
Goed!quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:28 schreef Quinazoline het volgende:
Die 2 zitten er al weer even aan denk ik hoor (zo sinds december ofzo), maar wil inderdaad niet weer langzaam omhoog kruipen. Goed moment om dus weer eens aan de slag te gaan en misschien zelfs wel een BMI<25 te gaan proberen te bereiken.
Ja I know, van die pate. Ben nog een beetje aan het zoeken naar alternatieven. Dit eet ik in ieder geval zonder boter, en kaas of cervelaat meestal met boter. Dit is dus al een vooruitgang, maar misschien moet ik gewoon kipfilet halen ofzo, want dat is ook lekker.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Hoi Quinazoline.![]()
Mooi lijstje, op de vette paté na.![]()
Wraps zijn trouwens een stuk minder light dan je denkt, maar de vulling en saus zijn prima.
Misschien kun je dan één van de bladsalades vervangen door een tomatensalade met paprika, ui, zwarte olijven, mozzarella en courgette ofzo.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:25 schreef Nouk84 het volgende:
Zoals ik zei, op maandag en dinsdag heb ik geen tijd om te koken, dus eet ik een salade.
Avocado is goed, dus niks van aantrekken. Je moet niet alleen je kcals uit je eten halen, maar ook je vitamines, mineralen, gezonde vetten. Eiwitten zijn nodig voor je spieren, dus die ook eten. Zacht gekookt eitje is goed voor tussendoor, zitten veel vitamines in de dooier.quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!
[karig lijstje]
Wat is avocado vet en calorierijk zegDat wist ik echt niet
![]()
Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Ik probeer echt niet élk argument van tafel te vegen(al lijkt dat wel zo), maar ik eet tijdens mijn werk, dus zelf een salade in elkaar flansen is wat lastigerquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Misschien kun je dan één van de bladsalades vervangen door een tomatensalade met paprika, ui, zwarte olijven, mozzarella en courgette ofzo.
Ook lekker.
Ik geloof dat het wat betreft rijst niet zoveel uitmaakt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Thanks voor je advies.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:38 schreef loveli het volgende:
Avocado is goed, dus niks van aantrekken. Je moet niet alleen je kcals uit je eten halen, maar ook je vitamines, mineralen, gezonde vetten. Eiwitten zijn nodig voor je spieren, dus die ook eten. Zacht gekookt eitje is goed voor tussendoor, zitten veel vitamines in de dooier.
Stelregel: onbewerkt voedsel is gezonder dan bewerkt voedsel. Oftewel groente is gezonder dan eierkoeken. Eet liever vers dan houdbaar.
Groene groenten zijn ook altijd ok.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:10 schreef Perruche het volgende:
Ik ga zo naar de markt, iemand nog tips voor lekkere & gezonde groentjes?
volkorenpasta ben je écht heel snel aan gewendquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja I know, van die pate. Ben nog een beetje aan het zoeken naar alternatieven. Dit eet ik in ieder geval zonder boter, en kaas of cervelaat meestal met boter. Dit is dus al een vooruitgang, maar misschien moet ik gewoon kipfilet halen ofzo, want dat is ook lekker.
En die wraps, inderdaad. Dus lekker veel sla en andere groente en wat minder wraps eten vanavond. Dat is hier mee wel makkelijk te doen natuurlijk. Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Dan went 'ie d'r maar aanquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Oh, ik had niet door dat je op je werk eet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:38 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik probeer echt niet élk argument van tafel te vegen(al lijkt dat wel zo), maar ik eet tijdens mijn werk, dus zelf een salade in elkaar flansen is wat lastiger![]()
Maar ik ga je suggestie wel onthouden voor een keer thuis
Als het voor rijst minder uit maakt, dan zie ik daar een mooi compromisquote:
Je kunt ze ook met een beetje olie roosteren in de oven, vindt hij vast ook wel lekker.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:46 schreef Quinazoline het volgende:
Gekookte aardappels eet hij echt niet, dus die eet ik altijd als ik alleen eet. Als we al een keer aardappels eten zijn ze gebakken, en dat voelt toch ook minder gezond.
Als je aardappels met een klein beetje olie en wat kruiden in de oven doet is het volgens mij echt niet veel ongezonder dan gekookt, en wel heel lekker.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:46 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Als het voor rijst minder uit maakt, dan zie ik daar een mooi compromis. Hij gewoon basmati of pandanrijst en dus blij, en als we pasta eten maak ik volkoren, dus ik blij.
Gekookte aardappels eet hij echt niet, dus die eet ik altijd als ik alleen eet. Als we al een keer aardappels eten zijn ze gebakken, en dat voelt toch ook minder gezond.
Ik vind gekookte aardappels ook niet zo lekker, dus mijd ze ook het liefst. Gebakken aardappels eet ik wel, maar niet vaker dan 1x per week. Helaas nog geen oven, anders had ik de oven suggestie kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:55 schreef loveli het volgende:
Mijn lijf moet geen aardappelen, dus ik mijd ze.
Zit geen bakkersgist in (of weinig). Als je bv. een roggepapje een paar dagen laat staan gaat het vanzelf gisten met melkzuurbacterien, als je dat met brooddeeg mengt wordt het deeg ook luchtiger. Bijkomend voordeel is dat het graan wat wordt voorverteerd, waardoor je darmen het er makkelijker mee hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:01 schreef _Calimero_ het volgende:
L: 3x zuurdesembrood (wat is dat eigenlijk? Er zit geen tarwe in,maar wat dan wel?)
quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit geen bakkersgist in (of weinig). Als je bv. een roggepapje een paar dagen laat staan gaat het vanzelf gisten met melkzuurbacterien, als je dat met brooddeeg mengt wordt het deeg ook luchtiger. Bijkomend voordeel is dat het graan wat wordt voorverteerd, waardoor je darmen het er makkelijker mee hebben.
Je hebt allerlei soorten zuurdesembrood, ook met tarwe.
Elke boterham is gezondquote:
Nou een witte boterham is niet zo gezond in vergelijking met een volkoren boterham.quote:
Daar ga je al: "in vergelijking met"quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:15 schreef _Calimero_ het volgende:
Nou een witte boterham is niet zo gezond in vergelijking met een volkoren boterham.
Door het langere proces is het gezonder (tarwe in zuurdesembrood wordt makkelijker door de darmen afgebroken), weet niet of dat ook geldt voor "industrieel" zuurdesembrood waar soms ook gist in zit. En sommige mensen kunnen niet tegen gist, dan is zuurdesem ook beter.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:09 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Oja, gist was het wat er niet in zit![]()
Conclusie is dus dat het gezond is?
doordat in je hoofd iedereen meewerkt, geinteresseerd is en goed geslapen heeft!quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vanavond weer eens couscous eten.
En waarom verlopen mijn lessen altijd minder soepel dan ik in m'n hoofd heb zitten?.
Ik gebruik er een ander progje voor, dus dat bedoel ik inderdaad nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zelf msn er een jaar of twee geleden uitgeflikkerd, maar dat bedoel je zeker niet?
Veel? Het getuigt iig niet van variatiequote:Op dinsdag 20 april 2010 10:30 schreef Quinazoline het volgende:
Net maar weer even mijn huidige gewicht in dieetweb gezet, en ik zie dat ik zelfs vanaf 76 kom.
Ik zie op jullie lijstjes allemaal veel minder brood staan dan bij mij. Is 5/6 boterhammen op een dag veel?
dat vind ik persoonlijk echt onzin. ligt er maar net aan wat je erop doet. bij mij zijn 5/6 boterhammen i.e.g. mijn basisvoeding. 1 boterham kan vervangen worden door een aantal eetlepelsd muesli of twee crackers of beschuiten, dat wel (in mijn voeding dan he? ik zeg niet dat dat voor iedereen moet gelden)quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Veel? Het getuigt iig niet van variatie
Voor ontbijt, lunch en tussendoortjes samen vind ik dat een prima hoeveelheid.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:30 schreef Quinazoline het volgende:
Net maar weer even mijn huidige gewicht in dieetweb gezet, en ik zie dat ik zelfs vanaf 76 kom.
Ik zie op jullie lijstjes allemaal veel minder brood staan dan bij mij. Is 5/6 boterhammen op een dag veel?
Mij maakt schillen niks uit, tis meer dat ik die 2.5 kilo niet op krijgt voordat er dingen uit groeien enzo. En voorgekookt of geschild kopen ben ik te knierterig voorquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:41 schreef Viking84 het volgende:
Mijn MSN knalt er ook geregeld uit, maar dat ligt volgens mij niet aan MSN zelf, maar aan de internetverbinding.
@ de luie mensen die geen aardappelen willen koken: is het niet zozeer dat jullie ze niet willen schillen? Want de AH verkoopt gewoon geschilde aardappelen die je dus alleen nog maar in de pan hoeft te flikkeren.
Voor mij werkt het anders, brood is geen onderdeel van mijn basisvoeding. Ik kan ook zonder. Veel brood is niet per definitie gezond, itt tot wat de meeste mensen denken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat vind ik persoonlijk echt onzin. ligt er maar net aan wat je erop doet. bij mij zijn 5/6 boterhammen i.e.g. mijn basisvoeding. 1 boterham kan vervangen worden door een aantal eetlepelsd muesli of twee crackers of beschuiten, dat wel (in mijn voeding dan he? ik zeg niet dat dat voor iedereen moet gelden)
als jij het fijn vindt.. ehh... weet niet meer wie t vroeg, zou ik er gewoon mee doorgaan.
Ik eet er dus nog wat groente bij (tomaat, komkommer, bleekselderij) en een banaan. En dan nog avondeten. Voor mij is het inderdaad ook het makkelijkste. Ontbijten met muesli is in de trein niet zo practisch, en nog eerder opstaan wil ik niet. En op mijn werk kan ik broodjes e.d. in de kantine kopen, maar dan lijkt me dit toch gezonder.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:50 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Voor ontbijt, lunch en tussendoortjes samen vind ik dat een prima hoeveelheid.Toen ik nog stage liep at ik dat ook, omdat brood gewoon het makkelijkst is om mee te nemen. Het is volgens mij ook niet per se ongezond, als je maar gezond beleg neemt en zorgt dat je op andere manieren toch nog wat zuivel en groente enzo binnenkrijgt.
Wat is dan wel per defintie gezond, volgens jou? Want op die manier kun je alles wel weerleggen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:55 schreef loveli het volgende:
Zuivel is ook niet per definitie gezond, bij de weg.
Weet wel dat je me niet quote maar wil me er toch mee bemoeienquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:59 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Wat is dan wel per defintie gezond, volgens jou? Want op die manier kun je alles wel weerleggen.
Dat is precies wat ik dacht inderdaadquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:01 schreef Perruche het volgende:
Weet wel dat je me niet quote maar wil me er toch mee bemoeien![]()
Volgens mij is er niets "per definitie" gezond. Zelfs al zou je 4 kilo broccoli op een dag eten kom je mineralen en vetten en vitamines te kort.
Gevarieerd groenten, fruit, noten, vis, vlees en niet te vet![]()
Frituur en suiker en wit meel
Eiwitten uit zuivel zijn niet goed voor je darmen. Eiwitten uit tarwe zijn niet goed voor je darmen. Koemelk is voor kalfjes om binnen no time uit te groeien tot een flinke koe, volwassen koeien drinken ook geen melk meer.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:59 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Wat is dan wel per defintie gezond, volgens jou? Want op die manier kun je alles wel weerleggen.
Bijna mee eens, het mag best vet, als je maar de goede vetten kiest. Alle light de deur uit!quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Weet wel dat je me niet quote maar wil me er toch mee bemoeien![]()
Volgens mij is er niets "per definitie" gezond. Zelfs al zou je 4 kilo broccoli op een dag eten kom je mineralen en vetten en vitamines te kort.
Gevarieerd groenten, fruit, noten, vis, vlees en niet te vet![]()
Frituur en suiker en wit meel
Waarom vertel je dat????quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
Om B&J liefhebbers kosten te besparen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
In een notedop: slecht functionerend lijf, voedsel aanpassen, onderzoek doen, opleiding volgen. Het gaat er niet alleen om wat je binnenkrijgt, maar vooral om wat je kunt opnemen en gebruiken. Anders schijt je vooral erg gezond.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef Perruche het volgende:
Loveli, hoe kom je eigenlijk aan al die kennis?
en 4 kilo broccoli is misschien inderdaad wat ovedreven inderdaad
Je kunt ook overwegen om gewoon minder vaak pasta & rijst te eten en dan toch The Real Thing. Sorry volkorenliefhebbers, maar volkorenpasta heeft echt een luizige, slappige textuur vergeleken met gedroogde Italiaanse. En na een macrobiotische jeugd mot ik echt geen zilvervliesrijst meer (daar zitten trouwens maar verrekte weinig vezels in, als ik het mij goed herinner).quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
En die wraps, inderdaad. Dus lekker veel sla en andere groente en wat minder wraps eten vanavond. Dat is hier mee wel makkelijk te doen natuurlijk. Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Dat laatstequote:Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!
Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Maar wat dan op de andere dagen? Als ik geen pasta/rijst/couscous/brood/mie/wraps bij mijn avondeten heb, blijf ik toch trek houden. Of moet ik dat dan gewoon een tijdje negeren en went dat vanzelf?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt ook overwegen om gewoon minder vaak pasta & rijst te eten en dan toch The Real Thing. Sorry volkorenliefhebbers, maar volkorenpasta heeft echt een luizige, slappige textuur vergeleken met gedroogde Italiaanse. En na een macrobiotische jeugd mot ik echt geen zilvervliesrijst meer (daar zitten trouwens maar verrekte weinig vezels in, als ik het mij goed herinner).
Ik eet zoveel groente dat ik me weinig zorgen maak om de hoeveelheid vezels. En verder eet ik 1x per week pasta, 1-2x per week rijst. Max.
In mijn ervaring went het. Zeker als je vis eet - je zit daar echt snel flink vol van.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar wat dan op de andere dagen? Als ik geen pasta/rijst/couscous/brood/mie/wraps bij mijn avondeten heb, blijf ik toch trek houden. Of moet ik dat dan gewoon een tijdje negeren en went dat vanzelf?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Adelante, what have you done!quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
In een notedop: slecht functionerend lijf, voedsel aanpassen, onderzoek doen, opleiding volgen. Het gaat er niet alleen om wat je binnenkrijgt, maar vooral om wat je kunt opnemen en gebruiken. Anders schijt je vooral erg gezond.
Echt voorzichtig opbouwen he!quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:43 schreef de_nachtwacht het volgende:
Lijstjes tijd:
O: Muesli met yoghurt
T: IJskoffie
L: 4 boterhammen met sandwichspread
T: Appel
D: Lasagne... oh noes!
T: Geen flauw idee, hopelijk alleen koffie.
Ik was helemaal vergeten dat de vriendin bij wie ik ga eten, lasagne ging maken. En dat is dan dus de zesde avond op rij dat ik lasagne eet.... Echt, ik kan nu al geen lasagne meer zien.
In other news: Ik mag vanaf nu weer hardlopen! Morgenavond maar even heel rustig beginnen. En de eerste drie weken ga ik een keer herhalen, zodat ik straks niet weer na drie weken in de lappenmand zit.
Ja ik ga dus op aanraden van de fysio de eerste twee weken het schema van week 1 lopen, in week drie en vier het schema van week 2 en in week vijf en zes het schema van week 3. En natuurlijk wat minder snel rennen, dan moet het gewoon goedkomen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Echt voorzichtig opbouwen he!
Ik ga donderdagavond een nieuwe poging doen om hardloopschoenen te kopen. Ik hoop echt dat ik daarna geen last meer heb van mijn scheenbeen, anders geef ik veel geld uit voor niets.
Carbs werken een suikerkick in de hand. Als je snelle carbs eet, krijg je een suikerpiek. Je insuline reageert erop en wil de suiker wegwerken. Insuline wordt aangemaakt alsof je langzame carbs eet, die geleidelijk je bloedsuiker doen toenemen. Snelle carbs zitten binnen no time in je bloed.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:20 schreef Quinazoline het volgende:
B&J in de aanbieding ga ik maar gewoon negeren. Goed dat ik al voor de hele week boodschappen in huis heb, anders zou dat zeker niet lukken.
Na de lunch heb ik altijd zoooo'n zin in zoetigheid/koeken. Ik weet dat ik het gewoon moet negeren, maar hoe komt het?
Duidelijk. Dus maar gewoon aan wennen als ik wil lunchen met brood.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Carbs werken een suikerkick in de hand. Als je snelle carbs eet, krijg je een suikerpiek. Je insuline reageert erop en wil de suiker wegwerken. Insuline wordt aangemaakt alsof je langzame carbs eet, die geleidelijk je bloedsuiker doen toenemen. Snelle carbs zitten binnen no time in je bloed.
Insuline verwerkt de suiker, maar omdat het snelle carbs waren is er geen constante toevoer van suikers, maar een piek. Daarom zakt je bloedsuiker sneller dan verwacht door het overschot aan insuline. Gevolg: bloedsuiker te laag en moet omhoog! Suikerkick.
Repeat.
Nou ik heb dus een afwijking en heb daar ook speciale schoenen voor. Maar volgens de fysio kwamen de knieklachten in dit geval door overbelasting. Ik heb er nooit aan gedacht om naar een podoloog te gaan, maar op zich is het ook geen gek idee om het op die manier aan te pakken. Ik ga er niet vanuit dat ik nu nog weer problemen krijg, maar de tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hoi! Ik zou juist zeggen: vaar niet teveel blind op het advies van de runnersworld!!! Voor neutrale schoenen is het OK, maar als je correctie nodig hebt, kun je je beter door een podoloog oid laten adviseren. Beter neutrale schoenen met corrigerende zooltjes dan corrigerende schoenen. Die laatste dempen namelijk een stuk minder lekker en kunnen je flinke knieblessures bezorgen.
Ik ben er erg op gebrand, zelf... Omdat mijn knieklachten van twee jaar terug daar mogelijk wel van kwamen, zei mijn 'kine'.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:55 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Nou ik heb dus een afwijking en heb daar ook speciale schoenen voor. Maar volgens de fysio kwamen de knieklachten in dit geval door overbelasting. Ik heb er nooit aan gedacht om naar een podoloog te gaan, maar op zich is het ook geen gek idee om het op die manier aan te pakken. Ik ga er niet vanuit dat ik nu nog weer problemen krijg, maar de tijd zal het leren.
^^^quote:
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! nu echt!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:16 schreef kwakz0r het volgende:
oh en wat ik eigenlijk kwam vertellen
IK HEB EEN BAAN![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gesprek was meer mij overtuigen om voor hen te kiezen dan andersom - er zijn nog wat onzekerheden over de precieze samenstelling en grootte en soort van aanstelling, maar er is me verzekerd dat ze er alles aan doen om me de uren te bieden in de toekomst die ik wil. de halve baan vervanging vanaf september is er sowieso. dus ik neem het kleine risico, en ik ga ervoor: ik ga werken bij de school die mijn hart gestolen heeft!
het kan best dat ik scholen laat lopen die me secundair meer te bieden hebben, maar ik wil zo graag hier werken, heb er nu al zo'n zin in. en rete spannend is t ook nog eens, dat wel. ik krijg nu binnenkort een voorstel voor aanstelling enzo, maar de baan is van mij
als ik jou schop, wil jij mij dan schoppen? ben al de hele dag gooische vrouwen (quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:24 schreef AKnynke het volgende:
wat fijn kwakkestein!
Wie schopt mij aan het werk? Wat een shitdag is vandaag zeg!
ja echt snel. ben eind maart begonnen met solliciteren, deze school heb ik 7 april gemaild, 9 april uitgenodigd voor gesprek, 15 april gesprek, 16 april gebeld voor tweede gesprek, vandaag tweede gesprekquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:23 schreef Quinazoline het volgende:
Gefeliciteerd Kwak! Ik heb alweer even meegelezen, maar volgens mij is het best snel gegaan toch? Tussen dat je bent begonnen met solliciteren en nu?
Maar je gaat wel een bevoegdheid halen toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja echt snel. ben eind maart begonnen met solliciteren, deze school heb ik 7 april gemaild, 9 april uitgenodigd voor gesprek, 15 april gesprek, 16 april gebeld voor tweede gesprek, vandaag tweede gesprek
heb 4 uitnodigingen gekregen op 12 sollicitatiebrieven en ik ben nog niet eens bevoegdhet tekort aan engels eerstegraders is écht groot...
ik heb hele lange benen, dus weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
als ik jou schop, wil jij mij dan schoppen? ben al de hele dag gooische vrouwen () aan het kijken maar moet naar de bieb...!
maar je moet natuurlijk wel helemaal vanuit zweden schoppen (of ben je nu in duitsland/nederland?)quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb hele lange benen, dus weet je dat zeker?
Häagen-Dazs is veel lekkerder ookquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:52 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ga B&J in de aanbieding ook gewoon negeren. Ik vind het wel lekker, maar ik koop sowieso niet zo snel ijs, dus het kost mij geen enkele moeite
Haha, dat heb ik nog nooit geproefdquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef ColdFeet het volgende:
Häagen-Dazs is veel lekkerder ook
/pissig omdat er geen AH in de buurt is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |