Om B&J liefhebbers kosten te besparen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
In een notedop: slecht functionerend lijf, voedsel aanpassen, onderzoek doen, opleiding volgen. Het gaat er niet alleen om wat je binnenkrijgt, maar vooral om wat je kunt opnemen en gebruiken. Anders schijt je vooral erg gezond.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef Perruche het volgende:
Loveli, hoe kom je eigenlijk aan al die kennis?
en 4 kilo broccoli is misschien inderdaad wat ovedreven inderdaad
Je kunt ook overwegen om gewoon minder vaak pasta & rijst te eten en dan toch The Real Thing. Sorry volkorenliefhebbers, maar volkorenpasta heeft echt een luizige, slappige textuur vergeleken met gedroogde Italiaanse. En na een macrobiotische jeugd mot ik echt geen zilvervliesrijst meer (daar zitten trouwens maar verrekte weinig vezels in, als ik het mij goed herinner).quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
En die wraps, inderdaad. Dus lekker veel sla en andere groente en wat minder wraps eten vanavond. Dat is hier mee wel makkelijk te doen natuurlijk. Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Dat laatstequote:Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!
Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Maar wat dan op de andere dagen? Als ik geen pasta/rijst/couscous/brood/mie/wraps bij mijn avondeten heb, blijf ik toch trek houden. Of moet ik dat dan gewoon een tijdje negeren en went dat vanzelf?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt ook overwegen om gewoon minder vaak pasta & rijst te eten en dan toch The Real Thing. Sorry volkorenliefhebbers, maar volkorenpasta heeft echt een luizige, slappige textuur vergeleken met gedroogde Italiaanse. En na een macrobiotische jeugd mot ik echt geen zilvervliesrijst meer (daar zitten trouwens maar verrekte weinig vezels in, als ik het mij goed herinner).
Ik eet zoveel groente dat ik me weinig zorgen maak om de hoeveelheid vezels. En verder eet ik 1x per week pasta, 1-2x per week rijst. Max.
In mijn ervaring went het. Zeker als je vis eet - je zit daar echt snel flink vol van.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar wat dan op de andere dagen? Als ik geen pasta/rijst/couscous/brood/mie/wraps bij mijn avondeten heb, blijf ik toch trek houden. Of moet ik dat dan gewoon een tijdje negeren en went dat vanzelf?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
Adelante, what have you done!quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
In een notedop: slecht functionerend lijf, voedsel aanpassen, onderzoek doen, opleiding volgen. Het gaat er niet alleen om wat je binnenkrijgt, maar vooral om wat je kunt opnemen en gebruiken. Anders schijt je vooral erg gezond.
Echt voorzichtig opbouwen he!quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:43 schreef de_nachtwacht het volgende:
Lijstjes tijd:
O: Muesli met yoghurt
T: IJskoffie
L: 4 boterhammen met sandwichspread
T: Appel
D: Lasagne... oh noes!
T: Geen flauw idee, hopelijk alleen koffie.
Ik was helemaal vergeten dat de vriendin bij wie ik ga eten, lasagne ging maken. En dat is dan dus de zesde avond op rij dat ik lasagne eet.... Echt, ik kan nu al geen lasagne meer zien.
In other news: Ik mag vanaf nu weer hardlopen! Morgenavond maar even heel rustig beginnen. En de eerste drie weken ga ik een keer herhalen, zodat ik straks niet weer na drie weken in de lappenmand zit.
Ja ik ga dus op aanraden van de fysio de eerste twee weken het schema van week 1 lopen, in week drie en vier het schema van week 2 en in week vijf en zes het schema van week 3. En natuurlijk wat minder snel rennen, dan moet het gewoon goedkomen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Echt voorzichtig opbouwen he!
Ik ga donderdagavond een nieuwe poging doen om hardloopschoenen te kopen. Ik hoop echt dat ik daarna geen last meer heb van mijn scheenbeen, anders geef ik veel geld uit voor niets.
Carbs werken een suikerkick in de hand. Als je snelle carbs eet, krijg je een suikerpiek. Je insuline reageert erop en wil de suiker wegwerken. Insuline wordt aangemaakt alsof je langzame carbs eet, die geleidelijk je bloedsuiker doen toenemen. Snelle carbs zitten binnen no time in je bloed.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:20 schreef Quinazoline het volgende:
B&J in de aanbieding ga ik maar gewoon negeren. Goed dat ik al voor de hele week boodschappen in huis heb, anders zou dat zeker niet lukken.
Na de lunch heb ik altijd zoooo'n zin in zoetigheid/koeken. Ik weet dat ik het gewoon moet negeren, maar hoe komt het?
Duidelijk. Dus maar gewoon aan wennen als ik wil lunchen met brood.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Carbs werken een suikerkick in de hand. Als je snelle carbs eet, krijg je een suikerpiek. Je insuline reageert erop en wil de suiker wegwerken. Insuline wordt aangemaakt alsof je langzame carbs eet, die geleidelijk je bloedsuiker doen toenemen. Snelle carbs zitten binnen no time in je bloed.
Insuline verwerkt de suiker, maar omdat het snelle carbs waren is er geen constante toevoer van suikers, maar een piek. Daarom zakt je bloedsuiker sneller dan verwacht door het overschot aan insuline. Gevolg: bloedsuiker te laag en moet omhoog! Suikerkick.
Repeat.
Nou ik heb dus een afwijking en heb daar ook speciale schoenen voor. Maar volgens de fysio kwamen de knieklachten in dit geval door overbelasting. Ik heb er nooit aan gedacht om naar een podoloog te gaan, maar op zich is het ook geen gek idee om het op die manier aan te pakken. Ik ga er niet vanuit dat ik nu nog weer problemen krijg, maar de tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hoi! Ik zou juist zeggen: vaar niet teveel blind op het advies van de runnersworld!!! Voor neutrale schoenen is het OK, maar als je correctie nodig hebt, kun je je beter door een podoloog oid laten adviseren. Beter neutrale schoenen met corrigerende zooltjes dan corrigerende schoenen. Die laatste dempen namelijk een stuk minder lekker en kunnen je flinke knieblessures bezorgen.
Ik ben er erg op gebrand, zelf... Omdat mijn knieklachten van twee jaar terug daar mogelijk wel van kwamen, zei mijn 'kine'.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:55 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Nou ik heb dus een afwijking en heb daar ook speciale schoenen voor. Maar volgens de fysio kwamen de knieklachten in dit geval door overbelasting. Ik heb er nooit aan gedacht om naar een podoloog te gaan, maar op zich is het ook geen gek idee om het op die manier aan te pakken. Ik ga er niet vanuit dat ik nu nog weer problemen krijg, maar de tijd zal het leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |