abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:22:59 #251
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_80513377
Goed verhaal, loveli!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_80513388
Loveli, hoe kom je eigenlijk aan al die kennis?

en 4 kilo broccoli is misschien inderdaad wat ovedreven inderdaad
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:25:16 #253
236335 neen
schone schijn
pi_80513486
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
Om B&J liefhebbers kosten te besparen.
het lijkt niet wat het is
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 11:27:29 #254
70532 loveli
N
pi_80513579
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef Perruche het volgende:
Loveli, hoe kom je eigenlijk aan al die kennis?

en 4 kilo broccoli is misschien inderdaad wat ovedreven inderdaad
In een notedop: slecht functionerend lijf, voedsel aanpassen, onderzoek doen, opleiding volgen. Het gaat er niet alleen om wat je binnenkrijgt, maar vooral om wat je kunt opnemen en gebruiken. Anders schijt je vooral erg gezond.
crap in = crap out
pi_80513863
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
En die wraps, inderdaad. Dus lekker veel sla en andere groente en wat minder wraps eten vanavond. Dat is hier mee wel makkelijk te doen natuurlijk. Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Je kunt ook overwegen om gewoon minder vaak pasta & rijst te eten en dan toch The Real Thing. Sorry volkorenliefhebbers, maar volkorenpasta heeft echt een luizige, slappige textuur vergeleken met gedroogde Italiaanse. En na een macrobiotische jeugd mot ik echt geen zilvervliesrijst meer (daar zitten trouwens maar verrekte weinig vezels in, als ik het mij goed herinner).
Ik eet zoveel groente dat ik me weinig zorgen maak om de hoeveelheid vezels. En verder eet ik 1x per week pasta, 1-2x per week rijst. Max.
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:35:15 #256
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80513873
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!
Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Dat laatste
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_80513941
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je kunt ook overwegen om gewoon minder vaak pasta & rijst te eten en dan toch The Real Thing. Sorry volkorenliefhebbers, maar volkorenpasta heeft echt een luizige, slappige textuur vergeleken met gedroogde Italiaanse. En na een macrobiotische jeugd mot ik echt geen zilvervliesrijst meer (daar zitten trouwens maar verrekte weinig vezels in, als ik het mij goed herinner).
Ik eet zoveel groente dat ik me weinig zorgen maak om de hoeveelheid vezels. En verder eet ik 1x per week pasta, 1-2x per week rijst. Max.
Maar wat dan op de andere dagen? Als ik geen pasta/rijst/couscous/brood/mie/wraps bij mijn avondeten heb, blijf ik toch trek houden. Of moet ik dat dan gewoon een tijdje negeren en went dat vanzelf?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_80514028
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Maar wat dan op de andere dagen? Als ik geen pasta/rijst/couscous/brood/mie/wraps bij mijn avondeten heb, blijf ik toch trek houden. Of moet ik dat dan gewoon een tijdje negeren en went dat vanzelf?
In mijn ervaring went het. Zeker als je vis eet - je zit daar echt snel flink vol van.

Couscous is trouwens ook 'wit' hè. Misschien dat er in bulghur nog wat vezels zitten.

Als ik in een heel gezonde bui ben, eet ik soms quinoa. Dat is echt ongeveer het gezondste wat er is, als ik het pak moet geloven
pi_80514047
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:22 schreef loveli het volgende:
Ik ben weg, vriezer opruimen.
Adelante, what have you done!
pi_80514136
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:27 schreef loveli het volgende:

[..]

In een notedop: slecht functionerend lijf, voedsel aanpassen, onderzoek doen, opleiding volgen. Het gaat er niet alleen om wat je binnenkrijgt, maar vooral om wat je kunt opnemen en gebruiken. Anders schijt je vooral erg gezond.

nu ga ik even wat doen - kledingkast uitruimen!
pi_80514202
Lijstjes tijd:
O: Muesli met yoghurt
T: IJskoffie
L: 4 boterhammen met sandwichspread
T: Appel
D: Lasagne... oh noes!
T: Geen flauw idee, hopelijk alleen koffie.

Ik was helemaal vergeten dat de vriendin bij wie ik ga eten, lasagne ging maken. En dat is dan dus de zesde avond op rij dat ik lasagne eet.... Echt, ik kan nu al geen lasagne meer zien.

In other news: Ik mag vanaf nu weer hardlopen! Morgenavond maar even heel rustig beginnen. En de eerste drie weken ga ik een keer herhalen, zodat ik straks niet weer na drie weken in de lappenmand zit.
pi_80514738
ibtl
Ja doei.
pi_80516837
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:43 schreef de_nachtwacht het volgende:
Lijstjes tijd:
O: Muesli met yoghurt
T: IJskoffie
L: 4 boterhammen met sandwichspread
T: Appel
D: Lasagne... oh noes!
T: Geen flauw idee, hopelijk alleen koffie.

Ik was helemaal vergeten dat de vriendin bij wie ik ga eten, lasagne ging maken. En dat is dan dus de zesde avond op rij dat ik lasagne eet.... Echt, ik kan nu al geen lasagne meer zien.

In other news: Ik mag vanaf nu weer hardlopen! Morgenavond maar even heel rustig beginnen. En de eerste drie weken ga ik een keer herhalen, zodat ik straks niet weer na drie weken in de lappenmand zit.
Echt voorzichtig opbouwen he!

Ik ga donderdagavond een nieuwe poging doen om hardloopschoenen te kopen. Ik hoop echt dat ik daarna geen last meer heb van mijn scheenbeen, anders geef ik veel geld uit voor niets .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_80517099
Dat herinnert mij eraan dat ik nog steeds eens naar de sportpodoloog moet
pi_80517141
Ik wist niet eens dat dat bestond . Mocht het niet overgaan, kan ik daar nog eens naar kijken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_80517170
Lijstje:

O: 2 gekookte eitjes
S: spinnen
T: 2 sneetjes notenbrood met boter en kaas (1 plakje ertussen)
T: banaan
L: 3 boterhammen
D: gegrilde tongetjes met groenten uit de oven

En ik baal. Ik sport me de tering, eet best netjes (niet te weinig iig) en ik merk dat mijn broeken strakker zitten en ik baal daar echt ontzettend van. Heb niet 't vermoeden dat 't spieren zijn ofzo maargoed, we gaan stug door, hopelijk komt 't ooit nog goed met me !

nu weer naar college
Ja doei.
pi_80517622
B&J in de aanbieding hè? Hmm, ik had mezelf en vriendje beloofd dat we dat een keer mochten kopen om te vieren dat we nu een diepvries hebben.

Eerst maar eens lunchen en dan richting AH.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80517702
B&J in de aanbieding ga ik maar gewoon negeren. Goed dat ik al voor de hele week boodschappen in huis heb, anders zou dat zeker niet lukken.

Na de lunch heb ik altijd zoooo'n zin in zoetigheid/koeken. Ik weet dat ik het gewoon moet negeren, maar hoe komt het?
pi_80517973
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt voorzichtig opbouwen he!

Ik ga donderdagavond een nieuwe poging doen om hardloopschoenen te kopen. Ik hoop echt dat ik daarna geen last meer heb van mijn scheenbeen, anders geef ik veel geld uit voor niets .
Ja ik ga dus op aanraden van de fysio de eerste twee weken het schema van week 1 lopen, in week drie en vier het schema van week 2 en in week vijf en zes het schema van week 3. En natuurlijk wat minder snel rennen, dan moet het gewoon goedkomen.

Als ik jou was zou ik wel naar een echt goede winkel gaan, zoals Runnersworld, waar ze een filmpje maken van hoe je rent. En zelf dus ook rustig beginnen met een goed schema he! Evy begint bijvoorbeeld al heel snel (misschien al in de 1e week?) met drie minuten hardlopen, wat voor mij gewoon echt teveel is. Niet qua conditie, maar ik kreeg bij een minder zwaar schema dus al een blessure aan m'n knie.

Nou ja, ik heb er in ieder geval erg veel zin in.
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 13:29:18 #270
70532 loveli
N
pi_80518070
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:20 schreef Quinazoline het volgende:
B&J in de aanbieding ga ik maar gewoon negeren. Goed dat ik al voor de hele week boodschappen in huis heb, anders zou dat zeker niet lukken.

Na de lunch heb ik altijd zoooo'n zin in zoetigheid/koeken. Ik weet dat ik het gewoon moet negeren, maar hoe komt het?
Carbs werken een suikerkick in de hand. Als je snelle carbs eet, krijg je een suikerpiek. Je insuline reageert erop en wil de suiker wegwerken. Insuline wordt aangemaakt alsof je langzame carbs eet, die geleidelijk je bloedsuiker doen toenemen. Snelle carbs zitten binnen no time in je bloed.
Insuline verwerkt de suiker, maar omdat het snelle carbs waren is er geen constante toevoer van suikers, maar een piek. Daarom zakt je bloedsuiker sneller dan verwacht door het overschot aan insuline. Gevolg: bloedsuiker te laag en moet omhoog! Suikerkick.

Repeat.
crap in = crap out
pi_80518131
Ja hoi! Ik zou juist zeggen: vaar niet teveel blind op het advies van de runnersworld!!! Voor neutrale schoenen is het OK, maar als je correctie nodig hebt, kun je je beter door een podoloog oid laten adviseren. Beter neutrale schoenen met corrigerende zooltjes dan corrigerende schoenen. Die laatste dempen namelijk een stuk minder lekker en kunnen je flinke knieblessures bezorgen.
pi_80518364
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Carbs werken een suikerkick in de hand. Als je snelle carbs eet, krijg je een suikerpiek. Je insuline reageert erop en wil de suiker wegwerken. Insuline wordt aangemaakt alsof je langzame carbs eet, die geleidelijk je bloedsuiker doen toenemen. Snelle carbs zitten binnen no time in je bloed.
Insuline verwerkt de suiker, maar omdat het snelle carbs waren is er geen constante toevoer van suikers, maar een piek. Daarom zakt je bloedsuiker sneller dan verwacht door het overschot aan insuline. Gevolg: bloedsuiker te laag en moet omhoog! Suikerkick.

Repeat.
Duidelijk. Dus maar gewoon aan wennen als ik wil lunchen met brood.
pi_80519010
Lijstjestijd!

O: 1x volkorenbrood met tomaat, 1x gekookt ei, appel
T: handje nootjes
L: klein restje champignonsoep, klein restje couscous met kikkererwetn, halve spinazieflap en boterham jam (hoezo restjesdag haha)
T: koffie, appel
D: asperges met sausje, gebakken aardappeltjes en misschien wat komkommersalade.
pi_80519128
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hoi! Ik zou juist zeggen: vaar niet teveel blind op het advies van de runnersworld!!! Voor neutrale schoenen is het OK, maar als je correctie nodig hebt, kun je je beter door een podoloog oid laten adviseren. Beter neutrale schoenen met corrigerende zooltjes dan corrigerende schoenen. Die laatste dempen namelijk een stuk minder lekker en kunnen je flinke knieblessures bezorgen.
Nou ik heb dus een afwijking en heb daar ook speciale schoenen voor. Maar volgens de fysio kwamen de knieklachten in dit geval door overbelasting. Ik heb er nooit aan gedacht om naar een podoloog te gaan, maar op zich is het ook geen gek idee om het op die manier aan te pakken. Ik ga er niet vanuit dat ik nu nog weer problemen krijg, maar de tijd zal het leren.
pi_80519310
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:55 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Nou ik heb dus een afwijking en heb daar ook speciale schoenen voor. Maar volgens de fysio kwamen de knieklachten in dit geval door overbelasting. Ik heb er nooit aan gedacht om naar een podoloog te gaan, maar op zich is het ook geen gek idee om het op die manier aan te pakken. Ik ga er niet vanuit dat ik nu nog weer problemen krijg, maar de tijd zal het leren.
Ik ben er erg op gebrand, zelf... Omdat mijn knieklachten van twee jaar terug daar mogelijk wel van kwamen, zei mijn 'kine'.

Je moet maar eens voelen in die schoenen - ze hebben echt een heel stug, star blok erin zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')