abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:21:43 #226
70532 loveli
N
pi_80511275
Witbrood is voor mietjes.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:25:42 #227
70532 loveli
N
pi_80511412
Flikkert msn er bij jullie ook steeds uit of ligt het aan mij?
crap in = crap out
pi_80511453
Ik heb zelf msn er een jaar of twee geleden uitgeflikkerd, maar dat bedoel je zeker niet?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:27:18 #229
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80511461
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vanavond weer eens couscous eten .

En waarom verlopen mijn lessen altijd minder soepel dan ik in m'n hoofd heb zitten? .
doordat in je hoofd iedereen meewerkt, geinteresseerd is en goed geslapen heeft!

Goeiemorgen. Wij komen langzaam op gang vanmorgen, en ik ben nogal gestresst. Minder dan een maand tot de deadline voor m'n scriptie en ik moet alle analyses nog uitvoeren.

Lijstje:
O: yoghurt met blauwe bessen, appel en muesli
T: yoghurt met blauwe bessen
L: restje pasta van gister met broccoli, kip en gorgonzola
T: geen idee
S: 5 km. hardlopen met vriendje
D: pasta carbonara
T: portje.

Beetje teveel pasta, maar dat komt zo eens uit.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80511576
Net maar weer even mijn huidige gewicht in dieetweb gezet, en ik zie dat ik zelfs vanaf 76 kom .

Ik zie op jullie lijstjes allemaal veel minder brood staan dan bij mij. Is 5/6 boterhammen op een dag veel?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:30:56 #231
70532 loveli
N
pi_80511588
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zelf msn er een jaar of twee geleden uitgeflikkerd, maar dat bedoel je zeker niet?
Ik gebruik er een ander progje voor, dus dat bedoel ik inderdaad niet
crap in = crap out
pi_80511613
Bij mij doet msn het gewoon trouwens.
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:32:30 #233
70532 loveli
N
pi_80511642
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:30 schreef Quinazoline het volgende:
Net maar weer even mijn huidige gewicht in dieetweb gezet, en ik zie dat ik zelfs vanaf 76 kom .

Ik zie op jullie lijstjes allemaal veel minder brood staan dan bij mij. Is 5/6 boterhammen op een dag veel?
Veel? Het getuigt iig niet van variatie
crap in = crap out
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:41:59 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80511930
Mijn MSN knalt er ook geregeld uit, maar dat ligt volgens mij niet aan MSN zelf, maar aan de internetverbinding.

@ de luie mensen die geen aardappelen willen koken: is het niet zozeer dat jullie ze niet willen schillen? Want de AH verkoopt gewoon geschilde aardappelen die je dus alleen nog maar in de pan hoeft te flikkeren.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:50:18 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80512178
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Veel? Het getuigt iig niet van variatie
dat vind ik persoonlijk echt onzin. ligt er maar net aan wat je erop doet. bij mij zijn 5/6 boterhammen i.e.g. mijn basisvoeding. 1 boterham kan vervangen worden door een aantal eetlepelsd muesli of twee crackers of beschuiten, dat wel (in mijn voeding dan he? ik zeg niet dat dat voor iedereen moet gelden)

als jij het fijn vindt.. ehh... weet niet meer wie t vroeg, zou ik er gewoon mee doorgaan.
Kwak
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:50:21 #236
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_80512179
Het gaat er bij mij om dat ik ze gewoon niet zo bijzonder lekker vind.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_80512191
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:30 schreef Quinazoline het volgende:

Voor ontbijt, lunch en tussendoortjes samen vind ik dat een prima hoeveelheid. Toen ik nog stage liep at ik dat ook, omdat brood gewoon het makkelijkst is om mee te nemen. Het is volgens mij ook niet per se ongezond, als je maar gezond beleg neemt en zorgt dat je op andere manieren toch nog wat zuivel en groente enzo binnenkrijgt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80512288
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:41 schreef Viking84 het volgende:
Mijn MSN knalt er ook geregeld uit, maar dat ligt volgens mij niet aan MSN zelf, maar aan de internetverbinding.

@ de luie mensen die geen aardappelen willen koken: is het niet zozeer dat jullie ze niet willen schillen? Want de AH verkoopt gewoon geschilde aardappelen die je dus alleen nog maar in de pan hoeft te flikkeren.
Mij maakt schillen niks uit, tis meer dat ik die 2.5 kilo niet op krijgt voordat er dingen uit groeien enzo. En voorgekookt of geschild kopen ben ik te knierterig voor Soms neem ik er van mijn moeder mee, als ik er aan denk.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:53:51 #239
70532 loveli
N
pi_80512292
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat vind ik persoonlijk echt onzin. ligt er maar net aan wat je erop doet. bij mij zijn 5/6 boterhammen i.e.g. mijn basisvoeding. 1 boterham kan vervangen worden door een aantal eetlepelsd muesli of twee crackers of beschuiten, dat wel (in mijn voeding dan he? ik zeg niet dat dat voor iedereen moet gelden)

als jij het fijn vindt.. ehh... weet niet meer wie t vroeg, zou ik er gewoon mee doorgaan.
Voor mij werkt het anders, brood is geen onderdeel van mijn basisvoeding. Ik kan ook zonder. Veel brood is niet per definitie gezond, itt tot wat de meeste mensen denken.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:55:01 #240
70532 loveli
N
pi_80512323
Zuivel is ook niet per definitie gezond, bij de weg.
crap in = crap out
pi_80512361
Teug van de markt!!

De buit: champignons, courgette, komkommer (een stuk of 5 haha), ananas, groene peper, paprikas, sperziebonen, witlof, asperges. Oeh yeah

Ik vind aardappels heerlijk! Het lekkerst in de oven klaargemaakt, gepoft of geroostert. En best gezond inderdaad!

En ik eet ook makkelijk 6 sneden brood op een werkdag. Maar ik voel me dan altijd wel een beetje "dik"...

Ze hebben trouwens écht heel erg lekkere volkorenpasta, bij de biologische winkel. Ben de naam kwijt, maar ik vind hem echt lekkerder dan de gewone!
pi_80512467
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Voor ontbijt, lunch en tussendoortjes samen vind ik dat een prima hoeveelheid. Toen ik nog stage liep at ik dat ook, omdat brood gewoon het makkelijkst is om mee te nemen. Het is volgens mij ook niet per se ongezond, als je maar gezond beleg neemt en zorgt dat je op andere manieren toch nog wat zuivel en groente enzo binnenkrijgt.
Ik eet er dus nog wat groente bij (tomaat, komkommer, bleekselderij) en een banaan. En dan nog avondeten. Voor mij is het inderdaad ook het makkelijkste. Ontbijten met muesli is in de trein niet zo practisch, en nog eerder opstaan wil ik niet. En op mijn werk kan ik broodjes e.d. in de kantine kopen, maar dan lijkt me dit toch gezonder.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:59:40 #243
220609 Nouk84
pi_80512482
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:55 schreef loveli het volgende:
Zuivel is ook niet per definitie gezond, bij de weg.
Wat is dan wel per defintie gezond, volgens jou? Want op die manier kun je alles wel weerleggen.
pi_80512551
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Wat is dan wel per defintie gezond, volgens jou? Want op die manier kun je alles wel weerleggen.
Weet wel dat je me niet quote maar wil me er toch mee bemoeien
Volgens mij is er niets "per definitie" gezond. Zelfs al zou je 4 kilo broccoli op een dag eten kom je mineralen en vetten en vitamines te kort.

Gevarieerd groenten, fruit, noten, vis, vlees en niet te vet

Frituur en suiker en wit meel
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:09:37 #245
220609 Nouk84
pi_80512839
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:01 schreef Perruche het volgende:
Volgens mij is er niets "per definitie" gezond. Zelfs al zou je 4 kilo broccoli op een dag eten kom je mineralen en vetten en vitamines te kort.

Dat is precies wat ik dacht inderdaad
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 11:16:10 #246
70532 loveli
N
pi_80513100
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Eiwitten uit zuivel zijn niet goed voor je darmen. Eiwitten uit tarwe zijn niet goed voor je darmen. Koemelk is voor kalfjes om binnen no time uit te groeien tot een flinke koe, volwassen koeien drinken ook geen melk meer.

Gezond: de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen met je eten en op de juiste plek krijgen dankzij je darmen om goed en gezond te functioneren.

Je darmen zijn de plek waar de voedingsstoffen uit je eten naar je bloed gaan. Voor een goede gezondheid is een goede darmwerking nodig. Wat heb je nodig voor een goede darmwerking? Gezonde bacterien, vezels. Slechte darmbacterien leven op suikers (ook witbrood), dus die moet je zien te mijden.

In een gezonde voeding zit niet alleen je dagelijkse energiebehoefte, maar ook de vitamines, mineralen en vetten om je hele lijf te laten functioneren. Dus eiwitten, vetzuren, vitamines, mineralen. In de 'standaard' voeding die er te koop is zit voldoende energie, maar niet voldoende van de rest. Door het eten van verse groente en fruit (en een eitje en met mate lever, genoeg in de zon zitten) krijg je je vitamines binnen.

Vetzuren zijn erg belangrijk voor je hersenen, hormonen, je hele lichaamsfunctie. Als je celmembranen soepel zijn, functioneren je cellen en je immuunsysteem goed. Zijn je celwanden minder soepel, dan verlopen allerlei processen minder goed. Je celwanden bestaan uit vetzuurketens. Door de voeding die we binnenkrijgen is de balans van de vetzuren niet goed, we krijgen te weinig omega-3 binnen om alles optimaal in vorm te krijgen. Daarom moet je toevoegen, of door capsules, of door het eten van vette vis. Hoe minder 'slechte' vetzuren je binnenkrijgt, des te minder je hoeft te verdringen/compenseren.

Een gezonde voeding bestaat uit vezelrijk voedsel (veel groente en fruit), gezonde vetten (avocado, vis, olijfolie, zachte eierdooier) en eiwitten met een goede aminozuursamenstelling (dus niet die uit zuivel).
Suikers (ook witmeel) en ongezonde vetten moet je zien te mijden.
crap in = crap out
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:18:13 #247
3185 Adelante
To let it go now
pi_80513162
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 11:20:19 #248
70532 loveli
N
pi_80513253
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Bijna mee eens, het mag best vet, als je maar de goede vetten kiest. Alle light de deur uit!
En broccoli is gewoon een verzameling van (bijna) alle gezonde stofjes en vitamines en mineralen, dus alleen je vetten en eiwitten moet je dan nog aan werken.
Wel petje af als je 4 kilo broccoli wegkrijgt
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 11:21:28 #249
70532 loveli
N
pi_80513307
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef Adelante het volgende:
Waarom is Ben & Jerry's weer in de bonus bij AH?
Waarom vertel je dat????
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 11:22:17 #250
70532 loveli
N
pi_80513349
Ik ben weg, vriezer opruimen.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: