Ik ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 07:34 schreef Phaidra het volgende:
Volgens mij had ik Syrena nog niet gefeliciteerd met haar nieuwe baan. Bij deze!!![]()
dat vind ik echt heel weinigquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!
Resultaat gisteren:
O: 2 boterhammen met 30+ kaas
S: 40 min fietsen
O: 500 ml vifit light
T: 2 cappuccino
L: 3 crackers met roomkaas en avocado en 1 sinaasappel
T: 1 Banaan
T: Bakje optimel yoghurt
T: 1 sinaasappel.
S: 30 min fietsen
D: Ceaser salade
T: 2 koffieleutjes
2 crackers is 1 boterham. je eet dus maar 2 boterhammen, een krentenbol, een salade en 2 stuks fruit en wat zuivel op een dag, met nog sport erbij ook....quote:Planning vandaag:
O: Krentenbol met boter
S: 30 min fietsen
O: vifit light 500 ml
T: 1 sinaasappel
T: 2 cappuccino
L: 4 crackers met roomkaas
T: 1 sinaasappel
D: Salade
S: 40/50 min fietsen
S: 1 uur dansen
S: Naar huis fietsen (20 min)
een combinatie van al die dingenquote:Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Ik had ook nog 2 boterhammen bij mijn avondeten, bedenk ik me net. Ingevuld op voedingscentrum en kwam op 1850 calorieën. Niet slecht, dacht ik.... Hoe zou je mij adviseren meer te eten?quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:49 schreef kwakz0r het volgende:
dat vind ik echt heel weinigeigenlijk. avocado zijnn overigens wel gezonde vetten. gewoon niet té vaak nemen, maar in zo'n mager lijstje (veel fruit, heel weinig boterhammen, geen normaal diner) kan het makkelijk
De crackers die ik eet zijn 66 kcal, dus niet heel veel minder dan een boterhamquote:2 crackers is 1 boterham. je eet dus maar 2 boterhammen, een krentenbol, een salade en 2 stuks fruit en wat zuivel op een dag, met nog sport erbij ook....![]()
Gezellig, dat dacht ik alquote:een combinatie van al die dingenik zit nog op een bmi van 38 maar post hier lekker mee. we geven commentaar op eetlijstjes als mensen ongezond of teveel of te weinig eten, en kletsen over alles en niks
Supergoed! hoe lang heb je over die 10 kilo gedaan?quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:03 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen
Realiseerde me trouwens dat ik me helemaal niet had voorgesteld. Ik ben dus Quinazoline, ben aan het promoveren bij de grootste lampenfabriek in het land en de technische universiteit in het westen. Heb tot een paar jaar geleden nooit gesport en veel gegeten en ben toen door te gaan sporten en regelmatig te gaan eten afgevallen van 75 tot 65 kg. Nu weeg ik weer 67 en is het tijd om weer op te gaan letten en misschien zelfs nog wat verder af te vallen, want met mijn 1.62m ik 65 nog net een BMI boven de 25.
Welkomquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:03 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen
Ook maar mijn planning voor vandaag hier neerzetten:
O: Volkoren boterham met sandwichspread
T: tomaat, stuk komkommer
T: boterham pate
L:3 boterhammen pate
T: restje broccoli van gisterenavond + bleekselderij
T: banaan
D: wraps met kip, paprika, sla, komkommer en sausje van griekse yoghurt met komijn
Realiseerde me trouwens dat ik me helemaal niet had voorgesteld. Ik ben dus Quinazoline, ben aan het promoveren bij de grootste lampenfabriek in het land en de technische universiteit in het westen. Heb tot een paar jaar geleden nooit gesport en veel gegeten en ben toen door te gaan sporten en regelmatig te gaan eten afgevallen van 75 tot 65 kg. Nu weeg ik weer 67 en is het tijd om weer op te gaan letten en misschien zelfs nog wat verder af te vallen, want met mijn 1.62m ik 65 nog net een BMI boven de 25.
1850, echt? ik zou t lager hebben ingeschat - had je erg veel avocado? met 1850 is niks mis....quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:00 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik had ook nog 2 boterhammen bij mijn avondeten, bedenk ik me net. Ingevuld op voedingscentrum en kwam op 1850 calorieën. Niet slecht, dacht ik.... Hoe zou je mij adviseren meer te eten?
[..]
De crackers die ik eet zijn 66 kcal, dus niet heel veel minder dan een boterhamHeb je advies voor mij wat ik er meer bij kan eten?
[..]
Gezellig, dat dacht ik al
Ik denk dat je vooral gezondere keuzes zou kunnen maken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:00 schreef Nouk84 het volgende:
Hoe zou je mij adviseren meer te eten?
Ja, ik had 1 hele avocado, omdat je het niet kunt bewarenquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:20 schreef kwakz0r het volgende:
1850, echt? ik zou t lager hebben ingeschat - had je erg veel avocado? met 1850 is niks mis....
ik eet dagelijks 5 a 6 boterhammen, en avondeten (AGV/pasta/rijst), rauwkost en fruit, en kom daarmee aan 1700 dus vandaar dat je lijstje me magertjes leek...
wel uitkijken met de salades: sla is een nitraatrijke groente en volgens mij moet je dat liever niet echt elke dag eten...
Vifit is makkelijk op mijn werk, drinkyoghurtquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik denk dat je vooral gezondere keuzes zou kunnen maken.![]()
Waarom Fivit en niet gewone yoghurt bijvoorbeeld?
En waarom roomkaas en krentenbollen?
En ik zie geen groente.![]()
Sla zit niet zoveel in en je mag eigenlijk maar twee keer in de week nitraatrijke groente eten en spinazie of andijvie is dan een veel betere keus.
t jammere van sla is dat 200 gram sla niet echt als 200 gram groente telt, qua voedingsstoffen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:24 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja, ik had 1 hele avocado, omdat je het niet kunt bewarenDat dacht ik al, dat 1850 best goed te doen was.
Salade vind ik heerlijk, en eet het wel te vaak inderdaad. Vind het makkelijk om op die manier aan mijn 200gr groenten te komen. Eet het niet altijd als avondeten, maar wel bij mijn lunch. Op maandag en dinsdag wel vaak als avondeten ivm dansen waar ik gelijk uit mijn werk naartoe ga. Vorige week ging ik ook gelijk, zonder te eten, op de fiets en toen werd ik tijdens het dansen niet blij
Hoi Quinazoline.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:03 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen
Ook maar mijn planning voor vandaag hier neerzetten:
O: Volkoren boterham met sandwichspread
T: tomaat, stuk komkommer
T: boterham pate
L:3 boterhammen pate
T: restje broccoli van gisterenavond + bleekselderij
T: banaan
D: wraps met kip, paprika, sla, komkommer en sausje van griekse yoghurt met komijn
het kan bijna niet dat je dan vandaag genoeg eet, met light roomkaas en zonder avocado... ik zou er echt nog een paar boterhammen of een bak yoghurt met muesli ofzo bijnemen. of iets eten voor sporten en daarna een normale maaltijd thuis...quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:25 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Vifit is makkelijk op mijn, drinkyoghurtLight roomkaas, vind dat lekker. Krentenbollen omdat we dat toevallig in huis hadden.
Zoals ik zei, op maandag en dinsdag heb ik geen tijd om te koken, dus eet ik een salade.
Denk misschien wel meer dan een jaar. Maar vind het eigenlijk nog veel fijner dat het er tot nu toe af is gebleven. Sporten is ook een stuk leuker nu, hoewel het nog steeds moeilijk is soms motivatie te vinden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
Supergoed! hoe lang heb je over die 10 kilo gedaan?
Die 2 zitten er al weer even aan denk ik hoor (zo sinds december ofzo), maar wil inderdaad niet weer langzaam omhoog kruipen. Goed moment om dus weer eens aan de slag te gaan en misschien zelfs wel een BMI<25 te gaan proberen te bereiken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:17 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
WelkomWat goed dat je zoveel al bent afgevallen en dat je nu de motivatie weer hebt gevonden om te gaan sporten en gezond eten. Ik moet mezelf nog echt aanleren dat vol te houden (bij 2 kilo aankomen dacht ik altijd; ach, het is maar 2 kilo... En dan is het ineens bijna 20
)
Ik weet, maar ik heb dus geen tijd om te koken op maandag en dinsdag, vandaar een saladequote:Op dinsdag 20 april 2010 09:27 schreef kwakz0r het volgende:
t jammere van sla is dat 200 gram sla niet echt als 200 gram groente telt, qua voedingsstoffen.
van de week op dietetiek weer eraan herinnerd dat je qua groente ivm de voedingsstoffen het beste kan varieren in kleur - dus witte, rood/oranje/gele/groene/paarse gorentes combineren en afwisselen.
Zie mijn edit. Denk dat ik nog wel een bak yoghurt oid ga eten, maar een normale maaltijd na het dansen zeker niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:28 schreef kwakz0r het volgende:
het kan bijna niet dat je dan vandaag genoeg eet, met light roomkaas en zonder avocado... ik zou er echt nog een paar boterhammen of een bak yoghurt met muesli ofzo bijnemen. of iets eten voor sporten en daarna een normale maaltijd thuis...
Goed!quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:28 schreef Quinazoline het volgende:
Die 2 zitten er al weer even aan denk ik hoor (zo sinds december ofzo), maar wil inderdaad niet weer langzaam omhoog kruipen. Goed moment om dus weer eens aan de slag te gaan en misschien zelfs wel een BMI<25 te gaan proberen te bereiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |