abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80509981
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Hoi Quinazoline.

Mooi lijstje, op de vette paté na.
Wraps zijn trouwens een stuk minder light dan je denkt, maar de vulling en saus zijn prima.
Ja I know, van die pate. Ben nog een beetje aan het zoeken naar alternatieven. Dit eet ik in ieder geval zonder boter, en kaas of cervelaat meestal met boter. Dit is dus al een vooruitgang, maar misschien moet ik gewoon kipfilet halen ofzo, want dat is ook lekker.

En die wraps, inderdaad. Dus lekker veel sla en andere groente en wat minder wraps eten vanavond. Dat is hier mee wel makkelijk te doen natuurlijk. Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_80510099
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:25 schreef Nouk84 het volgende:
Zoals ik zei, op maandag en dinsdag heb ik geen tijd om te koken, dus eet ik een salade.
Misschien kun je dan één van de bladsalades vervangen door een tomatensalade met paprika, ui, zwarte olijven, mozzarella en courgette ofzo.
Ook lekker.
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 09:38:29 #203
70532 loveli
N
pi_80510128
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:45 schreef Nouk84 het volgende:
Goedemorgen!

[karig lijstje]

Wat is avocado vet en calorierijk zeg Dat wist ik echt niet

Zitten jullie hier trouwens om af te vallen, advies te krijgen, of op gewicht te blijven? Of zijn jullie blijven hangen door de gezelligheid?
Avocado is goed, dus niks van aantrekken. Je moet niet alleen je kcals uit je eten halen, maar ook je vitamines, mineralen, gezonde vetten. Eiwitten zijn nodig voor je spieren, dus die ook eten. Zacht gekookt eitje is goed voor tussendoor, zitten veel vitamines in de dooier.
Stelregel: onbewerkt voedsel is gezonder dan bewerkt voedsel. Oftewel groente is gezonder dan eierkoeken. Eet liever vers dan houdbaar.
crap in = crap out
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:38:32 #204
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_80510129
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Misschien kun je dan één van de bladsalades vervangen door een tomatensalade met paprika, ui, zwarte olijven, mozzarella en courgette ofzo.
Ook lekker.
Ik probeer echt niet élk argument van tafel te vegen(al lijkt dat wel zo), maar ik eet tijdens mijn werk, dus zelf een salade in elkaar flansen is wat lastiger
Maar ik ga je suggestie wel onthouden voor een keer thuis
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_80510136
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:32 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Ik geloof dat het wat betreft rijst niet zoveel uitmaakt.
Pasta wel, maar dan neem je toch een schepje minder pasta en een schepje meer groente.
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:39:38 #206
220609 Nouk84
pi_80510162
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:38 schreef loveli het volgende:
Avocado is goed, dus niks van aantrekken. Je moet niet alleen je kcals uit je eten halen, maar ook je vitamines, mineralen, gezonde vetten. Eiwitten zijn nodig voor je spieren, dus die ook eten. Zacht gekookt eitje is goed voor tussendoor, zitten veel vitamines in de dooier.
Stelregel: onbewerkt voedsel is gezonder dan bewerkt voedsel. Oftewel groente is gezonder dan eierkoeken. Eet liever vers dan houdbaar.
Thanks voor je advies.
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 09:40:12 #207
70532 loveli
N
pi_80510177
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:10 schreef Perruche het volgende:
Ik ga zo naar de markt, iemand nog tips voor lekkere & gezonde groentjes?
Groene groenten zijn ook altijd ok.
crap in = crap out
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:40:19 #208
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80510179
quote:

[..]

Ja I know, van die pate. Ben nog een beetje aan het zoeken naar alternatieven. Dit eet ik in ieder geval zonder boter, en kaas of cervelaat meestal met boter. Dit is dus al een vooruitgang, maar misschien moet ik gewoon kipfilet halen ofzo, want dat is ook lekker.

En die wraps, inderdaad. Dus lekker veel sla en andere groente en wat minder wraps eten vanavond. Dat is hier mee wel makkelijk te doen natuurlijk. Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
volkorenpasta ben je écht heel snel aan gewend

voordeel van aardappelen eten is dat er veel meer vezels en veel meer vitamine C in zit (en wat B-vitamines en calcium en ijzer) dan in rijst en pasta. plus: 1 medium aardappel is ongeveer gelijk aan slechts 2 eetlepels gekookte rijst, je mag er wat meer van qua volume dus het vult makkelijker.... ik ben aardappelfan (aardappel heeft ten onrechte een slechte naam)
Kwak
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 09:41:27 #209
70532 loveli
N
pi_80510213
quote:
Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, dus meestal rijst of pasta, maar dat is allemaal wel met 'wit' meel. Mijn vriend houdt niet van zilvervliesrijst en volkorenpasta (en ik vind het ook wat minder lekker), en heb me er nog niet toe kunnen zetten twee soorten pasta te gaan koken. Zou dat wel nodig zijn?
Dan went 'ie d'r maar aan
crap in = crap out
pi_80510285
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:38 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik probeer echt niet élk argument van tafel te vegen(al lijkt dat wel zo), maar ik eet tijdens mijn werk, dus zelf een salade in elkaar flansen is wat lastiger
Maar ik ga je suggestie wel onthouden voor een keer thuis
Oh, ik had niet door dat je op je werk eet.
Dan mag je allang blij zijn dat je voor salade kunt kiezen en niet alleen voor frituurspul.
pi_80510334
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Dan went 'ie d'r maar aan
Als het voor rijst minder uit maakt, dan zie ik daar een mooi compromis . Hij gewoon basmati of pandanrijst en dus blij, en als we pasta eten maak ik volkoren, dus ik blij.

Gekookte aardappels eet hij echt niet, dus die eet ik altijd als ik alleen eet. Als we al een keer aardappels eten zijn ze gebakken, en dat voelt toch ook minder gezond.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_80510407
Aardappels.
Ik maakte zelfs toen ik nog best streng lijnde regelmatig puree van gekookte aardappels, magere melk en wat kruiden en daar at ik dan zoveel van als ik wilde (in tegenstelling tot afgemeten hoeveelheden van andere dingen) en nog steeds viel ik af.

Lijstje:
O: flinke bak volle yoghurt met cruesli
T: koffie met melk, kiwi
L: 2x volkorenbrood met kaas ofzo
T: nog een snee brood met iets
D: viscuisine met aardappelpuree en broccoli
T: wijntje, stukje chocolade
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80510424
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:46 schreef Quinazoline het volgende:
Gekookte aardappels eet hij echt niet, dus die eet ik altijd als ik alleen eet. Als we al een keer aardappels eten zijn ze gebakken, en dat voelt toch ook minder gezond.
Je kunt ze ook met een beetje olie roosteren in de oven, vindt hij vast ook wel lekker.
pi_80510443
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:46 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Als het voor rijst minder uit maakt, dan zie ik daar een mooi compromis . Hij gewoon basmati of pandanrijst en dus blij, en als we pasta eten maak ik volkoren, dus ik blij.

Als je aardappels met een klein beetje olie en wat kruiden in de oven doet is het volgens mij echt niet veel ongezonder dan gekookt, en wel heel lekker.

Ah, GMTA VMW.
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 09:55:22 #215
70532 loveli
N
pi_80510568
Mijn lijf moet geen aardappelen, dus ik mijd ze.
crap in = crap out
pi_80510587
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Ah, GMTA VMW.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:01:41 #217
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80510740
Ik ben te lui om ze te koken, dus ik mijd ze ook.

Mijn lijstje:
O: yoghurt, druiven en muesli
T: koffie, 2 crackers zuivelspread
L: 3x zuurdesembrood (wat is dat eigenlijk? Er zit geen tarwe in,maar wat dan wel?) met zuivelspread, pindakaas
T: 2 rijstwafels 1 met jam, 1?
D: pasta met groente en rode saus
T: een 1/2 blokje bon bon bloc

Oh, die is eigenlijk best heel mooi, vind ik. op t stukje chocola na nog opmerkingen?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:05:10 #218
220609 Nouk84
pi_80510818
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:55 schreef loveli het volgende:
Mijn lijf moet geen aardappelen, dus ik mijd ze.
Ik vind gekookte aardappels ook niet zo lekker, dus mijd ze ook het liefst. Gebakken aardappels eet ik wel, maar niet vaker dan 1x per week. Helaas nog geen oven, anders had ik de oven suggestie kunnen gebruiken
  Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:06:00 #219
70532 loveli
N
pi_80510843
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:01 schreef _Calimero_ het volgende:
L: 3x zuurdesembrood (wat is dat eigenlijk? Er zit geen tarwe in,maar wat dan wel?)
Zit geen bakkersgist in (of weinig). Als je bv. een roggepapje een paar dagen laat staan gaat het vanzelf gisten met melkzuurbacterien, als je dat met brooddeeg mengt wordt het deeg ook luchtiger. Bijkomend voordeel is dat het graan wat wordt voorverteerd, waardoor je darmen het er makkelijker mee hebben.
Je hebt allerlei soorten zuurdesembrood, ook met tarwe.
crap in = crap out
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:09:32 #220
277802 _Calimero_
pi_80510938
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Zit geen bakkersgist in (of weinig). Als je bv. een roggepapje een paar dagen laat staan gaat het vanzelf gisten met melkzuurbacterien, als je dat met brooddeeg mengt wordt het deeg ook luchtiger. Bijkomend voordeel is dat het graan wat wordt voorverteerd, waardoor je darmen het er makkelijker mee hebben.
Je hebt allerlei soorten zuurdesembrood, ook met tarwe.

Oja, gist was het wat er niet in zit
Conclusie is dus dat het gezond is?
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:11:15 #221
220609 Nouk84
pi_80510985
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:09 schreef _Calimero_ het volgende:
Elke boterham is gezond
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:14:42 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80511078
Ik ga vanavond weer eens couscous eten .

En waarom verlopen mijn lessen altijd minder soepel dan ik in m'n hoofd heb zitten? .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:15:23 #223
277802 _Calimero_
pi_80511096
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:11 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Elke boterham is gezond
Nou een witte boterham is niet zo gezond in vergelijking met een volkoren boterham.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:17:26 #224
220609 Nouk84
pi_80511151
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:15 schreef _Calimero_ het volgende:
Nou een witte boterham is niet zo gezond in vergelijking met een volkoren boterham.
Daar ga je al: "in vergelijking met" Als je het zo doet is er altijd wel íets gezonder.

Vis een optie? dinsdag 20 april 2010 @ 10:19:21 #225
70532 loveli
N
pi_80511205
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:09 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Oja, gist was het wat er niet in zit
Door het langere proces is het gezonder (tarwe in zuurdesembrood wordt makkelijker door de darmen afgebroken), weet niet of dat ook geldt voor "industrieel" zuurdesembrood waar soms ook gist in zit. En sommige mensen kunnen niet tegen gist, dan is zuurdesem ook beter.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')