Lol, ff URL?quote:Op maandag 19 april 2010 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Post op Rolandrail eens een foto met sluitseinen op een trein ipv frontseinen. Kan je lachen![]()
Toevallig vandaag nog ingezeten, tussen Hengelo en Almelo de riet.quote:Op maandag 19 april 2010 15:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens ben ik de Vrijheidstrein nog niet tegengekomen, de OV-chipkaarttrein helaas meermaals.
Nee ik ook niet. Zal eens opzoeken wanneer die hier in de buurt komt, best leuk natuurlijk, voor een keertjequote:Op maandag 19 april 2010 16:38 schreef Guppyfriend het volgende:
De Vrijheidstrein heb ik ook nog niet gezien helaas
Ik bied 5 cent.quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef Socios het volgende:
'Deutsche Bahn biedt 2,7 miljard voor Arriva'
Ze willen het wel graag.quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef Socios het volgende:
'Deutsche Bahn biedt 2,7 miljard voor Arriva'
Ik ben sowieso voor.quote:Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
Ze willen het wel graag.
Als ze een ICE over de merwede-lingelijn laten rijden ben ik voor
Ik ga volgende week pas voor het eerst met DB reizenquote:
loketquote:Op maandag 19 april 2010 17:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ga volgende week pas voor het eerst met DB reizen![]()
Even een vraagje overigens. Ik ga volgende week met de ICE naar Munchen en daar verder, met interrail. Hoe kom ik aan een kaartje utrecht-emmerich grens. Als ik dit op NS-hispeed zoek, zegt de site dat dit niet mogelijk is.
En dat is zeker duurder als ik het 10 minuten voor vertrek doe.quote:
Nee, dat maakt niet uit wanneer je het koopt. Je betaalt wel lokettoeslag van 50 cent, en als je pech hebt 3,50 als ze het als een internationaal biljet zien.quote:Op maandag 19 april 2010 17:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En dat is zeker duurder als ik het 10 minuten voor vertrek doe.
Ik kom tot dinsdag niet meer op een groot station
Laat maar komen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef Socios het volgende:
'Deutsche Bahn biedt 2,7 miljard voor Arriva'
Ik heb bij mijn Interrail meteen mijn kaartje naar Roosendaal grens gekocht, toen hoefde ik volgens mij helemaal niks bij te betalen. Zo'n 50% kortingskaartje kan je niet in de automaat kopen, dus dan lijkt het mij wel logisch dat je niet bij hoeft te betalen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat maakt niet uit wanneer je het koopt. Je betaalt wel lokettoeslag van 50 cent, en als je pech hebt 3,50 als ze het als een internationaal biljet zien.
Jij wilt graag het dubbele betalen voor om en nabij 0 minuten tijdswinst?quote:Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ze willen het wel graag.
Als ze een ICE over de merwede-lingelijn laten rijden ben ik voor
Helaas zitten er (in Utrecht tenminste) meestal mensen achter die balie die er anders over denken. En ook niet even zeggen als ik vraag om een binnenlands kaartje (grens-->Utrecht) dat er 3,50 toeslag bijkomt om dat het "internationaal" zou zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 17:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn Interrail meteen mijn kaartje naar Roosendaal grens gekocht, toen hoefde ik volgens mij helemaal niks bij te betalen. Zo'n 50% kortingskaartje kan je niet in de automaat kopen, dus dan lijkt het mij wel logisch dat je niet bij hoeft te betalen.
Mij best.quote:Op maandag 19 april 2010 19:06 schreef ReisT het volgende:
Jij wilt graag het dubbele betalen voor om en nabij 0 minuten tijdswinst?
Als er dan een ICE iedere ochtend staat wel ja.quote:Op maandag 19 april 2010 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij wilt graag het dubbele betalen voor om en nabij 0 minuten tijdswinst?
Dus het is eigenlijk beter om via venlo te gaan en dan in dusseldorf op de ICE te springen?quote:[..]
Helaas zitten er (in Utrecht tenminste) meestal mensen achter die balie die er anders over denken. En ook niet even zeggen als ik vraag om een binnenlands kaartje (grens-->Utrecht) dat er 3,50 toeslag bijkomt om dat het "internationaal" zou zijn.
Huh, hoezo moet je eigenlijk nog een ticket van Utrecht naar Duitsland? Is Interrail niet geldig in treinen van Nederland naar het buitenland?quote:Op maandag 19 april 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
Dus het is eigenlijk beter om via venlo te gaan en dan in dusseldorf op de ICE te springen?
Nee.quote:Op maandag 19 april 2010 19:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, hoezo moet je eigenlijk nog een ticket van Utrecht naar Duitsland? Is Interrail niet geldig in treinen van Nederland naar het buitenland?
Dat is dan ook het idee. Bij venlo de grens overspringen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wel. Zeker vanaf Kaldenkirchen.
Ja dat wel ja. Maar de indruk kon ontstaan dat de hele eerste rit vanuit Nederland betaald moet worden. Lekker als je dan begint met een CNL naar Praag of zoquote:Op maandag 19 april 2010 19:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is dan ook het idee. Bij venlo de grens overspringen.
Maar de eurobahn venlo-kalderkirchen moet ik dan gewoon betalen.
De CNL leek me inderdaad logisch dat dat niet hoeft. Maar de ICE to wel tot emerich?quote:Op maandag 19 april 2010 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat wel ja. Maar de indruk kon ontstaan dat de hele eerste rit vanuit Nederland betaald moet worden. Lekker als je dan begint met een CNL naar Praag of zo
Minimaal tot emmerich ja. Met wat pech tot Oberhausen zelfs, aangezien hij daar als eerste pas stopt. Dat soort dingen is vaak voor een deel afhankelijk van hoe de pet van de conducteur staat. Als ze kwaad willen smijten ze je gewoon op de bon.quote:Op maandag 19 april 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De CNL leek me inderdaad logisch dat dat niet hoeft. Maar de ICE to wel tot emerich?
Ik ga wel alsnog even langs de NShispeed balie van de week.quote:Op maandag 19 april 2010 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Minimaal tot emmerich ja. Met wat pech tot Oberhausen zelfs, aangezien hij daar als eerste pas stopt. Dat soort dingen is vaak voor een deel afhankelijk van hoe de pet van de conducteur staat. Als ze kwaad willen smijten ze je gewoon op de bon.
Maar er is ook een speciaal interrailforum ergens. Zou nuttig zijn als we zoiets noueens gewoon helder en zeker wisten.
Ik ben wel blij dat Nederland voor binnenlandse reizen gewoon 1 tarief heeft. Dus niet dat als een dag vantevoren opeens ergens heen moet, dehoofdprijs betaald.quote:Op maandag 19 april 2010 20:03 schreef JDude het volgende:
Hulde voor de mobiele treinplanner van Deutsche Bahn!
Dat ding werkt voor treinreizen binnen Nederland (!) beter dan alle Nederlandse probeersels bij elkaar.
Yield managementquote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat Nederland voor binnenlandse reizen gewoon 1 tarief heeft. Dus niet dat als een dag vantevoren opeens ergens heen moet, dehoofdprijs betaald.
Lol, wij betalen in Nederland daarom juist altijd de hoofdprijs!quote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ben wel blij dat Nederland voor binnenlandse reizen gewoon 1 tarief heeft. Dus niet dat als een dag vantevoren opeens ergens heen moet, dehoofdprijs betaald.
Mja, zo kun je het zien. Je kunt ook naar het Engelse model kijken, waar je dus echt onwaarschijnlijke bedragen kwijt bent als je op een populaire route kort van tevoren boekt.quote:Op maandag 19 april 2010 20:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, wij betalen in Nederland daarom juist altijd de hoofdprijs!
Hadden we in Nederland ook maar een Dauer Spezial/ Spar Preise o.i.d.
quote:Op maandag 19 april 2010 20:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Weet je welke trein echt lelijk is van buiten.
De Corail Teoz
Ik bedenkt zelden meer dan een dag vantevoren dat ik ergens heenga.quote:Op maandag 19 april 2010 20:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, wij betalen in Nederland daarom juist altijd de hoofdprijs!
Hadden we in Nederland ook maar een Dauer Spezial/ Spar Preise o.i.d.
Mja precies. ALleen voor de vakantie, voor lange afstanden wil ik nog weleens van tevoren boeken. Maar dat zijn meestal ook nog resplichtige treinen, dus dan ontkom je er sowieso niet aan.quote:Op maandag 19 april 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik bedenkt zelden meer dan een dag vantevoren dat ik ergens heenga.
En ik wil ook gewoon felixibiliteit hebben. Met een dagje weg, toch een train later pakken etc.
Ik denk ook dat t gros van de mensen met geen OV-kaart of trajectkaart gewoon 2 minuten vantevoren het kaartje kopen. Was dat niet zo, dan waren in ieder geval de laagst geprijsde tickets van de fyra wel beter verkopend.quote:Op maandag 19 april 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja precies. ALleen voor de vakantie, voor lange afstanden wil ik nog weleens van tevoren boeken. Maar dat zijn meestal ook nog resplichtige treinen, dus dan ontkom je er sowieso niet aan.
Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.quote:Op maandag 19 april 2010 22:22 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vond het wel tof dat ie als IC Breda-Maastricht reedt. Scheelt je een cross-platform
En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.quote:Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 224: klikspanen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
In de trein zijn allemaal dingen te doen en te zien..
Jan Terlouw was ook te gast in de trein.. (geen foto)
Here the same..quote:Op maandag 19 april 2010 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.
Maar ik heb besloten dat ik heb niet mag, want hij slaat Dordrecht over als IC Haarlem-Vlissingen
Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?quote:Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Ook zijn er al gedeeltes klaar..
Op de foto lijkt het heel donker hoorquote:Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?
Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Toevallig vandaag nog ingezeten, tussen Hengelo en Almelo de riet.
Foto's:
[ afbeelding ]
Hengelo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jan Terlouw die een lezing gaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Almelo de Riet
Ja, retard, daar is een ontheffing voor dus. AL die tijd alquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?
Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...quote:Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...
Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Komt er nog iets of iemand achter die glazen te zitten? Wat een hoerentunnel zeg..quote:Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Toen ik er een paar weken terug was was het meer roze, volgens mij verandert het steeds:
[ afbeelding ]
Zometeen (19.50) op NL2quote:Rail away
Ned 2
Serie documentaires
over markante spoorlijnen overal ter wereld. Er wordt een traject afgelegd waarbij onderweg ook veel aandacht is voor de geschiedenis en bijzondere locaties.
Een treinreis over de kortste spoorverbinding tussen Parijs en Marseille met de Cevénol Express. Deze lijn werd in de negentiende eeuw aangelegd langs de rivier de Allier door het Massif Central. In dit woeste en slecht toegankelijke gebied werden meer dan honderd tunnels en viaducten aangelegd. Daardoor is deze treinreis van Nimes naar Langeac een goede manier om dit deel van Frankrijk te ontdekken.
Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen gevenquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:40 schreef greavy het volgende:
Emmen plaatst tribune bij werk aan spoor
Whaha, wel een leuk initiatief trouwens.
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eensquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Toch gaat het grootste deel naar Amsterdam. Veruit.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Een spandoek met een master über giant vingerverfsmileyquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen geven
Richting Leiden? Daar komt ie niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Richting Leiden? Daar komt ie niet.
Van alle pech die je kan hebben vind ik dat toch wel verreweg de meest hoerige: een andere trein die ineens je zicht blokkeert. Ik moet nog STEEDS Papenburg a/d Ems jaquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Soms heeft een fotograaf pech.
[ link | afbeelding ]
ACTS 1619 heeft de 24 uur vertraagde zonnebloempittentrein 58350 in Venlo van LTE overgenomen en passeert Duivendrecht op weg naar de Amsterdam Westhaven.
Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richtingquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.
Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richtingZou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangevenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richtingZou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:44 schreef Ascendancy het volgende:
Aah, nu snap ik het ook pas.
Maar dat is niet echt een goed argument. 3 treinen in een half uur die vol zitten is imo niet bijzonder. Dat is in de spits op zo goed als ieder traject zo. En dat gold vast en zeker ook voor de IC Den haag-Arnhem.
Nou nou, beetje meer inlevingsvermogen kan wel hoor. Even en oneven getallen door elkaar terwijl er treinen in dezelfde richting bedoeld worden, dat zal wel niet over treinnummers gaan dan he. Treinnummers die 30 van elkaar verschillen rijden ook 7,5 uur na elkaar dus zeker niet allebei in de spits. Dat kan je toch aan het denken zetten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangeven
Ja, maar zoals eerder vermeld is de reizigersstroom tussen Den Haag en Arnhem inderdaad groter, er was echter door perronperikelen te Utrecht geen mogelijkheid om een trein Schiphol - Utrecht in Utrecht te laten keren, terwijl men wel een IC-kwartierdienst Schiphol - Utrecht wilde aanbieden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.
Een gave reportage en ik moet je compimenteren met je gevoel voor timing bij de foto's van het koninklijk rijtuig: op iedere foto wel een paal voor de loc.quote:
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.
[..]
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.
Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoeldequote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
Dus als je hier post 'de trein van 900' denkt iedereen dat treinserie 900 bedoelt wordt ipv. die van 9:00 uur
Gewoon een beetje helder lezen scheelt een hoop
Antwoord: Amsterdam Zuid/WTC.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
Ik doe altijd vliegtuignummertjes lezen, en daar zie ik ook veel vreemde dingen, maar als je een beetje logisch nadenkt snap je het wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoelde
Dit is trouwens een geweldige plaat als je hem verkoopt als "Plan V 864 vertrekt zojuist uit Zwijndrecht. Reizigers met een OV-Chipkaart konden nog op tijd aan boord springen. Niet-uitverkorenen blijven beteuterd achter..."quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:44 schreef greavy het volgende:
Dit was trein 5112, welke door Plan V 864 gereden werd.
[ afbeelding ]
Plan V 864 komt Zwijndrecht binnen
Daar zitten letters in, dat is het verschilquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:06 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik doe altijd vliegtuignummertjes lezen, en daar zie ik ook veel vreemde dingen, maar als je een beetje logisch nadenkt snap je het wel.
Ik bedoelde dat ik 's ochtends richting Utrecht reis en eind van de middag richting Schiphol. Er zullen meer mensen zijn die dat de andere kant op doen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
Beter iets dan niet. Hij hield de snelheid er nogal in, en ik had een statief voor me waar een camera op stond, waarmee ik foto's schoot..quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een gave reportage en ik moet je compimenteren met je gevoel voor timing bij de foto's van het koninklijk rijtuig: op iedere foto wel een paal voor de loc.
Haha, ja. Het was een moment dat ik dacht: Oh kut. Is ie er al, dan moet ik opschieten met die fotoquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is trouwens een geweldige plaat als je hem verkoopt als "Plan V 864 vertrekt zojuist uit Zwijndrecht. Reizigers met een OV-Chipkaart konden nog op tijd aan boord springen. Niet-uitverkorenen blijven beteuterd achter..."
Oh echt, flikker op, wat een kutreclame.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is trouwens een geweldige plaat als je hem verkoopt als "Plan V 864 vertrekt zojuist uit Zwijndrecht. Reizigers met een OV-Chipkaart konden nog op tijd aan boord springen. Niet-uitverkorenen blijven beteuterd achter..."
Doont sjoet de messendzjerquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh echt, flikker op, wat een kutreclame.
Whut?quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh echt, flikker op, wat een kutreclame.
Retard? Was gewoon effe benieuwd.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, retard, daar is een ontheffing voor dus. AL die tijd al
Oh, waarom gaat ie dicht?quote:Op woensdag 21 april 2010 09:09 schreef Crientj het volgende:
Hmm, ik dacht dat het bij mijn werk zou zijn (Jaarbeurs ah). Had ik de flauwe grap kunnen maken dat ze te vroeg zijn met dat stuk opblazen. De winkel gaat as dinsdag pas dicht.
"Post T, goedemorgen."quote:09:05 uur
Hengelo
Op last van de politie rijden van en
naar Hengelo de treinen met een
vertraging van ongeveer 15 minuten.
Ze gaan starten met de bouw voor die OV terminal. Daar willen ze beginnen, dus gaan wij dicht.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, waarom gaat ie dicht?
BTW:
[..]
"Post T, goedemorgen."
- "Hallo, met oom agent. Ik sommeer u alle treinen met een vertraging van 15 minuten te laten rijden."
"Whut?"
Nou, mijn favoriete AH to goquote:Op woensdag 21 april 2010 09:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ze gaan starten met de bouw voor die OV terminal. Daar willen ze beginnen, dus gaan wij dicht.
Ja, de mijne ook. Die grote vind ik zo gigantisch druk.. Maar ik krijg hopelijk vanavond te horen waar ik mag komen te werken.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou, mijn favoriete AH to go
Ik was ook bij die bommeldingMoest helemaal omlopen om naar mn fiets te kunnen. Achteraf dacht ik, waarom nam ik de bus eigenliijk niet?
Precies, en die jouwe, daar kom ik altijd zo mooi langs vanaf mn werk. Gauw nog even wat te eten scoren op kosten van de baas, na het overwerkquote:Op woensdag 21 april 2010 09:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, de mijne ook. Die grote vind ik zo gigantisch druk.. Maar ik krijg hopelijk vanavond te horen waar ik mag komen te werken.
Typisch...quote:Editt;
Aha.
Nu is Hengelo onderdeel van; Minder treinen/vertraging op last van de politie.
Nog een bommelding?![]()
Fijn. Nog een bouwput er bij.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ze gaan starten met de bouw voor die OV terminal. Daar willen ze beginnen, dus gaan wij dicht.
Arnhem, het mooiste station van Nederlandquote:
Geen bommelding;quote:Op woensdag 21 april 2010 09:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is dr gebeurd in Hengelo dan? Ik zit er 100 meter vanaf en ik zie verder niks bijzonders
ah ook een bommelding..![]()
hmm apartquote:Op woensdag 21 april 2010 10:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
Geen bommelding;
Er blijkt dat een machinist een fout heeft gemaakt, en daardoor is heel spoor 2 onbruikbaar.
Politieonderzoek enzo, volgens @DennisScholing op twitter.
Oh, STS?quote:Op woensdag 21 april 2010 10:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
Er blijkt dat een machinist een fout heeft gemaakt, en daardoor is heel spoor 2 onbruikbaar.
Politieonderzoek enzo, volgens @DennisScholing op twitter.
En wat betekend STS?quote:
Een passage van een stoptonend seinquote:Op woensdag 21 april 2010 10:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat kan een machinist fout doen dan? Door het rode sein eventueel rijden op het station?
[..]
En wat betekend STS?
Stop Tonend Sein.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat kan een machinist fout doen dan? Door het rode sein eventueel rijden op het station?
[..]
En wat betekend STS?
Dus er gaat een trein Zwolle-almelo rijden via mariënberg?quote:Op woensdag 21 april 2010 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
Achter Pollarisrail blijkt Wim Pollaert schuil te gaan. Hij wil op Zwolle - Emmen 13 FLIRTs in gaan zetten die deels gekoppeld gaan rijden met de 7 GTW's die Almelo - Mariënberg en verder gaan doen.
Via Nijverdal natuurlijk hequote:Op woensdag 21 april 2010 11:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus er gaat een trein Zwolle-almelo rijden via mariënberg?
Blijft het dan niet alsnog sneller via deventer?
Zal me niks verbazen als de sprinter bijna tegen de lint41 is aangekomen.quote:Het treinverkeer in Hengelo is ontregeld, doordat er op het station twee treinen op één spoor tegenover elkaar zijn komen te staan. Van een gevaarlijke situatie is geen sprake geweest.
Volgens een woordvoerder van het Korps Landelijke Politie Diensten is er ergens iets fout gegaan, maar is de oorzaak van de bijna-botsing nog niet bekend. De spoorwegpolitie stelt een onderzoek in. De NS verwacht dat rond twee uur alle treinen weer volgens planning rijden.
Mja, dan hoeft het toch nog niet tot 2 uur vanmiddag te duren?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
RTV oost
[..]
Zal me niks verbazen als de sprinter bijna tegen de lint41 is aangekomen.
Ben over een uurtje klaar met school, dan maar is richting station..ben benieuwd.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan hoeft het toch nog niet tot 2 uur vanmiddag te duren?
Zelfs na uitgebreid onderzoek zou het spoor om 12:00 weer vrijgegeven moeten kunnen zijn.
Tubantia schrijft:quote:Op woensdag 21 april 2010 11:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
RTV oost
[..]
Zal me niks verbazen als de sprinter bijna tegen de lint41 is aangekomen.
quote:HENGELO - Op het stationsemplacement van Hengelo is vanmorgen om kwart voor negen een trein door het rode sein gereden. Onmiddellijk hierna is de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat en het Korps Landelijke Polite Diensten ingeschakeld die de oorzaak onderzoekt.
In verband hiermee zijn twee sporen afgesloten waardoor het treinverkeer in de regio ernstige hinder ondervindt. De trein kwam tot stilstand toen het automatische treinbeinvloedingssysteem in werking trad. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.
Je krijgt daar geen Nederlands of zo?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ben over een uurtje klaar met school, dan maar is richting station..ben benieuwd.
Dan kan het best zijn dat de machinist van de sprinter te ver door is gereden, zodat de LINT er niet meer voor kon komen te staan.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
Normaal staat de Lint voor de sprinter op dat spoor...
Lijkt er wel op inderdaad, de treinen van en naar Apeldoorn vallen uit.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kan het best zijn dat de machinist van de sprinter te ver door is gereden, zodat de LINT er niet meer voor kon komen te staan.
Vergeten dat die lijn er was. En de reisplanner geeft hem natuurlijk niet weer door die werkzaamheden.quote:
Nee, vanuit Almelo verder richting Emmen.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus er gaat een trein Zwolle-almelo rijden via mariënberg?
Blijft het dan niet alsnog sneller via deventer?
Ging dat niet over Enschede - Emmen? Dat zou een mooi stukje zijn. Mss kunnen ze het nog op een akkoordje gooien met de Prignitzer boys en echt een fatsoenlijke dienst gaan aanbieden daar.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, vanuit Almelo verder richting Emmen.
Dat wil de regio daar graag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ging dat niet over Enschede - Emmen? Dat zou een mooi stukje zijn. Mss kunnen ze het nog op een akkoordje gooien met de Prignitzer boys en echt een fatsoenlijke dienst gaan aanbieden daar.Nee, de planning was om van Almelo een directe verbinding te hebben naar Emmen. Als je hem doortrekt naar Enschede dan word het wel heel erg druk op de lijn Almelo - Enschede.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, en dan kun je inderdaad leuk de vraag stellen wat meer levensvatbaarheid / maatschappelijk nut heeft en/of handig is qua kering: Enschede - Emmen of Enschede - Zwolle ( - Kampen?)quote:Op woensdag 21 april 2010 11:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee, de planning was om van Almelo een directe verbinding te hebben naar Emmen. Als je hem doortrekt naar Enschede dan word het wel heel erg druk op de lijn Almelo - Enschede.
Huh? ATB doet het toch niet onder 40 km/h? Of reed die trein echt veel te hard?quote:HENGELO - Op het stationsemplacement van Hengelo is vanmorgen om kwart voor negen een trein door het rode sein gereden. Onmiddellijk hierna is de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat en het Korps Landelijke Polite Diensten ingeschakeld die de oorzaak onderzoekt.
In verband hiermee zijn twee sporen afgesloten waardoor het treinverkeer in de regio ernstige hinder ondervindt. De trein kwam tot stilstand toen het automatische treinbeinvloedingssysteem in werking trad. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.
Misschien de eerste botsing die door ATB-VV voorkomen is?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:58 schreef DriekOplopers het volgende:
TUBANTIA:
[..]
Huh? ATB doet het toch niet onder 40 km/h? Of reed die trein echt veel te hard?
*nieuwsgierig is*
Dat komt omdat het andere perron wel gebruikt kan worden. Het is alleen zo dat treinen wat meer op elkaar moeten wachten nu.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mja, de intercitylijnen rijden wel gewoon van en naar Enschede.
Jup. Gelukkig was mijn trein mooi op tijdquote:Op woensdag 21 april 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt omdat het andere perron wel gebruikt kan worden. Het is alleen zo dat treinen wat meer op elkaar moeten wachten nu.
Hengelo heeft idd vv.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien de eerste botsing die door ATB-VV voorkomen is?
Sprinter is duidelijk te ver doorgeschoten. Lijkt geen gevaarlijke situatie te zijn, maar het is wel goed dat er onderzoek naar gedaan is.quote:
Iedere boerenlul kan dat zo opzoeken door erheen te lopen en op dat sein te gaan kijken natuurlijkquote:Op woensdag 21 april 2010 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel om welk trein- en seinnummer het gaat, maar heb geen zin in gedonder als ik die noem.
Staat het dwergsein waar de trein voorbij is geschoten op gelijke hoogte als het dwergsein links op de foto?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel om welk trein- en seinnummer het gaat, maar heb geen zin in gedonder als ik die noem.
zo ongeveer wel jaquote:Op woensdag 21 april 2010 13:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Staat het dwergsein waar de trein voorbij is geschoten op gelijke hoogte als het dwergsein links op de foto?
Sein 168 denk ik. Is wel voorzien van ATB-Vv lijkt me, want het dekt een gevaarpunt.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel om welk trein- en seinnummer het gaat, maar heb geen zin in gedonder als ik die noem.
Wat doe je hier dan nog?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iedere boerenlul kan dat zo opzoeken door erheen te lopen en op dat sein te gaan kijken natuurlijk
Denk je dat ik naar Hgl ga lopen om een nummer van een sein op te lezen?quote:
Gedonder ja?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trouwens, jullie mogen nooit meer raden.
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:44 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)jdelijk-eindpunt.htm
Oosterbeek was tot daaraan toe, maar Ede-Wageningen
Ja, want Ede-Wageningen is daar wel groot genoeg voor zeker?quote:Lange tijd waren er plannen om Oosterbeek aan te wijzen als zogeheten 'kopstation', maar dat station is veel te klein voor zo'n grote stroom reizigers. Daarom wil de NS uitwijken naar Ede-Wageningen.
Niet echt nee. Dat gaat een grote puinhoop worden daar.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, want Ede-Wageningen is daar wel groot genoeg voor zeker?
quote:Inderdaad, urineren tijdens het oponthoud op de stations is eigenlijk niet toegestaan. Toch is dit geen wijzend vingertje-topic naar meneer de conducteur, want die is natuurlijk ook gewoon slachtoffer. Wij bedoelen: je zal er maar werken! En dat dan ook nog op verjaardagen moeten vertellen enzo. Man! Daarom: zeiken op de NS doen we allemaal graag. Geen punt.
ICE gaat van de zomer Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Eindhoven - Mönchengladbach Hbf - Köln Hbf en verder.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE/CNL wordt zeker omgegooid via Venlo - Eindhoven dan of zo?
Nou maar hopen dat het geen emplacement met psssl (prikspanningspoorstroomloop) is, want dan krijg je 110 volt door je kruis.quote:
Dit is echt een kut stopplaats. Ik moet super ver lopen nu. Je kunt dan beter de intercity nemen 6 minuten eerder. (Tot zover mijn verstand van treinen)quote:
Ik ben benieuwd of Veolia en Breng extra bussen zullen inzetten, maar ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, want Ede-Wageningen is daar wel groot genoeg voor zeker?
Dat ziet er nogal slordig uit. Als bij dat treinstel alle koplampen vervangen werden door LED-exemplaren, dan had ik er wel vrede mee gehad.quote:
Mja, dat gaat niet werken, omdat Arnhem - Arnhem Zuid er ook uit ligtquote:Op woensdag 21 april 2010 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem - Utrecht via Den Bosch is ook leuk![]()
Ben benieuwd of volgens de Spoorwegwet/IVW de frontseinen alledrie dezelfde kleur moeten hebben...quote:Op woensdag 21 april 2010 16:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat ziet er nogal slordig uit. Als bij dat treinstel alle koplampen vervangen werden door LED-exemplaren, dan had ik er wel vrede mee gehad.
Ja, volgens mij mag dit zo niet...quote:Op woensdag 21 april 2010 17:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ben benieuwd of volgens de Spoorwegwet/IVW de frontseinen alledrie dezelfde kleur moeten hebben...
Hé, dit is nieuws, wat grappig!quote:Op woensdag 21 april 2010 15:44 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)jdelijk-eindpunt.htm
Oosterbeek was tot daaraan toe, maar Ede-Wageningen
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=46842quote:Op woensdag 21 april 2010 17:54 schreef James1988 het volgende:
Dus Wim Pollaert wil met FLIRTs en GTWs gaan rijden? Interessant. Maar wie is Wim Pollaert
Ja die zitten erin!quote:Op woensdag 21 april 2010 19:42 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand of er standaard stopcontacten zitten in de IC naar berlijn?
Maar in de coach opstelling niet?quote:Op woensdag 21 april 2010 19:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja die zitten erin!
Bij de stoelen waar een tafel in het midden staat
Een maand geldig zijn die internationale tickets altijd. Was (als ik mij niet vergis) voorheen echter 2 maanden.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb een bijpassend kaartje Gorinchem-Emmerich voor maar 10 euro en hij is nog een maand geldig ook.
Stond een leuk artikel in de vorige Eisenbahn Kurier ("Wie privat sind die "Privaten"?). Blijkt dat heel veel van die vervoerders via via voor driekwart in handen van allerlei overheden (ook gemeentes, provincies, deelstaten etc) zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
Op TT staat inmiddels dat DB Arriva overneemt voor 1,8 miljard euro. Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij: is DB niet nog steeds een bedrijf in handen van de staat dat een marktpartij overneemt? Is hierbij dan geen sprake van marktverstoring en concurrentievervalsing?
En sommigen zijn ook weer gedeeltelijk van DB.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stond een leuk artikel in de vorige Eisenbahn Kurier ("Wie privat sind die "Privaten"?). Blijkt dat heel veel van die vervoerders via via voor driekwart in handen van allerlei overheden (ook gemeentes, provincies, deelstaten etc) zijn.
Ja.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
Op TT staat inmiddels dat DB Arriva overneemt voor 1,8 miljard euro. Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij: is DB niet nog steeds een bedrijf in handen van de staat dat een marktpartij overneemt? Is hierbij dan geen sprake van marktverstoring en concurrentievervalsing?
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.
mja, als hij het op 18 mei wordt en daarna enkele ervaren mensen aantrekt, dan zou het moeten kunnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
"Meerderheidsbelang" is niet echt het juiste woord voor een bedrijf met maar één aandeelhouder.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stmquote:Arriva agrees to takeover by Deutsche Bahn
Arriva is the UK's third biggest transport group
UK train and bus operator Arriva has agreed to be taken over by Germany's Deutsche Bahn in a deal worth £1.59bn.
The deal is set to create one of Europe's biggest rail and bus transport groups.
Deutsche Bahn runs Germany's national rail services, as well as Chiltern Railways and rail freight services in the UK.
Arriva runs rail and bus services in 12 European countries, including Arriva Trains Wales in the UK.
Deutsche Bahn's chief executive Rudiger Grube said he expected the deal to help his company expand further in Europe, targeting Europe's "increasingly liberalised and fast-growing transport markets" which he said were "of strategic interest to Deutsche Bahn".
Consolidation plans
The German operator is keen to expand beyond its domestic market, where it faces increased competition.
Arriva's chairman Sir Richard Broadbent said the £1.59bn price tag "fully reflects the value of the business".
Shareholders will now be asked to give their approval for the deal.
A takeover of the Sunderland-based company has been on the cards for months amid a trend towards consolidation of the European transport industry.
Arriva's agreement with Deutsche Bahn follows talks earlier this year with France's train operator SNCF, which ultimately broke down.
Deutsche Bahn's Mr Grube said he expected the newly merged group to eventually be one of the few leading transport companies operating in Europe.
Ik zou het ook zeer terechte herrie zijn. Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia krijgt geen 1,8 miljard bij elkaar aan bankgaranties omdat de kans te groot wordt geacht dat het omvalt, dat zal DB niet gebeuren als staatsbedrijf. Er is dus sprake van een oneigenlijk voordeel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.
BAN!!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Connex is de oude naam van wat nu Veolia transport heetquote:Op donderdag 22 april 2010 10:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia
Haha, nee, maar dat zijn Norddeich Mole en Westerland(Sylt) ook niet. En die hebben ook prachtige (internationale) Intercityverbindingen. Ik hoop gewoon op wat creativiteit bij Deutsche Bahn.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Herintroductie van de versnelde Inselzug zou wel iets zijn trouwens.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:57 schreef Socios het volgende:
"Meine Damen und Herren, in wenige Minuten erreichen wir Harlingen. Wir danken Ihnen für das Reisen mit der Deutschen Bahn und auf Wiedersehen."
"InterCityExpress 503 nach Leeuwarden, Groningen, Leer, Oldenburg, Bremen, Hannover und Berlin Hbf fährt ab von Gleis drei"
Deutsche Bahn
![]()
[ afbeelding ]
Bullshit natuurlijk. DB is er geweldig goed in om kleinere maatschappijen in Duitsland het leven zuur te maken, ik zou niet blij zijn met dat bedrijf.quote:
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
Je vergeet nog Stavoren Havenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.
En Stavoren International Airportquote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet nog Stavoren Haven
Dat was ook te verwachten, aangezien de solvabiliteit van Arriva tanende was.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:34 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stm
Nietquote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Euh, dat moet je in het begin aangeven geloof ik.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
En dan in Stavoren de boot op naar Enkhuizen, en vanaf daar doorrijden naar Amsterdamquote:Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
En dan door naar vlissingen, alwaar hij op de boot naar newcastle gaat.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan in Stavoren de boot op naar Enkhuizen, en vanaf daar doorrijden naar Amsterdam
Wanneer je je chipkaart hebt ingesteld voor de 2e klas, word je verzocht 2e klas te zitten.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Natuurlijk mag dat, heb 't al zo vaak gedaanquote:Op donderdag 22 april 2010 19:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Of je met je chipkaart een overgangsbewijs mag gebruiken, lijkt mij wel. Maar hang me er niet aan op.
Welkom in 2010quote:121 Teletekst do 22 apr
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Hengelo,Barneveld en Groningen mogen
een extra treinstation bouwen.Minister
Eurlings geeft per station maximaal 6,3
miljoen euro subsidie.Hengelo krijgt
een halte Gezondheidspark,Groningen een
station Europapark en Barneveld-Zuid
wordt een nieuw station.In Arnhem komt
waarschijnlijk ook een extra halte,bij
Westervoort.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Klopt. Hij gaat een paar honderd meter richting Groningen Losplaats en een spoortje naar rechts.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
Maar komt die subsidie nu pas? Dat zou wel gek zijn, want ze zijn al met de werkzaamheden voor de aanleg van het definitieve station begonnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
Van buiten bedoel ik he :p Lijkt nog meer op een zuurstok dan die ansaldobreda v250.quote:
En ze zoeken vrijwilligers om mee te helpen met de revisie... Kom op FOK!kers, aan de slag!quote:Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef dennistd het volgende:
Mat'54 766 wordt gereviseerd bij de SHD in Amersfoort: http://www.mat54.nl/nieuwsbrieven/2010/Nieuwsbriefnr22.pdf
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:23 schreef jappas het volgende:
Jammer dat hij dan ook weer groen wordt. Ook al is dat de originele kleur, vindt ze er in het geel/blauw toch mooier uitzien.
quote:'VIRM 9522 naar Haarlem voor OV-chipkaartbestickering'
vrijdag 23 april 2010 09:30
VIRM 9522 komt vandaag binnen in de werkplaats Haarlem. Hier zal het stel hoogstwaarschijnlijk een OV-chipkaartbestickering krijgen, net als VIRM 9524.
Bron
Toch zijn beide kleuren groen historisch juist. Lichtgroen met rode biezen, en donkergroen met gele snor. Dus het is goed als van beide varianten er een representant is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
Eens. De donkergroene kleur zoals de 766 voor het geel schilderen had lijkt me wel wat.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
Doe eens....quote:Op maandag 19 april 2010 15:57 schreef Duvel het volgende:
Hoi, hier later de OP.
Toch goed gezien dusquote:
Troost je, de A2 stond ook vast tot Amsterdam vanwege een ongeval met 2 auto's en een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Daar heb ik helaas niets van meegekregen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Troost je, de A2 stond ook vast tot Amsterdam vanwege een ongeval met 2 auto's en een vrachtwagen.
En nu de stroomstoring bij Lunetten verholpen is, loopt het vast door defecte wissels bij Geldermalsen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Allemaal. Behalve C1000 danquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar heb ik helaas niets van meegekregen.
Stel ik een nieuwe vraag: is het NS dat toevallig fratsen maakt of zijn de meeste Nederlandse bedrijven dat ook?
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:57 schreef Socios het volgende:
De A2 staat standaard helemaal vast op vrijdagmiddag.
Hehe, inderdaad, ja. Zou wel mooi zijn als de spoorwegovergang over de A2 nog bestond.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.
Met name dit stukje dus: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Nieuwersluis-Loenen
Ik weet er alles van, treinen half zo lang en de helft minder, heeft ons een uur extra gekost, die drukte is niet fijn als je met een ventje van 4 op pad bent .quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Ik bevond me bij Den Bosch op dat moment, en kreeg het advies om tot deventer mee te gaan met de IC naar zwollequote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Kijk op www.treinreiswinkel.nl; voor treinreizen van A'dam-Parijs tot Vancouver-New York. Een goeie internationale planner (meestal ook met prijzen) is de NL versie van de DB Planner: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nnquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
hey! op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een vakantie. Tunesië is de eindbestemming maar ik wil dan graag ook nog Rome zien. nu dacht ik het volgende.. met de trein vanuit Nederland naar Rome (voor het avontuur) en dan vanaf daar met het vliegtuig naar Tunis. Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.
Alvast bedankt voor tips!
NS Hispeed bellen levert je vaak meer op dan op die brakke kutsite. Of inderdaad Treinreiswinkel danwel Deutsche Bahn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.
Alvast bedankt voor tips!
En pasgeleden was het nog 100% zeker dat tegen de ingang van de dienstregeling 2011 de Benelux over de HSL zou gaan rijden?quote:Rickiiej schreef op OHIH:
Heb vernomen vanuit de wandelgangen dat er geen internationale Fyra-dienst over de HSL gaat rijden tot minstens 2012...
Wel zijn er plannen om in september dan eindelijk te beginnen met het c.q. testen of daadwerkelijk echt rijden van een AmBre-shuttle.
Zojuist geboekt ^^ (¤28,00 per persoon per enkeltje)quote:Reisgegevens
van ROTTERDAM naar ANTWERPEN-CENTRAAL op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9318 vertrek om 08:58 en aankomst om 09:28
3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 16, zitplaats 053 , 057 , 054 (Niet rokers)
van ANTWERPEN-CENTRAAL naar ROTTERDAM op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9343 vertrek om 17:31 en aankomst om 18:01
3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 17, zitplaats 051 , 056 , 052 (Niet rokers)
Zwolle heeft geen zakspoorquote:Op zondag 25 april 2010 19:54 schreef citywok het volgende:
De stoppert naar Groningen wordt regelmatig door ICM gedaan toch? (of is dat Zwolle niet?)
Tof!quote:Op zondag 25 april 2010 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb van de week in deze trein gezeten.![]()
[ afbeelding ]
Niks vreemds aan?quote:Op zondag 25 april 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
onder het mom van, wat moet dat daar
ja maar gekoppelde thalysquote:Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef Duvel het volgende:
Die Thalys op Schiphol komt vaker voor. Die Koploper: tja, blijkbaar ergens iets mis gegaan?
Dat is idd zeldzaam. Dit uiteraard ivm de aswolk die ons dagen geteistert heeft (en dus een versterking van de Thalys met zich meebracht). Een pakje sneeuw en de treinen rijden niet, een asdampje en er wordt niet meer gevlogen, straks kunnen we niet meer de straat op bij windkracht 5quote:Op zondag 25 april 2010 23:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar gekoppelde thalys![]()
Ik vond et tof
Ja, dat zie je niet vaak, klopt! Was dat recent? Ze hebben rond dat IJslandse asbakincident wel een paar keer met twee gekoppelde stellen gereden...quote:
Volgens mij blijft de stuurstroom wel in, anders zou de trein een noodremming maken of zoiets (rolbeveiliging). De hoogspanning valt wel weg natuurlijk, dus de laagspanningsomvormer levert geen spanning, waardoor de batterijen het even overnemen. Wel worden er dan wat secundaire gebruikers afgeschakeld.quote:Op maandag 26 april 2010 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vaak zie je bij de langere bruggen knipperende lampen en het klimaatbeheersingssysteem gaat sowieso ff uit en komt pas enkele seconden na het weer inschakelen van de stuurstroom weer op gang.
Dat het alleen voor Belgen geldt, wordt aangegeven met een B inderdaad.quote:Op maandag 26 april 2010 10:23 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij stroomloze bruggen, waar ook Belgisch materieel komt zit vaak bij het seinbord stroomafnemer neer, een bordje bij dat dit alleen bedoeld is voor Belgisch materieel.
Je moet dan met stroomrail aan de gang en zo, je kunt hem ook laten hangen (Markbrug bij Hoeven bijvoorbeeld), maar dan loop je weer het risico dat een boot met een te hoge mast de bovenleiding aanvaart met alle schade van dien.quote:Op maandag 26 april 2010 10:39 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zit er eigenlijk geen bovenleiding op dit bruggen? Is dit te duur? Wegen de kosten niet op tegen het iets hogere snelheidsbehoudt?
Ik zei het gister verkeerdquote:Op maandag 26 april 2010 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij blijft de stuurstroom wel in, anders zou de trein een noodremming maken of zoiets (rolbeveiliging). De hoogspanning valt wel weg natuurlijk, dus de laagspanningsomvormer levert geen spanning, waardoor de batterijen het even overnemen. Wel worden er dan wat secundaire gebruikers afgeschakeld.
Akkrum is niet verwonderlijk nee. Richting Leeuwarden als de sporen glad zijn dan komt de trein er echt maar net overheen. Bij miezerig weer is de snelheid op de brug max 25 km/h terwijl bij droog weer al zeker de 40 km/h gehaald kan worden.quote:Op maandag 26 april 2010 08:00 schreef greavy het volgende:
In Friesland heb je ook vele spanningloze bruggen. De leeslampjes in de ICM(m) gaan dan wel altijd uit, en ook niet gelijk na de brug weer aan.. Hij rolt altijd een stukje door, voordat er pas weer gas gegeven wordt, en de lampjes aangaan.
Laatst had er nog een ICMm stil gestaan op de brug bij Akkrum(?) omdat deze vlak voor de brug tot stilstand kwam, en toen weer op moest trekken, en te weinig snelheid had.. Paar weken geleden weliswaar.
Tractie uitschakelen is wel verstandig, anders trek je van die enorme bogen.quote:Op maandag 26 april 2010 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zei het gister verkeerd![]()
Ik bedoelde de tractie onderbreken
Naah, beetje last van m'n rugquote:Op zondag 25 april 2010 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Enne ohja fles, je kanhem ophalen, hij ligt klaar voor je
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |