Ja.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
Op TT staat inmiddels dat DB Arriva overneemt voor 1,8 miljard euro. Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij: is DB niet nog steeds een bedrijf in handen van de staat dat een marktpartij overneemt? Is hierbij dan geen sprake van marktverstoring en concurrentievervalsing?
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.
mja, als hij het op 18 mei wordt en daarna enkele ervaren mensen aantrekt, dan zou het moeten kunnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
"Meerderheidsbelang" is niet echt het juiste woord voor een bedrijf met maar één aandeelhouder.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stmquote:Arriva agrees to takeover by Deutsche Bahn
Arriva is the UK's third biggest transport group
UK train and bus operator Arriva has agreed to be taken over by Germany's Deutsche Bahn in a deal worth £1.59bn.
The deal is set to create one of Europe's biggest rail and bus transport groups.
Deutsche Bahn runs Germany's national rail services, as well as Chiltern Railways and rail freight services in the UK.
Arriva runs rail and bus services in 12 European countries, including Arriva Trains Wales in the UK.
Deutsche Bahn's chief executive Rudiger Grube said he expected the deal to help his company expand further in Europe, targeting Europe's "increasingly liberalised and fast-growing transport markets" which he said were "of strategic interest to Deutsche Bahn".
Consolidation plans
The German operator is keen to expand beyond its domestic market, where it faces increased competition.
Arriva's chairman Sir Richard Broadbent said the £1.59bn price tag "fully reflects the value of the business".
Shareholders will now be asked to give their approval for the deal.
A takeover of the Sunderland-based company has been on the cards for months amid a trend towards consolidation of the European transport industry.
Arriva's agreement with Deutsche Bahn follows talks earlier this year with France's train operator SNCF, which ultimately broke down.
Deutsche Bahn's Mr Grube said he expected the newly merged group to eventually be one of the few leading transport companies operating in Europe.
Ik zou het ook zeer terechte herrie zijn. Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia krijgt geen 1,8 miljard bij elkaar aan bankgaranties omdat de kans te groot wordt geacht dat het omvalt, dat zal DB niet gebeuren als staatsbedrijf. Er is dus sprake van een oneigenlijk voordeel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.
BAN!!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Connex is de oude naam van wat nu Veolia transport heetquote:Op donderdag 22 april 2010 10:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia
Haha, nee, maar dat zijn Norddeich Mole en Westerland(Sylt) ook niet. En die hebben ook prachtige (internationale) Intercityverbindingen. Ik hoop gewoon op wat creativiteit bij Deutsche Bahn.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Herintroductie van de versnelde Inselzug zou wel iets zijn trouwens.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:57 schreef Socios het volgende:
"Meine Damen und Herren, in wenige Minuten erreichen wir Harlingen. Wir danken Ihnen für das Reisen mit der Deutschen Bahn und auf Wiedersehen."
"InterCityExpress 503 nach Leeuwarden, Groningen, Leer, Oldenburg, Bremen, Hannover und Berlin Hbf fährt ab von Gleis drei"
Deutsche Bahn
![]()
[ afbeelding ]
Bullshit natuurlijk. DB is er geweldig goed in om kleinere maatschappijen in Duitsland het leven zuur te maken, ik zou niet blij zijn met dat bedrijf.quote:
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
Je vergeet nog Stavoren Havenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.
En Stavoren International Airportquote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet nog Stavoren Haven
Dat was ook te verwachten, aangezien de solvabiliteit van Arriva tanende was.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:34 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stm
Nietquote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Euh, dat moet je in het begin aangeven geloof ik.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
En dan in Stavoren de boot op naar Enkhuizen, en vanaf daar doorrijden naar Amsterdamquote:Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
En dan door naar vlissingen, alwaar hij op de boot naar newcastle gaat.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan in Stavoren de boot op naar Enkhuizen, en vanaf daar doorrijden naar Amsterdam
Wanneer je je chipkaart hebt ingesteld voor de 2e klas, word je verzocht 2e klas te zitten.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Natuurlijk mag dat, heb 't al zo vaak gedaanquote:Op donderdag 22 april 2010 19:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Of je met je chipkaart een overgangsbewijs mag gebruiken, lijkt mij wel. Maar hang me er niet aan op.
Welkom in 2010quote:121 Teletekst do 22 apr
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Hengelo,Barneveld en Groningen mogen
een extra treinstation bouwen.Minister
Eurlings geeft per station maximaal 6,3
miljoen euro subsidie.Hengelo krijgt
een halte Gezondheidspark,Groningen een
station Europapark en Barneveld-Zuid
wordt een nieuw station.In Arnhem komt
waarschijnlijk ook een extra halte,bij
Westervoort.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Klopt. Hij gaat een paar honderd meter richting Groningen Losplaats en een spoortje naar rechts.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
Maar komt die subsidie nu pas? Dat zou wel gek zijn, want ze zijn al met de werkzaamheden voor de aanleg van het definitieve station begonnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
Van buiten bedoel ik he :p Lijkt nog meer op een zuurstok dan die ansaldobreda v250.quote:
En ze zoeken vrijwilligers om mee te helpen met de revisie... Kom op FOK!kers, aan de slag!quote:Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef dennistd het volgende:
Mat'54 766 wordt gereviseerd bij de SHD in Amersfoort: http://www.mat54.nl/nieuwsbrieven/2010/Nieuwsbriefnr22.pdf
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:23 schreef jappas het volgende:
Jammer dat hij dan ook weer groen wordt. Ook al is dat de originele kleur, vindt ze er in het geel/blauw toch mooier uitzien.
quote:'VIRM 9522 naar Haarlem voor OV-chipkaartbestickering'
vrijdag 23 april 2010 09:30
VIRM 9522 komt vandaag binnen in de werkplaats Haarlem. Hier zal het stel hoogstwaarschijnlijk een OV-chipkaartbestickering krijgen, net als VIRM 9524.
Bron
Toch zijn beide kleuren groen historisch juist. Lichtgroen met rode biezen, en donkergroen met gele snor. Dus het is goed als van beide varianten er een representant is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
Eens. De donkergroene kleur zoals de 766 voor het geel schilderen had lijkt me wel wat.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
Doe eens....quote:Op maandag 19 april 2010 15:57 schreef Duvel het volgende:
Hoi, hier later de OP.
Toch goed gezien dusquote:
Troost je, de A2 stond ook vast tot Amsterdam vanwege een ongeval met 2 auto's en een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Daar heb ik helaas niets van meegekregen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Troost je, de A2 stond ook vast tot Amsterdam vanwege een ongeval met 2 auto's en een vrachtwagen.
En nu de stroomstoring bij Lunetten verholpen is, loopt het vast door defecte wissels bij Geldermalsen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Allemaal. Behalve C1000 danquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daar heb ik helaas niets van meegekregen.
Stel ik een nieuwe vraag: is het NS dat toevallig fratsen maakt of zijn de meeste Nederlandse bedrijven dat ook?
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:57 schreef Socios het volgende:
De A2 staat standaard helemaal vast op vrijdagmiddag.
Hehe, inderdaad, ja. Zou wel mooi zijn als de spoorwegovergang over de A2 nog bestond.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.
Met name dit stukje dus: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Nieuwersluis-Loenen
Ik weet er alles van, treinen half zo lang en de helft minder, heeft ons een uur extra gekost, die drukte is niet fijn als je met een ventje van 4 op pad bent .quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Ik bevond me bij Den Bosch op dat moment, en kreeg het advies om tot deventer mee te gaan met de IC naar zwollequote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Kijk op www.treinreiswinkel.nl; voor treinreizen van A'dam-Parijs tot Vancouver-New York. Een goeie internationale planner (meestal ook met prijzen) is de NL versie van de DB Planner: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nnquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
hey! op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een vakantie. Tunesië is de eindbestemming maar ik wil dan graag ook nog Rome zien. nu dacht ik het volgende.. met de trein vanuit Nederland naar Rome (voor het avontuur) en dan vanaf daar met het vliegtuig naar Tunis. Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.
Alvast bedankt voor tips!
NS Hispeed bellen levert je vaak meer op dan op die brakke kutsite. Of inderdaad Treinreiswinkel danwel Deutsche Bahn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.
Alvast bedankt voor tips!
En pasgeleden was het nog 100% zeker dat tegen de ingang van de dienstregeling 2011 de Benelux over de HSL zou gaan rijden?quote:Rickiiej schreef op OHIH:
Heb vernomen vanuit de wandelgangen dat er geen internationale Fyra-dienst over de HSL gaat rijden tot minstens 2012...
Wel zijn er plannen om in september dan eindelijk te beginnen met het c.q. testen of daadwerkelijk echt rijden van een AmBre-shuttle.
Zojuist geboekt ^^ (¤28,00 per persoon per enkeltje)quote:Reisgegevens
van ROTTERDAM naar ANTWERPEN-CENTRAAL op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9318 vertrek om 08:58 en aankomst om 09:28
3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 16, zitplaats 053 , 057 , 054 (Niet rokers)
van ANTWERPEN-CENTRAAL naar ROTTERDAM op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9343 vertrek om 17:31 en aankomst om 18:01
3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 17, zitplaats 051 , 056 , 052 (Niet rokers)
Zwolle heeft geen zakspoorquote:Op zondag 25 april 2010 19:54 schreef citywok het volgende:
De stoppert naar Groningen wordt regelmatig door ICM gedaan toch? (of is dat Zwolle niet?)
Tof!quote:Op zondag 25 april 2010 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb van de week in deze trein gezeten.![]()
[ afbeelding ]
Niks vreemds aan?quote:Op zondag 25 april 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
onder het mom van, wat moet dat daar
ja maar gekoppelde thalysquote:Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef Duvel het volgende:
Die Thalys op Schiphol komt vaker voor. Die Koploper: tja, blijkbaar ergens iets mis gegaan?
Dat is idd zeldzaam. Dit uiteraard ivm de aswolk die ons dagen geteistert heeft (en dus een versterking van de Thalys met zich meebracht). Een pakje sneeuw en de treinen rijden niet, een asdampje en er wordt niet meer gevlogen, straks kunnen we niet meer de straat op bij windkracht 5quote:Op zondag 25 april 2010 23:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar gekoppelde thalys![]()
Ik vond et tof
Ja, dat zie je niet vaak, klopt! Was dat recent? Ze hebben rond dat IJslandse asbakincident wel een paar keer met twee gekoppelde stellen gereden...quote:
Volgens mij blijft de stuurstroom wel in, anders zou de trein een noodremming maken of zoiets (rolbeveiliging). De hoogspanning valt wel weg natuurlijk, dus de laagspanningsomvormer levert geen spanning, waardoor de batterijen het even overnemen. Wel worden er dan wat secundaire gebruikers afgeschakeld.quote:Op maandag 26 april 2010 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vaak zie je bij de langere bruggen knipperende lampen en het klimaatbeheersingssysteem gaat sowieso ff uit en komt pas enkele seconden na het weer inschakelen van de stuurstroom weer op gang.
Dat het alleen voor Belgen geldt, wordt aangegeven met een B inderdaad.quote:Op maandag 26 april 2010 10:23 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij stroomloze bruggen, waar ook Belgisch materieel komt zit vaak bij het seinbord stroomafnemer neer, een bordje bij dat dit alleen bedoeld is voor Belgisch materieel.
Je moet dan met stroomrail aan de gang en zo, je kunt hem ook laten hangen (Markbrug bij Hoeven bijvoorbeeld), maar dan loop je weer het risico dat een boot met een te hoge mast de bovenleiding aanvaart met alle schade van dien.quote:Op maandag 26 april 2010 10:39 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zit er eigenlijk geen bovenleiding op dit bruggen? Is dit te duur? Wegen de kosten niet op tegen het iets hogere snelheidsbehoudt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |