abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 09:45:24 #199
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80587510
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
Ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 09:46:49 #200
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80587537
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
Op TT staat inmiddels dat DB Arriva overneemt voor 1,8 miljard euro. Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij: is DB niet nog steeds een bedrijf in handen van de staat dat een marktpartij overneemt? Is hierbij dan geen sprake van marktverstoring en concurrentievervalsing?
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 09:46:52 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80587538
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 april 2010 @ 09:48:21 #202
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80587575
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 09:54:53 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80587756
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
mja, als hij het op 18 mei wordt en daarna enkele ervaren mensen aantrekt, dan zou het moeten kunnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80587874
Van en naar Enschede weer beperkt treinverkeer mogelijk; sein- en wisselstoring
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:03:02 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80587982
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
"Meerderheidsbelang" is niet echt het juiste woord voor een bedrijf met maar één aandeelhouder.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:34:42 #206
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_80588939
quote:
Arriva agrees to takeover by Deutsche Bahn

Arriva is the UK's third biggest transport group
UK train and bus operator Arriva has agreed to be taken over by Germany's Deutsche Bahn in a deal worth £1.59bn.
The deal is set to create one of Europe's biggest rail and bus transport groups.
Deutsche Bahn runs Germany's national rail services, as well as Chiltern Railways and rail freight services in the UK.
Arriva runs rail and bus services in 12 European countries, including Arriva Trains Wales in the UK.
Deutsche Bahn's chief executive Rudiger Grube said he expected the deal to help his company expand further in Europe, targeting Europe's "increasingly liberalised and fast-growing transport markets" which he said were "of strategic interest to Deutsche Bahn".
Consolidation plans
The German operator is keen to expand beyond its domestic market, where it faces increased competition.
Arriva's chairman Sir Richard Broadbent said the £1.59bn price tag "fully reflects the value of the business".
Shareholders will now be asked to give their approval for the deal.
A takeover of the Sunderland-based company has been on the cards for months amid a trend towards consolidation of the European transport industry.
Arriva's agreement with Deutsche Bahn follows talks earlier this year with France's train operator SNCF, which ultimately broke down.
Deutsche Bahn's Mr Grube said he expected the newly merged group to eventually be one of the few leading transport companies operating in Europe.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stm
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:35:23 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80588967
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.
Ik zou het ook zeer terechte herrie zijn. Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia krijgt geen 1,8 miljard bij elkaar aan bankgaranties omdat de kans te groot wordt geacht dat het omvalt, dat zal DB niet gebeuren als staatsbedrijf. Er is dus sprake van een oneigenlijk voordeel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 april 2010 @ 10:37:32 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80589031
Stel dat NS die FENS gelden had ingezet om een ander bedrijf te kopen, had vast tot een nog leukere rel geleid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 april 2010 @ 11:01:29 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80589771
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
BAN!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 april 2010 @ 11:41:41 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80591115
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia
Connex is de oude naam van wat nu Veolia transport heet
pi_80591690
"Meine Damen und Herren, in wenige Minuten erreichen wir Harlingen. Wir danken Ihnen für das Reisen mit der Deutschen Bahn und auf Wiedersehen."

"InterCityExpress 503 nach Leeuwarden, Groningen, Leer, Oldenburg, Bremen, Hannover und Berlin Hbf fährt ab von Gleis drei"

Deutsche Bahn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 12:01:18 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80591801
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80592229
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Haha, nee, maar dat zijn Norddeich Mole en Westerland(Sylt) ook niet. En die hebben ook prachtige (internationale) Intercityverbindingen. Ik hoop gewoon op wat creativiteit bij Deutsche Bahn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 12:15:10 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80592281
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Herintroductie van de versnelde Inselzug zou wel iets zijn trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80592322
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:57 schreef Socios het volgende:
"Meine Damen und Herren, in wenige Minuten erreichen wir Harlingen. Wir danken Ihnen für das Reisen mit der Deutschen Bahn und auf Wiedersehen."

"InterCityExpress 503 nach Leeuwarden, Groningen, Leer, Oldenburg, Bremen, Hannover und Berlin Hbf fährt ab von Gleis drei"

Deutsche Bahn
[ afbeelding ]
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 22 april 2010 @ 12:25:37 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80592670
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:57 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn
[ afbeelding ]
Bullshit natuurlijk. DB is er geweldig goed in om kleinere maatschappijen in Duitsland het leven zuur te maken, ik zou niet blij zijn met dat bedrijf.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 april 2010 @ 12:32:40 #217
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80592892
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:33:38 #218
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80592931
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Met de stations Stavoren SS
Zal DB leuk vinden ja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 12:34:20 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80592952
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.
Je vergeet nog Stavoren Haven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80593024
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je vergeet nog Stavoren Haven
En Stavoren International Airport
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80593230
Stavoren wel mooi groot overdekt station. Koepels erbij.

pi_80593327
Nieuw Stavoors Dagelijks Aankomst Perron
Mede mogelijk gemaakt door DB
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:01:39 #223
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80593906
quote:
Dat was ook te verwachten, aangezien de solvabiliteit van Arriva tanende was.
pi_80595388
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 13:47:41 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80595424
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Niet

Kan volgens mij voorlopig alleen met abonnement en anders moet je een overgangskaartje uit de automaat trekken als je met de chipkaart wilt reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80595953
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Euh, dat moet je in het begin aangeven geloof ik.
Moest ik iig toen ik reizen op saldo activeerde op mijn voordeelurenkaart.
  Redactie Sport donderdag 22 april 2010 @ 14:11:45 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80596208
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
En dan in Stavoren de boot op naar Enkhuizen, en vanaf daar doorrijden naar Amsterdam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80596511
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

En dan in Stavoren de boot op naar Enkhuizen, en vanaf daar doorrijden naar Amsterdam
En dan door naar vlissingen, alwaar hij op de boot naar newcastle gaat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 22 april 2010 @ 19:04:01 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80606551
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
Wanneer je je chipkaart hebt ingesteld voor de 2e klas, word je verzocht 2e klas te zitten.

Je kan je chipkaart ook voor 1e klas instellen tevens.

Of je met je chipkaart een overgangsbewijs mag gebruiken, lijkt mij wel. Maar hang me er niet aan op.
pi_80606782
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Of je met je chipkaart een overgangsbewijs mag gebruiken, lijkt mij wel. Maar hang me er niet aan op.
Natuurlijk mag dat, heb 't al zo vaak gedaan
  donderdag 22 april 2010 @ 22:07:44 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80613997
quote:
121 Teletekst do 22 apr
***************************************
Kort nieuws binnenland

***************************************
` Hengelo,Barneveld en Groningen mogen
een extra treinstation bouwen.Minister
Eurlings geeft per station maximaal 6,3
miljoen euro subsidie.Hengelo krijgt
een halte Gezondheidspark,Groningen een
station Europapark
en Barneveld-Zuid
wordt een nieuw station.In Arnhem komt
waarschijnlijk ook een extra halte,bij
Westervoort.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Welkom in 2010
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 22 april 2010 @ 22:10:14 #232
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80614106
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 april 2010 @ 22:11:49 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80614176
al die andere 3 zijn toch ook al hele langlopende plannen? Naja behalve Barneveld Zuid dan misschien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 22 april 2010 @ 23:03:05 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80616296
Mat'54 766 wordt gereviseerd bij de SHD in Amersfoort: http://www.mat54.nl/nieuwsbrieven/2010/Nieuwsbriefnr22.pdf

Volgens diezelfde nieuwsbrief trouwens ook een open dag bij NedTrain Onnen op 25 september
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 april 2010 @ 23:06:30 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80616434
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
Klopt. Hij gaat een paar honderd meter richting Groningen Losplaats en een spoortje naar rechts.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80617376
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat men een definitief station bedoelt, dat ook aan de lijn naar Assen ligt. Nu ligt er alleen een tijdelijk perron richting Zuidbroek
Maar komt die subsidie nu pas? Dat zou wel gek zijn, want ze zijn al met de werkzaamheden voor de aanleg van het definitieve station begonnen.
pi_80618400
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Van buiten bedoel ik he :p Lijkt nog meer op een zuurstok dan die ansaldobreda v250.
van binnen is die natuurlijk wel mooi.
bier
  vrijdag 23 april 2010 @ 07:17:57 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80621797
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef dennistd het volgende:
Mat'54 766 wordt gereviseerd bij de SHD in Amersfoort: http://www.mat54.nl/nieuwsbrieven/2010/Nieuwsbriefnr22.pdf
En ze zoeken vrijwilligers om mee te helpen met de revisie... Kom op FOK!kers, aan de slag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80623494
Jammer dat hij dan ook weer groen wordt. Ook al is dat de originele kleur, vindt ze er in het geel/blauw toch mooier uitzien .
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:25:00 #240
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80623535
De informatie over de "verdwenen 1,3 mljrd van de NS" is boven water. Zie de derde reactie hierzo: http://frontpage.fok.nl/c(...)chipkaartfraude.html

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 23-04-2010 09:32:31 ]
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2010 @ 09:32:54 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80623741
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:23 schreef jappas het volgende:
Jammer dat hij dan ook weer groen wordt. Ook al is dat de originele kleur, vindt ze er in het geel/blauw toch mooier uitzien .
De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80623813
Whoes, nog een virm die ook die mooie roze bestickering krijgt.
quote:
'VIRM 9522 naar Haarlem voor OV-chipkaartbestickering'
vrijdag 23 april 2010 09:30


VIRM 9522 komt vandaag binnen in de werkplaats Haarlem. Hier zal het stel hoogstwaarschijnlijk een OV-chipkaartbestickering krijgen, net als VIRM 9524.
Bron
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:43:57 #243
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80624011
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
Toch zijn beide kleuren groen historisch juist. Lichtgroen met rode biezen, en donkergroen met gele snor. Dus het is goed als van beide varianten er een representant is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 april 2010 @ 09:50:36 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80624194
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

De 386 (het tweetje van het spoorwegmuseum) is ook groen, maar ik hoop dat men de oude 766-kleur (zoals voor het geel schilderen) gaat gebruiken. De 386 vind ik namelijk te lichtgroen en te glanzend eerlijk gezegd.
Eens. De donkergroene kleur zoals de 766 voor het geel schilderen had lijkt me wel wat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:40:00 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80627704
edit: dat werkt hier dus niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:26:56 #246
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80631642
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:57 schreef Duvel het volgende:
Hoi, hier later de OP.
Doe eens....

Je trouwfotos op het station, dat kan natuurlijk ook.


Trouwens gisteren naar La Rochelle geweest per Trein
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 13:48:20 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_80632360
Is dat in Den Bosch, die trouwfoto?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:49:20 #248
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80634609
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat in Den Bosch, die trouwfoto?
Ja. Aan de Utrechtse kant.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 15:52:48 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_80636738
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:49 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Aan de Utrechtse kant.
Toch goed gezien dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:37:26 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80644070
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.

De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:42:30 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80644307
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.

De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Troost je, de A2 stond ook vast tot Amsterdam vanwege een ongeval met 2 auto's en een vrachtwagen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:54:02 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80644755
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Troost je, de A2 stond ook vast tot Amsterdam vanwege een ongeval met 2 auto's en een vrachtwagen.
Daar heb ik helaas niets van meegekregen.

Stel ik een nieuwe vraag: is het NS dat toevallig fratsen maakt of zijn de meeste Nederlandse bedrijven dat ook?
pi_80644804
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.

De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
En nu de stroomstoring bij Lunetten verholpen is, loopt het vast door defecte wissels bij Geldermalsen.

Opvallend dat het mobiele internet op Utrecht CS bij verstoringen aanzienlijk trager is. Tijd voor nog wat extra antennes daar?
pi_80644899
De A2 staat standaard helemaal vast op vrijdagmiddag.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 19:57:40 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_80644912
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daar heb ik helaas niets van meegekregen.

Stel ik een nieuwe vraag: is het NS dat toevallig fratsen maakt of zijn de meeste Nederlandse bedrijven dat ook?
Allemaal. Behalve C1000 dan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 april 2010 @ 20:01:07 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80645058
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:57 schreef Socios het volgende:
De A2 staat standaard helemaal vast op vrijdagmiddag.
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.

Met name dit stukje dus: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Nieuwersluis-Loenen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80645431
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.

Met name dit stukje dus: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Nieuwersluis-Loenen
Hehe, inderdaad, ja. Zou wel mooi zijn als de spoorwegovergang over de A2 nog bestond.

Lekker de bomen sluiten om vrijdagmiddag.

http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:07:19 #258
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80648119
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.

De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Ik weet er alles van, treinen half zo lang en de helft minder, heeft ons een uur extra gekost, die drukte is niet fijn als je met een ventje van 4 op pad bent .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:21:54 #259
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80648800
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Allemaal. Behalve C1000 dan
C1000 is ook in tegenspraak met één van zijn vroegere slogans.
pi_80659229
Ik ben blij dat C1000 weer een ´rood´ logo hanteert i.p.v. ´oranje´.
  zaterdag 24 april 2010 @ 03:59:43 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80660260
Me reisje die ik gepland heb voor vandaag:

Tijd Station Spoor
05:36 Zwijndrecht 2
05:56 Rotterdam Centraal 8
Overstappen
06:05 Rotterdam Centraal 14
06:42 Utrecht Centraal 9b
Overstappen
06:51 Utrecht Centraal 11a
07:05 Amersfoort 1
Overstappen
07:08 Amersfoort 2
07:44 Zwolle 3a
Overstappen
07:50 Zwolle 3a
08:53 Leeuwarden 4
Overstappen // vader&zus bezoeken
10:03 Leeuwarden 2
10:52 Stavoren 1
Overstappen
10:58 Stavoren 1
11:52 Leeuwarden 1
Overstappen
11:59 Leeuwarden 1
12:22 Harlingen 1
Overstappen
12:31 Harlingen 1
12:55 Leeuwarden 2
Overstappen
13:05 Leeuwarden 4
14:10 Zwolle 1a
Overstappen
14:34 Zwolle 3a
14:58 Nijverdal West 1
Overstappen
!!bus 15:06 Nijverdal West
!!bus 15:21 Nijverdal
Overstappen
15:33 Nijverdal 2
16:12 Enschede 2
Overstappen
16:27 Enschede 4
16:35 Hengelo 2a
Overstappen
16:46 Hengelo 3b
16:56 Oldenzaal 1
Overstappen
17:04 Oldenzaal 1
17:53 Zutphen 2b
Overstappen
18:04 Zutphen 3
18:17 Deventer 4
Overstappen
18:19 Deventer 3
18:42 Almelo 2
Overstappen
19:18 Almelo 4
20:46 Utrecht Centraal 4
Overstappen
21:02 Utrecht Centraal 7a
21:40 Rotterdam Centraal 13
Overstappen
21:47 Rotterdam Centraal 6
22:00 Dordrecht 4
Overstappen
22:07 Dordrecht 2a
22:10 Zwijndrecht 2
  zaterdag 24 april 2010 @ 04:04:19 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80660274
Ziet er veelbelovend uit.
  zaterdag 24 april 2010 @ 04:44:55 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80660409
Klopt. Na dit reisje heb ik als het goed is heel Nederland gehad waar in de actieve reizigersdienst gereden wordt, met huidige vervoerders.

Er gaat niks boven een reisje met de trein. Ik maak me niet druk over vertragingen, zie wel wat komen gaat. Gewoon ontspannen en dergelijke

[ Bericht 47% gewijzigd door greavy op 24-04-2010 04:53:14 ]
  zaterdag 24 april 2010 @ 06:21:57 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80660594
Mijn ervaringen zijn nu wel extra verduidelijkt..
Zojuisst in de 2421 voor vertrek kaartcontrole. Bleken er 4 mensjes in te zitten, waarvan de 2 vriendinnetjes van de 2 jongens geen kaartje hebben, echter zijn de jongens bekende klanten.
Ze zitten vaak reizigers te bedreigen etc. Maar S&V personeel vind het niet belangrijk genoeg om ze mee te nemen e.d. Want hun dienst zit erop... Vertraging +4 door dit.
Schijnt altijd in die trein te gebeuren volgens ns-personeel.


Oja, zojuist op rotterdam nog een V250 zien staan op Sp10.
pi_80661125
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.

De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Ik bevond me bij Den Bosch op dat moment, en kreeg het advies om tot deventer mee te gaan met de IC naar zwolle Eigenlijk alleen om tijd te rekken zo zei de conducteur, in de hoop dat tegen de tijd dat we bij deventer zouden zjin de storing opgelost was.

Gelukkig was deze al eerder opgelost en kon ik bij arnhem overstappen op de trein naar Alkmaar
pi_80663843
hey! op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een vakantie. Tunesië is de eindbestemming maar ik wil dan graag ook nog Rome zien. nu dacht ik het volgende.. met de trein vanuit Nederland naar Rome (voor het avontuur) en dan vanaf daar met het vliegtuig naar Tunis. Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.

Alvast bedankt voor tips!
pi_80665348
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
hey! op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een vakantie. Tunesië is de eindbestemming maar ik wil dan graag ook nog Rome zien. nu dacht ik het volgende.. met de trein vanuit Nederland naar Rome (voor het avontuur) en dan vanaf daar met het vliegtuig naar Tunis. Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.

Alvast bedankt voor tips!
Kijk op www.treinreiswinkel.nl; voor treinreizen van A'dam-Parijs tot Vancouver-New York. Een goeie internationale planner (meestal ook met prijzen) is de NL versie van de DB Planner: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn

De meest logische verbinding is via de nachttrein Munchen-Rome (naar Munchen met de ICE of direct vanaf Amsterdam), een kaartje Amsterdam-Rome is er vanaf 82 euro (dan heb je "slaapstoelen", geen couchette) en een 6 persoons slaap-kamertje vanaf 98. Alle prijzen incl. btw enkele reis. De reis duurt zo'n 19 uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door davidov2009 op 24-04-2010 13:08:31 ]
Killing as few patients as possible.
  zaterdag 24 april 2010 @ 14:34:42 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80667572
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.

Alvast bedankt voor tips!
NS Hispeed bellen levert je vaak meer op dan op die brakke kutsite. Of inderdaad Treinreiswinkel danwel Deutsche Bahn.
pi_80667740
Dit is een 100% Deutsche Bahn geval. Niederlande Spezial <Nederlands station> - München Hbf en een Italien Spezial München Hbf - Roma.
  zondag 25 april 2010 @ 00:06:49 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80682918
quote:
Rickiiej schreef op OHIH:
Heb vernomen vanuit de wandelgangen dat er geen internationale Fyra-dienst over de HSL gaat rijden tot minstens 2012...

Wel zijn er plannen om in september dan eindelijk te beginnen met het c.q. testen of daadwerkelijk echt rijden van een AmBre-shuttle.
En pasgeleden was het nog 100% zeker dat tegen de ingang van de dienstregeling 2011 de Benelux over de HSL zou gaan rijden?
pi_80684459
Begin jaren ´80 was het ook zeker dat auto´s in 2000 konden vliegen.
  zondag 25 april 2010 @ 01:03:45 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80684591
Té geweldige opmerking gewoon.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 april 2010 @ 09:48:43 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80687499
12 bakken VIRM gister in trein 526 was geen overbodige luxe. Op de veluwe waren in ieder geval in het voorste stel alles zitplaatsen bezet en wat er in Utrecht uitstroomde aan mensen was veel.

Nu kwam dat ook deels omdat reizigers voor Amsterdam/Schiphol er ook in zaten, maar dan nog ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 april 2010 @ 13:01:41 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80691891
Ja, dat had ik ook door hoor.
Heb de omroepen vaak genoeg gehoord, ook op Leeuwarden, Enschede, Hengelo, Utrecht etc etc etc
Omreisadviezen werden nog best vaak omgeroepen vond ik.
  zondag 25 april 2010 @ 13:16:19 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80692332
quote:
Reisgegevens
 van ROTTERDAM naar ANTWERPEN-CENTRAAL op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9318 vertrek om 08:58 en aankomst om 09:28

3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 16, zitplaats 053 , 057 , 054 (Niet rokers)
 van ANTWERPEN-CENTRAAL naar ROTTERDAM op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9343 vertrek om 17:31 en aankomst om 18:01

3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 17, zitplaats 051 , 056 , 052 (Niet rokers)
Zojuist geboekt ^^ (¤28,00 per persoon per enkeltje)
  zondag 25 april 2010 @ 16:36:26 #276
258802 Yreal
henk..!
pi_80697492


Ik vond et vet


onder het mom van, wat moet dat daar
  zondag 25 april 2010 @ 19:14:50 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80702658
Die Thalys op Schiphol komt vaker voor. Die Koploper: tja, blijkbaar ergens iets mis gegaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80704308
De stoppert naar Groningen wordt regelmatig door ICM gedaan toch? (of is dat Zwolle niet?)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 april 2010 @ 19:55:37 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80704367
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:54 schreef citywok het volgende:
De stoppert naar Groningen wordt regelmatig door ICM gedaan toch? (of is dat Zwolle niet?)
Zwolle heeft geen zakspoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 april 2010 @ 19:59:24 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80704534
Nee man, Gouda natuurlijk, wereldstad!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 april 2010 @ 22:01:41 #281
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80709987
Ik heb van de week in deze trein gezeten.


Enne ohja fles, je kanhem ophalen, hij ligt klaar voor je

  zondag 25 april 2010 @ 22:05:52 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80710224
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb van de week in deze trein gezeten.

[ afbeelding ]
Tof!

Zou ie ooit nog eens naar Nederland komen, zoals in 1993 of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80712243
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:59 schreef Duvel het volgende:
Nee man, Gouda natuurlijk, wereldstad!
Sorry, ik ga haast nooit naar het verre zuiden .
  zondag 25 april 2010 @ 22:46:02 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80712396
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:

[ afbeelding ]

onder het mom van, wat moet dat daar
Niks vreemds aan?

[editje]: O, zie nu pas dat ie aan een zakspoor staat
  zondag 25 april 2010 @ 23:43:28 #285
258802 Yreal
henk..!
pi_80714653
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef Duvel het volgende:
Die Thalys op Schiphol komt vaker voor. Die Koploper: tja, blijkbaar ergens iets mis gegaan?
ja maar gekoppelde thalys

Ik vond et tof
pi_80715143
Ik zat vandaag in de auto bij de spoorwegovergang bij Alphen aan den Rijn (enkelspoor van Utrecht - Leiden). Bij deze spoorwegovergang, gecombineerd met een brug, was er geen bovenleiding. Toen de trein (VIRM) passeerde zocht ik de pantograaf om te kijken hoe deze na het ontbreken van de bovenleiding weer verbinding zocht. Maar tot mijn verbazing zag ik geen pantograaf. Een ogenblik dacht ik 'huh een diesel VIRM? '
Maar vervolgens, toen de trein de spoorwegovergang gepasseerd had, ging er een pantograaf omhoog.

Ik wist niet dat dit systeem zo werkte... Ik neem aan dat dit automatisch gebeurd? Hoe werkt dat dan precies, krijgt de trein automatisch een signaal als de bovenleiding gaat ontbreken ofzo, zodat de pantograaf even omlaag kan worden gedaan?
En ik neem ook aan dat de trein een accu heeft, zodat de lampen in de trein blijven branden? Of knippert het licht daar altijd?
Ik kan mij wel herrineren van toen ik in de HSL zat, dat de lampen even uitgingen als er van spoor werd gewisseld terwijl de spanning op de bovenleiding anders werd. Heeft die trein dan geen accu?
gr gr
pi_80715225
Er staat een bord langs het spoor waarop staat dat de machinist de pantograaf naar beneden moet doen.

Volgens mij springen de lichten wel uit boven de zitplaatsen, zodra de trein weer stroom krijgt springen de lichten weer aan.


Op onderstaandee foto zie je dat de machinist de pantograaf omhoog kan laten staan.

Foto van nicosplit.com


voor meer info -> http://www.nicospilt.com/bovenleiding-bijzonder.htm

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2010 00:06:02 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 april 2010 @ 00:06:48 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80715319
Een pantograaf gaan normaal gesproken niet automatisch naar beneden. De machinist weet wanneer hij dit moet doen of in ieder geval de stuurstroom tijdelijk uit moet schakelen en voor en na bruggen staan altijd bordjes, waardoor ze gewaarschuwd worden.

Vaak zie je bij de langere bruggen knipperende lampen en het klimaatbeheersingssysteem gaat sowieso ff uit en komt pas enkele seconden na het weer inschakelen van de stuurstroom weer op gang.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80716741
En bij het IC materieel gaan alleen de leeslampen uit bij dat soort bovenleidingloze bruggen. Bij Purmerend heb je ze bijvoorbeeld ook, achter elkaar zelfs. Verder merk je er als reiziger weinig van, alleen als de trein niet genoeg snelheid had (maar dan moet ie wel heel langzaam rijden want hij verliest uiteraard niet zo rap z'n snelheid).
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja maar gekoppelde thalys

Ik vond et tof
Dat is idd zeldzaam. Dit uiteraard ivm de aswolk die ons dagen geteistert heeft (en dus een versterking van de Thalys met zich meebracht). Een pakje sneeuw en de treinen rijden niet, een asdampje en er wordt niet meer gevlogen, straks kunnen we niet meer de straat op bij windkracht 5

[ Bericht 50% gewijzigd door davidov2009 op 26-04-2010 01:48:16 ]
Killing as few patients as possible.
  maandag 26 april 2010 @ 08:00:03 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80717828
In Friesland heb je ook vele spanningloze bruggen. De leeslampjes in de ICM(m) gaan dan wel altijd uit, en ook niet gelijk na de brug weer aan.. Hij rolt altijd een stukje door, voordat er pas weer gas gegeven wordt, en de lampjes aangaan.
Laatst had er nog een ICMm stil gestaan op de brug bij Akkrum(?) omdat deze vlak voor de brug tot stilstand kwam, en toen weer op moest trekken, en te weinig snelheid had.. Paar weken geleden weliswaar.
  maandag 26 april 2010 @ 08:35:31 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80718178
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja maar gekoppelde thalys
Ja, dat zie je niet vaak, klopt! Was dat recent? Ze hebben rond dat IJslandse asbakincident wel een paar keer met twee gekoppelde stellen gereden...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 08:40:48 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80718260
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vaak zie je bij de langere bruggen knipperende lampen en het klimaatbeheersingssysteem gaat sowieso ff uit en komt pas enkele seconden na het weer inschakelen van de stuurstroom weer op gang.
Volgens mij blijft de stuurstroom wel in, anders zou de trein een noodremming maken of zoiets (rolbeveiliging). De hoogspanning valt wel weg natuurlijk, dus de laagspanningsomvormer levert geen spanning, waardoor de batterijen het even overnemen. Wel worden er dan wat secundaire gebruikers afgeschakeld.

Volgens mij verschilt het pantoregime per brug: bij sommige mag de panto op blijven en zit er een vangvak zodat ie weer netjes omlaag wordt geleid (Purmerend burg NH-Kanaal, Wherebrug), maar bij de brug bij Alphen moet de panto gestreken worden. Idem Vinkburg, brug over de Haarlemmerringvaart bij De Kaag. Die laatste twee hebben die bepaling denk ik meer om te voorkomen dat machinisten op de Benelux de panto vergeten te strijken: Belgische panto's komen hoger en slopen dus het vangvak als ze niet op het dak liggen (meerdere malen voorgekomen). De Belgische reeks 28 zal daar ook wel last van hebben, de 11 had het in elk geval wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 10:23:32 #293
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_80720184
Bij stroomloze bruggen, waar ook Belgisch materieel komt zit vaak bij het seinbord stroomafnemer neer, een bordje bij dat dit alleen bedoeld is voor Belgisch materieel.
pi_80720560
Waarom zit er eigenlijk geen bovenleiding op dit bruggen? Is dit te duur? Wegen de kosten niet op tegen het iets hogere snelheidsbehoudt?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 april 2010 @ 10:40:06 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80720583
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:23 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij stroomloze bruggen, waar ook Belgisch materieel komt zit vaak bij het seinbord stroomafnemer neer, een bordje bij dat dit alleen bedoeld is voor Belgisch materieel.
Dat het alleen voor Belgen geldt, wordt aangegeven met een B inderdaad.

Eh ja, dit dus, maar dan net anders:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 10:41:14 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80720607
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:39 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zit er eigenlijk geen bovenleiding op dit bruggen? Is dit te duur? Wegen de kosten niet op tegen het iets hogere snelheidsbehoudt?
Je moet dan met stroomrail aan de gang en zo, je kunt hem ook laten hangen (Markbrug bij Hoeven bijvoorbeeld), maar dan loop je weer het risico dat een boot met een te hoge mast de bovenleiding aanvaart met alle schade van dien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 10:46:33 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80720735
En hoeveel tijd verlies je door even 10-15 seconden de tractie af te schakelen? Een trein is geen auto die meteen een boel snelheid verliest als je het gaspedaal loslaat. Misschien raak je wel 1 of 2 km/h kwijt, maar meer niet lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')