Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.
mja, als hij het op 18 mei wordt en daarna enkele ervaren mensen aantrekt, dan zou het moeten kunnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
"Meerderheidsbelang" is niet echt het juiste woord voor een bedrijf met maar één aandeelhouder.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stmquote:Arriva agrees to takeover by Deutsche Bahn
Arriva is the UK's third biggest transport group
UK train and bus operator Arriva has agreed to be taken over by Germany's Deutsche Bahn in a deal worth £1.59bn.
The deal is set to create one of Europe's biggest rail and bus transport groups.
Deutsche Bahn runs Germany's national rail services, as well as Chiltern Railways and rail freight services in the UK.
Arriva runs rail and bus services in 12 European countries, including Arriva Trains Wales in the UK.
Deutsche Bahn's chief executive Rudiger Grube said he expected the deal to help his company expand further in Europe, targeting Europe's "increasingly liberalised and fast-growing transport markets" which he said were "of strategic interest to Deutsche Bahn".
Consolidation plans
The German operator is keen to expand beyond its domestic market, where it faces increased competition.
Arriva's chairman Sir Richard Broadbent said the £1.59bn price tag "fully reflects the value of the business".
Shareholders will now be asked to give their approval for the deal.
A takeover of the Sunderland-based company has been on the cards for months amid a trend towards consolidation of the European transport industry.
Arriva's agreement with Deutsche Bahn follows talks earlier this year with France's train operator SNCF, which ultimately broke down.
Deutsche Bahn's Mr Grube said he expected the newly merged group to eventually be one of the few leading transport companies operating in Europe.
Ik zou het ook zeer terechte herrie zijn. Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia krijgt geen 1,8 miljard bij elkaar aan bankgaranties omdat de kans te groot wordt geacht dat het omvalt, dat zal DB niet gebeuren als staatsbedrijf. Er is dus sprake van een oneigenlijk voordeel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.
BAN!!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Connex is de oude naam van wat nu Veolia transport heetquote:Op donderdag 22 april 2010 10:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bedrijf als Connex (bestaat dat nog?) of Veolia
Haha, nee, maar dat zijn Norddeich Mole en Westerland(Sylt) ook niet. En die hebben ook prachtige (internationale) Intercityverbindingen. Ik hoop gewoon op wat creativiteit bij Deutsche Bahn.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Herintroductie van de versnelde Inselzug zou wel iets zijn trouwens.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n wereldstation is Harlingen nu ook weer niet
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:57 schreef Socios het volgende:
"Meine Damen und Herren, in wenige Minuten erreichen wir Harlingen. Wir danken Ihnen für das Reisen mit der Deutschen Bahn und auf Wiedersehen."
"InterCityExpress 503 nach Leeuwarden, Groningen, Leer, Oldenburg, Bremen, Hannover und Berlin Hbf fährt ab von Gleis drei"
Deutsche Bahn
![]()
[ afbeelding ]
Bullshit natuurlijk. DB is er geweldig goed in om kleinere maatschappijen in Duitsland het leven zuur te maken, ik zou niet blij zijn met dat bedrijf.quote:
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan moet die ICE wel doorrijden naar wereldstad Stavoren.
Je vergeet nog Stavoren Havenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Met de stations Stavoren SS, Stavoren-Oost, Stavoren Centraal, Stavoren Airport en Stavoren WTC.
En Stavoren International Airportquote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet nog Stavoren Haven
Dat was ook te verwachten, aangezien de solvabiliteit van Arriva tanende was.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:34 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8636503.stm
Nietquote:Op donderdag 22 april 2010 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe ziet een chipkaart eigenlijk of je in de 2e of 1e klas wil reizen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |