Sprinter is duidelijk te ver doorgeschoten. Lijkt geen gevaarlijke situatie te zijn, maar het is wel goed dat er onderzoek naar gedaan is.quote:
Iedere boerenlul kan dat zo opzoeken door erheen te lopen en op dat sein te gaan kijken natuurlijkquote:Op woensdag 21 april 2010 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel om welk trein- en seinnummer het gaat, maar heb geen zin in gedonder als ik die noem.
Staat het dwergsein waar de trein voorbij is geschoten op gelijke hoogte als het dwergsein links op de foto?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel om welk trein- en seinnummer het gaat, maar heb geen zin in gedonder als ik die noem.
zo ongeveer wel jaquote:Op woensdag 21 april 2010 13:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Staat het dwergsein waar de trein voorbij is geschoten op gelijke hoogte als het dwergsein links op de foto?
Sein 168 denk ik. Is wel voorzien van ATB-Vv lijkt me, want het dekt een gevaarpunt.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet wel om welk trein- en seinnummer het gaat, maar heb geen zin in gedonder als ik die noem.
Wat doe je hier dan nog?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iedere boerenlul kan dat zo opzoeken door erheen te lopen en op dat sein te gaan kijken natuurlijk
Denk je dat ik naar Hgl ga lopen om een nummer van een sein op te lezen?quote:
Gedonder ja?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Trouwens, jullie mogen nooit meer raden.
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:44 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)jdelijk-eindpunt.htm
Oosterbeek was tot daaraan toe, maar Ede-Wageningen
Ja, want Ede-Wageningen is daar wel groot genoeg voor zeker?quote:Lange tijd waren er plannen om Oosterbeek aan te wijzen als zogeheten 'kopstation', maar dat station is veel te klein voor zo'n grote stroom reizigers. Daarom wil de NS uitwijken naar Ede-Wageningen.
Niet echt nee. Dat gaat een grote puinhoop worden daar.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, want Ede-Wageningen is daar wel groot genoeg voor zeker?
quote:Inderdaad, urineren tijdens het oponthoud op de stations is eigenlijk niet toegestaan. Toch is dit geen wijzend vingertje-topic naar meneer de conducteur, want die is natuurlijk ook gewoon slachtoffer. Wij bedoelen: je zal er maar werken! En dat dan ook nog op verjaardagen moeten vertellen enzo. Man! Daarom: zeiken op de NS doen we allemaal graag. Geen punt.
ICE gaat van de zomer Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Eindhoven - Mönchengladbach Hbf - Köln Hbf en verder.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE/CNL wordt zeker omgegooid via Venlo - Eindhoven dan of zo?
Nou maar hopen dat het geen emplacement met psssl (prikspanningspoorstroomloop) is, want dan krijg je 110 volt door je kruis.quote:
Dit is echt een kut stopplaats. Ik moet super ver lopen nu. Je kunt dan beter de intercity nemen 6 minuten eerder. (Tot zover mijn verstand van treinen)quote:
Ik ben benieuwd of Veolia en Breng extra bussen zullen inzetten, maar ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, want Ede-Wageningen is daar wel groot genoeg voor zeker?
Dat ziet er nogal slordig uit. Als bij dat treinstel alle koplampen vervangen werden door LED-exemplaren, dan had ik er wel vrede mee gehad.quote:
Mja, dat gaat niet werken, omdat Arnhem - Arnhem Zuid er ook uit ligtquote:Op woensdag 21 april 2010 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem - Utrecht via Den Bosch is ook leuk![]()
Ben benieuwd of volgens de Spoorwegwet/IVW de frontseinen alledrie dezelfde kleur moeten hebben...quote:Op woensdag 21 april 2010 16:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat ziet er nogal slordig uit. Als bij dat treinstel alle koplampen vervangen werden door LED-exemplaren, dan had ik er wel vrede mee gehad.
Ja, volgens mij mag dit zo niet...quote:Op woensdag 21 april 2010 17:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ben benieuwd of volgens de Spoorwegwet/IVW de frontseinen alledrie dezelfde kleur moeten hebben...
Hé, dit is nieuws, wat grappig!quote:Op woensdag 21 april 2010 15:44 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)jdelijk-eindpunt.htm
Oosterbeek was tot daaraan toe, maar Ede-Wageningen
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=46842quote:Op woensdag 21 april 2010 17:54 schreef James1988 het volgende:
Dus Wim Pollaert wil met FLIRTs en GTWs gaan rijden? Interessant. Maar wie is Wim Pollaert
Ja die zitten erin!quote:Op woensdag 21 april 2010 19:42 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand of er standaard stopcontacten zitten in de IC naar berlijn?
Maar in de coach opstelling niet?quote:Op woensdag 21 april 2010 19:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja die zitten erin!
Bij de stoelen waar een tafel in het midden staat
Een maand geldig zijn die internationale tickets altijd. Was (als ik mij niet vergis) voorheen echter 2 maanden.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb een bijpassend kaartje Gorinchem-Emmerich voor maar 10 euro en hij is nog een maand geldig ook.
Stond een leuk artikel in de vorige Eisenbahn Kurier ("Wie privat sind die "Privaten"?). Blijkt dat heel veel van die vervoerders via via voor driekwart in handen van allerlei overheden (ook gemeentes, provincies, deelstaten etc) zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
Op TT staat inmiddels dat DB Arriva overneemt voor 1,8 miljard euro. Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij: is DB niet nog steeds een bedrijf in handen van de staat dat een marktpartij overneemt? Is hierbij dan geen sprake van marktverstoring en concurrentievervalsing?
En sommigen zijn ook weer gedeeltelijk van DB.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stond een leuk artikel in de vorige Eisenbahn Kurier ("Wie privat sind die "Privaten"?). Blijkt dat heel veel van die vervoerders via via voor driekwart in handen van allerlei overheden (ook gemeentes, provincies, deelstaten etc) zijn.
Ja.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:24 schreef Fixers het volgende:
De staat heeft toch ook nog steeds een meerderheidbelang in de NS?
O, ik voorzie zeer zeker herrie in Brussel.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:11 schreef Duvel het volgende:
Op TT staat inmiddels dat DB Arriva overneemt voor 1,8 miljard euro. Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij: is DB niet nog steeds een bedrijf in handen van de staat dat een marktpartij overneemt? Is hierbij dan geen sprake van marktverstoring en concurrentievervalsing?
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, Pollarisrail is dus gewoon de nieuwe naam van FairyTaleRail?
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..quote:Op donderdag 22 april 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het lijkt me een serieus initiatief, alleen twijfel ik er over of Pollaert de rekensommen wel op een juiste manier gemaakt heeft.
mja, als hij het op 18 mei wordt en daarna enkele ervaren mensen aantrekt, dan zou het moeten kunnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat een eenmansbedrijf zonder ervaring denkt het beter te kunnen doen dan de NS. Ongeacht of hij de theorie goed doorheeft of niet, ik ben bang dat hij tegen een hoop praktijkproblemen aan zal lopen. Ik wens hem het beste hoor, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |